Niet direct. Een vervoerder/materieelleverancier vraagt bij IL&T een toelating aan (op basis van een dossier opgesteld door een NoBo zoals Lloyd's). IL&T vraagt tussendoor wel een keer aan ProRail of zij problemen verwachten met de trein-baan-integratie (o.a. detectie, stoorstromen e.d.). Uiteindelijk zegt IL&T yay of nay.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?
| 1 | (B) NS* |
Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Van Maastricht naar Amersfoort, gaan ergens in februari per skitrein mee naar Oostenrijk, inclusief de koninklijke familie.
Ja, die datum gok ik ook, maar ik doe geen exacte uitspraken. 14 februari is wel zo logisch ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.
Niet tussen iedere rit.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
pauzetijd verschilt, maar is wel voldoende per dienst. Tussen ritten door hoeft niet altijd een pauze te zitten. Is ook niet handig voor machinisten in bijvoorbeeld Stavoren of Delfzijlquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
Klinkt interessant, straks eens kijkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Mochten jullie de aflevering zelf willen kijken, de serie heet The Railway: Keeping Britain on Track.
Hier zit standaard een minimum van twintig minuten tussen iedere rit ingeroosterd, dat is als je afstapt tenminste. Voor keringen kan een iets kortere tijd gelden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:06 schreef nahoj het volgende:
Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Dat is precies wat er staat, ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Desiro kan niet in Nederland rijden punt.
Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk KAN desiro met wat aanpassinkjes wel rijden in NL, dat is heus geen rocket science.Het wordt alleen tegengehouden door neukers die hun eigen belangen voor het algemeen belang stellen.
Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 02:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding.
Daar zit geen computer in die alles meet denk ikquote:Op zaterdag 1 februari 2014 06:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |