SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht!quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurantmet een bijpassend wijnarrangement
Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:36 schreef miss_sly het volgende:
als alles goed gaat (mijn vriend op tijd terug is uit Londen of mijn moeder op tijd hier is om op te passen) ga ik vanavond eten in een 2-Michelinsterren restaurantmet een bijpassend wijnarrangement
Kerstdiner met mijn collega's. En ik ga echt op geen enkele manier letten op wat ik eet of drink, ik ga er alleen maar Heel Erg van Genieten!
We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgradequote:Op vrijdag 13 december 2013 08:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oeh! Waar ga je eten? Ik wilde naar de Librije, 250 p.p.ga ik wel voor naar Londen
![]()
Ik wil wel van je weten hoe het was!
Tof, geniet ervan!quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We gaan naar Ciel Blue! De baas wilde trakteren. Het idee was eerst om te bowlen en een hapje te eten, maar er was geen plek in het bowlingcenter. Dus een kleine upgrade
Ik heb er heel veel zin in.
Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.
Help...
Dat wou ik net als tip gevenquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Loop voor de grap eens een markt op. Dat soort dingen hebben ze hier in ieder geval altijd op de markt, die heupdingen.
Hmmz, zal eens kijken of ik nog op de markt kom. Misschien komende donderdagquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wou ik net als tip gevenbuikdanssjaaltjes kom je op de markt ook nog wel eens tegen (vaak wel in een te kleine maat maar goed voor zo'n feestje maakt dat niet uit).
Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Het thema voor ons O&N-feest is 1001 nacht en dus ben ik nu drastisch op zoek naar een outfit. Vriendlief gaat in een pofbroek, wit shirtje, zwarte gilet, witte sjeikmuts en een zonnebril... Ik wil in een mooie lange rok met zo'n belletjes/muntjes/kraaltjes omslagdoek voor om mijn heupen, maar i.v.m. een of ander toppersconcert is hier bij de feestwinkels alles in 1001-nacht-stijl uitverkocht. Online vind ik alleen complete kostuums en ik was niet van plan ¤ 20,- te gaan uitgeven.
Help...
Nee, echt in de verste verte nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Eventueel de zwarte markt (als je daar dichtbij zit)?
quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Ik durf het bijna niet hardop het zeggen, maar volgens mij heb ik na mijn instort-moment mijn knop weer gevonden. Het gaat goed.
Gisteren in de bioscoop geweest. Ik had een zakje chips maar die waren niet lekker, toen at ik er 5 en vroeg ik me af waarom ik iets at wat ik niet zo lekker vindt en heel erg ongezond is. Heb daarna niks meer gehad.
Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:47 schreef Lonaa het volgende:
Heb wel een weekend vol bier-feestjes, maar misschien moet ik dat eens doen met mate. En vooral, zondag-brakdag eens normaal eten. Te beginnen met niet de zin "zullen we maar bestellen dan?" uit te spreken 's avonds.
Correct.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je zelf je feestje organiseert, kun je ervoor zorgen dat je een enigszins gezond alternatief in huis hebt. Beleg zelf een volkoren-pizza-bodem met lekker veel groente bijvoorbeeld. 's Avonds even snel in de oven duurt niet langer dan op de koerier wachten en is gezonder en goedkoper... Geldt ook voor andere dingen. Iets niet doen is vaak veel moeilijker dan iets op een gezondere manier doen.
Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Correct.
Ik sta vanavond achter de bar. Veel mensen die ik al lang niet meer gesproken hebben ergo: flinke naborrel. Ik neem al een tijdje geen tosti meer na mijn dienst (ja heel soms, als ik tot 6 uu 's ochtends moet, maar dat is niet aan de orde).
Morgen moet ik even gezonde boodschappen doen en heb ik 's avonds een CD release van kennissen, dat wordt ook bier, aansluitend een feestje.
Zondag niks op de planning, maar normaal gesproken eet ik me die dag helemaal vol, want brak. Dat gaan we dus niet doen.
Die tosti is een soort van traditie, zeg maar. En er zijn er meer die hem niet eten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Neem je dan iets anders i.p.v. die tosti? Als je echt trek hebt, is een volkorenbroodje met gezond beleg net zo prima en sta je niet als enige 'niet die tosti te eten'.
True, op zich niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:32 schreef Myraela het volgende:
Zo'n ramp is een tosti ook weer niet hoor.
Oeh, frietjes... Daar heb ik zin inquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:42 schreef Zeester het volgende:
Ik ga dit weekend trouwens 'los', want ik ga straks met 3 vrienden naar Antwerpen om een weekendje stevig bier te drinken. En wrslk ook veel uit eten. Maar het mag, want het is een mini-vakantietje, en Vlaams eten is 1 van mijn aller-lievelings, dus dat is het waard. Geen vlaamse frieten trouwens, alhoewel, misschien bij het stoofvlees een portietje
Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oeh, frietjes... Daar heb ik zin in![]()
Ik zit aan een sojacappuccino met speculaassiroop
Nope, er is een Winterfair in het stadje waar ik werk, dus helaas, helaas...quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef Zeester het volgende:
[..]
Jij bent vlak bij Antwerpen, kom zaterdag stoofvlees met frietjes met ons eten!
Dan neem je zonder mayo?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
True, op zich niet.
Maar, het zijn 2 witte boterhammen, goedkope jonge voorgesneden kaas, goedkope schouderham, veel van beide, en een flinke kledder mayo.
Ik ook. Broodje gesmolten kaas ftwquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:06 schreef Sarabi het volgende:
Bij een tosti hoort ketchup
Maar goed ik eet ook tosti zonder hamdus eigenlijk geen tosti.
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:26 schreef Sarabi het volgende:
Op hoeveel kcal kom je uit c_c?
Het is een mooi lijstje maar ik zou ook niet afvallen op dit soort lijstjes (helaas).
Of je moet inderdaad gaan hardlopen
Je bedoelt TDEE denk ik? Dat is BMR + beweging. Maar dan zou je wel moeten afvallen op 1940 ja.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?
Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
Hoe lang ben je?quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
1940. BMR is 2600 bij minimaal bewegen. Ik loop minimaal 3x pw een half uur. Nu is die BMR niet heel betrouwbaar bij veel overgewicht, maar hoeveel moet ik dan gaan eten?
Lunch had met ander brood/beleg gemoeten maar ik mocht niet van de afdeling af en ben mijn lunch thuis vergeten. De lasagne is niet heel light, maar avondeten van 650 kcals is niet extreem.
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:38 schreef clumsy_clown het volgende:
En niet afvallen tot daar aan toe, maar aankomen?
Okquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef clumsy_clown het volgende:
1.76m
Ik ontbijt om 6 uur en kan pas weer om 11 uur eten als ik werk (zoals vandaag). Eten op een operatiekamer is een beetje lastig. Maar als ik dus niet fatsoenlijk ontbijt val ik praktisch flauw.
Herkenbaar. Maar misschien is dat ook grotendeels vocht? Ik heb een tijdje normaal gegeten en toen was ik twee kilo zwaarder. Nu doe ik weer een week rustiger aan en zijn die 2 kilo er weer af.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Maar volgens bijvoorbeeld FatSecret zou ik ook zo'n 2300kcal moeten eten maar als ik dagelijks 1900/2000kcal eet kom ik helaas aan.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nadeel is wel als je langdurig dieet dat je spiermassa kwijtraakt
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat je onderschat wat je binnenkrijgt aan kcal, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand.
Eet je op alle dagen rond de 1940 of alleen op de dagen dat je een een half uur hardloopt? Berekenen van TDEE is eigenlijk BMR + normale dagelijkse activiteit. Bijvoorbeeld met een zittend beroep krijg je BMR x 1.2 = wat je op een dag bij benadering verbrandt. De kcal die je verbrandt tijdens specifieke sportmomenten zijn daarin niet meegenomen. Loop je dus hard, dan zal je TDEE mogen eten + het aantal kcal dat je in dat half uur extra verbrandt.
Je kan 2 weken proberen en als iets niet werkt idd iets lager gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee ik rond in de eetmeter altijd af naar boven dus te veel kan bijna niet. Ik zit tussen de 1800 en 2000 per dag, omdat ik daar op aim, aan de hand van de berekeningen. Maar misschien moet ik dan inderdaad inzetten op max 1800 per dag.
Maar ik heb ook een zeikerig humeur dus wellicht zijn het gewoon de hormoontjes. Klopt wel met de datum ook, bedenk ik me nu (heb een spiraaltje dus bloed niet meer als bewijs)
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.quote:
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, je valt nooit alleen vet af helaas... ook spier. Daarom zeggen ze ook dat het goed voor spierbehoud is om krachttraining erbij te doen en genoeg eiwit te eten.
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar als je begint met een gezondere lifestyle en dus ook meer gaat sporten, moet het niet zo heel erg zijn toch?
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, maar denk dat het dan wel meevalt idd. Vooral bij crashdieeten waarbij je minder eet dan pakweg 1200 kcal loop je het risico om naar verhouding veel spiermassa kwijt te raken.
Het is in ieder geval een reden om genoeg te blijven etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar de meeste volgen hier geen dieet en zijn juist (meer) gaan sporten. Dus dan hoop ik dat het spierverlies wel mee valt.
Dan blijf je 24/7 etenquote:Op vrijdag 13 december 2013 19:39 schreef Sarabi het volgende:
Wow dan moet je echt veel eten als je gezond eet....
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:37 schreef PatriQue89 het volgende:
3600Maar ik ben 190 lang, 129 kg... misschien dat dat meetelt
Wat versta jij onder bmr?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een bmr van 2500 en heb met 1900 soms al moeite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |