Wellicht spanning-aarde gereden in de sluis?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of ETCS.
Op de HSL gaat het niet helemaal zoals het zou moeten, geloof ik...twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 08:44:32Zojuist een grote steekvlam. Deze #Fyra gaat niet verder meer. #ns #fijnmaterieel reageer retweet
Zou best wel eens kunnen als je ziet waar hij stilstaat.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht spanning-aarde gereden in de sluis?
Terugslepen gaat 'm zo te zien niet meer worden.twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 10:23:55Het ziet er, na 2,5 uur, naar uit dat ze ons uit de trein gaan halen. Er naderen bussen door het Knollenland. #ns #Fyra reageer retweet
Jezus, er is niks dichter in de buurt?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:31 schreef greavy het volgende:
Er is vanuit de Kijfhoek inmiddels een andere wegsleeploc onderweg, is net voorbij Den Haag HS.
"Konichiwa! Rechts van u ziet u een gestrande Fyra, is hier in Nederland een traditie. "quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef JDude het volgende:
Die bussen zitten waarschijnlijk gewoon vol met fotograferende Japanners. Sorry pvandervlies.
Nee, helaas.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jezus, er is niks dichter in de buurt?
Dan snap je niet echt wat het betekent om een proef te houden, wel?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef greavy het volgende:
Railcatering-proef:[..]
Proeg duurt t/m eind mei, tenzij er vroegtijdig beëindiging nodig geacht wordt ivm tegenvallende resultaten.
Wat al zou schelen is als ze daar gewoon wat bloedmooie studentes voor zouden inzetten en niet dat zootje schorem wat er nu grotendeels rondloopt. Geen betere omzetbooster dan een reiziger die een kans ziet om zo'n meisje even een paar minuten aan de praat te houdenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:16 schreef greavy het volgende:
NS Stations (vroegere Stervex) ziet de Railcatering als een volwaardig op zichzelf draaiend onderdeel, en wordt ook volledig op verlies afgerekend (maar ze maken wel winst).
jawel. Amsterdam CS. Gewoon door de Schipholtunnel knallen. Schijnt nu wel te mogen in noodgevallenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jezus, er is niks dichter in de buurt?
jij wilt met de treinen over de landingsbanen van de vliegtuigen knallen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hadden die schiphollijn nooit ondergronds moeten aanleggen. Wat daar al niet een gezeik geweest is, OMDAT het een tunnel is....
Inderdaad, die start- en landingsbanen hadden ze gewoon met een viaduct over het spoor moeten aanleggen. Of gewoon een Almelo verdiept-constructie.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hadden die schiphollijn nooit ondergronds moeten aanleggen. Wat daar al niet een gezeik geweest is, OMDAT het een tunnel is....
Tuurlijk man wat steekt daar nou in. Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij wilt met de treinen over de landingsbanen van de vliegtuigen knallen?
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk man wat steekt daar nou in. Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.
[ afbeelding ]
Punt is natuurlijk wel dat als je de lijn bovengronds legt, er óók goederentreinen mogen rijden. En dat dan dus de jumbojets op een goederentrein moeten gaan wachten. Ik zeg, toch maar niet doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En sowieso, of je nou opgehouden wordt door "een voorlangs kruisende goederentrein" of "een voorlangskruisende Jumbo Jet". De Jumbo Jet gaat 5 keer zo snel als de goederentrein, de goederentrein is 20 keer zo lang als de JumboJet. Dus de JumboJet kruist 100 keer zo snel voorlangs. Ik zeg DOEN!
Nee hoor die gaan maar via Haarlem.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat als je de lijn bovengronds legt, er óók goederentreinen mogen rijden.
Lijkt me wel. Maar als je een snelremming krijgt om wat voor reden dan ook, ben je alsnog de fallus.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
volgens mij is het gewoon een kwestie van even opletten wat je aan het doen bent toch?
Oh dan is het goedquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:00 schreef Maegrim het volgende:
die nog niet goed met de traxx om kunnen gaan.
Dat is toch net als die proef met lichten langs het perron?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan snap je niet echt wat het betekent om een proef te houden, wel?
Ik dacht meer aan die proef met die stoptrein naar Emmerich.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is toch net als die proef met lichten langs het perron?.
Of die proef met die luxetrein naar België zodat de Thalys wat concurrentie zou krijgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan die proef met die stoptrein naar Emmerich.
Heb je het juiste topic? Lijkt me niet zoveel met treintjes van doen, namelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef starla het volgende:
Wat een lul de behanger zeg gisteren...
We rijden op een driebaansweg, 1 vrachtwagen helemaal rechts en ik haal die in omdat ik niet 80 achter een vrachtwagen ga plakken. Ik weet wel dat ik terug moet naar diezelfde baan voor de afslag.
Komt er een lul de behanger aangescheurd met een noodvaart op de linker rijstrook, waarschijnlijk omdat hij mag zag inhalen. Niets aan het handje zou je zeggen...
Ik dus weer terug naar diezelfde baan met een aardige vaart want mijn auto is ook niet de sloomste, wil hij ook invoegen op de dezelfde baan, maar ja daar rij ik en ik kan niet naar rechts omdat daar andere auto's rijden. Hij zijn knipperlichten aangooien terwijl hij links naast mij reed, maar ik reed natuurlijk gewoon met m'n eigen tempo verder. Hij dus op de remmen, om achter mij in te voegen, zie ik dat hij mij groot licht geeft![]()
Ben ík nu gek?
De situatie:
[ afbeelding ]
Sorry!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb je het juiste topic? Lijkt me niet zoveel met treintjes van doen, namelijk.
Gewoon niets van zulke gasten aantrekken. Ze willen met hun gedrag iets anders compenseren. Zielige figuren zijn het.quote:
Geeft niks. PSM heeft denk ik gelijk. Je hebt juist gehandeld. Jij kon niet naar rechts, en bovendien is het volgens mij geen verplichting om mensen de ruimte te geven om in te voegen (behalve bij ritsen). Mijn rijinstructeur zei altijd dat het netjes was om die ruimte te geven, maar uiteindelijk moet het wel veilig voor jou zijn. Dat is het in dit geval niet, want er rijdt iets rechts van je. Hij had of gas bij moeten geven of gas terugnemen.quote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar heb je een kenteken? Dan "praten" we wel even met hem bij de eerstvolgende spoorwegovergang
De spanningsluis ligt ook op een heuvel/fly-over.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat het nou bij die spanningssluis vaker fout dan bij andere of lijkt dat maar zo?
Je mag niet achteruit rijden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:45 schreef V2 het volgende:
Is dat zo'n ramp? Als je 't niet haalt rol je dan niet vanzelf weer terug omlaag onder de draad?
Nee, Hilversum 3 bestond nog niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:52 schreef WhiteJoker het volgende:
De IC Berlijn stopte laatst volgens de conducteur trouwens op Hilversum 1. Zijn 2 en 3 ook vertegenwoordigd dan?
Stilstaan onderin een tunnel (met een deel van je lading) wil je echt niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:45 schreef V2 het volgende:
Is dat zo'n ramp? Als je 't niet haalt rol je dan niet vanzelf weer terug omlaag onder de draad?
Diesel onder de draad! Hoe lang nog!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:08 schreef Monopoly het volgende:
[...] terwijl je een partij brandstof verbruikt [...]
Verdomme je hebt gelijkquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:11 schreef V2 het volgende:
[..]
Diesel onder de draad! Hoe lang nog!
...
Wacht, ik haal dingen door elkaar nu geloof ik
quote:
twitter:johnmaes twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 15:05:15Totale leegloop bij NS-directie. Na Bert en Ingrid nu ook Merel van Vroonhoven weg. reageer retweet
Ach, in Portugal heb je ook de stations Coimbra en Coimbra-B. Terwijl het daar nou ook weer niet zó leeg is.quote:
De bezem wordt er flink doorgehaald zeg ...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:14 schreef James1988 het volgende:
twitter:johnmaes twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 15:05:15Totale leegloop bij NS-directie. Na Bert en Ingrid nu ook Merel van Vroonhoven weg. reageer retweet
Blijkbaar botert het niet met Timo?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezem wordt er flink doorgehaald zeg ...
Merel had toch niet weggehoeven?
dat zou betekenen dat ze al plannen had om weg te gaanquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:35 schreef Duvel het volgende:
Oh wacht, ze wordt de baas van de AFM, terug naar het oude nest: financiën.
Heej, scherp!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat ze al plannen had om weg te gaan
Zo deed Ingrid het ook overkomen. Volgens mij is Timo lekker aan het pogrommen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat ze al plannen had om weg te gaan
Volgens mij heb ik die van de week ook op Eindhoven zien staan.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:54 schreef bork het volgende:
ERMTS-testslt blokkeerde spoor 15 in Utrecht. Trein richting Eindhoven komt binnen op spoor 14. Duurt het 5 minuten om weg te komen omdat er na de 3e keer omroepen in de trein dat het de trein naar Heerlen was nog mensen eruit moesten. Het werd trouwens maar 1x omgeroepen op het perron na aankomst van de trein dat werkt dus niet.
dat was deze denk ik?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:12 schreef James1988 het volgende:
twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:49:29De dieselloc om onze #Fyra terug te slepen is gearriveerd, maar blijkt niet gekoppeld te lunnen worden. #ns #goedbezig reageer retweet
Gaat weer lekker daar. Die trein staat er inmiddels al bijna 2 uur stil
Berghuis wilde de direktie van ProRail + NS toch halveren?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo deed Ingrid het ook overkomen. Volgens mij is Timo lekker aan het pogrommen.
Te beginnen bij Prorail ja.. Das andersom.. Maar hij zal ook zelf ook graag willen blijven. Zullen we dat ook maar omdraaien?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Berghuis wilde de direktie van ProRail + NS toch halveren?.
Het liedje heeft niet geholpen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Het leuke Starbucksmeisje heeft al een vriend. 't Zal eens niet natuurlijk.
(Terug van)/(Onderweg naar) Maastricht voor onderhoud denk ik.quote:Overigens reden er gisteren 3 koninklijke rijtuigen langs Ehv, weet iemand waar dat goed voor was?
'Alles kan kapot.'quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Het leuke Starbucksmeisje heeft al een vriend. 't Zal eens niet natuurlijk.
Ik word er trouwens ook niet warm van als ik de foto zo ziequote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:32 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
LEAVE HET STARBUCKSMEISJE ALONE!
Daarom gewoon naar de MCDonalds gaan in Osnabrückquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik word er trouwens ook niet warm van als ik de foto zo zie
Huh, we hadden een foto? Die heb ik gemist denk ik...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik word er trouwens ook niet warm van als ik de foto zo zie
Google is uwen grootten vriend.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Huh, we hadden een foto? Die heb ik gemist denk ik...
Hé, dit is interessant!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:08 schreef b2py het volgende:
Plastic/glasvezel bovenleiding mast getest in Kusttram De Lijn
Zeker, het niet meer nodig hebben van isolatoren scheelt een bak met geld, niet te zuinig. Vraag me alleen af wat zo'n paal nou kost t.o.v. een ijzeren mast. 1,5 keer, 2,5 keer, zes keer?quote:
klopt. In februari is er weer een rit met het spulquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef James1988 het volgende:
(Terug van)/(Onderweg naar) Maastricht voor onderhoud denk ik.
Oldenburg was hetquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daarom gewoon naar de MCDonalds gaan in Osnabrück
Ja, datquote:
Lichtelijk?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Ik was natuurlijk op dat moment in lichtelijke staat van ontbinding door die smakelijke Becks
Van Maastricht naar Amersfoort, gaan ergens in februari per skitrein mee naar Oostenrijk, inclusief de koninklijke familie.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Overigens reden er gisteren 3 koninklijke rijtuigen langs Ehv, weet iemand waar dat goed voor was?
Jup, 6455 heeft de trein uiteindelijk weg kunnen slepen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:20 schreef Maegrim het volgende:
[..]
dat was deze denk ik?
[ afbeelding ]
Volgens mij inmiddels wel, ze zijn iig ook in hun "eigen huisstijl" gebracht. Maar of de 2 ICR-rijtuigen wel meegaan, betwijfel ik. De vorige keer ging er ook maar één rijtuig mee, het SR10-rijtuig.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Twee van de drie rijtuigen zijn toch niet toegelaten in het buitenland of inmiddels weer wel?
Hadden ze toen ook niet een tweede rijtuig in bezit voor beveiliging en personeel?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij inmiddels wel, ze zijn iig ook in hun "eigen huisstijl" gebracht. Maar of de 2 ICR-rijtuigen wel meegaan, betwijfel ik. De vorige keer ging er ook maar één rijtuig mee, het SR10-rijtuig.
Ik las het op HGBTF, maar wat zou er in Roosendaal aangepast moeten worden dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:50 schreef greavy het volgende:
De NMBS / Infrabel hebben bij ProRail inmiddels officieel de aanvraag ingediend om Roosendaal aan te passen voor Desiro-treinstellen.
Toelating materieel, om daar maar mee te beginnenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik las het op HGBTF, maar wat zou er in Roosendaal aangepast moeten worden dan?
Dat is wel een handige om te hebben, maar dat is niet iets wat ProRail doetquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Toelating materieel, om daar maar mee te beginnen
Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel een handige om te hebben, maar dat is niet iets wat ProRail doet
ILenT toch? Maar ProRail heeft zeker ook iets te zeggen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?
Geen isolatoren kan denk ik alleen met laagspanning (zoals trams). Op hogere spanning moet je iets extra's doen, en 25 kV gaat wellicht niet door de vezels in GFK.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker, het niet meer nodig hebben van isolatoren scheelt een bak met geld, niet te zuinig. Vraag me alleen af wat zo'n paal nou kost t.o.v. een ijzeren mast. 1,5 keer, 2,5 keer, zes keer?
*Mompelt iets met ombouw 25 kV*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |