In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 08:19 schreef greavy het volgende:
De Desiro's van de NMBS beginnen bij 2,6kV al problemen te geven. Bij 2kV vallen ze helemaal uit. Op de NZV wil de spanning in de spits wel eens wat lager uitkomen, en dat merken de Desiro's dan wel.
Zelfde probleem is er met de HLE18.
Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 Vquote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.
Dat zou niet moeten iig.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 V
De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is de normwaarde 1150 volt. Maar ik weet het niet helemaal zeker.
Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.
Jouw rechteroog is stuk?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.
Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw rechteroog is stuk?
Volgens de norm moet de trein het nog kunnen doen bij 1000 V, hij moet uitschakelen ergens tussen 850 en 950 V (dat adviseert althans de norm).
Bij 1200 V moet dat ding gewoon nog kunnen rijden, is Unom - 20%. OK, het vermogen zal behoorlijk begrensd zijn, maar rijden zal ie.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij is het 1174 Volt. Kan ook 1091 Volt zijn.
Wie er het dichtste bij zit wint een reisdompelaartje in een bloemetjes-etui
Wie wil er nou naar Zuid?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ach jongens, we denken wel dat het bij de spoorwegen lang duurt maar Rotterdam Zuid kom je straks ook twee jaar niet meer in met de auto: http://www.nu.nl/binnenla(...)twee-jaar-dicht.html
Rot op, ongeletterde!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij is het 1174 Volt. Kan ook 1091 Volt zijn.
Wie er het dichtste bij zit wint een reisdompelaartje in een bloemetjes-etui
Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.quote:
Met de metro?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |