Is dat positief of negatief?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:11 schreef Felagund het volgende:
Jullie schrijven ook regelmatig een artikel, net niet elke dag.
Positief. Maar lijkt mij wel lastig vol te houden.quote:
Of Indie Phase, of Morning Indie, of... we hebben nog zat titels voor als al die albums daadwerkelijk releasenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:10 schreef Norrage het volgende:
Of had ik hem Indie Robots moeten noemen?
Als ik wat schrijf schrijf ik maar meteen 3 of meer dingen. We hebben gewoon veel dingen in de queue staanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Positief. Maar lijkt mij wel lastig vol te houden.
'Indie Shelter', 'Fuck off, get free for Indie', 'Give the people Indie', 'Rave Indie' (of Indie Tapes), nog zat mogelijkheden inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:15 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Of Indie Phase, of Morning Indie, of... we hebben nog zat titels voor als al die albums daadwerkelijk releasen
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
'Indie Shelter', 'Fuck off, get free for Indie', 'Give the people Indie', 'Rave Indie' (of Indie Tapes), nog zat mogelijkheden inderdaad.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Fuck Off Get Free We Pour Indie on Everything, is beter..maar dat past wss niet
Of: "20 bands die ik niet leuk vind en andere mensen dus ook niet leuk mogen of kunnen vinden"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze lijst![]()
http://www.laweekly.com/w(...)st?showFullText=true
Staan toch een aantal favo bands tussen![]()
Domste stukje tekst van 2014. Chapeau.quote:1. Bon Iver
"But the melodies! The harmonies!" You protest. Sorry, but it's time to admit that Bon Iver is the sonic equivalent of an empty canvas totebag. Worse, the Justin Vernon-fronted act is wholly indicative of our musical fall from grace. What happened to us as a generation that this guy gets to bear our sonic torch? Those who came before us rocked, bumped and grinded. They exuded raw sexuality, riotous anger, and sweaty human realism. They hoovered drugs or angrily rejected them, they humped strangers in club bathrooms in adolescent indiscretion; they broke shit, laughed, cried, partied on rooftops or in warehouses, exorcised cultural demons and personal failures, made spectacles. We, instead, get a whiny guy who built his own studio in the woods, perfectly exemplifying that narcissistic hipster ethos of "Whatever man, I'm just gonna go over here and be chill, I don't want to be bothered or have my mellow harshed." Bon Iver coos the celebratory ballads of hip poseurs who refuse to get their hands dirty, that is, unless that filth is quaint and photogenic.
Dat zeg je ook alleen maar omdat jij het leuk vindt en anderen het dus ook goed moeten vinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:45 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Domste stukje tekst van 2014. Chapeau.
Uiteraard ben ik biased. Gaat echter om 't grote aantal belabberd onderbouwde statements en vergelijkingen. Zijn conclusie komt volledig uit de lucht vallen, nadat ie wat random dingen heeft geschreven. Pijnlijk niet grappig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen maar omdat jij het leuk vindt en anderen het dus ook goed moeten vinden.
2012quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:45 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Domste stukje tekst van 2014. Chapeau.
O, dan maakt 't niet uit. Dat was nog voor de PS4. /carequote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
2012Dat stuk is te oud voor hipsters om te caren.
Wacht. Was er ook een tijd voor de PS4?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, dan maakt 't niet uit. Dat was nog voor de PS4. /care
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wacht. Was er ook een tijd voor de PS4?
Hahaha ja nee onze bandnaam is waar we vandaan komen hhihiahahahahohohoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:12 schreef Norrage het volgende:
Beetje een LCD Soundsystem ripoff, maar zeer leuk Nederlands bandje!
Ja, beetje sufquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahaha ja nee onze bandnaam is waar we vandaan komen hhihiahahahahohoho
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit de afgelopen dagen weer 's flink aan hip hop uit de jaren '90. Man, wat is dat toch genieten.
Dit was ooit zo'n leuke band.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:24 schreef Zocalo het volgende:
Blood Red Shoes goes Miles Kane/Arctic Monkeys
Haha, dat station heb ik hier al een paar keer geplugged maar niemand wil natuurlijk naar mij luisteren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:34 schreef Näsenbar het volgende:
Net in een tweet van Eddie Argos van Art Brut gezien dat hij nu een programma presenteert op deze radiozender: http://www.fluxfm.de
Net even die playlist van vandaag (http://www.fluxfm.de/playlist/) doorgekeken en ik denk dat ik een nieuw favoriet radiostation heb.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit was ooit zo'n leuke band.
Tsja, na een paar albums gaat het toch tegenwerken dat je maar met z'n tweeën op het podium staat. Zijn overigens wel echte tourbeesten. Live ook wel leuk en die meid mag er zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit was ooit zo'n leuke band.
Het werd een beetje veel van hetzelfde op een gegeven moment. Wat dat betreft goed dat ze iets 'nieuws' doen, maar zal niet snel meer een album opzetten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Tsja, na een paar albums gaat het toch tegenwerken dat je maar met z'n tweeën op het podium staat. Zijn overigens wel echte tourbeesten. Live ook wel leuk en die meid mag er zijn.
Mee eens hoewel ik het 1e album in de breedte ook prima vind.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:49 schreef ranja het volgende:
Ik vind het nooit zo nodig als een band z'n geluid 'moet' veranderen. Het is altijd maar de vraag of het nieuwe geluid net zo goed is als het oude, waardoor je fan bent geworden.
Bij Blood Red Shoes, het eerste album heeft een paar geweldige singles, het 2e album is als geheel geweldig maar de 3e viel zo hier en daar wat tegen. De EP van vorig jaar daarentegen was gewoon compromisloos hard. Ik hoop dus voor het 4e album op een mix tussen het nieuw gepostte nummer en het EP geluid, dan komt het wel goed.
Moet je wel alleen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:28 schreef Kerftminister het volgende:
Heerlijk om deze op vol volume door de huiskamer te knallen.
quote:
Party pooper.quote:
Is toch wel een paar keer in dit topic besproken.quote:
Een paar keer maar inderdaad. Wel terecht overigens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:06 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Is toch wel een paar keer in dit topic besproken.
Maar Yoshimi Battles the Pink Robots blijft het bestquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:09 schreef Norrage het volgende:
The Flaming Lips zijn altijd leuk geweest
Nee, The Soft Bulletin!quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar Yoshimi Battles the Pink Robots blijft het best
Ook Transmissions From The Satellite Heart vind ik persoonlijk nog beter dan Yoshimi. Daar staan me een partij culthits op!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mwa, toch niet hoor. Samen met Embryonic wel goedLaatste album is ook best prima trouwens.
Die heb ik nog nooit geluisterdquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook Transmissions From The Satellite Heart vind ik persoonlijk nog beter dan Yoshimi. Daar staan me een partij culthits op!
quote:Oon yksin perjantain
ja koko lauantain
Vielä sunnuntain
ja jälleen maanantain
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind ´t eigenlijk wel een leuk nummer.Met ongetwijfeld ook een geweldige clip, als je ´m kunt zien:
Ach, elk land heeft toch tientallen van dat soort zangeressen. Dat iemand besluit dat het leuk is om van Rebecca de pispaal te maken en dat de hele wereld daaraan mee doet, tja....quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:06 schreef takkfyrir het volgende:
Stuit ik nietsvermoedend op de Finse versie van Rebecca Black! Iisa´s (met dubbel ii) weekend is alleen iets minder leuk. Ik citeer:
Nice. We zitten wel in hetzelfde bootjequote:Op woensdag 22 januari 2014 18:41 schreef Inverted_World het volgende:
Maar weer eens posten, weer wat leuke ontdekkingen gedaan, zag er al een aantal voorbij komen, maar toch;
Asgeir - In The Silence
Toch wel een erg fijn album, van ijslandse komaf, en dat is wel te horen aan het accentje. Inmiddels meerdere luister beurten gehad en hoewel het begon met " meh " draai ik hem nu telkens vaker, prachtplaat.
Benelux? 2013...al krijgen ze nu natuurlijk pas airtime door Noorderslag.quote:
Alcest had ik al gehoord, wel aardig. Blank Realm wordt geCalvéed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:23 schreef Felagund het volgende:
Die is volgens mij al eens langsgekomen, album nog niet geluisterd. Ik heb zelf buiten Damien Jurado weinig ontdekt. De nieuwe Thee Silver Mt Zion is wel aardig, net als Alcest en Apneu. Blank Realm is wel lekkere rammelrock:
Hoi Bobquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat dacht je van pluggen?
Niets veranderd.
Met als verschil dat deze Iisa wél kan zingen en ook leadzangeres is van een Pitchforkproof bandje.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach, elk land heeft toch tientallen van dat soort zangeressen. Dat iemand besluit dat het leuk is om van Rebecca de pispaal te maken en dat de hele wereld daaraan mee doet, tja....
Lekker jahquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef Norrage het volgende:
Dit is toch wel echt fenomenaal van die nieuwe Jurado:
En Cocaine Lights ook nog.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben de vorige albums van Phosphorescent opnieuw aan het proberen. Zitten 2 geniale nummers tussen:
Heerlijk iddquote:
Live is wel een belevenis hoor. Hij schuwt de beatbox niet en weet 'm op Andrew Bird-achtige wijze te gebruiken. Voegt wel wat toe. Stem is ook geweldig vind ik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Phosporescent een beetje saai, eigenlijk. 3 nummers lang luisteren zijn ze fantastisch, maar dan heb je het wel gehoord.
Heerlijke plaatquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:29 schreef Kerftminister het volgende:
Siamese Dream maar eens opgezet, aantal bands die ik veel te weinig luister ondanks dat ik ze goed vind en Smashing Pumpkins zijn daar 1 van, kom ook niet echt bij nummers van ze die ik meerdere keren per week kan luisteren ofzo.
Zit nu Kyuss te luisterenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:29 schreef Kerftminister het volgende:
Siamese Dream maar eens opgezet, aantal bands die ik veel te weinig luister ondanks dat ik ze goed vind en Smashing Pumpkins zijn daar 1 van, kom ook niet echt bij nummers van ze die ik meerdere keren per week kan luisteren ofzo.
Kyussquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zit nu Kyuss te luisteren
Siamese Dream is ook gewoon geweldigEen van mooiste bands
Ik zit een beetje in een muzikale depressie. Ontdek weinig nieuws, dus ga alle muziek die ik al ken weer afquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kyuss
Welcome to Sky Valley is een van mijn favoriete platen ooit, ook een band die ik vaker moet luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij DWDD.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:42 schreef Felagund het volgende:
Voor de fans van Rita Zipora, morgen zingt zeDat wordt vast een geweldig halve minuutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij DWDD.
Ik vind het sowieso niet echt fantastisch
EDIT: oke, volgende keer eerst spoilers lezen![]()
Haha ik ben altijd nieuwe dingen aan het ontdekken en herontdekken. Merk wel dat Smashing Pumpkins in mijn vaste rotatie komen hoor. Quiet, Mayonaise, Geek U.S.A. en Soma zijn prachtig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zit een beetje in een muzikale depressie. Ontdek weinig nieuws, dus ga alle muziek die ik al ken weer af
Ik word er ook steeds wat minder blij van. Dat komt geloof ik door haar matte podium présence en dat ze een hockeytutje is/lijkt. Ik was iig denk ik iets te positief met mijn recensiequote:Op woensdag 22 januari 2014 23:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat wordt vast een geweldig halve minuut
Ik vind het sowieso niet echt fantastisch
EDIT: oke, volgende keer eerst spoilers lezen
Ik heb laatst het album nog eens opgezet op spotify maar na 4 nummers had ik er ook wel even genoeg vanquote:Op donderdag 23 januari 2014 07:53 schreef Norrage het volgende:
Ik word er ook steeds wat minder blij van. Dat komt geloof ik door haar matte podium présence en dat ze een hockeytutje is/lijkt. Ik was iig denk ik iets te positief met mijn recensie
als het uitverkocht is kun je de kaart vast nog wel aan iemand verkopenquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:57 schreef MCH het volgende:
Ik had nog nooit naar Mintzkov geluisterd maar nu ik ze binnenkort ga zien hoor ik pas de enorme overeenkomst met dEUS.
Ik bedoel dat niet negatief hoor?!quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:58 schreef ranja het volgende:
[..]
als het uitverkocht is kun je de kaart vast nog wel aan iemand verkopen
quote:You definitely do. Are you able to talk about what you have next for Jonathan Wilson or any upcoming projects?
Right before I came on this tour I’ve been working with Lana Del Rey on some tracks. She’s amazing; I love her and the whole thing. I’ve been doing songs with her and I’m just about to complete the second Father John Misty, that’s just about to be done. I’ve also been doing an album with my pal Conor Oberst, from Bright Eyes. I’ve been doing his solo stuff. But the biggest thing that will be on the table is just a lot of touring for this album. As the tours get bigger I’ll be able to approximate more of the sound of Fanfare. Because at this point it just can’t be done.
http://www.thelineofbestf(...)-of-emotion-144491/2
Dat was echt een geniaal optreden in de kleine zaal van de Paradiso, ja. Heerlijk absurd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:25 schreef Norrage het volgende:
Father John MistyWat een baas was dat live
Ouwe schoolquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:45 schreef Maxerazzi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
As long your hair but good sit.quote:
Dat is toch wel 1 van de legendarische New York/CBGB albums hoor. Toevallig gisteren deze documentaire gekeken:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:58 schreef Kerftminister het volgende:
Marquee Moon van Television opstaan, nog nooit iemand over gehoord buiten RYM waar die 27e overall staat, maar heerlijk album zeg.
Goed bandje. Spelen live inderdaad best hard. Was de eerste cd-release ooit in Vera die uitverkocht was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:25 schreef ranja het volgende:
Na Noorderslag op tv toch eens het album van Town of Saints gaan luisteren. Goed hoor...
Doet bij vlagen denken aan Hospital Bombers maar dan zonder de hun kenmerkende gekte. Maar soms toch wel gewoon lekker hard. En die viool maakt het wel af. Alleen de zanger moet oppassen dat-ie niet doorschiet in klaagzang om verkeerde associaties te voorkomen.
Kijk eens aan, nog eens iemand die Intergalactic Lovers noemt in dit topic. Terecht natuurlijk! Vorige plaat was echt heel leuk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:53 schreef Arn0 het volgende:
Leuk. Ik catalogeer het als Moody-stijl.
Ja leuk nummer. Blazersquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:19 schreef Xrenity het volgende:
Ja, goed he
Nieuwe Metronomy is ook wel leuk. https://soundcloud.com/metronomy/love-letters-radio-edit/
Misschien Silversun Pickups?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand moderne Smashing Pumpkins in de aanbieding voor mij?
Nog even wachten op de hardcore versiequote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:22 schreef DO2 het volgende:
Bill Callahan heeft een dub-versie van Dream River uitgebracht.
Ja ben benieuwd. Nog niet geluisterdquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:22 schreef DO2 het volgende:
Bill Callahan heeft een dub-versie van Dream River uitgebracht.
Brr dat vond ik dus helemaal niks he.quote:
Nee, maar het mag wel wat betere kwaliteit zijn voordat ik het ga luisterenquote:
smashing pumpkins zijn dan ook helden (tot aan adore ongeveer)quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha ik ben altijd nieuwe dingen aan het ontdekken en herontdekken. Merk wel dat Smashing Pumpkins in mijn vaste rotatie komen hoor. Quiet, Mayonaise, Geek U.S.A. en Soma zijn prachtig.
Oh ik hoor iedereen erover buiten RYM ik vind het wel een tof album idd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:58 schreef Kerftminister het volgende:
Marquee Moon van Television opstaan, nog nooit iemand over gehoord buiten RYM waar die 27e overall staat, maar heerlijk album zeg.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:26 schreef DO2 het volgende:
Godver, wat blijft dit nummer toch fuckin briljant, he... Ik baal altijd weer wanneer ie er opeens mee stopt.
Kan daar met gemak nog een kwartier naar luisteren.
Die en Revolverquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:11 schreef Norrage het volgende:
Qua album is het wel altijd Abbey Road voor mij
Metronomy.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:19 schreef Xrenity het volgende:
Nieuwe Metronomy is ook wel leuk. https://soundcloud.com/metronomy/love-letters-radio-edit/
White Album heeft het gebruikelijke probleem, dat het te lang is. Als het geen dubbelalbum was geweest en er een aantal slechtere nummers af zouden zijn gehaald, is het hun beste. Hetzelfde met een Exile on Main St, een Sign O the Times etc etc...en eigenlijk ook met Reflektorquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:08 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Die en Revolver. Ik vind White Album altijd lichtelijk overrated
.
Klopt ja, staan natuurlijk wel een aantal enorme klassiekers opquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
White Album heeft het gebruikelijke probleem, dat het te lang is. Als het geen dubbelalbum was geweest en er een aantal slechtere nummers af zouden zijn gehaald, is het hun beste. Hetzelfde met een Exile on Main St, een Sign O the Times etc etc...en eigenlijk ook met Reflektor
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
White Album heeft het gebruikelijke probleem, dat het te lang is. Als het geen dubbelalbum was geweest en er een aantal slechtere nummers af zouden zijn gehaald, is het hun beste. Hetzelfde met een Exile on Main St, een Sign O the Times etc etc...en eigenlijk ook met Reflektor
Eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar was dat vanwege het album, of vanwege de hit-singles?quote:
Wélke singles van dat albumquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar was dat vanwege het album, of vanwege de hit-singles?
Volgens mij probeer je een punt te maken dat ik vooralsnog niet ziequote:
Zelfs géénquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:38 schreef Norrage het volgende:
Revolution?maar het zijn er inderdaad niet veel. Dan is het album gewoon te lang
Dat is ook weer waarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op Sign O the Times staan ook geen fillers.
eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op Sign O the Times staan ook geen fillers.
Heb hem weer eens opstaan. Ik vind Housequake wel een fillerquote:
Neeeeeeeeeeeeeeeeee, man! Housequake is fuckin lekker!quote:
Revolver is ook prima inderdaad. Mijn op twee na favoriete Beatles-plaat. De witte staat daar een treetje boven, maar Rubber Soul is mijn favoriet. En ook direct mijn favoriete plaat aller tijden!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:50 schreef ranja het volgende:
Beatles album, nadat ik Revolver eindelijk eens gekocht had blijkt het toch m'n favoriet geworden te zijn vóór het 'white album'. Had ik vooraf niet verwacht maar de collectie van de liedjes is zoveel meer dan elk liedje afzonderlijk bij dat album... en met And Your Bird Can Sing heeft het alsnog een van m;n favoriete Beatles songs.
nog gecoverd door Sonic Youthquote:Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef Gruisman het volgende:
Misschien niet heel erg indie, maar wat een nummer
Voor mij het beste Beatles nummer
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef Kerftminister het volgende:
Als ultieme hipsters mogen we het eigenlijk niet, maar natuurlijk vinden wij ook een sterk aantal popnummers gewoon heel lekker eigenlijk. Biecht maar op! De mijne:
Mika - Grace Kelly
Enrique Iglesias - Escape
a-ha - Take on Me
Paula Abdul - Straight Up
Nelly Furtado - I'm Like a Bird
Ke$ha - Your Love is My Drug
Alexis Jordan - Hush Hush
En dan nog heleboel niet-Europese pop, zoals Latin-Pop en K-Pop, maar die nummers kennen jullie vast niet op een aantal na (Gusttavo Lima, Aventura, Juanes) dus die bespaar ik jullie.
Ben benieuwd naar jullie.
Ja maar heb het over top-40 pop he.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:12 schreef ranja het volgende:
eh ja, wat is er mis met pop?
net zo veel pop die goed is als alternatief/rock en ook net zoveel die niet goed is...
dus als iets in de top 40 komt is het automatisch niet goed meer?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:26 schreef Kerftminister het volgende:
Ja maar heb het over top-40 pop he.
Dus dingen als Janelle Monae tellen niet, dat is niet commercieel genoeg voor dit rijtje.
Neemt ie nog het beste nummer uit het rijtje..quote:Op maandag 27 januari 2014 22:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]Nu kan ik je niet meer serieus nemen
Dat is juist het idee.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
dus als iets in de top 40 komt is het automatisch niet goed meer?
misschien kun je een 'guilty pleasures' of 'welke foute muziek vind je goed' topic zoekenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:44 schreef Kerftminister het volgende:
Was overigens niet mijn bedoeling zo'n discussie uit te lokken.
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja maar heb het over top-40 pop he.
Dus dingen als Janelle Monae tellen niet, dat is niet commercieel genoeg voor dit rijtje.
ja, en vervolgens is haar album van 2012 compleet genegeerd zo'n beetje,quote:Op maandag 27 januari 2014 23:31 schreef Felagund het volgende:
Hoewel die laatste niet in de top 40 heeft gestaan, wel op 3 in de ultratop 50.
Ik zie hem nog. Of is dat het probleem niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef Norrage het volgende:
Wie had ook al weer mijn UI gemaakt?En kan die persoon hem weer even online zetten?
Ik wil hem ook op een andere site gebruiken, maar de versie die ik hier heb is 8 pixels ofzoquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie hem nog. Of is dat het probleem niet?
Ja Sugababes waren tofquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
sugababes in de hoogtijdagen was prima muziek die hoog stond
Atomic Kitten was alleen goed voor het oog wat mij betreft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja Sugababes waren tofOf Atomic Kitten
maar dat was vooral
Qua echte mainstream muziek die ik ook serieus wel goed vond, was Natasha Bedingfieldmaar ik heb sowieso dat soort muziek altijd wel geluisterd. Robbie Williams vind/vond ik ook fantastisch
En leuk voor als er vrouwen op een feestje zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Atomic Kitten was alleen goed voor het oog wat mij betreft.
Vind dat juist een van de mindere nummers van Jason Derulo.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 02:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind Talk Dirty wel leuk, Kerf
Dit zijn wel heel veel bekentenissen in postquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
maar dat was vooral
Qua echte mainstream muziek die ik ook serieus wel goed vond, was Natasha Bedingfieldmaar ik heb sowieso dat soort muziek altijd wel geluisterd. Robbie Williams vind/vond ik ook fantastisch
Ik vind dit nummer altijd heel mooiquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef ranja het volgende:
Met de Sugababes is het eigenlijk niet meer goed gekomen na het eerste album, of eigenlijk na de eerste single
die ene rosse hadden ze nooit mogen vervangenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef ranja het volgende:
Met de Sugababes is het eigenlijk niet meer goed gekomen na het eerste album, of eigenlijk na de eerste single
die heeft dan nog wel een aardig soloalbum gemaaktquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:15 schreef Beregd het volgende:
die ene rosse hadden ze nooit mogen vervangen
Dit topic is omgetoverd tot een meidengroeptopic.quote:
Jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
maar dat was vooral
Eerste 2 albums zijn prima, daarna inderdaad ook een hoop pulp gemaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef ranja het volgende:
We moeten toch wat hebben om naar te kijkeN?quote:
Ze probeert dat al met zichzelf te doen geloof ik, maar dan niet met vuur.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat 'geval' helemaal links:
[ afbeelding ]
ach de ene keer gaat het over kanye, dan over beatles en nu over sugababes maar zelden over indiequote:
En, en, en? Kijk er al een tijdje naar uit, maar dat werkt niet op werk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:35 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Broken Bells staat op de luisterpaal!
Erg lekkerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:44 schreef Zocalo het volgende:
[..]
En, en, en? Kijk er al een tijdje naar uit, maar dat werkt niet op werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Je moet de term ook niet te serieus/letterlijk nemen. Het gaat niet letterlijk om nummers die een schuldgevoel bij je oproepen als je ze luistert, dat heb ik ook niet .quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Overigens vind ik de term 'guilty pleasures' volstrekte flauwekul. Het ontgaat mij geheel waarom mensen moeilijk doen over het leuk vinden van popnummers. Niet dat de term hier werd gebruikt, maar het neigde er een beetje naar.
Ja, dat zeg ik ook altijd. En inderdaad gaat het vaak over 'pop'nummers/hits, zelden over metal/punk/dance/rap/klassiek/jazz terwijl het voor de buitenwereld waarschijnlijk even raar is als iemand die alles van Arcade Fire heeft ineens Marco Borsato draait als dat iemand die alles van Nick en Simon heeft ineens Tool opzet, dan worden die 10 ofzo cd's van Nick en Simon nog eerder als guilty pleasure beschouwd dan die ene van Toolquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Overigens vind ik de term 'guilty pleasures' volstrekte flauwekul. Het ontgaat mij geheel waarom mensen moeilijk doen over het leuk vinden van popnummers. Niet dat de term hier werd gebruikt, maar het neigde er een beetje naar.
Nee, dat snap ik. Maar het blijft altijd een beetje een zinloos: 'Ja, eigenlijk mag 't niet...'quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je moet de term ook niet te serieus/letterlijk nemen. Het gaat niet letterlijk om nummers die een schuldgevoel bij je oproepen als je ze luistert, dat heb ik ook niet .
Hier heeft ranja wel gelijk. Zit altijd op 't eind een beetje een naar en onoprecht randje aan de opmerking vind ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
dus als iets in de top 40 komt is het automatisch niet goed meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Waarom mensen het doen weet ik ook niet, maar dát ze het doen staat als een paal boven water. Er worden hier ook regelmatig users belachelijk gemaakt als ze bepaalde muziek wel of niet goed vinden, zelfde fenomeen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Same herequote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:07 schreef Kerftminister het volgende:
Even naar aanleiding van DWDD een Ibrahim Maalouf album binnengehaald, komt niet vaak voor dat ik wat daar langs komt fijn vind klinken, maar was ditmaal zeker het geval.
Tja Jazzy en invloeden uit kleinere landen bij elkaar, dat doet al gauw goede dingen voor me.quote:
Als een artiest uit een klein land komt is hij beter?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja Jazzy en invloeden uit kleinere landen bij elkaar, dat doet al gauw goede dingen voor me.
Nja vind die folky invloeden uit niet-westerse landen vaak erg vet, dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als een artiest uit een klein land komt is hij beter?
O, ik was eigenlijk van plan die echt volledig aan me voorbij te laten gaan. Komt het qua stijl een beetje in de buurt van de eerste twee platen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:01 schreef Sautor het volgende:
Nieuwe Maximo Park valt me tot nu toe (5 nummers) alleszins mee
die werd in November al in het zangeressen topic getiptquote:
Na de eerste luisterbeurt wel eigenlijk ja. Die twee nummers die tot nu toe gereleased zijn (Braincells / Leave this Island) zijn juist de nummers die niet op het album passen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, ik was eigenlijk van plan die echt volledig aan me voorbij te laten gaan. Komt het qua stijl een beetje in de buurt van de eerste twee platen?
En in Australië gekozen als een van de beste nummers van het jaarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
die werd in November al in het zangeressen topic getipt
Dat topic volg ik niet hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
die werd in November al in het zangeressen topic getipt
Was nog een Best New Track op P4K, een half jaar terug.quote:
Jaja, doen jullie maar lekker hipster dat jullie het allemaal al kenden. Maar hier was het nog niet genoemd, dus dat is jullie fout!!! stelletje falersquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:28 schreef DO2 het volgende:
[..]
Was nog een Best New Track op P4K, een half jaar terug.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jaja, doen jullie maar lekker hipster dat jullie het allemaal al kenden. Maar hier was het nog niet genoemd, dus dat is jullie fout!!! stelletje falers
quote:
Ja hier hetzelfde. Vind hem wel aardig, mis alleen de wauw-factor wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:43 schreef DeMessias het volgende:
Broken Bells gaat op een 3.5 of 4* uitkomen.
Luistert lekker weg met enkele uitschieters.
Na de eerste 3 nummers niet boeiend meer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde. Vind hem wel aardig, mis alleen de wauw-factor wel.
Nee precies, had er wel wat meer van verwacht eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:56 schreef Vatta het volgende:
[..]
Na de eerste 3 nummers niet boeiend meer.
Dat wel ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef Slobeend het volgende:
De stem van James Mercer is zo fijn hè
Precies hetzelfde als de vorige ja. Niks bijzonders, wel erg lekker. Dezelfde vybe ook al die laatste PTM. Geen wonder, met mr Danger Mousequote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:43 schreef DeMessias het volgende:
Broken Bells gaat op een 3.5 of 4* uitkomen.
Luistert lekker weg met enkele uitschieters.
ik ben al al mijn vrije tijd kwijt om dit topic te kunnen bijhouden, daar komt geen ander topic bij hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:44 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat is dus jouw fout
daar komt meer indie langs dan in een hoop topics in deze reeks
Had bij die nieuwste PTM toch wel 3/4 nummertjes die weken in je hoofd bleven hangen, bij deze echt totaal niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als de vorige ja. Niks bijzonders, wel erg lekker. Dezelfde vybe ook al die laatste PTM. Geen wonder, met mr Danger Mouse
Eigenlijk wilden we dit jaar wel gaan, maar mijn maat heeft geen tijd geloof ikquote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef kciR het volgende:
Hebben jullie de line up van primavera gezien? Echt een monster line up en dat in het zonnetje aan het strand![]()
Even een linkje naar kth.
http://m.kickingthehabit.(...)avera-sound-2014-in-
Goddomme ik heb zin in een citytrip Barcelona!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef kciR het volgende:
Hebben jullie de line up van primavera gezien? Echt een monster line up en dat in het zonnetje aan het strand![]()
Precies, heb eigenlijk liever een nieuw album van the Shins.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee precies, had er wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Klinkt allemaal wel lekker, maar het is niet iets dat je vaker gaat luisteren.
Detroit Pistons trui.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:16 schreef Felagund het volgende:
Ze hypen het festival wel goed, met een 'film' over de line-up:
Wel een zieke line-up idd. Met ook klassiekers als Pixies en Television. En Sun-Ra, de zoon van Fela Kuti, buiten de 'normale' indie-artiesten.
Tweede album vond ik misschien nog wel beter. In elk geval een periode veel meer geluisterd. Intimacy heeft een paar toffe nummers en een hoop dieptepunten, Four heb ik eigenlijk niet eens serieus meer geprobeerdquote:Op woensdag 29 januari 2014 00:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat was een hartstikke goed album inderdaad. Daarna was 't ook meteen niet veel meer. Al was de tweede plaat ook nog wel oké, I guess. Ik blijf erbij dat die Kele met zijn halfbakken dance-imago de sound van Bloc Party naar z'n mallemoer heeft geholpen.
Fantastisch festival. Ik was er vorig jaar. Dit jaar gaat niet lukken helaas denk ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef kciR het volgende:
Heel erg goed zelfs. Had eigenlijk afgesloten moeten worden na 11 nummers en Blue Light is niet boeiend. Maar 10 hele goede nummers die elkaar in rap tempo opvolgen. Met goede wisselingen en interessante riffs. Positive tension en Luno zijn geweldig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
Ik luister er maar zelden naar maar eigenlijk is dit echt een prima album.
[ afbeelding ]
dacht dat die gister al op de luisterpaal stondquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:54 schreef Inverted_World het volgende:
[ afbeelding ]
JAAA!! De nieuwe Broken Bells is gelekt!![]()
![]()
![]()
(helaas nog niet in hoge kwaliteit (mp3/256))
Zou kunnen, heb hem vannacht kunnen downloaden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:56 schreef ranja het volgende:
[..]
dacht dat die gister al op de luisterpaal stond
Klopt ik wist dat dan ook niet. Gezien de officiele release date en het niet bijhouden van dit topic ging ik er vanuit dat het een lek was, terwijl het waarschijnlijk een stream-rip of iets dergelijks is dan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:58 schreef ranja het volgende:
fficieel te streamen is kun je moeilijk
Een 8.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:59 schreef Norrage het volgende:
Ik had hem 4 dagen terug al gedownload geloof ik, maar gister pas op de luisterpaal geluisterd.
Lekker hoor. Een 7tje
De eerste 2 platen waren toppers. Tweede net iets beter, werd meer emotie in gelegd. Derde kwam die vervelende elektronische sound al meer door en hun vierde is bagger. Jammer maar misschien ook beter dat ze zijn gestopt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tweede album vond ik misschien nog wel beter. In elk geval een periode veel meer geluisterd. Intimacy heeft een paar toffe nummers en een hoop dieptepunten, Four heb ik eigenlijk niet eens serieus meer geprobeerd
Kreuzberg, I Still Remember en Sunday zijn prachtig man.quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel erg goed zelfs. Had eigenlijk afgesloten moeten worden na 11 nummers en Blue Light is niet boeiend. Maar 10 hele goede nummers die elkaar in rap tempo opvolgen. Met goede wisselingen en interessante riffs. Positive tension en Luno zijn geweldig.
Ook de eerste zes nummers van die tweede plaat zijn leuk. De tweede helft van die plaat doet echter veel pijn en alles daarna boeit gewoon niet.
Kreuzberg is tof, I Still Remember boeit niemand en Sundayquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:28 schreef Vatta het volgende:
[..]
Kreuzberg, I Still Remember en Sunday zijn prachtig man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |