abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:02:45 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136131904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat tweede hebben ze wel en aan dat eerste is eenvoudig iets te doen.
Het zal altijd reactief zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:02:55 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136131912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is niet zo snel rendabel om op de post te zitten bedoel ik. Personeel kost ook geld.
Dat zal idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136131926
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zal altijd reactief zijn.
Gedeeltelijk wel maar je kan proactief met regelgeving al een hoop gezeur voorkomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:05:19 #254
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136131982
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kom nou eens met bewijs? Ik ben het met je eens dat een economie niet kan draaien op het schuiven van dozen, maar dat het toevoegen van waarde aan grondstoffen (bijvoorbeeld raffinage, maar ook productie) een betere basis is, maar goederenvervoer een maatschappelijke baat "nihil" toekennen klopt mijn inziens niet. Dus: bron?
Het bewijs zit in het simpele principe dat er in de productie makkelijker een concurrentievoordeel te behalen valt dan in het dozenschuiven. Een concurrentievoordeel uit zich in de mogelijkheid om op andere manieren dan prijs te kunnen concurreren. Maar als de alternatieven voor Rotterdam sneller groeien dan Rotterdam zelf dan kan een klein kind nog verzinnen dat het voordeel van Rotterdam toch weer niet zo heel groot is en dat daarmee de kans op veel winst ook niet groot is. Een groot deel van de hele grote omzet wordt namelijk veroorzaakt door een lock-in situatie van afnemers van de diensten van Rotterdam.
pi_136131993
En zoals Klaasje al zei; capaciteitsverdeling onafhankelijk houden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136132045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het bewijs zit in het simpele principe dat er in de productie makkelijker een concurrentievoordeel te behalen valt dan in het dozenschuiven. Een concurrentievoordeel uit zich in de mogelijkheid om op andere manieren dan prijs te kunnen concurreren. Maar als de alternatieven voor Rotterdam sneller groeien dan Rotterdam zelf dan kan een klein kind nog verzinnen dat het voordeel van Rotterdam toch weer niet zo heel groot is. Een groot deel van de hele grote omzet wordt namelijk veroorzaakt door een lock-in situatie van afnemers van de diensten van Rotterdam.
Dat en dat de marges flinterdun zijn bij goederenvervoer in Nederland blijkt ook uit het veelvuldig uitwijken naar bijvoorbeeld Hamburg en Bremen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136132113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het bewijs zit in het simpele principe dat er in de productie makkelijker een concurrentievoordeel te behalen valt dan in het dozenschuiven. Een concurrentievoordeel uit zich in de mogelijkheid om op andere manieren dan prijs te kunnen concurreren. Maar als de alternatieven voor Rotterdam sneller groeien dan Rotterdam zelf dan kan een klein kind nog verzinnen dat het voordeel van Rotterdam toch weer niet zo heel groot is en dat daarmee de kans op veel winst ook niet groot is. Een groot deel van de hele grote omzet wordt namelijk veroorzaakt door een lock-in situatie van afnemers van de diensten van Rotterdam.
Dan nog lijkt me dat een goede goederen-bereikbaarheid van Rotterdam ook een factor is die het aantrekkelijker maakt om je aldaar als producerend (en niet dozenschuivend) bedrijf te vestigen. Dat is voor zover ik weet ook de hele strategie achter de haven en de Betuweroute enz.enz.
pi_136132175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog lijkt me dat een goede goederen-bereikbaarheid van Rotterdam ook een factor is die het aantrekkelijker maakt om je aldaar als producerend (en niet dozenschuivend) bedrijf te vestigen. Dat is voor zover ik weet ook de hele strategie achter de haven en de Betuweroute enz.enz.
Ja, maar de bedragen die je moet neerleggen voor een treinpad zijn absurd dus dat zorgt ervoor dat je zelfs constructies krijgt waarbij er in Almelo olie van treinen op binnenvaartschepen wordt overgeslagen. Olie die in de Rotterdamse haven verwerkt wordt tot andere producten. Bron: RailMagazine januari/februari.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:36:33 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136132918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het bewijs zit in het simpele principe dat er in de productie makkelijker een concurrentievoordeel te behalen valt dan in het dozenschuiven. Een concurrentievoordeel uit zich in de mogelijkheid om op andere manieren dan prijs te kunnen concurreren. Maar als de alternatieven voor Rotterdam sneller groeien dan Rotterdam zelf dan kan een klein kind nog verzinnen dat het voordeel van Rotterdam toch weer niet zo heel groot is en dat daarmee de kans op veel winst ook niet groot is. Een groot deel van de hele grote omzet wordt namelijk veroorzaakt door een lock-in situatie van afnemers van de diensten van Rotterdam.
Ik vind dat je wel ver bent afgedwaald van de oorspronkelijke discussie over de maatschappelijke baten van aanpassingen aan de railinfrastructuur ten behoeve van goederenvervoer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:38:55 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136133009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gedeeltelijk wel maar je kan proactief met regelgeving al een hoop gezeur voorkomen.
In het memo waarmee dit alles startte, staat juist dat het toevoegen van allerlei gremia een niet-wenselijke oplossing is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136133143
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

In het memo waarmee dit alles startte, staat juist dat het toevoegen van allerlei gremia een niet-wenselijke oplossing is.
Wat bedoel je daar precies mee? Ik snap het woord gremia in deze context niet helemaal denk ik?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136133147
Volgens een interview in Trouw wil NS in 2019 per reizigerskilometer nog maar de helft van de stroom die daarvoor in 2005 benodigd was gebruiken? Heeft iemand een idee hoe men dat wil gaan bereiken?
pi_136133195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik voorzie in de huidige opzet wel problemen maar dit kan natuurlijk wel gewoon afgebakend worden als er een inspectie bovenhangt die de kwaliteit van de dienstverlening controleert en waarborgt.
Klopt. Dat is -denk ik- de "marktmeester" waar Jaap Bierman in zijn notitie over schrijft.

Overigens gaat de VK aan de haal. Bierman schrijft dat het kan, VK legt hem de mening in de mond dat 'ie dat wil...
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:51:40 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136133439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Ik snap het woord gremia in deze context niet helemaal denk ik?
Dat je weer een laag of instantie toevoegt aan het spoorsysteem die als haarlemmerolie zou moeten fungeren, maar er in de praktijk voor zorgt dat de afstemming tussen de partijen nog stroperiger verloopt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:52:07 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136133451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef Regenjas het volgende:
Volgens een interview in Trouw wil NS in 2019 per reizigerskilometer nog maar de helft van de stroom die daarvoor in 2005 benodigd was gebruiken? Heeft iemand een idee hoe men dat wil gaan bereiken?
3kV. Daarmee halveert de stroom automatisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:53:10 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136133491
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel ver bent afgedwaald van de oorspronkelijke discussie over de maatschappelijke baten van aanpassingen aan de railinfrastructuur ten behoeve van goederenvervoer.
Als je ieder argument in twijfel trekt. Dan heeft ieder argument weer een basis nodig die buiten het argument zelf ligt. Dan is het vrij logisch dat het afdwaalt. Of zeg ik nu iets raars?
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:54:44 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136133539
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef Regenjas het volgende:
Volgens een interview in Trouw wil NS in 2019 per reizigerskilometer nog maar de helft van de stroom die daarvoor in 2005 benodigd was gebruiken? Heeft iemand een idee hoe men dat wil gaan bereiken?
Kortere treinen, treinen met weerstandstractieinstallaties afvoeren etc (Plan v, ICM-1, het inmiddels verbouwde SGM) en daarnaast natuurlijk EZR en 3 kV.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 13:56:43 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136133616
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

3kV. Daarmee halveert de stroom automatisch.
Goede mogelijkheid.

De andere route is energiezuiniger maken van gebouwen, treinen, vervangen van treinen door een energiezuiniger type, terugleveren van stroom aan de bovenleiding, EZR en betere zitplaatsbenutting.

Maar of je met die maatregelen de 50% haalt? Geen idee, maar in totaal zou dan zeker 20 tot 25% wel haalbaar moeten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:56:56 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136133628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je ieder argument in twijfel trekt. Dan heeft ieder argument weer een basis nodig die buiten het argument zelf ligt. Dan is het vrij logisch dat het afdwaalt. Of zeg ik nu iets raars?
Ja, hallo, het begon met:

quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef Duvel het volgende:
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Dus alleen opmerking dat er alleen maar gefocust wordt op reizigers, en niet op goederen, en vervolgens begin jij met een soort vrije brainstorm:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Toch is het voornaamste gebruik voor reizigers terwijl de voornaamste kosten van de goederen komen omdat die een veel grotere milieuoverlast veroorzaken en relatief meer capaciteit vreten.
Vind je het dan heel vervelend als ik even niet meezweef?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136136083
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goede mogelijkheid.

De andere route is energiezuiniger maken van gebouwen, treinen, vervangen van treinen door een energiezuiniger type, terugleveren van stroom aan de bovenleiding, EZR en betere zitplaatsbenutting.

Maar of je met die maatregelen de 50% haalt? Geen idee, maar in totaal zou dan zeker 20 tot 25% wel haalbaar moeten zijn.
Zou het helpen om de treinen zelf ook aan te passen? Van die tussenstukjes bij TL-buizen of LED-verlichting in het interieur bijvoorbeeld?
pi_136136194
Reactie Voor Beter OV op het verhaal van Jaap Bierman:

http://www.voorbeterov.nl/140130.php

Veel problemen staan los van eventuele fusie. Volkskrant gaat aan de haal met het stuk. Monopolistengedrag zorgt steeds voor problemen, in en buiten Nederland.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:20:36 #272
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_136136216
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

3kV. Daarmee halveert de stroom automatisch.
:D
Goed punt :P .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:23:55 #273
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_136136356
Geweld en vandalisme klinkt niet echt plezant:

NS_online twitterde op donderdag 30-01-2014 om 15:07:33 Rotterdam-Maassluis West: minder treinen na geweld en vandalisme in een trein. We wachten op hulpdiensten http://t.co/axyyfHaEPO #Vdgw reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_136136410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Geweld en vandalisme klinkt niet echt plezant:

NS_online twitterde op donderdag 30-01-2014 om 15:07:33 Rotterdam-Maassluis West: minder treinen na geweld en vandalisme in een trein. We wachten op hulpdiensten http://t.co/axyyfHaEPO #Vdgw reageer retweet
niet bepaald....de reizigers op die lijn zijn daarnaast de afgelopen tijd al zo vaak de dupe geweest van allerlei andere zaken :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 15:27:31 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136136472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Geweld en vandalisme klinkt niet echt plezant:

NS_online twitterde op donderdag 30-01-2014 om 15:07:33 Rotterdam-Maassluis West: minder treinen na geweld en vandalisme in een trein. We wachten op hulpdiensten http://t.co/axyyfHaEPO #Vdgw reageer retweet
klinkt niet best.

Ik hoop dat ze de daders te pakken weten te krijgen, de schoften :r
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')