abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136146630
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, goederentreinen werken zeer beperkend op de capaciteit van een baanvak, maar dat maakt niet dat ze minder recht hebben op een pad. Dat bijvoorbeeld de Willemspoortunnel zo'n bottleneck is, zal eerder zijn doordat een goederentrein maar met 40 door Rotterdam Centraal mag. Als ie daar met 60 of 80 zou kunnen doorrijden, was die tunnel het probleem niet geweest. De Betuweroute is een succes, zodat nu Zevenaar een knelpunt wordt, maar dat wordt al aangepakt. Utrecht - Geldermalsen is ooit dubbelsporig met PHS getest, en het kan, maar je hebt 0,0 marge, ook zonder goederen, zodat het toch niet wenselijk is. Rotterdam - Utrecht is alleen bij Gouda, Oudewater (inhaalsporen) en en tussen Woerden en Utrecht viersporig. Als een goederentrein een groene golf krijgt, hoeft ie geen heel groot probleem te vormen, maar ja, dat vereist dat alles loopt zoals verzonnen, en dat gebeurt zo goed als nooit.

Wat ik verder bedoel is dat in al die onderzoeken telkens alleen de relatie tussen reizigersvervoerders en ProRail aan bod komt, terwijl er meer is dan dat. Ook de reiziger heeft baat bij een vloeiend verlopend proces van goederenvervoer, en dat blijft wat mij betreft te veel buiten beeld.

Daarbij beweert Klaas dat goederentreinen, doordat ze meer herrie maken, trager zijn e.d. alleen maatschappelijke kosten opleveren en geen baten. Maar volgens mij gaat dat niet op, ik heb alleen het bewijs niet. Het bewijs van Klaas' gelijk heb ik overigens ook niet gezien, dus wat dat betreft mazzel. :D
Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.

Goederentreinen maken aanmerkelijk meer herrie dan reizigerstreinen. Maatschappelijke kosten zijn dan dus geluidsschermen of andere mitigerende maatregelen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:09:06 #33
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136146732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Probleem in Willemsspoortunnel is dat de hele buis van voor tot eind groen moet hebben, tot ver na Rotterdam Zuid. Je kan er acht minuten niks mee als er 1 cargo doorheen gaat.

Goederentreinen maken aanmerkelijk meer herrie dan reizigerstreinen. Maatschappelijke kosten zijn dan dus geluidsschermen of andere mitigerende maatregelen.
Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:13:53 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136146970
Nimby's die in de buurt van een spoorlijn gaan wonen en vervolgens klagen over het geluid moeten hun muil houden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:45:31 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136148662
In december 2012 moest een V250 gemiddeld iedere 700 km naar een werkplaats voor schadeherstel... o.O

edit: volgens Somda staat er op de Zaanstraat een halve V250 waar AnsaldoBreda aan aan het knutselen is:
quote:
Ansaldo is bezig het stel zodanig aan te passen dat het (alsnog?) aan alle eerder en later gestelde eisen voldoet.


[ Bericht 66% gewijzigd door James1988 op 30-01-2014 21:36:30 ]
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:37:06 #36
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136151416
Komt op mij over als trekken aan een dood paard..
doei
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:41:37 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136151658
quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Komt op mij over als trekken aan een dood paard..
Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.

Bij de afgifte van de veiligheidscertificaten zijn restpunten genoteerd ("moet nog worden opgelost, maar kan later"), het kan zijn dat AnsaldoBreda hieraan werkt samen met andere verbeteringen om de treinen 'robuuster' te maken.
pi_136152200
Ja klopt, zijn prima treinen. Alleen NS heeft ze gemold. Dus ja als NS er nou straks weer mee mag gaan rijden, drie keer raden wat er dan gebeurt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:53:19 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136152242
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt, zijn prima treinen. Alleen NS heeft ze gemold. Dus ja als NS er nou straks weer mee mag gaan rijden, drie keer raden wat er dan gebeurt :N
Whehehehe _O-
pi_136152575
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een beetje nimby klaagt ook over raampjestreinen. Genoeg voorbeelden te vinden.
Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.
pi_136152615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar die maken significant minder herrie + trillingshinder.
:{w Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136152790
quote:
12s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:{w Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit :{w
Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:10:46 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136152935
quote:
12s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:{w Dat maakt een beetje nimby zelf wel uit :{w
Precies! Je bent nimby of je bent het niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:13:39 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136153037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb al een aantal keer geklaagd over geluidsoverlast terwijl ik hemelsbreed 1,6 km van het object af woon. Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
serieus?
Net even na gemeten wij zitten hemelsbreed 1,3 km ervandaan en hoor ze zelden, heel soms als de wind goed staat. Waar heb je over geklaagd ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:15:34 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136153118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Arme mensen die er 500 meter bij vandaan wonen.
Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136153161
Op Amsterdam Zaanstraat staat inderdaad nog altijd een V250 stel waarvan 1 kopbak ontbreekt.
Dit is al vrij lang het geval. ik herinner me dat de kopbak zelfs naar de werkplaats in Haarlem is geweest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136153186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:13 schreef bork het volgende:

[..]

serieus?
Net even na gemeten wij zitten hemelsbreed 1,3 km ervandaan en hoor ze zelden, heel soms als de wind goed staat. Waar heb je over geklaagd ?
Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:17:38 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136153201
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik woon dichter bij het spoor dan 500 m.
Ik woon op 200 meter van het spoor, geluid is nog nooit een probleem geweest.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:19:05 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136153261
Hier ook niet. Toen we er net woonden, was het wel opvallend, maar dat gaat snel over. Als de wind "verkeerd" staat, hoor je duidelijk meer. Maar klagen? Neuh. Zelfs niet over die goederentrein die met enige regelmaat voor rood loopt in de nacht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:19:24 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153272
Railcatering-proef:
Utrecht-Rotterdam (treinserie (12)500), Rotterdam-Dordrecht (treinserie 2600 van/naar Vlissingen) Dordrecht-Eindhoven (treinserie 1900 van/naar Venlo). En dan via dezelfde route terug.
Proeg duurt t/m eind mei, tenzij er vroegtijdig beëindiging nodig geacht wordt ivm tegenvallende resultaten.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:20:26 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153312
Ik klaag altijd als de bediening van Van Leeuwen Buizen aan de stamlijn van Zwijndrecht is. Dan moet ik als de wiedeweerga mijn spullen pakken.
Gelukkig tyfoneren ze continu. Ben je ook gelijk wakker :Y
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:21:13 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136153349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:20 schreef greavy het volgende:
Ik klaag altijd als de bediening van Van Leeuwen Buizen aan de stamlijn van Zwijndrecht is. Dan moet ik als de wiedeweerga mijn spullen pakken.
Gelukkig tyfoneren ze continu. Ben je ook gelijk wakker :Y
Het leven van een spotter gaat niet over rozen.
pi_136153535
Speciaal voor Greavy is al het IRM over de Hanzelijn weer terug, inclusief de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal per 2 februari.
pi_136153557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal
geile omweg is dat jonge.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:28:31 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136153645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:25 schreef b2py het volgende:
Speciaal voor Greavy is al het IRM over de Hanzelijn weer terug, inclusief de IC Dordrecht - Amsterdam - Den Haag Centraal per 2 februari.
Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt ;(
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
pi_136154084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt ;(
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
Goed lezen, ook Dordrecht/Den Haag - Amsterdam C integraal VIRM.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:15:59 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136155992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veel zal afhangen van de eisen uit het contract. De V250 is een veilige trein maar is geen betrouwbare trein. Als de trein niet veilig zou zijn zouden de papieren nooit zijn afgegeven, voor Nederland zijn ze zelfs nooit ingetrokken.

Bij de afgifte van de veiligheidscertificaten zijn restpunten genoteerd ("moet nog worden opgelost, maar kan later"), het kan zijn dat AnsaldoBreda hieraan werkt samen met andere verbeteringen om de treinen 'robuuster' te maken.
Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:19:21 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136156128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah, die vage doorkoppeling is ongedaan gemaakt. Nou, dat het DDZ dan maar weer tussen Dordrecht/Den Haag-Amsterdam terug mag komen, dat hebben ze mij toen afgepakt ;(
En ik heb de afgelopen periode al veel IRM-ritjes erop zitten tussen Dordrecht en Amsterdam. Maar áls ik de mogelijkheid heb, probeer ik wel via ander mat. te reizen, maar soms is de ICdefect geen waardig alternatief. Reis ook wel via Utrecht en dan ICE.
De koppeling in Leeuwarden van de IC over de Hanzelijn aan die over de Veluwe wordt ongedaan gemaakt.

Op papier heb je in Leeuwarden straks zes minuten om te keren. Met een machinist die de koffie ruikt worden het er al snel negen en ook op terugweg naar Zwolle zit tot Heerenveen nog wel twee minuten marge.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:26:07 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136156438
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik geef Ansaldo bij de rechter best nog wel een kans eigenlijk, hoe we ook op het bedrijf haten vanwege het prutswerk. Het contract bepaalt in hoeverre die treinen nog afgenomen moeten worden en de rechter moet nu alles grondig gaan beoordelen. Het gaat iig een lange, slepende procedure worden.
Eens. De afgelopen maanden is beetje bij beetje duidelijk geworden dat de V250 in de basis een prima trein is, maar dat het aan de afwerking schort. Ook het rapport van Mott McDonald is niet zo negatief als NMBS en NS deden voorkomen (door er selectief uit te citeren).

Ik neem aan dat de kamer (vertrouwelijk) inzage heeft gekregen in de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain. Zij moeten dan toch ook wel gezien kunnen hebben dat het niet zo slecht is gesteld met de V250 als het lijkt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 januari 2014 @ 23:42:38 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136157207
het sterkste argument dat de NS tegen Ansaldo heeft is imo hoe de Italianen gereageerd hebben op de problemen en dat herstellingen/verbeteringen niet binnen een redelijke periode uitgevoerd zijn. En dat het uitzicht op een daadwerkelijk goede samenwerking gering zou zijn. Pas toen het kalf verdronken was konden ze plots wel met allerlei verbeteringen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:50:38 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136157471
Eens, maar AnsaldoBreda heeft op hun beurt wel een aantal keer een kijkje in de keuken gegeven. Ze hebben vrijwel direct een berg technici naar Amsterdam gestuurd, hebben in augustus (?) een "verbeterde" V250 gepresenteerd en zijn nog steeds aan de treinen aan het knutselen.

Heel veel zal afhangen van de contracten die zijn gesloten tussen NS en AnsaldoBreda. Het is helaas niet zo eenvoudig als bij Business-to-Consumer-verkoop - "niet goed, geld terug". :)
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:51:46 #62
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136157503
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Er liggen twee nogal lawaaierige spoorbruggen vlak bij elkaar. Kabaal dat daarvan af komt is niet te zuinig. Erger dan de oude spoorbrug bij Zwolle in ieder geval.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, de nieuwe bruggen bij toek. station Vaartsche Rijn zijn veel stiller dan de oude exemplaren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')