Maar weer eens posten, weer wat leuke ontdekkingen gedaan, zag er al een aantal voorbij komen, maar toch;
Asgeir - In The Silence
Toch wel een erg fijn album, van ijslandse komaf, en dat is wel te horen aan het accentje. Inmiddels meerdere luister beurten gehad en hoewel het begon met " meh " draai ik hem nu telkens vaker, prachtplaat.
Majical Cloudz - ImpersonatorOok erg fijn album, tegen het duistere aan, maar in ieder geval erg lekker.
Thomas Azier - Hylas 001 & 002. De twee EP's ken ik, het album " Hylas " nog niet, maar dat komt, ik weet ook niet of dezelfde tracks erop staan, maar erg lekker. Ik las eerder een vergelijking met Hurts. Die mening deel ik niet, gelukkig.
Warpaint - WarpaintNieuwe album van warpaint net maar eens geluisterd, en ik moet zeggen, hetzelfde gevoel als bij het vorige album, misschien zelfs iets minder. Het blijft allemaal een beetje saai, en zeker na een nummertje of drie. Jammer, maar misschien moet ik het vaker luisteren.
Moon Taxi - Mountains Beaches CitiesAardig album, typisch vrolijke indie-rock, heeft wat weg van Vampire Weekend. Het luistert in ieder geval wel lekker weg, Misschien wat weinig diepgang, maar dat is ook wel eens lekker.
Mac Demarco - 2 Is hier ook al eerder besproken, lekker dromerig, fijn om naar te luisteren, fijn stijltje.
Damien Jurado - Sisters Heerlijke plaat, veel variatie in de nummers in ieder geval, denk aan The Zombies, maar dan een stuk dromeriger en psychedelischer, aanradertje.
Ry X - Berlin EPWaarschijnlijk ook al wel eerder besproken, Ry X, en als ik me niet vergis heb ik het een poos geleden een keertje voorbij horen komen op de radio. Hoe dan ook, lekker plaat, al moet ik zeggen dat " Berlin " zelf er wel echt uitschiet. Als je een duistere sound wilt met de stem van Bon Iver, dan is dit tof.
Ben Khan - ?Simpel gezegd: Luidsprekers vol open, en genieten maar! Jammer genoeg vrijwel niets bekend verder over deze artiest.
En nu maar wachten op die nieuwe Broken Bells... Heb hem gepreorderd na aanleiding van de shortfilm.