abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:05:24 #226
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136128474
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar er is wel goederenvervoer, dus daar heb je rekening mee te houden. En daar heb je dus infra-aanpassingen voor te plegen.
Dat ontken ik ook niet maar het geeft wel aan dat een erg groot deel van de kosten vanuit de goederen komen terwijl de maatschappelijke baten die dat moeten betalen juist bij de reizigers vandaan moeten komen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 11:06:21 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136128499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, en dan in Putten nog een keer aan de kant omdat je anders de knoop in Utrecht in de weg zit. Daar had je toen nog niet echt last van trouwens, helemaal niet richting Zwolle maar toch werd het gedaan. Er zijn nu wissels verwijderd zodat je niet meer van 1 op 2 kan komen aan de Kamperkant dus nu klopt het inderdaad wel.
kun je beter in Amersfoort even stoppen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136128609
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kun je beter in Amersfoort even stoppen
In de jaren '90 was het bijna net zo'n verbouwchaos als nu ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:13:47 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136128704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet maar het geeft wel aan dat een erg groot deel van de kosten vanuit de goederen komen terwijl de maatschappelijke baten die dat moeten betalen juist bij de reizigers vandaan moeten komen.
Ik weet niet of de maatschappelijke baten juist bij reizigers vandaan moeten komen. Misschien is de maatschappelijke baat van een tonkilometer goederen wel hoger dan van een reizigerstrein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:24:17 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136128986
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of de maatschappelijke baten juist bij reizigers vandaan moeten komen. Misschien is de maatschappelijke baat van een tonkilometer goederen wel hoger dan van een reizigerstrein.
Ja, niet dus. Want goederen die ook per vrachtschip kunnen zijn op die manier goedkoper en goederen die Zwitserland voorbij moeten kunnen beter per schip over de Middelandse zee. En juist het leeuwendeel van de goederen zijn zeehaven-buitenland wat binnen Nederland meer kosten genereert dan het opbrengt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 11:37:47 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136129335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In de jaren '90 was het bijna net zo'n verbouwchaos als nu ;)
i know. Goede voorbeelden zijn Utrecht en Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:42:31 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136129464
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

i know. Goede voorbeelden zijn Utrecht en Amersfoort
Weesp.. Rotterdam.
pi_136129496
Arnhem niet te vergeten, Boxtel-Aidshoven, Leiden-Rijswijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:45:49 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136129564
Kortom.. RAIL21

Alleen ontbreken er nog wat viersporigheden, BB21 en 25 kV.. Ooh wacht..
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:48:45 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:49:55 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136129687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, niet dus. Want goederen die ook per vrachtschip kunnen zijn op die manier goedkoper en goederen die Zwitserland voorbij moeten kunnen beter per schip over de Middelandse zee. En juist het leeuwendeel van de goederen zijn zeehaven-buitenland wat binnen Nederland meer kosten genereert dan het opbrengt.
Nogal een boude bewering, en volgens mij hadden we het over maatschappelijke baten, niet de kosten voor de vervoerder. Het vervoer is tenslotte een markt, waarin voor sommige goederen het spoor blijkbaar de optimale mix tussen prijs en snelheid biedt. Ik nodig je uit jouw stellingen te onderbouwen. Daarbij: als Rotterdam als doorvoerhaven voor "BV Nederland" ( :r ) onaantrekkelijk zou zijn, zou de boel wel gesloten worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 11:50:49 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136129708
quote:
en daar wordt nu nog over gebabbeld _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136129811
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nogal een boude bewering, en volgens mij hadden we het over maatschappelijke baten, niet de kosten voor de vervoerder. Het vervoer is tenslotte een markt, waarin voor sommige goederen het spoor blijkbaar de optimale mix tussen prijs en snelheid biedt. Ik nodig je uit jouw stellingen te onderbouwen. Daarbij: als Rotterdam als doorvoerhaven voor "BV Nederland" ( :r ) onaantrekkelijk zou zijn, zou de boel wel gesloten worden.
Wauw, BV Nederland, lang niet gehoord en me ook al die tijd aan geërgerd inderdaad :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:55:54 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136129851
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nogal een boude bewering, en volgens mij hadden we het over maatschappelijke baten, niet de kosten voor de vervoerder. Het vervoer is tenslotte een markt, waarin voor sommige goederen het spoor blijkbaar de optimale mix tussen prijs en snelheid biedt. Ik nodig je uit jouw stellingen te onderbouwen. Daarbij: als Rotterdam als doorvoerhaven voor "BV Nederland" ( :r ) onaantrekkelijk zou zijn, zou de boel wel gesloten worden.
Die maatschappelijke baten zijn dus vrijwel nihil terwijl er wel enorme infrakosten tegenover staan. Rotterdam en Amsterdam als haven zijn vooral aantrekkelijk door de combinatie van aanvoer van goederen en directe productie op basis daarvan. Bijvoorbeeld bij Shell in Pernis. Doorvoer staat bloot aan hevige concurrentie waardoor de marges erg klein zijn. Het is dan letterlijk een centenkwestie. Die doorvoer is juist heel duur omdat je daar Betuweroutes met een noord- en zuidtak bij nodig hebt. De productie in de haven kost de maatschappij juist relatief weinig behalve dan veel ruimte.
pi_136130066
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vergat nog een derde punt te noemen: de beschikbaarheid van materieel. Er is regelmatig minder materieel beschikbaar dan gepland, enerzijds omdat na een verstoring niet altijd alles weer op de juiste plaats staat en anderzijds omdat door meer defecten dan op gerekend materieel langs de baan staat.

Ook dat kan de punctualiteit negatief beïnvloeden
Dit dus.
pi_136130107
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Juist omdat we het net compleet willen dichtplempen met reizigerstreinen, zijn dure maatregelen voor goederentreinen nodig. De discussie ging over de belangen van vervoerders: een fusie tussen ProRail en NS zou dat nog schever trekken dan het nu al is.
Eensch.
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:26:50 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136130817
De Duitse mededingingsautoreit heeft een onderzoek ingesteld naar kaartverkoop voor treinen en op stations. Het vermoeden bestaat dat DB andere partijen benadeelt.

http://www.bundeskartella(...)rtenvertrieb_DB.html
pi_136130846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eensch.
Ik voorzie in de huidige opzet wel problemen maar dit kan natuurlijk wel gewoon afgebakend worden als er een inspectie bovenhangt die de kwaliteit van de dienstverlening controleert en waarborgt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:47:52 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136131464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik voorzie in de huidige opzet wel problemen maar dit kan natuurlijk wel gewoon afgebakend worden als er een inspectie bovenhangt die de kwaliteit van de dienstverlening controleert en waarborgt.
Dat kennen we (ACM etc.), en die hebben nooit voldoende mankracht of bevoegdheden om dit voldoende af te dekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:49:35 #245
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136131518
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kennen we (ACM etc.), en die hebben nooit voldoende mankracht of bevoegdheden om dit voldoende af te dekken.
Capaciteitsverdeling kan buiten de organisatie. En bij verkeersleiding moeten juist alle partijen aan tafel zitten. Maar veel goederenvervoerders zijn in de praktijk te klein om op een post te zitten terwijl vrijwel alle reizigersvervoerder groot genoeg zijn om dat te doen. Misschien op Connexxion na dan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:50:22 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136131545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die maatschappelijke baten zijn dus vrijwel nihil terwijl er wel enorme infrakosten tegenover staan. Rotterdam en Amsterdam als haven zijn vooral aantrekkelijk door de combinatie van aanvoer van goederen en directe productie op basis daarvan. Bijvoorbeeld bij Shell in Pernis. Doorvoer staat bloot aan hevige concurrentie waardoor de marges erg klein zijn. Het is dan letterlijk een centenkwestie. Die doorvoer is juist heel duur omdat je daar Betuweroutes met een noord- en zuidtak bij nodig hebt. De productie in de haven kost de maatschappij juist relatief weinig behalve dan veel ruimte.
Kom nou eens met bewijs? Ik ben het met je eens dat een economie niet kan draaien op het schuiven van dozen, maar dat het toevoegen van waarde aan grondstoffen (bijvoorbeeld raffinage, maar ook productie) een betere basis is, maar goederenvervoer een maatschappelijke baat "nihil" toekennen klopt mijn inziens niet. Dus: bron?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:51:20 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136131568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Capaciteitsverdeling kan buiten de organisatie. En bij verkeersleiding moeten juist alle partijen aan tafel zitten. Maar veel goederenvervoerders zijn in de praktijk te klein om op een post te zitten terwijl vrijwel alle reizigersvervoerder groot genoeg zijn om dat te doen. Misschien op Connexxion na dan.
Dat ze kleiner zijn, geeft niet minder rechten. Iemand betaalt voor een pad, dus dat dient te worden gefaciliteerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 12:51:51 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136131588
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Capaciteitsverdeling kan buiten de organisatie. En bij verkeersleiding moeten juist alle partijen aan tafel zitten. Maar veel goederenvervoerders zijn in de praktijk te klein om op een post te zitten terwijl vrijwel alle reizigersvervoerder groot genoeg zijn om dat te doen. Misschien op Connexxion na dan.
Syntus is tegenwoordig ook klein met maar één lijntje.

Vertegenwoordigen door blokken zoals de NS, FMN en een goederenvervoerdersorganisatie kan wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136131776
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kennen we (ACM etc.), en die hebben nooit voldoende mankracht of bevoegdheden om dit voldoende af te dekken.
Dat tweede hebben ze wel en aan dat eerste is eenvoudig iets te doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:02:09 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136131885
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ze kleiner zijn, geeft niet minder rechten. Iemand betaalt voor een pad, dus dat dient te worden gefaciliteerd.
Het is niet zo snel rendabel om op de post te zitten bedoel ik. Personeel kost ook geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')