abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136144386
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
pi_136144406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, gewoon een vast kruis. Daar zijn er wel meer van. Ergens bij Haarlem bijvoorbeeld, en op Groningen Losplaats en Zutphen heeft zelfs een beweegbaar kruis.
3A/B?
pi_136144494
Hoeveel Engelse wissels liggen er in NL? allemaal beweegbaar kruis? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136144498
Nee, Twentekanaal Aansluiting.
doei
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:17:18 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136144512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen ja? Waar doel je op dan? :?
Hier: https://maps.google.nl/ma(...)377,0.41851&t=h&z=19
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_136144560
Eindhoven heeft ook een beweegbaar kruis (253A/253B)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:18:31 #7
45532 ziggyziggyziggy
pi_136144564
quote:
5s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel Engelse wissels liggen er in NL? allemaal beweegbaar kruis? :?
Een beweegbaar kruis is iets anders dan een Engels wissel. Bij een Engels wissel kun je krom of rechtdoor, bij een beweegbaar kruis kun je alleen rechtuit. Een Engelsman heeft tongen, een kruis alleen een beweegbaar puntstuk.
pi_136144568
quote:
Geen idee wat ik daar moet zien :?
pi_136144587
quote:
5s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Splitsing Zutphen-Goor-Hengelo / Zutphen-Deventer.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:19:13 #10
45532 ziggyziggyziggy
pi_136144595
pi_136144596
quote:
5s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoorlijn naar Goor die kruist met de spoorlijn naar Deventer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136144627
3A/B dus aldus sporenplan:
http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/zp-va.gif

(rechts op de tekening)
pi_136144645
wellicht is dit geen wissel, dit is ook wel apart. hier gaan twee sporen kruislinks over elkaar
https://maps.google.nl/ma(...)ord-Holland&t=h&z=19
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136144661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:19 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Splitsing Zutphen-Goor-Hengelo / Zutphen-Deventer.
ja hehe.

Oh maar dat is dus een soort dubbelsporig wissel? Is dat zo uniek dan? Dat heb je wel meer toch? Ik denk aan Gouda aan de westkant. Muiderpoort, dat soort punten :?
pi_136144708

Beweegbaar kruis.
pi_136144711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hehe.

Oh maar dat is dus een soort dubbelsporig wissel? Is dat zo uniek dan? Dat heb je wel meer toch? Ik denk aan Gouda aan de westkant. Muiderpoort, dat soort punten :?
Omdat het een kruis is, geen wissel. Je kunt niet vanaf spoor CC naar spoor BB. te Zutphen Twentekanaal Aansluiting.
pi_136144742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hehe.

Het zorgt ervoor dat de afstand die het wiel zweeft wordt verminderd waardoor de kracht op het puntstuk wordt verminderd. Hierdoor ontstaat minder slijtage.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:23:12 #18
45532 ziggyziggyziggy
pi_136144762
En het puntstuk dat vooraan ligt op b2py's foto, kan naar links en rechts bewegen.
pi_136144798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het puntstuk dat vooraan ligt op b2py's foto, kan naar links en rechts bewegen.
Sure? Ik zie geen steller + stellerbak?
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:25:51 #20
45532 ziggyziggyziggy
pi_136144859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Sure? Ik zie geen steller + stellerbak?
Je hebt gelijk, dit is een vast kruis. Maar bij een beweegbaar kruis zou dat dus kunnen bewegen. :')
pi_136144896
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dit is een vast kruis. Maar bij een beweegbaar kruis zou dat dus kunnen bewegen. :')
De bewegende delen liggen een meter of vijf verder naar Breukelen toe.
Dit is de voormalige Breukelen aansluiting.
pi_136144956

Voor de duidelijkheid maar even de bewegende delen aangegeven.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:30:17 #23
45532 ziggyziggyziggy
pi_136145012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:26 schreef b2py het volgende:

[..]

De bewegende delen liggen een meter of vijf verder naar Breukelen toe.
Dit is de voormalige Breukelen aansluiting.
Oh, dit is Breukelen. Ik herkende het niet. :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:31:17 #24
45532 ziggyziggyziggy
pi_136145044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:28 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid maar even de bewegende delen aangegeven.
Check. Ik keek verkeerd.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:37:23 #25
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136145261
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, dit is Breukelen. Ik herkende het niet. :')
Ja dat zie je toch meteen aan die molen.. :P
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:39:37 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136145355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:

[..]

In principe heeft Klaasje natuurlijk gelijk. De Betuweroute, de Willemsspoortunnel die inmiddels weer een knelpunt begint te worden door de bizar lange tijden die een cargo vereist om er doorheen te gaan. Diverse goederenwachtsporen en emplacementen. Ik vermoed dat Utrecht - Geldermalsen zonder cargo's in PHS ook gewoon dubbelsporig had gekund ipv met de huidige vier, zelfde geldt voor Rotterdam - Utrecht.
Ja, goederentreinen werken zeer beperkend op de capaciteit van een baanvak, maar dat maakt niet dat ze minder recht hebben op een pad. Dat bijvoorbeeld de Willemspoortunnel zo'n bottleneck is, zal eerder zijn doordat een goederentrein maar met 40 door Rotterdam Centraal mag. Als ie daar met 60 of 80 zou kunnen doorrijden, was die tunnel het probleem niet geweest. De Betuweroute is een succes, zodat nu Zevenaar een knelpunt wordt, maar dat wordt al aangepakt. Utrecht - Geldermalsen is ooit dubbelsporig met PHS getest, en het kan, maar je hebt 0,0 marge, ook zonder goederen, zodat het toch niet wenselijk is. Rotterdam - Utrecht is alleen bij Gouda, Oudewater (inhaalsporen) en en tussen Woerden en Utrecht viersporig. Als een goederentrein een groene golf krijgt, hoeft ie geen heel groot probleem te vormen, maar ja, dat vereist dat alles loopt zoals verzonnen, en dat gebeurt zo goed als nooit.

Wat ik verder bedoel is dat in al die onderzoeken telkens alleen de relatie tussen reizigersvervoerders en ProRail aan bod komt, terwijl er meer is dan dat. Ook de reiziger heeft baat bij een vloeiend verlopend proces van goederenvervoer, en dat blijft wat mij betreft te veel buiten beeld.

Daarbij beweert Klaas dat goederentreinen, doordat ze meer herrie maken, trager zijn e.d. alleen maatschappelijke kosten opleveren en geen baten. Maar volgens mij gaat dat niet op, ik heb alleen het bewijs niet. Het bewijs van Klaas' gelijk heb ik overigens ook niet gezien, dus wat dat betreft mazzel. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:40:54 #27
146033 ReisT
pi_136145419
Ook zo'n beweegbaar kruis ligt weleens in storing, daar is het tenslotte een soort wissel voor.

Dan kan het gebeuren dat er een trein op ontspoort (pdf onderzoeksrapport). Staan een paar duidelijke foto's van zo'n kruising in.
pi_136145535
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, goederentreinen werken zeer beperkend op de capaciteit van een baanvak, maar dat maakt niet dat ze minder recht hebben op een pad. Dat bijvoorbeeld de Willemspoortunnel zo'n bottleneck is, zal eerder zijn doordat een goederentrein maar met 40 door Rotterdam Centraal mag. Als ie daar met 60 of 80 zou kunnen doorrijden, was die tunnel het probleem niet geweest. De Betuweroute is een succes, zodat nu Zevenaar een knelpunt wordt, maar dat wordt al aangepakt. Utrecht - Geldermalsen is ooit dubbelsporig met PHS getest, en het kan, maar je hebt 0,0 marge, ook zonder goederen, zodat het toch niet wenselijk is. Rotterdam - Utrecht is alleen bij Gouda, Oudewater (inhaalsporen) en en tussen Woerden en Utrecht viersporig. Als een goederentrein een groene golf krijgt, hoeft ie geen heel groot probleem te vormen, maar ja, dat vereist dat alles loopt zoals verzonnen, en dat gebeurt zo goed als nooit.

Wat ik verder bedoel is dat in al die onderzoeken telkens alleen de relatie tussen reizigersvervoerders en ProRail aan bod komt, terwijl er meer is dan dat. Ook de reiziger heeft baat bij een vloeiend verlopend proces van goederenvervoer, en dat blijft wat mij betreft te veel buiten beeld.

Daarbij beweert Klaas dat goederentreinen, doordat ze meer herrie maken, trager zijn e.d. alleen maatschappelijke kosten opleveren en geen baten. Maar volgens mij gaat dat niet op, ik heb alleen het bewijs niet. Het bewijs van Klaas' gelijk heb ik overigens ook niet gezien, dus wat dat betreft mazzel. :D
Hoe DURF je! Door grote stations met snelheden hoger dan 40km/u dat iemand dat durft te denken in dit land!
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:44:36 #29
45532 ziggyziggyziggy
pi_136145572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:40 schreef ReisT het volgende:
Ook zo'n beweegbaar kruis ligt weleens in storing, daar is het tenslotte een soort wissel voor.

Dan kan het gebeuren dat er een trein op ontspoort (pdf onderzoeksrapport). Staan een paar duidelijke foto's van zo'n kruising in.
Die probeerde ik inderdaad te linken, maar dat ging wat mis op de mobiel.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:47:20 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136145694
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe DURF je! Door grote stations met snelheden hoger dan 40km/u dat iemand dat durft te denken in dit land!
Sorry... :@
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136146354
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:40 schreef ReisT het volgende:

quote:
Dit beweegbaar kruis is in gebruik sinds eind april 2005 en is in deze vorm niet eerder in Nederland toegepast.
Uniek spoormaterieel in Nederland! *O* Tuurlijk man :Y
pi_136146630
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.

Goederentreinen maken aanmerkelijk meer herrie dan reizigerstreinen. Maatschappelijke kosten zijn dan dus geluidsschermen of andere mitigerende maatregelen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:09:06 #33
45532 ziggyziggyziggy
pi_136146732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.

Goederentreinen maken aanmerkelijk meer herrie dan reizigerstreinen. Maatschappelijke kosten zijn dan dus geluidsschermen of andere mitigerende maatregelen.
Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:13:53 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136146970
Nimby's die in de buurt van een spoorlijn gaan wonen en vervolgens klagen over het geluid moeten hun muil houden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:45:31 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136148662
In december 2012 moest een V250 gemiddeld iedere 700 km naar een werkplaats voor schadeherstel... o.O

edit: volgens Somda staat er op de Zaanstraat een halve V250 waar AnsaldoBreda aan aan het knutselen is:
quote:
Ansaldo is bezig het stel zodanig aan te passen dat het (alsnog?) aan alle eerder en later gestelde eisen voldoet.

[ Bericht 66% gewijzigd door James1988 op 30-01-2014 21:36:30 ]
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:37:06 #36
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136151416
Komt op mij over als trekken aan een dood paard..
doei
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:41:37 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136151658
quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Komt op mij over als trekken aan een dood paard..
Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.

Bij de afgifte van de veiligheidscertificaten zijn restpunten genoteerd ("moet nog worden opgelost, maar kan later"), het kan zijn dat AnsaldoBreda hieraan werkt samen met andere verbeteringen om de treinen 'robuuster' te maken.
pi_136152200
Ja klopt, zijn prima treinen. Alleen NS heeft ze gemold. Dus ja als NS er nou straks weer mee mag gaan rijden, drie keer raden wat er dan gebeurt :N
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:53:19 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136152242
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt, zijn prima treinen. Alleen NS heeft ze gemold. Dus ja als NS er nou straks weer mee mag gaan rijden, drie keer raden wat er dan gebeurt :N
Whehehehe _O-
pi_136152575
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.
Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.
pi_136152615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.
:{w Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit :{w
pi_136152790
quote:
12s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:10:46 #43
45532 ziggyziggyziggy
pi_136152935
quote:
12s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies! Je bent nimby of je bent het niet.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:13:39 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136153037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
serieus?
Net even na gemeten wij zitten hemelsbreed 1,3 km ervandaan en hoor ze zelden, heel soms als de wind goed staat. Waar heb je over geklaagd ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:15:34 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136153118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136153161
Op Amsterdam Zaanstraat staat inderdaad nog altijd een V250 stel waarvan 1 kopbak ontbreekt.
Dit is al vrij lang het geval. ik herinner me dat de kopbak zelfs naar de werkplaats in Haarlem is geweest.
pi_136153186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:13 schreef bork het volgende:

[..]

serieus?
Net even na gemeten wij zitten hemelsbreed 1,3 km ervandaan en hoor ze zelden, heel soms als de wind goed staat. Waar heb je over geklaagd ?
Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:17:38 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136153201
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.
Ik woon op 200 meter van het spoor, geluid is nog nooit een probleem geweest.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:19:05 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136153261
Hier ook niet. Toen we er net woonden, was het wel opvallend, maar dat gaat snel over. Als de wind "verkeerd" staat, hoor je duidelijk meer. Maar klagen? Neuh. Zelfs niet over die goederentrein die met enige regelmaat voor rood loopt in de nacht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:19:24 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153272
Railcatering-proef:
Utrecht-Rotterdam (treinserie (12)500), Rotterdam-Dordrecht (treinserie 2600 van/naar Vlissingen) Dordrecht-Eindhoven (treinserie 1900 van/naar Venlo). En dan via dezelfde route terug.
Proeg duurt t/m eind mei, tenzij er vroegtijdig beëindiging nodig geacht wordt ivm tegenvallende resultaten.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:20:26 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153312
Ik klaag altijd als de bediening van Van Leeuwen Buizen aan de stamlijn van Zwijndrecht is. Dan moet ik als de wiedeweerga mijn spullen pakken.
Gelukkig tyfoneren ze continu. Ben je ook gelijk wakker :Y
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:21:13 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136153349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:20 schreef greavy het volgende:
Ik klaag altijd als de bediening van Van Leeuwen Buizen aan de stamlijn van Zwijndrecht is. Dan moet ik als de wiedeweerga mijn spullen pakken.
Gelukkig tyfoneren ze continu. Ben je ook gelijk wakker :Y
Het leven van een spotter gaat niet over rozen.
pi_136153535
Speciaal voor Greavy is al het IRM over de Hanzelijn weer terug, inclusief de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal per 2 februari.
pi_136153557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal
geile omweg is dat jonge.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:28:31 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
Speciaal voor Greavy is al het IRM over de Hanzelijn weer terug, inclusief de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal per 2 februari.
Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt ;(
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
pi_136154084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt ;(
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
Goed lezen, ook Dordrecht/Den Haag - Amsterdam C integraal VIRM.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:15:59 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136155992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.

Bij de afgifte van de veiligheidscertificaten zijn restpunten genoteerd ("moet nog worden opgelost, maar kan later"), het kan zijn dat AnsaldoBreda hieraan werkt samen met andere verbeteringen om de treinen 'robuuster' te maken.
Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:19:21 #58
Maffe Fries
pi_136156128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

De koppeling in Leeuwarden van de IC over de Hanzelijn aan die over de Veluwe wordt ongedaan gemaakt.

Op papier heb je in Leeuwarden straks zes minuten om te keren. Met een machinist die de koffie ruikt worden het er al snel negen en ook op terugweg naar Zwolle zit tot Heerenveen nog wel twee minuten marge.
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:26:07 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136156438
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.
Eens. De afgelopen maanden is beetje bij beetje duidelijk geworden dat de V250 in de basis een prima trein is, maar dat het aan de afwerking schort. Ook het rapport van Mott McDonald is niet zo negatief als NMBS en NS deden voorkomen (door er selectief uit te citeren).

Ik neem aan dat de kamer (vertrouwelijk) inzage heeft gekregen in de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain. Zij moeten dan toch ook wel gezien kunnen hebben dat het niet zo slecht is gesteld met de V250 als het lijkt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:42:38 #60
Maffe Fries
pi_136157207
het sterkste argument dat de NS tegen Ansaldo heeft is imo hoe de Italianen gereageerd hebben op de problemen en dat herstellingen/verbeteringen niet binnen een redelijke periode uitgevoerd zijn. En dat het uitzicht op een daadwerkelijk goede samenwerking gering zou zijn. Pas toen het kalf verdronken was konden ze plots wel met allerlei verbeteringen komen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:50:38 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136157471
Eens, maar AnsaldoBreda heeft op hun beurt wel een aantal keer een kijkje in de keuken gegeven. Ze hebben vrijwel direct een berg technici naar Amsterdam gestuurd, hebben in augustus (?) een "verbeterde" V250 gepresenteerd en zijn nog steeds aan de treinen aan het knutselen.

Heel veel zal afhangen van de contracten die zijn gesloten tussen NS en AnsaldoBreda. Het is helaas niet zo eenvoudig als bij Business-to-Consumer-verkoop - "niet goed, geld terug". :)
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:51:46 #62
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136157503
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, de nieuwe bruggen bij toek. station Vaartsche Rijn zijn veel stiller dan de oude exemplaren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:55:18 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136157612
Ik woon 269 m bij de HSL vandaan vanaf volgende week *O*
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:56:01 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136157635
Volgens de laatste geruchten wil NMBS per dienstregeling 2015 met Desiro's naar Roosendaal gaan rijden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:57:11 #65
Maffe Fries
pi_136157667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:50 schreef James1988 het volgende:
Eens, maar AnsaldoBreda heeft op hun beurt wel een aantal keer een kijkje in de keuken gegeven. Ze hebben vrijwel direct een berg technici naar Amsterdam gestuurd, hebben in augustus (?) een "verbeterde" V250 gepresenteerd en zijn nog steeds aan de treinen aan het knutselen.

Heel veel zal afhangen van de contracten die zijn gesloten tussen NS en AnsaldoBreda. Het is helaas niet zo eenvoudig als bij Business-to-Consumer-verkoop - "niet goed, geld terug". :)
technici sturen is leuk, maar als ze daarna alleen maar pizza's zijn gaan bakken heb je er alsnog niets aan ;)

Het is een welles-nietesspel dat tot aan de hoogste rechters uitgevochten zal gaan worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:57:42 #66
Maffe Fries
pi_136157683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:56 schreef James1988 het volgende:
Volgens de laatste geruchten wil NMBS per dienstregeling 2015 met Desiro's naar Roosendaal gaan rijden.
gaan ze knutselen aan de onderspanningsbeveiliging?
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:59:22 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136157737
Klopt. Interessant voor veel juristen, en op de verschillende opleidingen (bedrijfskundig) Rechten zal de zaak ook wel worden aangehaald.

quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaan ze knutselen aan de onderspanningsbeveiliging?
Lijkt me wel, maar hoe ze dat willen gaan doen is me nog niet duidelijk.

Misschien hoopt NMBS wel dat ProRail het 3 kV-waslijntje doortrekt tot halverwege spoor 1 :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 00:05:46 #68
Maffe Fries
pi_136157931
Zou het stiekem niet ook mogelijkheden kunnen bieden om de Noorderkempenshuttle door te trekken naar Breda? Kun je op de Benelux een compositie uitsparen, terwijl je met die shuttle nog leuke dingen kunt doen.
  Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 00:06:28 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136157955
Desiro kan niet op 1500V volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136157967
Uit laten rollen, goed mikken en terugduwen met een loc dan maar? :+
pi_136157975
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:06 schreef dennistd het volgende:
Klopt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 00:07:29 #72
Maffe Fries
pi_136157976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:06 schreef dennistd het volgende:
met een paar technische en softwarematige aanpassingen toch wel?
pi_136158028
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met een paar technische en softwarematige aanpassingen toch wel?
Ja maar dat wordt een dure grap.
pi_136158042
Met een paar aanpassingen lust een 1200 ook wel 25KV.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 00:10:43 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136158055
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het stiekem niet ook mogelijkheden kunnen bieden om de Noorderkempenshuttle door te trekken naar Breda? Kun je op de Benelux een compositie uitsparen, terwijl je met die shuttle nog leuke dingen kunt doen.
Dan zit je nog met een gebrek aan treinbeveiliging bij Breda. Ik zie het echt niet gebeuren dat er een ontheffing komt voor de 4 km van Breda HSL-aansluiting tot in het station van Breda, er rijden nogal wat treinen ten westen van Breda (6x/u een IC(d), sprinter naar Den Haag, cargo...).

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt een dure grap.
Siemens had nog wat goed te maken i.v.m. late leveringen toch? O-)
pi_136158078
Haha, ja hopelijk :D
pi_136158095
Ik heb nooit zo goed begrepen waarom zowel de reeks 18 als MS08 technisch niet gelijk voor alle vier de systemen gebouwd werden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 00:12:23 #78
Maffe Fries
pi_136158099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan zit je nog met een gebrek aan treinbeveiliging bij Breda. Ik zie het echt niet gebeuren dat er een ontheffing komt voor de 4 km van Breda HSL-aansluiting tot in het station van Breda, er rijden nogal wat treinen ten westen van Breda (6x/u een IC(d), sprinter naar Den Haag, cargo...).
versnelde aanleg van ERTMS en ze hebben nog even natuurlijk voordat de Benelux weer via de HSL gaat :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 00:14:01 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136158140
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb nooit zo goed begrepen waarom zowel de reeks 18 als MS08 technisch niet gelijk voor alle vier de systemen gebouwd werden.
Er is geen 15 kV in België, dus dat is overbodig. De HLE 18 lust wel 1,5 kV (bedoeld voor grensverkeer met Frankrijk en misschien Maastricht). Als er straks in het hele land ETCS ligt kan een HLE 18 naar Amsterdam worden ingezet, de Traxxen kunnen dan met pensioen.

Op dit moment kan dat sowieso nog niet: de ETCS-installatie van "d'n 18" wordt nageleverd.
pi_136158196
Het technische verschil tussen 15 en 25KV is verwaarloosbaar en kost marginaal meer geld.
pi_136158218
HLE18 is trouwens wel een goeie maar dat ding heeft schijnbaar onder 1,8KV slechts twee keer het vermogen van een NS1100 ofzo en dus zijn ze bang dat het ding het niet redt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 00:20:37 #82
Maffe Fries
pi_136158351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
HLE18 is trouwens wel een goeie maar dat ding heeft schijnbaar onder 1,8KV slechts twee keer het vermogen van een NS1100 ofzo en dus zijn ze bang dat het ding het niet redt.
voor een IC-trein is dat toch niet zo'n probleem?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 00:22:07 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136158401
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het technische verschil tussen 15 en 25KV is verwaarloosbaar en kost marginaal meer geld.
Maar geld uitgeven aan iets dat je nooit gaat gebruiken is 'een beetje dom'. Op het lijntje naar Aken rijden nu NMBS-treinen onder 3 kV dus daarvoor is 15 kV niet nodig. Een tijd terug was er sprake van dat DB Netze de 3 kV zou willen afvoeren, naar het schijnt zou NMBS overwegen om dan een Traxx met een paar I-rijtuigen te laten rijden.

De Traxxen hebben ze toch al (voor het goederenvervoer naar Duitsland), de meerkosten van één Traxx vallen dan behoorlijk in het niet ten opzichte van het laten uitrusten van 120 locomotieven met een extra installatie voor 15 kV + alle relevante Duitse Zugsicherungssystemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens Wikipedia kan een HLE 18 onder 1,5 kV een vermogen van 2.4 MW ontwikkelen, wat gelijk is aan een mDDM. Dat zou genoeg moeten zijn.
pi_136158542
Ja klopt. Maar dat is niet wat ik zei ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 00:45:22 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136158917
Wat bedoel je dan? :?

Als ProRail z'n zin krijgt gaan we toch over op 3 kV, dus dan kan het ding hier alles wat hij in België ook kan. :s)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 07:40:01 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136160915
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:

Als ProRail z'n zin krijgt gaan we toch over op 3 kV, dus dan kan het ding hier alles wat hij in België ook kan. :s)
Mits ATB.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136161335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef greavy het volgende:
Railcatering-proef:
Utrecht-Rotterdam (treinserie (12)500), Rotterdam-Dordrecht (treinserie 2600 van/naar Vlissingen) Dordrecht-Eindhoven (treinserie 1900 van/naar Venlo). En dan via dezelfde route terug.
Proeg duurt t/m eind mei, tenzij er vroegtijdig beëindiging nodig geacht wordt ivm tegenvallende resultaten.
Assortiment? Alle treinen in die series? Van hoelaat tot hoelaat?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:10:57 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136161818
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Goed lezen, ook Dordrecht/Den Haag - Amsterdam C integraal VIRM.
Ja, dat weet ik. Maar daarom wil ik nog wel het DDZ terug.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:14:11 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136161879
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:36 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Assortiment? Alle treinen in die series? Van hoelaat tot hoelaat?
Assortiment is hetzelfde assortiment op de treinen die de Railcatering anders ook loopt. En momenteel worden er een beperkt aantal treinen gelopen.
Andere trajecten die gelopen worden zijn Utrecht - Den Bosch (en soms naar Eindhoven) en Utrecht - Zwolle - Almere. Ter aanvulling komt soms ook nog Utrecht - Ede-Wageningen / Arnhem.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:19:16 #90
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136161973
En dan lopen ze rond met een grote rugzak ofzo? Want alle liftjes zijn natuurlijk net uit de VIRM gesloopt :'). En de smalle deurtjes in ICRm tussen het eersteklas-zeszits-coupe-gedeelte en het naastgelegen balkon lijken me ook niet echt breed genoeg voor zo'n karretje, of lijkt dat maar zo?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:27:23 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136162122
Klopt. Ze lopen met zo'n rugzak met heet water en een bak met spullen. DDZ loopt ook niet fijn, met die smalle bakovergangen
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:43:22 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136162433
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mits ATB.
Of ETCS.

Op de HSL gaat het niet helemaal zoals het zou moeten, geloof ik...
pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 08:44:32 Zojuist een grote steekvlam. Deze #Fyra gaat niet verder meer. #ns #fijnmaterieel reageer retweet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:44:41 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136162458
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of ETCS.
Maar dat hebben de Varkens en de Breaks ook niet. T/m Roosendaal is dat geen probleem.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:48:03 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136162525
quote:

pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 08:44:32 Zojuist een grote steekvlam. Deze #Fyra gaat niet verder meer. #ns #fijnmaterieel reageer retweet
Er is geen brandweer of whatever opgepiept. Dus het zal nog wel meevallen, gok ik. De HSL is wél gestremd door een defecte trein.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:53:06 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136162659
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat hebben de Varkens en de Breaks ook niet. T/m Roosendaal is dat geen probleem.
Er liggen kroko's op Nederlands grondgebied en er zijn kruisende bewegingen.

In Breda is dat een ander verhaal: tussen Breda HSL-aansluiting en station Breda komt er nogal wat voorbij: 4x per uur IC, 2x/u ICd, 1x/u sprinter Den Haag (tijdens spits 2x/u), en er zijn nog cargopaden van/naar Rotterdam en Roosendaal. Ik denk niet dat er een ontheffing komt voor die paar kilometer, het risico is te groot.

Met een goede ETCS-uitrolstrategie zou je het probleem kunnen ondervangen, door ervoor te zorgen dat alle treinen van Amsterdam naar Breda/België (via de HSL) de hele rit onder ETCS kunnen afleggen. De wens om in Nederland over te gaan op ETCS is er tenslotte toch.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:03:48 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136162897
DhrBruce twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:01:06 Sta je dan stil met je IC Defect bij Hoofddorp http://t.co/uwvmWALvJo reageer retweet

Mooie foto wel :Y
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:11:00 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136163058
Gestrand in de spanningssluis(?), was te verwachten.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:12:51 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136163101
pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:49:29 De dieselloc om onze #Fyra terug te slepen is gearriveerd, maar blijkt niet gekoppeld te lunnen worden. #ns #goedbezig reageer retweet
:')

Gaat weer lekker daar. Die trein staat er inmiddels al bijna 2 uur stil :X
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:13:04 #99
146033 ReisT
pi_136163107
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:19 schreef JDude het volgende:
En de smalle deurtjes in ICRm tussen het eersteklas-zeszits-coupe-gedeelte en het naastgelegen balkon lijken me ook niet echt breed genoeg voor zo'n karretje, of lijkt dat maar zo?
Ze kunnen toch echt met zo'n karretje de hele trein door lopen.
Het zij ook best smalle dingen, en kijk eens naar het deurtje van het liftje in de VIRM, da's ook niet bepaald breed.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:16:44 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136163195
Die karren zijn mede afgeschaft omdat er dan elke keer een loopbrug neergelegd moest worden -> teveel tijdrovend. NSR ziet de Railcatering als extra, maar niet noodzakelijk.
NS Stations (vroegere Stervex) ziet de Railcatering als een volwaardig op zichzelf draaiend onderdeel, en wordt ook volledig op verlies afgerekend (maar ze maken wel winst). Kiosk en al die toko's worden daar heel anders op afgerekend.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:18:15 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136163226
quote:

[..]

Of ETCS.

Wellicht spanning-aarde gereden in de sluis?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:27:26 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136163412
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wellicht spanning-aarde gereden in de sluis?
Zou best wel eens kunnen als je ziet waar hij stilstaat.

pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 10:23:55 Het ziet er, na 2,5 uur, naar uit dat ze ons uit de trein gaan halen. Er naderen bussen door het Knollenland. #ns #Fyra reageer retweet
Terugslepen gaat 'm zo te zien niet meer worden.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31:39 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136163489
Er is vanuit de Kijfhoek inmiddels een andere wegsleeploc onderweg, is net voorbij Den Haag HS.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:33:01 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136163518
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:31 schreef greavy het volgende:
Er is vanuit de Kijfhoek inmiddels een andere wegsleeploc onderweg, is net voorbij Den Haag HS.
Jezus, er is niks dichter in de buurt? :')
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:33:22 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136163524
Die bussen zitten waarschijnlijk gewoon vol met fotograferende Japanners. Sorry pvandervlies.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:34:42 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136163552
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef JDude het volgende:
Die bussen zitten waarschijnlijk gewoon vol met fotograferende Japanners. Sorry pvandervlies.
"Konichiwa! Rechts van u ziet u een gestrande Fyra, is hier in Nederland een traditie. "
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:35:24 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136163568
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, helaas.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:49:46 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136163865
Iemand hier bekend of het SNCF-rijtuig "voiture-bar Corail" ooit in Nederland heeft gereden, tussen Parijs en Amsterdam (of evt alleen Parijs - Brussel?)?
Dit rijtuig dus:
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:54:16 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136163982
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef greavy het volgende:
Railcatering-proef:[..]
Dan snap je niet echt wat het betekent om een proef te houden, wel? 8)7
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:58:29 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164074
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:16 schreef greavy het volgende:
NS Stations (vroegere Stervex) ziet de Railcatering als een volwaardig op zichzelf draaiend onderdeel, en wordt ook volledig op verlies afgerekend (maar ze maken wel winst).
Wat al zou schelen is als ze daar gewoon wat bloedmooie studentes voor zouden inzetten en niet dat zootje schorem wat er nu grotendeels rondloopt. Geen betere omzetbooster dan een reiziger die een kans ziet om zo'n meisje even een paar minuten aan de praat te houden ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 11:02:15 #111
Maffe Fries
pi_136164165
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

jawel. Amsterdam CS. Gewoon door de Schipholtunnel knallen. Schijnt nu wel te mogen in noodgevallen
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:03:48 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164204
Ze hadden die schiphollijn nooit ondergronds moeten aanleggen. Wat daar al niet een gezeik geweest is, OMDAT het een tunnel is.... :{w
  Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 11:04:16 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136164217
Zolang je maar door kunt rijden moet het wel lukken ja, maar als je tot stilstand komt langs het perron en dan weer op moet trekken zal er wel weer een dieseluitlaatgassenalarm af gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 11:05:14 #114
Maffe Fries
pi_136164237
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hadden die schiphollijn nooit ondergronds moeten aanleggen. Wat daar al niet een gezeik geweest is, OMDAT het een tunnel is.... :{w
jij wilt met de treinen over de landingsbanen van de vliegtuigen knallen? :P
  Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 11:05:15 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136164239
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Inderdaad, die start- en landingsbanen hadden ze gewoon met een viaduct over het spoor moeten aanleggen. Of gewoon een Almelo verdiept-constructie.
PM mij!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:05:16 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136164240
Je mag inderdaad niet bij het perron vol tractie geven. Maar gewoon doorrollen kan geen kwaad.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:11:12 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164411
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jij wilt met de treinen over de landingsbanen van de vliegtuigen knallen? :P
Tuurlijk man wat steekt daar nou in. Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.

pi_136164468
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 11:15:31 #119
Maffe Fries
pi_136164567
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk man wat steekt daar nou in. Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.

[ afbeelding ]
:{w

Daar ligt geen spoor
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:16:30 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164599
nou en. Met spoor kan het ook. Die trein moet toch stoppen op het vliegveld.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:22:13 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164768
En sowieso, of je nou opgehouden wordt door "een voorlangs kruisende goederentrein" of "een voorlangskruisende Jumbo Jet". De Jumbo Jet gaat 5 keer zo snel als de goederentrein, de goederentrein is 20 keer zo lang als de JumboJet. Dus de JumboJet kruist 100 keer zo snel voorlangs. Ik zeg DOEN!
pi_136164977
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En sowieso, of je nou opgehouden wordt door "een voorlangs kruisende goederentrein" of "een voorlangskruisende Jumbo Jet". De Jumbo Jet gaat 5 keer zo snel als de goederentrein, de goederentrein is 20 keer zo lang als de JumboJet. Dus de JumboJet kruist 100 keer zo snel voorlangs. Ik zeg DOEN!
Punt is natuurlijk wel dat als je de lijn bovengronds legt, er ķķk goederentreinen mogen rijden. En dat dan dus de jumbojets op een goederentrein moeten gaan wachten. Ik zeg, toch maar niet doen. :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:29:11 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136164989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat als je de lijn bovengronds legt, er ķķk goederentreinen mogen rijden.
Nee hoor die gaan maar via Haarlem.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:47:37 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136165547
Het is gewoon treurig dat ze blijven falen bij die spanningssluis. Je zou toch denken dat je er gewoon voor zorgt dat je of daarvoor stil moet staan of daarna. Ze kunnen beter een zijspoor daar gaan bouwen en daar een permanente loc neerzetten die van 6 ochtends tot 12 avonds bemand is.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:50:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136165653
volgens mij is het gewoon een kwestie van even opletten wat je aan het doen bent toch? :?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:43:22 #126
45532 ziggyziggyziggy
pi_136166935
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
volgens mij is het gewoon een kwestie van even opletten wat je aan het doen bent toch? :?
Lijkt me wel. Maar als je een snelremming krijgt om wat voor reden dan ook, ben je alsnog de fallus.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:56:54 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136167289
Maar gaat het nou bij die spanningssluis vaker fout dan bij andere of lijkt dat maar zo? :?
pi_136167370
Sinds eind vorig jaar rijden er machinisten van NSR op en neer, die nog niet goed met de traxx om kunnen gaan.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:01:24 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136167411
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:00 schreef Maegrim het volgende:
die nog niet goed met de traxx om kunnen gaan.
Oh dan is het goed :z helemaal niet zorgwekkend ook of zo ^O^
pi_136167561
Tja, wat er precies gebeurt is weet ik ook niet, maar ze laten nog wel eens een steekje vallen :)
pi_136167580
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan snap je niet echt wat het betekent om een proef te houden, wel? 8)7
Dat is toch net als die proef met lichten langs het perron? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:09:43 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136167617
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is toch net als die proef met lichten langs het perron? :+.
Ik dacht meer aan die proef met die stoptrein naar Emmerich.
pi_136167635
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan die proef met die stoptrein naar Emmerich.
Of die proef met die luxetrein naar België zodat de Thalys wat concurrentie zou krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 13:11:17 #134
Maffe Fries
pi_136167661
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:14:38 #135
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136168147
...
I feel kinda Locrian today
pi_136168199
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef starla het volgende:
Wat een lul de behanger zeg gisteren...

We rijden op een driebaansweg, 1 vrachtwagen helemaal rechts en ik haal die in omdat ik niet 80 achter een vrachtwagen ga plakken. Ik weet wel dat ik terug moet naar diezelfde baan voor de afslag.

Komt er een lul de behanger aangescheurd met een noodvaart op de linker rijstrook, waarschijnlijk omdat hij mag zag inhalen. Niets aan het handje zou je zeggen...

Ik dus weer terug naar diezelfde baan met een aardige vaart want mijn auto is ook niet de sloomste, wil hij ook invoegen op de dezelfde baan, maar ja daar rij ik en ik kan niet naar rechts omdat daar andere auto's rijden. Hij zijn knipperlichten aangooien terwijl hij links naast mij reed, maar ik reed natuurlijk gewoon met m'n eigen tempo verder. Hij dus op de remmen, om achter mij in te voegen, zie ik dat hij mij groot licht geeft :?

Ben ík nu gek?

De situatie:

[ afbeelding ]
Heb je het juiste topic? Lijkt me niet zoveel met treintjes van doen, namelijk.
pi_136168207
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Heb je het juiste topic? Lijkt me niet zoveel met treintjes van doen, namelijk.
Sorry!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 13:29:39 #139
Maffe Fries
pi_136168239
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef starla het volgende:

[..]

Sorry!
Gewoon niets van zulke gasten aantrekken. Ze willen met hun gedrag iets anders compenseren. Zielige figuren zijn het.
pi_136168299
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef starla het volgende:

[..]

Sorry!
Geeft niks. PSM heeft denk ik gelijk. Je hebt juist gehandeld. Jij kon niet naar rechts, en bovendien is het volgens mij geen verplichting om mensen de ruimte te geven om in te voegen (behalve bij ritsen). Mijn rijinstructeur zei altijd dat het netjes was om die ruimte te geven, maar uiteindelijk moet het wel veilig voor jou zijn. Dat is het in dit geval niet, want er rijdt iets rechts van je. Hij had of gas bij moeten geven of gas terugnemen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:33:19 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136168357
Maar heb je een kenteken? Dan "praten" we wel even met hem bij de eerstvolgende spoorwegovergang }>
pi_136168375
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar heb je een kenteken? Dan "praten" we wel even met hem bij de eerstvolgende spoorwegovergang }>
_O-
pi_136168631
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat het nou bij die spanningssluis vaker fout dan bij andere of lijkt dat maar zo? :?
De spanningsluis ligt ook op een heuvel/fly-over.
Infratechnisch natuurlijk niet de beste plek.
Hebben ze op de Betuweroute ook gedaan, onder het Pannerdensch kanaal. Als je vanuit Zevenaar richting Kijfhoek gaat, dan ga je door de tunnel, en op het moment dat je omhoog gaat, moet je de stroomafnemer omlaag knikkeren en je snelschakelaar omzetten. Software naar 25kV zetten, en dan weer de bende omhoog en aanzetten.

Beste plek ja :')
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:45:14 #144
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136168765
Is dat zo'n ramp? Als je 't niet haalt rol je dan niet vanzelf weer terug omlaag onder de draad? ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:48:46 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136168901
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:45 schreef V2 het volgende:
Is dat zo'n ramp? Als je 't niet haalt rol je dan niet vanzelf weer terug omlaag onder de draad? ;)
Je mag niet achteruit rijden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:58 #146
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136168987
Suf :P
pi_136169031
De IC Berlijn stopte laatst volgens de conducteur trouwens op Hilversum 1. Zijn 2 en 3 ook vertegenwoordigd dan?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:59:00 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136169285
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:52 schreef WhiteJoker het volgende:
De IC Berlijn stopte laatst volgens de conducteur trouwens op Hilversum 1. Zijn 2 en 3 ook vertegenwoordigd dan?
Nee, Hilversum 3 bestond nog niet.
pi_136169615
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:45 schreef V2 het volgende:
Stilstaan onderin een tunnel (met een deel van je lading) wil je echt niet.
Probeer dan maar eens weg te komen.
Als het je al lukt, dan kruip je omhoog met 1-2 km/h terwijl je een partij brandstof verbruikt, en je het sein- en baanvak lang bezet houdt.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:11:34 #150
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136169749
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:08 schreef Monopoly het volgende:
[...] terwijl je een partij brandstof verbruikt [...]
Diesel onder de draad! Hoe lang nog!

...

Wacht, ik haal dingen door elkaar nu geloof ik :P
pi_136169790
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:11 schreef V2 het volgende:

[..]

Diesel onder de draad! Hoe lang nog!

...

Wacht, ik haal dingen door elkaar nu geloof ik :P
Verdomme je hebt gelijk _O-
Maar je kan natuurlijk na het stilvallen voor een spanningsluis met je e-loc ook wel vergeten om nog verder te komen. Dan moet er sowieso een dieselloc komen om je weg te slepen :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:12:48 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136169799
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:59 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, Hilversum 3 bestond nog niet.
O+

In Rusland hebben ze trouwens wel echt stations met een cijfer. Perm-2 en zo :Y
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:14:16 #153
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136169873
Komt door de plaatsnamen met cijfers. Dat krijg je, de plaatsnamen waren op, en ze hadden nog wat land over. Groot land, dat.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:16:40 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136169959
Leeg land ook, vooral ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:14:54 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136172055
johnmaes twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 15:05:15 Totale leegloop bij NS-directie. Na Bert en Ingrid nu ook Merel van Vroonhoven weg. reageer retweet
pi_136172266
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Leeg land ook, vooral ;)
Ach, in Portugal heb je ook de stations Coimbra en Coimbra-B. Terwijl het daar nou ook weer niet zķ leeg is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 15:24:16 #157
Maffe Fries
pi_136172383
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:14 schreef James1988 het volgende:
johnmaes twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 15:05:15 Totale leegloop bij NS-directie. Na Bert en Ingrid nu ook Merel van Vroonhoven weg. reageer retweet
De bezem wordt er flink doorgehaald zeg ...

Merel had toch niet weggehoeven?
pi_136172539
Merel :'(
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:31:30 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136172641
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De bezem wordt er flink doorgehaald zeg ...

Merel had toch niet weggehoeven?
Blijkbaar botert het niet met Timo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:35:35 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136172781
Oh wacht, ze wordt de baas van de AFM, terug naar het oude nest: financiën.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 15:36:33 #161
Maffe Fries
pi_136172812
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:35 schreef Duvel het volgende:
Oh wacht, ze wordt de baas van de AFM, terug naar het oude nest: financiën.
dat zou betekenen dat ze al plannen had om weg te gaan
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:54:16 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136173388
ERMTS-testslt blokkeerde spoor 15 in Utrecht. Trein richting Eindhoven komt binnen op spoor 14. Duurt het 5 minuten om weg te komen omdat er na de 3e keer omroepen in de trein dat het de trein naar Heerlen was nog mensen eruit moesten. Het werd trouwens maar 1x omgeroepen op het perron na aankomst van de trein dat werkt dus niet.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:09:58 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136173828
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heej, scherp!

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ordt-voorzitter-afm/
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:18:27 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136174146
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo deed Ingrid het ook overkomen. Volgens mij is Timo lekker aan het pogrommen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:19:22 #165
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_136174192
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:54 schreef bork het volgende:
ERMTS-testslt blokkeerde spoor 15 in Utrecht. Trein richting Eindhoven komt binnen op spoor 14. Duurt het 5 minuten om weg te komen omdat er na de 3e keer omroepen in de trein dat het de trein naar Heerlen was nog mensen eruit moesten. Het werd trouwens maar 1x omgeroepen op het perron na aankomst van de trein dat werkt dus niet.
Volgens mij heb ik die van de week ook op Eindhoven zien staan.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_136174219
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:12 schreef James1988 het volgende:
pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:49:29 De dieselloc om onze #Fyra terug te slepen is gearriveerd, maar blijkt niet gekoppeld te lunnen worden. #ns #goedbezig reageer retweet
:')

Gaat weer lekker daar. Die trein staat er inmiddels al bijna 2 uur stil :X
dat was deze denk ik? :+
pi_136174587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo deed Ingrid het ook overkomen. Volgens mij is Timo lekker aan het pogrommen.
Berghuis wilde de direktie van ProRail + NS toch halveren? O-).
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:43:55 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136176675
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Berghuis wilde de direktie van ProRail + NS toch halveren? O-).
Te beginnen bij Prorail ja.. Das andersom.. Maar hij zal ook zelf ook graag willen blijven. Zullen we dat ook maar omdraaien?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:26:22 #170
146033 ReisT
pi_136177922
NS zaait verwarring door mij tegelijkertijd twee brieven te sturen.

Een brief met mijn nieuwe jaartrajectkaart en de mededeling dat ik daar mee nog niet hoef in en uit te checken, maar als dat verandert ik daar een bericht over krijg.

En daarnaast een brief met de mededeling dat in de loop van 2014 iedereen moet gaan in- en uitchecken. Maar ze weten nog niet wanneer precies.
(Plus een voor mijn nogal nutteloos hoesje om mijn kaart los in mijn zak of tas te bewaren, waarom zou ik dat willen?)
pi_136178398
Prachtige stad dat Stockholm, maar welke ezel is ooit op het idee gekomen een snelweg + spoorlijn naast die oude stad aan te leggen?! :(

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2014 18:42:03 ]
pi_136178620
En dan vinden we de Nederlandse stations soms kathedralen!

Beijing Railway Station West
pi_136180037
Het leuke Starbucksmeisje heeft al een vriend. 't Zal eens niet natuurlijk -O- .

Overigens reden er gisteren 3 koninklijke rijtuigen langs Ehv, weet iemand waar dat goed voor was?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:25:41 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136180076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Het leuke Starbucksmeisje heeft al een vriend. 't Zal eens niet natuurlijk -O- .
Het liedje heeft niet geholpen? -O-

quote:
Overigens reden er gisteren 3 koninklijke rijtuigen langs Ehv, weet iemand waar dat goed voor was?
(Terug van)/(Onderweg naar) Maastricht voor onderhoud denk ik.
pi_136180279
quote:
'Alles kan kapot.'
pi_136180343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

'Alles kan kapot.'
LEAVE HET STARBUCKSMEISJE ALONE!
pi_136180564
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:32 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

LEAVE HET STARBUCKSMEISJE ALONE!
Ik word er trouwens ook niet warm van als ik de foto zo zie :')
pi_136180623
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Daarom gewoon naar de MCDonalds gaan in Osnabrück :Y
pi_136180776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh, we hadden een foto? Die heb ik gemist denk ik...
pi_136180842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Huh, we hadden een foto? Die heb ik gemist denk ik...
Google is uwen grootten vriend.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:51:04 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136181120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Google is uwen grootten vriend.
Stelletje smeerlappen! :r :r :r

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:54:33 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136181272
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136181391
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hé, dit is interessant!
Zeker, het niet meer nodig hebben van isolatoren scheelt een bak met geld, niet te zuinig. Vraag me alleen af wat zo'n paal nou kost t.o.v. een ijzeren mast. 1,5 keer, 2,5 keer, zes keer?

*Mompelt iets met ombouw 25 kV*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 19:58:45 #184
Maffe Fries
pi_136181454
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef James1988 het volgende:

(Terug van)/(Onderweg naar) Maastricht voor onderhoud denk ik.
klopt. In februari is er weer een rit met het spul
  Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 20:05:11 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136181779
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daarom gewoon naar de MCDonalds gaan in Osnabrück :Y
Oldenburg was het :P
PM mij!
pi_136181897
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Oldenburg was het :P
Ja, dat :P
Ik was natuurlijk op dat moment in lichtelijke staat van ontbinding door die smakelijke Becks :9~
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:15:38 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136182154
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja, dat :P
Ik was natuurlijk op dat moment in lichtelijke staat van ontbinding door die smakelijke Becks :9~
Lichtelijk? :')
pi_136183237
Eurostar verkoopt treinkaartjes in samenwerking met DB
vrijdag 31 januari 2014

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lanceert samen met Deutsche Bahn een gezamenlijk aanbod voor treinkaartjes tussen Duitsland en Londen. Het nieuwe gezamenlijke aanbod is opmerkelijk, omdat DB plannen heeft om ook zelf naar Londen te gaan sporen.

Bron en meer
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:44:55 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136187033
quote:
Van Maastricht naar Amersfoort, gaan ergens in februari per skitrein mee naar Oostenrijk, inclusief de koninklijke familie.
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:20 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat was deze denk ik? :+
[ afbeelding ]
Jup, 6455 heeft de trein uiteindelijk weg kunnen slepen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:21 #190
Maffe Fries
pi_136187329
Twee van de drie rijtuigen zijn toch niet toegelaten in het buitenland of inmiddels weer wel?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:47 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136187348
Waar ik laatst al opperde dat de renovatie van de Varkensneuzen van de NMBS nog erg lang gaat duren, wordt er inmiddels toch serieus over nagedacht om de Varkensneuzen niet meer te renoveren, en helemaal op te rijden en dan naar de sloop te sturen. De renovatie is dusdanig duur, maar ze kunnen goed zonder Varkensneuzen gezien de instroom van 305 Desiro's.

De NMBS / Infrabel hebben bij ProRail inmiddels officieel de aanvraag ingediend om Roosendaal aan te passen voor Desiro-treinstellen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:51:36 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136187389
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Twee van de drie rijtuigen zijn toch niet toegelaten in het buitenland of inmiddels weer wel?
Volgens mij inmiddels wel, ze zijn iig ook in hun "eigen huisstijl" gebracht. Maar of de 2 ICR-rijtuigen wel meegaan, betwijfel ik. De vorige keer ging er ook maar één rijtuig mee, het SR10-rijtuig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 21:58:38 #193
Maffe Fries
pi_136187816
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens mij inmiddels wel, ze zijn iig ook in hun "eigen huisstijl" gebracht. Maar of de 2 ICR-rijtuigen wel meegaan, betwijfel ik. De vorige keer ging er ook maar één rijtuig mee, het SR10-rijtuig.
Hadden ze toen ook niet een tweede rijtuig in bezit voor beveiliging en personeel?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:02:11 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136188017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef greavy het volgende:

De NMBS / Infrabel hebben bij ProRail inmiddels officieel de aanvraag ingediend om Roosendaal aan te passen voor Desiro-treinstellen.
Ik las het op HGBTF, maar wat zou er in Roosendaal aangepast moeten worden dan?
pi_136188076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik las het op HGBTF, maar wat zou er in Roosendaal aangepast moeten worden dan?
Toelating materieel, om daar maar mee te beginnen :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:04:47 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136188147
Misschien nog wat met de perrons ivm de uitschuifbare en inklapbare tredes?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:05:57 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136188212
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Toelating materieel, om daar maar mee te beginnen :P
Dat is wel een handige om te hebben, maar dat is niet iets wat ProRail doet :P
pi_136188264
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel een handige om te hebben, maar dat is niet iets wat ProRail doet :P
Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:07:31 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136188297
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?
ILenT toch? Maar ProRail heeft zeker ook iets te zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:08:41 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136188369
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeker, het niet meer nodig hebben van isolatoren scheelt een bak met geld, niet te zuinig. Vraag me alleen af wat zo'n paal nou kost t.o.v. een ijzeren mast. 1,5 keer, 2,5 keer, zes keer?

*Mompelt iets met ombouw 25 kV*
Geen isolatoren kan denk ik alleen met laagspanning (zoals trams). Op hogere spanning moet je iets extra's doen, en 25 kV gaat wellicht niet door de vezels in GFK.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:12:12 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136188553
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet direct. Een vervoerder/materieelleverancier vraagt bij IL&T een toelating aan (op basis van een dossier opgesteld door een NoBo zoals Lloyd's). IL&T vraagt tussendoor wel een keer aan ProRail of zij problemen verwachten met de trein-baan-integratie (o.a. detectie, stoorstromen e.d.). Uiteindelijk zegt IL&T yay of nay.

Er kan soms een ontheffing worden verleend, zodat grensverkeer kan worden aangeboden. Dit materieel valt te herkennen aan een sterretje naast de afkorting van het land waarvoor de ontheffing is verleend. Op de varkentjes staat het volgende:
1(B)  NS* 
Dit betekent: (volledige) toelating op het NMBS-netwerk, grensverkeerontheffing op het NS-netwerk.

De netwerkcodes staan ook op de bordjes op de grens en zijn historisch zo gegroeid. De Kanaaltunnel heeft "ET" (Eurotunnel) als netwerkcode, High Speed 1 heet "CTRL" (Channel Tunnel Rail Link, de projectnaam), en op de grens met Frankrijk staat nog steeds SNCF - ook al is het netwerk van RFF.
  Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 22:33:10 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136189759
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Van Maastricht naar Amersfoort, gaan ergens in februari per skitrein mee naar Oostenrijk, inclusief de koninklijke familie.
Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.
PM mij!
pi_136189771
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:34:11 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136189823
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.
Ja, die datum gok ik ook, maar ik doe geen exacte uitspraken. 14 februari is wel zo logisch ja.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:34:15 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136189825
Tussen iedere rit? Nee, dat niet.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:35:02 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136189875
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
Niet tussen iedere rit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 22:35:53 #207
Maffe Fries
pi_136189914
quote:
pauzetijd verschilt, maar is wel voldoende per dienst. Tussen ritten door hoeft niet altijd een pauze te zitten. Is ook niet handig voor machinisten in bijvoorbeeld Stavoren of Delfzijl ;)
pi_136189946
De Britse machinisten beargumenteren dat met het feit dat ze naar de wc moeten en moeten eten en drinken. Ook zorgt de pauze ervoor dat ze de rit erna weer volledig geconcentreerd zijn.
pi_136189962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:34 schreef James1988 het volgende:
Tussen iedere rit? Nee, dat niet.
Is maar net wat je als rit beschouwd. Van pauze naar pauze bijvoorbeeld ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:37:14 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136189987
Britse machinisten verdienen ook een stuk meer dan hun collega's op het Europese vasteland. :Y
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 22:37:57 #211
Maffe Fries
pi_136190017
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang de ritten zijn
pi_136190483
Mochten jullie de aflevering zelf willen kijken, de serie heet The Railway: Keeping Britain on Track.

vrijdag 31 januari 2014 @ 23:08:13 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136191349
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Mochten jullie de aflevering zelf willen kijken, de serie heet The Railway: Keeping Britain on Track.

Klinkt interessant, straks eens kijken :Y
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:44:02 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136192958
Leuke voorjaarsaanbieding voor als je eens door Europa wil gaan reizen: je krijgt nu 15% korting op alle InterRail Global-passen. De actie loopt vanaf 1 februari t/m 31 maart, ermee reizen kan tot half juni.
pi_136194184
quote:
Hier zit standaard een minimum van twintig minuten tussen iedere rit ingeroosterd, dat is als je afstapt tenminste. Voor keringen kan een iets kortere tijd gelden.

Die twintig minuten zijn echter niet bindend, maar meer om de uitloop te garanderen als een trein te laat binnenkomt, zodat niet gelijk de reserves in de benen moeten bij iedere trein die vijf minuten te laat is :P
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:24:00 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136194345
Desiro naar Roosendaal? Lijkt er niet op.

quote:
Op zaterdag 1 februari 2014 00:06 schreef nahoj het volgende:
Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).

Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.

Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
pi_136194723
Desiro kan niet in Nederland rijden punt.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:38:30 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136194824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Desiro kan niet in Nederland rijden punt.
Dat is precies wat er staat, ja.
pi_136196274
Ik heb Duvel opgedronken :@
  zaterdag 1 februari 2014 @ 01:56:35 #220
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136196330
Sticker?
doei
pi_136196373
Tuurlijk KAN desiro met wat aanpassinkjes wel rijden in NL, dat is heus geen rocket science.Het wordt alleen tegengehouden door neukers die hun eigen belangen voor het algemeen belang stellen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 02:29:02 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136196722
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk KAN desiro met wat aanpassinkjes wel rijden in NL, dat is heus geen rocket science.Het wordt alleen tegengehouden door neukers die hun eigen belangen voor het algemeen belang stellen.
Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding. :)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:40:19 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136197533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 02:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding. :)
Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:41:27 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136197536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 01:52 schreef b2py het volgende:
Ik heb Duvel opgedronken :@
Hoe was het?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 07:10:01 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136197595
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 06:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...
Daar zit geen computer in die alles meet denk ik _O-
PM mij!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 08:19:57 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136197797
De Desiro's van de NMBS beginnen bij 2,6kV al problemen te geven. Bij 2kV vallen ze helemaal uit. Op de NZV wil de spanning in de spits wel eens wat lager uitkomen, en dat merken de Desiro's dan wel.
Zelfde probleem is er met de HLE18.
pi_136198053
MS96 kan ook nog naar Nederland.
pi_136198151
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 06:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe was het?
Goed vertoeven :D
  zaterdag 1 februari 2014 @ 09:50:24 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136198624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 08:19 schreef greavy het volgende:
De Desiro's van de NMBS beginnen bij 2,6kV al problemen te geven. Bij 2kV vallen ze helemaal uit. Op de NZV wil de spanning in de spits wel eens wat lager uitkomen, en dat merken de Desiro's dan wel.
Zelfde probleem is er met de HLE18.
In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136198794
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.
Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 V ;)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:24:14 #231
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136199114
Volgens mij is de normwaarde 1150 volt. Maar ik weet het niet helemaal zeker.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:27:49 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136199158
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:01 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 V ;)
Dat zou niet moeten iig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:30:30 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136199197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is de normwaarde 1150 volt. Maar ik weet het niet helemaal zeker.
De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:51:31 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136199538
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.
Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:54:05 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136199590
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.
Jouw rechteroog is stuk? :D

Volgens de norm moet de trein het nog kunnen doen bij 1000 V, hij moet uitschakelen ergens tussen 850 en 950 V (dat adviseert althans de norm).

[ Bericht 10% gewijzigd door Duvel op 01-02-2014 11:01:10 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 februari 2014 @ 11:43:02 #236
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136200808
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw rechteroog is stuk? :D

Volgens de norm moet de trein het nog kunnen doen bij 1000 V, hij moet uitschakelen ergens tussen 850 en 950 V (dat adviseert althans de norm).
Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:14:03 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136201579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.
Bij 1200 V moet dat ding gewoon nog kunnen rijden, is Unom - 20%. OK, het vermogen zal behoorlijk begrensd zijn, maar rijden zal ie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136201928
Ach jongens, we denken wel dat het bij de spoorwegen lang duurt maar Rotterdam Zuid kom je straks ook twee jaar niet meer in met de auto: http://www.nu.nl/binnenla(...)twee-jaar-dicht.html
pi_136202022
Volgens mij is het 1174 Volt. Kan ook 1091 Volt zijn.

Wie er het dichtste bij zit wint een reisdompelaartje in een bloemetjes-etui :)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:32:23 #241
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136202044
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

_O_
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:34:45 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136202100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ach jongens, we denken wel dat het bij de spoorwegen lang duurt maar Rotterdam Zuid kom je straks ook twee jaar niet meer in met de auto: http://www.nu.nl/binnenla(...)twee-jaar-dicht.html
Wie wil er nou naar Zuid?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:35:06 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136202110
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

Rot op, ongeletterde! o|O
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136202140
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie wil er nou naar Zuid?
Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:37:52 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136202182
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.
Met de metro?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136202206
Zeg, Fles. Hoe staat het hiermee?

PTA / Highlands Challenge #1
pi_136202354
Weenie. Heb hem nog een paar keer aangesproken, ook op Facebook, maar geen reactie. Zal wel volgend jaar worden, ben inmiddels al met andere vakantieplannen bezig :)
pi_136202405
Dan kan je er meteen een rondje van maken. Ze zijn bezig met plannen om volgend jaar weer een ferry Schotland - Noorwegen te laten pendelen na 20 jaar niet.

Wel een epische road/boat/traintrip krijg je dan NL/BE/FR/UK/NO/SWE/DK/DE/NL :D
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:47:41 #249
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136202428
Waarschijnlijk ben je dan met een waterfiets sneller dan met de trein.
pi_136202828
Gewoon uitbreiden met ipv Denemarken via Finland / Rusland. Dan zal de auto in Rusland aan snot gereden worden door een of andere mongool die dronken staat van de vodka en wint de treingroep altijd >:)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2014 13:02:45 ]
pi_136205586
Kan ik morgen vroeg rond 8.00 met iemand meereizen op korting? (hij heeft een OV)
pi_136205718
Ik ga hier niet eens op antwoorden, ondanks dat ik het nu toch doe :')
pi_136205939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:29 schreef bjanaan het volgende:
Kan ik morgen vroeg rond 8.00 met iemand meereizen op korting? (hij heeft een OV)
Hangt van het type vervoersbewijs af. Bedoel je met OV een OV-studentkaart (weekend?) of een OV-jaarkaart of gewoon een generiek kaartje? We hebben uiteraard veel meer informatie nodig. Over het algemeen geldt de volgende voorwaarde bij NS:

quote:
Samenreiskorting: 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend). Lees meer
Dat suggereert tenminste dat je inderdaad met korting op dat tijdstip mee mag reizen als zijn vervoersbewijs recht geeft op samenreiskorting. Dat kon je vast zelf ook wel op de site van de NS vinden... Kijk bijvoorbeeld eens op deze pagina.
pi_136205974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Hangt van het type vervoersbewijs af. Bedoel je met OV een OV-studentkaart (weekend?) of een OV-jaarkaart of gewoon een generiek kaartje? We hebben uiteraard veel meer informatie nodig. Over het algemeen geldt de volgende voorwaarde bij NS:

[..]

Dat suggereert tenminste dat je inderdaad met korting op dat tijdstip mee mag reizen als zijn vervoersbewijs recht geeft op samenreiskorting. Dat kon je vast zelf ook wel op de site van de NS vinden...
Studenten OV
pi_136206029
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:42 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Studenten OV
Het is niet heel ingewikkeld hoor. Als je even het linkje uit mijn vorige post pakt, heeft NS een heel stappenplan voor het reizen met NS.
pi_136208847
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Met studenten week-ov, ja
Met studenten weekend-ov, ja
met ov jaarkaart, ja
met ov weekendkaart, ja

Vrijwel met alles behalve een los kaartje heb je tegenwoordig samenreiskorting :')
pi_136208926
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

Met studenten week-ov, ja
Met studenten weekend-ov, ja
met ov jaarkaart, ja
met ov weekendkaart, ja

Vrijwel met alles behalve een los kaartje heb je tegenwoordig samenreiskorting :')
Check! Maar OV kan eigenlijk alles betekenen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:31:48 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136209529
De Fransen hebben een filmpje gemaakt van hun proef met een goederentrein van 1500 meter lang :)

zaterdag 1 februari 2014 @ 16:37:34 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136209698
Sneeuwchaos in Oostenrijk:

Lienz:

Villach:

Nikolsdorf:

Bron foto's: www.oe24.at
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 16:38:12 #260
Maffe Fries
pi_136209729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:31 schreef James1988 het volgende:
De Fransen hebben een filmpje gemaakt van hun proef met een goederentrein van 1500 meter lang :)

jammer dat er zo'n lelijke loc voor en middenin de trein zat
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:38:59 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136209760
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jammer dat er zo'n lelijke loc voor en middenin de trein zat
Ik ken lelijkere locs dan Prima's hoor w/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 16:40:06 #262
Maffe Fries
pi_136209808
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ken lelijkere locs dan Prima's hoor w/
ik ook wel, maar het lijkt wel alsof de Alstom Prima door dezelfde pinda is ontworpen als de V250
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:43:35 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136209919
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ook wel, maar het lijkt wel alsof de Alstom Prima door dezelfde pinda is ontworpen als de V250
_O-

Je hebt wel gelijk, de eerste generatie Prima's ziet er niet zo heel prima uit. Pardon the pun. :')

Jammer genoeg is het Alstom niet echt gelukt om de tweede generatie Prima-locomotieven te verkopen, in totaal zijn er slechts 14 verkocht aan de Marokkaanse spoorwegen... :{
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 19:29:22 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136215178
Ben ik vandaag in de Efteling, wil ik aan het eind van de dag nog even met de stoomtrein, rijdt dat ding niet meer...
PM mij!
pi_136215425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:29 schreef dennistd het volgende:
Ben ik vandaag in de Efteling, wil ik aan het eind van de dag nog even met de stoomtrein, rijdt dat ding niet meer...
Stopt iets eerder ivm de watershow Aquanura. ;)
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 19:39:17 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136215514
Tja, op zich een logisch iets, maar kondig dat dan wel aan. Nu kwam ik aan op een leeg station, en ik dacht: het zit me niet mee...
PM mij!
pi_136216580
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:39 schreef dennistd het volgende:
Tja, op zich een logisch iets, maar kondig dat dan wel aan. Nu kwam ik aan op een leeg station, en ik dacht: het zit me niet mee...
Normaal gesproken staat dat aangegeven bij de ingang van de stoomtrein. Maar goed, misschien we interessant voor hier en sinds vandaag online: http://www.eftepedia.nl/lemma/Efteling_Stoomtrein_Maatschappij
  zaterdag 1 februari 2014 @ 20:13:33 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136216858
quote:
Reisinformatie door NS? :P
pi_136216864
Altijd gezellig een ritje in de IC die door versperring continue tegen rood aan zit te hikken. Ritje van 10 min wordt zo 25 min :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 20:21:14 #270
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136217135
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:13 schreef _serial_ het volgende:
Altijd gezellig een ritje in de IC die door versperring continue tegen rood aan zit te hikken. Ritje van 10 min wordt zo 25 min :(
Afschaffen die IC's!
pi_136218139
klagende users afschaffen zal je bedoelen! :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 20:51:10 #272
Maffe Fries
pi_136218206
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
klagende users afschaffen zal je bedoelen! :P
Daarvoor heb je aan het inzetten van Eva genoeg :P
pi_136218460
Over kruisende bewegingen...

Waarom is de ontvlechting van de stoptreinen Leeuwarden - Sneek - Stavoren & Leeuwarden - Harlingen - Harlingen Haven op station/emplacement Leeuwarden weer ingetrokken?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 21:15:23 #274
Maffe Fries
pi_136219031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:58 schreef Socios het volgende:
Over kruisende bewegingen...

Waarom is de ontvlechting van de stoptreinen Leeuwarden - Sneek - Stavoren & Leeuwarden - Harlingen - Harlingen Haven op station/emplacement Leeuwarden weer ingetrokken?
misschien wel mede op voorspraak van de NS die vanwege het lange keren drie perrons in Leeuwarden wilde gebruiken? Vanaf 3 februari hoeft dat niet meer en wordt er weer 'kort' gekeerd met de IC's.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 21:58:17 #275
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136220405
Waar kan ik vinden wat voor mat er morgen in de 1900 zit?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_136220537
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:58 schreef Maxbet het volgende:
Waar kan ik vinden wat voor mat er morgen in de 1900 zit?
OVTijden.com heeft naast actuele data ook voorspellingen. Zo te zien is het merendeel DDZ en af en toe een ICMm.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:05:06 #277
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_136220596
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:02 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

OVTijden.com heeft naast actuele data ook voorspellingen.
Perfect, thanks!

Zo te zien alles DDZ dus dat is mooi, nog steeds niet ingezeten :')

Edit: een paar ICMm inderdaad zie ik nu, maar niet op de tijden dat ik onderweg ben ^O^
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:33:58 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136221369
quote:
Nu kwam ik aan op een leeg station,
en ik dacht: het zit me niet mee...
quote:
Heel in de verte ging de laatste wagon
en Annabel zei: oké, ik ga met je mee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136221683
_O-
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:45:06 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136221685
Staan al 10 minuten bij Groningen voor het rode sein met de GTW uit Leer. Een rangeerder heeft het NS-treinstel niet weggehaald, en de TRDL krijgt geen contact met die rangeerder. Onbekend hoelang dit gaat duren, aldus de omroep.
Edit: na 11 minuten mogen we toch bezet spoor binnenkomen, voor een ICM staan we nu geparkeerd aan het perron
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2014 @ 23:15:38 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136222718
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen laatste wagon gezien en ook geen Annabel... (maar ik had het nummer inderdaad in mijn hoofd zitten toen ik het bericht postte :P)
PM mij!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 23:18:13 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136222803
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:45 schreef greavy het volgende:
Staan al 10 minuten bij Groningen voor het rode sein met de GTW uit Leer. Een rangeerder heeft het NS-treinstel niet weggehaald, en de TRDL krijgt geen contact met die rangeerder. Onbekend hoelang dit gaat duren, aldus de omroep.
Edit: na 11 minuten mogen we toch bezet spoor binnenkomen, voor een ICM staan we nu geparkeerd aan het perron
Ziggy3!!!
pi_136224039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb geen laatste wagon gezien en ook geen Annabel... (maar ik had het nummer inderdaad in mijn hoofd zitten toen ik het bericht postte :P)
Ik kan nooit meer een trein missen zonder een verliefde glimlach O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 00:55:08 #284
Maffe Fries
pi_136226058
Gaat lekker bij de HTM. Weer een trammetje uit de rails ...
http://www.nu.nl/binnenla(...)digd-ontsporing.html
pi_136226460
Nachtnet, fabeltastisch.
  zondag 2 februari 2014 @ 01:23:25 #286
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136226802
Even voor de zekerheid: een VIRM waarvan het treinstelnummer met 95 begint, dat is toch een viertje?
  Redactie Sport zondag 2 februari 2014 @ 01:24:10 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136226819
Ja, 86 en 87 zijn zesjes, 94 en 95 zijn viertjes
PM mij!
  zondag 2 februari 2014 @ 01:32:10 #288
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136227021
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 01:24 schreef dennistd het volgende:
Ja, 86 en 87 zijn zesjes, 94 en 95 zijn viertjes
Mooi, dat dacht ik al, maar bij het uitstappen vergat ik te kijken of dat zo was. Uitpuilende IC Utrecht - Amsterdam. Een viertje, terwijl ook extra reizigers naar Schiphol mee moesten tot Duivendrecht.

Ik zal trouwens verslag uitbrengen van een werkelijk schofterig slecht verlopen treinreis Schothorst - Amstel.
pi_136227114
Vanaf Amsterdam naar Utrecht was het goed geregeld, alleen maar dubbel. Ik had zelfs 12 bakken VIRM.
  zondag 2 februari 2014 @ 01:39:25 #290
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136227192
Vertrek Utrecht 00:25 was een lullig viertje. Met staande reizigers op de balkons.
pi_136227334
Ik had 16:52 vertrek Amsterdam naar Utrecht.
De nachttrein 00:58 Utrecht naar Amsterdam was een zesje en pastte prima. Inclusief dat swat team aan S&V. Toch altijd weer 'opvallend' dat het tuig dat in Amsterdam eruit wordt getrapt voornamelijk niet autochtoon is.
  zondag 2 februari 2014 @ 02:28:29 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136228080
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 01:39 schreef DriekOplopers het volgende:
Vertrek Utrecht 00:25 was een lullig viertje. Met staande reizigers op de balkons.
Scheelt weer in stookkosten :7

Ik zag gisteren ook wat 'leuks' op Rotterdam Centraal: een extra trein naar Rotterdam Stadion voor het duel Feyenoord - Vitesse, die onderweg ook nog zou stoppen op Blaak. Het geheel bestond uit 7 bakken ICMm, waarvan het achteroplopende drietje helemaal vol zat. De gangpaden vol, de balkons zo vol dat de deuren niet meer dicht konden, je kent het wel.

Bij het vooroplopende viertje was hetzelfde fenomeen waar te nemen bij de achterste twee bakken. De twee bakken daarvoor zaten ook zeer vol, maar puilden bij lange na niet zo uit als hetgeen erachter.

Ik hoop echt dat die trein in Rotterdam is begonnen, en niet dat de mensen in die trein zo uit Arnhem zijn gekomen :X
pi_136228269
Supporterstreinen rijden Arnhem - Stadion direct zonder te stoppen te Blaak etc. Dit was een reguliere Centraal - Blaak - Stadion expresse.
  zondag 2 februari 2014 @ 03:01:59 #294
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136228298
Zoals beloofd mijn observaties over een schandelijke reis:

http://www.voorbeterov.nl/140202.php

:N
pi_136228666
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:45 schreef greavy het volgende:
Spoortje 2, zag hem nog staan ja.
Ze waren flink onderbemand. Ik heb de trdl nog gebeld omdat 6b veilig had gekregen en er niemand op zat en nog sluitseintjes te zien waren. Ik stond op 7b en had 'haast' (genoeg te doen).
Matig wel.
pi_136228751
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

misschien wel mede op voorspraak van de NS die vanwege het lange keren drie perrons in Leeuwarden wilde gebruiken? Vanaf 3 februari hoeft dat niet meer en wordt er weer 'kort' gekeerd met de IC's.
Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?
  zondag 2 februari 2014 @ 08:02:17 #297
45532 ziggyziggyziggy
pi_136229635
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ziggy3!!!
Helaas. Ik ben niet eens in Groningen.
  zondag 2 februari 2014 @ 08:46:47 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136229892
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Spoortje 2, zag hem nog staan ja.
Ze waren flink onderbemand. Ik heb de trdl nog gebeld omdat 6b veilig had gekregen en er niemand op zat en nog sluitseintjes te zien waren. Ik stond op 7b en had 'haast' (genoeg te doen).
Matig wel.
de IC rg de randstad vertrok hierdoor ook te laat. Maar wij kwamen binnenrollen, en die vertrok. Geen overstap meer dus, waren een 30-tal reizigers niet blij mee....
Toen ik via de stationshal naar de Kiss en ride liep, zag ik wel een rangeerbeweging op het opstel met ICM...
  zondag 2 februari 2014 @ 09:47:46 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136230461
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 04:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?
Ik denk dan dat je op het emplacement in de knoei komt.
  zondag 2 februari 2014 @ 09:49:07 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136230478
Heemschut fel tegen spoorvarianten bij Bathmen

DEVENTER - De twee varianten met spoorroutes ten westen en oosten van Bathmen, waarbij in beide gevallen er een veertien meter hoge spoorboog moet komen, brengen grote schade aan het landschap met zich mee.

Ook vanuit archeologisch oogpunt zijn er bezwaren. Dit stelt erfgoedvereniging Heemschut in de discussie over het Project Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS), waarover de regering komende maanden een besluit neemt.

Van de vier varianten voor het goederenvervoer door Oost-Nederland spreekt Heemschut zich uit voor de variant 'Kopmaken' in Deventer. De goederentreinen rijden over bestaand spoor tussen Deventer en Hengelo, maar de locomotief van de trein moet dan in Deventer ontkoppelen en vervolgens omrijden en aan de andere kant weer aankoppelen. Ook de variant Twentekanaal vindt Heemschut acceptabel. Daarbij rijden de goederentreinen via Zutphen naar Hengelo.

http://www.destentor.nl/r(...)ij-bathmen-1.4201694
  zondag 2 februari 2014 @ 09:49:18 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136230482
En we zijn weer vol :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')