abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134214232
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134214240
Vers deel! :)

En bedtijd. Morgen verder lijnen. ;)
pi_134215037
Ik heb vannacht gedroomd over eten :') broodjes met Zeeuws spek, sinterklaas rommel van de uitverkoop (wait... WHUUUUTTT? :') ) slagroom, allemaal chocolade..

Gelukkig was het een droom :9

Gister naar een soort van borrel geweest van m'n vriend zijn werk. Netjes bij water gebleven en maar 2 hapjes ( een half plakje stokbrood met een toefje filet american, en een half plak stokbrood met een stukje zalm :9 )
pi_134215066
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurant O+ met een bijpassend wijnarrangement O+ Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134215169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurant O+ met een bijpassend wijnarrangement O+ Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
En terecht! *O*
  vrijdag 13 december 2013 @ 07:59:53 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134215222
Wauw, griepje bleek GRIEP. -O- Wel heel goed voor de eetlust, maar damn wat heb ik me kut gevoeld de afgelopen dagen. Vandaag gaat het voor het eerst beter, behalve dan dat mijn hele rechter zij zeer doet bij het ademhalen, inclusief ribbenkast en heel vals in mijn zij. -O-

Oh, wat een heerlijk vooruitzicht miss_Sly! :9
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:49:18 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134215707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p. :') ga ik wel voor naar Londen :P

Ik wil wel van je weten hoe het was!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:54:28 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134215786
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.

Help...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_134215850
115,6
pi_134215906
Sly dat klinkt heerlijk!

BE klinkt heftig! Gelukkig weer aan de beterende had.

Hier gaat het eigenlijk best naar wens allemaal deze week, hoop daar dus ook resultaat van te zien op de weegschaal zondag.
Gisteren weer wezen aquarobicen en nu dus spierpijn..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_134215975
Morning!
Beterschap Be!
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:24:29 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134216209
Oeh, heb op marktplaats toch nog twee leuke heupsjaals gevonden. Bod gedaan, ben benieuwd. Verder dan vooral even op zoek naar lange gouden oorbellen en eventueel iets van een chiffon sluier ofzo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_134216224
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p. :') ga ik wel voor naar Londen :P

Ik wil wel van je weten hoe het was!
We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgrade :D
Ik heb er heel veel zin in.
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:32:19 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134216324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgrade :D
Ik heb er heel veel zin in.
Tof, geniet ervan!
pi_134216346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.

Help...
Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.
pi_134216361
Vandaag komt onze keuken in het nieuwe huis... ik ben zo benieuwd(ook al blijft het eerst in de dozen staan..) Woensdag & donderdag wordt 'ie geplaatst *O*
pi_134216426
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.
Dat wou ik net als tip geven :Y buikdanssjaaltjes kom je op de markt ook nog wel eens tegen (vaak wel in een te kleine maat maar goed voor zo'n feestje maakt dat niet uit).
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:02:37 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134216900
Net de ha maar gebeld, de pijn was echt heel erg.
Er is nog steeds niet iets enorm mis, de pijn is spierpijn, maar daardoor ging ik heel hoog ademen en dus hyperventileren, en dus stress, dus nog raarder ademhalen. :@
Nu antibiotica, want drie weken verkouden is sws lang en flinke pijnstilling.

En gewoon rust nemen en niet de was gaan doen zodra het beter lijkt te gaan. :') :@
pi_134216968
Hm. Vandaag nog steeds + 1,5 tov vorige week, terwijl ik netjes aan het afvallen was en niets geks heb gedaan. (Ja gisteren oliebol maar nog steeds <1950 kcal en hardgelopen). Laten we hopen dat ik ongesteld moet worden ofzo.
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:40:38 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134217753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat wou ik net als tip geven :Y buikdanssjaaltjes kom je op de markt ook nog wel eens tegen (vaak wel in een te kleine maat maar goed voor zo'n feestje maakt dat niet uit).
Hmmz, zal eens kijken of ik nog op de markt kom. Misschien komende donderdag :) Txs voor de tip iig!

Net 4 zelfgebakken dunne speculaasjes op en nu al weer trek in lunch. Ik ben moe en heb het koud en merk dat ik, als ik dan niet kan slapen en geen dikke deken bij de hand heb, meteen weer zin krijg om te snaaien... |:(
pi_134217785
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:

Help...
Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:14:37 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134218477
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:42 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?
Nee, echt in de verste verte niet :) Midden-Brabant...
pi_134219024
Goedemorgen. :)

Ik durf het bijna niet hardop het zeggen, maar volgens mij heb ik na mijn instort-moment mijn knop weer gevonden. Het gaat goed. :)

Gisteren in de bioscoop geweest. Ik had een zakje chips maar die waren niet lekker, toen at ik er 5 en vroeg ik me af waarom ik iets at wat ik niet zo lekker vindt en heel erg ongezond is. Heb daarna niks meer gehad. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:45:52 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134219239
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen. :)

Ik durf het bijna niet hardop het zeggen, maar volgens mij heb ik na mijn instort-moment mijn knop weer gevonden. Het gaat goed. :)

Gisteren in de bioscoop geweest. Ik had een zakje chips maar die waren niet lekker, toen at ik er 5 en vroeg ik me af waarom ik iets at wat ik niet zo lekker vindt en heel erg ongezond is. Heb daarna niks meer gehad. :)
*O* En zo werkt het dus!
pi_134219295
*O*

Heb wel een weekend vol bier-feestjes, maar misschien moet ik dat eens doen met mate. En vooral, zondag-brakdag eens normaal eten. Te beginnen met niet de zin "zullen we maar bestellen dan?" uit te spreken 's avonds.
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:53:42 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134219460
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:47 schreef Lonaa het volgende:
*O*

Heb wel een weekend vol bier-feestjes, maar misschien moet ik dat eens doen met mate. En vooral, zondag-brakdag eens normaal eten. Te beginnen met niet de zin "zullen we maar bestellen dan?" uit te spreken 's avonds.
Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.
pi_134219629
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.
Correct. :)

Ik sta vanavond achter de bar. Veel mensen die ik al lang niet meer gesproken hebben ergo: flinke naborrel. Ik neem al een tijdje geen tosti meer na mijn dienst (ja heel soms, als ik tot 6 uu 's ochtends moet, maar dat is niet aan de orde).

Morgen moet ik even gezonde boodschappen doen en heb ik 's avonds een CD release van kennissen, dat wordt ook bier, aansluitend een feestje.

Zondag niks op de planning, maar normaal gesproken eet ik me die dag helemaal vol, want brak. Dat gaan we dus niet doen. :s)
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:03:42 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134219780
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Correct. :)

Ik sta vanavond achter de bar. Veel mensen die ik al lang niet meer gesproken hebben ergo: flinke naborrel. Ik neem al een tijdje geen tosti meer na mijn dienst (ja heel soms, als ik tot 6 uu 's ochtends moet, maar dat is niet aan de orde).

Morgen moet ik even gezonde boodschappen doen en heb ik 's avonds een CD release van kennissen, dat wordt ook bier, aansluitend een feestje.

Zondag niks op de planning, maar normaal gesproken eet ik me die dag helemaal vol, want brak. Dat gaan we dus niet doen. :s)
Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.
pi_134220201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.
Die tosti is een soort van traditie, zeg maar. En er zijn er meer die hem niet eten. ;) Als ik echt honger heb, vind ik wel een gezondere optie als het er is. Een appel, een bruine boterham met tonijnsalade zonder mayo oid.
pi_134220729
Zo'n ramp is een tosti ook weer niet hoor.
pi_134220915
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:32 schreef Myraela het volgende:
Zo'n ramp is een tosti ook weer niet hoor.
True, op zich niet.

Maar, het zijn 2 witte boterhammen, goedkope jonge voorgesneden kaas, goedkope schouderham, veel van beide, en een flinke kledder mayo. :9
pi_134221015
Anders maak je nu alvast een flinke pan stevig gevulde soep voor zondag. Ik vind soep met een kater altijd 1 van de allerbeste opties, en dat wordt alleen maar lekkerder als het 2 daagjes oud is. Lekkere gevulde tomatensoep, of bruine bonensoep!
pi_134221045
Ik ga dit weekend trouwens 'los', want ik ga straks met 3 vrienden naar Antwerpen om een weekendje stevig bier te drinken. En wrslk ook veel uit eten. Maar het mag, want het is een mini-vakantietje, en Vlaams eten is 1 van mijn aller-lievelings, dus dat is het waard. Geen vlaamse frieten trouwens, alhoewel, misschien bij het stoofvlees een portietje ;)
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:53:17 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134221395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:42 schreef Zeester het volgende:
Ik ga dit weekend trouwens 'los', want ik ga straks met 3 vrienden naar Antwerpen om een weekendje stevig bier te drinken. En wrslk ook veel uit eten. Maar het mag, want het is een mini-vakantietje, en Vlaams eten is 1 van mijn aller-lievelings, dus dat is het waard. Geen vlaamse frieten trouwens, alhoewel, misschien bij het stoofvlees een portietje ;)
Oeh, frietjes... Daar heb ik zin in -O-

Ik zit aan een sojacappuccino met speculaassiroop c_/
pi_134223357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oeh, frietjes... Daar heb ik zin in -O-

Ik zit aan een sojacappuccino met speculaassiroop c_/
Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons eten ;)!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:53:03 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134223415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef Zeester het volgende:

[..]

Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons eten ;)!
Nope, er is een Winterfair in het stadje waar ik werk, dus helaas, helaas... :(
pi_134225078
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

True, op zich niet.

Maar, het zijn 2 witte boterhammen, goedkope jonge voorgesneden kaas, goedkope schouderham, veel van beide, en een flinke kledder mayo. :9
Dan neem je zonder mayo? :)
pi_134226023
Bij een tosti hoort ketchup :9
Maar goed ik eet ook tosti zonder ham :D dus eigenlijk geen tosti.
pi_134226043
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan neem je zonder mayo? :)
Meh, dan liever geen tosti :P
pi_134226534
Lijstje van de dag:
O: havermout met 250 ml melk, hand kersen, 2tl suiker. Banaan.
L: 4 boterhammen kaas, 1,5 mok linzensoep
T: iets
D: lasagne
T: yoghurt met iets van fruit.

Misschien vanavond ook hardlopen. Ik erger me aan die 1,5 extra kilo :').
pi_134226645
Op hoeveel kcal kom je uit c_c?
Het is een mooi lijstje maar ik zou ook niet afvallen op dit soort lijstjes (helaas).
Of je moet inderdaad gaan hardlopen ^O^
pi_134226831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:06 schreef Sarabi het volgende:
Bij een tosti hoort ketchup :9
Maar goed ik eet ook tosti zonder ham :D dus eigenlijk geen tosti.
Ik ook. Broodje gesmolten kaas ftw :D
pi_134227006
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:26 schreef Sarabi het volgende:
Op hoeveel kcal kom je uit c_c?
Het is een mooi lijstje maar ik zou ook niet afvallen op dit soort lijstjes (helaas).
Of je moet inderdaad gaan hardlopen ^O^
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?

Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
pi_134227053
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?

Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
Je bedoelt TDEE denk ik? Dat is BMR + beweging. Maar dan zou je wel moeten afvallen op 1940 ja. :Y
pi_134227064
En niet afvallen tot daar aan toe, maar aankomen?
pi_134227079
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoe lang ben je?

En ja een redelijk zwaar ontbijt + een grote lunch wil ik persoonlijk liever niet combineren met lasagna.
Maar goed ik ben dus ook klein, dus wie weet is het perfect voor jou.
pi_134227226
1.76m

Ik ontbijt om 6 uur en kan pas weer om 11 uur eten als ik werk (zoals vandaag). Eten op een operatiekamer is een beetje lastig. Maar als ik dus niet fatsoenlijk ontbijt val ik praktisch flauw.
pi_134227332
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:38 schreef clumsy_clown het volgende:
En niet afvallen tot daar aan toe, maar aankomen?
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.

Eet je op alle dagen rond de 1940 of alleen op de dagen dat je een een half uur hardloopt? Berekenen van TDEE is eigenlijk BMR + normale dagelijkse activiteit. Bijvoorbeeld met een zittend beroep krijg je BMR x 1.2 = wat je op een dag bij benadering verbrandt. De kcal die je verbrandt tijdens specifieke sportmomenten zijn daarin niet meegenomen. Loop je dus hard, dan zal je TDEE mogen eten + het aantal kcal dat je in dat half uur extra verbrandt.
pi_134227410
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef clumsy_clown het volgende:
1.76m

Ik ontbijt om 6 uur en kan pas weer om 11 uur eten als ik werk (zoals vandaag). Eten op een operatiekamer is een beetje lastig. Maar als ik dus niet fatsoenlijk ontbijt val ik praktisch flauw.
Ok :) nouja je bent net pas weer begonnen dus wie weet moet je lichaam er gewoon even aan wennen.
Maar volgens bijvoorbeeld FatSecret zou ik ook zo'n 2300kcal moeten eten maar als ik dagelijks 1900/2000kcal eet kom ik helaas aan.
Volgens mij rekenen dat soort programma's je beweging veelste ruim (en sowieso is elk lichaam natuurlijk anders).

En niets mis met een goed, stevig ontbijt ^O^ super juist. Maar let dan bijvoorbeeld op bij je lunch of avondeten.
pi_134228335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Maar volgens bijvoorbeeld FatSecret zou ik ook zo'n 2300kcal moeten eten maar als ik dagelijks 1900/2000kcal eet kom ik helaas aan.
Herkenbaar. Maar misschien is dat ook grotendeels vocht? Ik heb een tijdje normaal gegeten en toen was ik twee kilo zwaarder. Nu doe ik weer een week rustiger aan en zijn die 2 kilo er weer af.

Nadeel is wel als je langdurig dieet dat je spiermassa kwijtraakt waardoor je BMR ook lager wordt. ;(
pi_134228391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Nadeel is wel als je langdurig dieet dat je spiermassa kwijtraakt
Is dat zo?
pi_134228412
Is 1 blikje V8 drank + 1 appel per dag voldoende om genoeg vitamine/micronutrienten binnen te krijgen? Zie het zo: dit is mijn poging om het meeste fruit/groente van de dag in 1 keer binnen te krijgen.
pi_134228481
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.

Eet je op alle dagen rond de 1940 of alleen op de dagen dat je een een half uur hardloopt? Berekenen van TDEE is eigenlijk BMR + normale dagelijkse activiteit. Bijvoorbeeld met een zittend beroep krijg je BMR x 1.2 = wat je op een dag bij benadering verbrandt. De kcal die je verbrandt tijdens specifieke sportmomenten zijn daarin niet meegenomen. Loop je dus hard, dan zal je TDEE mogen eten + het aantal kcal dat je in dat half uur extra verbrandt.
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.

Maar ik heb ook een zeikerig humeur dus wellicht zijn het gewoon de hormoontjes. Klopt wel met de datum ook, bedenk ik me nu (heb een spiraaltje dus bloed niet meer als bewijs :P)
pi_134228606
Het is altijd goed om bij twijfel over waarom je niet afvalt kritisch te kijken naar wat je eet en hoeveel je eet, maar ik zou eenvoudigweg niet proberen om een gewichtstoename over een week te verklaren. Het gaat om de lange termijn. Natuurlijk is het frustrerend, maar een lichaam doet niet altijd voor ons voorspelbare dingen. Ik kwam in de eerste weken dat ik ging sporten aan en heb daarna nog vele weken stilgestaan in gewicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_134229142
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.

Maar ik heb ook een zeikerig humeur dus wellicht zijn het gewoon de hormoontjes. Klopt wel met de datum ook, bedenk ik me nu (heb een spiraaltje dus bloed niet meer als bewijs :P)
Je kan 2 weken proberen en als iets niet werkt idd iets lager gaan zitten. :) Berekeningen blijven schattingen, helemaal op een wat zwaarder gewicht zoals je zelf al zei.
pi_134229209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
pi_134229594
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?
pi_134229981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.
pi_134230003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.
pi_134230136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.
Het is in ieder geval een reden om genoeg te blijven eten *O*
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:34:18 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134232961
Nou, de fysio wilde dat ik meer ging eten. Dus we gaan nu naar 2000kcal om maar ff uit te proberen.
pi_134235267
Volgens fatsecret moet ik 3600 calorieën per dag. Koekoek!
  vrijdag 13 december 2013 @ 19:36:40 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134235381
Hoeveel????? De tyfus :')
pi_134235436
3600 :P Maar ik ben 190 lang, 129 kg... misschien dat dat meetelt :P
pi_134235509
Wow dan moet je echt veel eten als je gezond eet....
pi_134235559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:39 schreef Sarabi het volgende:
Wow dan moet je echt veel eten als je gezond eet....
Dan blijf je 24/7 eten _O-
  vrijdag 13 december 2013 @ 19:42:23 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134235660
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef PatriQue89 het volgende:
3600 :P Maar ik ben 190 lang, 129 kg... misschien dat dat meetelt :P
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite. :')
pi_134235670
Maar hoeveel kcal eet je wel per dag?
pi_134235701
1600kcal is al veel voor mij (of ik moet een fles wijn drinken maar dat probeer ik niet al te vaak te doen ;) )
pi_134235704
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef Sarabi het volgende:
Maar hoeveel kcal eet je wel per dag?
Rond de 2000. soms wat meer, soms wat minder.
pi_134235945
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite. :')
Wat versta jij onder bmr?
pi_134239173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:48 schreef -Ciske- het volgende:

[..]

Ik denk dat ze TDEE bedoelen.
pi_134240354
Mijn BMR ligt tussen 1500-1700 volgens verschillende calculators.
pi_134240498
Daarom, ik vond het al wat aan de hoge kant.
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:15:05 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134240873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:48 schreef -Ciske- het volgende:

[..]

http://www.voedingswaarde(...)l-metabolisme-ratio/
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:16:10 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134240926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mijn BMR ligt tussen 1500-1700 volgens verschillende calculators.
Ja, mijne ook in absolute rust zit die op 1600. Volgens de berekeningen heb ik met mijn sportactiviteit 2500 nodig.
pi_134241088
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:43 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Rond de 2000. soms wat meer, soms wat minder.
Dat is echt weinig voor een vrij grote kerel. Als ik 2000 kcals eet val ik zeker af en ik ben een stuk kleiner (86 kg). Op normale dagen eet ik rond de 3000 kcal, als ik sport nog meer.. Tel je je calorieeen of hoeveelheden wel goed?
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:18:56 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134241107
Hmm, of toch tdee idd :o

Kun je dat eigenlijk ergens goed laten berekenen?
pi_134241223
Hier een BMR van 1400 volgens de calculators maar dat zegt me niet zoveel.

Mijn TDEE ligt rond de 2400, dat heb ik niet met een calculator berekend maar gewoon door het gedurende langere tijd bij te houden en dan uit te middelen waarbij ik gelijk blijf.

Nutritiondata heeft mijns inziens nog de meest betrouwbare calculator, omdat je daar alle activiteit los kan invoeren.

En niet "1-3x sporten per week", wat nog van alles kan inhouden 8)7
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:23:06 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134241361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef -Ciske- het volgende:
Hier een BMR van 1400 volgens de calculators maar dat zegt me niet zoveel.

Mijn TDEE ligt rond de 2400, dat heb ik niet met een calculator berekend maar gewoon door het gedurende langere tijd bij te houden en dan uit te middelen waarbij ik gelijk blijf.

Nutritiondata heeft mijns inziens nog de meest betrouwbare calculator, omdat je daar alle activiteit los kan invoeren.

En niet "1-3x sporten per week", wat nog van alles kan inhouden 8)7
Hoe heb je het bijgehouden? Kijken hoeveel cals je eet en dan kijken of je afvalt/aankomt/gelijk blijft?

Ik blijf met 1900kcal op 74 steken. Maar 1900 is volgens mijn fysio vrij weinig.
pi_134241797
Ja, inderdaad kcal inname bijhouden gedurende langere tijd.

En een trendlijn maken van je gewicht, zodat je de uitschieters eruit haalt.
Dan ben je ook veel minder geneigd om bij te gaan sturen omdat je een keer een dag een kg meer weegt.

vrijdag 13 december 2013 @ 21:33:17 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134241987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:30 schreef -Ciske- het volgende:

Dan ben je ook veel minder geneigd om bij te gaan sturen omdat je een keer een dag een kg meer weegt.

[ afbeelding ]
Oeh, ga ik maar eens doen. Maar hoe doe je dat qua spieren dan? Want als jij 3kg aankomt kunnen dat spieren zijn.
pi_134242335
Je kan het combineren met een meting via een meetlint. Taille / heupen / benen e.d.
Meestal merk je ook wel aan je kleren of je slanker wordt. Spier neemt immers minder ruimte in dan vet.

Als je gelijk blijft qua gewicht maar wel slanker wordt, prima toch?
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:44:33 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134242711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:38 schreef -Ciske- het volgende:
Je kan het combineren met een meting via een meetlint. Taille / heupen / benen e.d.
Meestal merk je ook wel aan je kleren of je slanker wordt. Spier neemt immers minder ruimte in dan vet.

Als je gelijk blijft qua gewicht maar wel slanker wordt, prima toch?
True story. Heb er maar 1 uit de itunes store geplukt. Thnx.
pi_134242802
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:30 schreef -Ciske- het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk is dat ja. :D Kan ook precies zien ik welke perioden ik dan minder mijn best heb gedaan.
pi_134254337
Oe, spierpijn van het hardlopen O+.

Ik ga me maar ff niets aantrekken van de weegschaal en door met de flow waar ik in zit. Zal vanzelf wel goed komen. Wel hou ik het voortaan bij max 1800 kcals.
  zaterdag 14 december 2013 @ 08:06:02 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134254410
Ik had gisteren besloten niet te gaan sporten vandaag. :') nu wil ik sporten _O-
pi_134254458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:06 schreef Qwea het volgende:
Ik had gisteren besloten niet te gaan sporten vandaag. :') nu wil ik sporten _O-
Waarom had je dat besloten?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 14 december 2013 @ 08:34:13 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134254504
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarom had je dat besloten?
Omdat ik deze week al 6x heb gesport. Zaterdag, zondag, maandag, woensdag, donderdag, vrijdag. En maar 1 dag rust heb gehad. Maar nu verveel ik me en ben ik uit mn ritme :')
pi_134254519
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Omdat ik deze week al 6x heb gesport. Zaterdag, zondag, maandag, woensdag, donderdag, vrijdag. En maar 1 dag rust heb gehad. Maar nu verveel ik me en ben ik uit mn ritme :')
Ga dan even fappen en de keuken poetsen.

7 keer is denk ik echt niet goed voor je lichaam als je ook nog intensief sport ook. Of iets doen wat weinig van je lichaam vraagt. Een flink stuk wandelen ofzo?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 14 december 2013 @ 08:41:33 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134254543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ga dan even fappen en de keuken poetsen.

7 keer is denk ik echt niet goed voor je lichaam als je ook nog intensief sport ook. Of iets doen wat weinig van je lichaam vraagt. Een flink stuk wandelen ofzo?
True story. Ga wel naar de markt zo *O*
pi_134254552
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

True story. Ga wel naar de markt zo *O*
Daar mag dat doorgaans niet }:|
pi_134254574
Goeiemorgen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_134254588
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Goeiemorgen
Gmogge V :*
pi_134254695
Meurning
Kwak
pi_134255467
Ik heb zoo zalig gegeten en heerlijke wijnen gedronken! Het was een geweldige belevenis, de hele sfeer, de perfecte bediening, het meer dan verrrukkelijke eten en de completerende zalige wijnen!

Ik heb wel ergens halverwege het voornemen om vanmorgen te gaan sporten maar laten varen. Dat was maar goed ook, want ik was pas om twee uur thuis (getafeld van 20-1 uur ongeveer) en al die wijnen hadden zo hun invloed :+
pi_134255510
Hallon ATL :W

Jaloers Miss_sly :o
pi_134255610
Oh miss sly, topavond. Ik wil ook!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_134255754
Het is het ook echt waard! Het is duur, maar zo geweldig. Ik ga dit zeker nog een keer met mijn vriend doen, hoewel we daar wel voor moeten sparen, denk ik :') Maar dat is het zeker wel waard!

Het begon al meteen toen we aan tafel gingen. Of we wilden starten met een glaasje champagne? Tuurlijk! Komt er een speciale champagne-wagentje naar de tafel gereden en de sommelier geeft uitleg over de circa 10 verschillende flessen champagne waar je uit kunt kiezen. Daarna kregen we brood met olie en boter. Klinkt gewoon, maar nee. We konden kiezen uit twee soorten olie (met uitleg, net als bij de wijn) en drie verschillende soorten roomboter. Bovendien had je twee verschillende soorten zout om je olie smaak te geven.

Zo ging het dus met alles O+
Drie amuses, nog een amuse, voorgerecht met krab, tussengerecht met zeebaarsfilet met een botersaus, reerug filet en kotelet met heerlijke groente. Kaasplankje (nou ja, een wagen met heel veel heerlijk stinkende kazen), nagerecht met ijs en mango en nog iets dat het heerlijk maakte en koffie met friandises, want dat kon je geen gewone bonbonnetjes noemen O+
pi_134255871
Waar ben je geweest?

Klinkt heerlijK!
pi_134256057
pi_134256069
Klinkt heerlijk miss_sly O+

Bleh ik voel me misselijk, niet handig aangezien ik vanavond moet optreden.
Misschien zo nog even slapen en dan lang douchen.
pi_134256472
DDatje je hele wandeling loopt te fantaseren wat je zo gaat eten als je thuis bent. .. zo'n dag. ..
pi_134261737
En toen werd get dus buikgriep zoals het hele gezin afgelopen week gehad heeft :(
Geen optreden dus.
Maar misschien wel lekker slank voor kerst hahaha
pi_134263555
:( JULLIE POSTEN ECHT ALLEEN MAAR IN DE BAAS ZIJN TIJD HE :(

Gisteren had ik een echte graasdag :') Ik had er behoefte aan om te eten. Soort van comfort in food aan het zoeken en het werkte nog ook. Ik at gezonde dingen en vanmorgen had ik notabene een nieuw ATL, maar het mechanisme is dus blijkbaar nog steeds actief :')
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:21:18 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134263571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( JULLIE POSTEN ECHT ALLEEN MAAR IN DE BAAS ZIJN TIJD HE :(

Gisteren had ik een echte graasdag :') Ik had er behoefte aan om te eten. Soort van comfort in food aan het zoeken en het werkte nog ook. Ik at gezonde dingen en vanmorgen had ik notabene een nieuw ATL, maar het mechanisme is dus blijkbaar nog steeds actief :')
Wat is je *O* ATL *O* ?
pi_134263593
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat is je *O* ATL *O* ?
:( Hoger :( dan :( het :( jouwe :(
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:23:32 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134263620
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:( Hoger :( dan :( het :( jouwe :(
Aaaaahw. Ik was vanmorgen 73,2 voor de verandering weer eens :P Morgen ws weer 74 O+
pi_134263634
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aaaaahw. Ik was vanmorgen 73,2 voor de verandering weer eens :P Morgen ws weer 74 O+
Ik volg je ik volg ik volg je!
pi_134264800
Ik ging vanmorgen wegen ipv morgen gewoon omdat ik nieuwsgierig was. Het ging zo lekker afgelopen week en het voelde goed in mijn lijf.
En ja hoor atl!!! Nog 1,1 kilo te gaan voor mijn doel van oud en nieuw! Er is nog hoop!

Het was gewoon vanaf zondag -1,6 echt bizar, ik had -0,8 of -0,9 gehoopt en verwacht 😃

Sly dat klinkt als een heerlijke avond!

Sarabi wat balen, beterschap!

En voor de andere atl's *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_134265590
Netjes allemaal!

Ik had zojuist een craving naar frietjes en hamburgers en pizza en en en... Maar nu staat er leftover chili in de magnetron *).
pi_134267912
We zijn gister bij een frituur frietjes gaan eten, vanochtend ontbeten bij de subway, geluncht met een croque madame en gedineerd bij de quick. Ik geloof niet dat er een ATL in mijn verschiet ligt, en was ff vergeten dat 1 van de vrienden waarmee ik ben allergisch is voor alle groentes.
pi_134268017
Waarom?
pi_134268575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom?
Omdat ik weekendje Antwerpen doe. Heb net bij de quick wel een salade gehad ;)
pi_134268990
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:15 schreef Zeester het volgende:

[..]

Omdat ik weekendje Antwerpen doe. Heb net bij de quick wel een salade gehad ;)
Maar juist daarom! Je bent in een culinaire hoofdstad!
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:29:18 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134269121
50gr muesli in je 300gr kwark is bizar veel :')
pi_134269717
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar juist daarom! Je bent in een culinaire hoofdstad!
Dat zeg ik, vriend in kwestie is allergisch voor alles wat gezond is. En nogal overheersend type dus ik delf het onderspit in eet-keuzes
pi_134269779
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:46 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat zeg ik, vriend in kwestie is allergisch voor alles wat gezond is. En nogal overheersend type dus ik delf het onderspit in eet-keuzes
Geef hem een keer iets waar hij echt heel erg allergisch voor is? :@
pi_134270058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Geef hem een keer iets waar hij echt heel erg allergisch voor is? :@
Hij is niet echt allergisch natuurlijk, maar vreet het gewoon niet. Alleen sperziebonen, en daar ook hoogstens 3 van:p
pi_134270269
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:54 schreef Zeester het volgende:

[..]

Hij is niet echt allergisch natuurlijk, maar vreet het gewoon niet. Alleen sperziebonen, en daar ook hoogstens 3 van:p
Jammer hoor, als het nou pindaas was ofzo, kon je het met een welgeplaatst oops-momentje voorgoed oplossen :o
pi_134270638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jammer hoor, als het nou pindaas was ofzo, kon je het met een welgeplaatst oops-momentje voorgoed oplossen :o
Evil!

1800 kcals vandaag. Straks een rondje waggelen en niets meer in m'n muil proberen te stoppen.
pi_134279588
Wel terecht die evil. Wat ben je voor eikel als je volwassen en wel niet alleen jezelf rotzooi laat vreten maar dat ook anderen opdringt? In Antwerpen nog wel!
pi_134282392
O+ V O+
  zondag 15 december 2013 @ 09:08:08 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134282499
Waarom delf jij het onderspit, zeester? Ik zou gewoon gezond eten. Desnoods broodje gezond oid.
pi_134282847
Hallon ATL :W
pi_134282994
pi_134283079
Wtf
My salvation lies in your love..
pi_134283085
8)7
pi_134283122
quote:
:o _O-
pi_134285587
quote:
Daar kan ik ook wel een cursus in geven, is daar geld in te verdienen? :9.

Gisteravond ging het hardlopen niet van harte, maar vanochtend waren de baarmoederkilo's en nog wat meer er af.

Bizar jongen, dat je gewoon ff 2 kilo vocht vasthoudt omdat je hormonen ff tegenwerken.
pi_134288021
Zooooo :)

O: overnight oats met banaan
S: bootcamp
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en ei. 2 mandarijnen, kop thee.
T: ?. Misschien iets van een rijstwafel of een cracker met beleg.
D: Rijst met groenten
T: waar ik zin in heb :P
pi_134288341
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134289502
Oeh ik ga donderdag naar Berlijn O+
pi_134291693
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
En ik maar denken dat het bloedserieus was :o

OMG ik heb echt een bijzonder goed weekend *O* Ik ga maar naar bed, dan kan ik geen kwaad meer aanrichten :D
  zondag 15 december 2013 @ 15:55:29 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134292333
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 09:08 schreef Qwea het volgende:
Waarom delf jij het onderspit, zeester? Ik zou gewoon gezond eten. Desnoods broodje gezond oid.
Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze... Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.

Hier een bizar weekend. Gisterenavond zelf saté gemaakt met frituurfrietjes. Geen verstandige keus, maar wel een normale portie, groente erbij en een deel van de frietjes weggegooid, omdat ik geen honger meer had.

Nog 3,5 dag werken dit jaar en dan heb ik vakantie tot 06-01. Ga in die tijd 3 keer kerst-eten, daarna 3 dagen naar Groningen, met vrienden het nieuwe jaar inluiden en ons 5-jarig jubileum vieren, de verjaardag van vriendlief vieren in het eerste weekend van januari en dan voor 12-02 nog 4 kilo afvallen. Op de een of andere manier heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in 8)7
pi_134292645
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nog 3,5 dag werken dit jaar en dan heb ik vakantie tot 06-01. Ga in die tijd 3 keer kerst-eten, daarna 3 dagen naar Groningen, met vrienden het nieuwe jaar inluiden en ons 5-jarig jubileum vieren, de verjaardag van vriendlief vieren in het eerste weekend van januari en dan voor 12-02 nog 4 kilo afvallen. Op de een of andere manier heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in 8)7
Bij mij komt er ook zo'n hysterische periode. Vol dingen waar ik bewust voor kies en ik probeer dan ook te accepteren dat ik 1 januari een paar kilo zwaarder zal zijn. Ik hoop dat het me dan 1 januari lukt de vibe gelijk weer op te pakken.
  zondag 15 december 2013 @ 16:19:27 #137
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134293176
quote:

[..]

Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze... Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.

Hier een bizar weekend. Gisterenavond zelf saté gemaakt met frituurfrietjes. Geen verstandige keus, maar wel een normale portie, groente erbij en een deel van de frietjes weggegooid, omdat ik geen honger meer had.

Waar in groningen ben je? Als je in de buurt van Leek bent dan mag je het laten weten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 15 december 2013 @ 16:31:30 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134293723
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:19 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Waar in groningen ben je? Als je in de buurt van Leek bent dan mag je het laten weten
Centrum. Slapen in het Hampshire. Het hangt er vanaf of we met de auto of de trein gaan of we de stad nog uit gaan, maar ik denk dat we gaan treinen :)
pi_134294553
O+ Hachee O+. Sommige dingen van de Nederlandse keuken zijn echt goddelijk.
  zondag 15 december 2013 @ 16:55:16 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134294938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe bereken je nou je TDEE dan? Handmatig afgezien van zo'n online calculator :P Afgezien van de trendline. Ik heb besloten pas op 1 januari mijn kcal inname te gaan verhogen mbt die trendline.
  zondag 15 december 2013 @ 16:58:40 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295118
quote:
Wat de neuk :')
pi_134295130
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoe bereken je nou je TDEE dan? Handmatig afgezien van zo'n online calculator :P Afgezien van de trendline. Ik heb besloten pas op 1 januari mijn kcal inname te gaan verhogen mbt die trendline.
Waarom pas 1 jan? Het moest toch al van je fysio? En andere manieren om 'm te berekenen zijn er niet... Of schatten dmv zo'n calculator, of trend bijhouden en kijken wat voor jou werkt.
pi_134295157
Is TDEE het nieuwe It-woord? Moet ik ook aan de TDEE?
pi_134295527
Qwea, als ik met jouw gegevens ga berekenen, dus 73 kg, 26 jaar, 176 cm (je was even lang en oud als ik geloof ik), met 5 keer per week sporten kom ik tussen de 2500 en 2700 kcals uit om op gewicht te blijven. Dan is 2000 kcals per dag geen slecht idee.
  zondag 15 december 2013 @ 17:05:25 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295535
quote:

[..]

Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze...
Ehm, als de andere optie friet oid is? Vind ik vrij gezond dan :P

quote:
Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.
Ja, dat heb ik dus niet :P Laatst wilde men per fucking se bij de mac eten. Prima, ga dat lekker doen. Ik had wortelfrietjes en tomaten. Na afloop de AH to go in gelopen, 2 bruine pistoletjes gehaald en 10+ kaas. Boeit me persoonlijk echt geen ene flikker :) Ik snap wel dat er mensen zijn die het moeilijk vinden, maar uiteindelijk is de keuze aan jezelf natuurlijk. Ik zou er zelf strontchagrijnig van worden als ik echt ongezond moet eet terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Dat zou de sfeer echt verpesten want dan ben ik de hele avond stikchagrijnig :P

quote:
3,5e dag *O*

Hier 1ste kerstdag uit eten, dus normaal doen overdag (Ik heb ook gewoon nog steeds geen kerstkransjes oid gehad :D ), 2de kerstdag gourmetten bij ons met 2 vrienden, dus ik heb alles zelf in de hand, bergen groente :9, maar ik ga 2de kerstdag niet echt opletten, 1x per jaar kerst, vind het prima :P. En oud en nieuw idem dito.

Ik heb besloten 5 a 6 keer per week te sporten (doe ik al 2 weken) tot iig 1 januari. Dus ook voor en na kerst. Sowieso is het heerlijk en het helpt ook prima bij de kilo's.
  zondag 15 december 2013 @ 17:05:55 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295565
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Qwea, als ik met jouw gegevens ga berekenen, dus 73 kg, 26 jaar, 176 cm (je was even lang en oud als ik geloof ik), met 5 keer per week sporten kom ik tussen de 2500 en 2700 kcals uit om op gewicht te blijven. Dan is 2000 kcals per dag geen slecht idee.
26???? Hallo, ik moet nog 25 worden, gaat het niet? :P

Ik kwam uit op 2500 idd.
pi_134295593
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

26???? Hallo, ik moet nog 25 worden, gaat het niet? :P

Ik kwam uit op 2500 idd.
Sorry :@.
  zondag 15 december 2013 @ 17:06:41 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295618
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Waarom pas 1 jan? Het moest toch al van je fysio? En andere manieren om 'm te berekenen zijn er niet... Of schatten dmv zo'n calculator, of trend bijhouden en kijken wat voor jou werkt.
Omdat ik het ergens eng vind meer te eten :') Straks kom ik kilo's aan. Jajaja, zit tussen mijn oren, dat weet ik wel :')
  zondag 15 december 2013 @ 17:07:08 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295646
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 17:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Sorry :@.
Ja jezus fuck, nog ff en ik kan het bejaardentehuis in met je :{w
pi_134295784
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Omdat ik het ergens eng vind meer te eten :') Straks kom ik kilo's aan. Jajaja, zit tussen mijn oren, dat weet ik wel :')
Dat is net zo'n gevaarlijke gedachte als die aan te veel eten vooraf gaat, dear :). Je gaat sowieso nog wel iets aankomen wellicht, omdat je sport als een mofo en dus flink spier aan het opbouwen bent ( :9.).
pi_134295796
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 17:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja jezus fuck, nog ff en ik kan het bejaardentehuis in met je :{w
Ik kreunde net toen ik iets op moest pakken van de grond.
  zondag 15 december 2013 @ 17:11:43 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295858
quote:
9s.gif Op zondag 15 december 2013 17:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik kreunde net
whoah. TMI, waaaaay TMI.
  zondag 15 december 2013 @ 17:13:36 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134295961
Trouwens, ik moest noten halen van de fysio.. maar, wat voor noten? Want ze had het over cashew, maar dan ongezouten neem ik aan? En dan die uit een potje van bv de lidl? Want je hebt ook noten die men in de frituur oid flikkert (toch?)
pi_134295963
Godverredomme. Wat ik inderdaad maar bejaard.

quote:
55 plussers woonachtig in Overschie sporten bij ons overdag van 10.00 - 17.00 uur gratis!
  zondag 15 december 2013 @ 17:14:55 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134296035
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Godverredomme. Wat ik inderdaad maar bejaard.

[..]

Godvers! :o
pi_134296038
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, ik moest noten halen van de fysio.. maar, wat voor noten? Want ze had het over cashew, maar dan ongezouten neem ik aan? En dan die uit een potje van bv de lidl? Want je hebt ook noten die men in de frituur oid flikkert (toch?)
Ongezouten en ongebrande moet je hebben inderdaad. Die snackpotjes en zakjes van de AH zijn iig allemaal gebrand geloof ik, tenzij het er specifiek opstaat van niet. Hoe het bij de Lidl zit weet ik niet. Bij de notenkraam op de markt hebben ze het iig wel, en bij de V&D ook (maar DUUR).
  zondag 15 december 2013 @ 17:20:34 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134296340
Lidl heeft ongezouten en ongebrand. :Y In een zak. Erg lekker! :9
pi_134296363
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Er zijn verschillende manieren om TDEE (total daily energy expenditure) te berekenen aangezien er verschillende formules zijn, de een wat meer accuraat dan de ander. De Mifflin-St Jeor formule schijnt wel aardig te zijn.

WOMEN: BMR = [9.99 x weight (kg)] + [6.25 x height (cm)] - [4.92 x age (years)] -161

Het getal wat daaruit komt (BMR=rustverbranding) kan je vermenigvuldigen met je dagelijke activiteit:

1.2 = Sedentary (Desk job, and Little Formal Exercise)
1.3-1.4 = Lightly Active (Light daily activity AND light exercise 1-3 days a week)
1.5-1.6 = Moderately Active (Moderately daily Activity & Moderate exercise 3-5 days a week)
1.7-1.8 = Very Active (Physically demanding lifestyle & Hard exercise 6-7 days a week)
1.9-2.2 = Extremely Active (Athlete in ENDURANCE training or VERY HARD physical job)

Dan heb je TDEE en als je een halve kilo per week wilt afvallen dan eet je 500 kcal minder. Maar het blijven altijd schattingen en er is geen meting die je kan doen om het precies te weten behalve het bijhouden en kijken hoeveel je afvalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 15-12-2013 17:28:55 ]
  zondag 15 december 2013 @ 17:21:18 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134296374
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ongezouten en ongebrande moet je hebben inderdaad. Die snackpotjes en zakjes van de AH zijn iig allemaal gebrand geloof ik, tenzij het er specifiek opstaat van niet. Hoe het bij de Lidl zit weet ik niet. Bij de notenkraam op de markt hebben ze het iig wel, en bij de V&D ook (maar DUUR).
Notenkraam, mooi, ga ik die Zaterdag wel ff halen :Y. Ik zal eens kijken of die van lidl oid ook ongebrand zijn.

Thnx iig.
pi_134296410
quote:
Paranoten bij de Aldi. En een mannetje op de markt zoeken!
pi_134296440
quote:
Cashew kan je ongezouten & ongebrand kopen bij de Lidl, in zak.

Maar cashew is geen noot, dus als je noten moet eten van de fysio, dan is ' cashew' een rare aanbeveling. Waarom beveelt de fysio noten of cashew aan?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134296501
Jongens, ik moet misschien wel ff rectificeren dat het duiveltje op mijn schouder natuurlijk maar wat graag fast food wil eten. En dat was ook ok dit weekend, had ik al ingecalculeerd. Al merkte ik wel dat ik wel enorm behoefte aan groente had, een lekkere salade of een gevulde tomatengroenten soepje ofzo. Maar verder was het doel van dit weekend om me met vrienden even goed te misdragen op drank-gebied. En das gelukt!

We zaten in een air b&b midden in het centrum in een prachtig oud appartement! Het was echt geweldig leuk. En we hebben veel gewandeld en ik heb m'n baco's de hele tijd met cola light gedronken ;).
  zondag 15 december 2013 @ 17:24:12 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134296543
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Cashew kan je ongezouten & ongebrand kopen bij de Lidl, in zak.

Maar cashew is geen noot, dus als je noten moet eten van de fysio, dan is ' cashew' een rare aanbeveling. Waarom beveelt de fysio noten of cashew aan?
Ik ga het dr dinsdag wel ff vragen.

Ik liep iig te zeiken dat ik als ik meer moest eten (uitgaande van die 2500) ik niet aan mijn kcal kwam. Dus dan was de optie een handje noten/cashew. Dan zou ik het wel redden.
pi_134296563
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik liep iig te zeiken dat ik als ik meer moest eten (uitgaande van die 2500) ik niet aan mijn kcal kwam. Dus dan was de optie een handje noten/cashew. Dan zou ik het wel redden.
Dat gaat erg rap hoor inderdaad!
pi_134296607
quote:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Ja, als het puur om de (prima) calorieen gaat, dan zijn noten, cashews en pinda's een uitstekende en makkelijke manier om deze snel binnen te krijgen.
  zondag 15 december 2013 @ 17:25:58 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134296615
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat gaat erg rap hoor inderdaad!
Ja dat zei zij ook al.

Ze zei eerst "Dan eet je toch meer groente?" Chick, ik eet al 500gr :') Gaat het niet? :P
  zondag 15 december 2013 @ 17:26:18 #167
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134296630
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Ja, als het puur om de (prima) calorieen gaat, dan zijn noten, cashews en pinda's een uitstekende en makkelijke manier om deze snel binnen te krijgen.
Thnx voor de lidl tip :Y zal ze eens halen v/d week.
pi_134296672
quote:

[..]

Waarom ga je niet gewoon volvette kaas eten? Dat is wat mij betreft echt een product wat vol-vet echt lekkerder is!
  zondag 15 december 2013 @ 17:28:53 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134296715
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hallo lurkers!!!! Waar zijn jullie nu? Degenen die vinden dat wij jaloers zijn als we aan Q vragen of ze wel een beetje op blijft letten dat ze niet door slaat?
Niemand? :')

Qwea, liefje, beetje vertrouwen in je fysio dear. ;) Dat deed je ook toen ze hielpen met afvallen. ;)
En... Wat nou als je wél een kilo aan zou komen?
Dan is er niks aan de hand, want jij weet als geen ander hoe je die er weer af moet halen, simpel! :*
  zondag 15 december 2013 @ 17:29:59 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134296753
Mis ik als enige de betekenid van 'Gaat het niet?' als uitdrukking...?

Ik ga zo een heerlijke paddestoelenrisotto met hamreepjes maken. Zonder kaas enzo, de gezonde variant met risottorijst en bouillon. Heb er zin in!
  zondag 15 december 2013 @ 17:32:52 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134296855
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:27 schreef Zeester het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon volvette kaas eten? Dat is wat mij betreft echt een product wat vol-vet echt lekkerder is!
Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas. Niks zo lekker als oude 30+kaas, wat mij betreft.

Ik snap je tip wel hoor, ik vind volle yoghurt bijvoorbeeld wel echt veel lekkerder dan magere, maar bij kaas vind ik het precies andersom.
pi_134296942
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:29 schreef Tink89 het volgende:
Mis ik als enige de betekenid van 'Gaat het niet?' als uitdrukking...?

Ik ga zo een heerlijke paddestoelenrisotto met hamreepjes maken. Zonder kaas enzo, de gezonde variant met risottorijst en bouillon. Heb er zin in!
Risotto zonder kaas? :o. Dat is mijn favoriete italiaanse gerecht, en dus daarin snijden vind ik heiligschennis :P.

Ik ben toch maar aan het rondkijken voor een sportabo trouwens, hoe hard ik ook heb gezworen dat niet meer te doen :{. Ik zit nu écht in een goede vibe, en wil eigenlijk (bijna) elke dag wat actiefs doen, maar elke dag hardlopen is geen strak plan. Er moet ook iets van krachttraining bij komen, maar dan wel iets wat ik echt leuk vind.
pi_134297016
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas. Niks zo lekker als oude 30+kaas, wat mij betreft.

Ik snap je tip wel hoor, ik vind volle yoghurt bijvoorbeeld wel echt veel lekkerder dan magere, maar bij kaas vind ik het precies andersom.
Grappig, ik heb juist met yoghurt/kwark/melk (mits in een latte of over cornflakes, want ik drink nooit een glas melk) en met cola dat ik echt 0 issues heb met de light versie. Maar kaas, dat vind ik toch echt veel lekkerder in de 48+ variant!
  zondag 15 december 2013 @ 17:41:33 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134297162
Smaken verschillen :)

quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Risotto zonder kaas? :o. Dat is mijn favoriete italiaanse gerecht, en dus daarin snijden vind ik heiligschennis :P.

Ik mag alleen oude, harde kaas. Meeste andere kazen bevatten lactose. Dit recept is wel echt een goed alternatief, dus ik lig er niet wakker van :)
pi_134297210
Ohja, das waar, dat vergat ik even.
pi_134297251
Okay dagje. :)
SPOILER: intake
Ook een uurtje gesport dus ik eet nog wel wat als ik weer thuis ben.
pi_134297387
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hallo lurkers!!!! Waar zijn jullie nu? Degenen die vinden dat wij jaloers zijn als we aan Q vragen of ze wel een beetje op blijft letten dat ze niet door slaat?

Qwea, liefje, beetje vertrouwen in je fysio dear. ;) Dat deed je ook toen ze hielpen met afvallen. ;)
Dan is er niks aan de hand, want jij weet als geen ander hoe je die er weer af moet halen, simpel! :*
En qwea als je niet meer wilt gaan eten dan mss iets minder dan 6x per week gaan sporten?
pi_134297636
quote:

[..]

Lekker noten eten. :9
  zondag 15 december 2013 @ 17:55:33 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134297690
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En qwea als je niet meer wilt gaan eten dan mss iets minder dan 6x per week gaan sporten?
Neuj. Sporten is tof. Dat doe ik niet "omdat het moet" maar omdat ik het echt gewoon geniaal vind. Heerlijk.

En soms sport ik ook 5x of 4. Maar het liefst ga ik elke dag ff. Vandaag lekker ff half uurtje cardio gedaan en ff mijn buikspieren gepakt. Ben gelijk stukken minder chagrijnig O+

Ik moet ook gewoon meer eten, komt na de feestdagen wel.
  zondag 15 december 2013 @ 17:56:37 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134297727
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas.

Volle yoghurt vindik ook niet te vreten trouwens :r
  zondag 15 december 2013 @ 17:58:05 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134297787
Over volvet en mager etc gesproken. F heeft gisteren per ongeluk magere melk meegenomen ipv halfvolle. *ril*
Van die waterige meuk. :X En het irritantste is nog wel dat hijzelf sws geen melk drinkt. :')
  zondag 15 december 2013 @ 17:58:53 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134297822
Totaaaal offtopic, maar ik moest lachen : http://vitaminl.tv/video/1556?ref=fbs
  zondag 15 december 2013 @ 18:03:10 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134297997
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 15-12-2013 20:35:25 ]
pi_134298069
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Neuj. Sporten is tof. Dat doe ik niet "omdat het moet" maar omdat ik het echt gewoon geniaal vind. Heerlijk.

En soms sport ik ook 5x of 4. Maar het liefst ga ik elke dag ff. Vandaag lekker ff half uurtje cardio gedaan en ff mijn buikspieren gepakt. Ben gelijk stukken minder chagrijnig O+

Nee, dat ga je nu doen en je houd maar mooi op met die gedachte "wat als ik dik...". Je bent niet meer dik, maar voor je het weet schiet je straks wel door de verkeerde kant op, een kant die nog minder tof is dan te dik zijn.
Eind januari moet ik in t Gemini zijn... dus dan krijg je van mij gewoon een irl schop onder je hol :+

SPOILER
pi_134298120
d-e, je weet m'n dm-box te vinden he, als je wil ouwehoeren over weet ik het wat.
pi_134298126
Maar waarom pas na de feestdagen beginnen? Dat klinkt net zoals dieeters die zeggen: maandag begin ik.
pi_134298138
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

De feestdagen zijn toch juist een ideaal moment om meer te gaan eten? :)
  zondag 15 december 2013 @ 19:08:39 #188
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134300238
quote:

[..]

Nee, je bent niet de enige.

Q, je mag/moet meer eten maar je gaat alleen maar minder eten en meer sporten.
Pas je op?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_134301275
Gisteren 115,7 en vandaag 115,3............. er zit weer wat beweging in.. nog 3 dagen te gaan.
  zondag 15 december 2013 @ 19:35:39 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134301506
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef HiZ het volgende:
Gisteren 115,7 en vandaag 115,3............. er zit weer wat beweging in.. nog 3 dagen te gaan.
Nog 1xeen plasje *O*
pi_134301649
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nog 1xeen plasje *O*
LOL.. het gaat vooral om het idee he.. dat ik 115 kg weeg als ik dat vliegtuig instap. Ik wil op mijn verjaardag (1 juni 2014) 100 kg wegen.

Ik let overigens wel veel meer op het 10.000 stappen programma; zo'n 6 dagen per week zit ik op tenminste 10.000
pi_134303872
Moet te halen zijn HiZ!
pi_134313874
83!

Nu heb ik officieel overgewicht in plaats van obesitas. :)
pi_134314010
quote:
17s.gif Op zondag 15 december 2013 18:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee, dat ga je nu doen en je houd maar mooi op met die gedachte "wat als ik dik...". Je bent niet meer dik, maar voor je het weet schiet je straks wel door de verkeerde kant op, een kant die nog minder tof is dan te dik zijn.
Eind januari moet ik in t Gemini zijn... dus dan krijg je van mij gewoon een irl schop onder je hol :+

SPOILER
En voor jou geen schop onder je hol, maar een aai over je bol. Ik weet niet wat er speelt, maar uiteindelijk zul je je iig íets beter voelen als je níet de bankhangende parasiet wordt hè...
pi_134314091
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:38 schreef Ruby88 het volgende:
83!

Mooie mijlpaal. :)
pi_134314725
Hmm, ik heb een sportschool in de buurt gevonden voor 13 euro per maand. Klinkt wel aantrekkelijk. Eens kijken of ik bff mee krijg.
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:38 schreef Ruby88 het volgende:
83!

*O*
pi_134314862
De Fit for Free maakt op bijzondere wijze reclame trouwens :').

quote:
In de buurt van o.a. de McDonalds en de Laurenskerk kun je goedkoop sporten bij fitnesscentrum Fit For Free Rotterdam Hoogstraat.
Mooi, voor als je na het sporten een big mac of een kerkdienst wil :').
pi_134314909
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:42 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

En voor jou geen schop onder je hol, maar een aai over je bol. Ik weet niet wat er speelt, maar uiteindelijk zul je je iig íets beter voelen als je níet de bankhangende parasiet wordt hè...
Ik heb vandaag gesport.

quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2013 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Och, mn bootcamp is bij het park waar het ziekenhuis zit. Ook heel opbeurend :+ "ik ga doooohoooood " "maar het ziekenhuis is om de hoek, maak je geen zorgen *) "
  maandag 16 december 2013 @ 09:13:30 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134318998
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 00:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Och, mn bootcamp is bij het park waar het ziekenhuis zit. Ook heel opbeurend :+ "ik ga doooohoooood " "maar het ziekenhuis is om de hoek, maak je geen zorgen *) "
_O-

Ik had vanochtend exact mijn atl van 72,9 op de weegschaal, ondanks een heftig weekend met onregelmatig eten, frietjes met homemade saté en een kaneelkoekje of 10. Veel bewogen, dus denk dat ik daar de keurige score aan te danken heb.

Voor deze week heb ik alle boodschappen al in huis. Ik ga donderdagmiddag of vrijdag de kerstboodschappen doen, dus tot die tijd is er niet veel verleiding in huis. Het kerstmenu ziet er overigens als volgt uit:
SPOILER
Lijstje voor vandaag is wat minder belachelijk, dus dat kan best buiten de spoiler:
O: 2 volkoren kapjes. 1 lv smeerkaas met komkommer, 1 cervelaat. 250 gr kwark met een tl suiker.
T: Appel.
L: 4 volkoren. 2 cervelaat, 2 30+kaas, 1/3 komkommer.
T: Crackertjes.
D: Een bruin afbakbroodje met een runderhamburger, sla, komkommer, augurk en een klein beetje saus. Rest van de sla eet ik er los bij. zo grappig, vroeger at ik twee burgers, twee broodjes, veel saus en ging de rest van de sla de prullenbak in... ik ben best veranderd :)
T: Een kaneelkoekje bij de thee.
pi_134319410
Zo, mijn weekend was best wel redelijk. Beter dan het in tijden geweest is iig.

Ik heb de weekboodschappen ook al in huis, moet nog een paar dingetjes bijhalen, maar ook hier de verleidingen maar proberen weg te houden.

SPOILER
pi_134321768
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 09:47 schreef Lonaa het volgende:
SPOILER
Dat denk ik wel. :Y Of het is toeval en het kwam ergens anders door.
pi_134322295
Vandaag gelukkig maar een uurtje werken, heb nog steeds last van buikgriep :(
Kruip straks weer mijn bed in.
pi_134322325
Beterschap Sarabi.

Ik ga het doen. Ik ga me zo inschrijven bij een sportschool met personal trainert.
pi_134322666
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. :Y Of het is toeval en het kwam ergens anders door.
Ik heb ook buikpijn en alles. ;(

Gisteren kwam er ineens besef dat dat, eettechnisch, de enige verandering is geweest de afgelopen week/anderhalve week.
pi_134322943
Wat rot Lonaa! Ik ga vanavond lekkere salade eten denk ik, heb echt zin in groenvoer. Denk met gerookte zalm en boontjes, en dan verder sla tomaat enz!
pi_134323006
Ik was even aan het kijken naar een personal trainer hier in de buurt. Pffoeeee.. Eerst een de oudejaarsloterij winnen :') _O-
pi_134323080
Lekker Zeester!

Ik weet vanavond niet het magerste avondeten, maar wel HEEL erg lekker! Lamscurry met boontjes en brood. :9

Nu even lunchen met 2 boterhammen, 1 met smeerkaas, 1 met cervelaat.
pi_134323199
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 12:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik was even aan het kijken naar een personal trainer hier in de buurt. Pffoeeee.. Eerst een de oudejaarsloterij winnen :') _O-
Ik ga ook eerst navraag doen hoor, want het klinkt iets te goed om waar te zijn. 13 euro per maand voor sporten (enige beperking is dat het in de daluren moet, tot 1700 dus, prima) en voor 10 euro extra per maand een personal trainer.
pi_134323932
Voor dat geld ga je een trainer from hell krijgen. Zo eentje waardoor je over een paar maanden een heet wijf bent :Y

Ik heb net weer een nieuwe/oude knoop doorgehakt. Ipv wekelijks muziekles nu om de week, sinds ik sport is het gewoon zo lastig om het oefenen en spelen te blijven combineren. Er vallen nu al 2 avonden in de week weg door het sporten, dan ook nog de avond waarop les en ik heb gewoon niet dagelijks zin en de energie om muziek te maken. Dus... t voelt nog een beetje dubbel maar ik hoop dat ik over een paar weken blij ben met deze beslissing.
  maandag 16 december 2013 @ 12:38:46 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134324205
quote:

[..]

Ja, hoi, hier. Eens.

Nadat ik door mijn arts op een dieet gezet ben van groente, groente, fruit en een beetje melkproducten, eet ik 100 gram noten per dag. En nog val ik af (1,5 kg in 2 weken en ik ben al dun genoeg).
Volgens mij heeft Qwea een vergelijkbaar eetpartroon als ik nu, dus met een handje noten ben je er nog niet Qwea.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 december 2013 @ 12:40:53 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134324275
Ik at mijn lunch en had meteen daarna weer honger...
pi_134325292
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik at mijn lunch en had meteen daarna weer honger...
Ik ook dus ik heb een cup a soupje gepakt
pi_134325514
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2013 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Fit 4 Free staat nou niet bepaald bekend als een goede fitnessketen...
  maandag 16 december 2013 @ 14:02:47 #214
397440 Nikkie_86
Live vanuit het Oosten
pi_134327418
nog een paar kg en k ben klaar eindelijk na 2 jaar mag het ook wel 8-) zit nu op -33 kg dus nog hooguit 7 kg en ik ben er helemaal! maar nu al super blij met mezelf, zelfvertrouwen groeit ook nog steeds. hoop voor jullie dat jullie je doel ook halen. heel veel succes met de feestdagen in ieder geval ;)
life goes on.. be proud of yourself!
pi_134327731
Klaar ga ik helaas nooit zijn :(
  maandag 16 december 2013 @ 14:14:26 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134327853
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:11 schreef Sarabi het volgende:
Ik ook niet, oppassen blijft het altijd.
pi_134328105
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ook niet, oppassen blijft het altijd.
achja op zich is dat ook niet verkeerd natuurlijk
pi_134328124
Ik zal ook nooit kunnen ontspannen tov mijn gewicht ben ik bang.
  maandag 16 december 2013 @ 14:27:45 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134328304
Ik zie hier overduidelijk wat 4 weken niet (kunnen) hardlopen en slecht(er) eten doet... -O-
Daar zit weliswaar wat baarmoederzwelsel bij wat volgende week weer weg is, but it ain't pretty. :N
  maandag 16 december 2013 @ 14:38:02 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_134328681
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie hier overduidelijk wat 4 weken niet (kunnen) hardlopen en slecht(er) eten doet... -O-
Daar zit weliswaar wat baarmoederzwelsel bij wat volgende week weer weg is, but it ain't pretty. :N
Hoe komt het en hoe zorg je ervoor dat het weer de goede kant op gaat?
  maandag 16 december 2013 @ 14:53:57 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134329231
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe komt het en hoe zorg je ervoor dat het weer de goede kant op gaat?
Eerst beter worden. ;)
Die 4 wk niet hardlopen was een eerste week even geen zin na de 'druk' van de zevenheuvelen. Endaafna dus stikverkouden tot nu. Ben vanmorgen gij Fysio geweest, die heeft mijn spieren los gemaakt, ik heb goede hoop voor beter slapen vannacht. :Y

En qua eten. Ben nu echt afgekickt van al die troep deze week, nu volhouden. En straks weer normale dagen. Ik raak redelijk snel uit balans door de feestdagen etc.

En ik wil echt zoooo graag weer hardlopen. Dat doet zoveel voor de chemie in lijf en hoofd. :Y
pi_134329295
BE, is er geen andere vorm van beweging die je nu even kunt doen? Dagelijks even stukje wandelen bijvoorbeeld? :)
  maandag 16 december 2013 @ 15:01:59 #223
397440 Nikkie_86
Live vanuit het Oosten
pi_134329464
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:11 schreef Sarabi het volgende:
oppassen moet ik ook wel.. wil nooit meer terug naar hoe ik was.. maar btje relaxter kunnen doen qua eten is wel gewenst.
life goes on.. be proud of yourself!
  maandag 16 december 2013 @ 15:15:57 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134329922
quote:
17s.gif Op maandag 16 december 2013 14:55 schreef douche-eendje het volgende:
BE, is er geen andere vorm van beweging die je nu even kunt doen? Dagelijks even stukje wandelen bijvoorbeeld? :)
Niet echt. Dan kon wel hoor, tot ik echt ziek werd, maar nu ben ik heel kortademig en dan meer pijn etc. En dat gaat de truc ook niet doen. Nu is het damage control tot ik weer fit ben en dan er tegenaan. Komt goed. :Y
Ik pak mijn schrift van 2012 erbij en ga eens goed kijken wat ik toen at, want ik zit nu vaak te laag (ter compensatie) en krijg dan alsnog weer trek etc. etc.
pi_134331795
Ik blijf al enkele maanden hangen op mijn bereikte gewicht. Ik ben blij dat ik er geen kilo's heb aangevreten, maar zou toch graag wat kilo's kwijt willen. Het zou ook lukken als ik terug normaal zou doen en dan bedoel ik minder rotzooi eten want ik beweeg voldoende. En toch, de laatste tijd haal ik elke week wel rotzooi in huis en zorg ik ervoor dat ik mijn sporturen teniet doe door te veel te eten -O- Ik ben verbaasd hoe moeilijk "eten" voor mij is.
pi_134331982
Voor mij is eten ook moeilijk hoor.
pi_134332110
Serieliefhebber, het niet in huis halen is zeker te simpel gedacht?
  maandag 16 december 2013 @ 16:19:33 #228
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134332168
Het kost een hoop moeite om kerstkransjes weg te gooien hoor... ;(

Daarom (en dankzij de Griek :@ ) slechts 0,1kg afgevallen deze week.

Vandaag wel mijn eerste M tshirt aan naar het werk en twee complimenten geoogst over mijn formaat though _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_134332858
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Serieliefhebber, het niet in huis halen is zeker te simpel gedacht?
Ik haal het niet in huis en maak lijstjes, toch durf ik dan op de fiets naar de winkel te rijden om rotzooi te halen omdat ik er zo veel zin in heb. De wil verdwijnt gewoon om de haverklap, maar wat doe je daar aan? Damage control of u laten gaan tot de wil er terug is of gewoon blijven proberen? Ik kan me voorstellen dat de meeste dit al wel hebben gehad.
pi_134332912
Ik heb weer een flinke terugval gehad. Ik ging "normaal" eten in plaats van dieeten. En dat is gewoon altijd teveel omdat ik mezelf als een hopeloze vreetzak voel zodra ik over een bepaalde hoeveelheid kcal kom. En dan geef ik het maar op en ga ik echt vreten.

Mezelf nu weer hervatten, maar heb niet de mogelijkheid om echt streng te dieeten met de feestdagen. Niet volgens mijn regels in ieder geval. Ga maar gewoon proberen er het beste van te maken. Na de kerstdagen weer op streng dieet, nieuwjaar kan me niet boeien. Normaal eten zit er voor mij blijkbaar nog even niet in.
pi_134332943
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Ik haal het niet in huis en maak lijstjes, toch durf ik dan op de fiets naar de winkel te rijden om rotzooi te halen omdat ik er zo veel zin in heb. De wil verdwijnt gewoon om de haverklap, maar wat doe je daar aan? Damage control of u laten gaan tot de wil er terug is of gewoon blijven proberen? Ik kan me voorstellen dat de meeste dit al wel hebben gehad.
Lastig....
Voortaan elke keer als je op de fiets wilt stappen verplicht hier melden ~O>
pi_134332987
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Ik vind het lastig als ik al in de supermarkt loop voor andere dingen. Maar er speciaal voor ergens heen gaan heb ik eigenlijk niet. Misschien moet je net als ik gewoon lui worden.
pi_134333258
Ik zit dit jaar eigenlijk juist voor het eerst in de zone rond deze periode. Normaal wil ik alles eten zo rond de feestdagen en nu kijk ik er juist naar uit om tot kerst helemaal in het gareel te blijven en dan lekker te genieten van de heerlijke maaltijden maar niet te veel te snoepen :)

Ik hoop ook voor de kerst veilig onder de 85 te zitten. Dus een paar dagen en hopelijk ook meer dan een paar ons.
pi_134333343
Hier ook helemaal in de zone O+
We hebben al wat lekkerst voor kerstavond in huis, maar heb dan ook helemaal geen moeite om het te laten liggen.
Maar goed het gaat niet lukken om nog even onder de 80 te duiken helaas, maar 81/82 was het doel en daar zit ik nu netjes op :)
Hmm volgend jaar voor -10 daarvan gaan?
pi_134333381
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 16:14 schreef Lonaa het volgende:
Voor mij is eten ook moeilijk hoor.
Laat ons dan samen strijden tegen de taarten, chocolade, diners, champagnes ~:)
pi_134333460
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook helemaal in de zone O+
We hebben al wat lekkerst voor kerstavond in huis, maar heb dan ook helemaal geen moeite om het te laten liggen.
Maar goed het gaat niet lukken om nog even onder de 80 te duiken helaas, maar 81/82 was het doel en daar zit ik nu netjes op :)
Hmm volgend jaar voor -10 daarvan gaan?
Ik wil denk ik mn volgende doel stellen op. 80 voor mn verjaardag (april).
pi_134333556
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Mooi doel :Y
Mijn enige echte doel dat ik nog heb is 79.5 maar begin nu toch te denken dat ik verder moet kijken.
pi_134333936
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Fit 4 Free staat nou niet bepaald bekend als een goede fitnessketen...
Ik ga me ook niet inschrijven bij een F4F. Als ik iets niet moet doen, is het constant in de buurt van een Mac zijn :P.
  maandag 16 december 2013 @ 17:43:42 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134335339
Ook fijn voor je zelfbeeld, de fysio die je rug wil losmaken en vraagt 'wat weeg je?' En toen een geluid maakte tussen hmmm en oef. :') Ik geef hem gelijk hoor, ik moest me gewoon compleet slap tegen hem aan laten hangen, maar toch...
pi_134335462
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 17:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ook fijn voor je zelfbeeld, de fysio die je rug wil losmaken en vraagt 'wat weeg je?' En toen een geluid maakte tussen hmmm en oef. :') Ik geef hem gelijk hoor, ik moest me gewoon compleet slap tegen hem aan laten hangen, maar toch...
Nee, stop, zo zwaar ben jij ook weer niet. Wat doet hij dan met gespierde mannen van 2 meter en 110 kilo, gaat zitten janken ofzo?
pi_134335489
Beetje rare reactie van de fysio......
  maandag 16 december 2013 @ 17:50:19 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134335565
De vraag overviel me ook een beetje idd Sarabi.
Ik heb later met een enorme omweg wel in het gesprek verweven dat ik 4wk gelden mooi wel 10km in 1.03 gelopen heb. :{w :@

quote:
4s.gif Op maandag 16 december 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, stop, zo zwaar ben jij ook weer niet. Wat doet hij dan met gespierde mannen van 2 meter en 110 kilo, gaat zitten janken ofzo?
Ja, dat bedacht ik me net ook idd.
Maar goed, hij heeft me wel goed geholpen, dus ik kan er wel mee leven geloof ik.
pi_134335630
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 17:50 schreef Brighteyes het volgende:
De vraag overviel me ook een beetje idd Sarabi.
Ik heb later met een enorme omweg wel in het gesprek verweven dat ik 4wk gelden mooi wel 10km in 1.03 gelopen heb. :{w :@

En veel mensen doen je dat niet na O+

Lompe personen blijf je altijd wel houden maar van een fysio verwacht ik ietsje meer.
pi_134335696

Straks een feestje. Geen gezonde dag maar de schade is beperkt. :P
  maandag 16 december 2013 @ 18:42:12 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134337158
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:48 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit dit jaar eigenlijk juist voor het eerst in de zone rond deze periode. Normaal wil ik alles eten zo rond de feestdagen en nu kijk ik er juist naar uit om tot kerst helemaal in het gareel te blijven en dan lekker te genieten van de heerlijke maaltijden maar niet te veel te snoepen :)

Idem dito. Ik ben ook gelijk maar vrijwel een hele shit aan suikers overboord gaan gooien. At 's avonds nog wel eens een sultana, hup, weg ermee. Zorgt alleen maar voor extra vreettrek. Ik eet nu 600gr groente op een dag :9

Ik heb ook nog geen kerstkrans aangeraakt terwijl ze me aan alle kanten worden aangeboden en ze in de kerstboom hangen B-)
  maandag 16 december 2013 @ 18:43:39 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134337203
quote:
4s.gif Op maandag 16 december 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat :{

Mijn fysio is een klein opdondertje van 1.70 ofzo, vrouw, en die houdt mij met gemakt (1.83, 73 kilo) en toen ik 98 woog ook trouwens :') Dus wat een pussy fysio.
pi_134337385
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Laat ons dan samen strijden tegen de taarten, chocolade, diners, champagnes ~:)
Drank, kaas en chips. ;)
pi_134339021
Vandaag eindelijk weer een beetje normaal kunnen eten :)
Helaas heb ik de resultaten van de buikgriep nog niet terug gezien op de weegschaal.
pi_134339112
Hmm.. hebben jullie dat ook wel eens.. dat je lichamelijk wel het gevoel hebt afgevallen te zijn, maar geestelijk niet? Of is dat raar? :') :@

Nouja.. bijna thuis.. ben benieuwd :)
pi_134339153
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

Straks een feestje. Geen gezonde dag maar de schade is beperkt. :P
1380 is je dagelijkse doel? Ben jij zo klein?
pi_134339164
Hmm ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt PatriQue.
pi_134339209
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. hebben jullie dat ook wel eens.. dat je lichamelijk wel het gevoel hebt afgevallen te zijn, maar geestelijk niet? Of is dat raar? :') :@

Als ik denk dat ik niet afval, dan zie ik het ook echt niet. Ookal ben ik al meerdere maten slanker. Als ik denk dat het helemaal lekker gaat, dan zie ik mezelf ook letterlijk slanker worden.
pi_134339482
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:33 schreef Sarabi het volgende:
Hmm ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt PatriQue.
nou.. aan mijn lichaam merk ik wel afgevallen te zijn. Broeken slobberen om mijn kont enzo..maar mijn hoofd zegt: ha jij bent deze week echt niet afgevallen fatty!!

:')
pi_134339511
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

nou.. aan mijn lichaam merk ik wel afgevallen te zijn. Broeken slobberen om mijn kont enzo..maar mijn hoofd zegt: ha jij bent deze week echt niet afgevallen fatty!!

Ja dat is wel herkenbaar :Y je hoofd heeft gewoon langer de tijd nodig.
pi_134339522
Weer een goede dag, weer een goede dag. Waarom ik nog geen maatje 32 ben, is mij een raadsel!

Waar staat trouwens de roosvicee laxo? Ik wil dat toevoegen aan mijn dieet :') Kon het niet vinden bij de aanmaaklimo's en ook bij het schap kinderzeut/diksap.
pi_134339539
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Het duurde bij mij ook best even voor ik het in mijn gezicht zag ;)
pi_134339570
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja dat is wel herkenbaar :Y je hoofd heeft gewoon langer de tijd nodig.
ah gelukkig!! Nouja.. zo thuis.. dan kan ik zien wat er gebeurd is (nouja.. half.. moet nog eten en morgenvroeg is mijn wekelijkse weging).
  maandag 16 december 2013 @ 19:44:13 #258
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134339591
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:32 schreef PatriQue89 het volgende:

Elke fucking dag bijna :')
pi_134339610
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weer een goede dag, weer een goede dag. Waarom ik nog geen maatje 32 ben, is mij een raadsel!

Waar staat trouwens de roosvicee laxo? Ik wil dat toevoegen aan mijn dieet :') Kon het niet vinden bij de aanmaaklimo's en ook bij het schap kinderzeut/diksap.
goede dag *O* laxo staat meestal wel bij kinder en diksap ja.. volgende keer even vragen? :P
pi_134339624
quote:

Welke supermarkt?

Soms staat het bij de Zonnature-meuk. Bij de AH is dat geloof ik.
pi_134339628
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:44 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

goede dag *O* laxo staat meestal wel bij kinder en diksap ja.. volgende keer even vragen? :P
WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik net even niet aan :@

quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welke supermarkt?

Soms staat het bij de Zonnature-meuk. Bij de AH is dat geloof ik.
Ah ja! Dat hoekje heb ik idd niet gehad!
  maandag 16 december 2013 @ 19:45:43 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134339649
quote:

Hejje moeite met de ontlasting? Lijnzaad :Y
pi_134339655
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik net even niet aan :@
Pussy :{w.
pi_134339656
quote:

[..]

Het duurde bij mij ook best even voor ik het in mijn gezicht zag ;)
oh nee.. ik zie het wel in mijn gezicht hoor.. daar juist het best. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat dan.. haha
pi_134339667
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hejje moeite met de ontlasting? Lijnzaad :Y
Heule handen vol :')

Blijkbaar doet mijn darmstelsel het beter op reuzel en frieten.
pi_134339686
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

ah komt allemaal ooit wel goed dus? :P
pi_134339731
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik niet aan..
Hahaahaha... kakranja. Die onthoud ik :P
  maandag 16 december 2013 @ 19:49:02 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134339770
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:46 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

ah komt allemaal ooit wel goed dus? :P
Ga ik wel vanuit :P
  maandag 16 december 2013 @ 19:49:19 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134339783
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heule handen vol :')

Blijkbaar doet mijn darmstelsel het beter op reuzel en frieten.
Euwh. Sucks.
pi_134339799
Ik heb overigens net zo lang gewacht met naar buiten stappen tot de AH bij me dicht is, dus nu ga ik mezelf straffen door naar eentje te lopen die een takke-end weg is. En dan op de terugweg inschrijven bij de sportschool. Wie ben ik en wat heb ik met mezelf gedaan.
pi_134339883
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind het uit jouw mond een beetje eng klinken, maar misschien komt dat omdat ik alles wat je zeg een beetje herken vanuit een eetgestoord perspectief.
  maandag 16 december 2013 @ 19:54:48 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134339959
quote:
9s.gif Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het uit jouw mond een beetje eng klinken, maar misschien komt dat omdat ik alles wat je zeg een beetje herken vanuit een eetgestoord perspectief.
Ik heb alles behalve een eetstoornis hoor :P Ik kots niks uit, neem als ik echt wil gewoon wat lekkers, honger mezelf niet uit, ect :)
pi_134339993
quote:
9s.gif Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jullie zijn wel een leuk setje :Y
pi_134339998
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 19:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb alles behalve een eetstoornis hoor :P Ik kots niks uit, neem als ik echt wil gewoon wat lekkers, honger mezelf niet uit, ect :)
Alleen gestoord dan ;)
pi_134340127
Ik vind het grappig, die discussie over afvallen in je hoofd/of je hoofd ook afvalt enz.

Bij mij duurde het 20 kilo voor mensen spontaan gingen zeggen 'volgens mij ben jij afgevallen, of niet?', en inmiddels is het echt onmogelijk te negeren. Maar het rare is, dat ik sinds de zomer 1 kilo ben afgevallen, maar nog steeds vaak de opmerking krijg of ik ben afgevallen, omdat mijn lijf steeds mooier wordt. En niet door sporten, want sporten is nog steeds niet echt mijn hobby. En die complimenten, die zorgen samen wel voor je steeds beter voelen!

En over een afgevallen hoofd, dat zie ik eigenlijk pas op foto's. Als ik in de spiegel kijk valt me niet op dat ik een slanker gezicht heb, maar op een foto, dan zie je opeens meer jukbeenderen, een slankere kaaklijn enz.
pi_134341264
quote:

Ik bestel het altijd bij albert, dus geen idee.
pi_134341631
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik bestel het altijd bij albert, dus geen idee.
Hier bij het hoekje alternatieve voeding. Afhankelijk van welke AH, ergens in de buurt van de maandelijkse zwik/verzorginsproducten of in het schap met dieetgerelateerd spul naast het snoepschap :')
pi_134342616
Oh dus.. net even gewogen, voor ik ging eten.. maar 0.4 kg eraf ... Zal morgenochtend dus niet echt veel soeps zijn :') Het stemmetje in mijn hoofd had gelijk :'( Direct mijn plekje in mijn kledingkast gecheckt op chocolade.. niks aanwezig gelukkig :')
pi_134342923
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Oh dus.. net even gewogen, voor ik ging eten.. maar 0.4 kg eraf ... Zal morgenochtend dus niet echt veel soeps zijn :') Het stemmetje in mijn hoofd had gelijk :'( Direct mijn plekje in mijn kledingkast gecheckt op chocolade.. niks aanwezig gelukkig :')
's avonds gewogen, normaal weeg je 's ochtends. Dat zegt dus helemaal niets.
pi_134342942
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 20:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

's avonds gewogen, normaal weeg je 's ochtends. Dat zegt dus helemaal niets.
Daarna nog gegeten he :P
pi_134342956
Ik heb wel eens gehad dat ik 's avonds was afgevallen in vergelijking met de ochtend op dezelfde dag. En ik dan de volgende dag ineens zwaarder was. Mijn lichaam is gewoon raar denk ik. :')
pi_134343426
quote:
Nouja, de rest van de dag heb je wel gegeten toch? En gedronken? Je weegt wekelijks en hebt een streef van 1.5 kilo per week toch?

Misschien heb je de streef net niet gehaald, maar ik denk niet dat je er veel vanaf zit.
pi_134343905
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, de rest van de dag heb je wel gegeten toch? En gedronken? Je weegt wekelijks en hebt een streef van 1.5 kilo per week toch?

Misschien heb je de streef net niet gehaald, maar ik denk niet dat je er veel vanaf zit.
Streef van 1,5 per week is ook best veel hoor. 1 per week is al royaal.

Ik ben nu in 2 weken 2,5 kilo kwijt, dus de knop omzetten heeft wel geholpen. Kon me alleen zojuist niet inschrijven op de sportschool omdat m'n jaarafrekening is afgeschreven :'). Even wachten tot loon binnen is :').
pi_134344287
quote:
Waarom check je direct of er chocola is als iets tegenzit? Dit lijkt mij een ongezonde manier om met eten om te gaan. Je moet eten leren loskoppelen van emoties.. Anders kun je nu veel afvallen, maar het er ook zo weer aan eten in een moeilijke periode. En dat lijkt me echt zonde van je tijd en energie.
pi_134344572
knip

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 21:52:33 ]
pi_134344849
quote:
Geen handige reactie Patrique....wat wil je nu echt?
En wat is er mis met een halve kilo per week afvallen?
pi_134344876
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef clumsy_clown het volgende:
*knip op verzoek*
Ik zou niets zeggen, maar weet niet of dat het beste is....

[ Bericht 65% gewijzigd door BE op 17-12-2013 08:03:33 ]
pi_134344940
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mjah.. 1.4 per week was het tot oud en nieuw idd. Vorige week moest ik nog 0.9 tot O&N.. dus als er niks af is komt dat vast nog goed!
pi_134345077
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Geen handige reactie Patrique....wat wil je nu echt?
En wat is er mis met een halve kilo per week afvallen?
Niet om het op te eten he.. om het weg te gooien als het er lag! En met een halve kilo is niks mis... alleen wil ik de -10 aantikken voor oud en nieuw. Daarna mag ik best een jaar doen over 15 kilo ofzo :)
pi_134345141
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 21:39 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Niet om het op te eten he.. om het weg te gooien als het er lag! En met een halve kilo is niks mis... alleen wil ik de -10 aantikken voor oud en nieuw. Daarna mag ik best een jaar doen over 15 kilo ofzo :)
Ow :D beter!
En niet te streng zijn voor jezelf -10 is in januari of februari net zo cool.
pi_134345179
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow :D beter!
En niet te streng zijn voor jezelf -10 is in januari of februari net zo cool.
I know.. maar toch :P
pi_134345199
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef clumsy_clown het volgende:
*knip*
Ik zou het bij een "piiieeeep" niet vertellen. Je kunt gewoon naar het gesprek gaan, kijken wat je daar van vind. Dan zit je nog nergens aan vast.

[ Bericht 62% gewijzigd door BE op 17-12-2013 08:04:19 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 16 december 2013 @ 21:43:00 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134345247
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik wil met je mee :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 december 2013 @ 21:47:01 #294
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134345421
quote:

Geen idee of iemand anders al antwoord heeft gegeven, maar ik zag het laatst bij de AH bij de Zonnatura-voeding en de Atkinsrepen staan. Geen idee wat het daar moet overigens.

Edit: spuit 11 :')
pi_134345515
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarom check je direct of er chocola is als iets tegenzit? Dit lijkt mij een ongezonde manier om met eten om te gaan. Je moet eten leren loskoppelen van emoties.. Anders kun je nu veel afvallen, maar het er ook zo weer aan eten in een moeilijke periode. En dat lijkt me echt zonde van je tijd en energie.
Zoals ik zei tegen Sarabi; om weg te gooien, niet om te eten ;) Had ik er even bij moeten zetten.
  maandag 16 december 2013 @ 21:49:09 #296
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134345540
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 19:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je hebt nu hetzelfde BMI als ik (21nogwat) en volgens mij ben je al hartstikke slank. Als jij jezelf nog dik vind in je hoofd is dat toch echt ver bezijden de waarheid hoor.
pi_134345570
c_c, kies voor je geluk en toekomst, vooral omdat het niet altijd even lekker ging :*
pi_134345634
Ik zou het nazihoerverhaal vooral snel wissen agz dat niet meer kan als het topic vol is en je daar niet op zit te wachten.
pi_134345736
Je hebt gelijk. Ze heeft echt hele nare dingen gedaan vandaar dat ik geen fan ben, maar zal het maar niet op internet zetten :').
  maandag 16 december 2013 @ 22:01:31 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134346151
Moet Sarabi haar quote ook nog even wissen. ;)

DP, bij het zonnaturaspul. Meestal helemaal onderin.
*gewoon omdat het kon...
pi_134346256
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')