Er zitten weer pareltjes in

quote:
Buiten de hiervoor beschreven inspecties in het kader van vergunningsverlening voert In- spectie Verkeer en Waterstaat en later Inspectie Leefomgeving en Transport ook een aantal handhavingsinspecties uit. Een voorbeeld hiervan is dat Inspectie Verkeer en Waterstaat op 10 februari 2011 bij HSA een inspectie uitvoert van het onderhoudsproces uitgevoerd door Bombardier. Hierin constateert Inspectie Verkeer en Waterstaat dat TRAXX-locomotieven worden ingezet voor de Fyra-dienstregeling waarvan de onderhoudstermijn is verstreken (opgemerkt wordt dat deze inspectie geen betrekking heeft op V250-treinen; deze informatie is opgenomen aangezien het de handhaving op de bedrijfsvergunning van HSA betreft). Ook wordt er scheurvorming in de remschijven van de TRAXX-locomotieven geconstateerd. Hier- voor geeft Inspectie Verkeer en Waterstaat geeft op 14 februari 2011 een bestuurlijke waar- schuwing af aan HSA [178]. Op 18 februari 2011 reageert HSA dat zij deze waarschuwing uiterst serieus nemen en maatregelen hebben getroffen [749].
(pagina 31)
quote:
Op 8 augustus 2012 stellen ProRail en NS Hispeed, in overleg met het Opstartteam, het voorlopig ingebruiknameadvies Fyra Internationaal per 9 december 2012, Nederlandse deel vast [739]. De belangrijkste conclusie hierin is dat ‘... er nog geen realistische voorspelling kan worden gedaan over de vervoersprestatie’. Wel wordt geconcludeerd dat het rijden van Watergraafsmeer c.q. Amsterdam tot over de Belgische grens en vice versa technisch moge- lijk is en dat punctueel rijden met de V250 tussen Amsterdam en Rotterdam ‘waarschijnlijk mogelijk moet zijn’.
quote:
Een update op dit advies wordt op 26 november 2012 door ProRail en NS Hispeed, in overleg met het Opstartteam, uitgebracht [741]. Conclusie hieruit is, dat er ‘... onvoldoende basis is voor een onderbouwde prognose van de te verwachten vervoersprestatie vanaf 9 december’. En dat op basis van de bekende issues wordt verwacht dat ‘... de vervoersprestatie niet veel beter dan 80% punctualiteit en 10% uitval zal worden’. Verder wordt in het document ge- meld dat ‘... er nog geen kan inschatting worden gemaakt of de vervoersprestatie vanwege allerlei nog niet in beeld gebrachte structurele oorzaken niet aanzienlijk lager kan uitvallen. Het komt er op neer dat het in hoge mate onzeker is hoe de vervoersprestatie bij opstarten van de Fyra Internationaal zal zijn’.
VBOV wordt genoemd (pagina 44)
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 verzoekt de reizigersorganisatie ‘Maatschappij voor Beter OV’ de Inspectie Leefomgeving en Transport om een rijverbod voor de V-250 treinen af te kondigen.
(pagina 43)
quote:
Eind november wordt dit advies geactualiseerd [741]. In deze update wordt vermeld, dat de inzetbaarheid van de V250 treinen in november niet is verbeterd. Verder wordt gesteld: Structurele verbeteringen worden niet waargenomen. Behalve de in- voering van software baseline 8 is er geen zicht op dat dit snel zal veranderen. Uit- gangspunt voor de start van commercieel vervoer op 9 december en de eerste maanden daarna moet dan ook zijn dat het materieel zeer storingsgevoelig is. Al met al is de conclusie dat er onvoldoende basis is voor een onderbouwde prognose van de te verwachten vervoersprestatie vanaf 9 december. Het betekent dat we op basis van de bekende issues verwachten dat de vervoersprestatie niet veel beter dan 80% punctualiteit en 10% uitval zal worden, maar dat er verder geen inschatting kan worden gemaakt of de vervoersprestatie vanwege allerlei nog niet in beeld gebrachte structurele oorzaken niet aanzienlijk lager kan uitvallen. Het komt er op neer dat het in hoge mate onzeker is hoe de vervoersprestatie bij opstarten van de Fyra Interna- tionaal zal zijn.
(pagina 54)