abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133475294
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133476646
Morning :W
Ik sta de laatste weken stil, niet echt bezig met gezond eten en bewegen maar vooral druk geweest met verhuizen.
Maar eens kijken of voor het eind van het jaar nog minstens 1 kilo er af wil *O*
pi_133476855
Ik sta ook stil, maar dat is niet heel gek. Ik heb anderhalve week niet kunnen sporten en fietsen en toch ook wel wat gesnoept met de intocht en dergelijke. Vind ik niet erg verder, ik wil uiteindelijk deze periode zonder aan te komen doorkomen, maar stiekem wil ik er wel wat vanaf. Vandaag kon ik weer lekker fietsen, morgen ook en zaterdag weer sporten.

Ik ben ook overgestapt van Jordans Cruesli naar All Bran volkoren flakes of zoiets :P per 100 gr een 100 kcal minder, meer vezels en meer eiwitten. Ben benieuwd of het iets doet. Ik heb het vanmorgen een keer afgewogen, maar ik gebruik maar 20 gram en dat is echt meer dan voldoende in mijn kwark met aardbeien. Het smaakte ook echt goed, vond ik, dus ik ga deze eens even proberen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133477617
Ik krijg pas moeite met "deze periode" op de kerstdagen. Want dat is wel uitgebreid eten. Denk dat ik mezelf wel het één en ander ga toestaan, maar me wel aan mijn geen koolhydraten ga houden. Van 4 gangen vlees en groenten is dat nog steeds meer dan genoeg (en stiekem het lekkerste) en is makkelijker om me aan te houden dan "ik ga gewoon proberen niet teveel te eten" want dat gaat altijd fout.
pi_133477701
Met de kerstdagen ga ik niet opletten, in ieder geval niet met het avondeten. Ik ga zo als gewoonlijk niet snoepen maar 2 dagen gourmetten en een dag 3 gangen moet wel kunnen zonder grote rampen.
Sinterklaas en Oud & Nieuw zijn verder normaal.
pi_133477727
Ik ben ook gek op schuimpjes en kikkertjes en muisjes van Jamin en chocolade(letters, kransjes, wat dan ook). Ik probeer beperkt in huis te halen, maar als het er is, doe ik wel een beetje mee. Een beetje discipline moet ik wel hebben om het binnen de perken te kunnen houden. Ik ben ook nog jarig in december, dus dat schiet ook op :D Bovendien hebben we een feest van het werk va B, dat is altijd groots en geweldig en daar zal wel wat alcohol vloeien O-)

Kortom, het is een en al feest en lekkers, en ik vind dat ik mezelf voldoende moet kunnen beheersen om wel wat er van mee te pikken, maar niet constant en onbeperkt door te kanen. Ik denk dat het gaat lukken!
pi_133477982
Ik heb gelukkig geen problemen met de decembermaand. Ik hou niet van pepernoten, chocolade, speculaas en al die dingen. Oliebollen, appelflappen zijn ook niet aan mij besteed. :P

Alleen het enige: knieperties. O+ Wat ik van alles hierboven skip zou ik zo daarvoor knieperties eten. Maar dat doe ik gewoon niet. Ook niet proeven want dan wil ik meer.

De kerstdagen is bij ons altijd of BBQ'en of gourmetten dus dan kan ik zelf gewoon de dingen uitkiezen wat ik wil.

Verder wel veel verjaardagen maar dan neem ik geen gebak want daar hou ik toch niet van en ik drink toch altijd alleen water. Misschien dat ik een paar dingen van de hapjes pak maar dat zal niet veel verschil maken.

Dus al met al wordt dat geen drama bij mij en ik hoop dat ook dan de kilo's er gewoon af gaan.
pi_133478624
Ik wil liever minder dik zijn dan al dat snoep. Dus dat wordt geen probleem.

Utgebreide avondmaaltijden en feestontbijtjes probeer ik in te plannen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_133479530
Mijn verjaardag was leuk. De Mc was heerlijk. Gezellig met 8 vrienden (die allemaal zaten te klagen dat ze McDonald´s moesten eten, maar toch braaf meekwamen) daar heerlijk gegeten. Ik vond het leuk! Mijn brownies waren ook een succes, precies genoeg voor iedereen dus zit nu niet met een stapel brownies over. Verder alleen cola zero/koffie/thee geserveerd, en een bakje olijven. Er vroegen een paar mensen om een wijntje, maar ik had er niet eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die op woensdag een glas wijn willen, dus niet in huis :P
pi_133479648
Ow, én ik heb Jamies 15 minute meals van m'n vriendinnetjes gekregen, en ik denk echt dat dat echt een kookboek is waar ik veel uit ga maken. Allemaal snel, gezond, en lekker vers! Wilde hem ook heel graag hebben dus ben er heel blij mee!
pi_133480867
Ik vind het zo schattig dat je zo blij kan worden van de Mc. :D
pi_133481696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:16 schreef Zeester het volgende:
Ow, én ik heb Jamies 15 minute meals van m'n vriendinnetjes gekregen, en ik denk echt dat dat echt een kookboek is waar ik veel uit ga maken. Allemaal snel, gezond, en lekker vers! Wilde hem ook heel graag hebben dus ben er heel blij mee!
Die hebben wij ook, en ik vind het een geweldig kookboek O+
pi_133481720
Geef dan gelijk maar even een paar suggesties voor dingen die ik als eerste moet proberen ;)!
pi_133482028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:36 schreef Zeester het volgende:
Geef dan gelijk maar even een paar suggesties voor dingen die ik als eerste moet proberen ;)!
de Kip Tikka salade is zaaaaalig <3
de killer kegderee is ook heerlijk. Snijbiet heb ik vervangen door spinazie, want snijbiet kon ik niet vinden. Van het teveel aan spinazie heb ik spinaziesoep met blauwe kaas gemaakt :9~
Er is iets van biefstuk met groene rijst, geloof ik, die was ook lekker.

Ik heb het boek pas kort en ik doe dit nu even uit mijn hoofd, dus helemaal compleet en correct is het niet :P
  donderdag 21 november 2013 @ 13:51:12 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133482122
De San Fran Quinoa Salad (met mango) is ook heel erg lekker! :Y
pi_133482135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
De San Fran Quinoa Salad (met mango) is ook heel erg lekker! :Y
Ga ik die binnenkort eens maken. Wij zijn sowieso dol op mango alle drie!
  donderdag 21 november 2013 @ 13:55:22 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133482240
Ik voel me nog steeds helemaal niet lekker, maar ben qua eten wel gewoon normaal aan 't doen :)

Morgenvroeg weegschaalmoment, verwacht dat ik stil sta. We zullen zien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133482383
Krijgen jullie die recepten dan ook echt zo snel af? :D

Er is nu weer een nieuw boek "bespaar met Jamie" daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_133482455
Ik probeer niet het zo snel af te krijgen, want ik ga lekker op mijn gemakje koken met een glaasje wijn!

Ik heb wel het programma Save with Jamie gezien op 24Kitchen en hij had best wat goede tips!
pi_133482588
Een kwartier is ook een onmogelijk streven aangezien hij alle groentes snijdt met de keukenmachine. Maar een half uurtje koken vind ik ook echt geen probleem, maar het feit dat het uitgangspunt 'snel' is, dat vind ik wel fijn. Het zijn in ieder geval recepten die je na een lange dag nog prima kunt maken.

Ik heb al wel een paar recepten gezien die ik zeker ga proberen. Maar vanavond ga ik salade met gerookte zalm maken, want heb al paar dagen heel erg zin in gerookte zalm en wil het ook wel zo rauw mogelijk eten, dus niet een pasta-saus van maken ofzo.
  donderdag 21 november 2013 @ 14:34:57 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133483411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:09 schreef Zeester het volgende:
Een kwartier is ook een onmogelijk streven aangezien hij alle groentes snijdt met de keukenmachine. Maar een half uurtje koken vind ik ook echt geen probleem, maar het feit dat het uitgangspunt 'snel' is, dat vind ik wel fijn. Het zijn in ieder geval recepten die je na een lange dag nog prima kunt maken.

Ik heb al wel een paar recepten gezien die ik zeker ga proberen. Maar vanavond ga ik salade met gerookte zalm maken, want heb al paar dagen heel erg zin in gerookte zalm en wil het ook wel zo rauw mogelijk eten, dus niet een pasta-saus van maken ofzo.
Jum, gerookte zalm! Dat eet ik het liefst op een wrap met roomkaas, rucola en geroosterde pijnboompitjes.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133483494
Ik heb ook zalm gehaald net. O+ nomnomnom. En rundvlees voor stoofvlees. :9 Vanavond maak ik bloemkoolpizza. O+
pi_133483720
Ik eet vanavond verse roti :9
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133483976
Meteen maar even een salade met de zalm gemaakt :9 Goede lunch.
pi_133488189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:43 schreef roos85 het volgende:
Ik eet vanavond verse roti :9
Oeh, lekker :9. Ik eet vanavond wraps met gerookte kip, sla en avocado. Heb net al een berg wortels op dus komt goed vandaag.
pi_133488886
Pasta carbonara vanavond voor mij! :) Maar dan wel op een 'magere' manier, haha! Vanochtend trouwens ruzie met de weegschaal. Heel stiekem gisteren al even op gestaan, en vanochtend weer anderhalf kilo zwaarder. Gelukkig weeg ik niet heel veel waarde meer aan de weegschaal, want vroeger zou dat echt m'n dag bepaald hebben: heel veel snoep en troost eten. Vandaag gelukkig wel netjes gehouden!
pi_133488913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:37 schreef krijgertje18 het volgende:
Pasta carbonara vanavond voor mij! :) Maar dan wel op een 'magere' manier, haha! Vanochtend trouwens ruzie met de weegschaal. Heel stiekem gisteren al even op gestaan, en vanochtend weer anderhalf kilo zwaarder. Gelukkig weeg ik niet heel veel waarde meer aan de weegschaal, want vroeger zou dat echt m'n dag bepaald hebben: heel veel snoep en troost eten. Vandaag gelukkig wel netjes gehouden!
Hoe maak je dat mager dan?
pi_133489019
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe maak je dat mager dan?
Recept via weight watchers :) Nog steeds niet de gezondste maaltijd, maar toch :p Ik snap al de hele week naar pasta!
pi_133489161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:42 schreef krijgertje18 het volgende:

[..]

Recept via weight watchers :) Nog steeds niet de gezondste maaltijd, maar toch :p Ik snap al de hele week naar pasta!
Eet je er nog iets van groenten bij?
pi_133489412
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:

Er is nu weer een nieuw boek "bespaar met Jamie" daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ja dat boek wil ik ook O+
pi_133489456
Hier vanavond gehakt op Italiaanse bollen, lekker makkelijk.
pi_133490455
Goed. Morgen maar even thermospul kopen voor het hardlopen. Moedertjelief, wat is het koud.
pi_133490675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

de Kip Tikka salade is zaaaaalig <3
de killer kegderee is ook heerlijk. Snijbiet heb ik vervangen door spinazie, want snijbiet kon ik niet vinden. Van het teveel aan spinazie heb ik spinaziesoep met blauwe kaas gemaakt :9~
Er is iets van biefstuk met groene rijst, geloof ik, die was ook lekker.

Ik heb het boek pas kort en ik doe dit nu even uit mijn hoofd, dus helemaal compleet en correct is het niet :P
Snijbiet is bijna niet aan te komen, maar wel heel makkelijk zelf te verbouwen. Als je een beetje ruimte hebt (tuintje, balkon) kan ik aanraden wat te zaaien van een mooie soort. Doet het altijd, je snijdt af wat je nodig hebt en de plant groeit weer aan.

Pakjes zaad zijn te koop bij de intratuin en dergelijke (regenboogsnijbiet). De kleurtjes zijn in het echt net zo mooi; 1 kleurtje per plant maar je plant er gewoon een aantal door elkaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 21 november 2013 @ 20:55:00 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_133495884
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:

Ik wel. Heb zelfs een paar recepten gevonden die ik nog sneller klaar heb :')
Je moet alleen wel echt zorgen dat je alles onder handbereik hebt, maar de soep met zalm bijvoorbeeld red ik nog sneller (maak gebruik van diepvriesgroente).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_133495919
Vaak gaat een recept na 3 keer sowieso stukken sneller :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_133495962
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Snijbiet is bijna niet aan te komen, maar wel heel makkelijk zelf te verbouwen. Als je een beetje ruimte hebt (tuintje, balkon) kan ik aanraden wat te zaaien van een mooie soort. Doet het altijd, je snijdt af wat je nodig hebt en de plant groeit weer aan.
[ afbeelding ]
Pakjes zaad zijn te koop bij de intratuin en dergelijke (regenboogsnijbiet). De kleurtjes zijn in het echt net zo mooi; 1 kleurtje per plant maar je plant er gewoon een aantal door elkaar.
[ afbeelding ]
Dat vind ik een goede tip! Dank je wel!
Ik kan er nu nog niets mee, maar over een maand of drie verhuizen we naar ns nieuwe huis met tuin en dan ga ik een stukje voor snijbiet reserveren!
pi_133498629
MUUUUUUUUUUUNCHIEEEEEEEEEEEEEEEES

Niks in huis :')
  donderdag 21 november 2013 @ 22:02:47 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_133498723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
MUUUUUUUUUUUNCHIEEEEEEEEEEEEEEEES

Niks in huis :')
bedtijd!
disclaimer
pi_133499769
Even snel terug gelezen, want lange dag en moe..

Het sinterklaassnoepgoed blijft hier buiten de deur, dus geen last van! Ga volgende week naar vriendinnetje die studeert in het buitenland en voor haar flink wat snoepgoed ingeslagen.

Met kerst ga ik ook niet beknibbelen op avondeten, want daar vind ik de kerstdagen veels te gezellig voor. Op de planning staan een dag chinees, gourmetten en nog onbekend. Met oud en nieuw doen we jaarlijks sushi O+

Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren knäckebröd met magere filet american
T: appel
L: bagel met carpaccio en een bagel met humus
T: eiermuffin
D: kip tandoori met spinazie en rijst

Lekker een uur gewandeld door Amsterdam, want moest op vriendlief wachten. En net terug uit het theater!

Wat zijn knieperties?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_133504682
Tot mijn verrassing vanochtend 117,1. Een stuk lager dan ik had verwacht eigenlijk. Vanavond wel wat pinda's staan eten in een bar. Maar daar had ik echt behoefte aan. En uiteindelijk is het doel gewoon 115 kg per 31 december 2013. En dat geeft me ruim 6 weken om er nog 2 kilo af te krijgen :)

Raar is wel dat ik me langzaam maar zeker gedachten ga maken over 'wat nu als ik mijn BMI onder de 25 ga krijgen over een jaar of zo, moet ik dan gaan denken aan een buikwand correctie of het laten verwijderen van overbodig vel? Want ik weet wel zeker dat mijn buik niet zomaar weer goed gaat worden; ik ben zo snel dik geworden 14 jaar terug dat mijn huid gewoon van die striae (sp) heeft.
pi_133505858
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 01:11 schreef HiZ het volgende:
Tot mijn verrassing vanochtend 117,1. Een stuk lager dan ik had verwacht eigenlijk. Vanavond wel wat pinda's staan eten in een bar. Maar daar had ik echt behoefte aan. En uiteindelijk is het doel gewoon 115 kg per 31 december 2013. En dat geeft me ruim 6 weken om er nog 2 kilo af te krijgen :)

Raar is wel dat ik me langzaam maar zeker gedachten ga maken over 'wat nu als ik mijn BMI onder de 25 ga krijgen over een jaar of zo, moet ik dan gaan denken aan een buikwand correctie of het laten verwijderen van overbodig vel? Want ik weet wel zeker dat mijn buik niet zomaar weer goed gaat worden; ik ben zo snel dik geworden 14 jaar terug dat mijn huid gewoon van die striae (sp) heeft.
Mooi dat je zo op schema ligt :Y.

Wat betreft dat vel, dat is van later zorg. Haal eerst de gewenste doelen maar eens, hou het daarna een tijd lang stabiel, en als je dat allemaal bereikt hebt - en dat duurt dus nog wel even, dan eens kijken naar vel. Wie weet valt het wel 100% mee! Striae krijg je niet weg, maar huid met strepen kan best weer straktrekken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133505862
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede tip! Dank je wel!
Ik kan er nu nog niets mee, maar over een maand of drie verhuizen we naar ns nieuwe huis met tuin en dan ga ik een stukje voor snijbiet reserveren!
In de winter kan je toch niks zaaien, dus je timing kon niet beter :D.]
pi_133505866
Ik drink sinds een paar weken alleen nog maar water (2 liter p.d.) en ik ben opgehouden met chips eten.

De godganse dag pissen :')
pi_133505971
Echt he! Ik woooooooooon op het toilet tegenwoordig!
pi_133506195
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 05:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Wanneer groeit dat spul wel goed?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_133506197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 06:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Echt he! Ik woooooooooon op het toilet tegenwoordig!
Vocht en vezels?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_133506209
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 07:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Vocht en vezels?
Vnl vocht :')
pi_133506235
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 07:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wanneer groeit dat spul wel goed?
Vanaf de lente tot aan de vorst. In een kas nog wel iets langer, maar als je het ouder laat worden dan 1 jaar gaat het bloeien en dan heb je er niet veel meer aan.
pi_133506261
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 05:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, in het voorjaar heb ik een ingericht huis en kan ik me op de tuin storten *O* En dan straks killer kedgeree met snijbiet uit eigen tuin O+
pi_133506266
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 07:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Vanaf de lente tot aan de vorst. In een kas nog wel iets langer, maar als je het ouder laat worden dan 1 jaar gaat het bloeien en dan heb je er niet veel meer aan.
Dus ik zaai in het voorjaar, heb dan tot de vorst verse snijbiet en haal dan de restanten eruit en zaai in de nieuwe lente opnieuw?
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:25:27 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133506414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:55 schreef Tink89 het volgende:
Ik voel me nog steeds helemaal niet lekker, maar ben qua eten wel gewoon normaal aan 't doen :)

Morgenvroeg weegschaalmoment, verwacht dat ik stil sta. We zullen zien.
Toch -0,2 *i know, i know, dat is een keer pissen* ondanks de migraine en de geplande frietjes met homemmade vispotje van gisteravond.

Vandaag een werkdag van een uur of 14, dus ben benieuwd hoe ik me vanavond voel. Iig het volgende lijstje in de planning:
O: 250 gr. lv kwark met een banaan en een tl suiker.
T: Appel
L: 4 volkoren. 2 corned beef, 2 anijshagel
T: Appel
T: Puntpaprika
D: Salade met couscous van de AH
T: Niks meer, werken...
pi_133506639
Het eerste kopje thee 's ochtends O+.

Ken je dat, dat je thuiskomt van werk/studie, compleet helemaal morsjedood bent en alleen maar wil slapen, EN VERVOLGENS DE HELE NACHT WAKKER LIGT :(. Maar 12 uur werken op een uurtje slaap moet lukken. Denk ik.
pi_133507240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus ik zaai in het voorjaar, heb dan tot de vorst verse snijbiet en haal dan de restanten eruit en zaai in de nieuwe lente opnieuw?
Minstens. Snijbiet kan best tegen wat vorst, dus het valt niet direct om, als je het een beetje helpt (glasplaatje ervoor iod) heb je in de winter ook nog snijbiet - het groeit alleen niet echt meer aan.
Ik heb ze ook wel eens aan het eind van het jaar uitgestoken en in de kas gezet - dan kan je blad eten tot in de volgende lente.

En als je dan in het voorjaar nieuwe zaait, doe dat dan op een nieuwe plek of in -als je in een bak oid zaait- in schone grond.
Je kan (buiten) zaaien vanaf half maart tot half augustus (dat zeg ik, het is geen moeilijke plant), en oogsten tot half november. Ze staan er nu in mijn moestuin nog fier en fruitig bij.
pi_133508107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:26 schreef SilverSjoiis het volgende:
Even snel terug gelezen, want lange dag en moe..

Het sinterklaassnoepgoed blijft hier buiten de deur, dus geen last van! Ga volgende week naar vriendinnetje die studeert in het buitenland en voor haar flink wat snoepgoed ingeslagen.

Met kerst ga ik ook niet beknibbelen op avondeten, want daar vind ik de kerstdagen veels te gezellig voor. Op de planning staan een dag chinees, gourmetten en nog onbekend. Met oud en nieuw doen we jaarlijks sushi O+

Lijstje voor vandaag:
O: 3 volkoren knäckebröd met magere filet american
T: appel
L: bagel met carpaccio en een bagel met humus
T: eiermuffin
D: kip tandoori met spinazie en rijst

Lekker een uur gewandeld door Amsterdam, want moest op vriendlief wachten. En net terug uit het theater!

Wat zijn knieperties?
Soort rolletjes maar dan niet opgerold :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_133508301
Bleh verkouden -O-
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:36:30 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133508423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:18 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Soort rolletjes maar dan niet opgerold :9
Rolletjes? :?
pi_133508723
Ik dacht dat het iets Nederlands was maar kennelijk dus iets uit de regio :+

Knieperties:

Rolletjes:

Zo'n rolletje spuit je dan vol met slagroom.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:33:50 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133509631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:50 schreef V1z0R het volgende:

Knieperties:
[ afbeelding ]

Rolletjes:
[ afbeelding ]

Ziet er nogal droog uit...
pi_133509643
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:29 schreef Sarabi het volgende:
Bleh verkouden -O-
Maar ontbeten met een spinazie/courgettesoepje, vitamientjes!
pi_133509954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:50 schreef V1z0R het volgende:

Knieperties:
[ afbeelding ]

Rolletjes:
[ afbeelding ]

Ah! Nee, inderdaad nog nooit van gehoord! :P
pi_133511476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ziet er nogal droog uit...
Het zijn koekjes. Juist vet knapperig. Als je 1 hap neemt ligt gelijk zo'n kniepertie in 10 stukken :P
pi_133511923
Ziet eruit als iets waar ik de hele dag van zou willen eten.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:18:51 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133512186
Ik vind het er niet lekker uit zien. Ik heb een reep lactosevrije rijstchocolade gekocht en uitgedeeld en mag zelf ook een stukje. Jum!
pi_133512782
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:10 schreef Myraela het volgende:
Ziet eruit als iets waar ik de hele dag van zou willen eten.
Geloof me. Probeer ze niet wat je doet het. :P

Ik probeer er dit jaar ook vanaf te blijven want anders kom ik wel 10 kilo aan in de december maand dankzij die dingen.
pi_133513079
Vechtersrolletjes horen er wat mij betreft ook écht bij met O&N. Geen zelfgebakken kniepertjes, maar ik ken ze wel. Maar goed, ik heb ook een papa uit Groningen en een mama uit Drenthe, en kom zelf uit Overijssel dus regio-technisch klopt dat wel.

Ik kan volgens mij elk moment ongesteld worden, maar voel me niet opgeblazen ofzo. Hopelijk komt het deze x ook niet!
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:10:33 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133513837
Ik ben een zuid-limburgse... dat verklaart waarom ik ze niet ken.

Hoe dan ook: de chocolade was lekker en het helemaal waard. Heb het netjes bij 2 kleine stukjes gehouden. Straks nog fruit en paprika en avondeten, dus genoeg gezonde dingen hier liggen.

Nog maar 7 uur werken |:(
pi_133513899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:36 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Geloof me. Probeer ze niet wat je doet het. :P

Ik probeer er dit jaar ook vanaf te blijven want anders kom ik wel 10 kilo aan in de december maand dankzij die dingen.
Ik kom nooit in die regio dus dat scheelt. Ik heb ook het geluk dat ik niet van oliebollen houd. Dus O&N is een makkie voor mij. O+
pi_133514151
De oliebollen en appelflappen zijn voor mij nog niet eens de moeilijkheid van O&N, maar de hoeveelheid drank die ik wil!
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:24:00 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133516074
Appelbollen en champagne :)

Gelukkig hebben wij een 1001nachtfeestje met O&N. Baklava, couscoussalade, gegrilde groente, houmous enz....
pi_133516190
Hier meestal wel een oliebol, maar verder vind ik het ook niet zo spannend.
pi_133516290
Oud en nieuw... Rolletjes zijn yummie inderdaad. Oliebollen enzo eet ik opzich wel, maar kan ik makkelijk zonder. Daarnaast zijn er nog genoeg andere hapjes hier..Maar vorig weekend op een verjaardag kon ik het ook prima weerstaan. Ben benieuwd :7
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:29:06 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133517987
Ik ben echt zo ontzettend op... De hoofdpijn van woensdag wil maar niet over gaan, maar ik kon vandaag echt niet weg blijven van m'n werk. Over een uurtje m'n salade naar binnen lepelen en dan op naar m'n eerste afspraak van vanavond. Om 20:00 uur de volgende en dan maar hopen dat die niet al te lang duurt.

Morgenvroeg iig lekker paardrijden om mijn hoofd leeg te maken. Heb er nu al behoefte aan. Collegaatje biedt net aan dat ik daarna nog wel een rondje kan maken op haar paardje. Ben benieuwd, beestje zou ik vroeger niet op zijn gaan zitten, maar inmiddels kan het best, denk ik.

En oliebollen, nah... Appelbollen wel! Van die kraam naast station Bijlmer-Arena. Die zijn zo heerlijk gevuld!
pi_133518200
Waarom gaat water altijd zo vervelen. Ben ook geen thee drinker, niet zonder suiker in ieder geval.
pi_133519641
Na 2,5 dag alleen maar water en thee te drinken begint het ook wel saai te worden.
In de zomer heb ik er nooit zo'n moeite mee, maar nu wel.
Ben benieuwd of ik het dit weekend overleef :D
pi_133519831
Ik probeerde al sinds de zomer zo veel mogelijk water te drinken maar greep toch soms weer naar de crystal clear maar sinds dat ik m'n verstandkies enzo heb laten trekken drink ik alleen maar water. Want toen alles nog los zat prikte crystal clear zo erg.. en nu ben ik er helemaal aan gewent. :) Neem altijd mijn flesjes mee zodat ik makkelijk weet wanneer ik genoeg gedronken heb.
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:28:07 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133520092
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:35 schreef Myraela het volgende:
Waarom gaat water altijd zo vervelen. Ben ook geen thee drinker, niet zonder suiker in ieder geval.
Thee zonder suiker is een kwestie van 3 weken wennen. Daarna vind je die met suiker echt niet meer lekker. Ga op zoek naar smaakjes die je lekker vindt. Zoethout of juist munt, kaneel, citroen of een zoetige soort als mango ofzo. Er is vast thee bij die je lekker vindt.
pi_133520263
Werkelijk bijna alles is een kwestie van even wennen. Smaak kun je oefenen.
pi_133520526
Muntthee O+
Suiker in de thee vind ik sowieso zonde van de smaak & kcal.
pi_133520603
Ik dronk sowieso al nooit thee, het is niet dat ik het zonder suiker ineens smerig vind. Het is meer dat het er na één slok al voor zorgt dat ik helemaal geen dorst meer heb.
pi_133520655
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:43 schreef Myraela het volgende:
Ik dronk sowieso al nooit thee, het is niet dat ik het zonder suiker ineens smerig vind. Het is meer dat het er na één slok al voor zorgt dat ik helemaal geen dorst meer heb.
Dat is toch het idee van drinken?
pi_133520749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is toch het idee van drinken?
Maar maakt het meer drinken niet echt makkelijker. Na een halve mok krijg ik uren niets meer weg.
pi_133520807
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar maakt het meer drinken niet echt makkelijker. Na een halve mok krijg ik uren niets meer weg.
Ja oke als je moeite hebt met genoeg drinken is dat wel lastig dan.
Eet je wel veel groente? Daar zit ook al vocht in.
pi_133520957
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja oke als je moeite hebt met genoeg drinken is dat wel lastig dan.
Eet je wel veel groente? Daar zit ook al vocht in.
Normaal gesproken eet ik zat groenten ja. :Y Dat zit wel goed.
pi_133521690
Ik moest naar de tram rennen en ging niet dood.
pi_133522820
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
_O_
pi_133522905
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kom nooit in die regio dus dat scheelt. Ik heb ook het geluk dat ik niet van oliebollen houd. Dus O&N is een makkie voor mij. O+
Twee oliebollenkramen voor m'n deur staan, maar er ook nog geen moeite mee! Ik zal best een oliebol eten op Oud&Nieuw, maar nu nog geen trek in!

De appelbeignets van m'n moeder daarentegen zijn verrukkelijk O+ En aangezien zij niet echt rekening houdt met het feit dat ik aan het afvallen ben, zal er wel een bak voor ons klaar staan straks..

En mijn lijst van vandaag

O - Drie volkoren knackbrod met magere filet americain
L - Wrap met sla, ananas, gefruite uitjes, een plakje ham, rucola en knoflooksaus
T - 5 prepsels (?) van die zoute stengels
D - Bietenappelsalade, bietenaardappelsalade en witlofstamppot met gemarineerde kippenhaasjes O+ Moest restjes weg werken O-)
pi_133523716
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 05:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Mooi dat je zo op schema ligt :Y.

Wat betreft dat vel, dat is van later zorg. Haal eerst de gewenste doelen maar eens, hou het daarna een tijd lang stabiel, en als je dat allemaal bereikt hebt - en dat duurt dus nog wel even, dan eens kijken naar vel. Wie weet valt het wel 100% mee! Striae krijg je niet weg, maar huid met strepen kan best weer straktrekken.
Ik hoop het van harte :) .... vanochtend trouwens 116.8 :)
pi_133523739
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Ooooohhhhh... dat is echt een geweldig moment he. :) Gefeliciteerd.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:44:53 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133524342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Thee zonder suiker is een kwestie van 3 weken wennen. Daarna vind je die met suiker echt niet meer lekker. Ga op zoek naar smaakjes die je lekker vindt. Zoethout of juist munt, kaneel, citroen of een zoetige soort als mango ofzo. Er is vast thee bij die je lekker vindt.
Ik heb de chilli pepper van Yogi Tea geprobeerd nav een tip van mijn nichtje en die is lekker! :Y Jum! :Y
pi_133527582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik hoop het van harte :) .... vanochtend trouwens 116.8 :)
Weeg jij elke ochtend?
pi_133537813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:58 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Weeg jij elke ochtend?
Ja, en ik weet het risico daarvan, maar de risico's van niet wegen zijn groter. Het gaat me minder om het cijfer dan om de trend. Een piekje omhoog van één of twee dagen maakt niet dat ik me zorgen maak, maar als er een hele week 'foute' cijfers uitkomen ga ik kritisch kijken naar wat er getweakt kan worden in mijn patroon.
pi_133540123
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het idee dat je 2 liter per dag zou moeten drinken is wetenschappelijk niet te onderbouwen.
Je moet ongeveer een halve liter per dag uitpissen; maar een paar komkommers eten is daarvoor ook heel effectief. Gemiddelde gezonde volwassen pissen 1,5 tot 2 liter. Als je 2 liter water naar binnen mikt EN nog her en der wat anders drinkt EN wat groente/fruit eet dan gooi je per saldo veel meer water naar binnen dan ergens goed voor is. Het kan geen kwaad, maar als je nou tegen heug en meug dat naar binnen probeert te werken.. kan je het beter laten :).

Dokter Frank heeft er een stukje over geschreven, daarin ook wat verwijzigingen naar onderzoek ernaar.
pi_133540473
Irritant dat je niet bij fatsecret kunt invullen "ik gok 1500 calorietjes" als je uit eten bent geweest en geen idee hebt wat je hebt gegeten.
pi_133540780
Toen ik mijn WW punten nog braaf bijhield deed ik grote zondes waarvn ik het punten aantal moest gokken altijd bij in croissantjes. 20 punten croissantjes was dan flink uit eten ;)
pi_133541033
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 05:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Het idee dat je 2 liter per dag zou moeten drinken is wetenschappelijk niet te onderbouwen.
Je moet ongeveer een halve liter per dag uitpissen; maar een paar komkommers eten is daarvoor ook heel effectief. Gemiddelde gezonde volwassen pissen 1,5 tot 2 liter. Als je 2 liter water naar binnen mikt EN nog her en der wat anders drinkt EN wat groente/fruit eet dan gooi je per saldo veel meer water naar binnen dan ergens goed voor is. Het kan geen kwaad, maar als je nou tegen heug en meug dat naar binnen probeert te werken.. kan je het beter laten :).

Dokter Frank heeft er een stukje over geschreven, daarin ook wat verwijzigingen naar onderzoek ernaar.
Oh dat is wel goed om te weten. Ik zit halve dagen op de toilet om te plassen, dus ik denk dat dat wel goed zit. :')
pi_133541285
Gisteren voor het eerst in jaren niet op een vrijdagavond gedronken :D
Bevalt best goed, nu de rest van het weekend nog (bezoek van schoonouders).
pi_133541314
Ontbijten met een salade is toch een beetje, meh. Dat doe ik niet meer.
pi_133541354
Ik hou van salades maar als ontbijt is het inderdaad ook niet mijn ding.
Ik heb net ontbeten met griekse yoghurt en honing. Vanmiddag nog een restje spinaziesoep :9
pi_133541420
En weer een kilo eraf *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133541472
Hier vanochtend maar 3 ons, maar eigenlijk zit ik te wachten op de dag dat ik toch weer een beetje aankom. Want het is nu al 5 dagen alleen maar naar beneden. Al hoor je mij daar eigenlijk niet over klagen hoor. :D
pi_133543384
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, en ik weet het risico daarvan, maar de risico's van niet wegen zijn groter. Het gaat me minder om het cijfer dan om de trend. Een piekje omhoog van één of twee dagen maakt niet dat ik me zorgen maak, maar als er een hele week 'foute' cijfers uitkomen ga ik kritisch kijken naar wat er getweakt kan worden in mijn patroon.
Oh nee, zo bedoelde ik het niet! Was alleen benieuwd of ik het inderdaad goed had opgemerkt.

Ik sta ook wel eens tussendoor op de weegschasl hoor :)
pi_133545676
Boterkoek voor de visite in huis gehaald, nu twijfel ik of ik ook een stukje neem.
Qua kcal kom ik vandaag erg laag uit maar om het nu met koek aan te gaan vullen...
pi_133547378
Dat zou ik alleen doen als je er echt heelheelheelveel zin in hebt. Niet omdat het er toevallig is.
pi_133547982
Zo... thuis van sinterklaasinkopen en boodschappen enzo. Bergen snoepgoed ingeslagen, voor sinterklaas en kerst.. En het doet me niks *O*

Daarnaast een beetje gekeken voor een leuk kledingsetje voor kerst... 2 paar schoenen gescoord *O* En dat was het :') Had opzich wel een vestje, ging ik afrekenen.. zegt de verkoopster: U weet dat dit een tweede keus artikel is? Zat er een vieze vlek op een arm.. Laat maar zitten dan :') Wel nog een hoodie gekocht, maar geen feestdagen-materiaal..

Daarnaast voel ik me een kneus vandaag.. last van mijn knie, het is in mijn bovenbeen/bil geschoten en alleen maar ontbeten vandaag.. Grr
pi_133548576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou ik alleen doen als je er echt heelheelheelveel zin in hebt. Niet omdat het er toevallig is.
Ik bekijk vanavond of ik zin heb :Y als het vlak na het avondeten is dan sowieso niet.
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:11:20 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133549630
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:56 schreef PatriQue89 het volgende:
<knip>
Daarnaast voel ik me een kneus vandaag.. last van mijn knie, het is in mijn bovenbeen/bil geschoten en alleen maar ontbeten vandaag.. Grr
Waarom alleen ontbeten? Ik denk dat je echt aan je planning moet werken...

Ik heb vanochtend heerlijk gesport en verder een goede dag gehad. Morgenvroeg wegen. Na uitslapen tot 8:30 ofzo ben ik altijd lichter dan vroeger in de ochtend. We zullen zien. Komende week een keertje extra sporten, week erna ook (we gaan trekpaarden rijden!), dus mag best een zelfgebakken speculaasje op 7 december.

Morgen btw spelletjesmiddag. Heb voor de mannen chips, maar ook een grote schaal worteltjes, komkommer, puntpaprika en houmous :D
pi_133553115
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom alleen ontbeten? Ik denk dat je echt aan je planning moet werken...

Alleen ontbeten omdat ik dat om 10 uur deed, daarna dacht ik even snel boodschappen en sinterklaasinkopen te gaan doen, maar dat duurde wat langer dan gedacht. Verder is er niks mis met mijn planning, dus daar hoef ik niet aan te werken vind ik. Jij kan je leven ook niet 24/7 strak plannen neem ik aan?
pi_133554692
Wedstrijd ging vandaag niet door.. balen!
Morgen weer wegen en wandelen. Denk dat ik deze week weer een goede week heb gehad :D

Spelletjesmiddagen O+ twee weken geleden nog een gehad :D
pi_133561255
Ik heb zojuist tegen m'n zin in brownies zitten eten. Ze waren heerlijk, daar niet van, maar ik had al gehad, had genoeg, had niet eens trek want zat al vol maar het moést op :{. Waarom, wáárom doe ik dat?
pi_133562918
Stukje boterkoek en chocolade op.
kan beter maar zonder alcohol is het een stuk beter qua kcal dan normaal in het weekend.
pi_133566732
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb zojuist tegen m'n zin in brownies zitten eten. Ze waren heerlijk, daar niet van, maar ik had al gehad, had genoeg, had niet eens trek want zat al vol maar het moést op :{. Waarom, wáárom doe ik dat?
Ja CC. Waarom doe je dat? }:|
pi_133566737
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:16 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Alleen ontbeten omdat ik dat om 10 uur deed, daarna dacht ik even snel boodschappen en sinterklaasinkopen te gaan doen, maar dat duurde wat langer dan gedacht. Verder is er niks mis met mijn planning, dus daar hoef ik niet aan te werken vind ik. Jij kan je leven ook niet 24/7 strak plannen neem ik aan?
:D
Daar is het dus mis. Op zich idd geen drama, maar als je vervolgens loopt te balen dat je alleen ontbeten hebt door deze inschatting, is het misschien handig om beter te leren inschatten of je voor te bereiden op uitloop.
pi_133566744
Oi, tis een n00b he!

Hoe is het met jouw dikheid Vanyelkind?
pi_133566759
Mijn dikheid is redelijk stabiel. Dingen als zelfgebakken krentenbollen zorgen dat het iig niet minder wordt. Nu weer een hupsje omhoog, maar met BMI 24,4 vind ik t acceptabel om deze periode (tot oud en nieuw) wat los te laten. Vanaf feb ga ik weer buiten de deur sporten, dan moet het weer ff anders.
pi_133566762
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oi, tis een n00b he!
Ik ben toch niet onaardig?
pi_133566768
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 08:20 schreef Vanyel het volgende:
Mijn dikheid is redelijk stabiel. Dingen als zelfgebakken krentenbollen zorgen dat het iig niet minder wordt. Nu weer een hupsje omhoog, maar met BMI 24,4 vind ik t acceptabel om deze periode (tot oud en nieuw) wat los te laten. Vanaf feb ga ik weer buiten de deur sporten, dan moet het weer ff anders.
:9~ Hotje :9~

En nee niet onaardig. Maar soms hakken "we" hier wel snel. En ik vind dat zij in korte tijd echt best veel stappen zeg :Y
pi_133566776
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En nee niet onaardig. Maar soms hakken "we" hier wel snel. En ik vind dat zij in korte tijd echt best veel stappen zeg :Y
Zij? :o

Wat is met jouw hormonen gebeurd dat je zo gematigd bent? Ben je zwanger ofzo?
pi_133566778
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 08:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zij? :o

Wat is met jouw hormonen gebeurd dat je zo gematigd bent? Ben je zwanger ofzo?
Ik hoop het niet. Wil jij eventueel nog een kind?

Is een zij toch? :@
  zondag 24 november 2013 @ 08:39:42 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133566833
Patrique is een kerel hoor!

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:16 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ik heb het ook helemaal niet over 24/7 je leven strak plannen, maar jij geeft aan dat je ervan baalt dat je alleen ontbeten hebt, doordat je niet goed ingeschat hebt hoe lang je inkopen gingen duren. Dat balen kun je voorkomen door wat beter te plannen. Het was maar een tip :)

Ik ga zo wentelteefjes maken, jum!
pi_133566847
O :D Dan kluts ik wat mensen door elkaar ben ik bang :D

Ik kom er aan Tink!
pi_133567331
Wekelijkse weegmoment gehad!
Deze week -1,4kg *O*
Zit nu op een totaal van -12,5 kg sinds 8 september. En een gewicht van 115.5, wat dus tevens weer een ATL is!
pi_133567355
Zware kleuter was je dan ;)
  zondag 24 november 2013 @ 09:55:02 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133567365
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
O :D Dan kluts ik wat mensen door elkaar ben ik bang :D

Ik kom er aan Tink!
Al op :) Ze waren bijzonder lekker!

Nu nog even theeën en dan m'n huis toonbaar maken. Heb echt zin in vanmiddag, maar even opruimen kan geen kwaad...
pi_133567442
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik vraag me dan ook altijd af sinds wanneer die ATL's ingaan. :D

En vanochtend was de weegschaal alweer lief. O+ -0.8
pi_133567736
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 08:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
Daar is het dus mis. Op zich idd geen drama, maar als je vervolgens loopt te balen dat je alleen ontbeten hebt door deze inschatting, is het misschien handig om beter te leren inschatten of je voor te bereiden op uitloop.
Mwah... als het aan mij lag waren we binnen 2 uur weer terug. Maar goed.. Ik vind het verder geen wereldramp. :P
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En ik ben inderdaad een hij ;)
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:39 schreef Tink89 het volgende:
Patrique is een kerel hoor!

[..]

Ik heb het ook helemaal niet over 24/7 je leven strak plannen, maar jij geeft aan dat je ervan baalt dat je alleen ontbeten hebt, doordat je niet goed ingeschat hebt hoe lang je inkopen gingen duren. Dat balen kun je voorkomen door wat beter te plannen. Het was maar een tip :)

Nouja.. ik had er dus een tijd voor ingeschat, mislukt, jammer en helaas. Volgende keer beter! *O*
quote:
_O-
pi_133567755
Vanochtend even op de weegschaal gestaan(dinsdagochtend is mijn wekelijkse weegmoment), en tot nu deze week 0.8 eraf, wat betekent dat ik sowieso mijn gemiddelde van 1.4 per week gehaald heb(vorige week 2.0 eraf). Nog 2 dagen te gaan *O*
pi_133567862
quote:
Haha oeps.. als je het zo bekijkt ja..
Ik keek vanaf t moment dat ik begonnen ben :+
pi_133568474
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 10:43 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Haha oeps.. als je het zo bekijkt ja..
Ik keek vanaf t moment dat ik begonnen ben :+
It's okay :D iedereen gebruikt het op die manier, maar echt kloppen doet het niet.

Maar goed ik ben gewoon jaloers :P al een tijdje niet afgevallen.
pi_133568669
Boh, ik was zo lekker bezig, maar inmiddels ben ik weer bezig naar mijn ATL toe te bewegen ipv een tijdje er weer van af :')

Niks geks, niks ernstigs, maar ik ging als een trein en nu dus echt niet meer :')

Maar goed, ik ben weer onderweg naar beneden en ik kom weer in de buurt *O* Not all is lost *O*
pi_133568928
Wat is eigelijk een betrouwbaardere weegschaal? Een analoge of een digitale?
  zondag 24 november 2013 @ 13:33:55 #132
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133571356
Ik heb weer nootjes gegeten :@

Gelukkig lees ik net over een studie die het eten van nootjes linkt aan een langere levensduur en een lager gewicht
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 24 november 2013 @ 14:09:28 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133572536
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook altijd af sinds wanneer die ATL's ingaan. :D

En vanochtend was de weegschaal alweer lief. O+ -0.8
Bij mij sinds ik begonnen ben met m'n levensstijl aanpassen :)
pi_133573378
Hoe lunchen jullie op je werk eigenlijk? Ik nam een tijdje bakjes yoghurt mee, waar ik 's ochtends dan fruit in had gedaan, maar pas ontdekte ik dat de buikpijn die ik al tijden had, spontaan stopte zodra ik stopte met yoghurt eten. :') Dus ik lunch nu weer alleen met boterhammen. Ik wil wat meer afwisseling, maar het moet wel iets zijn dat ik mee kan nemen van thuis.

Anyway, net geluncht met een groente-omelet met vooral veel tomaat :9, want ik werk vandaag niet.
pi_133578283
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 14:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bij mij sinds ik begonnen ben met m'n levensstijl aanpassen :)
Dan zit je toch al snel in de ATL's, tenzij je periodes weer veel aangekomen bent tussendoor.
pi_133578661
Hebben jullie een koelkast op je werk Ruby?
Zo'n omelet kan je dan ook goed meenemen, salades of quiche.
pi_133580933
117,2 vanochtend, maar dat is niet zo vreemd aangezien ik op zaterdag nauwelijks een stap heb gezet en wel heb zitten snacken :)
pi_133581907
HiZ je weet dat je alles niet meteen de volgende dag op de weegschaal ziet, toch?
pi_133581993
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:24 schreef HiZ het volgende:
117,2 vanochtend, maar dat is niet zo vreemd aangezien ik op zaterdag nauwelijks een stap heb gezet en wel heb zitten snacken :)
Wel zonde.
pi_133582542
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:13 schreef Sarabi het volgende:
Hebben jullie een koelkast op je werk Ruby?
Zo'n omelet kan je dan ook goed meenemen, salades of quiche.
Ja, daar deed ik de yoghurt ook telkens in. Ik heb trouwens net Alpro Soya-yoghurt gekocht, ben benieuwd hoe dat smaakt en of dat wel werkt.
pi_133583801
Ik ben nog steeds verstopt. Lijnzaad helpt niet. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133584053
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wel zonde.
Ach, als het volgende zaterdag maar in de buurt van de 116 zit, dan ben ik heel tevreden.
pi_133584125
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:45 schreef Patoshik het volgende:

SPOILER
Naar de dokter gaan lijkt me wel verstandig.

AH verkoopt een thee 'voor de slanke lijn'... daar zit senneblad in, als je de thee niet te sterk maakt dan werkt het als een mild laxeermiddel. Als je de thee sterk maakt dan spuit het er bijna uit :)
  zondag 24 november 2013 @ 20:08:31 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133584676
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Naar de dokter gaan lijkt me wel verstandig.

AH verkoopt een thee 'voor de slanke lijn'... daar zit senneblad in, als je de thee niet te sterk maakt dan werkt het als een mild laxeermiddel. Als je de thee sterk maakt dan spuit het er bijna uit :)
Patrique, je kan in de supermarkt Roosvicee laxo halen, dat helpt ook altijd wel wat mee. Eet eens gedroogde pruimen en vergeet ook vooral niet gewoon wat vet in je eten te gebruiken. Dat hebben je darmen namelijk nodig! :Y Beetje boter op je brood etc! :Y
pi_133584805
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Patrique, je kan in de supermarkt Roosvicee laxo halen, dat helpt ook altijd wel wat mee. Eet eens gedroogde pruimen en vergeet ook vooral niet gewoon wat vet in je eten te gebruiken. Dat hebben je darmen namelijk nodig! :Y Beetje boter op je brood etc! :Y
Huh, wie? :P
  zondag 24 november 2013 @ 20:30:57 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133585725
:@ Andere P. :D

Patoshik! Ik bedoelde jou uiteraard. :Y
pi_133588152
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef Brighteyes het volgende:

Ghehe, foutje! :P

Maar ik vind het zo raar.. het is ineens gekomen. Terwijl ik bijna elke dag hetzelfde eet (qua ontbijt , tussendoortjes vooral).

Maar ik ga sowieso de roosvicee proberen! :) Handige tip, dankje!
pi_133588226
Die plekken klinken als iets wat ik ook gehad heb. Krijg je hoogstwaarschijnlijk een stinkzalfje voor, maar ff naar de huisarts kan inderdaad geen kwaad :+.
pi_133588271
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef Brighteyes het volgende:

Haha, dacht ik al :P
pi_133588425
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 21:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Die plekken klinken als iets wat ik ook gehad heb. Krijg je hoogstwaarschijnlijk een stinkzalfje voor, maar ff naar de huisarts kan inderdaad geen kwaad :+.
Ik ben verder ook niet zo snel van oh ik moet naar de huisarts hoor. :P De laatste keer is wel 4 jaar geleden om m'n pil aan te vragen en daarvoor denk ik toen ik 8 was voor een moedervlek die raar deed (wat dus gewoon bleek dat hij droog was door de winter). Maar de plekken jeuken ook heel erg en soms zitten er bultjes in dus dat is gewoon.. een beetje raar.

En als ik op internet zoek word ik niet blij (ten eerste zijn het allemaal piemel plaatjes met rode vlekken :P of huidkanker. :o Maar ik kan niet iets vinden wat er echt op lijkt. Sowieso moet je nooit dingen opzoeken op internet want je wordt alleen maar bang ghehe.
pi_133588523
Op dermatologiegebied moet je inderdaad *niet* naar plaatjes gaan zoeken.
pi_133591092
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:45 schreef Patoshik het volgende:

SPOILER
Ik slik vezeltabletten, werken ook prima!
  maandag 25 november 2013 @ 10:03:03 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133601318
Eerlijk gejat uit het ONZ Gym topic, maar zeer van toepassing.
Ik volg het seefood dieet op dit moment: When I see food, I eat it.

-O-

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 25-11-2013 10:18:23 ]
  maandag 25 november 2013 @ 10:21:31 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_133601708
Ogen afplakken :7
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 25 november 2013 @ 10:22:26 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133601732
pepernoten werken hier ook op de zenuwen :o :(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_133601738
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Eerlijk gejat het het ONZ Gym topic:
Ik volg het seefood dieet op dit moment: When I see food, I eat it.

-O-
Mijn favoriete dieet. _O_ Proberen de knop weer om te zetten? :@

Afgelopen week is bij mij geweldig gegaan. Koolhydraatarm dieet slaat enorm aan. Al is het soms wel lastig. Het is fijn om regels te hebben, kan ik beter onder controle houden dan normaal eten maar minder. En snel resultaat vind ik altijd wel motiverend. Ik ga er nog 5 a 10 kilo mee door en dan ga ik koolhydraten weer rustig opbouwen.
  maandag 25 november 2013 @ 10:28:56 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133601897
Ja, ik twijfel ook enorm over weer gaan Helleren, of mss toch echt IF met dan een eet-window van 14-22, maar ja... eigenlijk vind ik dat het gewoon moet kunnen met 'normaal doen'. :{

Zo irritant, steeds heb ik het voor een dag of 3-4 en dan gaat het toch weer mis... Maar goed, ik blijf opnieuw beginnen, hoe mindfull, elke dag heb je een kans om opnieuw te beginnen. :Y
  maandag 25 november 2013 @ 10:38:58 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133602163
Ik heb zelfgebakken brood in m'n trommel... Moet mezelf echt bedwingen tot de lunch :X
  maandag 25 november 2013 @ 10:42:59 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133602268
Oh lekker!
Daarom bak ik idd ook niet zo vaak meer, veel te lekker. :D :Y
pi_133602979
Een weekend zonder alcohol werkt wel meteen door op de weegschaal *O*
  maandag 25 november 2013 @ 12:11:26 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133604876
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Een weekend zonder alcohol werkt wel meteen door op de weegschaal *O*
Lekker *O*

86 rond hier inmiddels, dus bij de maandagweging was ik ook weer HoT sHiT *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_133605820
Ik had even geen zin meer om netjes te eten en me steeds maar te moeten beheersen.. Ik heb inwendig dit even uitgevochten en eet toch wel netjes. Resultaat is na een periode van stilstand dat ik nu weer met halve kilootjes per week zak. Ging me eigenlijk niet snel genoeg maar ben me er wel bewust van dat het beter is dat het niet sneller gaat.
Mijn doel voor het einde van het jaar komt wel steeds meer in zicht, ik hoop nog steeds onder de 100 kilo te zijn met oud en nieuw! Nog 2,8 te gaan.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_133606651
Met vallen en opstaan hier zo.

Lijstje:
O: 4 spelt. 2 smeerkaas, 2 cervelaatworst (ik had honger!)
L: 2 spelt. 1 met rauwe ham, 1 met kaas. Opgeleukt met kwart paprika, plakjes komkommer en een radijsje.
T: Kopje broccolisoep
D: Stamppot zuurkool met extra zuurkool en een stukje rookworst.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133607805
Lijstje:

O: 4 volkoren, 1 smeerkaas, 1 filet americain, 1 kalkoenfilet, 1 achterham.
T: 500 gram kwark
L: 2 gebakken eieren, 150 gram tonijn,
T: 1 banaan
A: 250 gram kip, 400 gram Italiaanse roerbakgroente.

Nog even kijken of ik er vanavond wat bij doe.
pi_133611796
Vanavond maissoepje met stokbrood :9
Daarna buikdanstraining, ben benieuwd hoe het gaat want ben al een paar dagen aan het hoesten en benauwd.
pi_133616782
116,8. Ik heb vanmiddag officieel mijn target bijgesteld. Het is niet meer 115 kg per 31 december 2013, maar op 18 december 2013. De dag dat mijn kerstvakantie begint stap ik het vliegtuig in niet meer wegend dan 115kg (ook wel aardig voor de persoon die naast me moet zitten).

Ik zit me in te lezen over het voorkomen van loszittende huid, ik begrijp dat er methodes zijn waarmee het misschien kan meevallen.
pi_133616868
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef HiZ het volgende:
116,8. Ik heb vanmiddag officieel mijn target bijgesteld. Het is niet meer 115 kg per 31 december 2013, maar op 18 december 2013. De dag dat mijn kerstvakantie begint stap ik het vliegtuig in niet meer wegend dan 115kg (ook wel aardig voor de persoon die naast me moet zitten).

Ik zit me in te lezen over het voorkomen van loszittende huid, ik begrijp dat er methodes zijn waarmee het misschien kan meevallen.
Ik denk dat rustig afvallen de beste is zodat het natuurlijk tijd heeft om terug te, ja, hoe noem je dat, rekken?

Zelfs ben ik wel bang dat ik ook was losser vel krijg. Ik ben nog jong maar toch denk ik dat het niet helemaal meer strak gaat worden.
pi_133617407
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:42 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ik denk dat rustig afvallen de beste is zodat het natuurlijk tijd heeft om terug te, ja, hoe noem je dat, rekken?

Zelfs ben ik wel bang dat ik ook was losser vel krijg. Ik ben nog jong maar toch denk ik dat het niet helemaal meer strak gaat worden.
je moet je huid schijnt het sowieso een jaar geven, minstens. verder goed vet/gehydrateerd houden, maar striae zal nooit verdwijnen.

ik ga me er pas zorgen over maken als ik een jaar op een veel lager gewicht ben heb ik besloten.
Kwak
pi_133617421
Ik had vandaag even een dag zonder regels. En ik zat echt stampvol na de helft van een bord waar ik voorheen nog een keer had gaan bijscheppen. Fijn om te merken. O+

Morgen ga ik weer streng verder.
pi_133617684
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef HiZ het volgende:

Daar hoef je voorlopig nog geen zorgen over te maken. Volgens mij hebben veel mensen uit dit topic ook best geluk gehad met terugplooien.
Ik merkte ook niets toen er ruim 30 kilo af was.
pi_133622048
Excellente dag was excellent. Nu nog even zorgen dat ik op bed lig voor ik de kast leegvreet :')
  maandag 25 november 2013 @ 21:11:41 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133623091
Hier gaat het niet zo. Emotie eten ftw. Valt opzich allemaal wel mee hoor. Plus minus rond de 2100kcal en sport ter compensatie maar bijna elke dag :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_133623802
Zo. 1.5 uur overgewerkt. 1.5 uur meer beweging. Yay for that. Alleen nu is mijn knie nog verrotter dan hij al was het weekend.
pi_133626293
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Zo irritant, steeds heb ik het voor een dag of 3-4 en dan gaat het toch weer mis... Maar goed, ik blijf opnieuw beginnen, hoe mindfull, elke dag heb je een kans om opnieuw te beginnen. :Y
Dat laatste is wel weer een goede instelling. :D Ik sukkel momenteel ook een beetje voort, maar ik blijf er niet in hangen en begin ook telkens vol goede moed voor een paar dagen opnieuw.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had even geen zin meer om netjes te eten en me steeds maar te moeten beheersen.. Ik heb inwendig dit even uitgevochten en eet toch wel netjes. Resultaat is na een periode van stilstand dat ik nu weer met halve kilootjes per week zak. Ging me eigenlijk niet snel genoeg maar ben me er wel bewust van dat het beter is dat het niet sneller gaat.
Mijn doel voor het einde van het jaar komt wel steeds meer in zicht, ik hoop nog steeds onder de 100 kilo te zijn met oud en nieuw! Nog 2,8 te gaan.
Dat ga je met halve kilootjes precies redden! *O*
pi_133627056
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:11 schreef Qwea het volgende:
Hier gaat het niet zo. Emotie eten ftw. Valt opzich allemaal wel mee hoor. Plus minus rond de 2100kcal en sport ter compensatie maar bijna elke dag :')
Lekker weer dik worden. Dat zal de emotie leren!
  maandag 25 november 2013 @ 22:56:46 #176
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133627796
Na een halve vreetbui maar gewoon in mn nest gaan liggen. Met mijn hardloopblaadje, dat zal me leren. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_133631050
Ik heb zojuist voor het eerst in jaaaren geblowd. Gewoon, zomaar. Munchies zijn serious business.
pi_133632149
Ik zou willen dat ik net zo gedisciplineerd kon trainen met gewichten als ik de laatste maanden ben met eten en lopen. Maar voorlopig ben ik allen sponsor van mijn sportschool.
pi_133633077
Hmm, deze week maar 0,5 eraf.. Tegenvaller. Zondag was er meer af.. Maar goed, gewoon doorgaan.

SPOILER
  dinsdag 26 november 2013 @ 06:59:43 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133633218
Goedemorgen!

Wat een verrassing, ik zit 800 gr boven m'n atl. Niet gek na dit weekend en met een hopeloze relatie met m'n wc.

Gisteren wel ontzettend fijn viool gespeeld. Lekker energie van gekregen. Is ook hard nodig: ik loop de hele dag van overleg naar overleg en m'n laatste afspraak duurt tot ong half 8. Da's dus 12 uur werken achter elkaar :| Maar een half uur dinertijd tussendoor, dus ik denk dat het een Italiaanse bol met oude kaas ofzo wordt.
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:16:22 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133633268
Italiaanse bol :9~
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:32:15 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133633324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 06:59 schreef Tink89 het volgende:
Goedemorgen!

Wat een verrassing, ik zit 800 gr boven m'n atl. Niet gek na dit weekend en met een hopeloze relatie met m'n wc.

Gisteren wel ontzettend fijn viool gespeeld. Lekker energie van gekregen. Is ook hard nodig: ik loop de hele dag van overleg naar overleg en m'n laatste afspraak duurt tot ong half 8. Da's dus 12 uur werken achter elkaar :| Maar een half uur dinertijd tussendoor, dus ik denk dat het een Italiaanse bol met oude kaas ofzo wordt.
12 uur per dag werken! *O*
vreet wel energie ! ;)

nog lang van die weekjes of is het nu alleen maar?

hier gister gecattaned.. komt er ineens een tas met vreten op tafel :o
ik heb het geprobeerd.. maar het was te sterk! :o :o ;)

vanavond maar een keer extra sporten dan :D
pi_133633355
Oh. Nog eens naar de wc geweest en toen viel het mee :') 0.8 eraf dus deze week. Ik ga me ook niet meer vasthouden aan een doel(behalve 31-12-2014 20 kg eraf). Alles wat eraf gaat ben ik blij mee.

Ik voel me goed bij deze manier van afvallen. Nu 2 week bezig en normaal zou ik nu alweer me vet aan het volproppen zijn. Ik heb die behoefte nu echt niet. Gister nam ik een glas 7-up..mehh.. ik vond het superzoet :') eerst dronk ik wel een fles per dag. Nu denk ik: waaaarrrooooooom?

#dagboek
pi_133633383
Ohja. En ik durf een broek weer aan die ik een paar week geleden nog vermeed. Toen zat ie superstrak. Nu zit ie ook nog wel een beetje strak om mijn bovenbenen, maar niet als een rollade. Ik ben nu niet bang om er binnen 5 minuten uit te scheuren en ik kreeg de knoop gewoon op een normale manier dicht. *O*

En nu zal ik ophouden zo enthousiast te zijn om de vroege ochtend . :')
pi_133633439
Je IU balanceert dat enthousiasme wel weer.
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:18:41 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133633604
Ok, nieuw plan in het kader van elke dag opnieuw beginnen, tijd voor echte detox, ofzo...
Ik ga maar eens een tijdje met de IF (intermittent fasting) van mijn lieftallige mee.
Eating window wordt 13.00-20.00. Eens kijken of dat beter gaat. Binnen die 7 uur moet ik alle kcals binnen krijgen die ik normaal op een hele dag zou eten. Dus het gaat er niet om dat je ineens op heel veel minder kcals gaat zitten.
Kijken of dat beter werkt. Ik kan het nl. prima vol houden, lang zonder eten, maar het gaat aan het eind van de dag vaak mis. Als ik dan nog 'veel over heb' uit mijn dagplan dan kan ik dat dan gewoon nemen. Zoals bijv een roggebroodje m kaas etc. etc.

Ik bedenk me alleen dat ik voor vandaag te weinig eiwitten mee heb, dus mss straks nog maar even een gekookt eitje scoren in het bedrijfsrestaurant.
pi_133633677
:r
Band lek, dus ik kreeg een rondje intervaltraining cadeau vanmorgen. Gelukkig draag ik sneakers naar het werk...
Hebben die eikels ook weer de oversteek van de catharijnesingel verplaatst (voor de Utrechters: je gaat vanuit de stad vanaf vandaag meer richting lange viestraat de weg over). Onverwacht stukje extra aan het eind. Nu piep ik bij t ademen...
pi_133633685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nieuw plan in het kader van elke dag opnieuw beginnen, tijd voor echte detox, ofzo...
Ik ga maar eens een tijdje met de IF (intermittent fasting) van mijn lieftallige mee.
Eating window wordt 13.00-20.00. Eens kijken of dat beter gaat. Binnen die 7 uur moet ik alle kcals binnen krijgen die ik normaal op een hele dag zou eten. Dus het gaat er niet om dat je ineens op heel veel minder kcals gaat zitten.
Kijken of dat beter werkt. Ik kan het nl. prima vol houden, lang zonder eten, maar het gaat aan het eind van de dag vaak mis. Als ik dan nog 'veel over heb' uit mijn dagplan dan kan ik dat dan gewoon nemen. Zoals bijv een roggebroodje m kaas etc. etc.

Ik bedenk me alleen dat ik voor vandaag te weinig eiwitten mee heb, dus mss straks nog maar even een gekookt eitje scoren in het bedrijfsrestaurant.
Krijg jij geen koppijn van al dat vasten? Als ik te lang niet eet, zie ik scheel van de pijn en ben ik poepchagrijnig.
pi_133633743
Dat IF vind ik wel een aparte manier van afvallen. Bedoel, dat is ongeveer hoe ik vroeger at. Niet ontbijten, en dan van 3 tot 8 eten. Wat is de gedachte erachter?
pi_133633918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:55 schreef Vanyel het volgende:
Je IU balanceert dat enthousiasme wel weer.
_O-
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:00:18 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133634061
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:35 schreef Myraela het volgende:
Dat IF vind ik wel een aparte manier van afvallen. Bedoel, dat is ongeveer hoe ik vroeger at. Niet ontbijten, en dan van 3 tot 8 eten. Wat is de gedachte erachter?
Ik ken eigenlijk alleen de gedachtengang achter het 5/2 principe, dus op een week 2 dagen 24 uur 'niet' eten (behalve dan 1 maaltijd van 600kcal max) en dat gaat erom dat je de reserves in je lijf aan gaat spreken.
Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar in de OP van dit topic staat veel info. Vooral die bbc docu die aangehaald wordt was een flinke eye-opener.

De reden dat ik dit nu wil gaan doen op dit moment is omdat ik geen rem kan vinden. En ik kan dus wel heel makkelijk zeggen 'ik eet nu helemaal niet' itt 'ik eet nu gewoon binnen de lijntjes'.

Vanyel, ik krijg er helemaal geen koppijn van. Mss omdat ik wel sloten water en groene thee naar binnen werk.
En zo lang is het natuurlijk in principe ook niet, tot 13 uur niks eten. Dat doen veel mensen ook na een nachtje doorhalen en dan uitslapen. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 26-11-2013 09:51:09 ]
pi_133634215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
De reden dat ik dit nu wil gaan doen op dit moment is omdat ik geen rem kan vinden. En ik kan dus wel heel makkelijk zeggen 'ik eet nu helemaal niet' itt 'ik eet nu gewoon binnen de lijntjes'.
Dit herken ik in ieder geval wel heel erg. Ik zal de docu ook eens bekijken.

Ik heb zelf vandaag een normale vastdag. Die ene dag niet volgens de regels eten is er nogal ingeslagen. Terwijl dat qua kcal eigenlijk enorm meeviel.
pi_133634630
BE heb je ook al een plan hoe je daarna verder gaat of blijf je IF doen?
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:50:24 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133634980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:33 schreef Sarabi het volgende:
BE heb je ook al een plan hoe je daarna verder gaat of blijf je IF doen?
Daarna ga ik weer over op 'gewoon doen'. Dat ging vorig jaar prima, ben er keurig mee af gevallen, maar ik kan die knop en motivatie nu niet vinden op de een of andere manier, te veel verleidingen.
Vorig jaar ben ik in december 4kg afgevallen met de 5/2 methode in combinatie met veel afvallen, dus ik dacht dat het mss geen gek idee was om IF nog een keer in te zetten in deze periode. ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:51:32 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133635008
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit herken ik in ieder geval wel heel erg. Ik zal de docu ook eens bekijken.

Ik heb zelf vandaag een normale vastdag. Die ene dag niet volgens de regels eten is er nogal ingeslagen. Terwijl dat qua kcal eigenlijk enorm meeviel.
Ik vergeet de link naar het 5/2 topic te geven. :')
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat Daar staat dus die info en een link naar de docu.
pi_133635406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daarna ga ik weer over op 'gewoon doen'. Dat ging vorig jaar prima, ben er keurig mee af gevallen, maar ik kan die knop en motivatie nu niet vinden op de een of andere manier, te veel verleidingen.
Vorig jaar ben ik in december 4kg afgevallen met de 5/2 methode in combinatie met veel afvallen, dus ik dacht dat het mss geen gek idee was om IF nog een keer in te zetten in deze periode. ;)
Oke als het omschakelen de vorige keer goed ging is dit wel een goede keuze :)

Ik had vandaag stiekem gehoopt een 81 op de weegschaal te zien maar het bleef een nette 82.0. En de spijkerbroek die ik afgelopen zomer veel te klein kocht past weer *O*
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:49:15 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133636330
Wat goed van je zeg! *O*
Ik vind het echt zo knap van jullie allemaal dat jullie wel vol weten te houden! :Y _O_

Vorige keer ben ik niet geschakeld hoor, toen ben ik gewoon van de ene op de andere dag normaal gaan doen, gewoon hup de knop om.

Ik hoop alleen nu door deze methode echt even af te kunnen kicken van al het gevreet en mezelf zo te detoxen dat al die zoete zooi ook niet meer zo aan me trekt waardoor het omzetten van die knop wellicht makkelijker is.
Ik heb ook geen idee hoe lang ik dit vast ga houden. Ik moet op 6 jan naar Cape Town voor mijn werk voor 4 dagen en dan is het altijd lastig om me aan een eetplan te houden en dan is IF op deze manier ook lastiger te doen want ik kan dan niet in de middag en avond al mijn kcals binnen krijgen.
Maar goed, eerst maar gewoon eens tot de kerstvakantie vol houden.

Gek wel hoor, mijn maag rommelt wat en dan kan ik nu dus wel denken 'jammer dan, je kan straks eten' terwijl ik dus op een dag als gisteren daar dan acuut aan toe zou geven. :?
pi_133636602
Heeft iemand nog tips voor leuke bordspelen? (een paar maanden geleden zag ik leuke tips voorbij komen maar kan ze niet meer terug vinden).
pi_133639125
116.3 kg vanochtend, minder dan verwacht, maar het lopen gaat goed. Ik loop nu elke (week)dag gemiddeld 1 km meer dan voorheen.

Wat dus betekent dat ik nu moet gaan denken over mijn volgende doel. Ik zat te overwegen om nu geen gewichtscriteria aan te houden maar een CM criterium. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Mijn buikomvang is nu (als ik het me goed herinner 132cm) maar wat is een realistisch doel voor pakweg 1 maart 2014?

Enne, wat zou ik gericht kunnen doen naast doorgaan met goed opletten wat ik eet?

PS. vanochtend besloten dat alle dressings/slasauzen etc het huis uitmoeten. Niet omdat er teveel calorieën inzitten, maar omdat ik ze ga vervangen door olijf-olie. In de hoop dat ik zo mijn goede cholesterol waarde binnen de juiste marges kan krijgen.
pi_133639353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:00 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke bordspelen? (een paar maanden geleden zag ik leuke tips voorbij komen maar kan ze niet meer terug vinden).
Hotel is wel een aardig spel.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:46:36 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133639412
quote:
Carcassonne, Thurn und Taxis, Regenwormen (minder tactiek, maar wel grappig), Cluedo, Risk, Saboteur, Boonanza, enz...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef HiZ het volgende:
116.3 kg vanochtend, minder dan verwacht, maar het lopen gaat goed. Ik loop nu elke (week)dag gemiddeld 1 km meer dan voorheen.

Wat dus betekent dat ik nu moet gaan denken over mijn volgende doel. Ik zat te overwegen om nu geen gewichtscriteria aan te houden maar een CM criterium. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Mijn buikomvang is nu (als ik het me goed herinner 132cm) maar wat is een realistisch doel voor pakweg 1 maart 2014?

Enne, wat zou ik gericht kunnen doen naast doorgaan met goed opletten wat ik eet?

PS. vanochtend besloten dat alle dressings/slasauzen etc het huis uitmoeten. Niet omdat er teveel calorieën inzitten, maar omdat ik ze ga vervangen door olijf-olie. In de hoop dat ik zo mijn goede cholesterol waarde binnen de juiste marges kan krijgen.
Kleine aanpassingen kunnen ook een hoop helpen. Neem de trap, ga lopend boodschappen doen, ga op de fiets naar vrienden. Verder is het tof dat je hardloopt, maar train je daar een beperkte spiergroep mee. Misschien kun je wat extra sporten en dan met name je armen trainen bijvoorbeeld? Kleine stapjes, dan hou je het tenminste vol.

En alles vervangen door olijfolie is misschien wel erg rigoreus. Je kunt ook zongedroogde tomaatjes (in olijfolie), olijven of noten door je salades doen. Dan mag je er nog steeds wel wat yoghurtdressing of vinaigrette ofzo bij en krijg je toch goede vetten binnen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:49:00 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_133639476
quote:
Met hoeveel mensen speel je, hoe lang mag het duren en wat vind je leuke spellen?
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:51:32 #203
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_133639536
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:35 schreef Myraela het volgende:
Vroeger aten we ook geen 6 of 8 maaltijden per dag. En aangezien we evolutionair gezien nog niet veel zijn opgeschoten is het juist een hele natuurlijke manier van eten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:34 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133639714
monopolie, risk, kolonisten van catan, trivial pursuit, rummikub O+
(beetje oldskool :P )
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:38 #205
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133639718
Tink d'r tips. O+

En ik ben matig in dingen timen, ik ga zo hardlopen en er komt me toch een duistere lucht aandrijven. :') Aan de andere kant, douchen moet ik sowieso vandaag, dus nat wordt het hoe dan ook. :+

Oh, en spelletjes. O+ Agricola, Sint Petersburg en als kaarten ook een optie is: een van de fluxxvarianten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_133639754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Carcassonne, Thurn und Taxis, Regenwormen (minder tactiek, maar wel grappig), Cluedo, Risk, Saboteur, Boonanza, enz...

[..]

Kleine aanpassingen kunnen ook een hoop helpen. Neem de trap, ga lopend boodschappen doen, ga op de fiets naar vrienden. Verder is het tof dat je hardloopt, maar train je daar een beperkte spiergroep mee. Misschien kun je wat extra sporten en dan met name je armen trainen bijvoorbeeld? Kleine stapjes, dan hou je het tenminste vol.

En alles vervangen door olijfolie is misschien wel erg rigoreus. Je kunt ook zongedroogde tomaatjes (in olijfolie), olijven of noten door je salades doen. Dan mag je er nog steeds wel wat yoghurtdressing of vinaigrette ofzo bij en krijg je toch goede vetten binnen.
Correctie; ik doe (nog) niet aan hardlopen. Ik heb de tram naar en van mijn werk vervangen door de benenwagen, maar gewoon in een stevig wandeltempo. Ik zit inderdaad moed te verzamelen om naar een sportschool te gaan, armen wat trainen lijkt me alleen al om slap vel daar tegen te gaan een goede methode. Buikspieren trainen is sowieso een goede basis voor alles.

Met olijfolie en wat citroensap kun je een heel lekkere gezonde dressing maken, gedroogde tomaten is trouwens wel een goede smaakmaker in de salade, bedankt voor de tip. De reden waarom ik het iets rigoureuzer doe is omdat uit mijn lab-testen bleek dat die goede cholesterol (als enige) afweek en te laag zat. Nou eet ik niet zoveel verzadigde vetten (ben ik redelijk zeker van want ik probeer kant-en-klaar eten te vermijden) dus mijn eerste hoop is dat ik door olijfolie prominenter te maken het kan aanvullen.

Maarre, centimeters. Is het haalbaar om te zeggen dat ik op 1 maart 2014 5 cm van mijn buikomvang kwijt wil zijn? De eerste twee maanden is er ook 5 cm afgegaan van 137 naar 132, maar dat zijn natuurlijk de eerste twee maanden, en het is overmatig optimistisch om te denken dat ik de hele tijd op dezelfde manier voortgang blijf boeken.
  Vis een optie? dinsdag 26 november 2013 @ 13:05:08 #207
70532 loveli
N
pi_133639875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:01 schreef HiZ het volgende:
Ik zit inderdaad moed te verzamelen om naar een sportschool te gaan, armen wat trainen lijkt me alleen al om slap vel daar tegen te gaan een goede methode. Buikspieren trainen is sowieso een goede basis voor alles.
Met jouw gewicht moet je nu al een behoorlijke hoeveelheid spieren hebben om het goed te kunnen dragen. Je ziet vaak bij mannen dat ze door krachttraining relatief snel gewicht verliezen. Als je grote spiergroepen aanpakt, tikt het ook aan. Succes!!
crap in = crap out
pi_133640711
Ik ben nooit fan geweest van dressing uit flesjes en potjes, dus ik maak altijd dressing met olijfolie en azijn. Ik doe de verhouding wel heel erg in het voordeel van de azijn, want ik hou van lekker zuur, en doe er vaak een beetje mayo, en veel mosterd door om het goed te laten blenden. Mayo is natuurlijk niet goed voor je, maar ik vind dat dat kleine beetje mayo mijn dressing zoveel lekkerder maakt dat ik het niet hoef te skippen.
pi_133641234
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen speel je, hoe lang mag het duren en wat vind je leuke spellen?
Vooral met zijn 2en (dus dat is altijd wel lastig), hoe lang maakt niet uit, nu spelen we vooral Carcassonne, Agricola & Catan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:54:34 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133641392
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vooral met zijn 2en (dus dat is altijd wel lastig), hoe lang maakt niet uit, nu spelen we vooral Carcassonne, Agricola & Catan.
Heb je de uitbreidingssets van Carcassonne? En Thurn und Taxis is ook écht leuk met zijn tweeën. Stratego overigens ook, maar daar moet je van houden :)
pi_133641422
Ja daar hebben we de meeste ook al van ;) zal eens naar Thurn und Taxis kijken.
Bedankt voor de tips!
pi_133641674
De beer is los is en mr. Jack zijn ook een leuke spellen voor 2 personen. Hebben we hier veel gespeeld. Momenteel niet zo van de spelletjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door MamaPurk op 26-11-2013 14:18:49 ]
pi_133642309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vergeet de link naar het 5/2 topic te geven. :')
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat Daar staat dus die info en een link naar de docu.
Erg boeiend wel allemaal. Een eet window spreekt me zelf minder aan, misschien omdat ik mijn halve leven zo heb gegeten en te vaak heb gehoord dat dat slecht was. :') Vasten vind ik zelf altijd wel fijn, maar ik wist niet dat er zo'n theorie achter zat. :')
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:34:35 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133642465
Ja, ik ben ook een beetje bang voor het effect dat ik nu in korte tijd 'veel' mag eten.
Ik heb bijv net om 13 uur mijn ontbijt op en ga straks om 15 uur voor mijn boterhammetjes ipv voor bijv 2 crackers als tussendoortje.
Ik heb een tijd geHellerd waarbij je dan 1 uur 'alles' mag en ik ging op het laatst in dat uur ook steeds meer eten en heb lang last gehad van dat 'het mag nu, dus het MOET' gevoel en daar vrees ik nu dus ook een beetje voor.
pi_133642506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik ben ook een beetje bang voor het effect dat ik nu in korte tijd 'veel' mag eten.
Ik heb bijv net om 13 uur mijn ontbijt op en ga straks om 15 uur voor mijn boterhammetjes ipv voor bijv 2 crackers als tussendoortje.
Ik heb een tijd geHellerd waarbij je dan 1 uur 'alles' mag en ik ging op het laatst in dat uur ook steeds meer eten en heb lang last gehad van dat 'het mag nu, dus het MOET' gevoel en daar vrees ik nu dus ook een beetje voor.
Je mag dan één uur op de dag eten, en alles eten wat je wilt?

Ik krijg best wat weg in een uur. :7 En zou me verplicht voelen om dat dan ook elke dag te doen. :')

Eet je nu dan uitgebreidere maaltijden, of eet je ook nog je tussendoortjes?
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:40:46 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133642653
Ik vroeg het aan F. en die eet idd 3 keer wat groter en geen tussendoortjes.
Ik heb net een bak brinta en een roggebroodje m kaas op, en straks dus gewoon 3 boterhammen met beleg en normaal avondeten. Even kijken of ik dan uit kom of dat er nog wat yoghurt achteraan gaat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je mag dan één uur op de dag eten, en alles eten wat je wilt?

Ik krijg best wat weg in een uur. :7 En zou me verplicht voelen om dat dan ook elke dag te doen. :')

Eet je nu dan uitgebreidere maaltijden, of eet je ook nog je tussendoortjes?
Nee, je eet 3 maaltijden per dag, 2 er van zijn low carb (niks wat meer dan 5g carbs per 100gr heeft) en 1 uur per dag mag je dan wel carbs eten, maar die maaltijd moet wel voor 1/3 uit groente bestaan.
En ja, dan gingen bij mij nog wel eens de remmen los in dat uur.
Wel ook 20kg mee afgevallen hoor, maar toch... ik heb het 6 maanden volgehouden en toen kwam de klad er in.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:42:21 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_133642682
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Onderuit :D
Jenga :')

(alleen indien dronken!)
Of de nieuwe Carcasonne Stille Zuidzee, die vind ik echt baas :7
disclaimer
pi_133642819
Ik vind "zap de neger" een leuk spelletje. Maar dat bedoel je vast niet.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:48:59 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_133642835
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind "zap de neger" een leuk spelletje. Maar dat bedoel je vast niet.
ik ook, maar wel minder als je met zijn tweeen bent.

Ook niet als je al zestien bier op hebt trouwens. Ik voel 'm nog steeds hangen van vorige week zaterdag :')
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:40 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_133642850
Maar ja, ik geniet ook nog steeds van Krokodil met kiespijn en Wie is het :')

(ik heb nu een kleine 50 spelletjes and counting :9)
disclaimer
pi_133643743
Ik koop vaak spelletjes op rommelmarkten. Maar ik heb vooral oude klassiekers, rummikub, triviant enz. Kan ik me zeker goed mee vermaken.

Ik had trouwens met mijn vorige huisgenootje een jenga-spel omgebouwd tot 'drank-jenga', met op elk steentje een opdracht zoals 'drink een shotje' of 'je buurman moet drinken', 'truth or dare' en veel meer van dat soort klassieke korte drank-opdrachten ;)
pi_133644469
Wie is het blijft ook leuk!
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:08 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133648695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Wie is het blijft ook leuk!
Echt? Dat vond ik leuk toen ik een jaar of zeven was, maar nu heb ik toch echt wel veel meer aan een tactisch spel dat wat langer duurt dan tien minuten...
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:54 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_133648712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Echt? Dat vond ik leuk toen ik een jaar of zeven was, maar nu heb ik toch echt wel veel meer aan een tactisch spel dat wat langer duurt dan tien minuten...
Ja, ook niet altijd. Of moet het altijd zwaar ende diep zijn?
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:20:52 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_133648746
ik noem die opties overigens omdat ze expliciet naar tweepersoons spellen zoekt, ik speel zelf altijd met 5-6 mensen en dan speel je andere dingen :P
disclaimer
pi_133648762
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja met vriendinnen is dat echt af en toe nog leuk :D (met of zonder wijn).
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:36:14 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133649227
Het was niet lullig bedoeld poepies, het verbaasde me gewoon :*

en ik heb net in 20 minuten een hele maaltijdsalade van de AH naar binnen gewerkt, omdat ik nu alweer door moet naar m'n volgende vergadering. Als toetje dus een miniblokje rijstchocolade en dooooooor....verder werk ik helemaal niet te veel }:| als er iemand deze maand iets zegt over luie ambtenaren, ga ik slaan
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:37:04 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_133649251
ik vat het ook allerminst lullig op hoor :P ik vind gewoon dat je ook voorbij de twintig nog best lekker flauw mag doen soms 8-)
disclaimer
pi_133649398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:36 schreef Tink89 het volgende:
Het was niet lullig bedoeld poepies, het verbaasde me gewoon :*

Zo las ik het ook niet hoor :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:45:13 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133649449
Dan is't goed! :)

Ik zit even vijf minuten frisse lucht te happen, maar kak, wat is het koud! En 't ruikt hier naar de gebakkraam...
pi_133650122
Het ruikt verdorie overal naar gebakkraam lijkt het wel tegenwoordig!
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:22:40 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het ruikt verdorie overal naar gebakkraam lijkt het wel tegenwoordig!
True. Ik realiseerde me net dat ik nog echt een fattie ben van binnen als ik moe ben... Overwoog een zak chips uit de prullenbak te vissen. Kan ook best: ligt bovenop en is netjes dichtgerold, maar toch. Ik doe het btw niet, maar dat ik het overweeg :(
pi_133654333
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

True. Ik realiseerde me net dat ik nog echt een fattie ben van binnen als ik moe ben... Overwoog een zak chips uit de prullenbak te vissen. Kan ook best: ligt bovenop en is netjes dichtgerold, maar toch. Ik doe het btw niet, maar dat ik het overweeg :(
Daarom. Leegschudden. Treurig maar nodig :')
pi_133654570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Daarom. Leegschudden. Treurig maar nodig :')
Leegschudden en haarlak overheen spuiten. Just to be sure. :7
pi_133654619
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Leegschudden en haarlak overheen spuiten. Just to be sure. :7
Op echt slechte dagen door de plee :')
pi_133656509
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ok, op dit soort momenten 10 keer tegen jezelf zeggen dat je geen vuilnisbak bent helpt echt (voor mij in ieder geval).
pi_133656559
Afwasmiddel er over.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:35:21 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133656603
In de hens steken. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:46:28 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_133657231
Het helpt wel om er wat overheen te gooien, als het niet meer eetbaar is dan hoef je er niet meer over na te denken. Sad but true
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_133659523
Sad but true :Y
Maar soms gaat het ook goed, hier ligt al een paar dagen een chocoladeletter en dropjes en daar blijf ik ook af (voorlopig).
pi_133659575
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit over na heb gedacht om iets uit de prullenbak te halen.

Ik ben overigens wel eindelijk van de "ik eet het op, anders is het zonde" gedachte af. O+

Ik eet best veel ei, maar eigenlijk bijna alleen de ei-witten. En mijn vriend begon al over dat dat zo zonde was. Maar of ik het nou op eet of in de prullenbak flikker, weg is het toch. Dat kreeg ik eerst maar niet in mijn fattie-hoofd.
pi_133659866
Eigeel kun je invriezen!
pi_133661247
Waarom eet je alleen de eiwitten? Je doet nu toch low-carb? Denk dat je dan juist die vetten in eigeel goed kunt gebruiken!
pi_133662509
Trik trak is ook een leuk spel voor 2 personen. Dat speel je op een backgammon bord.
My salvation lies in your love..
pi_133667113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
Waarom eet je alleen de eiwitten? Je doet nu toch low-carb? Denk dat je dan juist die vetten in eigeel goed kunt gebruiken!
Dat snap ik ook niet. Ook als je niet lowcarb eet.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:15:50 #246
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133667142
O: 200ml melk, 300 ml water, 50 ml oats 30 gr whey
O2: 3 spekpannekoeken met honing
Deathlift or Die.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:16:53 #247
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133667155
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit over na heb gedacht om iets uit de prullenbak te halen.

Ik ben overigens wel eindelijk van de "ik eet het op, anders is het zonde" gedachte af. O+

Ik eet best veel ei, maar eigenlijk bijna alleen de ei-witten. En mijn vriend begon al over dat dat zo zonde was. Maar of ik het nou op eet of in de prullenbak flikker, weg is het toch. Dat kreeg ik eerst maar niet in mijn fattie-hoofd.
Schaam je!
Deathlift or Die.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:52:22 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133667558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, op dit soort momenten 10 keer tegen jezelf zeggen dat je geen vuilnisbak bent helpt echt (voor mij in ieder geval).
Ik deed het ook niet, maar dat mijn hoofd heel even dacht 'kan best' vond ik confronterend. Nou is het wel de tijd van de maand *vanochtend al heel hard ruzie gemaakt met Mr. Tink* en dan is het wel wat lastiger om op de rem te blijven staan, maar toch...

Hoe dan ook, laat ik eens een lijstje voor vandaag posten:
O: 2 bruin mnr. Tink bracht het verkeerde brood mee. 1 anijshagel, 1 flinterdunne cervelaat. 250 gr. lv kwark, tl suiker.
T: Pakje crackertjes of een appel.
L: 4 bruin. 2 salami, 2 humus met paprikapoeder en sla. 1/2 komkommer.
T: Appel of crackertjes.
D: Geroosterde worteltjes met rozevalaardappeltjes en een hamburger of kipburger.
S: Uurtje hobbelen op paardjelief. Heb er zin in!

Sowieso drie keer paardrijden deze week, ben benieuwd of dat nog iets helpt. Vorige week niks afgevallen, maar ook maar 1 keertje een uurtje *met fikse steken in m'n zij en dus niet bijzonder fanatiek* gereden. We zullen zien!
pi_133667889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
Ik vind het bij een gebakken ei niets toevoegen, vind ik zonde van de kcal. Kom denk ik geen vet te kort.
  woensdag 27 november 2013 @ 09:19:19 #250
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133667918
Eigeel :9~ daar draait het toch om
  woensdag 27 november 2013 @ 09:41:31 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_133668307
Eigeel :9
disclaimer
pi_133668342
Mijn doel voor eind december heb ik al gehaald *O* *O* *O* vanmorgen 81.5 op de weegschaal.
Nog maar 2 kilo tot mijn einddoel (misschien toch maar geen einddoel van maken).
  woensdag 27 november 2013 @ 09:45:03 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_133668353
Supergoed sarabi!
disclaimer
pi_133668406
Gisteren een hele nette dag *O*
Misschien iets te weinig, want ik heb nu honger als een paard.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133668408
Dank u O+ het geen alcohol drinken heeft wel weer even een boost gegeven.
En eindelijk weer mijn bmi onder de 29 *O*
pi_133668490
Netjes Sarabi! Kan me voorstellen dat geen alcohol goed doet voor je afvalproces.

En eigeel dat niets toevoegt :( Een eitje DRAAIT om het eigeel ;)!
pi_133668515
Netjes hoor Sarabi.
pi_133668806
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:55 schreef Zeester het volgende:
Netjes Sarabi! Kan me voorstellen dat geen alcohol goed doet voor je afvalproces.

Ga er niet helemaal mee stoppen maar af en toe zo'n 2 weken helemaal niets behalve water en thee bevalt wel goed :)
Ik zie trouwens dat mijn ticker een ander einddoel heeft, dus daar kan ik nog aan gaan werken. Weet alleen niet hoe realistisch die is.
  woensdag 27 november 2013 @ 11:18:06 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133670280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:44 schreef Sarabi het volgende:
Mijn doel voor eind december heb ik al gehaald *O* *O* *O* vanmorgen 81.5 op de weegschaal.
Nog maar 2 kilo tot mijn einddoel (misschien toch maar geen einddoel van maken).
Wauw, wat goed zeg! _O_
pi_133675770
Ik heb spinazie chips gemaakt. O+ Echt een aanrader. Het ziet er misschien stom uit, maar het is echt onwijs lekker.

woensdag 27 november 2013 @ 15:06:30 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133676171
Recept?
  woensdag 27 november 2013 @ 15:06:54 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133676187
Recept? Linkje?
pi_133676245
http://www.mimes.nl/spinazie-chips/

Eigenlijk gewoon simpel, de spinazie drogen in de oven.

Dus even wassen, drogen, beetje olie en de kruiden die je wilt eroverheen, op bakpapier leggen en niet over elkaar heen leggen en dan 30 minuutjes op 100 graden in de oven.

Zo dun en knapperig. O+
  woensdag 27 november 2013 @ 15:16:26 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133676442
Tof! Dat ga ik zeker eens proberen! :Y
pi_133677394
Net pepernoten gebakken met de kinderen, want zijn die dingen toch lekker... Het begint met eentje dane n het eindigt met te veel!
pi_133677623
Moet je chocolade pepernoten maken :9
  woensdag 27 november 2013 @ 15:59:12 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_133677826
Nee man, gewoon zonder is veel lekkerder!
disclaimer
pi_133677914
Normaal zou ik je gelijk geven. Maar toen ik vorige week zowel met als zonder had gemaakt vond ik met lekkerder.
pi_133677942
Je moet er rotjes van maken, net zoals pinda rotjes maar dan met pepernoten. Meer chocolade. :9
pi_133678078
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:02 schreef Myraela het volgende:
Je moet er rotjes van maken, net zoals pinda rotjes maar dan met pepernoten. Meer chocolade. :9
Ik zat met het vuurwerk in gedachten, en vroeg me af hoe je daar in godsnaam pepernoten in kreeg :'). Maar je bedoelt rotsjes dus :').

Overigens, kruidnoten > pepernoten. En dan truffelkruidnoten.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:07:53 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_133678121
Pepernoten over kruidnoten!
Maar mijn smaak schijnt af te wijken van wat men normaal vindt :')
disclaimer
pi_133678234
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik zat met het vuurwerk in gedachten, en vroeg me af hoe je daar in godsnaam pepernoten in kreeg :'). Maar je bedoelt rotsjes dus :').

Overigens, kruidnoten > pepernoten. En dan truffelkruidnoten.
Oh gosh, en ik maak dezelfde fout ook echt 2 keer. Ik ga zelfmoord plegen. :')
pi_133678582
116.5 vanochtend. Verder geen bijzonderheden vandaag.
pi_133678656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:22 schreef HiZ het volgende:
Je gaat lekker.
pi_133678791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:22 schreef HiZ het volgende:
Toppie
pi_133679516
Lekker Hiz!

En ja maak het nog lekkerder allemaal.. Mijn oudste had op school schoentje gezet en allemaal chocola mee terug en ze lust geen chocola, je raad het al... Ik heb echt een slechte dag!
pi_133679668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:54 schreef MamaPurk het volgende:
Lekker Hiz!

En ja maak het nog lekkerder allemaal.. Mijn oudste had op school schoentje gezet en allemaal chocola mee terug en ze lust geen chocola, je raad het al... Ik heb echt een slechte dag!
Gooi het dan gewoon meteen weg.
pi_133679703
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gooi het dan gewoon meteen weg.
Of weggeven
pi_133680787
Ik heb het gedeeld met de jongste ;) het was van dat chocogeld.. En aangezien mijn lijf al een tijd snakt naar chocola was ik ergzwak, maar goed het zij zo, morgen weer een betere dag!!
pi_133683136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb het gedeeld met de jongste ;) het was van dat chocogeld.. En aangezien mijn lijf al een tijd snakt naar chocola was ik ergzwak, maar goed het zij zo, morgen weer een betere dag!!
Hoe wil je het voor een volgende keer gaan aanpakken?
pi_133684271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe wil je het voor een volgende keer gaan aanpakken?
In principe haal ik geen chocola in huis en dat lukte nu al ruim een half jaar dus hopelijk lukt het nu weer minimaal een half jaar ;). En ik vind dat een keer een chocolaatje (de waren 3 van die munten) wel moet kunnen. Een volgende keer zal ik proberen sterk te zijn of het te bewaren voor mijn man.
pi_133684800
Waarom zijn 3 munten dan ineens een slechte dag? Dat is geen man over boord hoor. Ik verwachte eigenlijk hele chocolade letters en troep.
pi_133688815
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Myraela het volgende:
Waarom zijn 3 munten dan ineens een slechte dag? Dat is geen man over boord hoor. Ik verwachte eigenlijk hele chocolade letters en troep.
dat dus
zo kwam het over
pi_133689085
Nieuwe playlist voor tijdens het lopen gemaakt, dus schoenen aan en gaan :9. Eten gaat slecht, bewegen goed. Laten we hopen dat dat alsnog verschil maakt.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:26:01 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133690141
Het helpt allicht, zonder zou het iig niet goed gaan. ;)
pi_133690570
Bewegen is al het halve werk ;)

Hier ook weer heerlijk getraind vanavond
pi_133692597
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Het helpt allicht, zonder zou het iig niet goed gaan. ;)
Mja, de grap is dat ik zonder te bewegen gelijk blijf, mits ik geen belachelijke eetbuien erop na houd. Ik zit dan ook steeds meer te denken dat ik de nadruk meer op beweging moet leggen. Vanaf volgende week heb ik meer routine in m'n week ook, dat zal ook schelen, want dat mis ik al sinds de zomer. Eten gaat dan sowieso beter.

M'n kuiten vonden het hardlopen overigens niet prettig zojuist :o. Ik zit ook nog steeds niet waar ik was, voor m'n enkelbanddrama, maar het begint weer te komen. Het helpt om te weten dat ik al eens een 25 minuten non-stop heb gelopen en het dus niet onmogelijk is. En als ik het moeilijk krijg tijdens de les denk ik altijd aan hoe snel een minuut voorbij gaat als je iets in de magnetron zet, of hoe snel 5 minuten voorbij zijn als ik 's ochtends me nog even omdraai in bed, dus dat die laatste minuut echt nog wel vol te houden is :'). Ach, het helpt mij :').
pi_133693265
Good busy Clumz0r!!
pi_133694595
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Myraela het volgende:
Nou ja en pepernoten.. En als je al maanden eigenlijk helemaal niet snoept voelt het als veel. Althans voor mezelf voelde het als veel. Maar jullie hebben wel gelijk het is niet echt veel, het moet ook mijn hoofd in dat af en toe snoepen of een lekkere koek best kan en mag. Dat vind ik nog wel eens lastig ;)
pi_133696943
Woohoo! *O* Al de hele week keurig binnen de lijntjes, met 's avonds twee dagen een klein blokje pure chocola. :) Alsof er weer een knop om is, ofzo.
pi_133701181
Hallo ATL :W
  donderdag 28 november 2013 @ 08:13:34 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133701735
Jompels voor Ruby en DP *O*

Gisterenavond heerlijk gesport, kwam helemaal relaxed thuis. Vanavond een Vintage Cup of Cake workshop. Morgen dus dat cakeje mee naar mijn werk. Ze bakken hem iig helemaal lactosevrij enzo. Vrijdagavond en zaterdagochtend weer sporten. In de tussentijd gaat de reep rijstchocolade in mijn werkla blokje per dag op, maar het is de tijd van de maand en extreem druk op mijn werk, dus daar lig ik echt niet wakker van. Blijf ook gewoon stabiel, dus gaat prima eigenlijk.
pi_133702244
Vanmorgen zelfs 80,5 op de weegschaal *O* niet te geloven. Al is het een schommeling, had deze schommeling niet meer dit jaar verwacht.
pi_133702702
Fijne dag. Verslapen dus met DE tram naar mijn werk en 1.3 kg hoger op de weegschaal. 117.8 dus. Kennelijk zijn de teugels te los geweest.
pi_133703142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:31 schreef HiZ het volgende:
Fijne dag. Verslapen dus met DE tram naar mijn werk en 1.3 kg hoger op de weegschaal. 117.8 dus. Kennelijk zijn de teugels te los geweest.
Wat zijn je eetlijstjes van de afgelopen dagen? Of hoe zijn ze anders dan normaal?
  donderdag 28 november 2013 @ 09:58:51 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133703212
Wauw Ruby, DP en Sarabi! *O* Lekker hoor! :Y
pi_133703589
En ik ben weer terug op het punt van 7 jaar geleden _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2006 07:50 schreef Miss_S het volgende:
81 kilo *O*
2 kilo eraf in 1 maand, gaat gelukkig weer goed hier
pi_133704024
Ik baal. Ik ging als een razende vorige week, maandag niet aan m'n dieet gehouden en daar ben ik nu al de rest van de week van aan het herstellen. :') Ok, het is pas 2 dagen later, maar toch het voelt direct alsof ik met één keer zondigen een hele week heb weggegooid. Krijg meteen de neiging om nog maar strenger te doen, maar daar kan het niet aan liggen. :')
pi_133704235
Op wat voor manier ben je nog aan het herstellen Myraela? Is het lastiger om aan je schema te houden of zie je het terug op de weegschaal?
Een dagje kan natuurlijk niet zoveel kwaad en je moet ook niet te streng gaan doen.
pi_133704474
Ik zie het terug op de weegschaal. Heb me die dag niet aan mijn regels gehouden, maar qua kcal was het nog prima. Wel 1.1 kilo aangekomen en daarvan zit ik nu nog steeds op de helft. En dat frustreert me dan misschien nog net iets meer, omdat ik over 8 ons ook nog eens op een mooie streef zit. :')

Qua planning gaat het redelijk. Dinsdag gekozen om te vasten en dat is gelukt, gisteren zou ik normaal eten, maar uiteindelijk lustte ik het avondeten niet, dus dat was eerder te weinig dan teveel. Vandaag zou het beter moeten gaan.
pi_133704586
Let je wel op dat je niet te weinig gaat eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')