Die Berlin - Warszawa Expres is een prima treintje iddquote:
Iets meer dan een uur tijdswinst op bijvoorbeeld Warschau - Katowice. Nice.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:04 schreef James1988 het volgende:
Polen krijgt ook nieuwe HST's: de EIC Premium. Het zijn kantelbakloze Pendolino's, testritten (in Polen) zijn in volle gang.
ja hehe, een land dat WEL groot genoeg is voor HST'squote:Op woensdag 29 januari 2014 22:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Iets meer dan een uur tijdswinst op bijvoorbeeld Warschau - Katowice. Nice.
Ja, dat is wel fijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe, een land dat WEL groot genoeg is voor HST's
Non-stop dan zeker?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel fijn.
In Spanje doet de rechtstreekse AVE Barcelona - Madrid (617 km) die rit in slechts 2u33; die trein haalt een gemiddelde snelheid van 241 km/u
sterker nog, met die tijden ga je het vliegtuig verslaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed netjes. Zo kun je best concurreren met vliegverkeer.
Zo vet als een Ethiopiër op dieet.quote:
Vergeet je ook niet even wat ze allemaaal in de grond hebben gestampt?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:31 schreef James1988 het volgende:
Nog een leuke rit: Barcelona - Málaga.
Over de weg is dat 1000 km (via Valencia), waar je volgens Google Maps 9 uur voor nodig hebt als je nonstop rijdt. In de praktijk betekent dat dat je waarschijnlijk zo'n 10 uur over een enkele reis gaat doen, omdat je iedere 2 uur een tussenstop van 10 minuten (tanken, plassen, drinken, ...) en je komt waarschijnlijk ook nog wel een file tegen.
Je kunt het ook met AVE doen: vanaf Barcelona spoor je naar Madrid, daar heb je een korte overstap en blaas je in 2,5 uur richting naar Málaga. Totale reistijd inclusief omweg en overstap: 5u27, bijna de helft van de auto.
Wat die Spanjaarden allemaal uit de grond hebben gestampt is bizar. Petje af
Voor zover ik weet is dat dubbelspoor hoorquote:
Euh, dude...quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vergeet je ook niet even wat ze allemaaal in de grond hebben gestampt?
![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ja Eschede, in China is ook weleens wat gruwelijk mis gegaan. Hell misschien zelfs in dat proletenland van JOU wel
Wel iets meer ja, ik vind <15 echt spannend, de rest valt wel mee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
@b2py, zat jouw reisplanning eens door te lezen; zag dat je al bedenkingen had bij je overstap in Mannheim. Maar hoe zit het dan met die overstap in Hamburg? Is ook slechts een half uurtje.. Of heb je daar meer vertrouwen in
wat is het doel? Moet je ergens zijn of ga je gewoon leukleuk een driehoekje maken?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:55 schreef J.B. het volgende:
In Zweden zoveel duurder dan Kopenhagen? Nondeju, ik vind het hier al duurVrijdagochtend de SJ naar Stockholm, masndagochtend viegtuig naar Oslo, maandagavond vliegtuig naar huis. Middagje sprinten door Oslo, overnachten daar is zó schreeuwend duur, echt abnormaal.
Ik had gewoon nog in Nederland gewoond als mn reiskosten vergoed werdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ja Eschede, in China is ook weleens wat gruwelijk mis gegaan. Hell misschien zelfs in dat proletenland van JOU wel
Ik heb het geluk op wekelijks op 2 locaties te werken, en op 4 verschillende kantoren regelmatig te komen, de rekensom was dat altijdvrij de beste optie wasquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerst nog akkoord van de Baas krijgenEn ja ik weet dat MaandNet en MaandTraject in dit geval even duur zijn, maar baas zal waarschijnlijk alleen MaandTraject accorderen uit fiscale overwegingen en ik heb zelf al WeekendVrij
Dus ik heb niets aan een eventueel verschil tussen Net en Traject
Dat geloof ik meteenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het geluk op wekelijks op 2 locaties te werken, en op 4 verschillende kantoren regelmatig te komen, de rekensom was dat altijdvrij de beste optie was
Ik heb in december ergens midden in de nacht met bezopen kop een ticket naar Kopenhagen gekocht omdat het 0 euro kostte, daar kwam wel nog 30 euro belasting bij maar soit, spotgoedkoop. Aangezien ik nooit in Scandinavië geweest ben, ik een weekje vrij had en een ticket van Stockholm naar huis via Oslo goedkoper was dan rechtstreeks heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 3 hoofdsteden af te reizenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat is het doel? Moet je ergens zijn of ga je gewoon leukleuk een driehoekje maken?
Ach ik was ook slechts een avond in Oslo en was het daarna ook meteen spuugzat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:55 schreef J.B. het volgende:
In Zweden zoveel duurder dan Kopenhagen? Nondeju, ik vind het hier al duurVrijdagochtend de SJ naar Stockholm, maandagochtend viegtuig naar Oslo, maandagavond vliegtuig naar huis. Middagje sprinten door Oslo, overnachten daar is zó schreeuwend duur, echt abnormaal.
Ik was een middag in Oslo en had het ook wel gezien. Stockholm vond ik leuker.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:08 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ach ik was ook slechts een avond in Oslo en was het daarna ook meteen spuugzat.
Nee, naast het station ligt een pretpark, dus echt ver gekomen ben ik nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het dat veel duurder was dan hier trouwens![]()
Ik wil wel graag over die brug heen met de trein naar Malmo heeft iemand dat al van jullie gedaan?
Met de auto gedaan, beide bruggen. Was tofquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het veel duurder was dan hier trouwens![]()
Ik wil wel graag over die brug heen met de trein naar Malmo heeft iemand dat al van jullie gedaan?
o, dan kan ik beter een hotel dan een appartement nemen, noem eens wat dan zo duur is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is niet véél duurder. Ongeveeer 10 tot 50% afhankelijk van wat je doet. Als je zelf gaat koken trouwens 300% op sommige vlakken.
ja, meerdere keren. Vind er eigenlijk weinig aan. Het is wel de hoogstfrequente internationale treinverbinding die ik ken, de hele dag door elke 20 minuten. Misschien dat er tussen Basel Bad en Basel SBB nog vaker wat gaat maar daar houdt het wel mee op denk ikquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
Dat Hard Rock Cafe naast Hooobennegooo is ook niet te betalenquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Supermarkten. Kilo kipfilet ¤16,- Biertje in een van de grootste tenten van Kopenhagen, The Australian Bar, ¤1,33 het verschilt gewoon heel erg. De McDonalds is bijvoorbeeld wel bijna twee keer zo duur.
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, meerdere keren. Vind er eigenlijk weinig aan. Het is wel de hoogstfrequente internationale treinverbinding die ik ken, de hele dag door elke 20 minuten.
Kan zijn, weet ik nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?
Vanaf Kastrup Airport dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.
Ik betaal 25 euro per kilo (3 sterren) dus dat is niet zo gek, 1,33 is toch heel goedkoop?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Supermarkten. Kilo kipfilet ¤16,- Biertje in een van de grootste tenten van Kopenhagen, The Australian Bar, ¤1,33 het verschilt gewoon heel erg. De McDonalds is bijvoorbeeld wel bijna twee keer zo duur.
Meerdere operators ook toch, SJ en Veolia (Øresundståg)?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.
Zoek iets in Frederiksberg, in de buurt van Guldbergsgade of het centrum aan de Tivoli-kant van het centraal station.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Ik betaal 25 euro per kilo (3 sterren) dus dat is niet zo gek, 1,33 is toch heel goedkoop?
Nog andere tips, ik lees ze graag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |