Ja. Alle beetjes helpenquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:16 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Zou het helpen om de treinen zelf ook aan te passen? Van die tussenstukjes bij TL-buizen of LED-verlichting in het interieur bijvoorbeeld?
Het is nu 'opgelost' dus zullen ze ook wel de daders hebben hoop ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt niet best.
Ik hoop dat ze de daders te pakken weten te krijgen, de schoften
mja, dat moet nog uit de nadere berichtgeving blijkenquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het is nu 'opgelost' dus zullen ze ook wel de daders hebben hoop ik.
tsja, en de NS doet volgens Berghuis natuurlijk alles goed ...quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:42 schreef Duvel het volgende:
Tadaa, daar is Berghuis:
http://www.volkskrant.nl/(...)rect-opstappen.dhtml
En het 'leuke' is nog wel dat dat spoor in Terneuzen alleen te bereiken is vanuit België. Toch geldt er Nederlandse wet- en regelgeving.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig, ik wist niet dat er in het uiterste zuidwesten van Nederland nog een spoorkruis lag
http://goo.gl/maps/s12Z8
tsja, dat zou wel wat efficiënter kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En het 'leuke' is nog wel dat dat spoor in Terneuzen alleen te bereiken is vanuit België. Toch geldt er Nederlandse wet- en regelgeving.
Vaak moet er een Nederlandse machinist mee als er een Belgische machinist naar toe moet zonder Nederlandse bevoegdheden.
Gewoon uit die kutlichten wanneer het donker is. Asociaal fel altijd, met name in VIRM gigantische overkill. Niks so chill als dimlicht in de ICE.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:16 schreef Regenjas het volgende:
Goede mogelijkheid.
De andere route is energiezuiniger maken van gebouwen, treinen, vervangen van treinen door een energiezuiniger type, terugleveren van stroom aan de bovenleiding, EZR en betere zitplaatsbenutting.
Maar of je met die maatregelen de 50% haalt? Geen idee, maar in totaal zou dan zeker 20 tot 25% wel
Deze vind ik ook wel bijzonder, maar die is niet meer in gebruik toch? Het ligt er in ieder geval vrij verroest bij.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig, ik wist niet dat er in het uiterste zuidwesten van Nederland nog een spoorkruis lag
http://goo.gl/maps/s12Z8
En uiteraard moet de suggestie voor akties op het spoor er weer bij. Niets wat je zaak zoveel kracht bijzet als reizigers duperen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:42 schreef Duvel het volgende:
Tadaa, daar is Berghuis:
http://www.volkskrant.nl/(...)rect-opstappen.dhtml
In principe heeft Klaasje natuurlijk gelijk. De Betuweroute, de Willemsspoortunnel die inmiddels weer een knelpunt begint te worden door de bizar lange tijden die een cargo vereist om er doorheen te gaan. Diverse goederenwachtsporen en emplacementen. Ik vermoed dat Utrecht - Geldermalsen zonder cargo's in PHS ook gewoon dubbelsporig had gekund ipv met de huidige vier, zelfde geldt voor Rotterdam - Utrecht.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel ver bent afgedwaald van de oorspronkelijke discussie over de maatschappelijke baten van aanpassingen aan de railinfrastructuur ten behoeve van goederenvervoer.
Gedeeltelijk nog. Alleen de stoptreinen Utrecht naar Bilthoven en verder gaan er nog overheen, af en toe eentje vanuit Bilthoven naar Utrecht en de museumpendel. Vanuit Maliebaan rijdt er niets meer overheen richting Hilversum of andersom.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:58 schreef Viezze het volgende:
[..]
Deze vind ik ook wel bijzonder, maar die is niet meer in gebruik toch? Het ligt er in ieder geval vrij verroest bij.
(pagina 31)quote:Buiten de hiervoor beschreven inspecties in het kader van vergunningsverlening voert In- spectie Verkeer en Waterstaat en later Inspectie Leefomgeving en Transport ook een aantal handhavingsinspecties uit. Een voorbeeld hiervan is dat Inspectie Verkeer en Waterstaat op 10 februari 2011 bij HSA een inspectie uitvoert van het onderhoudsproces uitgevoerd door Bombardier. Hierin constateert Inspectie Verkeer en Waterstaat dat TRAXX-locomotieven worden ingezet voor de Fyra-dienstregeling waarvan de onderhoudstermijn is verstreken (opgemerkt wordt dat deze inspectie geen betrekking heeft op V250-treinen; deze informatie is opgenomen aangezien het de handhaving op de bedrijfsvergunning van HSA betreft). Ook wordt er scheurvorming in de remschijven van de TRAXX-locomotieven geconstateerd. Hier- voor geeft Inspectie Verkeer en Waterstaat geeft op 14 februari 2011 een bestuurlijke waar- schuwing af aan HSA [178]. Op 18 februari 2011 reageert HSA dat zij deze waarschuwing uiterst serieus nemen en maatregelen hebben getroffen [749].
quote:Op 8 augustus 2012 stellen ProRail en NS Hispeed, in overleg met het Opstartteam, het voorlopig ingebruiknameadvies Fyra Internationaal per 9 december 2012, Nederlandse deel vast [739]. De belangrijkste conclusie hierin is dat ‘... er nog geen realistische voorspelling kan worden gedaan over de vervoersprestatie’. Wel wordt geconcludeerd dat het rijden van Watergraafsmeer c.q. Amsterdam tot over de Belgische grens en vice versa technisch moge- lijk is en dat punctueel rijden met de V250 tussen Amsterdam en Rotterdam ‘waarschijnlijk mogelijk moet zijn’.
VBOV wordt genoemd (pagina 44)quote:Een update op dit advies wordt op 26 november 2012 door ProRail en NS Hispeed, in overleg met het Opstartteam, uitgebracht [741]. Conclusie hieruit is, dat er ‘... onvoldoende basis is voor een onderbouwde prognose van de te verwachten vervoersprestatie vanaf 9 december’. En dat op basis van de bekende issues wordt verwacht dat ‘... de vervoersprestatie niet veel beter dan 80% punctualiteit en 10% uitval zal worden’. Verder wordt in het document ge- meld dat ‘... er nog geen kan inschatting worden gemaakt of de vervoersprestatie vanwege allerlei nog niet in beeld gebrachte structurele oorzaken niet aanzienlijk lager kan uitvallen. Het komt er op neer dat het in hoge mate onzeker is hoe de vervoersprestatie bij opstarten van de Fyra Internationaal zal zijn’.
(pagina 43)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 verzoekt de reizigersorganisatie ‘Maatschappij voor Beter OV’ de Inspectie Leefomgeving en Transport om een rijverbod voor de V-250 treinen af te kondigen.
(pagina 54)quote:Eind november wordt dit advies geactualiseerd [741]. In deze update wordt vermeld, dat de inzetbaarheid van de V250 treinen in november niet is verbeterd. Verder wordt gesteld: Structurele verbeteringen worden niet waargenomen. Behalve de in- voering van software baseline 8 is er geen zicht op dat dit snel zal veranderen. Uit- gangspunt voor de start van commercieel vervoer op 9 december en de eerste maanden daarna moet dan ook zijn dat het materieel zeer storingsgevoelig is. Al met al is de conclusie dat er onvoldoende basis is voor een onderbouwde prognose van de te verwachten vervoersprestatie vanaf 9 december. Het betekent dat we op basis van de bekende issues verwachten dat de vervoersprestatie niet veel beter dan 80% punctualiteit en 10% uitval zal worden, maar dat er verder geen inschatting kan worden gemaakt of de vervoersprestatie vanwege allerlei nog niet in beeld gebrachte structurele oorzaken niet aanzienlijk lager kan uitvallen. Het komt er op neer dat het in hoge mate onzeker is hoe de vervoersprestatie bij opstarten van de Fyra Interna- tionaal zal zijn.
Mja, gewoon een vast kruis. Daar zijn er wel meer van. Ergens bij Haarlem bijvoorbeeld, en op Groningen Losplaats en Zutphen heeft zelfs een beweegbaar kruis.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig, ik wist niet dat er in het uiterste zuidwesten van Nederland nog een spoorkruis lag
http://goo.gl/maps/s12Z8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |