Moet je voor de gein eens naar Noorwegen gaan. Daar mag je delen door 7.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik schrok me ook telkens kapot in de supermarkt, het 'oh ja, ik mag delen door 4'-idee dringt niet meteen door
Als we het niet gered hadden, wilde ik jou wel bellen omdat jij Pools spreekt. Wij blij dat iedereen Engels sprakquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zywiec betekent trouwens "slachtvee" al is het genoemd naar een dorpje waar de brouwerij staat.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgende keer wordt geen Polen denk ik. We hebben een aantal dingen bedacht. Parijs, Boedapest en Praag zijn onder andere de revue gepasseerd. Kan jij bordjes jagen terwijl wij wandelen (y)
Nee ik zou gelijk goed lopenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat, ik zie jou gewoon niet diezelfde drie uur durende wandeling maken die we op kerstavond hebben gemaakt
Potsdam, met die rare controleurs in hun joggingpakquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of eerste kerstdag in Potsdam. Of in Poznan.
Alles in Scandinavië is irrationeel duur.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens naar Noorwegen gaan. Daar mag je delen door 7.
En nee, dan is het nog steeds irrationeel duur![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Potsdam, wannabee Amsterdam met hun groene Combino trams genaamd "IJburg"
ja behalve gezondheidszorg. En een huisje bouwen in het hoge noorden kost je ook niet veel meer dan een bijl, een bos touw en een paar weken werk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alles in Scandinavië is irrationeel duur.
Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja behalve gezondheidszorg. En een huisje bouwen in het hoge noorden kost je ook niet veel meer dan een bijl, een bos touw en een paar weken werk.
Hebben ze in Polen ookquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
en ze hebben nog een pre: de mooie vrouwen
En onderwijs.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja behalve gezondheidszorg. En een huisje bouwen in het hoge noorden kost je ook niet veel meer dan een bijl, een bos touw en een paar weken werk.
Leuke rit!quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:21 schreef b2py het volgende:
Als we het financieel rond krijgen wordt dit de interrail voor aanstaande zomer met wat maten
[ afbeelding ]
Note to self: verzin nog iets voor die overstap in Mannheim.
dit kan echt VEEL en VEEL beter. Pak toch nachttreinen man, spaart je ook hotelovernachtingen uit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:21 schreef b2py het volgende:
Als we het financieel rond krijgen wordt dit de interrail voor aanstaande zomer met wat maten
[ afbeelding ]
Nachttreinen zijn duurder dan een overnachting. Plus nachttreinenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dit kan echt VEEL en VEEL beter. Pak toch nachttreinen man, spaart je ook hotelovernachtingen uit.
Nahquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuke rit!
Toch maar niet naar Stockholm dus?
Denemarken valt best mee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alles in Scandinavië is irrationeel duur.
Is iets anders dan nachtNETtreinen hoor. Iets heel anders.quote:
In Kopenhagen wil ik wel ff meeten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:21 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
In verhouding tot Zweden wel ja...quote:
Dat dus. Er is me op het hart gedrukt die treinritten zo kort mogelijk te maken. Die dag 1 en 15 zullen ze zich wel op stuk bijten, evenals 9.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:29 schreef James1988 het volgende:
Niet iedereen houdt van nachttreinen, de ritten uit b2py's plaatje zijn overdag prima te doen.
Bovendien, als je een nachttrein neemt loop je de eerste paar uur weer te leuren met je bagage omdat je nog niet kan inchecken in de hotels enzo. Met de treinen die b2py nu gepland heeft is het een kwestie van koffers naar hotel slepen, sleutel halen, koffers in de kamer flikkeren en bier gaan halen.
Kwestie van gewoon goed plannenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:29 schreef James1988 het volgende:
Niet iedereen houdt van nachttreinen, de ritten uit b2py's plaatje zijn overdag prima te doen.
Bovendien, als je een nachttrein neemt loop je de eerste paar uur weer te leuren met je bagage omdat je nog niet kan inchecken in de hotels enzo. Met de treinen die b2py nu gepland heeft is het een kwestie van koffers naar hotel slepen, sleutel halen, koffers in de kamer flikkeren en bier gaan halen.
En Zweden valt dan weer mee in verhouding tot Noorwegen. Dus ja, DK is goed te doen. En als je zo arm als de kerkratten bent dan moet je gewoon niet die kant op gaanquote:In verhouding tot Zweden wel ja...
Eens. Noorwegen is helemaal schrikbarend duur, ontdekte ik toen ik omgerekend zo'n 15 euro neertelde voor een döner en een cola.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En Zweden valt dan weer mee in verhouding tot Noorwegen. Dus ja, DK is goed te doen. En als je zo arm als de kerkratten bent dan moet je gewoon niet die kant op gaan
quote:CHARLIES KEBAB KONGSVINGER, - ¤15,93
NOK 115,00 1EUR 7,2190835 NOK
KOSTEN EUR0,15 ACHTERAF BEREKEND
Bier zuipen, Europa en beetje toerist uithangen en twee toffe weken hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat is het doel b2py? Ziet eruit als een materieelchecklist-afvinkcarroussel?
Zoiets kun je in Denemarken ook nog wel tegenaan lopen trouwens. Of was het echt een heel klein colaatje?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens. Noorwegen is helemaal schrikbarend duur, ontdekte ik toen ik omgerekend zo'n 15 euro neertelde voor een döner en een cola.
[..]
Okeequote:Op woensdag 29 januari 2014 21:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Bier zuipen, Europa en beetje toerist uithangen en twee toffe weken hebben.
Materieel afvinken is vooral voor mijzelf
Er is een HSL tussen Krakķw en Warszawa van 275 km waar treinen overheen rijden die gewoon nergens stoppen onderweg. Zelfs de "hoogste" treinen op de normale lijn stoppen minstens in Radom en Kielcequote:Op woensdag 29 januari 2014 21:40 schreef b2py het volgende:
Ik was vooral verbaasd over die Pendolino in Tsjechië richting Warschau. Wist niet dat ze daar van die enorm moderne meuk hadden..
Nee, was iets van 40cl. De hoeveelheid vlees was ook vrij aanzienlijk (en een hoeveelheid knoflooksaus van heb-ik-me-jou-daar).. maar dan nog. 16 euroquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets kun je in Denemarken ook nog wel tegenaan lopen trouwens. Of was het echt een heel klein colaatje?
Ding gaat over Katowice, niet over Krakow. Wel fijn om te weten dat alles in het buitenland veel sneller is dan in Nederlandquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is een HSL tussen Krakķw en Warszawa van 275 km waar treinen overheen rijden die gewoon nergens stoppen onderweg. Zelfs de "hoogste" treinen op de normale lijn stoppen minstens in Radom en Kielce
Dat was zelfs al zo voordat het EK Voetbal daar was. Sindsdien is oa het station van Krakķw totaal op de schop gegaan.
Oh okee, ook goedquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding gaat over Katowice, niet over Krakow. Wel fijn om te weten dat alles in het buitenland veel sneller is dan in Nederland
PKP IC <3quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ook goedEr is daar iig heel veel verbeterd afgelopen jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |