SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht!quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurantmet een bijpassend wijnarrangement
Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurantmet een bijpassend wijnarrangement
Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgradequote:Op vrijdag 13 december 2013 08:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p.ga ik wel voor naar Londen
![]()
Ik wil wel van je weten hoe het was!
Tof, geniet ervan!quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgrade
Ik heb er heel veel zin in.
Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.
Help...
Dat wou ik net als tip gevenquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.
Hmmz, zal eens kijken of ik nog op de markt kom. Misschien komende donderdagquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wou ik net als tip gevenbuikdanssjaaltjes kom je op de markt ook nog wel eens tegen (vaak wel in een te kleine maat maar goed voor zo'n feestje maakt dat niet uit).
Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.
Help...
Nee, echt in de verste verte nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?
quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Ik durf het bijna niet hardop het zeggen, maar volgens mij heb ik na mijn instort-moment mijn knop weer gevonden. Het gaat goed.
Gisteren in de bioscoop geweest. Ik had een zakje chips maar die waren niet lekker, toen at ik er 5 en vroeg ik me af waarom ik iets at wat ik niet zo lekker vindt en heel erg ongezond is. Heb daarna niks meer gehad.
Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:47 schreef Lonaa het volgende:
Heb wel een weekend vol bier-feestjes, maar misschien moet ik dat eens doen met mate. En vooral, zondag-brakdag eens normaal eten. Te beginnen met niet de zin "zullen we maar bestellen dan?" uit te spreken 's avonds.
Correct.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.
Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Correct.
Ik sta vanavond achter de bar. Veel mensen die ik al lang niet meer gesproken hebben ergo: flinke naborrel. Ik neem al een tijdje geen tosti meer na mijn dienst (ja heel soms, als ik tot 6 uu 's ochtends moet, maar dat is niet aan de orde).
Morgen moet ik even gezonde boodschappen doen en heb ik 's avonds een CD release van kennissen, dat wordt ook bier, aansluitend een feestje.
Zondag niks op de planning, maar normaal gesproken eet ik me die dag helemaal vol, want brak. Dat gaan we dus niet doen.
Die tosti is een soort van traditie, zeg maar. En er zijn er meer die hem niet eten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.
True, op zich niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:32 schreef Myraela het volgende:
Zo'n ramp is een tosti ook weer niet hoor.
Oeh, frietjes... Daar heb ik zin inquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:42 schreef Zeester het volgende:
Ik ga dit weekend trouwens 'los', want ik ga straks met 3 vrienden naar Antwerpen om een weekendje stevig bier te drinken. En wrslk ook veel uit eten. Maar het mag, want het is een mini-vakantietje, en Vlaams eten is 1 van mijn aller-lievelings, dus dat is het waard. Geen vlaamse frieten trouwens, alhoewel, misschien bij het stoofvlees een portietje
Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oeh, frietjes... Daar heb ik zin in![]()
Ik zit aan een sojacappuccino met speculaassiroop
Nope, er is een Winterfair in het stadje waar ik werk, dus helaas, helaas...quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef Zeester het volgende:
[..]
Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons eten!
Dan neem je zonder mayo?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
True, op zich niet.
Maar, het zijn 2 witte boterhammen, goedkope jonge voorgesneden kaas, goedkope schouderham, veel van beide, en een flinke kledder mayo.
Ik ook. Broodje gesmolten kaas ftwquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:06 schreef Sarabi het volgende:
Bij een tosti hoort ketchup
Maar goed ik eet ook tosti zonder hamdus eigenlijk geen tosti.
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:26 schreef Sarabi het volgende:
Op hoeveel kcal kom je uit c_c?
Het is een mooi lijstje maar ik zou ook niet afvallen op dit soort lijstjes (helaas).
Of je moet inderdaad gaan hardlopen
Je bedoelt TDEE denk ik? Dat is BMR + beweging. Maar dan zou je wel moeten afvallen op 1940 ja.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?
Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
Hoe lang ben je?quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?
Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:38 schreef clumsy_clown het volgende:
En niet afvallen tot daar aan toe, maar aankomen?
Okquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef clumsy_clown het volgende:
1.76m
Ik ontbijt om 6 uur en kan pas weer om 11 uur eten als ik werk (zoals vandaag). Eten op een operatiekamer is een beetje lastig. Maar als ik dus niet fatsoenlijk ontbijt val ik praktisch flauw.
Herkenbaar. Maar misschien is dat ook grotendeels vocht? Ik heb een tijdje normaal gegeten en toen was ik twee kilo zwaarder. Nu doe ik weer een week rustiger aan en zijn die 2 kilo er weer af.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Maar volgens bijvoorbeeld FatSecret zou ik ook zo'n 2300kcal moeten eten maar als ik dagelijks 1900/2000kcal eet kom ik helaas aan.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nadeel is wel als je langdurig dieet dat je spiermassa kwijtraakt
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.
Eet je op alle dagen rond de 1940 of alleen op de dagen dat je een een half uur hardloopt? Berekenen van TDEE is eigenlijk BMR + normale dagelijkse activiteit. Bijvoorbeeld met een zittend beroep krijg je BMR x 1.2 = wat je op een dag bij benadering verbrandt. De kcal die je verbrandt tijdens specifieke sportmomenten zijn daarin niet meegenomen. Loop je dus hard, dan zal je TDEE mogen eten + het aantal kcal dat je in dat half uur extra verbrandt.
Je kan 2 weken proberen en als iets niet werkt idd iets lager gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.
Maar ik heb ook een zeikerig humeur dus wellicht zijn het gewoon de hormoontjes. Klopt wel met de datum ook, bedenk ik me nu (heb een spiraaltje dus bloed niet meer als bewijs)
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.quote:
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.
Het is in ieder geval een reden om genoeg te blijven etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.
Dan blijf je 24/7 etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:39 schreef Sarabi het volgende:
Wow dan moet je echt veel eten als je gezond eet....
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef PatriQue89 het volgende:
3600Maar ik ben 190 lang, 129 kg... misschien dat dat meetelt
Wat versta jij onder bmr?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.
Ja, mijne ook in absolute rust zit die op 1600. Volgens de berekeningen heb ik met mijn sportactiviteit 2500 nodig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mijn BMR ligt tussen 1500-1700 volgens verschillende calculators.
Dat is echt weinig voor een vrij grote kerel. Als ik 2000 kcals eet val ik zeker af en ik ben een stuk kleiner (86 kg). Op normale dagen eet ik rond de 3000 kcal, als ik sport nog meer.. Tel je je calorieeen of hoeveelheden wel goed?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:43 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Rond de 2000. soms wat meer, soms wat minder.
Hoe heb je het bijgehouden? Kijken hoeveel cals je eet en dan kijken of je afvalt/aankomt/gelijk blijft?quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef -Ciske- het volgende:
Hier een BMR van 1400 volgens de calculators maar dat zegt me niet zoveel.
Mijn TDEE ligt rond de 2400, dat heb ik niet met een calculator berekend maar gewoon door het gedurende langere tijd bij te houden en dan uit te middelen waarbij ik gelijk blijf.
Nutritiondata heeft mijns inziens nog de meest betrouwbare calculator, omdat je daar alle activiteit los kan invoeren.
En niet "1-3x sporten per week", wat nog van alles kan inhouden
Oeh, ga ik maar eens doen. Maar hoe doe je dat qua spieren dan? Want als jij 3kg aankomt kunnen dat spieren zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:30 schreef -Ciske- het volgende:
Ja, inderdaad kcal inname bijhouden gedurende langere tijd.
En een trendlijn maken van je gewicht, zodat je de uitschieters eruit haalt.
Dan ben je ook veel minder geneigd om bij te gaan sturen omdat je een keer een dag een kg meer weegt.
[ afbeelding ]
True story. Heb er maar 1 uit de itunes store geplukt. Thnx.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:38 schreef -Ciske- het volgende:
Je kan het combineren met een meting via een meetlint. Taille / heupen / benen e.d.
Meestal merk je ook wel aan je kleren of je slanker wordt. Spier neemt immers minder ruimte in dan vet.
Als je gelijk blijft qua gewicht maar wel slanker wordt, prima toch?
Leuk is dat ja.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:30 schreef -Ciske- het volgende:
Ja, inderdaad kcal inname bijhouden gedurende langere tijd.
En een trendlijn maken van je gewicht, zodat je de uitschieters eruit haalt.
Dan ben je ook veel minder geneigd om bij te gaan sturen omdat je een keer een dag een kg meer weegt.
[ afbeelding ]
Waarom had je dat besloten?quote:Op zaterdag 14 december 2013 08:06 schreef Qwea het volgende:
Ik had gisteren besloten niet te gaan sporten vandaag.nu wil ik sporten
Omdat ik deze week al 6x heb gesport. Zaterdag, zondag, maandag, woensdag, donderdag, vrijdag. En maar 1 dag rust heb gehad. Maar nu verveel ik me en ben ik uit mn ritmequote:Op zaterdag 14 december 2013 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waarom had je dat besloten?
Ga dan even fappen en de keuken poetsen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 08:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik deze week al 6x heb gesport. Zaterdag, zondag, maandag, woensdag, donderdag, vrijdag. En maar 1 dag rust heb gehad. Maar nu verveel ik me en ben ik uit mn ritme
True story. Ga wel naar de markt zoquote:Op zaterdag 14 december 2013 08:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga dan even fappen en de keuken poetsen.
7 keer is denk ik echt niet goed voor je lichaam als je ook nog intensief sport ook. Of iets doen wat weinig van je lichaam vraagt. Een flink stuk wandelen ofzo?
Daar mag dat doorgaans nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 08:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
True story. Ga wel naar de markt zo
Gmogge Vquote:
Wat is jequote:Op zaterdag 14 december 2013 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
JULLIE POSTEN ECHT ALLEEN MAAR IN DE BAAS ZIJN TIJD HE
Gisteren had ik een echte graasdagIk had er behoefte aan om te eten. Soort van comfort in food aan het zoeken en het werkte nog ook. Ik at gezonde dingen en vanmorgen had ik notabene een nieuw ATL, maar het mechanisme is dus blijkbaar nog steeds actief
quote:
Aaaaahw. Ik was vanmorgen 73,2 voor de verandering weer eensquote:
Ik volg je ik volg ik volg je!quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aaaaahw. Ik was vanmorgen 73,2 voor de verandering weer eensMorgen ws weer 74
Maar juist daarom! Je bent in een culinaire hoofdstad!quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:15 schreef Zeester het volgende:
[..]
Omdat ik weekendje Antwerpen doe. Heb net bij de quick wel een salade gehad
Dat zeg ik, vriend in kwestie is allergisch voor alles wat gezond is. En nogal overheersend type dus ik delf het onderspit in eet-keuzesquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar juist daarom! Je bent in een culinaire hoofdstad!
Geef hem een keer iets waar hij echt heel erg allergisch voor is?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:46 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat zeg ik, vriend in kwestie is allergisch voor alles wat gezond is. En nogal overheersend type dus ik delf het onderspit in eet-keuzes
Hij is niet echt allergisch natuurlijk, maar vreet het gewoon niet. Alleen sperziebonen, en daar ook hoogstens 3 van:pquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geef hem een keer iets waar hij echt heel erg allergisch voor is?
Jammer hoor, als het nou pindaas was ofzo, kon je het met een welgeplaatst oops-momentje voorgoed oplossenquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:54 schreef Zeester het volgende:
[..]
Hij is niet echt allergisch natuurlijk, maar vreet het gewoon niet. Alleen sperziebonen, en daar ook hoogstens 3 van:p
Evil!quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jammer hoor, als het nou pindaas was ofzo, kon je het met een welgeplaatst oops-momentje voorgoed oplossen
Daar kan ik ook wel een cursus in geven, is daar geld in te verdienen?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 15 december 2013 14:09 schreef sigme het volgende:
[..]En ik maar denken dat het bloedserieus wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG ik heb echt een bijzonder goed weekendIk ga maar naar bed, dan kan ik geen kwaad meer aanrichten
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze... Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.quote:Op zondag 15 december 2013 09:08 schreef Qwea het volgende:
Waarom delf jij het onderspit, zeester? Ik zou gewoon gezond eten. Desnoods broodje gezond oid.
Bij mij komt er ook zo'n hysterische periode. Vol dingen waar ik bewust voor kies en ik probeer dan ook te accepteren dat ik 1 januari een paar kilo zwaarder zal zijn. Ik hoop dat het me dan 1 januari lukt de vibe gelijk weer op te pakken.quote:Op zondag 15 december 2013 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nog 3,5 dag werken dit jaar en dan heb ik vakantie tot 06-01. Ga in die tijd 3 keer kerst-eten, daarna 3 dagen naar Groningen, met vrienden het nieuwe jaar inluiden en ons 5-jarig jubileum vieren, de verjaardag van vriendlief vieren in het eerste weekend van januari en dan voor 12-02 nog 4 kilo afvallen. Op de een of andere manier heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in
Waar in groningen ben je? Als je in de buurt van Leek bent dan mag je het laten wetenquote:Op zondag 15 december 2013 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze... Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.
Hier een bizar weekend. Gisterenavond zelf saté gemaakt met frituurfrietjes. Geen verstandige keus, maar wel een normale portie, groente erbij en een deel van de frietjes weggegooid, omdat ik geen honger meer had.
Nog 3,5 dag werken dit jaar en dan heb ik vakantie tot 06-01. Ga in die tijd 3 keer kerst-eten, daarna 3 dagen naar Groningen, met vrienden het nieuwe jaar inluiden en ons 5-jarig jubileum vieren, de verjaardag van vriendlief vieren in het eerste weekend van januari en dan voor 12-02 nog 4 kilo afvallen. Op de een of andere manier heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in
Centrum. Slapen in het Hampshire. Het hangt er vanaf of we met de auto of de trein gaan of we de stad nog uit gaan, maar ik denk dat we gaan treinenquote:Op zondag 15 december 2013 16:19 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Waar in groningen ben je? Als je in de buurt van Leek bent dan mag je het laten weten
Hoe bereken je nou je TDEE dan? Handmatig afgezien van zo'n online calculatorquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
Waarom pas 1 jan? Het moest toch al van je fysio? En andere manieren om 'm te berekenen zijn er niet... Of schatten dmv zo'n calculator, of trend bijhouden en kijken wat voor jou werkt.quote:Op zondag 15 december 2013 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoe bereken je nou je TDEE dan? Handmatig afgezien van zo'n online calculatorAfgezien van de trendline. Ik heb besloten pas op 1 januari mijn kcal inname te gaan verhogen mbt die trendline.
Ehm, als de andere optie friet oid is? Vind ik vrij gezond danquote:Op zondag 15 december 2013 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhmz, een broodje gezond is nou niet echt een gezonde keuze...
Ja, dat heb ik dus nietquote:Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk om mijn zin door te duwen als de rest liever iets ongezonds eet. Als we dan bij de KFC terecht komen *en daar kan ik ook eten, want de allergie-info staat op de papieren placemats*, is dat echt niet omdat ik dat graag wilde, maar wel omdat ik een ellenlange discussie die ik toch niet ga winnen niet de sfeer wil laten verpesten. Ik snap Zeester dus best, al zou ik persoonlijk nog zes keer nadenken voor ik nog een keer met zo'n 'vriend' een weekendje weg ga.
3,5e dagquote:Nog 3,5 dag werken dit jaar en dan heb ik vakantie tot 06-01. Ga in die tijd 3 keer kerst-eten, daarna 3 dagen naar Groningen, met vrienden het nieuwe jaar inluiden en ons 5-jarig jubileum vieren, de verjaardag van vriendlief vieren in het eerste weekend van januari en dan voor 12-02 nog 4 kilo afvallen. Op de een of andere manier heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in
26???? Hallo, ik moet nog 25 worden, gaat het niet?quote:Op zondag 15 december 2013 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Qwea, als ik met jouw gegevens ga berekenen, dus 73 kg, 26 jaar, 176 cm (je was even lang en oud als ik geloof ik), met 5 keer per week sporten kom ik tussen de 2500 en 2700 kcals uit om op gewicht te blijven. Dan is 2000 kcals per dag geen slecht idee.
Sorryquote:Op zondag 15 december 2013 17:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
26???? Hallo, ik moet nog 25 worden, gaat het niet?![]()
Ik kwam uit op 2500 idd.
Omdat ik het ergens eng vind meer te etenquote:Op zondag 15 december 2013 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom pas 1 jan? Het moest toch al van je fysio? En andere manieren om 'm te berekenen zijn er niet... Of schatten dmv zo'n calculator, of trend bijhouden en kijken wat voor jou werkt.
Ja jezus fuck, nog ff en ik kan het bejaardentehuis in met jequote:
Dat is net zo'n gevaarlijke gedachte als die aan te veel eten vooraf gaat, dearquote:Op zondag 15 december 2013 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik het ergens eng vind meer te etenStraks kom ik kilo's aan. Jajaja, zit tussen mijn oren, dat weet ik wel
Ik kreunde net toen ik iets op moest pakken van de grond.quote:Op zondag 15 december 2013 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja jezus fuck, nog ff en ik kan het bejaardentehuis in met je
quote:55 plussers woonachtig in Overschie sporten bij ons overdag van 10.00 - 17.00 uur gratis!
Godvers!quote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Godverredomme. Wat ik inderdaad maar bejaard.
[..]
Ongezouten en ongebrande moet je hebben inderdaad. Die snackpotjes en zakjes van de AH zijn iig allemaal gebrand geloof ik, tenzij het er specifiek opstaat van niet. Hoe het bij de Lidl zit weet ik niet. Bij de notenkraam op de markt hebben ze het iig wel, en bij de V&D ook (maar DUUR).quote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, ik moest noten halen van de fysio.. maar, wat voor noten? Want ze had het over cashew, maar dan ongezouten neem ik aan? En dan die uit een potje van bv de lidl? Want je hebt ook noten die men in de frituur oid flikkert (toch?)
Er zijn verschillende manieren om TDEE (total daily energy expenditure) te berekenen aangezien er verschillende formules zijn, de een wat meer accuraat dan de ander. De Mifflin-St Jeor formule schijnt wel aardig te zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoe bereken je nou je TDEE dan? Handmatig afgezien van zo'n online calculatorAfgezien van de trendline. Ik heb besloten pas op 1 januari mijn kcal inname te gaan verhogen mbt die trendline.
Notenkraam, mooi, ga ik die Zaterdag wel ff halenquote:Op zondag 15 december 2013 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ongezouten en ongebrande moet je hebben inderdaad. Die snackpotjes en zakjes van de AH zijn iig allemaal gebrand geloof ik, tenzij het er specifiek opstaat van niet. Hoe het bij de Lidl zit weet ik niet. Bij de notenkraam op de markt hebben ze het iig wel, en bij de V&D ook (maar DUUR).
Paranoten bij de Aldi. En een mannetje op de markt zoeken!quote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, ik moest noten halen van de fysio.. maar, wat voor noten? Want ze had het over cashew, maar dan ongezouten neem ik aan? En dan die uit een potje van bv de lidl? Want je hebt ook noten die men in de frituur oid flikkert (toch?)
Cashew kan je ongezouten & ongebrand kopen bij de Lidl, in zak.quote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ga het dr dinsdag wel ff vragen.quote:Op zondag 15 december 2013 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Cashew kan je ongezouten & ongebrand kopen bij de Lidl, in zak.
Maar cashew is geen noot, dus als je noten moet eten van de fysio, dan is ' cashew' een rare aanbeveling. Waarom beveelt de fysio noten of cashew aan?
Dat gaat erg rap hoor inderdaad!quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga het dr dinsdag wel ff vragen.
Ik liep iig te zeiken dat ik als ik meer moest eten (uitgaande van die 2500) ik niet aan mijn kcal kwam. Dus dan was de optie een handje noten/cashew. Dan zou ik het wel redden.
Ah, op zo'n fiets. Ja, als het puur om de (prima) calorieen gaat, dan zijn noten, cashews en pinda's een uitstekende en makkelijke manier om deze snel binnen te krijgen.quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik liep iig te zeiken dat ik als ik meer moest eten (uitgaande van die 2500) ik niet aan mijn kcal kwam. Dus dan was de optie een handje noten/cashew. Dan zou ik het wel redden.
Ja dat zei zij ook al.quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat gaat erg rap hoor inderdaad!
Thnx voor de lidl tipquote:Op zondag 15 december 2013 17:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ah, op zo'n fiets. Ja, als het puur om de (prima) calorieen gaat, dan zijn noten, cashews en pinda's een uitstekende en makkelijke manier om deze snel binnen te krijgen.
Waarom ga je niet gewoon volvette kaas eten? Dat is wat mij betreft echt een product wat vol-vet echt lekkerder is!quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hallo lurkers!!!! Waar zijn jullie nu? Degenen die vinden dat wij jaloers zijn als we aan Q vragen of ze wel een beetje op blijft letten dat ze niet door slaat?quote:Op zondag 15 december 2013 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik het ergens eng vind meer te etenStraks kom ik kilo's aan. Jajaja, zit tussen mijn oren, dat weet ik wel
Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas. Niks zo lekker als oude 30+kaas, wat mij betreft.quote:Op zondag 15 december 2013 17:27 schreef Zeester het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon volvette kaas eten? Dat is wat mij betreft echt een product wat vol-vet echt lekkerder is!
Risotto zonder kaas?quote:Op zondag 15 december 2013 17:29 schreef Tink89 het volgende:
Mis ik als enige de betekenid van 'Gaat het niet?' als uitdrukking...?
Ik ga zo een heerlijke paddestoelenrisotto met hamreepjes maken. Zonder kaas enzo, de gezonde variant met risottorijst en bouillon. Heb er zin in!
Grappig, ik heb juist met yoghurt/kwark/melk (mits in een latte of over cornflakes, want ik drink nooit een glas melk) en met cola dat ik echt 0 issues heb met de light versie. Maar kaas, dat vind ik toch echt veel lekkerder in de 48+ variant!quote:Op zondag 15 december 2013 17:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas. Niks zo lekker als oude 30+kaas, wat mij betreft.
Ik snap je tip wel hoor, ik vind volle yoghurt bijvoorbeeld wel echt veel lekkerder dan magere, maar bij kaas vind ik het precies andersom.
Ik mag alleen oude, harde kaas. Meeste andere kazen bevatten lactose. Dit recept is wel echt een goed alternatief, dus ik lig er niet wakker vanquote:Op zondag 15 december 2013 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Risotto zonder kaas?. Dat is mijn favoriete italiaanse gerecht, en dus daarin snijden vind ik heiligschennis
.
SPOILER: intakeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een uurtje gesport dus ik eet nog wel wat als ik weer thuis ben.
En qwea als je niet meer wilt gaan eten dan mss iets minder dan 6x per week gaan sporten?quote:Op zondag 15 december 2013 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hallo lurkers!!!! Waar zijn jullie nu? Degenen die vinden dat wij jaloers zijn als we aan Q vragen of ze wel een beetje op blijft letten dat ze niet door slaat?
Niemand?
Qwea, liefje, beetje vertrouwen in je fysio dear.Dat deed je ook toen ze hielpen met afvallen.
En... Wat nou als je wél een kilo aan zou komen?
Dan is er niks aan de hand, want jij weet als geen ander hoe je die er weer af moet halen, simpel!
Lekker noten eten.quote:Op zondag 15 december 2013 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuj. Sporten is tof. Dat doe ik niet "omdat het moet" maar omdat ik het echt gewoon geniaal vind. Heerlijk.quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En qwea als je niet meer wilt gaan eten dan mss iets minder dan 6x per week gaan sporten?
Volle yoghurt vindik ook niet te vreten trouwensquote:Op zondag 15 december 2013 17:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gatverdamme. Als ik iets niet lekker vind, is het volvette kaas.
Nee, dat ga je nu doen en je houd maar mooi op met die gedachte "wat als ik dik...". Je bent niet meer dik, maar voor je het weet schiet je straks wel door de verkeerde kant op, een kant die nog minder tof is dan te dik zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuj. Sporten is tof. Dat doe ik niet "omdat het moet" maar omdat ik het echt gewoon geniaal vind. Heerlijk.
En soms sport ik ook 5x of 4. Maar het liefst ga ik elke dag ff. Vandaag lekker ff half uurtje cardio gedaan en ff mijn buikspieren gepakt. Ben gelijk stukken minder chagrijnig
Ik moet ook gewoon meer eten, komt na de feestdagen wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De feestdagen zijn toch juist een ideaal moment om meer te gaan eten?quote:Op zondag 15 december 2013 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuj. Sporten is tof. Dat doe ik niet "omdat het moet" maar omdat ik het echt gewoon geniaal vind. Heerlijk.
En soms sport ik ook 5x of 4. Maar het liefst ga ik elke dag ff. Vandaag lekker ff half uurtje cardio gedaan en ff mijn buikspieren gepakt. Ben gelijk stukken minder chagrijnig
Ik moet ook gewoon meer eten, komt na de feestdagen wel.
Nee, je bent niet de enige.quote:Op zondag 15 december 2013 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hallo lurkers!!!! Waar zijn jullie nu? Degenen die vinden dat wij jaloers zijn als we aan Q vragen of ze wel een beetje op blijft letten dat ze niet door slaat?
Niemand?
Qwea, liefje, beetje vertrouwen in je fysio dear.Dat deed je ook toen ze hielpen met afvallen.
Dan is er niks aan de hand, want jij weet als geen ander hoe je die er weer af moet halen, simpel!
Nog 1xeen plasjequote:Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef HiZ het volgende:
Gisteren 115,7 en vandaag 115,3............. er zit weer wat beweging in.. nog 3 dagen te gaan.
LOL.. het gaat vooral om het idee he.. dat ik 115 kg weeg als ik dat vliegtuig instap. Ik wil op mijn verjaardag (1 juni 2014) 100 kg wegen.quote:
quote:Op zondag 15 december 2013 18:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, dat ga je nu doen en je houd maar mooi op met die gedachte "wat als ik dik...". Je bent niet meer dik, maar voor je het weet schiet je straks wel door de verkeerde kant op, een kant die nog minder tof is dan te dik zijn.
Eind januari moet ik in t Gemini zijn... dus dan krijg je van mij gewoon een irl schop onder je holEn voor jou geen schop onder je hol, maar een aai over je bol. Ik weet niet wat er speelt, maar uiteindelijk zul je je iig íets beter voelen als je níet de bankhangende parasiet wordt hè...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie mijlpaal.quote:Op zondag 15 december 2013 23:38 schreef Ruby88 het volgende:
83!
Nu heb ik officieel overgewicht in plaats van obesitas.
quote:Op zondag 15 december 2013 23:38 schreef Ruby88 het volgende:
83!
Nu heb ik officieel overgewicht in plaats van obesitas.
Mooi, voor als je na het sporten een big mac of een kerkdienst wilquote:In de buurt van o.a. de McDonalds en de Laurenskerk kun je goedkoop sporten bij fitnesscentrum Fit For Free Rotterdam Hoogstraat.
Ik heb vandaag gesport.quote:Op zondag 15 december 2013 23:42 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
En voor jou geen schop onder je hol, maar een aai over je bol. Ik weet niet wat er speelt, maar uiteindelijk zul je je iig íets beter voelen als je níet de bankhangende parasiet wordt hè...
Och, mn bootcamp is bij het park waar het ziekenhuis zit. Ook heel opbeurendquote:Op maandag 16 december 2013 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:
De Fit for Free maakt op bijzondere wijze reclame trouwens.
[..]
Mooi, voor als je na het sporten een big mac of een kerkdienst wil.
quote:Op maandag 16 december 2013 00:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Och, mn bootcamp is bij het park waar het ziekenhuis zit. Ook heel opbeurend"ik ga doooohoooood " "maar het ziekenhuis is om de hoek, maak je geen zorgen
"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje voor vandaag is wat minder belachelijk, dus dat kan best buiten de spoiler:
O: 2 volkoren kapjes. 1 lv smeerkaas met komkommer, 1 cervelaat. 250 gr kwark met een tl suiker.
T: Appel.
L: 4 volkoren. 2 cervelaat, 2 30+kaas, 1/3 komkommer.
T: Crackertjes.
D: Een bruin afbakbroodje met een runderhamburger, sla, komkommer, augurk en een klein beetje saus. Rest van de sla eet ik er los bij. zo grappig, vroeger at ik twee burgers, twee broodjes, veel saus en ging de rest van de sla de prullenbak in... ik ben best veranderd
T: Een kaneelkoekje bij de thee.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op maandag 16 december 2013 09:47 schreef Lonaa het volgende:
Dat denk ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of het is toeval en het kwam ergens anders door.
Ik heb ook buikpijn en alles.quote:Op maandag 16 december 2013 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.Of het is toeval en het kwam ergens anders door.
Ik ga ook eerst navraag doen hoor, want het klinkt iets te goed om waar te zijn. 13 euro per maand voor sporten (enige beperking is dat het in de daluren moet, tot 1700 dus, prima) en voor 10 euro extra per maand een personal trainer.quote:Op maandag 16 december 2013 12:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik was even aan het kijken naar een personal trainer hier in de buurt. Pffoeeee.. Eerst een de oudejaarsloterij winnen![]()
Ja, hoi, hier. Eens.quote:Op zondag 15 december 2013 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niemand?
Ik ook dus ik heb een cup a soupje gepaktquote:Op maandag 16 december 2013 12:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik at mijn lunch en had meteen daarna weer honger...
Fit 4 Free staat nou niet bepaald bekend als een goede fitnessketen...quote:Op maandag 16 december 2013 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:
De Fit for Free maakt op bijzondere wijze reclame trouwens.
[..]
Mooi, voor als je na het sporten een big mac of een kerkdienst wil.
Ik ook niet, oppassen blijft het altijd.quote:
achja op zich is dat ook niet verkeerd natuurlijkquote:Op maandag 16 december 2013 14:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ook niet, oppassen blijft het altijd.
Hoe komt het en hoe zorg je ervoor dat het weer de goede kant op gaat?quote:Op maandag 16 december 2013 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie hier overduidelijk wat 4 weken niet (kunnen) hardlopen en slecht(er) eten doet...
Daar zit weliswaar wat baarmoederzwelsel bij wat volgende week weer weg is, but it ain't pretty.
Eerst beter worden.quote:Op maandag 16 december 2013 14:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe komt het en hoe zorg je ervoor dat het weer de goede kant op gaat?
oppassen moet ik ook wel.. wil nooit meer terug naar hoe ik was.. maar btje relaxter kunnen doen qua eten is wel gewenst.quote:
Niet echt. Dan kon wel hoor, tot ik echt ziek werd, maar nu ben ik heel kortademig en dan meer pijn etc. En dat gaat de truc ook niet doen. Nu is het damage control tot ik weer fit ben en dan er tegenaan. Komt goed.quote:Op maandag 16 december 2013 14:55 schreef douche-eendje het volgende:
BE, is er geen andere vorm van beweging die je nu even kunt doen? Dagelijks even stukje wandelen bijvoorbeeld?
Ik haal het niet in huis en maak lijstjes, toch durf ik dan op de fiets naar de winkel te rijden om rotzooi te halen omdat ik er zo veel zin in heb. De wil verdwijnt gewoon om de haverklap, maar wat doe je daar aan? Damage control of u laten gaan tot de wil er terug is of gewoon blijven proberen? Ik kan me voorstellen dat de meeste dit al wel hebben gehad.quote:Op maandag 16 december 2013 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Serieliefhebber, het niet in huis halen is zeker te simpel gedacht?
Lastig....quote:Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik haal het niet in huis en maak lijstjes, toch durf ik dan op de fiets naar de winkel te rijden om rotzooi te halen omdat ik er zo veel zin in heb. De wil verdwijnt gewoon om de haverklap, maar wat doe je daar aan? Damage control of u laten gaan tot de wil er terug is of gewoon blijven proberen? Ik kan me voorstellen dat de meeste dit al wel hebben gehad.
Ik vind het lastig als ik al in de supermarkt loop voor andere dingen. Maar er speciaal voor ergens heen gaan heb ik eigenlijk niet. Misschien moet je net als ik gewoon lui worden.quote:Op maandag 16 december 2013 16:37 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik haal het niet in huis en maak lijstjes, toch durf ik dan op de fiets naar de winkel te rijden om rotzooi te halen omdat ik er zo veel zin in heb. De wil verdwijnt gewoon om de haverklap, maar wat doe je daar aan? Damage control of u laten gaan tot de wil er terug is of gewoon blijven proberen? Ik kan me voorstellen dat de meeste dit al wel hebben gehad.
Ik wil denk ik mn volgende doel stellen op. 80 voor mn verjaardag (april).quote:Op maandag 16 december 2013 16:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook helemaal in de zone
We hebben al wat lekkerst voor kerstavond in huis, maar heb dan ook helemaal geen moeite om het te laten liggen.
Maar goed het gaat niet lukken om nog even onder de 80 te duiken helaas, maar 81/82 was het doel en daar zit ik nu netjes op
Hmm volgend jaar voor -10 daarvan gaan?
Mooi doelquote:Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik wil denk ik mn volgende doel stellen op. 80 voor mn verjaardag (april).
Ik ga me ook niet inschrijven bij een F4F. Als ik iets niet moet doen, is het constant in de buurt van een Mac zijnquote:Op maandag 16 december 2013 13:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Fit 4 Free staat nou niet bepaald bekend als een goede fitnessketen...
Nee, stop, zo zwaar ben jij ook weer niet. Wat doet hij dan met gespierde mannen van 2 meter en 110 kilo, gaat zitten janken ofzo?quote:Op maandag 16 december 2013 17:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ook fijn voor je zelfbeeld, de fysio die je rug wil losmaken en vraagt 'wat weeg je?' En toen een geluid maakte tussen hmmm en oef.Ik geef hem gelijk hoor, ik moest me gewoon compleet slap tegen hem aan laten hangen, maar toch...
Ja, dat bedacht ik me net ook idd.quote:Op maandag 16 december 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, stop, zo zwaar ben jij ook weer niet. Wat doet hij dan met gespierde mannen van 2 meter en 110 kilo, gaat zitten janken ofzo?
En veel mensen doen je dat niet naquote:Op maandag 16 december 2013 17:50 schreef Brighteyes het volgende:
De vraag overviel me ook een beetje idd Sarabi.
Ik heb later met een enorme omweg wel in het gesprek verweven dat ik 4wk gelden mooi wel 10km in 1.03 gelopen heb.![]()
Idem dito. Ik ben ook gelijk maar vrijwel een hele shit aan suikers overboord gaan gooien. At 's avonds nog wel eens een sultana, hup, weg ermee. Zorgt alleen maar voor extra vreettrek. Ik eet nu 600gr groente op een dagquote:Op maandag 16 december 2013 16:48 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit dit jaar eigenlijk juist voor het eerst in de zone rond deze periode. Normaal wil ik alles eten zo rond de feestdagen en nu kijk ik er juist naar uit om tot kerst helemaal in het gareel te blijven en dan lekker te genieten van de heerlijke maaltijden maar niet te veel te snoepen
Datquote:Op maandag 16 december 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, stop, zo zwaar ben jij ook weer niet. Wat doet hij dan met gespierde mannen van 2 meter en 110 kilo, gaat zitten janken ofzo?
Drank, kaas en chips.quote:Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Laat ons dan samen strijden tegen de taarten, chocolade, diners, champagnes
1380 is je dagelijkse doel? Ben jij zo klein?quote:Op maandag 16 december 2013 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Straks een feestje. Geen gezonde dag maar de schade is beperkt.
Als ik denk dat ik niet afval, dan zie ik het ook echt niet. Ookal ben ik al meerdere maten slanker. Als ik denk dat het helemaal lekker gaat, dan zie ik mezelf ook letterlijk slanker worden.quote:Op maandag 16 december 2013 19:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. hebben jullie dat ook wel eens.. dat je lichamelijk wel het gevoel hebt afgevallen te zijn, maar geestelijk niet? Of is dat raar?![]()
Nouja.. bijna thuis.. ben benieuwd
nou.. aan mijn lichaam merk ik wel afgevallen te zijn. Broeken slobberen om mijn kont enzo..maar mijn hoofd zegt: ha jij bent deze week echt niet afgevallen fatty!!quote:Op maandag 16 december 2013 19:33 schreef Sarabi het volgende:
Hmm ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt PatriQue.
Ja dat is wel herkenbaarquote:Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
nou.. aan mijn lichaam merk ik wel afgevallen te zijn. Broeken slobberen om mijn kont enzo..maar mijn hoofd zegt: ha jij bent deze week echt niet afgevallen fatty!!
Het duurde bij mij ook best even voor ik het in mijn gezicht zagquote:Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
nou.. aan mijn lichaam merk ik wel afgevallen te zijn. Broeken slobberen om mijn kont enzo..maar mijn hoofd zegt: ha jij bent deze week echt niet afgevallen fatty!!
ah gelukkig!! Nouja.. zo thuis.. dan kan ik zien wat er gebeurd is (nouja.. half.. moet nog eten en morgenvroeg is mijn wekelijkse weging).quote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dat is wel herkenbaarje hoofd heeft gewoon langer de tijd nodig.
Elke fucking dag bijnaquote:Op maandag 16 december 2013 19:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. hebben jullie dat ook wel eens.. dat je lichamelijk wel het gevoel hebt afgevallen te zijn, maar geestelijk niet? Of is dat raar?![]()
Nouja.. bijna thuis.. ben benieuwd
goede dagquote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weer een goede dag, weer een goede dag. Waarom ik nog geen maatje 32 ben, is mij een raadsel!
Waar staat trouwens de roosvicee laxo? Ik wil dat toevoegen aan mijn dieetKon het niet vinden bij de aanmaaklimo's en ook bij het schap kinderzeut/diksap.
Welke supermarkt?quote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weer een goede dag, weer een goede dag. Waarom ik nog geen maatje 32 ben, is mij een raadsel!
Waar staat trouwens de roosvicee laxo? Ik wil dat toevoegen aan mijn dieetKon het niet vinden bij de aanmaaklimo's en ook bij het schap kinderzeut/diksap.
WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik net even niet aanquote:Op maandag 16 december 2013 19:44 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
goede daglaxo staat meestal wel bij kinder en diksap ja.. volgende keer even vragen?
Ah ja! Dat hoekje heb ik idd niet gehad!quote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Welke supermarkt?
Soms staat het bij de Zonnature-meuk. Bij de AH is dat geloof ik.
Hejje moeite met de ontlasting? Lijnzaadquote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pussyquote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik net even niet aan
oh nee.. ik zie het wel in mijn gezicht hoor.. daar juist het best. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat dan.. hahaquote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het duurde bij mij ook best even voor ik het in mijn gezicht zag
Heule handen volquote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hejje moeite met de ontlasting? Lijnzaad
Hahaahaha... kakranja. Die onthoud ikquote:Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WAAR IS DE KAKRANJA, durfde ik niet aan..
Ga ik wel vanuitquote:Op maandag 16 december 2013 19:46 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
ah komt allemaal ooit wel goed dus?
Euwh. Sucks.quote:Op maandag 16 december 2013 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heule handen vol
Blijkbaar doet mijn darmstelsel het beter op reuzel en frieten.
Ik vind het uit jouw mond een beetje eng klinken, maar misschien komt dat omdat ik alles wat je zeg een beetje herken vanuit een eetgestoord perspectief.quote:
Ik heb alles behalve een eetstoornis hoorquote:Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het uit jouw mond een beetje eng klinken, maar misschien komt dat omdat ik alles wat je zeg een beetje herken vanuit een eetgestoord perspectief.
Jullie zijn wel een leuk setjequote:Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het uit jouw mond een beetje eng klinken, maar misschien komt dat omdat ik alles wat je zeg een beetje herken vanuit een eetgestoord perspectief.
Alleen gestoord danquote:Op maandag 16 december 2013 19:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb alles behalve een eetstoornis hoorIk kots niks uit, neem als ik echt wil gewoon wat lekkers, honger mezelf niet uit, ect
Ik bestel het altijd bij albert, dus geen idee.quote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier bij het hoekje alternatieve voeding. Afhankelijk van welke AH, ergens in de buurt van de maandelijkse zwik/verzorginsproducten of in het schap met dieetgerelateerd spul naast het snoepschapquote:Op maandag 16 december 2013 20:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bestel het altijd bij albert, dus geen idee.
's avonds gewogen, normaal weeg je 's ochtends. Dat zegt dus helemaal niets.quote:Op maandag 16 december 2013 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Oh dus.. net even gewogen, voor ik ging eten.. maar 0.4 kg eraf ... Zal morgenochtend dus niet echt veel soeps zijnHet stemmetje in mijn hoofd had gelijk
Direct mijn plekje in mijn kledingkast gecheckt op chocolade.. niks aanwezig gelukkig
Daarna nog gegeten hequote:Op maandag 16 december 2013 20:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
's avonds gewogen, normaal weeg je 's ochtends. Dat zegt dus helemaal niets.
Nouja, de rest van de dag heb je wel gegeten toch? En gedronken? Je weegt wekelijks en hebt een streef van 1.5 kilo per week toch?quote:Op maandag 16 december 2013 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Oh dus.. net even gewogen, voor ik ging eten.. maar 0.4 kg eraf ... Zal morgenochtend dus niet echt veel soeps zijnHet stemmetje in mijn hoofd had gelijk
Direct mijn plekje in mijn kledingkast gecheckt op chocolade.. niks aanwezig gelukkig
Streef van 1,5 per week is ook best veel hoor. 1 per week is al royaal.quote:Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, de rest van de dag heb je wel gegeten toch? En gedronken? Je weegt wekelijks en hebt een streef van 1.5 kilo per week toch?
Misschien heb je de streef net niet gehaald, maar ik denk niet dat je er veel vanaf zit.
Waarom check je direct of er chocola is als iets tegenzit? Dit lijkt mij een ongezonde manier om met eten om te gaan. Je moet eten leren loskoppelen van emoties.. Anders kun je nu veel afvallen, maar het er ook zo weer aan eten in een moeilijke periode. En dat lijkt me echt zonde van je tijd en energie.quote:Op maandag 16 december 2013 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Geen handige reactie Patrique....wat wil je nu echt?quote:Op maandag 16 december 2013 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik zou niets zeggen, maar weet niet of dat het beste is....quote:
Mjah.. 1.4 per week was het tot oud en nieuw idd. Vorige week moest ik nog 0.9 tot O&N.. dus als er niks af is komt dat vast nog goed!quote:Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, de rest van de dag heb je wel gegeten toch? En gedronken? Je weegt wekelijks en hebt een streef van 1.5 kilo per week toch?
Misschien heb je de streef net niet gehaald, maar ik denk niet dat je er veel vanaf zit.
Niet om het op te eten he.. om het weg te gooien als het er lag! En met een halve kilo is niks mis... alleen wil ik de -10 aantikken voor oud en nieuw. Daarna mag ik best een jaar doen over 15 kilo ofzoquote:Op maandag 16 december 2013 21:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geen handige reactie Patrique....wat wil je nu echt?
En wat is er mis met een halve kilo per week afvallen?
Owquote:Op maandag 16 december 2013 21:39 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Niet om het op te eten he.. om het weg te gooien als het er lag! En met een halve kilo is niks mis... alleen wil ik de -10 aantikken voor oud en nieuw. Daarna mag ik best een jaar doen over 15 kilo ofzo
I know.. maar tochquote:Op maandag 16 december 2013 21:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Owbeter!
En niet te streng zijn voor jezelf -10 is in januari of februari net zo cool.
Ik zou het bij een "piiieeeep" niet vertellen. Je kunt gewoon naar het gesprek gaan, kijken wat je daar van vind. Dan zit je nog nergens aan vast.quote:
Ik wil met je meequote:Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik wil denk ik mn volgende doel stellen op. 80 voor mn verjaardag (april).
Geen idee of iemand anders al antwoord heeft gegeven, maar ik zag het laatst bij de AH bij de Zonnatura-voeding en de Atkinsrepen staan. Geen idee wat het daar moet overigens.quote:Op maandag 16 december 2013 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoals ik zei tegen Sarabi; om weg te gooien, niet om te etenquote:Op maandag 16 december 2013 21:24 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waarom check je direct of er chocola is als iets tegenzit? Dit lijkt mij een ongezonde manier om met eten om te gaan. Je moet eten leren loskoppelen van emoties.. Anders kun je nu veel afvallen, maar het er ook zo weer aan eten in een moeilijke periode. En dat lijkt me echt zonde van je tijd en energie.
Je hebt nu hetzelfde BMI als ik (21nogwat) en volgens mij ben je al hartstikke slank. Als jij jezelf nog dik vind in je hoofd is dat toch echt ver bezijden de waarheid hoor.quote:Op maandag 16 december 2013 19:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb alles behalve een eetstoornis hoorIk kots niks uit, neem als ik echt wil gewoon wat lekkers, honger mezelf niet uit, ect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |