abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136123152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Meerdere operators ook toch, SJ en Veolia (Øresundståg)?
SJ is alleen de X2 geloof ik. DSB rijdt hem officieel tot Malmö en dan neemt Veolia het over maar in de praktijk is er een pool.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:26:39 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136123169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

SJ is alleen de X2 geloof ik. DSB rijdt hem officieel tot Malmö en dan neemt Veolia het over maar in de praktijk is er een pool.
Ah okay, thanks. :)
pi_136123184
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136123194
Ah dat was toen we naar dat dure brunch-restaurant ding gingen. Mooi man.

Goed, slaaptijd. Tjow!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136123225
Meer toen we daarvandaan weg gingen ;) Maar goed, slaaptijd idd. Morgen weer woest mijlen trappen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136123439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zoek iets in Frederiksberg,
Daar is het goed kroegen ja :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136124931
Ze hebben een of andere vettax hier dus alles waar een redelijke hoeveelheid vet in zit betaal je meteen de hoofdprijs voor, verklaart ook waarom fastfood zo duur is. Is Malmö leuk voor een middagje eigenlijk? Wat kost een retourtje over die brug?
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:58:19 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136125699
quote:
5s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het veel duurder was dan hier trouwens :(
Ik wil wel graag over die brug heen met de trein naar Malmo heeft iemand dat al van jullie gedaan?
Ja, treinreis is vrij saai. Niet het idee dat je een grens oversteekt of zo. Kopenhagen is tof, Malmö is wel geinig, maar de minst "Zweedse" stad die ik ken. Stockholm is tof, centrum althans, de rest ken ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:59:00 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136125713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:17 schreef J.B. het volgende:
Ze hebben een of andere vettax hier dus alles waar een redelijke hoeveelheid vet in zit betaal je meteen de hoofdprijs voor, verklaart ook waarom fastfood zo duur is. Is Malmö leuk voor een middagje eigenlijk? Wat kost een retourtje over die brug?
Niet zo veel volgens mij, en Malmö is perfect voor een middagje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:28:57 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136126214
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel iets meer ja, ik vind <15 echt spannend, de rest valt wel mee.
Maar je kan ieder uur (als ik mij niet vergis) vanuit Mannheim naar München. Dus lijkt mij niet het probleem. Wel een leuk stuk iig.
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:38:05 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136126383
quote:
Geheim advies: 'ProRail en NS moeten fuseren'
Door: Sander Heijne − 30/01/14, 05:30

De overheid moet de strikte scheiding tussen de NS en ProRail ongedaan maken om de aanhoudende problemen met het treinverkeer structureel te kunnen oplossen. Deze verregaande conclusie trekt de onafhankelijk topadviseur Jaap Bierman, die was ingehuurd door de NS en ProRail. Hij mocht zijn conclusies niet opnemen in het officiële onderzoeksverslag en heeft daarom een aparte notitie met zijn bevindingen opgesteld.

Dit blijkt uit documenten in het bezit van de Volkskrant en uit gesprekken met betrokkenen. De NS en ProRail bevestigen het memo van Bierman te kennen, maar benadrukken dat het om 'persoonlijke gedachten' van de adviseur gaat. Die reactie is opmerkelijk: Bierman, een voormalig consultant van McKinsey en manager van Shell, is speciaal aangesteld door de NS en ProRail om met de frisse blik van een buitenstaander een toekomstbestendige spoorfilosofie op te stellen.

De mening van de topadviseur is eveneens bekend op het ministerie van Infrastructuur. Afgelopen maandag is het memo uitgebreid besproken door de zogeheten klankbordgroep Lange Termijn Spooragenda van staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur.

Vertroebelen door deelbelangen
Bierman schrijft in de inleiding van zijn memo met zijn team te 'hebben gepoogd de discussies niet te laten vertroebelen door de deelbelangen van ProRail of die van de NS'. En: 'We hebben ons laten leiden door het publieke belang: wat zouden we willen bereiken voor de samenleving en de treinreiziger.'

Het publieke belang lijkt bij de top van ProRail minder zwaar te wegen dan het persoonlijke belang van de directie. Bronnen rond de directies van de NS en ProRail bevestigen dat de top van de spoorbeheerder de adviseur heeft verboden zijn conclusies op te nemen in het officiële onderzoeksverslag uit december 2013, dat naar verwachting later dit jaar met de Tweede Kamer zal worden gedeeld. Een woordvoerder van ProRail wil niet op de beschuldiging reageren.

De directie en commissarissen van ProRail hebben persoonlijk veel te verliezen bij een herordening van het spoor. De spoorbeheerder is nu een onafhankelijk instituut. Als de Tweede Kamer besluit te tornen aan de onafhankelijkheid van de spoorbeheerder, wordt de zelfstandige ProRail-directie mogelijk overbodig.

Pikant moment
Het advies van Bierman komt op een politiek pikant moment. Het Europees Parlement stelde vorige week af te willen van de gedwongen splitsing tussen spoorbeheer en spoorvervoer. Grote lidstaten als Duitsland en Frankrijk hebben hun spoorbedrijven nooit zo rigoureus opgeknipt als Nederland. Het parlement in Brussel is er, net als Bierman, niet langer van overtuigd dat gedwongen marktwerking tot de gewenste efficiencywinst leidt.

De Tweede Kamer wil meer treinen met hogere snelheden en minder vertragingen laten rijden. Staatssecretaris Mansveld werkt aan de uitwerking van haar Lange Termijn Spooragenda, die de wens van de Kamer mogelijk moet maken. Mansvelds partij, PvdA, heeft aangegeven de splitsing tussen de NS en ProRail ongedaan te willen maken.
Bron en download: Volkskrant
pi_136126395
Timelapse van de oostkant van Amsterdam Centraal, 28 Januari 2014
http://www.flickr.com/photos/jp4712/12195444104/
http://www.flickr.com/photos/jp4712/12193781436
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:57:00 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136126807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron en download: Volkskrant
Als je het memo wčl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136126867
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je het memo wčl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
Waar is het memo precies te vinden of lees ik ergens over heen. Blame it on the koorts.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:01:43 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136126931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waar is het memo precies te vinden of lees ik ergens over heen. Blame it on the koorts.
http://static1.volkskrant.nl/static/asset/2014/memo_3681.pdf

(link staat bij artikel VK)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136127080
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je het memo wčl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
Dat is dus wel het andere ongenuanceerde eind van het spectrum en ook niet wat er bij de adviezen staat ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136127126
Leuk grafiekje aan het eind trouwens, Wie zijn ook alweer die DB en SNCF fappers die altijd roepen dat het vervoer op het HRN door hen uitgevoerd moet worden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:11:34 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127145
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je het memo wčl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
In het memo staat dat de belangen van beide bedrijven meer op één lijn gebracht moeten worden en daarnaast (praktisch vertaald:) dat er meer integratie in vervoers- en ontwerpprocessen moet komen om de prestaties te verbeteren. De makkelijkste manier om dat te doen is met en fusie maar het nadeel van een fusie is dat er gedurende een paar jaar verlamming is omdat iedereen aan zijn nieuwe rol moet wennen en zo de resultaten uit blijven.

Tenminste.. dat lees ik in het verhaal.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:11:51 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is dus wel het andere ongenuanceerde eind van het spectrum en ook niet wat er bij de adviezen staat ;)
:D Er staat: "Totale re-integratie zou mogelijk zijn, maar is zeer vergaand en zal opnieuw een periode van afleiding veroorzaken." M.a.w.: wordt niet geadviseerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:12:20 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In het memo staat dat de belangen van beide bedrijven meer op één lijn gebracht moeten worden en daarnaast (praktisch vertaald:) dat er meer integratie in vervoers- en ontwerpprocessen moet komen om de prestaties te verbeteren. De makkelijkste manier om dat te doen is met en fusie maar het nadeel van een fusie is dat er gedurende een paar jaar verlamming is omdat iedereen aan zijn nieuwe rol moet wennen en zo de resultaten uit blijven.

Tenminste.. dat lees ik in het verhaal.
M.a.w.: wordt niet geadviseerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:13:29 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127184
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

M.a.w.: wordt niet geadviseerd.
Ja, klopt hoewel de voordelen van een fusie op lange termijn ook gezien worden. Daarmee is het, terecht, een zeer genuanceerd verhaal.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:13:38 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136127191
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:14:15 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
Dat is net zo dom als meteen voor volledige integratie gaan.
pi_136127205
Dat zal niet gebeuren want dan is de minister/staatssecretaris van I&M persoonlijk verantwoordelijk voor iedere vertraagde trein. Dat is de reden dat mensen in het onderwijs geen ambtenaren zijn en het CBR ook geen overheidsinstelling is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:14:56 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
Maar zo maak je de afstand tussen ProRail en NS groter, terwijl die juist kleiner zou moeten worden.

Ook een vervelende sneer naar ProRail:
quote:
"Het publieke belang lijkt bij de top van ProRail minder zwaar te wegen dan het persoonlijke belang van de directie. Bronnen rond de directies van de NS en ProRail bevestigen dat de top van de spoorbeheerder de adviseur heeft verboden zijn conclusies op te nemen in het officiële onderzoeksverslag uit december 2013, dat naar verwachting later dit jaar met de Tweede Kamer zal worden gedeeld. Een woordvoerder van ProRail wil niet op de beschuldiging reageren.

De directie en commissarissen van ProRail hebben persoonlijk veel te verliezen bij een herordening van het spoor. De spoorbeheerder is nu een onafhankelijk instituut. Als de Tweede Kamer besluit te tornen aan de onafhankelijkheid van de spoorbeheerder, wordt de zelfstandige ProRail-directie mogelijk overbodig."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:15:50 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
Ik ben benieuwd hoe het in Zweden gaat, nu Banverket met RWS gefuseerd is tot Trafikverket.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:16:00 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136127243
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is net zo dom als meteen voor volledige integratie gaan.
Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:19:07 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.
In Zweden is het vervoer op een andere manier geregeld: daar is veel meer aanbesteed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:19:14 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136127333
22 + 23 maart 2014 rijdt de IC-Berlijn niet tussen Bad Bentheim en Amsterdam Centraal. Reizigers kunnen met bussen het grenstraject afleggen, er rijden bussen tussen Bad Bentheim en Hengelo.
Alleen de planners bij NSR moeten wakker worden, tussen Amersfoort en Amsterdam zijn de gaten door het wegvallen van de Berlijner nog niet opgevuld ...
pi_136127346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Leuk grafiekje aan het eind trouwens, Wie zijn ook alweer die DB en SNCF fappers die altijd roepen dat het vervoer op het HRN door hen uitgevoerd moet worden?
Dat grafiekje is NS-propaganda. Zoals je duidelijk kan zien is het zogenaamde negatieve verband tussen het aantal treinen en de punctualiteit complete lariekoek en is het verband juist omgekeerd.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:20:11 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136127358
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Zweden is het vervoer op een andere manier geregeld: daar is veel meer aanbesteed.
Klopt, en het landelijke netwerk is zelfs volledig geliberaliseerd.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:22:00 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.
Dat iemand anders het doet wil nog niet zeggen dat het slim is. Als je Prorail praktisch bij I+M in stopt wordt het grootste belang van I+M dat de infrastructuur zo goed en goedkoop mogelijk wordt beheerd, uitgebaat, aangelegd omdat de lobbypositie van de infralui sterker wordt. Daarmee delven de belangen van het vervoer nog meer dan nu al het geval is het onderspit. En uiteindelijk is de reiziger is de reiziger klant bij het vervoersbedrijf en niet bij de infrabeheerder terwijl juist het vervoersbedrijf nog minder mogelijkheden krijgt om de dienstverlening efficiënt en klantgericht op poten te zetten t.b.v. de reiziger.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:22:44 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127412
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat grafiekje is NS-propaganda. Zoals je duidelijk kan zien is het zogenaamde negatieve verband tussen het aantal treinen en de punctualiteit complete lariekoek en is het verband juist omgekeerd.
Voor meer benutting heb je een betere punctualiteit nodig, anders wordt het een complete faal. Dus wat jij zegt is net zo goed niet waar. En dat is juist reden voor integratie want een betere punctualiteit vraagt het op elkaar ingespeeld zijn van de infrastuctuur en het logistieke proces.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:23:00 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136127420
Dat is ook weer waar :Y
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:23:10 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127423
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:24:39 #186
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127461
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef Duvel het volgende:
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Toch is het voornaamste gebruik voor reizigers terwijl de voornaamste kosten van de goederen komen omdat die een veel grotere milieuoverlast veroorzaken en relatief meer capaciteit vreten.
pi_136127522
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Voor meer benutting heb je een betere punctualiteit nodig, anders wordt het een complete faal. Dus wat jij zegt is net zo goed niet waar.
Hoezo? Jij hebt het over causaliteit, ik over het verband op zich. De manier waarop NS zichzelf (het grafiekje komt immers van NS) als koploper presenteert klopt iig niet.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:27:56 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? Jij hebt het over causaliteit, ik over het verband op zich. De manier waarop NS zichzelf (het grafiekje komt immers van NS) als koploper presenteert klopt iig niet.
Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:28:53 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136127563
*intercity komt binnenrollen
"Dames en heren, we wachten heel even op mensen uit de intercity zodat zij hun overstap ook nog kunnen halen"
*deuren intercity openen
*SLT sluit deuren

En weg...

:')
pi_136127580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

En dat is juist reden voor integratie want een betere punctualiteit vraagt het op elkaar ingespeeld zijn van de infrastuctuur en het logistieke proces.
Niet per se. Een hoge dichtheid betekent bijv. ook dat je een metro-achtige dienstregeling kan maken, wat op zichzelf de punctualiteit al enorm kan vergroten.

Vandaar dat ook in die richting een causaliteit voor het positieve verband tussen intensiteit en punctualiteit bestaat.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 10:29:44 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136127584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:28 schreef James1988 het volgende:
*intercity komt binnenrollen
"Dames en heren, we wachten heel even op mensen uit de intercity zodat zij hun overstap ook nog kunnen halen"
*deuren intercity openen
*SLT sluit deuren

En weg...

:')
en dat is dus precies hoe het niet moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136127616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.
Nee, ik zei dat het verband (!= causaliteit) omgekeerd is. Evenredig ipv omgekeerd evenredig dus. Meer zei ik in eerste instantie niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2014 10:32:08 ]
pi_136127619
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef Duvel het volgende:
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Precies, een goederentrein die een dag vertraagd is (geen uitzondering!!) kan klanten ook een enorme economische strop bezorgen waardoor de reiziger op een andere manier in zijn portemonnee geraakt wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:31:30 #194
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136127631
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet per se. Een hoge dichtheid betekent bijv. ook dat je een metro-achtige dienstregeling kan maken, wat op zichzelf de punctualiteit al enorm kan vergroten.
Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:33:35 #195
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_136127687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:28 schreef James1988 het volgende:
*intercity komt binnenrollen
"Dames en heren, we wachten heel even op mensen uit de intercity zodat zij hun overstap ook nog kunnen halen"
*deuren intercity openen
*SLT sluit deuren

En weg...

:')
Een halve seconde wachten valt ook in de categorie 'even'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_136127691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.
Inderdaad. En ook al is er geen causaal verband tussen de twee, het illustreert wel dat het zo slecht nog niet gedaan wordt. Ik trek verder ook geen conclusies uit de verbanden maar bijvoorbeeld de punctualiteit alleen al van SNCF en DB geven aan dat het daar geen Asgaard is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136127715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
Metro-achtig gaat niet alleen over lijnvoering maar ook over dingen als snelheidsverschillen tussen opeenvolgende treinen van al of niet verschillende categorieën en meer van dat soort dingen. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 10:35:32 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136127741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
klopt, om een betere punctualiteit te realiseren zijn er nog twee routes die nog flinke winsten op kunnen leveren. De eerste is de snelheid rond de stations omhoog, iets waar aan gewerkt wordt en de tweede is de ingewikkelde personeelsroosters van de NS versimpelen en juist dat laatste punt gebeurt niet vanwege de invloed die de bonden hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136127757
Dat ingewikkelde personeelsroostersgedoe was toch al een paar keer gehakt van gemaakt?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:36:30 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136127764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ingewikkelde personeelsroostersgedoe was toch al een paar keer gehakt van gemaakt?
Nee, dat is nog steeds een van de grootste obstakels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')