Iets meer dan een uur tijdswinst op bijvoorbeeld Warschau - Katowice. Nice.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:04 schreef James1988 het volgende:
Polen krijgt ook nieuwe HST's: de EIC Premium. Het zijn kantelbakloze Pendolino's, testritten (in Polen) zijn in volle gang.
ja hehe, een land dat WEL groot genoeg is voor HST'squote:Op woensdag 29 januari 2014 22:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Iets meer dan een uur tijdswinst op bijvoorbeeld Warschau - Katowice. Nice.
Ja, dat is wel fijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe, een land dat WEL groot genoeg is voor HST's
Non-stop dan zeker?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel fijn.
In Spanje doet de rechtstreekse AVE Barcelona - Madrid (617 km) die rit in slechts 2u33; die trein haalt een gemiddelde snelheid van 241 km/u
sterker nog, met die tijden ga je het vliegtuig verslaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed netjes. Zo kun je best concurreren met vliegverkeer.
Zo vet als een Ethiopiër op dieet.quote:
Vergeet je ook niet even wat ze allemaaal in de grond hebben gestampt?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:31 schreef James1988 het volgende:
Nog een leuke rit: Barcelona - Málaga.
Over de weg is dat 1000 km (via Valencia), waar je volgens Google Maps 9 uur voor nodig hebt als je nonstop rijdt. In de praktijk betekent dat dat je waarschijnlijk zo'n 10 uur over een enkele reis gaat doen, omdat je iedere 2 uur een tussenstop van 10 minuten (tanken, plassen, drinken, ...) en je komt waarschijnlijk ook nog wel een file tegen.
Je kunt het ook met AVE doen: vanaf Barcelona spoor je naar Madrid, daar heb je een korte overstap en blaas je in 2,5 uur richting naar Málaga. Totale reistijd inclusief omweg en overstap: 5u27, bijna de helft van de auto.
Wat die Spanjaarden allemaal uit de grond hebben gestampt is bizar. Petje af
Voor zover ik weet is dat dubbelspoor hoorquote:
Euh, dude...quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vergeet je ook niet even wat ze allemaaal in de grond hebben gestampt?
![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ja Eschede, in China is ook weleens wat gruwelijk mis gegaan. Hell misschien zelfs in dat proletenland van JOU wel
Wel iets meer ja, ik vind <15 echt spannend, de rest valt wel mee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
@b2py, zat jouw reisplanning eens door te lezen; zag dat je al bedenkingen had bij je overstap in Mannheim. Maar hoe zit het dan met die overstap in Hamburg? Is ook slechts een half uurtje.. Of heb je daar meer vertrouwen in
wat is het doel? Moet je ergens zijn of ga je gewoon leukleuk een driehoekje maken?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:55 schreef J.B. het volgende:
In Zweden zoveel duurder dan Kopenhagen? Nondeju, ik vind het hier al duurVrijdagochtend de SJ naar Stockholm, masndagochtend viegtuig naar Oslo, maandagavond vliegtuig naar huis. Middagje sprinten door Oslo, overnachten daar is zó schreeuwend duur, echt abnormaal.
Ik had gewoon nog in Nederland gewoond als mn reiskosten vergoed werdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ja Eschede, in China is ook weleens wat gruwelijk mis gegaan. Hell misschien zelfs in dat proletenland van JOU wel
Ik heb het geluk op wekelijks op 2 locaties te werken, en op 4 verschillende kantoren regelmatig te komen, de rekensom was dat altijdvrij de beste optie wasquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerst nog akkoord van de Baas krijgenEn ja ik weet dat MaandNet en MaandTraject in dit geval even duur zijn, maar baas zal waarschijnlijk alleen MaandTraject accorderen uit fiscale overwegingen en ik heb zelf al WeekendVrij
Dus ik heb niets aan een eventueel verschil tussen Net en Traject
Dat geloof ik meteenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het geluk op wekelijks op 2 locaties te werken, en op 4 verschillende kantoren regelmatig te komen, de rekensom was dat altijdvrij de beste optie was
Ik heb in december ergens midden in de nacht met bezopen kop een ticket naar Kopenhagen gekocht omdat het 0 euro kostte, daar kwam wel nog 30 euro belasting bij maar soit, spotgoedkoop. Aangezien ik nooit in Scandinavië geweest ben, ik een weekje vrij had en een ticket van Stockholm naar huis via Oslo goedkoper was dan rechtstreeks heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 3 hoofdsteden af te reizenquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat is het doel? Moet je ergens zijn of ga je gewoon leukleuk een driehoekje maken?
Ach ik was ook slechts een avond in Oslo en was het daarna ook meteen spuugzat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:55 schreef J.B. het volgende:
In Zweden zoveel duurder dan Kopenhagen? Nondeju, ik vind het hier al duurVrijdagochtend de SJ naar Stockholm, maandagochtend viegtuig naar Oslo, maandagavond vliegtuig naar huis. Middagje sprinten door Oslo, overnachten daar is zó schreeuwend duur, echt abnormaal.
Ik was een middag in Oslo en had het ook wel gezien. Stockholm vond ik leuker.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:08 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ach ik was ook slechts een avond in Oslo en was het daarna ook meteen spuugzat.
Nee, naast het station ligt een pretpark, dus echt ver gekomen ben ik nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het dat veel duurder was dan hier trouwens![]()
Ik wil wel graag over die brug heen met de trein naar Malmo heeft iemand dat al van jullie gedaan?
Met de auto gedaan, beide bruggen. Was tofquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het veel duurder was dan hier trouwens![]()
Ik wil wel graag over die brug heen met de trein naar Malmo heeft iemand dat al van jullie gedaan?
o, dan kan ik beter een hotel dan een appartement nemen, noem eens wat dan zo duur is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is niet véél duurder. Ongeveeer 10 tot 50% afhankelijk van wat je doet. Als je zelf gaat koken trouwens 300% op sommige vlakken.
ja, meerdere keren. Vind er eigenlijk weinig aan. Het is wel de hoogstfrequente internationale treinverbinding die ik ken, de hele dag door elke 20 minuten. Misschien dat er tussen Basel Bad en Basel SBB nog vaker wat gaat maar daar houdt het wel mee op denk ikquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
Dat Hard Rock Cafe naast Hooobennegooo is ook niet te betalenquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Supermarkten. Kilo kipfilet ¤16,- Biertje in een van de grootste tenten van Kopenhagen, The Australian Bar, ¤1,33 het verschilt gewoon heel erg. De McDonalds is bijvoorbeeld wel bijna twee keer zo duur.
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, meerdere keren. Vind er eigenlijk weinig aan. Het is wel de hoogstfrequente internationale treinverbinding die ik ken, de hele dag door elke 20 minuten.
Kan zijn, weet ik nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spitsen toch zelfs iedere 10 minuten?
Vanaf Kastrup Airport dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.
Ik betaal 25 euro per kilo (3 sterren) dus dat is niet zo gek, 1,33 is toch heel goedkoop?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Supermarkten. Kilo kipfilet ¤16,- Biertje in een van de grootste tenten van Kopenhagen, The Australian Bar, ¤1,33 het verschilt gewoon heel erg. De McDonalds is bijvoorbeeld wel bijna twee keer zo duur.
Meerdere operators ook toch, SJ en Veolia (Øresundståg)?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, over de brug maar niet vanaf Kopenhagen H.
Zoek iets in Frederiksberg, in de buurt van Guldbergsgade of het centrum aan de Tivoli-kant van het centraal station.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Ik betaal 25 euro per kilo (3 sterren) dus dat is niet zo gek, 1,33 is toch heel goedkoop?
Nog andere tips, ik lees ze graag
SJ is alleen de X2 geloof ik. DSB rijdt hem officieel tot Malmö en dan neemt Veolia het over maar in de praktijk is er een pool.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meerdere operators ook toch, SJ en Veolia (Øresundståg)?
Ah okay, thanks.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
SJ is alleen de X2 geloof ik. DSB rijdt hem officieel tot Malmö en dan neemt Veolia het over maar in de praktijk is er een pool.
Ja, treinreis is vrij saai. Niet het idee dat je een grens oversteekt of zo. Kopenhagen is tof, Malmö is wel geinig, maar de minst "Zweedse" stad die ik ken. Stockholm is tof, centrum althans, de rest ken ik niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:15 schreef bork het volgende:
In de meivakantie naar Kopenhagen, ik wist niet dat het veel duurder was dan hier trouwens![]()
Niet zo veel volgens mij, en Malmö is perfect voor een middagje.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:17 schreef J.B. het volgende:
Ze hebben een of andere vettax hier dus alles waar een redelijke hoeveelheid vet in zit betaal je meteen de hoofdprijs voor, verklaart ook waarom fastfood zo duur is. Is Malmö leuk voor een middagje eigenlijk? Wat kost een retourtje over die brug?
Maar je kan ieder uur (als ik mij niet vergis) vanuit Mannheim naar München. Dus lijkt mij niet het probleem. Wel een leuk stuk iig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel iets meer ja, ik vind <15 echt spannend, de rest valt wel mee.
Bron en download: Volkskrantquote:Geheim advies: 'ProRail en NS moeten fuseren'
Door: Sander Heijne − 30/01/14, 05:30
De overheid moet de strikte scheiding tussen de NS en ProRail ongedaan maken om de aanhoudende problemen met het treinverkeer structureel te kunnen oplossen. Deze verregaande conclusie trekt de onafhankelijk topadviseur Jaap Bierman, die was ingehuurd door de NS en ProRail. Hij mocht zijn conclusies niet opnemen in het officiële onderzoeksverslag en heeft daarom een aparte notitie met zijn bevindingen opgesteld.
Dit blijkt uit documenten in het bezit van de Volkskrant en uit gesprekken met betrokkenen. De NS en ProRail bevestigen het memo van Bierman te kennen, maar benadrukken dat het om 'persoonlijke gedachten' van de adviseur gaat. Die reactie is opmerkelijk: Bierman, een voormalig consultant van McKinsey en manager van Shell, is speciaal aangesteld door de NS en ProRail om met de frisse blik van een buitenstaander een toekomstbestendige spoorfilosofie op te stellen.
De mening van de topadviseur is eveneens bekend op het ministerie van Infrastructuur. Afgelopen maandag is het memo uitgebreid besproken door de zogeheten klankbordgroep Lange Termijn Spooragenda van staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur.
Vertroebelen door deelbelangen
Bierman schrijft in de inleiding van zijn memo met zijn team te 'hebben gepoogd de discussies niet te laten vertroebelen door de deelbelangen van ProRail of die van de NS'. En: 'We hebben ons laten leiden door het publieke belang: wat zouden we willen bereiken voor de samenleving en de treinreiziger.'
Het publieke belang lijkt bij de top van ProRail minder zwaar te wegen dan het persoonlijke belang van de directie. Bronnen rond de directies van de NS en ProRail bevestigen dat de top van de spoorbeheerder de adviseur heeft verboden zijn conclusies op te nemen in het officiële onderzoeksverslag uit december 2013, dat naar verwachting later dit jaar met de Tweede Kamer zal worden gedeeld. Een woordvoerder van ProRail wil niet op de beschuldiging reageren.
De directie en commissarissen van ProRail hebben persoonlijk veel te verliezen bij een herordening van het spoor. De spoorbeheerder is nu een onafhankelijk instituut. Als de Tweede Kamer besluit te tornen aan de onafhankelijkheid van de spoorbeheerder, wordt de zelfstandige ProRail-directie mogelijk overbodig.
Pikant moment
Het advies van Bierman komt op een politiek pikant moment. Het Europees Parlement stelde vorige week af te willen van de gedwongen splitsing tussen spoorbeheer en spoorvervoer. Grote lidstaten als Duitsland en Frankrijk hebben hun spoorbedrijven nooit zo rigoureus opgeknipt als Nederland. Het parlement in Brussel is er, net als Bierman, niet langer van overtuigd dat gedwongen marktwerking tot de gewenste efficiencywinst leidt.
De Tweede Kamer wil meer treinen met hogere snelheden en minder vertragingen laten rijden. Staatssecretaris Mansveld werkt aan de uitwerking van haar Lange Termijn Spooragenda, die de wens van de Kamer mogelijk moet maken. Mansvelds partij, PvdA, heeft aangegeven de splitsing tussen de NS en ProRail ongedaan te willen maken.
Als je het memo wèl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.quote:
Waar is het memo precies te vinden of lees ik ergens over heen. Blame it on the koorts.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je het memo wèl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
http://static1.volkskrant.nl/static/asset/2014/memo_3681.pdfquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar is het memo precies te vinden of lees ik ergens over heen. Blame it on the koorts.
Dat is dus wel het andere ongenuanceerde eind van het spectrum en ook niet wat er bij de adviezen staatquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je het memo wèl leest (itt tot de schrijver van het stuk), begrijp je dat een fusie juist niet wordt geadviseerd.
In het memo staat dat de belangen van beide bedrijven meer op één lijn gebracht moeten worden en daarnaast (praktisch vertaald:) dat er meer integratie in vervoers- en ontwerpprocessen moet komen om de prestaties te verbeteren. De makkelijkste manier om dat te doen is met en fusie maar het nadeel van een fusie is dat er gedurende een paar jaar verlamming is omdat iedereen aan zijn nieuwe rol moet wennen en zo de resultaten uit blijven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is dus wel het andere ongenuanceerde eind van het spectrum en ook niet wat er bij de adviezen staat
M.a.w.: wordt niet geadviseerd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In het memo staat dat de belangen van beide bedrijven meer op één lijn gebracht moeten worden en daarnaast (praktisch vertaald:) dat er meer integratie in vervoers- en ontwerpprocessen moet komen om de prestaties te verbeteren. De makkelijkste manier om dat te doen is met en fusie maar het nadeel van een fusie is dat er gedurende een paar jaar verlamming is omdat iedereen aan zijn nieuwe rol moet wennen en zo de resultaten uit blijven.
Tenminste.. dat lees ik in het verhaal.
Ja, klopt hoewel de voordelen van een fusie op lange termijn ook gezien worden. Daarmee is het, terecht, een zeer genuanceerd verhaal.quote:
Dat is net zo dom als meteen voor volledige integratie gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
Maar zo maak je de afstand tussen ProRail en NS groter, terwijl die juist kleiner zou moeten worden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Schuif ProRail dan onder Rijkswaterstaat, dan ben je meteen van dat gezeik met "we kunnen ProRail niet sturen want het is een BV" en "ProRail moet z'n beheerconcessie verdienen" af.
quote:"Het publieke belang lijkt bij de top van ProRail minder zwaar te wegen dan het persoonlijke belang van de directie. Bronnen rond de directies van de NS en ProRail bevestigen dat de top van de spoorbeheerder de adviseur heeft verboden zijn conclusies op te nemen in het officiële onderzoeksverslag uit december 2013, dat naar verwachting later dit jaar met de Tweede Kamer zal worden gedeeld. Een woordvoerder van ProRail wil niet op de beschuldiging reageren.
De directie en commissarissen van ProRail hebben persoonlijk veel te verliezen bij een herordening van het spoor. De spoorbeheerder is nu een onafhankelijk instituut. Als de Tweede Kamer besluit te tornen aan de onafhankelijkheid van de spoorbeheerder, wordt de zelfstandige ProRail-directie mogelijk overbodig."
Ik ben benieuwd hoe het in Zweden gaat, nu Banverket met RWS gefuseerd is tot Trafikverket.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is net zo dom als meteen voor volledige integratie gaan.
In Zweden is het vervoer op een andere manier geregeld: daar is veel meer aanbesteed.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.
Dat grafiekje is NS-propaganda. Zoals je duidelijk kan zien is het zogenaamde negatieve verband tussen het aantal treinen en de punctualiteit complete lariekoek en is het verband juist omgekeerd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Leuk grafiekje aan het eind trouwens, Wie zijn ook alweer die DB en SNCF fappers die altijd roepen dat het vervoer op het HRN door hen uitgevoerd moet worden?
Klopt, en het landelijke netwerk is zelfs volledig geliberaliseerd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Zweden is het vervoer op een andere manier geregeld: daar is veel meer aanbesteed.
Dat iemand anders het doet wil nog niet zeggen dat het slim is. Als je Prorail praktisch bij I+M in stopt wordt het grootste belang van I+M dat de infrastructuur zo goed en goedkoop mogelijk wordt beheerd, uitgebaat, aangelegd omdat de lobbypositie van de infralui sterker wordt. Daarmee delven de belangen van het vervoer nog meer dan nu al het geval is het onderspit. En uiteindelijk is de reiziger is de reiziger klant bij het vervoersbedrijf en niet bij de infrabeheerder terwijl juist het vervoersbedrijf nog minder mogelijkheden krijgt om de dienstverlening efficiënt en klantgericht op poten te zetten t.b.v. de reiziger.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is anders precies wat de Zweden hebben gedaan.
Voor meer benutting heb je een betere punctualiteit nodig, anders wordt het een complete faal. Dus wat jij zegt is net zo goed niet waar. En dat is juist reden voor integratie want een betere punctualiteit vraagt het op elkaar ingespeeld zijn van de infrastuctuur en het logistieke proces.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat grafiekje is NS-propaganda. Zoals je duidelijk kan zien is het zogenaamde negatieve verband tussen het aantal treinen en de punctualiteit complete lariekoek en is het verband juist omgekeerd.
Toch is het voornaamste gebruik voor reizigers terwijl de voornaamste kosten van de goederen komen omdat die een veel grotere milieuoverlast veroorzaken en relatief meer capaciteit vreten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef Duvel het volgende:
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Hoezo? Jij hebt het over causaliteit, ik over het verband op zich. De manier waarop NS zichzelf (het grafiekje komt immers van NS) als koploper presenteert klopt iig niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor meer benutting heb je een betere punctualiteit nodig, anders wordt het een complete faal. Dus wat jij zegt is net zo goed niet waar.
Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Jij hebt het over causaliteit, ik over het verband op zich. De manier waarop NS zichzelf (het grafiekje komt immers van NS) als koploper presenteert klopt iig niet.
Niet per se. Een hoge dichtheid betekent bijv. ook dat je een metro-achtige dienstregeling kan maken, wat op zichzelf de punctualiteit al enorm kan vergroten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En dat is juist reden voor integratie want een betere punctualiteit vraagt het op elkaar ingespeeld zijn van de infrastuctuur en het logistieke proces.
en dat is dus precies hoe het niet moet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:28 schreef James1988 het volgende:
*intercity komt binnenrollen
"Dames en heren, we wachten heel even op mensen uit de intercity zodat zij hun overstap ook nog kunnen halen"
*deuren intercity openen
*SLT sluit deuren
En weg...
Nee, ik zei dat het verband (!= causaliteit) omgekeerd is. Evenredig ipv omgekeerd evenredig dus. Meer zei ik in eerste instantie niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.
Precies, een goederentrein die een dag vertraagd is (geen uitzondering!!) kan klanten ook een enorme economische strop bezorgen waardoor de reiziger op een andere manier in zijn portemonnee geraakt wordt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:23 schreef Duvel het volgende:
Hallo, het spoor is een transportweg. Dat goederen niet zelf zeiken, wil niet zeggen dat het reizigersbelang het enige belang is.
Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet per se. Een hoge dichtheid betekent bijv. ook dat je een metro-achtige dienstregeling kan maken, wat op zichzelf de punctualiteit al enorm kan vergroten.
Een halve seconde wachten valt ook in de categorie 'even'.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:28 schreef James1988 het volgende:
*intercity komt binnenrollen
"Dames en heren, we wachten heel even op mensen uit de intercity zodat zij hun overstap ook nog kunnen halen"
*deuren intercity openen
*SLT sluit deuren
En weg...
Inderdaad. En ook al is er geen causaal verband tussen de twee, het illustreert wel dat het zo slecht nog niet gedaan wordt. Ik trek verder ook geen conclusies uit de verbanden maar bijvoorbeeld de punctualiteit alleen al van SNCF en DB geven aan dat het daar geen Asgaard is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jij geeft zelf causaliteit aan in je post.
Metro-achtig gaat niet alleen over lijnvoering maar ook over dingen als snelheidsverschillen tussen opeenvolgende treinen van al of niet verschillende categorieën en meer van dat soort dingen. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
klopt, om een betere punctualiteit te realiseren zijn er nog twee routes die nog flinke winsten op kunnen leveren. De eerste is de snelheid rond de stations omhoog, iets waar aan gewerkt wordt en de tweede is de ingewikkelde personeelsroosters van de NS versimpelen en juist dat laatste punt gebeurt niet vanwege de invloed die de bonden hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je punctualiteit beter is, is een alternerende lijnvoering geen probleem meer omdat er daardoor geen hinder gaat optreden. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
Nee, dat is nog steeds een van de grootste obstakels.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ingewikkelde personeelsroostersgedoe was toch al een paar keer gehakt van gemaakt?
Dat zal ik ook absoluut niet ontkennen. NS doet het niet slechter, en bijv. de DB niet beter dan je zou verwachten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Inderdaad. En ook al is er geen causaal verband tussen de twee, het illustreert wel dat het zo slecht nog niet gedaan wordt. Ik trek verder ook geen conclusies uit de verbanden maar bijvoorbeeld de punctualiteit alleen al van SNCF en DB geven aan dat het daar geen Asgaard is.
Ja maar het onderscheid van een treinennetwerk t.o.v. een metronetwerk is nou eenmaal dat er ook veel meer snelheidsverschillen zijn door totaal andere typen vervoer. Dus dat is een totaal overbodige nuance die niet ter zake doet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Metro-achtig gaat niet alleen over lijnvoering maar ook over dingen als snelheidsverschillen tussen opeenvolgende treinen van al of niet verschillende categorieën en meer van dat soort dingen. Dus het is niet zo simpel als je het stelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |