Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, goederentreinen werken zeer beperkend op de capaciteit van een baanvak, maar dat maakt niet dat ze minder recht hebben op een pad. Dat bijvoorbeeld de Willemspoortunnel zo'n bottleneck is, zal eerder zijn doordat een goederentrein maar met 40 door Rotterdam Centraal mag. Als ie daar met 60 of 80 zou kunnen doorrijden, was die tunnel het probleem niet geweest. De Betuweroute is een succes, zodat nu Zevenaar een knelpunt wordt, maar dat wordt al aangepakt. Utrecht - Geldermalsen is ooit dubbelsporig met PHS getest, en het kan, maar je hebt 0,0 marge, ook zonder goederen, zodat het toch niet wenselijk is. Rotterdam - Utrecht is alleen bij Gouda, Oudewater (inhaalsporen) en en tussen Woerden en Utrecht viersporig. Als een goederentrein een groene golf krijgt, hoeft ie geen heel groot probleem te vormen, maar ja, dat vereist dat alles loopt zoals verzonnen, en dat gebeurt zo goed als nooit.
Wat ik verder bedoel is dat in al die onderzoeken telkens alleen de relatie tussen reizigersvervoerders en ProRail aan bod komt, terwijl er meer is dan dat. Ook de reiziger heeft baat bij een vloeiend verlopend proces van goederenvervoer, en dat blijft wat mij betreft te veel buiten beeld.
Daarbij beweert Klaas dat goederentreinen, doordat ze meer herrie maken, trager zijn e.d. alleen maatschappelijke kosten opleveren en geen baten. Maar volgens mij gaat dat niet op, ik heb alleen het bewijs niet. Het bewijs van Klaas' gelijk heb ik overigens ook niet gezien, dus wat dat betreft mazzel.
Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.
Goederentreinen maken aanmerkelijk meer herrie dan reizigerstreinen. Maatschappelijke kosten zijn dan dus geluidsschermen of andere mitigerende maatregelen.
quote:Ansaldo is bezig het stel zodanig aan te passen dat het (alsnog?) aan alle eerder en later gestelde eisen voldoet.
Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Komt op mij over als trekken aan een dood paard..
Whehehehequote:Op donderdag 30 januari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt, zijn prima treinen. Alleen NS heeft ze gemold. Dus ja als NS er nou straks weer mee mag gaan rijden, drie keer raden wat er dan gebeurt
Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.
Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit
Precies! Je bent nimby of je bent het niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit
serieus?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:13 schreef bork het volgende:
[..]
serieus?
Net even na gemeten wij zitten hemelsbreed 1,3 km ervandaan en hoor ze zelden, heel soms als de wind goed staat. Waar heb je over geklaagd ?
Ik woon op 200 meter van het spoor, geluid is nog nooit een probleem geweest.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.
Het leven van een spotter gaat niet over rozen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:20 schreef greavy het volgende:
Ik klaag altijd als de bediening van Van Leeuwen Buizen aan de stamlijn van Zwijndrecht is. Dan moet ik als de wiedeweerga mijn spullen pakken.
Gelukkig tyfoneren ze continu. Ben je ook gelijk wakker
geile omweg is dat jonge.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal
Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepaktquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
Speciaal voor Greavy is al het IRM over de Hanzelijn weer terug, inclusief de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal per 2 februari.
Goed lezen, ook Dordrecht/Den Haag - Amsterdam C integraal VIRM.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt![]()
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.
Bij de afgifte van de veiligheidscertificaten zijn restpunten genoteerd ("moet nog worden opgelost, maar kan later"), het kan zijn dat AnsaldoBreda hieraan werkt samen met andere verbeteringen om de treinen 'robuuster' te maken.
De koppeling in Leeuwarden van de IC over de Hanzelijn aan die over de Veluwe wordt ongedaan gemaakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt![]()
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
Eens. De afgelopen maanden is beetje bij beetje duidelijk geworden dat de V250 in de basis een prima trein is, maar dat het aan de afwerking schort. Ook het rapport van Mott McDonald is niet zo negatief als NMBS en NS deden voorkomen (door er selectief uit te citeren).quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, de nieuwe bruggen bij toek. station Vaartsche Rijn zijn veel stiller dan de oude exemplaren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |