Hyperdude | zondag 12 januari 2014 @ 21:32 |
Laatste post, dus nieuw deeltje: merk model bouwjaar TS is nieuwsgierig ![]() Und weiter. ![]() Zit op de foon. Hoop dat dit topicbegin goed loopt. Mijn opa had ook een CX. Lekker leer en superveel ruimte achterin. Jammer dat bv. de C6 zo slecht verkocht. Dan wordt dat soort auto's niet meer gemaakt, en rijden we allemaal in eenheidsworstjes. [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 12-01-2014 21:38:19 ] | |
Innisdemon | zondag 12 januari 2014 @ 21:34 |
Peugeot 208 2012 Peugeot 205 cabrio 1991 Waarom? Nou ja, fijne auto's om in te rijden. Niet duur als je zelf het onderhoud doet, en ik vind ze gewoon mooi ![]() | |
hoas | zondag 12 januari 2014 @ 21:37 |
Astra 1,6 1999 km 105.000 Omdat ik naar mijn werk moet, niets meer en niets minder. Heb verder niets met auto's Rijd wel 1 op 17 [ Bericht 7% gewijzigd door hoas op 12-01-2014 21:44:47 ] | |
SgtPorkbeans | zondag 12 januari 2014 @ 21:42 |
Volkswagen 1.6 TDI (Bluemotion) 2011 Omdat ik erin les ![]() ![]() | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 21:46 |
Subaru Impreza WRX 2007 Altijd mijn droomauto geweest ![]() Mini 1000 1991 Deze gebruik ik als daily omdat de Subaru gemiddeld 1:7 loopt ![]() De Mini is mooi zuinig, en goedkoop in belasting en verzekering [ Bericht 45% gewijzigd door Zeetakje op 12-01-2014 22:23:18 ] | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2014 @ 21:49 |
Volkswagen Polo 1997 gewoon goedkoop bakkie, klaar. | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 21:59 |
![]() ![]() ![]() Ford Puma 1.7 VCT 1998 Omdat ik, op de benzine na, er gratis gebruik van maak en het een lekker scheurbakkie is waar je veel lol mee kunt maken. Oh trouwens moet je alle auto's waar je in rijdt of alleen de gene waar je de meeste kilometers in maakt? edit: ik zie dat in vorige topics gangbaar was om andere auto's ook neer te zetten. Ford S-max 2.0 ecoboost 2012 Gezinswagen met hoge instap die toch nog wel enigszins vooruit komt. Is alweer de tweede en waren tevreden over de auto. Zit zeer ruim zowel voorin als achterin en rijdt heerlijk, makkelijk lange afstanden in af te leggen. [ Bericht 13% gewijzigd door mega-worstje op 12-01-2014 22:05:42 ] | |
JohnB52 | zondag 12 januari 2014 @ 22:05 |
Is dat geen 1.2? | |
SgtPorkbeans | zondag 12 januari 2014 @ 22:24 |
Nee 1.6 , heb het kenteken even nagekeken ![]() | |
MaximumRush | zondag 12 januari 2014 @ 22:27 |
BMW 530d E60 uit 2009 sinds kort. Hiervoor reed ik een Volvo S60 D5 uit 2006. | |
Woelwater | zondag 12 januari 2014 @ 22:38 |
Daewoo Kalos 2004 Omdat ik hem heb gekregen. Zou hem zelf nooit gekozen hebben, maarja, gegeven paard hè. | |
The6thgate | maandag 13 januari 2014 @ 10:05 |
Peugeot 306 1996 3 jaar geleden gekocht toen ik net begon met werken. 220.000km op de teller, maar vooralsnog redelijk probleemloos ![]() | |
The6thgate | maandag 13 januari 2014 @ 10:05 |
*edit: foutje | |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 10:13 |
Oh ik dacht aan een Polo, maar zal wel een Golfje zijn dan? | |
SgtPorkbeans | maandag 13 januari 2014 @ 10:21 |
![]() | |
BRooster | maandag 20 januari 2014 @ 11:02 |
Sinds donderdag een Volvo V40 D2 2013. Waarom? Nieuwe leaseauto toegewezen. Rijdt heerlijk en is van alle gemakken voorzien. Enig nadeel is dat hij gerust wat meer vermogen mogen hebben. | |
Dragonberry | maandag 20 januari 2014 @ 11:36 |
merk: Volkswagen model: Golf III Variant bouwjaar: 1996 Want hij rijdt prima en was gratis ![]() | |
joers1 | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:23 |
Renault Clio | |
Geralt | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:28 |
Mazda Demio 1.3 omdat lekker goedkoop. | |
Palomar | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:32 |
Op dit moment een Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive uit 2012. Is een tijdelijke leaseauto en aangezien het tijdelijk is heb ik de goedkoopste genomen (14% bijtelling). Maar rijdt eigenlijk prima. Heb als 'eigen' leaseauto een Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive Limited Edition 2 besteld. Ook 14% bijtelling en de limited edition is erg compleet voor nauwelijks extra kosten. Ook een van de weinige auto's uit het assortiment die ik echt mooi vind. | |
Robuustheid | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:58 |
- Renault Twingo (1998) Daily driver, ik had een goedkope knakenbak nodig. Dit was het goedkoopste wat lokale garage te bieden had, voor 600 euro gekocht. Rijdt na 60.000 km verrassend genoeg nog steeds zorgeloos zonder problemen. Alleen banden en klein onderhoud. Renault Twingo's zijn de beste auto's ter wereld. - Zwaar getunede mini (1969? Registratie incompleet, het is mark 2) - Geen daily driver. Niet origineel meer. - Audi RS2 Avant, 1995. Lichte tuning naar ~360 pk (volgens rapport 380 pk, maar ik ga van 20 pk minder van uit, aangezien hij niet meer nieuw is). Verzameling. Blijft meestal in de garage. Heeft 164.000 km op zitten, maar trekt nog vrolijk door. Dit jaar en vorig jaar is-ie nog niet buiten geweest, behalve de zomer van vorig jaar. Hele avond mee geblazen. - 964 Carrera 4 (1991). In bezit van onze familie, rij soms ook stukjes mee ipv Twingo. Van alle auto's heb ik meeste fun met mini. Weegt volgens papier 610 kilo, maar er is heel veel aan gestript, minstens 50 kilo eraf, maar er is ook wat bijgekomen, open pijp, rolkooi, opgeboorde zuigerwanden, zeer lichte zuigers en zeer lichte vliegwiel van 4,2 kg, 1.7 hilift rockers, etc 320 nokkenas inlaat: 300 graden / 13.13mm lift - ATDC @ full = 98 uitlaat: 288 graden / 12.32mm lift - BTDC @ full = 98 Trekt door voorbij 8600/8700 (verder gaat toerenteller niet). Met straight cut gears en gezuig van Webers is dat veel fun. 200 haalt-ie wel. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Robuustheid op 18-02-2014 19:28:14 ] | |
DS4 | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:23 |
Leuke verzameling! | |
fathank | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:47 |
Die mini rijd je met oordoppen? ![]() | |
Tha_Duck | dinsdag 18 februari 2014 @ 21:56 |
Peugeot 307SW 2.0 HDI 2004 Lelijk hok, maar groot en genoeg kracht en gewicht om de caravan de heuvels in te krijgen. Citroën Saxo 1.4 automaat 2000 Auto van de vrouw. Citroën 2CV6 Special 1982 Simpel, niks mooier dan een oldtimer en dan met name de 2CV. Wordt momenteel gerestaureerd en moet met uiterlijk 4 weken klaar zijn om de weg weer op te gaan. | |
cambriagmx | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:15 |
Hyundai Santa Fe Country 2001 Heerlijk reisauto, en constant verbruik van 1 op 10 dus ik weet waar ik aan toe ben ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:19 |
![]() Saab 900 Red Arrow. Nummer 117/150 met T16 motor er in. Waarom? Leuke auto, kan er zelf wat aan doen, en is wat vaste maandlasten betreft, goedkoper dan mijn oude 9-5 | |
DutchOven | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:11 |
Opel Astra 1.6 8v gt uitvoering 101pk bj 1994 Was men winter wagen maar nu daily Opel kadert c 1.2n 55pk RWD Bj 1978 Is men eerste auto tevens men hobbie. Leuke wagen en WAS wegenbelasting vrij Staat nu geschorst. | |
dick_laurent | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:43 |
Ik ook de Opel Astra 1.6 club, maar dan de slomo versie met slechts 75 pk ![]() Ach, het is mijn eerste auto, ik ben er blij mee. | |
Badeendt | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:55 |
Momenteel een Peugot 206CC om op het werk te komen. Mijn oude Nissan is overleden ![]() | |
Rekkie | woensdag 19 februari 2014 @ 13:35 |
Tot 31 maart een VW Golf Variant Highline TDI uit 8-2011. Waarom? Omdat wij een keuze moeten maken uit de VAG auto's die er zijn. Daarbij was de VW in mijn optiek de beste keuze, qua financiën vs uitrusting. | |
DutchOven | woensdag 19 februari 2014 @ 17:43 |
Maar die motoren zijn niet kapot te krijgen als je de olie af en toe ververst. ? Het zijn vrij loop motoren dus als de riem klapt nieuwe er op en verder rijden | |
penny-wise | woensdag 19 februari 2014 @ 18:18 |
Schitterende auto | |
-_Guitarist_- | woensdag 19 februari 2014 @ 18:19 |
Hyundai i10 bj 2008 Waarom? Heb 'm gekregen ![]() | |
dick_laurent | woensdag 19 februari 2014 @ 18:36 |
"Vrij loop motoren" ? Wasda? Sorry ik ben een noob wat betreft autotechniek ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 februari 2014 @ 18:46 |
Dan is er geen ernstige permanente motorschade als dr distributieriem knapt. | |
RobertVH | woensdag 19 februari 2014 @ 18:56 |
Infiniti QX56 2010 Waarom? daarom ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 19 februari 2014 @ 19:34 |
![]() | |
RobertVH | woensdag 19 februari 2014 @ 19:43 |
geimporteerd naar Amerika ![]() maar ik woon in de VS, maakt tanken een stuk leuker met een V8 ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 19 februari 2014 @ 20:16 |
kan ik me voorstellen. hoe zit het met de wegenbelasting daar dan? ook stuk minder dan hier kan ik me voorstellen? | |
Kriegel | woensdag 19 februari 2014 @ 21:46 |
Bestaat daar volgens mij niet eens, in ieder geval in de meeste staten. Daarom rijden ze er allemaal naast hun auto ook nog doodleuk een truck van twee ton, het bezitten van een voertuig kost je buiten de verzekering niets. | |
JohnB52 | woensdag 19 februari 2014 @ 21:53 |
Je hebt jaarlijks registratie kosten. | |
Kriegel | woensdag 19 februari 2014 @ 21:54 |
Ah, okay. En verschillen die dan nog afhankelijk van het voertuig, dus gebaseerd op gewicht of zo? Dat laatste kan toch haast niet als je ziet wat er allemaal rondrijdt. | |
JohnB52 | woensdag 19 februari 2014 @ 21:57 |
Ja wat hun verzinnen blijkbaar, en ook nog als je een personalized license plate hebt, en in welke staat je woont. Dat is voor zover ik t weet :-) | |
Kriegel | woensdag 19 februari 2014 @ 21:58 |
Hmm, waarschijnlijk kan Robert als inwoner wel de volle details geven. | |
Thezappa | woensdag 19 februari 2014 @ 22:16 |
Hoeveel pk heeft zon ding nou? | |
JohnB52 | woensdag 19 februari 2014 @ 22:20 |
Dan zou hij op de rollenbank moeten. Ik denk rond de 160/180 pk. Gaat in ieder geval hard genoeg. En anders heb ik nog een 9-3 met 225 pk :-) | |
RobertVH | woensdag 19 februari 2014 @ 23:38 |
Naast initieele fee van $225 heb je je jaarlijkse kosten; Private-use automobiles: Up to 2499 lbs.: $46.15 for 1 year. 2500 – 3499 lbs.: $57.15 for 1 year 3500 lbs.: $70.65 for 1 year Gaat per gewicht, maar dat valt allemaal wel mee.. in Florida hier geen jaarlijkse APK, opzich leuk maar daardoor wel veel meer half gare auto's op de weg. Als je nog een speciale nummerplaat hebt kost dat ook weer extra (wordt gedeeltelijk gedoneerd volgens mij) en je kan ook nog je eigen nummer/letters uitkiezen als je wilt, kost weer extra.. http://www.myfloridaspecialtyplate.com/gallery.html Dus jaarlijkse kosten zijn een grap, nog verzekering erbij dat kan aantikken. Maar die Infiniti is van de zaak dat is niet mijn probleem ![]()
| |
Captain_koek | donderdag 20 februari 2014 @ 00:09 |
Golfje 1 cabrio uit 90 of 91 weet niet zeker. 100400 km 75 pk Waarom? Liep er op mij. Werk tegenaan en vind het een grappig bakkie voor die paar km die im per week rijd! Hiervoor polo sdi traag maar zeer zuinig en betrouwbaar | |
klawie | donderdag 20 februari 2014 @ 00:10 |
Volgens mij is dat een golfje 2 | |
Captain_koek | donderdag 20 februari 2014 @ 01:01 |
Golf 2 cabrio is nooit gemaakt, de 1 cabrio werd in het twee tijdperk gewoon uitgeleverd | |
klawie | donderdag 20 februari 2014 @ 01:05 |
Ooh dat wist ik niet dacht dat het niet klopte ivm het bouwjaar | |
New_Pope | woensdag 26 februari 2014 @ 15:01 |
Seat Ibiza 1.8 VT Cupra 2001 Gekocht in 2006 als eerste auto. Ik wilde iets dat leuk was om te rijden, relatief goedkoop was in onderhoud en veilig (voor die tijd). Nu ben ik voorzichtig aan het kijken naar iets dat meer comfortabel is, waarschijnlijk een Volvo C30 met 2 liter motor en R-design-pakket. [ Bericht 2% gewijzigd door New_Pope op 26-02-2014 15:08:56 ] | |
PH-KCD | vrijdag 28 februari 2014 @ 19:32 |
Nissan Skyline R32 GT-R. Omdat baas. | |
ecktebaas123 | vrijdag 28 februari 2014 @ 23:02 |
Godverdomme en wij hier lekker ¤450 euro aftikken per kwartaal voor een fatsoenlijke diesel gezinsauto ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 maart 2014 @ 11:45 |
Volkswagen Polo 1,2 3Cyl Bluemotion. 2012. Waarom? Nog aan het lessen helaas. Daarna tijdelijk: Fiat Seicento s 1999. Auto van m`n moeder, en ik mag hem gebruiken. | |
Nietvandezewereld | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:08 |
Alfetta 2.0 usa uitvoering. Gekke bumpers op shocks, leer en een schuifdak wat ik nog moet repareren. WAS belasting vrij en ![]() Gekocht omdat ie moderner/stiller is dan de Giulia die ik opbouw. Voor de vrouw dus een compromis. Technisch..de versnellingsbak achterin bij de achteras, gecombineerd met een de Dion constructie. (transaxle zoals de beroemde Alfetta 158 , de Lancia Aurelia, de Ferrari Scaglietti en een Porsche (model weet ik niet 944 serie? kan dat?. Het oude NORD motortje had ik zo gemist in de alfa 156. het is de moeder van al jullie motoren. 2 liter 130 pk, crossflow kop met 2 bovenliggende nokkenassen, distributie ketting die nooit breekt. 2 DUBBELE dell'orto's, co per cilinder af te stellen hierdoor. etc etc. stok oud, ongereviseerd 7000 toeren op lpg en 190 km/uur als je je best doet. geweldige wegligging vanwege het zwaartepunt in het midden. Een echte engineering auto, zeiden de amerikanen destijds. All the money in the engineering, en minder in comfort. Comfort is goed genoeg. Toch ga ik naar de Giulia met de starre achteras vanwege sneller en hardcore..meer zo hardcore als een porsche 911 ..een vroege dan. | |
Toempf | zondag 2 maart 2014 @ 18:10 |
Fiat 500 Abarth 2008 Ben altijd al een fan geweest van hot hatches, en na een 206 GTI gereden te hebben vond ik dat het tijd werd voor iets uniekers ![]() ![]() | |
JDx | zondag 2 maart 2014 @ 23:35 |
Seat Leon 1.9 TDI met 145pk (zie signature) 2006 Waarom: VAG rijdt heerlijk, ik hou niet van franse auto's en ik moest een diesel, dus een jap werd het ook niet. Veel jappen en VAG auto's gehad al, alleen mag de diesel straks na de verhuizing weg. | |
penny-wise | zondag 2 maart 2014 @ 23:41 |
Jappen hebben geen diesel????? | |
JDx | zondag 2 maart 2014 @ 23:41 |
Zeker wel, maar ik rij graag benzine jappen ![]() Ik hou van Celica, Supra (beide gehad), 200sx, GT-R, 350z etc... maar als ik een diesel moet, dan liever VAG. | |
sturmpie | maandag 3 maart 2014 @ 01:35 |
wat is VAG ? Volks Auto Groep ? | |
bleiblei | maandag 3 maart 2014 @ 09:04 |
Volkswagen AG ![]() En AG is de Duitse variant op NV. Moest ik even opzoeken: de afkorting van AktienGesellschafft. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 09:09 |
VAG heeft een betere naam dan dat de producten waarmaken, in mijn omgeving hebben veel mensen de meest vreemde problemen met VAG producten. Als ik al een VAG zou nemen dan een skoda waar de kinderziektes uit de techniek zijn zegt mijn buikgevoel. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 09:15 |
In mijn omgeving werken de VAG producten dan weer uitstekend en in het meest recente dekra rapport blijkt dat ze op betrouwbaarheid uitmuntend scoren... | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 09:16 |
Japan is nooit een dieselland geweest. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 09:17 |
Ja, bij de ADAC kwamen ze ook altijd zo goed uit de bus | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 09:18 |
Japan koopt dan gewoon uitstekende diesels in, uit frankrijk bijvoorbeeld | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 09:54 |
Niet altijd, maar momenteel wel. Ik sla hen hoger aan dan jouw 'onderzoek'. ![]() | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 10:06 |
http://www.spiegel.de/aut(...)opreis-a-955497.html http://www.spiegel.de/aut(...)uliert-a-953944.html http://www.handelsblatt.c(...)puliert/9494368.html | |
fathank | maandag 3 maart 2014 @ 10:06 |
Dat kunnen die Fransen wel, diesels bouwen. | |
JDx | maandag 3 maart 2014 @ 10:07 |
Ze hebben inderdaad wel problemen, maar dat is vaak met nieuwe motoren, bijvoorbeeld toen die TSI net uit kwam, die eerste type's hadden veel problemen. Skoda vind ik ook mooi, in principe is het allemaal hetzelfde, Seat, Volkswagen, Audi en Skoda alleen is Skoda het goedkoopst en Audi het duurste merk. Ok de afwerking en alles is beter, maar je rijdt technisch dezelfde auto. Maakt ook niet uit of je nou een Skoda of Seat of VW of Audi neemt hoor, ze gebruiken exact dezelfde motoren, dus die kinderziektes zitten in alle 4. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 10:14 |
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oud Onze Passat, Kabelboom vervangen, boordcomputer defect De VW Multivan, Zakkers in de lak, automatische deuren die niet willen sluiten, div electronische problemen De Passat van mijn nichtje, ene electronische probleem na het ander, motor problemen Goed N=4, maar dit zegt mij niet dat VAG bovengemiddeld betrouwbaar is of kwalitatief zo geweldig goed is. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:16 |
Dus? Ik kwam met Dekra. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 10:17 |
Ik met de ADAC | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:21 |
Tegenover jouw ervaring staan weer andere ervaringen. VAG heeft wel een probleem met downsize motoren (maar dat heeft iedere downsize motor, VAG liep daarmee gewoon voorop), maar ach... Ieder merk heeft wel iets. Betrouwbaarheid is vooral een kwestie van goed omgaan met de techniek. Zelfs met downsize. Maar die krengen kunnen gewoon mishandeling helemaal niet handelen... | |
JDx | maandag 3 maart 2014 @ 10:21 |
Als je geen problemen wil moet je een JAP nemen, duits heeft wel veel irritatie dingetjes ja, BMW en Mercedes nog erger volgens mij. Maar ik rij ook VAG omdat ik het gewoon lekker vind rijden, schakelt super, en comfort. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:23 |
Waarmee je jouw stelling niet onderbouwt. Mist is kennelijk wat je zoekt. Teken van weten dat je geen punt hebt. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:25 |
Achterhaald. Nog even afgezien van de goedkope uitstraling, saaiheid troef, enz. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 10:30 |
Ik geef alleen mijn ervaringen, geef aan dat de ADAC net als DEKRA de VAG zo betrouwbaar is, jij zegt de ADAC meer te vertrouwen dan mijn ervaringen en ik laat je zien dat de ADAC corrupt is. | |
Pietverdriet | maandag 3 maart 2014 @ 10:30 |
Dus je geeft toe dat er problemen zijn, dank je | |
JDx | maandag 3 maart 2014 @ 10:32 |
Frans vind ik weer zwaar kut rijden. Heb 9 jaar bij een verhuurbedrijf gewerkt, dus kan altijd wel goed inschatten wat ik lekker vind rijden en wat niet en wat vaak problemen heeft/had. Maar dat was t/m 2009. | |
penny-wise | maandag 3 maart 2014 @ 10:36 |
subjectieve mening. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:37 |
Mist dus. Ik haal de Dekra aan. Dat er wellicht iets niet in de haak is bij Adac doet daar niets aan af. En ik neem nog steeds de Adac serieuzer dan jouw geneuzel. Maar ook dat is niet zo relevant. | |
Anne | maandag 3 maart 2014 @ 10:38 |
Open een nieuw topic. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:38 |
Ja, bij ieder merk. Ik geef bij deze ook toe dat het wel eens regent in NL. Open deur #2. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 10:39 |
Dat klopt. Maar dat is ook een open deur. ![]() | |
iFrost | maandag 3 maart 2014 @ 16:20 |
In de Amerikaanse top 10 meest betrouwbare merken staan 7 Jappen ![]() In een nieuw onderzoek van TÜV staan voornamelijk Jappen op de eerste plaats, op tweede plaats Duitsers. | |
DS4 | maandag 3 maart 2014 @ 16:53 |
Zoveel onderzoeken, zoveel meningen. Hoe dan ook: Anne had gevraagd om dit draadje hier niet meer mee te vervuilen, dus daar ga ik maar gehoor aan geven. | |
Mr.J | woensdag 5 maart 2014 @ 08:50 |
Golf V Gti uit 2007. Wou voor een zuinige auto gaan kijken maar maakte een proefrit in een GTi. Dan is elke Golf 6 Bluemotion gelijk stukken minder leuk. ![]() ![]() Gedaan: Nieuwe audio installatie bestaande uit een Pioneer headunit en en Gladen 200 boxen set. Carbon airintake en nieuwere divertervalve. Todo: Milltek uitlaat; downpipe & catback. Daarna uitgebreid motorreinigen en chippen. Dan zal hij uitkomen zo rond de 280pk (standaard 200pk). Als laatste iets verlagen en andere velgen. Of de 18" Golf GTi6 Detroits, of the BBS GT, zwart met rode rand (custom). ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 5 maart 2014 @ 08:51 |
Lijk me een heerlijk comfortabele auto | |
Mr.J | woensdag 5 maart 2014 @ 08:55 |
Qua kwaliteit en comfort rijdt deze echt heel lekker. ![]() Denk wel als ik tzt onder de 17" velgen kom met iets andere vering dat je de oneffenheden in de weg wel wat meer zal voelen. Maar dat zal de trade off zijn. | |
JDx | woensdag 5 maart 2014 @ 09:38 |
Nice, 2.0 TFSI? Ik wil dat eventueel ook in ruil voor mijn Leon TDI. Heb hiervoor nog zo'n 1.8 20VT gehad, rijdt ook heerlijk, maar die nieuwe motoren rijden nog veel beter. Goede keus! Tankte toen trouwens ook altijd BP98, nu altijd BP Ultimate Diesel. | |
JohnB52 | woensdag 5 maart 2014 @ 10:36 |
Is die motor geschikt voor bio-ethanol? | |
Mr.J | woensdag 5 maart 2014 @ 10:40 |
Yep. ![]() Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen. Ik meng zelf zo'n 15%. Dus 3 liter bio-ethanol (1,68 bij de Action, goedkoper dan BP98 ![]() | |
JDx | woensdag 5 maart 2014 @ 11:13 |
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keer ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 5 maart 2014 @ 11:18 |
Ik moest hieraan denken | |
Parzival | woensdag 5 maart 2014 @ 11:20 |
Kun je nagaan als je in de UAE iets aanschaft ![]() Jaarlijkse controle, 30 euro, verzekering 600 euro (Jaguar XK Cabrio), en een volle tank voor 20 Euro... we kunnen hier ook aparte platen kopen op de veiling.. maar tegen zoveel geld als die locals hier kan ik niet op.. | |
JohnB52 | woensdag 5 maart 2014 @ 11:23 |
Waarschijnlijk zit er in die 98 ook al alcohol. Zo tussen de 5&10% Ik tank altijd E85 wanneer ik de mogelijkheid heb. Is in Frankrijk nog goedkoper, soms onder de 1 euro per liter! | |
Pien96 | woensdag 5 maart 2014 @ 11:46 |
Volvo v50 2.4 liter 5 cilinder Fijne auto, luxe uitgevoerd met sport onderstel. | |
Mr.J | woensdag 5 maart 2014 @ 12:15 |
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen. ![]() Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat. ![]() Maar met wat voor auto tank je dan 100% E85? | |
JDx | woensdag 5 maart 2014 @ 12:19 |
In Duitsland kan je zelfs 100 tanken ipv 95/98, zelf nooit geprobeerd trouwens. | |
Mr.J | woensdag 5 maart 2014 @ 12:43 |
Aral 102 ja. ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 5 maart 2014 @ 12:57 |
Waarom zou je? Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin | |
JDx | woensdag 5 maart 2014 @ 13:05 |
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij. Er zijn zelfs sportwagens die het motormanagement (zeg ik dat goed?) aanpassen aan de soort brandstof. | |
JohnB52 | woensdag 5 maart 2014 @ 14:20 |
Saab 9-3 2.0t '02 met aangepaste ECU van een Saab 9-5 2.3T Bio-power '06 | |
JohnB52 | woensdag 5 maart 2014 @ 14:22 |
Die van mij past t ook aan, en t is een gezinsauto. Na het tanken berekent ie het %alcohol in de brandstof, daar past ie zijn programma op aan. (Simpel gezegd) | |
Pietverdriet | woensdag 5 maart 2014 @ 14:30 |
Dat betekend vooral dat je met lager octaan benzine kan rijden, een hoger octaangetal betekend dat de benzine minder geneigd is zelf te ontbranden. Niet dat er meer energie per liter in zit ofzo. | |
DS4 | woensdag 5 maart 2014 @ 14:36 |
Het betekent ook dat de timing van de ontsteking niet hoeft te worden aangepast waardoor je weldegelijk meer vermogen haalt uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Als ik er 102 in mik win ik naar schatting 40-60 pk tov 98 ron. Huis tuin en keuken modelletje wint natuurlijk minder, maar toch. Winst zit natuurlijk wel met name in het bovenste toerenbereik. Als je dus normaal in het verkeer mee rijdt heb je er niet zoveel aan. | |
Pietverdriet | woensdag 5 maart 2014 @ 14:39 |
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin Ik zei niet dat hoog octaan benzine onzin is | |
JDx | woensdag 5 maart 2014 @ 14:41 |
Wij hadden het specifiek over auto's die er wel wat aan hebben. | |
DS4 | woensdag 5 maart 2014 @ 14:41 |
Behoefte is een ruim begrip. In beginsel draait die motor van mij ook prima op 98. Gelukkig wel, want zie in NL maar een 102 ron te krijgen. Hell, 98 is al lastig zat! | |
NieuweNier | woensdag 5 maart 2014 @ 23:16 |
Het verschilt sterk per auto inderdaad. Zo'n lamborghini als de jouwe is trouwens gewoon ontworpen op hoge kwaliteit brandstof. Maar zelfs voor kleine rot autootjes kan het een verschil maken. Zelf vind ik premium diesel veel lekkerder rijden. Minder tractor achtig. En het is niet eens veel duurder. | |
MarokkaanseHeld | woensdag 5 maart 2014 @ 23:18 |
RON 102 is heerlijk, hadden we dat maar in Nederland.. Lekker met mijn 1.8 Turbo 20VT rijden, wordt hij een stuk rustiger en loopt er mooier van. Maar vooral sneller! ![]() | |
Mr.J | donderdag 6 maart 2014 @ 09:50 |
Naast de performance merk ik idd ook dat de motor gewoon wat mooier lijkt te lopen. ![]() | |
drWho | donderdag 6 maart 2014 @ 10:13 |
Opel Corsa 2010 1.2. Leuke auto voor het geld (2e hands). Voldeed aan alle eisen en ziet er nog als nieuw uit. | |
JDx | donderdag 6 maart 2014 @ 11:02 |
Heb ik ook met BP Ultimate, toen ik de auto kocht schudde hij een beetje stationair bij het stoplicht, is nu helemaal weg en wat soepeler idd. | |
Parzival | donderdag 6 maart 2014 @ 11:31 |
ik gooi ... ze gooien altijd Special (95) in mijn V8 | |
Anne | donderdag 6 maart 2014 @ 11:39 |
Misschien kunnen jullie hier verder gaan? PTA / Premium brandstoffen | |
MarokkaanseHeld | donderdag 6 maart 2014 @ 11:44 |
Dank u. Ik blijf wel EUR 95 tanken, heb nog steeds geen tankpas van de zaak! | |
Photomorti | vrijdag 7 maart 2014 @ 00:34 |
toyota starlet xli 1.3 uit 1991 Waarom : ik heb deze auto nu 7 jaar en afgezien van 1 doorgeroeste uitlaat heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Ding start altijd , super betrouwbaar , is mijn zijn 75 pk nog lekker vlot in het verkeer 0-100 in 10.2 seconden. Mooi goedkoop autotje waar weinig in zit en dus ook weinig aan kapot kan gaan. Beste aankoop ooit. | |
VVDer | woensdag 12 maart 2014 @ 15:50 |
BMW 335i cabrio Ik wilde het genot van een hardtop en ik wilde gewoon wat snelle auto's wegrijden. Het is mijn midlife kappers wagentje het is een 6 cilinder twin turbo en dus nog laten tunen ![]() Alleen in de bochten is het een vervelende auto ivm gewicht cabriokap | |
EnochRoot | maandag 17 maart 2014 @ 02:35 |
Mazda 3 2013 Hatchback (6speed auto) Prijs/kwaliteit/goed getest/verbruik (28-39mpg). | |
TwenteFC | maandag 17 maart 2014 @ 23:38 |
![]() Gewoon omdat het een goedkoop bakkie is, paar weken terug weer gekeurd. Er moest alleen een achterlichtje vervangen worden ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 17 maart 2014 @ 23:42 |
Hoezo het over mpg's hebben op een Nederlands forum ![]() | |
EnochRoot | dinsdag 18 maart 2014 @ 04:03 |
Even omgerekend naar L/100km = 8.4 - 6.03 Gewoon, omdat ik zo aardig ben ![]() | |
Martijn137 | dinsdag 18 maart 2014 @ 09:38 |
Volvo v50 2.0D (2005) omdat ik nu 30.000 km per jaar rij, en de volvo een heerlijke auto is om mee te rijden en dezelfde zuinige waardes haal als EnochRoot met zijn nieuwe Mazda ![]() | |
RobertVH | maandag 24 maart 2014 @ 18:23 |
vers van de pers ![]() Dodge Challenger R/T 2014 V8 5.7L | |
Thezappa | maandag 24 maart 2014 @ 20:12 |
Dikke bak.. Foto | |
RobertVH | maandag 24 maart 2014 @ 20:58 |
![]() ![]() | |
JDx | maandag 24 maart 2014 @ 21:36 |
Ahhh die hadden wij ook op ons tripje naar USA, donutssssssss!!! ![]() Betaal je hier 120k voor, in USA 40k in dollars, dat is tenminste te doen! | |
Piet__Piraat | maandag 24 maart 2014 @ 21:47 |
Yes! Dat is het betere werk ![]() Niet zozeer het gewicht van het dak, want dat is maar iets zwaarder dan van een normale auto. Maar wel van de constructie voor het klapdak en de extra verstevigingen (dus extra gewicht) in de koets, om de stijfheid te behouden. | |
Alt-tab | maandag 24 maart 2014 @ 23:00 |
Aahh, dat is wel een hele vette wagen ![]() | |
VVDer | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:57 |
Klopt. Je merkt het in alles. Maar het gaat knetterhard naar voren. Een 911 997 en daarvoor (muv turbo en GT's) moeten echt aan de kant. De 2 turbo's geven zoveel koppel dat ik ondanks het gewicht die wagens voor kan blijven totdat we bij een bocht aankomen ![]() | |
Thezappa | woensdag 26 maart 2014 @ 20:26 |
Heel vet | |
MarokkaanseHeld | woensdag 26 maart 2014 @ 20:31 |
Je woont dus in Amerika. | |
MarokkaanseHeld | woensdag 26 maart 2014 @ 20:32 |
Ik rij een Passat 1.8 Turbo 20 VT. Heerlijk bak, snel, zuinig, mooi, rijdt lekker en is anoniem. Wordt nooit aangehouden. Owja, zitten 16 inch wieldoppen eronder, zodat ik geen sjonnie lijk.. ![]() | |
sturmpie | donderdag 27 maart 2014 @ 15:39 |
ha ha 16 inch wieldoppen, wasda ?? 16 inch velgen bedoel je ? met 16 inch banden | |
MarokkaanseHeld | donderdag 27 maart 2014 @ 15:44 |
Nee, bedoel dit mijn vriend. | |
JDx | donderdag 27 maart 2014 @ 16:44 |
Dat is tegenwoordig juist een Polen-bak, dus denk even vaak aangehouden als andere auto's. Sowieso een rare reden om een auto mooi te vinden, "nooit aangehouden worden", had je dat voorheen wel dan ofzo? Ben zelf gewisseld van auto, van Leon 1P TDI naar deze Leon 1M 20VT met JD Chip: ![]() | |
SgtPorkbeans | donderdag 27 maart 2014 @ 16:47 |
Ik rij nu in een Ford Focus 1.4 uit 1999 want, nog geen 18 ![]() ![]() | |
sturmpie | donderdag 27 maart 2014 @ 17:42 |
ok vriend en die zet je over die mooie velgen vriend ? | |
Kriegel | donderdag 27 maart 2014 @ 18:31 |
![]() Omdat het lente is en zo'n klapdak dan best leuk wordt. ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 27 maart 2014 @ 19:19 |
Zeker wel leuk, zo'n cabriootje! Ben jaloers. Had er zelf graag eentje gehad, maar geen ruimte voor stalling... | |
Kriegel | donderdag 27 maart 2014 @ 19:24 |
Nou ja, ik heb 'm ook maar op straat staan zoals je ziet. | |
iFrost | donderdag 27 maart 2014 @ 20:23 |
Mooie Miata! ![]() Is het je daily? Zo ja, bevalt het een beetje als daily driver? ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2014 @ 20:52 |
mooiste mx5 tot nu toe ![]() | |
Alt-tab | donderdag 27 maart 2014 @ 20:52 |
Ik heb een Vectra uit 2008![]() Niet mijn auto, maar qua kleur en velgen identiek (privacy enzo). Waarom? Luxe, comfortabel, snel, Duits en erg betaalbaar voor wat je krijgt. | |
DS4 | donderdag 27 maart 2014 @ 20:53 |
Luxe? Een opel? | |
Alt-tab | donderdag 27 maart 2014 @ 20:55 |
Ik vind van wel. Misschien ben jij iets anders gewend, maar ik vind de uitvoering die ik heb erg luxe. Overigens zijn de meeste mensen die meerijden met mij ook erg onder de indruk. Maar wat is voor jou de definitie van luxe? | |
DS4 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:00 |
Mooie materialen (bv alcantara headliner, leer op zo'n beetje al het overige), aan komen lopen en de deur gaat open, stoel/spiegels gaan op jouw instelling staan, dat soort dingen. Een gevoel van rijkdom dus (bij gebrek aan een betere term). | |
Alt-tab | donderdag 27 maart 2014 @ 21:05 |
Als je het zo bekijkt is mijn auto niet luxe inderdaad. Dat doet overigens niets af aan het feit dat ik erg tevreden/trots mee/op ben. Maar ik snap nu waar je vandaan komt. Jouw auto is waarschijnlijk een stuk duurder als de mijne. Daar is overigens niets mis mee, maar met mijn budget is een veel duurdere auto (40 a 50k nieuw) niet haalbaar. edit: Spelfout wegens autocorrect. De ironie.... | |
DS4 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:07 |
Terecht hoor. Maar opel is natuurlijk meer no nonsense. | |
Alt-tab | donderdag 27 maart 2014 @ 21:09 |
More bang for your buck is wat ik in gedachten had, maar dat komt op hetzelfde neer. Ach zo is er een markt voor alles. Ik zou bijvoorbeeld nooit in een A-segmenter willen rijden. Baas boven baas ![]() Maar wat rij je dan? Ben nu wel nieuwschierig ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 27 maart 2014 @ 21:12 |
Dat zag ik ![]() Punt is dat het voor mij een tweede auto zou zijn in een gebied waar het betaald parkeren is, dus da's wel duur. En als enige auto is ie niet rendabel en praktisch ivm km's. | |
Kriegel | donderdag 27 maart 2014 @ 21:18 |
Ja, momenteel in ieder geval wel. Het is soms wat passen en meten zodra er iets mee moet en groepen mensen vervoeren gaat niet, maar dat hoef ik gelukkig niet vaak. Net als veel kilometers maken. Vind het verder prima te doen, al was m'n vorige auto (hoewel... ik heb 'm nog steeds ![]() Puur door de bakverhoudingen en kortere eindoverbrenging denk ik, want het maximale vermogen t.o.v. die auto is licht gestegen, 140 pk versus iets minder, en het gewicht van de MX-5 ligt daarbij nog eens 150 kg lager. Daar zou het dus niet aan moeten liggen. En natuurlijk komt het ook deels door het ontbreken van een echt dak, zelfs de hardtop heeft niet dezelfde geluidsisolatie. Een eindoverbrenging met iets meer van een overdrive-karakter was stiekem best welkom geweest. Maar de teruggelopen mate van comfort en bruikbaarheid wordt meestal wel aardig goedgemaakt door de sublieme wegligging (het is een scheermes, wordt nog beter na een paar geplande upgrades), de snellere acceleratie en het desgewenst open kunnen rijden. En dat laatste is er pas onlangs bijgekomen, ik moest er eerst de winter mee door. Hij is ondanks z'n korte overbrengingen ook verrassend goed schakellui te rijden in binnenverkeer, ik kan de helft van de handelingen probleemloos in de 3 af. Het ding is gewoon pure lol als de omstandigheden kloppen, en voorlopig ga ik het hier best mee redden. ![]() Dank je. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Kriegel op 28-03-2014 00:34:52 ] | |
DS4 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:22 |
RS6 V10 | |
Kriegel | donderdag 27 maart 2014 @ 21:24 |
Tja... Daar kan ik niet tegenop met m'n blikkerige kappersbak. | |
DS4 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:27 |
MX-5 is anders niets mis mee. | |
Kriegel | donderdag 27 maart 2014 @ 21:42 |
Ach, we hebben het ook over een volkomen andere prijscategorie. Toch, zo'n open zakjapanner is een echte niché-auto, een gemoderniseerde MG B en deels met dezelfde beperkingen, waar je wel omheen moet zien te werken als het je enige vervoer is. Dat ding van jou is een echte alleskunner, lijkt me best prettig. | |
Robuustheid | donderdag 27 maart 2014 @ 21:51 |
We kunnen erover betwisten, maar achteraf gezien maakt t niet zoveel uit wat een auto kan of opties heeft. Zo reed ik niet eens zo lang geleden wekenlang in de Mercedes e55 amg van mijn broer. Alles erop en eraan met automaat. Je komt niks tekort, maar.... het went. Na tijdje valt het je niet op en wordt het eentonig. Klinkt raar, maar toch is het zo. De laatste tijd merk ik dat ik niet meer naar details als specificaties of prijskaartje kijk. Wanneer ik rij, ga ik af op m'n gevoel. Bij sommige dingen blijf je dat leuke gevoel houden. Ik rij als daily driver een renault twingo. Vrouwenauto, geen grip, helt over. Wel sympathiek, ik vermaak mij wel mee. Edit: bij zo'n MX-5 kan ik moeilijk een Europese evenknie opnoemen die daaraan kan tippen. Maar desondanks blijf ik het gevoel van een productie-auto hebben. Die RS6 van bovenstaande poster kan ook een prettige auto zijn. Geen ervaring mee, maar Audi's vertonen voor mij vrij neutraal gedrag, beetje onderstuur. Niks mis mee, maar na tijdje, ga ik toch net dat ene uitgesproken trekje missen. UIteindelijk gaat het om het gevoel dat je blijft krijgen. Rest is maar details. [ Bericht 5% gewijzigd door Robuustheid op 27-03-2014 22:02:32 ] | |
JDx | donderdag 27 maart 2014 @ 22:42 |
Ik hou van duits, maar vind je Opel niet kut schakelen enzo? | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 maart 2014 @ 07:42 |
Dat is wel een groot nadeel aan een cabrio natuurlijk: de praktische bruikbaarheid is beperkt. Je hoeft er geen tien kratten bier voor een feestje mee te gaan halen, want dan moet je drie keer rijden ![]() ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:09 |
Ik heb een aantal Cabrio's gereden, een Saab, een VW Beatle, een MG maar vind het maar niets, de herrie stoort me. | |
TheWhiteCowboy | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:36 |
Met de grotere cc's kan je anders nog behoorlijk wat meenemen. zelf heb ik een focus cc waarin moeiteloos een rolstoel in de kofferbak verdwijnt. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:44 |
Maar dat zijn een stuk volwassener auto's dan een MX-5. Dat is echt een tweezitter. Een Focus CC is een stuk meer opgegroeid, maar biedt dan ook niet de rijdynamiek die een MX-5 biedt. Ik zou zelf graag een BMW 3-serie cabrio (model 03-05) rijden, maar het is gewoon te onpraktisch. Ik moet af en toe wat vervoeren en die spullen passen er stuk voor stuk niet in. Dus daarom wordt het toch een Touring, met schuifdak ter compromis ![]() | |
TheWhiteCowboy | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:48 |
Het blijft lastig inderdaad die concessies die je moet doen. Als er bij mij niet af en toe een rolstoel in moet en iemand op de achterbank dan was het waarschijnlijk een Z4 geworden ofzoiets. | |
Thinkk-Pinkk | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:49 |
merk: Kia model: Cee'd SW bouwjaar: 2013 Fijne auto, veel snufjes, veel ruimte, rijd als een zonnetje, hond heeft lekker de ruimte achterin en ook als we op vakantie gaan is er ruimte genoeg. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:06 |
Ik kan me heel goed vinden hierin. Ik kom van een ruime Carisma en mis af en toe de ruimte en rust op de snelweg wel. Maar dan gaat het dakje er af en het gas er op en ben ik weer helemaal tevreden ![]() | |
Alt-tab | vrijdag 28 maart 2014 @ 20:01 |
Ik snap waar je vandaan komt. Nette wagen ![]() | |
Alt-tab | zaterdag 29 maart 2014 @ 16:26 |
Helemaal niet zelfs. Ik kan het niet goed uitleggen, maar zodra je de pook een klein beetje in de versnelling drukt, schiet hij automatisch in die versnelling. De pook wordt er als het ware ingezogen. Enige 'mindere' vind ik dat, als je hem in zijn achteruit wil zetten, je de ring omhoog moet trekken, en hem in zijn 1 zet. Ik ben gewend dat achteruit de '6e' versnelling zit. Waar doel je precies op als ik vragen mag? Dit is overigens wel de enige Opel waar ik ervaring mee heb. Verder in geen andere Opel's gereden. | |
JDx | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:03 |
Ik werkte bij een autoverhuur bedrijf en ik vond Opel's altijd wat stug schakelen en overall ook wat minder lekker rijden dan bijv VAG of Mercedes, maar kon daar geen goede reden voor vinden. | |
Andyy | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:23 |
De Opels die ik heb gereden schakelden gevoelloos, je schakelde, maar dat was het wel ![]() | |
MarokkaanseHeld | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:31 |
Mijn paps had een Zafira (A) 1ste generatie, reed best lekker voor een 1.6je en schakelde ook goed.. Rijdt zelfs lekkerder dan mijn Passat.. Alleen de duw in je rug, dat voelde je weer niet.. | |
sturmpie | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:51 |
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen maar jij hebt er 3 nodig ![]() | |
Kriegel | zaterdag 29 maart 2014 @ 23:18 |
Want "gereden" betekent automatisch dat ie ze ook in bezit heeft gehad. ![]() | |
sturmpie | zaterdag 29 maart 2014 @ 23:31 |
![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 29 maart 2014 @ 23:32 |
Huur en leenautos einstein | |
sturmpie | zaterdag 29 maart 2014 @ 23:43 |
kep wel eens meegereden in een golf cabrio. ![]() een targa dak lijkt mij nog wel te doen, al heb ik dat nog niet ervaren. ik zou mr2 wel ok vinden. | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 01:22 |
Ik heb nog een 300ZX op kwarttarief voor je in de aanbieding ![]() | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 03:14 |
wasda? | |
silenthill | zondag 30 maart 2014 @ 05:05 |
Elektrisch schuifdak. Lekker genieten. Geen last van herrie. :-) | |
NoBody122 | zondag 30 maart 2014 @ 05:32 |
Een MK1? | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 09:16 |
mk3 | |
Pietverdriet | zondag 30 maart 2014 @ 09:23 |
Cabrio rijden is wat voor liefhebbers vrees ik | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 09:29 |
maximaal genieten van hun uitlaatgassen ![]() ![]() | |
L0we | zondag 30 maart 2014 @ 09:40 |
Renault Mégane 2002 1.6 16v op LPG Waarom? Lekker ruim, betrouwbaar, zuinig en best comfortabel. | |
Pietverdriet | zondag 30 maart 2014 @ 09:41 |
Ik zag laatst weer een cabrio even de terugschakel behandeling krijgen van een vrachtwagen. | |
NoBody122 | zondag 30 maart 2014 @ 09:54 |
Dan is het goed ![]() Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar? | |
Pietverdriet | zondag 30 maart 2014 @ 10:12 |
Geen idee | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 11:05 |
kep wel eens meegereden met een mk2 gti .. iiiiiiiiiiiiiiiiii ![]() ![]() twas vast een mk3 ![]() | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 11:14 |
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maand ![]() | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 11:21 |
ok ![]() veel plezier er mee ! mr2 is iets meer mijn smaak, voorlopig blijf ik braaf motorrijden en OV. | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 11:23 |
MR2 is een wijvenbak ![]() | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 11:24 |
![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 30 maart 2014 @ 11:27 |
Nog net even snel het tientje van maart verbruikt. ![]() ![]() | |
JDx | zondag 30 maart 2014 @ 12:32 |
Haha ja, ik heb een tijdje deze gehad (alweer bijna 10 jaar geleden): http://www.jdx.nl/audi Maar dat is echt een paar maandjes leuk, daarna ingeruild voor een mooie coupe. - Je bent vaak ziek, want je wil in het begin toch met open dak rijden, ook al is het 15 graden - Als het 25 graden of warmer is moet je een pet op, anders brand je weg - Boven de 30 graden heb je liever een auto met airco dan een cabrio - Veel lawaai - Je kan eigenlijk niet achterin zitten door de wind, wellicht beter bij nieuwe modellen - Op de snelweg is het eigenlijk helemaal niet leuk - In de file e.d. stinkt alles naar uitlaat van de andere auto's en vrachtwagens Enige leuke is eigenlijk als zondagse auto voor korte ritjes in de stad of relaxed in de bergen op vakantie. | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 12:39 |
godverdomme, wat een hel man ![]() ik heb respekt voor jou jonge niet opgeven, gewoon blijven FOK!en alles komt weer goed, je moeder ! | |
JDx | zondag 30 maart 2014 @ 12:42 |
Waar heb je het in godsnaam over? | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 12:43 |
![]() ![]() ![]() dat je zo hebt afgezien in die cabrio jonge ![]() ![]() ![]() | |
JDx | zondag 30 maart 2014 @ 12:46 |
Ik had er toen 8 jaar naar uitgekeken om zo'n Audi Cabrio te bezitten, maar het viel gewoon erg tegen, zeker als vaste auto. Zonde van het prijsverschil voor die paar mooie dagen, tenzij je echt zoveel geld hebt dat je eentje kan hebben als 2e auto. Maar wellicht zijn de nieuwere cabrio's allemaal wat luxer hoor, standaard airco enzo, ook met het dak er nog op leuk dus. Alleen heb je tegenwoordig een A4 voor 2500 en eenzelfde cabrio voor 7500, is dat verschil het waard? | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 12:48 |
er zit veel werk aan zo'n kap dus het zal ut wel waard zijn. een schuifdak of targa (1/2 cabrio) lijkt mij handiger dan een cabrio. | |
JDx | zondag 30 maart 2014 @ 12:58 |
![]() ![]() | |
sturmpie | zondag 30 maart 2014 @ 13:03 |
![]() ![]() | |
DieselTank | zondag 30 maart 2014 @ 15:39 |
Dat is een goeie mening ??? Wat lul jij allemaal hierzo.. En waarom zo erg offtopic?? Misschien ideetje om een cabrio topic te maken?? | |
ColtZ40 | zondag 30 maart 2014 @ 16:46 |
Betrouwbaar? ![]() | |
L0we | maandag 31 maart 2014 @ 09:46 |
Ja. Erg betrouwbaar ![]() Ohnee, laat ik in fok-stijl blijven... Huhuhu, FRANS = ONBETROUWBAAR, *insert ander ongefundeerd gebazel* [ Bericht 9% gewijzigd door L0we op 31-03-2014 09:56:21 ] | |
MarokkaanseHeld | maandag 31 maart 2014 @ 10:17 |
Koop een VW Passat 1.8 Turbo 20VT. Erg betrouwbaar. | |
Kentekenplaat | maandag 31 maart 2014 @ 11:46 |
Peugeot valt wel mee, maar Renault. ![]() | |
Mr.J | donderdag 12 juni 2014 @ 10:00 |
Eergisteren een gehele Milltek bij ProcarTuning in Aalsmeer geplaatst en gisteren het rondje Hans Sloot + JD. Milltek eindstukken: ![]() Bij Hans Sloot, engine cleaning. Daarnaast een beurt, filters/pakkingen vervangen. Prima geholpen daar, auto motorisch weer tiptop gekregen. ![]() @ JD: ![]() ![]() ![]() Eindresultaat 293pk. ![]() ![]() En in de avond even alle kms weggewassen. ![]() ![]() | |
NoComment | donderdag 12 juni 2014 @ 11:54 |
Das een leuke vermogenswinst! ![]() | |
JohnB52 | donderdag 12 juni 2014 @ 14:50 |
Kijk, dat vind ik nou een nette Golf! Mooie prestaties ook, ga ik niet redden met mijn Stage 1 :-) | |
SgtPorkbeans | donderdag 12 juni 2014 @ 14:51 |
Moet nog een auto gaan kopen ![]() | |
Moody | donderdag 12 juni 2014 @ 21:29 |
![]() BMW 328i F30 2012. Getuned naar 280 pk. Vooral om lekker te rijden in Duitsland (waar ik veel zit). Ik rijd 'm omdat mijn 335i coupe is gestolen. Goed verzekerd, dus ik kon vrijwel kosteloos overstappen ![]() Nog een groot voordeel: Ik heb nu vrijwel geen hitsige golfjes naast me die een stoplichtrace willen doen. Wat een lui zijn dat ![]() Momenteel op zoek naar een leuke Fiat 124 Spider als cabrio. Een van de weinige leuke klassieke cabrio's met een achterbankje imo. [ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 12-06-2014 21:49:43 ] | |
dick_laurent | vrijdag 13 juni 2014 @ 00:46 |
Poeh, wat een vermogen hier allemaal. Daar kom ik niet eens bij in de buurt met mijn autootje ![]() Maar anderzijds, alleen als je regelmatig in Deutschland rijdt zoals Moody zegt, heb je er wat aan. Maar wat moet je met 280+pk in het drukke kleine Nederland waar je nergens harder dan 130 mag..... | |
Moody | vrijdag 13 juni 2014 @ 08:12 |
De kleinste motorisering (320i met 180 pk) was ook prima geweest, maar deze auto kwam voorbij en kon ik aantrekkelijk overnemen. De tuning was ook niet duur en daardoor heb je onderin meer kracht, waardoor je rustiger (hoger in de versnelling) kan rijden. Auto klinkt ook niet alsof-ie zo krachtig is en dat laten we mooi zo. Kan ik van de muziek genieten ![]() | |
MaximumRush | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:49 |
Waar heb je je BMW laten tunen? Ik heb nu 235 pk en dat begint een beetje saai te worden. | |
Rainesz | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:12 |
Mensen die in NL vinden dat ze niet hard kunnen rijden zijn vooral spits/file rijders. In NL is prima hard te gaan als je maar op de juiste tijden op de autobaan zit. ![]() Dat laatste heb je een punt, maar tegen de kerk pissen mag ook niet, en toch doet iedereen het. ![]() | |
x3ro | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:27 |
Ik kan, zowel in de omgeving bij mijn ouders alsmede waar ik nu woon, regelmatig het volle vermogen aanspreken. Zijn zat leuke wegen om gebruik te maken van je auto. Ook binnen mijn kennissenkring hoor ik daar nooit iets van, terwijl er daar rondrijden met 400/500+ pk. Tevens vind ik het 'leuker' om op tempo wat leuke binnenwegen te pakken dan met 250+km/h over de autobahn te razen, dat laatste kan iedereen. | |
MaximumRush | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48 |
Ik vind stoplichtsprintjes vooral leuk of bij een oprit naar een snelweg met plankgas invoegen met 160/170. ![]() Vaak gaan mensen dan seinen met groot licht, alsof ik niet weet dat ik zo hard aan het rijden ben. | |
bodylotion | vrijdag 13 juni 2014 @ 13:04 |
![]() Zo'n een in het zwart. Ik had hiervoor een E30 325i Touring (met 2.7 motor). Was mij alleen net even teveel hobby-auto, en iets te dorstig! | |
dick_laurent | vrijdag 13 juni 2014 @ 16:52 |
Mja, maar meer dan 50 km/u te hard en je mag je rijbewijs inleveren.... en als je net onder die grens zit krijg je een geldboete waar je ook niet blij van wordt. Ik zou dat risico niet durven nemen. Als je een heule dikke portemonnee hebt kan je het doen en er gewoon schijt aan hebben misschien.... Maar met alle trajectcontroles en flitspalen in dit landje vraag ik me af waar je er gemakkelijk mee wegkomt om met meer dan 200 km/u over de weg te razen? (niet dat ik die snelheid überhaupt zou halen, maar dat terzijde ![]() | |
iFrost | vrijdag 13 juni 2014 @ 17:07 |
Je hoeft niet per sé 180+ op de snelweg te rijden om plezier te hebben/sportief te rijden | |
JohnB52 | vrijdag 13 juni 2014 @ 18:11 |
Inderdaad, 235 is nogal aan de krappe kant. (Tijd voor stage3, 245pk, 360Nm) | |
Andyy | vrijdag 13 juni 2014 @ 19:33 |
316i bedoel je? | |
Moody | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:06 |
Zelfde motor, alleen gedowntuned. De 320i is de instapper, als je die meergranenmotoren achterwege laat. | |
Rainesz | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:17 |
A15 ![]() Dat is in iedergeval mijn favo stukje autobaan ![]() | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:27 |
Flitsmeister icm stinger en dan kun je midden in de nacht hier en daar best voor de 350 km/u gaan. Dat is dan ook meteen snel genoeg om een VROS achter je te laten... ![]() | |
MaximumRush | zaterdag 14 juni 2014 @ 01:08 |
Te veel reparaties, om echt hard te gaan zijn er te veel hobbels. | |
YebCar | zaterdag 14 juni 2014 @ 01:12 |
zojuist een A klasse in bestelling ![]() voor het eerst een benz dus ben benieuwd. Toch maar geen audi ![]() | |
penny-wise | zaterdag 14 juni 2014 @ 01:28 |
350 in NL...? Waar dat dan....? | |
dick_laurent | zaterdag 14 juni 2014 @ 02:26 |
Grootspraak.... | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 08:50 |
A20 heeft wel stukken waar dat zou kunnen... | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 08:51 |
Ik zeg nergens dat ik het gedaan heb, ik zeg dat het zou kunnen... (en had een beetje gehoopt op een moraalridder die los zou gaan ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 14 juni 2014 @ 09:59 |
Maar ook nergens gezegd dat je het niet gedaan hebt ![]() | |
Buurpoes | zaterdag 14 juni 2014 @ 10:04 |
Daihatsu Cuore 1.0 2008 Brandweerrood ![]() Gekocht omdat we vervoer nodig hadden (geven niks om auto's), deze heeft de ruimste achterbank in die klasse. Bovendien zuinig en goedkoop. | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 10:45 |
Alleen in Duitsland en ook daar moest ik al bij 342 op de gps van het gas... Maar dat is ook best billenknijpen hoor. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 14 juni 2014 @ 10:58 |
Ik kijk vanmiddag wel naar LM24 Mulsanne in 1977 met Jürgen Barth Op de Afsluitdijk kan je wel aardig doorrijden. Ook weinig kans op herten en ander doodwild. ![]() | |
Andyy | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:05 |
Nope, dat is een 1.6, de 20i kan je met het N20 blok (184 pk) krijgen die ook in de 28i ligt of een 1.6 met 170 pk die in de 316i ligt ![]() Of heb je het over de 20i die de instap N20 is? | |
dick_laurent | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:47 |
Jeez, wat voor een monsterauto heb je wel niet dat je dat soort zieke snelheden kan halen?? Ik vond het al heel wat dat mijn oude astraatje de 180 haalde op de autobahn ![]() | |
daNpy | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:55 |
Porsche GT3 en/of de huidige RS6? | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:18 |
RS6 V10 met 753pk... | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:19 |
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan... ![]() | |
KeesBromfiets | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:23 |
Heb ik die eens gezien in Oldenzaal bij de Audi dealer daar? Kan mij praat over een RS6 heugen met 750pk. | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:26 |
Nee. Ik ben daar nooit geweest en ik heb de RS6 laten tunen bij JD nadat er een compleet nieuw uitlaatsysteem op was gezet (auto was al getuned toen ik deze kocht, maar dat was in Aschaffenburg bij de lokale audidealer). | |
KeesBromfiets | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:17 |
Ooh nouja dat kan het natuurlijk ook zijn, JD zal wel met tuning bij elke RS6 redelijk hetzelfde er uit halen. | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:24 |
Die van mij was de krachtigste die ze daar gehad hebben. Nr. 2 had 730 pk met 100ron benzine in de tank en normaal zit je meer rond de 700-710 pk te kijken op 98ron. 750 kan een Evotech geweest zijn, maar meer kan heb je dat het een MTM is geweest (730pk of 742pk in export versie) en dat men het heeft afgerond ofzo. ![]() | |
dick_laurent | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:25 |
Tering, jullie zijn echt rijke tatta's zo te horen | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:28 |
Je hoort mij niet klagen.... | |
KeesBromfiets | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:34 |
Ik gok op het laatste, zal wel mooi afgerond zijn. Wou dat ik zo'n dikke bak had ![]() | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 14:32 |
Dat is ook leuk, zeker als je niet teveel gewicht mee hoeft te nemen. | |
daNpy | zaterdag 14 juni 2014 @ 15:22 |
Vergeten de laatste versnelling te monteren bij VW ![]() | |
KeesBromfiets | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:37 |
Loopt hard zat, net voor het eerst geprobeerd, 240 is toch best wel snel. Niet vergelijkbaar met snelheid op een motor, voelt heel anders. | |
Rainesz | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:10 |
Que? ![]() Het is niet vlak maar je kunt er gerust hard gaan. ![]() Heb er altijd met al me maten auto's op top getest en nooit een hele gekke hobbel/kuil gehad waarbij we dachten ohjee. Maar dan heb je nog stukje A30 wat ook prima voldoet, al staan daar wel eens flitsers. En A348 is ook prima, heb daar ook al gekke dingen uitgespookt afrit gelijk weer de oprit bijv. Het is ook een beetje ballen tonen he. Als je harder gaat rijden weet je gewoon dat er maar weinig openbaar asfalt 100% ideaal is. | |
MaximumRush | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:18 |
Boven de 200 op de A15 voelt gewoon niet echt fijn voor me. Misschien ligt het aan het stuk waar ik over rij. Ik rij liever naar het zuiden op de A16, na Moerdijk. Meerdere keren 300 aangetikt daar. | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:07 |
Goed stukje op zich, maar ik zie daar te vaak VROS auto's voor mijn gemoedsrust. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:25 |
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon. | |
Guppy | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:43 |
Volkswagen Polo Bluemotion 2011 Omdat 1 op 30 ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:44 |
Pfff dan rij je ook langzaam.... Ik haal 1:25, met normaal rijden. | |
Guppy | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:50 |
Ik rij de toegestane snelheid, maar ik heb geluk met een heel gunstige route, wat verbruik betreft. Praktisch alleen maar 80km wegen en weinig stoplichten, rotondes en ander geneuzel. Het lukt me ook niet altijd op andere routes, dan zit ik ook vaak rond de 1:25. Maar goed, ik rij zowat alleen maar woon-werk-verkeer met de auto, dus 1:30 is wel gemiddeld. | |
MaximumRush | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:53 |
Ik rij dan ook meestal 's nachts. Enige verkeer die dan op de driebaansweg A16 rijdt is vrachtverkeer. Auto's zie je van veraf al dus dan is het echt ideaal om echt hard te rijden. VROS auto's pik je er dan zo tussen uit. Avondje stappen in Tilburg en dan naar huis rijden. Record is vanaf parkeergarage tot aan de deur in Dordrecht in 25 minuten. ![]() | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:27 |
Het is overal overdag te druk voor 300+... ![]() | |
DS4 | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:28 |
Wat ook niet helpt is mijn voorwaardelijke rijontzegging... ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:33 |
Dat begrijp ik. Maar ik rij ook geregeld in de kleine uurtjes op het bewuste gedeelte van de A16. Het is vrijwel altijd 'druk' op de A16. Ik ken veel snelwegen die op die tijdstippen veel rustiger zijn (in het oosten des land). | |
Maegrim | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:54 |
2008 Peugeot Partner van de baas ![]() 1.6 liter TURBO!!! diesel | |
bladerdeegroller | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:07 |
Renault Clio 1.5 dCi Parisienne 2011 82.614 km Net sinds vorige week vrijdag in mijn bezit nadat ik mijn vorige Clio uit 2004 weggedaan heb omdat ik teveel km's reed voor benzine. | |
Fopje | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:13 |
Corolla 1.6 vvti hatcback uit 2007. Waarom? Geen idee, hij voldoet aan mijn eisen en schijnt best betrouwbaar te zijn. | |
SgtPorkbeans | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:33 |
Fopje ![]() Ik ga niet meer voor de Alfa, ik heb gelezen welke problemen mensen er mee gehad hebben ![]() Dat is niet gezond ![]() Dus ga ik nu voor een Ford Fiesta ![]() http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/10554076 Zo eentje ![]() | |
Fopje | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:36 |
Die fiesta's zijn zo mooi, vooral in een leuke uitvoering. Ik heb er zelf ook nog voor gekeken ![]() | |
SgtPorkbeans | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:37 |
Het liefste wil ik nog een 1.6 titanium/sport , maar die moet ik dan uit Duitsland importeren ![]() | |
Fopje | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:42 |
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagens ![]() | |
SgtPorkbeans | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:44 |
En er zit bij de sport een mooi spoilertje op, mooi lichtmetaal en soms ook nog een diffuser ![]() | |
3liter | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:46 |
Rij sinds een jaartje een Audi a4 avant 3.0 tdi uit 2005. Ziet en rijdt als een pareltje. Voor de zware diesel motor gekozen omdat we onze boot meenemen naar ons vakantieadres in Italie. Trailer/boot combinatie weegt ongeveer 1850kg en de Audi weegt er 1780 kg dus dan komt een zware diesel motor wel van pas op de Zwitserse snelwegen. | |
TheWhiteCowboy | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:40 |
De 60 kw 1.25 is rap zat in nederland. Het verbruik is niet echt denderend, een verbruik van 1:13,5 was ik niet echt tevreden mee. Voor de rest was het prima auto, alleen een beetje saai. Als hij nu een stuk zuiniger was had ik hem dat nog kunnen vergeven. | |
Kentekenplaat | zondag 15 juni 2014 @ 10:59 |
Toch wel: http://nos.nl/artikel/291(...)-op-afsluitdijk.html | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 11:25 |
Heb ik ook gehad.. maar 1:30 haalde ik er niet mee hoor.. eerder 1:15 geloof ik.. | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 11:32 |
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten... | |
KeesBromfiets | zondag 15 juni 2014 @ 11:34 |
Er hoeft idd maar 1 te zijn die meteen met invoegen naar links schiet en je kan flink in de problemen komen. | |
DS4 | zondag 15 juni 2014 @ 12:23 |
Het kan best hier en daar. Zeker op de A2, al staat nu net daar trajectcontrole... ![]() | |
Hyperdude | zondag 15 juni 2014 @ 12:42 |
WTF ![]() | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 12:48 |
Ik rij een VW Passat 1.8 Turbo, 20VT met 5 kleppen per cilinder. Auto is snel, heeft nog 'maar' 150 PK, maar trekt de gemiddelde 325i en 330i uit. Als ze alleen maar mijn 1.8 Turbo logo zien, willen ze al geen stoplicht sprintjes meer doen. Mietjes. | |
JohnB52 | zondag 15 juni 2014 @ 12:56 |
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar met maar 150pk? Op mijn auto staat geen turbo, en ze doen wel wedstrijdjes, althans, dat willen hun, ik niet. Slecht voor je aandrijving. 80-160 is veel leuker Uiteindelijk zal ik wel stage 5 willen hebben: 1999 Saab 9-3 stage 5 e85 auto pull (45-125): [ Bericht 32% gewijzigd door JohnB52 op 15-06-2014 13:04:04 ] | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:01 |
Ik doe het niet elke keer John, maar af en toe is het wel lekker. Daarbij laat ik altijd eerst de motor goed warmdraaien, niet alleen de tempsensor op 90, maar ook de olie zelf. En na sportief gereden te hebben, laat ik de auto zo een minuutje of twee draaien. Bij normaal rijstijl, laat ik hem 10 a 15 seconden na-draaien. Beter voor de Turbo. | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:02 |
Wow, die trekt mij der wel gemakkelijk uit.. ![]() | |
JohnB52 | zondag 15 juni 2014 @ 13:06 |
Even een andere gezocht, die loopt op E85. Na laten draaien doe ik dan weer niet, na een stukje rondscheuren rij ik tijdje rustig.... Koelt ie ook genoeg af. Temperatuur meter geeft absoluut geen goed beeld van de werkelijke kvs temp. Is bewust zo gedaan door de fabrikant. Anders zouden we massaal terug keren naar de garage door een dansende meter! | |
Sounddragon | zondag 15 juni 2014 @ 13:13 |
En toen werd je wakker met een grote natte plek in je bed zeker? ![]() Jouw 150 pony's zijn helemaal niet zo vlot in zo'n zware Passat. ![]() | |
Andyy | zondag 15 juni 2014 @ 13:13 |
Omdat ze niet volgas gaan ja. | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:14 |
De Passat is echt niet zwaar hoor. Ik voel nog steeds een duw in mijn rug. De 4.0 W8, is wat lui onderin. | |
Hyperdude | zondag 15 juni 2014 @ 13:16 |
Klopt volgens mij wel. Mijn 330 is weer sneller dan een M3. Vreemd maar waar. ![]() | |
MaximumRush | zondag 15 juni 2014 @ 13:19 |
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt? ![]() | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:19 |
Ja, zie je. Dat bedoel ik nou. Ik heb ooit gehoord als je je auto goed inrijdt kun je zo 100PK bij krijgen, dus misschien vandaar. | |
x3ro | zondag 15 juni 2014 @ 13:23 |
Wanneer het de recentere 3 series(>2007) zijn, kun je dat dus helemaal vergeten ![]() ![]() Wanneer ik rustig aan doe red ik dat verbruik nog met 40kw en 750cc meer.. Ik vind dat echt enorm hoog voor zo'n miniatuur blok. Of zijn dat de oudere blokken van Ford? De Ka(welke ik binnen 7 dagen weer verkocht had want grafbak) had hier ook een handje aan dankzij 't antieke 1.3 blok. | |
Sounddragon | zondag 15 juni 2014 @ 13:25 |
Logisch dat een W8 wat 'lui' is onderin, want er draait ook wat meer gewicht in de rondte in dat blok. Ja, en 2 extra leventjes en een gratis parkeerkaart. | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 13:28 |
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor.. nou misschien een heul klein beetje bij 0-30km/h bij het optrekken.. | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:29 |
V8 is anders, dit is een W8, dus twee 2.0 Liter motoren bij elkaar. | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 13:29 |
o ok.. mietjes opstelling dus ![]() | |
Sounddragon | zondag 15 juni 2014 @ 13:31 |
Een V8 heeft gewoon meer en zwaardere internals, dus die revven niet zo snel, of je moet een geblazen versie hebben natuurlijk ![]() ![]() ![]() | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 13:34 |
maar een W12 heeft toch ook gewoon 3 blokken van 4 cylinders in een enkele driveshaft.. waarom zou een W8 dan twee keer 2L motoren zijn? (en mijn V8 is zonder Turbo, 4.2L naturally aspirated) | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:34 |
Hoe dan ook een V8 rijdt veel lekkerder dan een 1.8T'tje.. Lekker veel koppel!! Had ook liever een V8, alleen jammer dat de motorinhoudt zo groot is. Kost me te veel benzine. Volle tank in mijn Passat doe ik net geen 680KM. | |
Parzival | zondag 15 juni 2014 @ 13:35 |
Ik doe ongeveer 400-500km.. 11 a 12 liter:100km | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:35 |
4.2 .. Dat moet een Audi zijn denk ik? Hoeveel doe je met een volle tank ong? | |
MarokkaanseHeld | zondag 15 juni 2014 @ 13:36 |
Netjes, niet verkeerd. Dit Topic gaat nu op slot. Een V8 blijft geweldig! |