SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben wij ook, en ik vind het een geweldig kookboekquote:Op donderdag 21 november 2013 12:16 schreef Zeester het volgende:
Ow, én ik heb Jamies 15 minute meals van m'n vriendinnetjes gekregen, en ik denk echt dat dat echt een kookboek is waar ik veel uit ga maken. Allemaal snel, gezond, en lekker vers! Wilde hem ook heel graag hebben dus ben er heel blij mee!
de Kip Tikka salade is zaaaaalig <3quote:Op donderdag 21 november 2013 13:36 schreef Zeester het volgende:
Geef dan gelijk maar even een paar suggesties voor dingen die ik als eerste moet proberen!
Ga ik die binnenkort eens maken. Wij zijn sowieso dol op mango alle drie!quote:Op donderdag 21 november 2013 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
De San Fran Quinoa Salad (met mango) is ook heel erg lekker!
Jum, gerookte zalm! Dat eet ik het liefst op een wrap met roomkaas, rucola en geroosterde pijnboompitjes.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:09 schreef Zeester het volgende:
Een kwartier is ook een onmogelijk streven aangezien hij alle groentes snijdt met de keukenmachine. Maar een half uurtje koken vind ik ook echt geen probleem, maar het feit dat het uitgangspunt 'snel' is, dat vind ik wel fijn. Het zijn in ieder geval recepten die je na een lange dag nog prima kunt maken.
Ik heb al wel een paar recepten gezien die ik zeker ga proberen. Maar vanavond ga ik salade met gerookte zalm maken, want heb al paar dagen heel erg zin in gerookte zalm en wil het ook wel zo rauw mogelijk eten, dus niet een pasta-saus van maken ofzo.
Oeh, lekkerquote:
Hoe maak je dat mager dan?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:37 schreef krijgertje18 het volgende:
Pasta carbonara vanavond voor mij!Maar dan wel op een 'magere' manier, haha! Vanochtend trouwens ruzie met de weegschaal. Heel stiekem gisteren al even op gestaan, en vanochtend weer anderhalf kilo zwaarder. Gelukkig weeg ik niet heel veel waarde meer aan de weegschaal, want vroeger zou dat echt m'n dag bepaald hebben: heel veel snoep en troost eten. Vandaag gelukkig wel netjes gehouden!
Recept via weight watchersquote:
Eet je er nog iets van groenten bij?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:42 schreef krijgertje18 het volgende:
[..]
Recept via weight watchersNog steeds niet de gezondste maaltijd, maar toch :p Ik snap al de hele week naar pasta!
Ja dat boek wil ik ookquote:Op donderdag 21 november 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:
Krijgen jullie die recepten dan ook echt zo snel af?
Er is nu weer een nieuw boek "bespaar met Jamie" daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Snijbiet is bijna niet aan te komen, maar wel heel makkelijk zelf te verbouwen. Als je een beetje ruimte hebt (tuintje, balkon) kan ik aanraden wat te zaaien van een mooie soort. Doet het altijd, je snijdt af wat je nodig hebt en de plant groeit weer aan.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
de Kip Tikka salade is zaaaaalig <3
de killer kegderee is ook heerlijk. Snijbiet heb ik vervangen door spinazie, want snijbiet kon ik niet vinden. Van het teveel aan spinazie heb ik spinaziesoep met blauwe kaas gemaakt![]()
Er is iets van biefstuk met groene rijst, geloof ik, die was ook lekker.
Ik heb het boek pas kort en ik doe dit nu even uit mijn hoofd, dus helemaal compleet en correct is het niet
Ik wel. Heb zelfs een paar recepten gevonden die ik nog sneller klaar hebquote:Op donderdag 21 november 2013 14:01 schreef Myraela het volgende:
Krijgen jullie die recepten dan ook echt zo snel af?
Dat vind ik een goede tip! Dank je wel!quote:Op donderdag 21 november 2013 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Snijbiet is bijna niet aan te komen, maar wel heel makkelijk zelf te verbouwen. Als je een beetje ruimte hebt (tuintje, balkon) kan ik aanraden wat te zaaien van een mooie soort. Doet het altijd, je snijdt af wat je nodig hebt en de plant groeit weer aan.
[ afbeelding ]
Pakjes zaad zijn te koop bij de intratuin en dergelijke (regenboogsnijbiet). De kleurtjes zijn in het echt net zo mooi; 1 kleurtje per plant maar je plant er gewoon een aantal door elkaar.
[ afbeelding ]
bedtijd!quote:Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
MUUUUUUUUUUUNCHIEEEEEEEEEEEEEEEES
Niks in huis
Mooi dat je zo op schema ligtquote:Op vrijdag 22 november 2013 01:11 schreef HiZ het volgende:
Tot mijn verrassing vanochtend 117,1. Een stuk lager dan ik had verwacht eigenlijk. Vanavond wel wat pinda's staan eten in een bar. Maar daar had ik echt behoefte aan. En uiteindelijk is het doel gewoon 115 kg per 31 december 2013. En dat geeft me ruim 6 weken om er nog 2 kilo af te krijgen![]()
Raar is wel dat ik me langzaam maar zeker gedachten ga maken over 'wat nu als ik mijn BMI onder de 25 ga krijgen over een jaar of zo, moet ik dan gaan denken aan een buikwand correctie of het laten verwijderen van overbodig vel? Want ik weet wel zeker dat mijn buik niet zomaar weer goed gaat worden; ik ben zo snel dik geworden 14 jaar terug dat mijn huid gewoon van die striae (sp) heeft.
In de winter kan je toch niks zaaien, dus je timing kon niet beterquote:Op donderdag 21 november 2013 20:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede tip! Dank je wel!
Ik kan er nu nog niets mee, maar over een maand of drie verhuizen we naar ns nieuwe huis met tuin en dan ga ik een stukje voor snijbiet reserveren!
Wanneer groeit dat spul wel goed?quote:Op vrijdag 22 november 2013 05:19 schreef sigme het volgende:
[..]
In de winter kan je toch niks zaaien, dus je timing kon niet beter.]
Vocht en vezels?quote:Op vrijdag 22 november 2013 06:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Echt he! Ik woooooooooon op het toilet tegenwoordig!
Vnl vochtquote:
Vanaf de lente tot aan de vorst. In een kas nog wel iets langer, maar als je het ouder laat worden dan 1 jaar gaat het bloeien en dan heb je er niet veel meer aan.quote:
Ja, in het voorjaar heb ik een ingericht huis en kan ik me op de tuin stortenquote:Op vrijdag 22 november 2013 05:19 schreef sigme het volgende:
[..]
In de winter kan je toch niks zaaien, dus je timing kon niet beter.]
Dus ik zaai in het voorjaar, heb dan tot de vorst verse snijbiet en haal dan de restanten eruit en zaai in de nieuwe lente opnieuw?quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanaf de lente tot aan de vorst. In een kas nog wel iets langer, maar als je het ouder laat worden dan 1 jaar gaat het bloeien en dan heb je er niet veel meer aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |