Niet te overtreffen opener en opkomstquote:
Bijzonder hoe ontzettend hoog The National altijd scoort op MM. Alle albums (vanaf boxer) zijn bijna boven de 4.10 gemiddeld. Geen (moderne) band doet het beter.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:10 schreef Slobeend het volgende:
Top 100 van 2013 op MuMe, geen verrassende winnaar. http://www.musicmeter.nl/list/top2013
Editors op 10Darkside op 12
Eerlijk gezegd ken ik ook geen band die al 10 jaar en 5 albums lang zo presteert als The National.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bijzonder hoe ontzettend hoog The National altijd scoort op MM. Alle albums (vanaf boxer) zijn bijna boven de 4.10 gemiddeld. Geen (moderne) band doet het beter.
5. The Lion King Soundtrackquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:04 schreef methodmich het volgende:
Nostalgie:
http://www.buzzfeed.com/perpetua/albums-that-are-now-20-years-old
Op naar mooie reissues komend jaar!
Grappig om te zien dat al die albums uit hetzelfde jaar zijnquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:04 schreef methodmich het volgende:
Nostalgie:
Toch ook wel een beetje de 20-jarige verjaardag van Britpop. (ik mis Pulp - His 'n' Hers ook in de lijstquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:04 schreef methodmich het volgende:
Nostalgie:
Ja, een paar dissonanten. Hoewel, die liedjes over oom Scar waren echt wel goed!quote:
die is toch van 1993? Had dan dit jaar al gekundquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:00 schreef Arn0 het volgende:
Toch ook wel een beetje de 20-jarige verjaardag van Britpop. (ik mis Pulp - His 'n' Hers ook in de lijst)
Vaak zijn het goedkope cash-ins, maar af en toe zijn reissues toch wel fijn? Wat nieuw livemateriaal, wat coole demos, alternatieve takes en outtakes vind ik altijd wel interessant als het een favoriete band van mij betreft.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:01 schreef ranja het volgende:
10 van die 36 heb ik al trouwens, hoef ik geen re-issue van![]()
Van de rest ook niet trouwens, die heb ik niet voor niets niet.
Nope, ook 1994!quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef ranja het volgende:
[..]
die is toch van 1993? Had dan dit jaar al gekund
Of 29 augustusquote:
Plus een The National discussiequote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel ironisch dat het topic door popmuziek goed gaat lopen.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wtf lees ik hier nu weer?
Ik vond al eerder dat die plotselinge stijging verdacht veel op Justin Timberlake.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef Norrage het volgende:
Ik zit een beetje te lezen daar, maar het lijkt alsof het door Justin Timberlake kwam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:09 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vond al eerder dat die plotselinge stijging verdacht veel op Justin Timberlake.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker omdat je het nog dikgedrukt moesten maken
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Fegalundquote:
Mooie score. Heb er 8 nog steeds in bezit en heb er 5 ooit wel gehad, maar later weer verkocht bij de goede oude Plaatboef. Daar kon je albums verkopen die je nooit meer draaide. Wel voor minder geld, maar goed, dan had je weer wat geld terug om zelf wat nieuws te kopen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:01 schreef ranja het volgende:
10 van die 36 heb ik al trouwens, hoef ik geen re-issue van![]()
Van de rest ook niet trouwens, die heb ik niet voor niets niet.
quote:
Op een zondagmiddag uit verveling aangemaakt omdat mijn naam wel eens wordt verward.quote:
Die wil ik al een tijdje luisteren, ga ik heel snel doen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:32 schreef Moody het volgende:
Wat blijft Fear of Music van Talking Heads een geniaal album
Laatst ook pas voor het eerst geluisterdquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:32 schreef Moody het volgende:
Wat blijft Fear of Music van Talking Heads een geniaal album
quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die wil ik al een tijdje luisteren, ga ik heel snel doen.
Hun beste album naar mijn mening. Remain In Light op een goede 2e plek, maar als geheel is Fear of Music onovertroffen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Laatst ook pas voor het eerst geluisterdwordt nooit genoemd tussen die andere albums van ze, is mijn idee. Maar erg goed ja
Niet slecht idd, album nog niet geluisterd, maar eens doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Moody het volgende:
Sjees wat een stem
En mooie dame uiteraard
Nu luisterende, Remain in Light vind ik beter denk ik. Meer experimenteel.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
[..]
Hun beste album naar mijn mening. Remain In Light op een goede 2e plek, maar als geheel is Fear of Music onovertroffen.
dit soort dingen moet je op soundcloud zetten johquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
Eerste grote release van het jaar is trouwens aanwezig.
Ben met Sony Vegas wat aan de slag gegaan en heb wat mixjes gemaakt, mixtapeje van 37 minuten in het genre Vaporwave.
Waarschijnlijk vindt niemand het iets, maar heb het vooral voor mezelf gemaakt omdat ik het leuk vind huhu, niet elk nummer is even goed gelukt. Vind Peanut Butter Internet Dates de minste en Welcome to Cyberparadise de beste.
Downloadlink:
http://www60.zippyshare.com/v/66785939/file.html
Cover:
[ afbeelding ]
Meh hoef het niet echt aan mensen te laten horen ofzo, maar vond het wel leuk om met mijn mede-Indie topiccers te delen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:49 schreef Xrenity het volgende:
[..]
dit soort dingen moet je op soundcloud zetten joh
Nog een avondje en je hebt er genoeg van. Niet de beste plaat van SjekSjekSjek, wel een leukequote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:32 schreef Tchock het volgende:
Kut het is twee januari en ik heb nú al een leuk album van vorig jaar alsnog ontdekt wat wel in mijn eindlijst had gemogenHeb al de hele avond THR!!!ER aan staan
Snap hier niks vanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Nog een avondje en je hebt er genoeg zijn.
Wat zijn nog meer aanraders?quote:Niet de beste plaat van SjekSjekSjek, wel een leuke
Mofoquote:
Myth Takes is hun beste plaat imo. Beetje hetzelfde, maar net iets beter.quote:[..]
Wat zijn nog meer aanraders?Even when the water's cold is zo fijnnnn
Ik raad je aan alvast met deze te beginnen:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
2014 wordt het jaar van de new wave en alt metal voor mijIk voel het
Daarnaast zal ik aan het eind van het jaar alle nummers van Radiohead beluisterd hebben, net als The Flaming Lips en Talking Heads.
Nieuwe albums van Xiu Xiu en Beck worden populair op Fok en Frank Ocean eindigt boven aan het lijstje van pitchfork. Het nieuwe album van Soundgarden zal daarentegen compleet genegeerd worden, want 'we leven niet meer in de tijd van Kurt Cobain en c.s.'. Het nieuwe album van U2 wordt uiteraard uitgekotst en op 9 januari zal er een fokker beweren dat Stephen Malkmus and the Jicks het album van het jaar heeft gemaakt, of toch zeker top 10
Stond die niet al in jouw eindlijst?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:06 schreef Moody het volgende:
Tot augustus 2014 zul je nog platen uit 2013 vinden die je eigenlijk in je eindlijst had willen plaatsen, te beginnen met onze Belgische vrienden Flying Horseman
hoezo tot augustus 2014... ik ontdek nu nog steeds platen uit 2009 en 1997quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:06 schreef Moody het volgende:
Tot augustus 2014 zul je nog platen uit 2013 vinden die je eigenlijk in je eindlijst had willen plaatsen, te beginnen met onze Belgische vrienden Flying Horseman
En 1997 en 2009 was waarschijnlijk een metafoor voor 'het verleden'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Joh?Ter informatie: augustus 2014 was een metafoor voor "de toekomst".
Jaloers dat je dat nog allemaal kunt ontdekken!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Daarnaast zal ik aan het eind van het jaar alle nummers van Radiohead beluisterd hebben,
Van Radiohead ken ik inmiddels het meeste al wel hoor. En Flaming Lips heeft gewoon bizar veel albumsquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:02 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jaloers dat je dat nog allemaal kunt ontdekken!
Zou het album voor album doen, niet allemaal in 1 rits beluisteren. Maar dat was je misschien al van plan
(vernoemd naar onze medeposter??)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:36 schreef Kerftminister het volgende:
Xiu Xiu brr, daar heb ik ooit een album van geluisterd en ik kreeg er gewoon jeuk van, wat een deprimerende muziek.
zoals stitches van califone, wat een plaat ontdek ik nuquote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:06 schreef Moody het volgende:
Tot augustus 2014 zul je nog platen uit 2013 vinden die je eigenlijk in je eindlijst had willen plaatsen
Je had Hooverphonic er ook niet in he? Ok je had maar 10 maar toch...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:20 schreef Beregd het volgende:
zoals stitches van califone, wat een plaat ontdek ik nu
ik ben samen met Geike afgehaakt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Je had Hooverphonic er ook niet in he? Ok je had maar 10 maar toch...
ha toen ben ik juist aangehaaktquote:
Precies, die oude DFA stijl. Ohja dikke rapture vibe op die plaat ook best vaak, dit nummer na een slapeloze nacht op Dour live staat me toch bij als een van de meest magische moment-muziek momenten ooit.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:49 schreef Moody het volgende:
[..]
MofoTypfout is mijn middle name
[..]
Myth Takes is hun beste plaat imo. Beetje hetzelfde, maar net iets beter.
Beetje zoals Arcade Fire nu wil zijn
XIU XIU IS DE BESTE BAND OP AARDE GIGA PUNT. Als je wilt bekvechten met een giga fanboy ben je hier aan het goede adres.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:36 schreef Kerftminister het volgende:
Xiu Xiu brr, daar heb ik ooit een album van geluisterd en ik kreeg er gewoon jeuk van, wat een deprimerende muziek.
Wow vet die The Rapturequote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:06 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Precies, die oude DFA stijl. Ohja dikke rapture vibe op die plaat ook best vaak, dit nummer na een slapeloze nacht op Dour live staat me toch bij als een van de meest magische moment-muziek momenten ooit.
[..]
XIU XIU IS DE BESTE BAND OP AARDE GIGA PUNT. Als je wilt bekvechten met een giga fanboy ben je hier aan het goede adres.
Jazeker, ook al volg ik best veel honkbal ook. En ja xiu xiu is naar/bombastisch/bi-seksueel en een triljoen andere dingen maar ken maar weinig bands die het onderwerp als travestie zo mooi kunnen verantwoorden:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
(vernoemd naar onze medeposter??)
Nja had ooit eens dat album geluisterd met dat mes op de hoes en daar kreeg ik een heel ongemakkelijk gevoel van. Heb het meteen weggegooid na afloop en gezworen nooit meer te luisteren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:06 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Precies, die oude DFA stijl. Ohja dikke rapture vibe op die plaat ook best vaak, dit nummer na een slapeloze nacht op Dour live staat me toch bij als een van de meest magische moment-muziek momenten ooit.
[..]
XIU XIU IS DE BESTE BAND OP AARDE GIGA PUNT. Als je wilt bekvechten met een giga fanboy ben je hier aan het goede adres.
De laatste plaat van The Rapture heb ik ook grijs gedraaid destijds (2011?). Ideale autoplaatquote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:06 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
[..]
Knife play? Mes hoes is van de re-issue. Extreem mooie maar ook moeilijke plaat met prachtig drumwerk van Ches Smithquote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja had ooit eens dat album geluisterd met dat mes op de hoes en daar kreeg ik een heel ongemakkelijk gevoel van. Heb het meteen weggegooid na afloop en gezworen nooit meer te luisteren.
Vier woorden:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:05 schreef Moody het volgende:
[..]
De vorige platen waren erg matig naar mijn mening.
Ja, maar Kanye is een belachelijke hype geworden en eigenlijk een soort grap. Ergens is het wel genant ook.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:45 schreef ranja het volgende:
Ha sommige hebben gewoon overal Kanye ingevuld
Als het had gekund had-ie waarschijnlijk ook bij beste zangeres en beste rockband gewonnen
Zijn ze wat mij betreft nooit meer echt overheen gekomen, heerlijke Gang Of Four-ode. Kan me zelfs nog herinneren dat die 's avonds op 3FM geplugd werd. 'Get Myself Into It' was ook nog best goede single. Laatste keer dat ik ze zag moet op De-Affaire in 2007 zijn geweest, geweldige show, had meer koebel kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:18 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Vier woorden:
HOUSE OF JEALOUS LOVERS
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef Felagund het volgende:
Nu snap ik ook eindelijk de TT van een aantal topics terug.
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:37 schreef methodmich het volgende:
Leuke recensie wel hoor Nor! Ben wel nieuwsgierig naar het plaatje geworden nu.
En ik weet wel dat het om de muziek gaat en geen cursus Nederlands is, maar ik zou van 'gewoven' toch even 'geweven' of 'verweven' maken. Nu lijkt het net of ze voor koningin heeft gespeeld.
En van Aafke's mag je Aafkes maken.
Maar ik zal hem eens luisteren. Leuke blog trouwens.quote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:31 schreef Norrage het volgende:
Voor mensen die Aafke Romeijn nog niet hebben gechecked, ik heb er een recensietje over geschrevenleuk album hoor! Maar je moet er wel van houden
Vooral Kalashnikov is wel een heerlijk nummer. Geen Youtube clipjes te vinden, dus zoek maar lekker op spotify opWel staat dit op youtube:
Wow, Kalashnikov klinkt apartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje een 'hardere' versie van Roosbeef, maar klinkt wel vet. Album maar eens beluisteren. Wel gek, had de naam nog niet tegen gekomen terwijl je overal over Eefje bijvoorbeeld struikelt. (ook niet onterecht)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
Nee joh. Dit is bijna net zo als een discussie over sferische muziekquote:Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef methodmich het volgende:
Weven - weefde - geweven is toch echt de juiste vorm. Gewoven komt van wuiven.
Maar daarom zou ik voor 'verweven' gaan, vind ik mooier in dit verband. Al dwalen we nu wel af.
Ja, Aafke heeft opvallend weinig media-attentie. Ik denk dat Eefje ook wel erg snel ging omdat ze de popprijs gewonnen had en zo (net als Roosbeef destijds). Aafke is nog heel wat meer indiequote:Op zondag 5 januari 2014 16:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, Kalashnikov klinkt apartBeetje een 'hardere' versie van Roosbeef, maar klinkt wel vet. Album maar eens beluisteren. Wel gek, had de naam nog niet tegen gekomen terwijl je overal over Eefje bijvoorbeeld struikelt. (ook niet onterecht)
The Notwist. Maar die is al gelekt en heb ik geluisterd en is uitermate geslaagd. Ik hoop verder stiekem op een nieuw Roosbeef en/of Spinvis. Verder ben ik heeeeel erg benieuwd naar het Snarky Puppy album, dat samen met het Kytopia/Kyteman-orkest is gemaakt. Verder niet heel erg veel dat ik verwacht, geloof ik, maar ik ben ook niet helemaal op de hoogte van wat er allemaal wellicht zou kunnen uitkomen.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:48 schreef Felagund het volgende:
Van welke releases verwachten jullie het meest in 2014? Ik heb het gevoel dat er veel minder grote releases zullen uitkomen in vergelijking met dit jaar. Ik wacht nog steeds op het nieuwe album van Modest Mouse, maar die zijn eigenlijk ook al over hun hoogtepunt heen (al was hun laatste EP wel nog goed).
Jezabels, Sophie Ellis Bextor, verder nog weinig idee...quote:Op zondag 5 januari 2014 16:48 schreef Felagund het volgende:
Van welke releases verwachten jullie het meest in 2014? Ik heb het gevoel dat er veel minder grote releases zullen uitkomen in vergelijking met dit jaar. Ik wacht nog steeds op het nieuwe album van Modest Mouse, maar die zijn eigenlijk ook al over hun hoogtepunt heen (al was hun laatste EP wel nog goed).
Geen idee wat er nog aankomt allemaal. Laatste twee Modest Mouse platen vond ik gewoon nog erg tof, dus daar verwacht ik zeker wel wat van.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:48 schreef Felagund het volgende:
Oh hun debuut heb ik echt grijs gedraaid, die 2e al iets minder, ondanks dat ik 'm wel tof vond.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:53 schreef ranja het volgende:
Oja, Blood Red Shoes komen ook met een nieuw album... hopen dat die weer goed wordt.
Ik vond de 2e juist beter dan de 1equote:Op zondag 5 januari 2014 19:00 schreef Gehenna het volgende:
Oh hun debuut heb ik echt grijs gedraaid, die 2e al iets minder, ondanks dat ik 'm wel tof vond.
Hun derde album helemaal gemist, de reviews waren ook niet denderend.
Ik heb niet heel veel hoop voor deze, maar ik ga 'm wel even checken denk ik
Dit nummer hebben ze 1 december uitgebracht, grappig gedaan met een hunt op QR codes enzo.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:53 schreef ranja het volgende:
Oja, Blood Red Shoes komen ook met een nieuw album... hopen dat die weer goed wordt.
quote:Op zondag 5 januari 2014 13:10 schreef Slobeend het volgende:
De twee heren van Jungle komen als het goed is binnenkort met een debuutplaat, maar even checken op Eurosonic.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zie opeens op een paar plekken Jungle langskomen, die zijn mij helemaal niet opgevallen dit jaar. Ook geen flauw benul of ze al in dit topic zijn aangesneden, maar wat een ontzettende lekkere tracks zijn dit:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga nog een keer Jungle droppen. Die singles zijn stuk voor stuk zo lekker, die plaat kan alleen maar slagen.
quote:Op zondag 15 december 2013 15:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Aangezien de plaat pas volgend jaar uitkomt, heb ik alvast mijn song voor 2014:
O, ik bedoelde het niet op de manier van 'beter opletten', maar dat ik je enthousiasme geheel deel. Ik ga ze hier zien begin maart. Echt onwijs veel zin in!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]Tja, zo vaak kijk ik hier ook weer niet. Maar erg fijn inderdaad
![]()
quote:Op zondag 5 januari 2014 19:54 schreef Norrage het volgende:
Huh wie? heb je die ooit eerder genoemd Maxi?
Moet jij geen sinterklaascadeautje reviewen ofzo?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh hun debuut heb ik echt grijs gedraaid, die 2e al iets minder, ondanks dat ik 'm wel tof vond.
Hun derde album helemaal gemist, de reviews waren ook niet denderend.
Ik heb niet heel veel hoop voor deze, maar ik ga 'm wel even checken denk ik
Jij doet altijd overtoepen zeg maar, maar dan met pluggen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:05 schreef Moody het volgende:
Ik sta de titel "plug-koning" hierbij af aan Maxerazzi
Of is het plugkoning, methodmich?
Ah, okéquote:Op zondag 5 januari 2014 19:56 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, ik bedoelde het niet op de manier van 'beter opletten', maar dat ik je enthousiasme geheel deel. Ik ga ze hier zien begin maart. Echt onwijs veel zin in!
Valt best mee dit jaarquote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jij doet altijd overtoepen zeg maar, maar dan met pluggen.
Hmm nee, dat was ik volgens mij niet. Ik heb hier wel paar keer Alice Boman geplugd, die valt ook in dat straatje.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ah, okéIk ben ook erg benieuwd naar ze op Eurosonic.
Heb jij Sumie hier ook niet genoemd?Die wilde ik vanmiddag ook nog pluggen, goed album. Beter dan Agnes Obel zeg ik.
Welquote:Op zondag 5 januari 2014 20:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hmm nee, dat was ik volgens mij niet. Ik heb hier wel paar keer Alice Boman geplugd, die valt ook in dat straatje.
quote:Op donderdag 5 december 2013 11:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo, dit is nog een mooi stil debuutplaatje van de Zweedse songwriter Sumie zo richting het einde van het jaar.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op zondag 5 januari 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn Fok-leven gaat trouwens flink op de handrem de komende tijd. Wat vervelende ziektes in het gezin en de rest van de familie. Misschien gebruik ik dit topic af en toe als uitlaatklep, maar ik zal hoe dan ook dit jaar geen post-leader worden
Heb hem op vinyl.quote:
Staat zelfs al op Spotify.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Norrage het volgende:
Wow die nieuwe Stephen Malkmus is leuk, nu al beter dan die vorige
Sterkte!quote:Op zondag 5 januari 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn Fok-leven gaat trouwens flink op de handrem de komende tijd. Wat vervelende ziektes in het gezin en de rest van de familie. Misschien gebruik ik dit topic af en toe als uitlaatklep, maar ik zal hoe dan ook dit jaar geen post-leader worden
Sterkte inderdaad. Hopelijk is het over een tijdje weer wat zonnigerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte, Moody. Gebruik 't topic vooral als uitlaatklep, indien nodig.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
quote:Op zondag 5 januari 2014 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb eindelijk de tijd gehad voor Reflektor. Wat is Normal Person voor een plaat zeg
oh fuck jaquote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Moet jij geen sinterklaascadeautje reviewen ofzo?
LP1 komt in ieder geval in de buurt van Funeralquote:
Ho. Wow. Nu drop je wel even een stelling zeg.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LP1 komt in ieder geval in de buurt van Funeral
Sterkte Moody. Tot snel.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
Van jou ben ik niet anders gewend.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:37 schreef Norrage het volgende:
Reflektor is beter dan Funeralneemt volgend jaar in mijn albumlijst wel de plaats over van Funeral
Ook wel een statement trouwens
Mwah, het mist een Tunnels, een Wake Up, een Rebellion. Een échte knaller. Over de breedte is het zeker het op één na beste Arcade Fire-album.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:37 schreef Norrage het volgende:
Reflektor is beter dan Funeralneemt volgend jaar in mijn albumlijst wel de plaats over van Funeral
Ook wel een statement trouwens
quote:
Ik vind Funeral ook beter. Vooral de A-kant van dat album (Neighborhoods #1-4 en Une Année...) is gewoon... perfect.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, het mist een Tunnels, een Wake Up, een Rebellion. Een échte knaller. Over de breedte is het zeker het op één na beste Arcade Fire-album.
Mjah. Vind dat wel meevallenquote:Op zondag 5 januari 2014 23:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, het mist een Tunnels, een Wake Up, een Rebellion. Een échte knaller. Over de breedte is het zeker het op één na beste Arcade Fire-album.
Dat is wel waar. Reflektor blijft te langquote:Op zondag 5 januari 2014 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Funeral ook beter. Vooral de A-kant van dat album (Neighborhoods #1-4 en Une Année...) is gewoon... perfect.Reflektor is geweldig, spannend, mooi... Maar het is niet perfect.
Neighborhood #2 en Rebellion vind ik allebei geweldig. Vooral die eerste staat heel erg hoog in mijn nummerlijst aller tijden (en op #1 meest afgespeeld in mij iTunes nu)quote:Op zondag 5 januari 2014 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Reflektor blijft te langFuneral heeft geen enkele dip
(maar, vind ii zelf, ook geen hoogtepunt. En dat bedoel ik niet negatief hoor)
Zelf niet zo'n last van maar ik zie wel hoe dat vervelend kan zijn. Als je het al geen leuk nummer vindt is dat Wooooo-hoooo-gedoe volgens mij afschuwelijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb bij Funeral altijd een probleempje: Wake Up. Wat een grafnummer vind ik dat, zeg.
Ik trek dat wohooooo whoooooo wel heerlijk eigenlijkquote:Op zondag 5 januari 2014 23:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb bij Funeral altijd een probleempje: Wake Up. Wat een grafnummer vind ik dat, zeg.
Ik vind dat het beste nummer denk ik eigenlijkquote:Op zondag 5 januari 2014 23:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Eens over Neighborhood #2, is ook mijn favoriet van dat album. Voor mijn gevoel zijn niet veel mensen het daarmee eens.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Neighborhood #2 en Rebellion vind ik allebei geweldig. Vooral die eerste staat heel erg hoog in mijn nummerlijst aller tijden (en op #1 meest afgespeeld in mij iTunes nu)
Ik heb 't na een minuut weer afgezet. Ik snap best dat mensen dit goed vinden, maar zijn stem, allerjezus, wat is die altijd toch ongelooflijk 'gemaakt' zeurderig.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:01 schreef Norrage het volgende:
Nou, de nieuwe Blaudzun...
Wat vinden we?
QFT.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:24 schreef BoerBert het volgende:
Even los van Blaudzun, ik kan er sowieso niet snel tegen als de zanger van een bandje zo'n typisch indiestemmetje wil opzetten. Zo'n keeldichtknijpertje waardoor je geen woord meer verstaat en het klinkt zoals 100 andere bandjes.
Saaie meuk die 2000 keer beter word gemaakt maar omdat het Nederlands is het speciaal voor veel mensen. Ohja en man is veels te zelf ingenomen, heb ooit het 'genot' gehad om hem te ontmoeten maar hij denkt echt dat hij de Nederlandse Bon Iver is....quote:Op maandag 6 januari 2014 14:01 schreef Norrage het volgende:
Nou, de nieuwe Blaudzun...
Wat vinden we?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer helemaal terug door jullie gister.
quote:
Ik neem aan dat ze een gifje hebben gebruikt en dat ze haar niet zo voor 3:22 hebben gefilmd?quote:
Dat is wel heel cool ja. Ook een hele lijst met Ijslandse artiesten, daar kan je ook bijna niet mee misgaanquote:Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, op een oude IJslandse basis van de NAVO in Keflavík vindt van 10 t/m 12 juli een editie van All Tomorrow's Parties plaats met als hoofdacts Portishead en Interpol. Dit klinkt zo briljant, dat ik misschien blind kaarten ga kopen.![]()
[ afbeelding ]
Roos van roosbeef kan hetquote:Op maandag 6 januari 2014 15:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Ze knippert niet met 'r ogen, volgens mij? Bijna drieëneenhalve niet knipperen met de ogen lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.
Oh vet, en ik wil al jaren naar IJslandquote:Op maandag 6 januari 2014 16:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is wel heel cool ja. Ook een hele lijst met Ijslandse artiesten, daar kan je ook bijna niet mee misgaan
Lijkt mij ook, ook een fervent wielervolger, wil zijn docu nog altijd zien.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:35 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Blaudzun trouwens wel een sympathiek persoon, die alleraardigst is in interviews en dergelijken, en met een woest goede muzieksmaak.
Toffe locatie idd. Is wel een paar dagen voor D-Day.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, op een oude IJslandse basis van de NAVO in Keflavík vindt van 10 t/m 12 juli een editie van All Tomorrow's Parties plaats met als hoofdacts Portishead en Interpol. Dit klinkt zo briljant, dat ik misschien blind kaarten ga kopen.![]()
[ afbeelding ]
En er dan meteen een vakantie aan vastknopen, natuurlijk.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
D-Day?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toffe locatie idd. Is wel een paar dagen voor D-Day.
Einde contract.quote:
Fok! Indie Central meet. De Hostel kaarten zijn trouwens al uitverkocht.quote:
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Kaarten zijn hier binnen. Accommodatie zoek ik later wel uit. #YOLO
Je kan ook kaarten kopen met OV-tickets naar de hoofdstad. Daar moet toch wel overnachtingen te vinden zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Kaarten zijn hier binnen. Accommodatie zoek ik later wel uit. #YOLO
Vriend van me hier in Londen smste ik: 'Portishead + Interpol at an old NATO base in Iceland. Shall I go ahead?' Waarop zijn antwoord was: 'Yes. Fucking yes.'quote:
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Vriend van me hier in Londen smste ik: 'Portishead + Interpol at an old NATO base in Iceland. Shall I go ahead?' Waarop zijn antwoord was: 'Yes. Fucking yes.'
Dan heb je het tofste land nog te goed.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:49 schreef Felagund het volgende:
IJsland lijkt mij ook tof, een van de weinige landen in Scandinavië waar ik nog niet geweest ben.
Het streepje is hier volledig overbodig, dus plugkoning is gewoon goed.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:05 schreef Moody het volgende:
Ik sta de titel "plug-koning" hierbij af aan Maxerazzi
Of is het plugkoning, methodmich?
Als je hoogtepunt een plaat uit 2001 bedoelt en daarna een sloot herhalingsoefeningen ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:20 schreef Xrenity het volgende:
Interpol is wel al flink over z'n hoogtepunt heen toch?
Door wie gekozen? Waarop gebaseerd?quote:Op maandag 6 januari 2014 17:55 schreef Tchock het volgende:
Beste vinyl artwork van 2013 is gewonnen door:
[ afbeelding ]
Tweede en derde zijn
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Meningen?
Ja... goede vraag. NME bracht het. Het is blijkbaar een al negen jaar op rij uitgereikte award van Art Vinyl maar als ik zo rondkijk is het een reclame voor een lijst waar je makkelijk platen in kunt tonen?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Door wie gekozen? Waarop gebaseerd?
deze staat bij mij wel hoog
[ afbeelding ]
Is dat Nederlands?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef kciR het volgende:
Voor de liefhebbers van Eefje: Rita Zipora
Net iets meer elektropop en nog net iets onverstaanbaarder. Lekker dromerig.
Hele album staat op de luisterpaal.
Ja, Nederlands.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dat Nederlands?
edit: ik keek alleen naar de naam + titel
Maar klinkt zeker leuk, artiest om in de gaten te houdenquote:Op maandag 6 januari 2014 20:08 schreef kciR het volgende:
[..]
Ja, Nederlands.![]()
Wasem is een ander woord voor damp
ze is ook 1 van de 12 tips van 3voor12quote:Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef kciR het volgende:
Ik vind het helaas vele malen storender dan Eefje..quote:Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef kciR het volgende:
Verschrikkelijk slecht.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:18 schreef Tchock het volgende:
Hoe is die nieuwe Springsteen eigenlijk?
Nog niet geluisterd, maar nog niet veel echt positieve verhalen over gehoord. Al krijgt hij goede reviews van o.a. Uncut.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:18 schreef Tchock het volgende:
Hoe is die nieuwe Springsteen eigenlijk?
Begin vaak met de bekendste, Magnolia dinges. Beviel me wel, ga hem nog wel vaker luisteren, denk dat het een groeiertje is.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:14 schreef Norrage het volgende:
Whiskeytown is wel lekker, maar wel vrij standaard alt-country. Dan liever Ryan Adams solo. Songs: Ohia is wel heel briljant. Welke albums heb je van hem gechecked?Mijn favoriet is Ghost Tropic.
Gold en Heartbreaker zijn wel de klassiekers, mijns inziens. Vooral Gold, daar staat zelfs een "hit" op.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begin vaak met de bekendste, Magnolia dinges. Beviel me wel, ga hem nog wel vaker luisteren, denk dat het een groeiertje is.
Wat moet ik van Ryan Adams solo binnenhalen?
Gold & Heartbreaker zijn de bekendste albums. Is denk ik ook een goede start, met Gold meer pop en Heartbreaker meer richting (alt)country.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begin vaak met de bekendste, Magnolia dinges. Beviel me wel, ga hem nog wel vaker luisteren, denk dat het een groeiertje is.
Wat moet ik van Ryan Adams solo binnenhalen?
Ben meestal meer van experimenteel, maar toch maar voor Gold gegaan.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gold & Heartbreaker zijn de bekendste albums. Is denk ik ook een goede start, met Gold meer pop en Heartbreaker meer richting (alt)country.
Als je er in gaat met 'zal wel niets voor mij zijn' kun je je tijd misschien beter besteden met een ander albumquote:Op maandag 6 januari 2014 22:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben meestal meer van experimenteel, maar toch maar voor Gold gegaan.
Zo eerst maar ff Reflektor proberen, zal wel niks voor mij zijn, mja kan niet achterbljiven na die massale hype.
O heb geen idee hoor, maar Funeral was het ook niet helemaal voor mij, maar wil even zien waar alle fuzz vandaan komt.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je er in gaat met 'zal wel niets voor mij zijn' kun je je tijd misschien beter besteden met een ander album
Dat hoor ik idd al meteen, veel meer een retrosound. Zie trouwens dat ik Funeral alsnog een 8 heb gegeven, dus die moet ergens toch wel bevallen zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:37 schreef Norrage het volgende:
Het is sowieso niet echt met Funeral te vergelijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |