versnelde aanleg van ERTMS en ze hebben nog even natuurlijk voordat de Benelux weer via de HSL gaatquote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zit je nog met een gebrek aan treinbeveiliging bij Breda. Ik zie het echt niet gebeuren dat er een ontheffing komt voor de 4 km van Breda HSL-aansluiting tot in het station van Breda, er rijden nogal wat treinen ten westen van Breda (6x/u een IC(d), sprinter naar Den Haag, cargo...).
Er is geen 15 kV in België, dus dat is overbodig. De HLE 18 lust wel 1,5 kV (bedoeld voor grensverkeer met Frankrijk en misschien Maastricht). Als er straks in het hele land ETCS ligt kan een HLE 18 naar Amsterdam worden ingezet, de Traxxen kunnen dan met pensioen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb nooit zo goed begrepen waarom zowel de reeks 18 als MS08 technisch niet gelijk voor alle vier de systemen gebouwd werden.
voor een IC-trein is dat toch niet zo'n probleem?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
HLE18 is trouwens wel een goeie maar dat ding heeft schijnbaar onder 1,8KV slechts twee keer het vermogen van een NS1100 ofzo en dus zijn ze bang dat het ding het niet redt.
Maar geld uitgeven aan iets dat je nooit gaat gebruiken is 'een beetje dom'. Op het lijntje naar Aken rijden nu NMBS-treinen onder 3 kV dus daarvoor is 15 kV niet nodig. Een tijd terug was er sprake van dat DB Netze de 3 kV zou willen afvoeren, naar het schijnt zou NMBS overwegen om dan een Traxx met een paar I-rijtuigen te laten rijden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het technische verschil tussen 15 en 25KV is verwaarloosbaar en kost marginaal meer geld.
Volgens Wikipedia kan een HLE 18 onder 1,5 kV een vermogen van 2.4 MW ontwikkelen, wat gelijk is aan een mDDM. Dat zou genoeg moeten zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
HLE18 is trouwens wel een goeie maar dat ding heeft schijnbaar onder 1,8KV slechts twee keer het vermogen van een NS1100 ofzo en dus zijn ze bang dat het ding het niet redt.
Mits ATB.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:
Als ProRail z'n zin krijgt gaan we toch over op 3 kV, dus dan kan het ding hier alles wat hij in België ook kan.
Assortiment? Alle treinen in die series? Van hoelaat tot hoelaat?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef greavy het volgende:
Railcatering-proef:
Utrecht-Rotterdam (treinserie (12)500), Rotterdam-Dordrecht (treinserie 2600 van/naar Vlissingen) Dordrecht-Eindhoven (treinserie 1900 van/naar Venlo). En dan via dezelfde route terug.
Proeg duurt t/m eind mei, tenzij er vroegtijdig beëindiging nodig geacht wordt ivm tegenvallende resultaten.
Ja, dat weet ik. Maar daarom wil ik nog wel het DDZ terug.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Goed lezen, ook Dordrecht/Den Haag - Amsterdam C integraal VIRM.
Assortiment is hetzelfde assortiment op de treinen die de Railcatering anders ook loopt. En momenteel worden er een beperkt aantal treinen gelopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Assortiment? Alle treinen in die series? Van hoelaat tot hoelaat?
Of ETCS.quote:
twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 08:44:32Zojuist een grote steekvlam. Deze #Fyra gaat niet verder meer. #ns #fijnmaterieel reageer retweet
Er is geen brandweer of whatever opgepiept. Dus het zal nog wel meevallen, gok ik. De HSL is wél gestremd door een defecte trein.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL gaat het niet helemaal zoals het zou moeten, geloof ik...twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 08:44:32Zojuist een grote steekvlam. Deze #Fyra gaat niet verder meer. #ns #fijnmaterieel reageer retweet
Er liggen kroko's op Nederlands grondgebied en er zijn kruisende bewegingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat hebben de Varkens en de Breaks ook niet. T/m Roosendaal is dat geen probleem.
twitter:DhrBruce twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:01:06Sta je dan stil met je IC Defect bij Hoofddorp http://t.co/uwvmWALvJo reageer retweet
twitter:pvandervlies twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 09:49:29De dieselloc om onze #Fyra terug te slepen is gearriveerd, maar blijkt niet gekoppeld te lunnen worden. #ns #goedbezig reageer retweet
Ze kunnen toch echt met zo'n karretje de hele trein door lopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:19 schreef JDude het volgende:
En de smalle deurtjes in ICRm tussen het eersteklas-zeszits-coupe-gedeelte en het naastgelegen balkon lijken me ook niet echt breed genoeg voor zo'n karretje, of lijkt dat maar zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |