Is dat zo?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nadeel is wel als je langdurig dieet dat je spiermassa kwijtraakt
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.
Eet je op alle dagen rond de 1940 of alleen op de dagen dat je een een half uur hardloopt? Berekenen van TDEE is eigenlijk BMR + normale dagelijkse activiteit. Bijvoorbeeld met een zittend beroep krijg je BMR x 1.2 = wat je op een dag bij benadering verbrandt. De kcal die je verbrandt tijdens specifieke sportmomenten zijn daarin niet meegenomen. Loop je dus hard, dan zal je TDEE mogen eten + het aantal kcal dat je in dat half uur extra verbrandt.
Je kan 2 weken proberen en als iets niet werkt idd iets lager gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.
Maar ik heb ook een zeikerig humeur dus wellicht zijn het gewoon de hormoontjes. Klopt wel met de datum ook, bedenk ik me nu (heb een spiraaltje dus bloed niet meer als bewijs)
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.quote:
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.
Het is in ieder geval een reden om genoeg te blijven etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.
Dan blijf je 24/7 etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:39 schreef Sarabi het volgende:
Wow dan moet je echt veel eten als je gezond eet....
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef PatriQue89 het volgende:
3600Maar ik ben 190 lang, 129 kg... misschien dat dat meetelt
Wat versta jij onder bmr?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |