Niet direct. Een vervoerder/materieelleverancier vraagt bij IL&T een toelating aan (op basis van een dossier opgesteld door een NoBo zoals Lloyd's). IL&T vraagt tussendoor wel een keer aan ProRail of zij problemen verwachten met de trein-baan-integratie (o.a. detectie, stoorstromen e.d.). Uiteindelijk zegt IL&T yay of nay.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Loopt zoiets niet via ProRail, die zal er toch sowieso wel iets mee te maken hebben?
| 1 | (B) NS* |
Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Van Maastricht naar Amersfoort, gaan ergens in februari per skitrein mee naar Oostenrijk, inclusief de koninklijke familie.
Ja, die datum gok ik ook, maar ik doe geen exacte uitspraken. 14 februari is wel zo logisch ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Reken maar op 14 februari, 17 februari is namelijk het persmoment en het is precies de vakantie van Midden Nederland.
Niet tussen iedere rit.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
pauzetijd verschilt, maar is wel voldoende per dienst. Tussen ritten door hoeft niet altijd een pauze te zitten. Is ook niet handig voor machinisten in bijvoorbeeld Stavoren of Delfzijlquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zag net in een documentaire over het Britse treinnetwerk dat machinisten tussen elke rit een pauze van een half uur moet hebben. Dit zorgt af en toe voor problemen als: geen machinist. Die is dan nog pauze houden. Kennen wij dat principe ook in Nederland?
Klinkt interessant, straks eens kijkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Mochten jullie de aflevering zelf willen kijken, de serie heet The Railway: Keeping Britain on Track.
Hier zit standaard een minimum van twintig minuten tussen iedere rit ingeroosterd, dat is als je afstapt tenminste. Voor keringen kan een iets kortere tijd gelden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef WhiteJoker het volgende:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:06 schreef nahoj het volgende:
Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Dat is precies wat er staat, ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Desiro kan niet in Nederland rijden punt.
Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk KAN desiro met wat aanpassinkjes wel rijden in NL, dat is heus geen rocket science.Het wordt alleen tegengehouden door neukers die hun eigen belangen voor het algemeen belang stellen.
Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 02:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iemand moet het betalen, en zolang een Varkensneus, een Break of een Duikbril ook naar Roosendaal kan rijden is er geen noodzaak om de Desiro te moeten inzetten op die verbinding.
Daar zit geen computer in die alles meet denk ikquote:Op zaterdag 1 februari 2014 06:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel apart dat die dingen niet uitgaan dan...
In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 08:19 schreef greavy het volgende:
De Desiro's van de NMBS beginnen bij 2,6kV al problemen te geven. Bij 2kV vallen ze helemaal uit. Op de NZV wil de spanning in de spits wel eens wat lager uitkomen, en dat merken de Desiro's dan wel.
Zelfde probleem is er met de HLE18.
Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 Vquote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland gaan treinen volgens mij bij 900 V uit.
Dat zou niet moeten iig.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog wel eerder hoor, heb wel eens een ICM plat zien gaan bij ~ 1200 V
De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens mij is de normwaarde 1150 volt. Maar ik weet het niet helemaal zeker.
Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De laagste waarde volgens de norm is 1000 V. Volgens mij gemeten in onder- of schakelstation.
Jouw rechteroog is stuk?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, voor treinen dan. Het kan bij een onderstation best wat anders zijn.
Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw rechteroog is stuk?
Volgens de norm moet de trein het nog kunnen doen bij 1000 V, hij moet uitschakelen ergens tussen 850 en 950 V (dat adviseert althans de norm).
Bij 1200 V moet dat ding gewoon nog kunnen rijden, is Unom - 20%. OK, het vermogen zal behoorlijk begrensd zijn, maar rijden zal ie.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik terug op wat ik zelf schreef.. Maareh.. ik heb best wel eens gelezen over afschakelen bij 1150 volt en dat klopt ook aardig met wat hierboven staat over afschakelen bij ongeveer 1200 volt.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij is het 1174 Volt. Kan ook 1091 Volt zijn.
Wie er het dichtste bij zit wint een reisdompelaartje in een bloemetjes-etui
Wie wil er nou naar Zuid?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ach jongens, we denken wel dat het bij de spoorwegen lang duurt maar Rotterdam Zuid kom je straks ook twee jaar niet meer in met de auto: http://www.nu.nl/binnenla(...)twee-jaar-dicht.html
Rot op, ongeletterde!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij is het 1174 Volt. Kan ook 1091 Volt zijn.
Wie er het dichtste bij zit wint een reisdompelaartje in een bloemetjes-etui
Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.quote:
Met de metro?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe krijg je ze er weer in is de vraag.
Hangt van het type vervoersbewijs af. Bedoel je met OV een OV-studentkaart (weekend?) of een OV-jaarkaart of gewoon een generiek kaartje? We hebben uiteraard veel meer informatie nodig. Over het algemeen geldt de volgende voorwaarde bij NS:quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:29 schreef bjanaan het volgende:
Kan ik morgen vroeg rond 8.00 met iemand meereizen op korting? (hij heeft een OV)
Dat suggereert tenminste dat je inderdaad met korting op dat tijdstip mee mag reizen als zijn vervoersbewijs recht geeft op samenreiskorting. Dat kon je vast zelf ook wel op de site van de NS vinden... Kijk bijvoorbeeld eens op deze pagina.quote:Samenreiskorting: 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend). Lees meer
Studenten OVquote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Hangt van het type vervoersbewijs af. Bedoel je met OV een OV-studentkaart (weekend?) of een OV-jaarkaart of gewoon een generiek kaartje? We hebben uiteraard veel meer informatie nodig. Over het algemeen geldt de volgende voorwaarde bij NS:
[..]
Dat suggereert tenminste dat je inderdaad met korting op dat tijdstip mee mag reizen als zijn vervoersbewijs recht geeft op samenreiskorting. Dat kon je vast zelf ook wel op de site van de NS vinden...
Het is niet heel ingewikkeld hoor. Als je even het linkje uit mijn vorige post pakt, heeft NS een heel stappenplan voor het reizen met NS.quote:
Met studenten week-ov, jaquote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Hangt van het type vervoersbewijs af. Bedoel je met OV een OV-studentkaart (weekend?) of een OV-jaarkaart of gewoon een generiek kaartje? We hebben uiteraard veel meer informatie nodig. Over het algemeen geldt de volgende voorwaarde bij NS:
Check! Maar OV kan eigenlijk alles betekenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:06 schreef CrashO het volgende:
[..]
Met studenten week-ov, ja
Met studenten weekend-ov, ja
met ov jaarkaart, ja
met ov weekendkaart, ja
Vrijwel met alles behalve een los kaartje heb je tegenwoordig samenreiskorting
jammer dat er zo'n lelijke loc voor en middenin de trein zatquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:31 schreef James1988 het volgende:
De Fransen hebben een filmpje gemaakt van hun proef met een goederentrein van 1500 meter lang
Ik ken lelijkere locs dan Prima's hoorquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er zo'n lelijke loc voor en middenin de trein zat
ik ook wel, maar het lijkt wel alsof de Alstom Prima door dezelfde pinda is ontworpen als de V250quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ken lelijkere locs dan Prima's hoor
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ook wel, maar het lijkt wel alsof de Alstom Prima door dezelfde pinda is ontworpen als de V250
Stopt iets eerder ivm de watershow Aquanura.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:29 schreef dennistd het volgende:
Ben ik vandaag in de Efteling, wil ik aan het eind van de dag nog even met de stoomtrein, rijdt dat ding niet meer...
Normaal gesproken staat dat aangegeven bij de ingang van de stoomtrein. Maar goed, misschien we interessant voor hier en sinds vandaag online: http://www.eftepedia.nl/lemma/Efteling_Stoomtrein_Maatschappijquote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:39 schreef dennistd het volgende:
Tja, op zich een logisch iets, maar kondig dat dan wel aan. Nu kwam ik aan op een leeg station, en ik dacht: het zit me niet mee...
Reisinformatie door NS?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:39 schreef dennistd het volgende:
Tja, op zich een logisch iets, maar kondig dat dan wel aan. Nu kwam ik aan op een leeg station, en ik dacht: het zit me niet mee...
Afschaffen die IC's!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:13 schreef _serial_ het volgende:
Altijd gezellig een ritje in de IC die door versperring continue tegen rood aan zit te hikken. Ritje van 10 min wordt zo 25 min
Daarvoor heb je aan het inzetten van Eva genoegquote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
klagende users afschaffen zal je bedoelen!
misschien wel mede op voorspraak van de NS die vanwege het lange keren drie perrons in Leeuwarden wilde gebruiken? Vanaf 3 februari hoeft dat niet meer en wordt er weer 'kort' gekeerd met de IC's.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:58 schreef Socios het volgende:
Over kruisende bewegingen...
Waarom is de ontvlechting van de stoptreinen Leeuwarden - Sneek - Stavoren & Leeuwarden - Harlingen - Harlingen Haven op station/emplacement Leeuwarden weer ingetrokken?
OVTijden.com heeft naast actuele data ook voorspellingen. Zo te zien is het merendeel DDZ en af en toe een ICMm.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:58 schreef Maxbet het volgende:
Waar kan ik vinden wat voor mat er morgen in de 1900 zit?
Perfect, thanks!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:02 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
OVTijden.com heeft naast actuele data ook voorspellingen.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:39 schreef dennistd het volgende:
Nu kwam ik aan op een leeg station,
en ik dacht: het zit me niet mee...
quote:Heel in de verte ging de laatste wagon
en Annabel zei: oké, ik ga met je mee.
Ik heb geen laatste wagon gezien en ook geen Annabel... (maar ik had het nummer inderdaad in mijn hoofd zitten toen ik het bericht posttequote:
Ziggy3!!!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:45 schreef greavy het volgende:
Staan al 10 minuten bij Groningen voor het rode sein met de GTW uit Leer. Een rangeerder heeft het NS-treinstel niet weggehaald, en de TRDL krijgt geen contact met die rangeerder. Onbekend hoelang dit gaat duren, aldus de omroep.
Edit: na 11 minuten mogen we toch bezet spoor binnenkomen, voor een ICM staan we nu geparkeerd aan het perron
Ik kan nooit meer een trein missen zonder een verliefde glimlachquote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb geen laatste wagon gezien en ook geen Annabel... (maar ik had het nummer inderdaad in mijn hoofd zitten toen ik het bericht postte)
Mooi, dat dacht ik al, maar bij het uitstappen vergat ik te kijken of dat zo was. Uitpuilende IC Utrecht - Amsterdam. Een viertje, terwijl ook extra reizigers naar Schiphol mee moesten tot Duivendrecht.quote:Op zondag 2 februari 2014 01:24 schreef dennistd het volgende:
Ja, 86 en 87 zijn zesjes, 94 en 95 zijn viertjes
Scheelt weer in stookkostenquote:Op zondag 2 februari 2014 01:39 schreef DriekOplopers het volgende:
Vertrek Utrecht 00:25 was een lullig viertje. Met staande reizigers op de balkons.
Spoortje 2, zag hem nog staan ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:45 schreef greavy het volgende:
Staan al 10 minuten bij Groningen voor het rode sein met de GTW uit Leer. Een rangeerder heeft het NS-treinstel niet weggehaald, en de TRDL krijgt geen contact met die rangeerder. Onbekend hoelang dit gaat duren, aldus de omroep.
Edit: na 11 minuten mogen we toch bezet spoor binnenkomen, voor een ICM staan we nu geparkeerd aan het perron
Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien wel mede op voorspraak van de NS die vanwege het lange keren drie perrons in Leeuwarden wilde gebruiken? Vanaf 3 februari hoeft dat niet meer en wordt er weer 'kort' gekeerd met de IC's.
Helaas. Ik ben niet eens in Groningen.quote:
de IC rg de randstad vertrok hierdoor ook te laat. Maar wij kwamen binnenrollen, en die vertrok. Geen overstap meer dus, waren een 30-tal reizigers niet blij mee....quote:Op zondag 2 februari 2014 03:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Spoortje 2, zag hem nog staan ja.
Ze waren flink onderbemand. Ik heb de trdl nog gebeld omdat 6b veilig had gekregen en er niemand op zat en nog sluitseintjes te zien waren. Ik stond op 7b en had 'haast' (genoeg te doen).
Matig wel.
Ik denk dan dat je op het emplacement in de knoei komt.quote:Op zondag 2 februari 2014 04:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |