abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2013 @ 10:28:56 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133601897
Ja, ik twijfel ook enorm over weer gaan Helleren, of mss toch echt IF met dan een eet-window van 14-22, maar ja... eigenlijk vind ik dat het gewoon moet kunnen met 'normaal doen'. :{

Zo irritant, steeds heb ik het voor een dag of 3-4 en dan gaat het toch weer mis... Maar goed, ik blijf opnieuw beginnen, hoe mindfull, elke dag heb je een kans om opnieuw te beginnen. :Y
  maandag 25 november 2013 @ 10:38:58 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133602163
Ik heb zelfgebakken brood in m'n trommel... Moet mezelf echt bedwingen tot de lunch :X
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 november 2013 @ 10:42:59 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133602268
Oh lekker!
Daarom bak ik idd ook niet zo vaak meer, veel te lekker. :D :Y
pi_133602979
Een weekend zonder alcohol werkt wel meteen door op de weegschaal *O*
  maandag 25 november 2013 @ 12:11:26 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133604876
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Een weekend zonder alcohol werkt wel meteen door op de weegschaal *O*
Lekker *O*

86 rond hier inmiddels, dus bij de maandagweging was ik ook weer HoT sHiT *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_133605820
Ik had even geen zin meer om netjes te eten en me steeds maar te moeten beheersen.. Ik heb inwendig dit even uitgevochten en eet toch wel netjes. Resultaat is na een periode van stilstand dat ik nu weer met halve kilootjes per week zak. Ging me eigenlijk niet snel genoeg maar ben me er wel bewust van dat het beter is dat het niet sneller gaat.
Mijn doel voor het einde van het jaar komt wel steeds meer in zicht, ik hoop nog steeds onder de 100 kilo te zijn met oud en nieuw! Nog 2,8 te gaan.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_133606651
Met vallen en opstaan hier zo.

Lijstje:
O: 4 spelt. 2 smeerkaas, 2 cervelaatworst (ik had honger!)
L: 2 spelt. 1 met rauwe ham, 1 met kaas. Opgeleukt met kwart paprika, plakjes komkommer en een radijsje.
T: Kopje broccolisoep
D: Stamppot zuurkool met extra zuurkool en een stukje rookworst.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133607805
Lijstje:

O: 4 volkoren, 1 smeerkaas, 1 filet americain, 1 kalkoenfilet, 1 achterham.
T: 500 gram kwark
L: 2 gebakken eieren, 150 gram tonijn,
T: 1 banaan
A: 250 gram kip, 400 gram Italiaanse roerbakgroente.

Nog even kijken of ik er vanavond wat bij doe.
pi_133611796
Vanavond maissoepje met stokbrood :9
Daarna buikdanstraining, ben benieuwd hoe het gaat want ben al een paar dagen aan het hoesten en benauwd.
pi_133616782
116,8. Ik heb vanmiddag officieel mijn target bijgesteld. Het is niet meer 115 kg per 31 december 2013, maar op 18 december 2013. De dag dat mijn kerstvakantie begint stap ik het vliegtuig in niet meer wegend dan 115kg (ook wel aardig voor de persoon die naast me moet zitten).

Ik zit me in te lezen over het voorkomen van loszittende huid, ik begrijp dat er methodes zijn waarmee het misschien kan meevallen.
pi_133616868
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef HiZ het volgende:
116,8. Ik heb vanmiddag officieel mijn target bijgesteld. Het is niet meer 115 kg per 31 december 2013, maar op 18 december 2013. De dag dat mijn kerstvakantie begint stap ik het vliegtuig in niet meer wegend dan 115kg (ook wel aardig voor de persoon die naast me moet zitten).

Ik zit me in te lezen over het voorkomen van loszittende huid, ik begrijp dat er methodes zijn waarmee het misschien kan meevallen.
Ik denk dat rustig afvallen de beste is zodat het natuurlijk tijd heeft om terug te, ja, hoe noem je dat, rekken?

Zelfs ben ik wel bang dat ik ook was losser vel krijg. Ik ben nog jong maar toch denk ik dat het niet helemaal meer strak gaat worden.
pi_133617407
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:42 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ik denk dat rustig afvallen de beste is zodat het natuurlijk tijd heeft om terug te, ja, hoe noem je dat, rekken?

Zelfs ben ik wel bang dat ik ook was losser vel krijg. Ik ben nog jong maar toch denk ik dat het niet helemaal meer strak gaat worden.
je moet je huid schijnt het sowieso een jaar geven, minstens. verder goed vet/gehydrateerd houden, maar striae zal nooit verdwijnen.

ik ga me er pas zorgen over maken als ik een jaar op een veel lager gewicht ben heb ik besloten.
Kwak
pi_133617421
Ik had vandaag even een dag zonder regels. En ik zat echt stampvol na de helft van een bord waar ik voorheen nog een keer had gaan bijscheppen. Fijn om te merken. O+

Morgen ga ik weer streng verder.
pi_133617684
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef HiZ het volgende:

Daar hoef je voorlopig nog geen zorgen over te maken. Volgens mij hebben veel mensen uit dit topic ook best geluk gehad met terugplooien.
Ik merkte ook niets toen er ruim 30 kilo af was.
pi_133622048
Excellente dag was excellent. Nu nog even zorgen dat ik op bed lig voor ik de kast leegvreet :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 25 november 2013 @ 21:11:41 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133623091
Hier gaat het niet zo. Emotie eten ftw. Valt opzich allemaal wel mee hoor. Plus minus rond de 2100kcal en sport ter compensatie maar bijna elke dag :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_133623802
Zo. 1.5 uur overgewerkt. 1.5 uur meer beweging. Yay for that. Alleen nu is mijn knie nog verrotter dan hij al was het weekend.
pi_133626293
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Zo irritant, steeds heb ik het voor een dag of 3-4 en dan gaat het toch weer mis... Maar goed, ik blijf opnieuw beginnen, hoe mindfull, elke dag heb je een kans om opnieuw te beginnen. :Y
Dat laatste is wel weer een goede instelling. :D Ik sukkel momenteel ook een beetje voort, maar ik blijf er niet in hangen en begin ook telkens vol goede moed voor een paar dagen opnieuw.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had even geen zin meer om netjes te eten en me steeds maar te moeten beheersen.. Ik heb inwendig dit even uitgevochten en eet toch wel netjes. Resultaat is na een periode van stilstand dat ik nu weer met halve kilootjes per week zak. Ging me eigenlijk niet snel genoeg maar ben me er wel bewust van dat het beter is dat het niet sneller gaat.
Mijn doel voor het einde van het jaar komt wel steeds meer in zicht, ik hoop nog steeds onder de 100 kilo te zijn met oud en nieuw! Nog 2,8 te gaan.
Dat ga je met halve kilootjes precies redden! *O*
pi_133627056
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:11 schreef Qwea het volgende:
Hier gaat het niet zo. Emotie eten ftw. Valt opzich allemaal wel mee hoor. Plus minus rond de 2100kcal en sport ter compensatie maar bijna elke dag :')
Lekker weer dik worden. Dat zal de emotie leren!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 25 november 2013 @ 22:56:46 #176
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133627796
Na een halve vreetbui maar gewoon in mn nest gaan liggen. Met mijn hardloopblaadje, dat zal me leren. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_133631050
Ik heb zojuist voor het eerst in jaaaren geblowd. Gewoon, zomaar. Munchies zijn serious business.
pi_133632149
Ik zou willen dat ik net zo gedisciplineerd kon trainen met gewichten als ik de laatste maanden ben met eten en lopen. Maar voorlopig ben ik allen sponsor van mijn sportschool.
pi_133633077
Hmm, deze week maar 0,5 eraf.. Tegenvaller. Zondag was er meer af.. Maar goed, gewoon doorgaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 november 2013 @ 06:59:43 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133633218
Goedemorgen!

Wat een verrassing, ik zit 800 gr boven m'n atl. Niet gek na dit weekend en met een hopeloze relatie met m'n wc.

Gisteren wel ontzettend fijn viool gespeeld. Lekker energie van gekregen. Is ook hard nodig: ik loop de hele dag van overleg naar overleg en m'n laatste afspraak duurt tot ong half 8. Da's dus 12 uur werken achter elkaar :| Maar een half uur dinertijd tussendoor, dus ik denk dat het een Italiaanse bol met oude kaas ofzo wordt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:16:22 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133633268
Italiaanse bol :9~
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:32:15 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133633324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 06:59 schreef Tink89 het volgende:
Goedemorgen!

Wat een verrassing, ik zit 800 gr boven m'n atl. Niet gek na dit weekend en met een hopeloze relatie met m'n wc.

Gisteren wel ontzettend fijn viool gespeeld. Lekker energie van gekregen. Is ook hard nodig: ik loop de hele dag van overleg naar overleg en m'n laatste afspraak duurt tot ong half 8. Da's dus 12 uur werken achter elkaar :| Maar een half uur dinertijd tussendoor, dus ik denk dat het een Italiaanse bol met oude kaas ofzo wordt.
12 uur per dag werken! *O*
vreet wel energie ! ;)

nog lang van die weekjes of is het nu alleen maar?

hier gister gecattaned.. komt er ineens een tas met vreten op tafel :o
ik heb het geprobeerd.. maar het was te sterk! :o :o ;)

vanavond maar een keer extra sporten dan :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_133633355
Oh. Nog eens naar de wc geweest en toen viel het mee :') 0.8 eraf dus deze week. Ik ga me ook niet meer vasthouden aan een doel(behalve 31-12-2014 20 kg eraf). Alles wat eraf gaat ben ik blij mee.

Ik voel me goed bij deze manier van afvallen. Nu 2 week bezig en normaal zou ik nu alweer me vet aan het volproppen zijn. Ik heb die behoefte nu echt niet. Gister nam ik een glas 7-up..mehh.. ik vond het superzoet :') eerst dronk ik wel een fles per dag. Nu denk ik: waaaarrrooooooom?

#dagboek
pi_133633383
Ohja. En ik durf een broek weer aan die ik een paar week geleden nog vermeed. Toen zat ie superstrak. Nu zit ie ook nog wel een beetje strak om mijn bovenbenen, maar niet als een rollade. Ik ben nu niet bang om er binnen 5 minuten uit te scheuren en ik kreeg de knoop gewoon op een normale manier dicht. *O*

En nu zal ik ophouden zo enthousiast te zijn om de vroege ochtend . :')
pi_133633439
Je IU balanceert dat enthousiasme wel weer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:18:41 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133633604
Ok, nieuw plan in het kader van elke dag opnieuw beginnen, tijd voor echte detox, ofzo...
Ik ga maar eens een tijdje met de IF (intermittent fasting) van mijn lieftallige mee.
Eating window wordt 13.00-20.00. Eens kijken of dat beter gaat. Binnen die 7 uur moet ik alle kcals binnen krijgen die ik normaal op een hele dag zou eten. Dus het gaat er niet om dat je ineens op heel veel minder kcals gaat zitten.
Kijken of dat beter werkt. Ik kan het nl. prima vol houden, lang zonder eten, maar het gaat aan het eind van de dag vaak mis. Als ik dan nog 'veel over heb' uit mijn dagplan dan kan ik dat dan gewoon nemen. Zoals bijv een roggebroodje m kaas etc. etc.

Ik bedenk me alleen dat ik voor vandaag te weinig eiwitten mee heb, dus mss straks nog maar even een gekookt eitje scoren in het bedrijfsrestaurant.
pi_133633677
:r
Band lek, dus ik kreeg een rondje intervaltraining cadeau vanmorgen. Gelukkig draag ik sneakers naar het werk...
Hebben die eikels ook weer de oversteek van de catharijnesingel verplaatst (voor de Utrechters: je gaat vanuit de stad vanaf vandaag meer richting lange viestraat de weg over). Onverwacht stukje extra aan het eind. Nu piep ik bij t ademen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_133633685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nieuw plan in het kader van elke dag opnieuw beginnen, tijd voor echte detox, ofzo...
Ik ga maar eens een tijdje met de IF (intermittent fasting) van mijn lieftallige mee.
Eating window wordt 13.00-20.00. Eens kijken of dat beter gaat. Binnen die 7 uur moet ik alle kcals binnen krijgen die ik normaal op een hele dag zou eten. Dus het gaat er niet om dat je ineens op heel veel minder kcals gaat zitten.
Kijken of dat beter werkt. Ik kan het nl. prima vol houden, lang zonder eten, maar het gaat aan het eind van de dag vaak mis. Als ik dan nog 'veel over heb' uit mijn dagplan dan kan ik dat dan gewoon nemen. Zoals bijv een roggebroodje m kaas etc. etc.

Ik bedenk me alleen dat ik voor vandaag te weinig eiwitten mee heb, dus mss straks nog maar even een gekookt eitje scoren in het bedrijfsrestaurant.
Krijg jij geen koppijn van al dat vasten? Als ik te lang niet eet, zie ik scheel van de pijn en ben ik poepchagrijnig.
pi_133633743
Dat IF vind ik wel een aparte manier van afvallen. Bedoel, dat is ongeveer hoe ik vroeger at. Niet ontbijten, en dan van 3 tot 8 eten. Wat is de gedachte erachter?
pi_133633918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:55 schreef Vanyel het volgende:
Je IU balanceert dat enthousiasme wel weer.
_O-
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:00:18 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133634061
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:35 schreef Myraela het volgende:
Dat IF vind ik wel een aparte manier van afvallen. Bedoel, dat is ongeveer hoe ik vroeger at. Niet ontbijten, en dan van 3 tot 8 eten. Wat is de gedachte erachter?
Ik ken eigenlijk alleen de gedachtengang achter het 5/2 principe, dus op een week 2 dagen 24 uur 'niet' eten (behalve dan 1 maaltijd van 600kcal max) en dat gaat erom dat je de reserves in je lijf aan gaat spreken.
Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar in de OP van dit topic staat veel info. Vooral die bbc docu die aangehaald wordt was een flinke eye-opener.

De reden dat ik dit nu wil gaan doen op dit moment is omdat ik geen rem kan vinden. En ik kan dus wel heel makkelijk zeggen 'ik eet nu helemaal niet' itt 'ik eet nu gewoon binnen de lijntjes'.

Vanyel, ik krijg er helemaal geen koppijn van. Mss omdat ik wel sloten water en groene thee naar binnen werk.
En zo lang is het natuurlijk in principe ook niet, tot 13 uur niks eten. Dat doen veel mensen ook na een nachtje doorhalen en dan uitslapen. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 26-11-2013 09:51:09 ]
pi_133634215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
De reden dat ik dit nu wil gaan doen op dit moment is omdat ik geen rem kan vinden. En ik kan dus wel heel makkelijk zeggen 'ik eet nu helemaal niet' itt 'ik eet nu gewoon binnen de lijntjes'.
Dit herken ik in ieder geval wel heel erg. Ik zal de docu ook eens bekijken.

Ik heb zelf vandaag een normale vastdag. Die ene dag niet volgens de regels eten is er nogal ingeslagen. Terwijl dat qua kcal eigenlijk enorm meeviel.
pi_133634630
BE heb je ook al een plan hoe je daarna verder gaat of blijf je IF doen?
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:50:24 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133634980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:33 schreef Sarabi het volgende:
BE heb je ook al een plan hoe je daarna verder gaat of blijf je IF doen?
Daarna ga ik weer over op 'gewoon doen'. Dat ging vorig jaar prima, ben er keurig mee af gevallen, maar ik kan die knop en motivatie nu niet vinden op de een of andere manier, te veel verleidingen.
Vorig jaar ben ik in december 4kg afgevallen met de 5/2 methode in combinatie met veel afvallen, dus ik dacht dat het mss geen gek idee was om IF nog een keer in te zetten in deze periode. ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:51:32 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133635008
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit herken ik in ieder geval wel heel erg. Ik zal de docu ook eens bekijken.

Ik heb zelf vandaag een normale vastdag. Die ene dag niet volgens de regels eten is er nogal ingeslagen. Terwijl dat qua kcal eigenlijk enorm meeviel.
Ik vergeet de link naar het 5/2 topic te geven. :')
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat Daar staat dus die info en een link naar de docu.
pi_133635406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daarna ga ik weer over op 'gewoon doen'. Dat ging vorig jaar prima, ben er keurig mee af gevallen, maar ik kan die knop en motivatie nu niet vinden op de een of andere manier, te veel verleidingen.
Vorig jaar ben ik in december 4kg afgevallen met de 5/2 methode in combinatie met veel afvallen, dus ik dacht dat het mss geen gek idee was om IF nog een keer in te zetten in deze periode. ;)
Oke als het omschakelen de vorige keer goed ging is dit wel een goede keuze :)

Ik had vandaag stiekem gehoopt een 81 op de weegschaal te zien maar het bleef een nette 82.0. En de spijkerbroek die ik afgelopen zomer veel te klein kocht past weer *O*
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:49:15 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133636330
Wat goed van je zeg! *O*
Ik vind het echt zo knap van jullie allemaal dat jullie wel vol weten te houden! :Y _O_

Vorige keer ben ik niet geschakeld hoor, toen ben ik gewoon van de ene op de andere dag normaal gaan doen, gewoon hup de knop om.

Ik hoop alleen nu door deze methode echt even af te kunnen kicken van al het gevreet en mezelf zo te detoxen dat al die zoete zooi ook niet meer zo aan me trekt waardoor het omzetten van die knop wellicht makkelijker is.
Ik heb ook geen idee hoe lang ik dit vast ga houden. Ik moet op 6 jan naar Cape Town voor mijn werk voor 4 dagen en dan is het altijd lastig om me aan een eetplan te houden en dan is IF op deze manier ook lastiger te doen want ik kan dan niet in de middag en avond al mijn kcals binnen krijgen.
Maar goed, eerst maar gewoon eens tot de kerstvakantie vol houden.

Gek wel hoor, mijn maag rommelt wat en dan kan ik nu dus wel denken 'jammer dan, je kan straks eten' terwijl ik dus op een dag als gisteren daar dan acuut aan toe zou geven. :?
pi_133636602
Heeft iemand nog tips voor leuke bordspelen? (een paar maanden geleden zag ik leuke tips voorbij komen maar kan ze niet meer terug vinden).
pi_133639125
116.3 kg vanochtend, minder dan verwacht, maar het lopen gaat goed. Ik loop nu elke (week)dag gemiddeld 1 km meer dan voorheen.

Wat dus betekent dat ik nu moet gaan denken over mijn volgende doel. Ik zat te overwegen om nu geen gewichtscriteria aan te houden maar een CM criterium. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Mijn buikomvang is nu (als ik het me goed herinner 132cm) maar wat is een realistisch doel voor pakweg 1 maart 2014?

Enne, wat zou ik gericht kunnen doen naast doorgaan met goed opletten wat ik eet?

PS. vanochtend besloten dat alle dressings/slasauzen etc het huis uitmoeten. Niet omdat er teveel calorieën inzitten, maar omdat ik ze ga vervangen door olijf-olie. In de hoop dat ik zo mijn goede cholesterol waarde binnen de juiste marges kan krijgen.
pi_133639353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:00 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke bordspelen? (een paar maanden geleden zag ik leuke tips voorbij komen maar kan ze niet meer terug vinden).
Hotel is wel een aardig spel.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:46:36 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133639412
quote:
Carcassonne, Thurn und Taxis, Regenwormen (minder tactiek, maar wel grappig), Cluedo, Risk, Saboteur, Boonanza, enz...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef HiZ het volgende:
116.3 kg vanochtend, minder dan verwacht, maar het lopen gaat goed. Ik loop nu elke (week)dag gemiddeld 1 km meer dan voorheen.

Wat dus betekent dat ik nu moet gaan denken over mijn volgende doel. Ik zat te overwegen om nu geen gewichtscriteria aan te houden maar een CM criterium. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken. Mijn buikomvang is nu (als ik het me goed herinner 132cm) maar wat is een realistisch doel voor pakweg 1 maart 2014?

Enne, wat zou ik gericht kunnen doen naast doorgaan met goed opletten wat ik eet?

PS. vanochtend besloten dat alle dressings/slasauzen etc het huis uitmoeten. Niet omdat er teveel calorieën inzitten, maar omdat ik ze ga vervangen door olijf-olie. In de hoop dat ik zo mijn goede cholesterol waarde binnen de juiste marges kan krijgen.
Kleine aanpassingen kunnen ook een hoop helpen. Neem de trap, ga lopend boodschappen doen, ga op de fiets naar vrienden. Verder is het tof dat je hardloopt, maar train je daar een beperkte spiergroep mee. Misschien kun je wat extra sporten en dan met name je armen trainen bijvoorbeeld? Kleine stapjes, dan hou je het tenminste vol.

En alles vervangen door olijfolie is misschien wel erg rigoreus. Je kunt ook zongedroogde tomaatjes (in olijfolie), olijven of noten door je salades doen. Dan mag je er nog steeds wel wat yoghurtdressing of vinaigrette ofzo bij en krijg je toch goede vetten binnen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:49:00 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_133639476
quote:
Met hoeveel mensen speel je, hoe lang mag het duren en wat vind je leuke spellen?
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:51:32 #203
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_133639536
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:35 schreef Myraela het volgende:
Vroeger aten we ook geen 6 of 8 maaltijden per dag. En aangezien we evolutionair gezien nog niet veel zijn opgeschoten is het juist een hele natuurlijke manier van eten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:34 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133639714
monopolie, risk, kolonisten van catan, trivial pursuit, rummikub O+
(beetje oldskool :P )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:38 #205
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133639718
Tink d'r tips. O+

En ik ben matig in dingen timen, ik ga zo hardlopen en er komt me toch een duistere lucht aandrijven. :') Aan de andere kant, douchen moet ik sowieso vandaag, dus nat wordt het hoe dan ook. :+

Oh, en spelletjes. O+ Agricola, Sint Petersburg en als kaarten ook een optie is: een van de fluxxvarianten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_133639754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Carcassonne, Thurn und Taxis, Regenwormen (minder tactiek, maar wel grappig), Cluedo, Risk, Saboteur, Boonanza, enz...

[..]

Kleine aanpassingen kunnen ook een hoop helpen. Neem de trap, ga lopend boodschappen doen, ga op de fiets naar vrienden. Verder is het tof dat je hardloopt, maar train je daar een beperkte spiergroep mee. Misschien kun je wat extra sporten en dan met name je armen trainen bijvoorbeeld? Kleine stapjes, dan hou je het tenminste vol.

En alles vervangen door olijfolie is misschien wel erg rigoreus. Je kunt ook zongedroogde tomaatjes (in olijfolie), olijven of noten door je salades doen. Dan mag je er nog steeds wel wat yoghurtdressing of vinaigrette ofzo bij en krijg je toch goede vetten binnen.
Correctie; ik doe (nog) niet aan hardlopen. Ik heb de tram naar en van mijn werk vervangen door de benenwagen, maar gewoon in een stevig wandeltempo. Ik zit inderdaad moed te verzamelen om naar een sportschool te gaan, armen wat trainen lijkt me alleen al om slap vel daar tegen te gaan een goede methode. Buikspieren trainen is sowieso een goede basis voor alles.

Met olijfolie en wat citroensap kun je een heel lekkere gezonde dressing maken, gedroogde tomaten is trouwens wel een goede smaakmaker in de salade, bedankt voor de tip. De reden waarom ik het iets rigoureuzer doe is omdat uit mijn lab-testen bleek dat die goede cholesterol (als enige) afweek en te laag zat. Nou eet ik niet zoveel verzadigde vetten (ben ik redelijk zeker van want ik probeer kant-en-klaar eten te vermijden) dus mijn eerste hoop is dat ik door olijfolie prominenter te maken het kan aanvullen.

Maarre, centimeters. Is het haalbaar om te zeggen dat ik op 1 maart 2014 5 cm van mijn buikomvang kwijt wil zijn? De eerste twee maanden is er ook 5 cm afgegaan van 137 naar 132, maar dat zijn natuurlijk de eerste twee maanden, en het is overmatig optimistisch om te denken dat ik de hele tijd op dezelfde manier voortgang blijf boeken.
  Vis een optie? dinsdag 26 november 2013 @ 13:05:08 #207
70532 loveli
N
pi_133639875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:01 schreef HiZ het volgende:
Ik zit inderdaad moed te verzamelen om naar een sportschool te gaan, armen wat trainen lijkt me alleen al om slap vel daar tegen te gaan een goede methode. Buikspieren trainen is sowieso een goede basis voor alles.
Met jouw gewicht moet je nu al een behoorlijke hoeveelheid spieren hebben om het goed te kunnen dragen. Je ziet vaak bij mannen dat ze door krachttraining relatief snel gewicht verliezen. Als je grote spiergroepen aanpakt, tikt het ook aan. Succes!!
crap in = crap out
pi_133640711
Ik ben nooit fan geweest van dressing uit flesjes en potjes, dus ik maak altijd dressing met olijfolie en azijn. Ik doe de verhouding wel heel erg in het voordeel van de azijn, want ik hou van lekker zuur, en doe er vaak een beetje mayo, en veel mosterd door om het goed te laten blenden. Mayo is natuurlijk niet goed voor je, maar ik vind dat dat kleine beetje mayo mijn dressing zoveel lekkerder maakt dat ik het niet hoef te skippen.
pi_133641234
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen speel je, hoe lang mag het duren en wat vind je leuke spellen?
Vooral met zijn 2en (dus dat is altijd wel lastig), hoe lang maakt niet uit, nu spelen we vooral Carcassonne, Agricola & Catan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:54:34 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133641392
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vooral met zijn 2en (dus dat is altijd wel lastig), hoe lang maakt niet uit, nu spelen we vooral Carcassonne, Agricola & Catan.
Heb je de uitbreidingssets van Carcassonne? En Thurn und Taxis is ook écht leuk met zijn tweeën. Stratego overigens ook, maar daar moet je van houden :)
pi_133641422
Ja daar hebben we de meeste ook al van ;) zal eens naar Thurn und Taxis kijken.
Bedankt voor de tips!
pi_133641674
De beer is los is en mr. Jack zijn ook een leuke spellen voor 2 personen. Hebben we hier veel gespeeld. Momenteel niet zo van de spelletjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door MamaPurk op 26-11-2013 14:18:49 ]
pi_133642309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vergeet de link naar het 5/2 topic te geven. :')
LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat Daar staat dus die info en een link naar de docu.
Erg boeiend wel allemaal. Een eet window spreekt me zelf minder aan, misschien omdat ik mijn halve leven zo heb gegeten en te vaak heb gehoord dat dat slecht was. :') Vasten vind ik zelf altijd wel fijn, maar ik wist niet dat er zo'n theorie achter zat. :')
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:34:35 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133642465
Ja, ik ben ook een beetje bang voor het effect dat ik nu in korte tijd 'veel' mag eten.
Ik heb bijv net om 13 uur mijn ontbijt op en ga straks om 15 uur voor mijn boterhammetjes ipv voor bijv 2 crackers als tussendoortje.
Ik heb een tijd geHellerd waarbij je dan 1 uur 'alles' mag en ik ging op het laatst in dat uur ook steeds meer eten en heb lang last gehad van dat 'het mag nu, dus het MOET' gevoel en daar vrees ik nu dus ook een beetje voor.
pi_133642506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik ben ook een beetje bang voor het effect dat ik nu in korte tijd 'veel' mag eten.
Ik heb bijv net om 13 uur mijn ontbijt op en ga straks om 15 uur voor mijn boterhammetjes ipv voor bijv 2 crackers als tussendoortje.
Ik heb een tijd geHellerd waarbij je dan 1 uur 'alles' mag en ik ging op het laatst in dat uur ook steeds meer eten en heb lang last gehad van dat 'het mag nu, dus het MOET' gevoel en daar vrees ik nu dus ook een beetje voor.
Je mag dan één uur op de dag eten, en alles eten wat je wilt?

Ik krijg best wat weg in een uur. :7 En zou me verplicht voelen om dat dan ook elke dag te doen. :')

Eet je nu dan uitgebreidere maaltijden, of eet je ook nog je tussendoortjes?
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:40:46 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133642653
Ik vroeg het aan F. en die eet idd 3 keer wat groter en geen tussendoortjes.
Ik heb net een bak brinta en een roggebroodje m kaas op, en straks dus gewoon 3 boterhammen met beleg en normaal avondeten. Even kijken of ik dan uit kom of dat er nog wat yoghurt achteraan gaat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je mag dan één uur op de dag eten, en alles eten wat je wilt?

Ik krijg best wat weg in een uur. :7 En zou me verplicht voelen om dat dan ook elke dag te doen. :')

Eet je nu dan uitgebreidere maaltijden, of eet je ook nog je tussendoortjes?
Nee, je eet 3 maaltijden per dag, 2 er van zijn low carb (niks wat meer dan 5g carbs per 100gr heeft) en 1 uur per dag mag je dan wel carbs eten, maar die maaltijd moet wel voor 1/3 uit groente bestaan.
En ja, dan gingen bij mij nog wel eens de remmen los in dat uur.
Wel ook 20kg mee afgevallen hoor, maar toch... ik heb het 6 maanden volgehouden en toen kwam de klad er in.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:42:21 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_133642682
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Onderuit :D
Jenga :')

(alleen indien dronken!)
Of de nieuwe Carcasonne Stille Zuidzee, die vind ik echt baas :7
disclaimer
pi_133642819
Ik vind "zap de neger" een leuk spelletje. Maar dat bedoel je vast niet.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:48:59 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_133642835
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind "zap de neger" een leuk spelletje. Maar dat bedoel je vast niet.
ik ook, maar wel minder als je met zijn tweeen bent.

Ook niet als je al zestien bier op hebt trouwens. Ik voel 'm nog steeds hangen van vorige week zaterdag :')
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:40 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_133642850
Maar ja, ik geniet ook nog steeds van Krokodil met kiespijn en Wie is het :')

(ik heb nu een kleine 50 spelletjes and counting :9)
disclaimer
pi_133643743
Ik koop vaak spelletjes op rommelmarkten. Maar ik heb vooral oude klassiekers, rummikub, triviant enz. Kan ik me zeker goed mee vermaken.

Ik had trouwens met mijn vorige huisgenootje een jenga-spel omgebouwd tot 'drank-jenga', met op elk steentje een opdracht zoals 'drink een shotje' of 'je buurman moet drinken', 'truth or dare' en veel meer van dat soort klassieke korte drank-opdrachten ;)
pi_133644469
Wie is het blijft ook leuk!
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:08 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133648695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Wie is het blijft ook leuk!
Echt? Dat vond ik leuk toen ik een jaar of zeven was, maar nu heb ik toch echt wel veel meer aan een tactisch spel dat wat langer duurt dan tien minuten...
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:54 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_133648712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Echt? Dat vond ik leuk toen ik een jaar of zeven was, maar nu heb ik toch echt wel veel meer aan een tactisch spel dat wat langer duurt dan tien minuten...
Ja, ook niet altijd. Of moet het altijd zwaar ende diep zijn?
disclaimer
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:20:52 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_133648746
ik noem die opties overigens omdat ze expliciet naar tweepersoons spellen zoekt, ik speel zelf altijd met 5-6 mensen en dan speel je andere dingen :P
disclaimer
pi_133648762
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja met vriendinnen is dat echt af en toe nog leuk :D (met of zonder wijn).
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:36:14 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133649227
Het was niet lullig bedoeld poepies, het verbaasde me gewoon :*

en ik heb net in 20 minuten een hele maaltijdsalade van de AH naar binnen gewerkt, omdat ik nu alweer door moet naar m'n volgende vergadering. Als toetje dus een miniblokje rijstchocolade en dooooooor....verder werk ik helemaal niet te veel }:| als er iemand deze maand iets zegt over luie ambtenaren, ga ik slaan
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:37:04 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_133649251
ik vat het ook allerminst lullig op hoor :P ik vind gewoon dat je ook voorbij de twintig nog best lekker flauw mag doen soms 8-)
disclaimer
pi_133649398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:36 schreef Tink89 het volgende:
Het was niet lullig bedoeld poepies, het verbaasde me gewoon :*

Zo las ik het ook niet hoor :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:45:13 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133649449
Dan is't goed! :)

Ik zit even vijf minuten frisse lucht te happen, maar kak, wat is het koud! En 't ruikt hier naar de gebakkraam...
pi_133650122
Het ruikt verdorie overal naar gebakkraam lijkt het wel tegenwoordig!
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:22:40 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het ruikt verdorie overal naar gebakkraam lijkt het wel tegenwoordig!
True. Ik realiseerde me net dat ik nog echt een fattie ben van binnen als ik moe ben... Overwoog een zak chips uit de prullenbak te vissen. Kan ook best: ligt bovenop en is netjes dichtgerold, maar toch. Ik doe het btw niet, maar dat ik het overweeg :(
pi_133654333
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

True. Ik realiseerde me net dat ik nog echt een fattie ben van binnen als ik moe ben... Overwoog een zak chips uit de prullenbak te vissen. Kan ook best: ligt bovenop en is netjes dichtgerold, maar toch. Ik doe het btw niet, maar dat ik het overweeg :(
Daarom. Leegschudden. Treurig maar nodig :')
pi_133654570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Daarom. Leegschudden. Treurig maar nodig :')
Leegschudden en haarlak overheen spuiten. Just to be sure. :7
pi_133654619
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Leegschudden en haarlak overheen spuiten. Just to be sure. :7
Op echt slechte dagen door de plee :')
pi_133656509
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ok, op dit soort momenten 10 keer tegen jezelf zeggen dat je geen vuilnisbak bent helpt echt (voor mij in ieder geval).
pi_133656559
Afwasmiddel er over.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:35:21 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_133656603
In de hens steken. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:46:28 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_133657231
Het helpt wel om er wat overheen te gooien, als het niet meer eetbaar is dan hoef je er niet meer over na te denken. Sad but true
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_133659523
Sad but true :Y
Maar soms gaat het ook goed, hier ligt al een paar dagen een chocoladeletter en dropjes en daar blijf ik ook af (voorlopig).
pi_133659575
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit over na heb gedacht om iets uit de prullenbak te halen.

Ik ben overigens wel eindelijk van de "ik eet het op, anders is het zonde" gedachte af. O+

Ik eet best veel ei, maar eigenlijk bijna alleen de ei-witten. En mijn vriend begon al over dat dat zo zonde was. Maar of ik het nou op eet of in de prullenbak flikker, weg is het toch. Dat kreeg ik eerst maar niet in mijn fattie-hoofd.
pi_133659866
Eigeel kun je invriezen!
pi_133661247
Waarom eet je alleen de eiwitten? Je doet nu toch low-carb? Denk dat je dan juist die vetten in eigeel goed kunt gebruiken!
pi_133662509
Trik trak is ook een leuk spel voor 2 personen. Dat speel je op een backgammon bord.
My salvation lies in your love..
pi_133667113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
Waarom eet je alleen de eiwitten? Je doet nu toch low-carb? Denk dat je dan juist die vetten in eigeel goed kunt gebruiken!
Dat snap ik ook niet. Ook als je niet lowcarb eet.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:15:50 #246
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133667142
O: 200ml melk, 300 ml water, 50 ml oats 30 gr whey
O2: 3 spekpannekoeken met honing
Deathlift or Die.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:16:53 #247
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133667155
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit over na heb gedacht om iets uit de prullenbak te halen.

Ik ben overigens wel eindelijk van de "ik eet het op, anders is het zonde" gedachte af. O+

Ik eet best veel ei, maar eigenlijk bijna alleen de ei-witten. En mijn vriend begon al over dat dat zo zonde was. Maar of ik het nou op eet of in de prullenbak flikker, weg is het toch. Dat kreeg ik eerst maar niet in mijn fattie-hoofd.
Schaam je!
Deathlift or Die.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:52:22 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133667558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, op dit soort momenten 10 keer tegen jezelf zeggen dat je geen vuilnisbak bent helpt echt (voor mij in ieder geval).
Ik deed het ook niet, maar dat mijn hoofd heel even dacht 'kan best' vond ik confronterend. Nou is het wel de tijd van de maand *vanochtend al heel hard ruzie gemaakt met Mr. Tink* en dan is het wel wat lastiger om op de rem te blijven staan, maar toch...

Hoe dan ook, laat ik eens een lijstje voor vandaag posten:
O: 2 bruin mnr. Tink bracht het verkeerde brood mee. 1 anijshagel, 1 flinterdunne cervelaat. 250 gr. lv kwark, tl suiker.
T: Pakje crackertjes of een appel.
L: 4 bruin. 2 salami, 2 humus met paprikapoeder en sla. 1/2 komkommer.
T: Appel of crackertjes.
D: Geroosterde worteltjes met rozevalaardappeltjes en een hamburger of kipburger.
S: Uurtje hobbelen op paardjelief. Heb er zin in!

Sowieso drie keer paardrijden deze week, ben benieuwd of dat nog iets helpt. Vorige week niks afgevallen, maar ook maar 1 keertje een uurtje *met fikse steken in m'n zij en dus niet bijzonder fanatiek* gereden. We zullen zien!
pi_133667889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef Zeester het volgende:
Ik vind het bij een gebakken ei niets toevoegen, vind ik zonde van de kcal. Kom denk ik geen vet te kort.
  woensdag 27 november 2013 @ 09:19:19 #250
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133667918
Eigeel :9~ daar draait het toch om
  woensdag 27 november 2013 @ 09:41:31 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_133668307
Eigeel :9
disclaimer
pi_133668342
Mijn doel voor eind december heb ik al gehaald *O* *O* *O* vanmorgen 81.5 op de weegschaal.
Nog maar 2 kilo tot mijn einddoel (misschien toch maar geen einddoel van maken).
  woensdag 27 november 2013 @ 09:45:03 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_133668353
Supergoed sarabi!
disclaimer
pi_133668406
Gisteren een hele nette dag *O*
Misschien iets te weinig, want ik heb nu honger als een paard.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133668408
Dank u O+ het geen alcohol drinken heeft wel weer even een boost gegeven.
En eindelijk weer mijn bmi onder de 29 *O*
pi_133668490
Netjes Sarabi! Kan me voorstellen dat geen alcohol goed doet voor je afvalproces.

En eigeel dat niets toevoegt :( Een eitje DRAAIT om het eigeel ;)!
pi_133668515
Netjes hoor Sarabi.
pi_133668806
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:55 schreef Zeester het volgende:
Netjes Sarabi! Kan me voorstellen dat geen alcohol goed doet voor je afvalproces.

Ga er niet helemaal mee stoppen maar af en toe zo'n 2 weken helemaal niets behalve water en thee bevalt wel goed :)
Ik zie trouwens dat mijn ticker een ander einddoel heeft, dus daar kan ik nog aan gaan werken. Weet alleen niet hoe realistisch die is.
  woensdag 27 november 2013 @ 11:18:06 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133670280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:44 schreef Sarabi het volgende:
Mijn doel voor eind december heb ik al gehaald *O* *O* *O* vanmorgen 81.5 op de weegschaal.
Nog maar 2 kilo tot mijn einddoel (misschien toch maar geen einddoel van maken).
Wauw, wat goed zeg! _O_
pi_133675770
Ik heb spinazie chips gemaakt. O+ Echt een aanrader. Het ziet er misschien stom uit, maar het is echt onwijs lekker.

woensdag 27 november 2013 @ 15:06:30 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133676171
Recept?
  woensdag 27 november 2013 @ 15:06:54 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133676187
Recept? Linkje?
pi_133676245
http://www.mimes.nl/spinazie-chips/

Eigenlijk gewoon simpel, de spinazie drogen in de oven.

Dus even wassen, drogen, beetje olie en de kruiden die je wilt eroverheen, op bakpapier leggen en niet over elkaar heen leggen en dan 30 minuutjes op 100 graden in de oven.

Zo dun en knapperig. O+
  woensdag 27 november 2013 @ 15:16:26 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133676442
Tof! Dat ga ik zeker eens proberen! :Y
pi_133677394
Net pepernoten gebakken met de kinderen, want zijn die dingen toch lekker... Het begint met eentje dane n het eindigt met te veel!
pi_133677623
Moet je chocolade pepernoten maken :9
  woensdag 27 november 2013 @ 15:59:12 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_133677826
Nee man, gewoon zonder is veel lekkerder!
disclaimer
pi_133677914
Normaal zou ik je gelijk geven. Maar toen ik vorige week zowel met als zonder had gemaakt vond ik met lekkerder.
pi_133677942
Je moet er rotjes van maken, net zoals pinda rotjes maar dan met pepernoten. Meer chocolade. :9
pi_133678078
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:02 schreef Myraela het volgende:
Je moet er rotjes van maken, net zoals pinda rotjes maar dan met pepernoten. Meer chocolade. :9
Ik zat met het vuurwerk in gedachten, en vroeg me af hoe je daar in godsnaam pepernoten in kreeg :'). Maar je bedoelt rotsjes dus :').

Overigens, kruidnoten > pepernoten. En dan truffelkruidnoten.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:07:53 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_133678121
Pepernoten over kruidnoten!
Maar mijn smaak schijnt af te wijken van wat men normaal vindt :')
disclaimer
pi_133678234
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik zat met het vuurwerk in gedachten, en vroeg me af hoe je daar in godsnaam pepernoten in kreeg :'). Maar je bedoelt rotsjes dus :').

Overigens, kruidnoten > pepernoten. En dan truffelkruidnoten.
Oh gosh, en ik maak dezelfde fout ook echt 2 keer. Ik ga zelfmoord plegen. :')
pi_133678582
116.5 vanochtend. Verder geen bijzonderheden vandaag.
pi_133678656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:22 schreef HiZ het volgende:
Je gaat lekker.
pi_133678791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:22 schreef HiZ het volgende:
Toppie
pi_133679516
Lekker Hiz!

En ja maak het nog lekkerder allemaal.. Mijn oudste had op school schoentje gezet en allemaal chocola mee terug en ze lust geen chocola, je raad het al... Ik heb echt een slechte dag!
pi_133679668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:54 schreef MamaPurk het volgende:
Lekker Hiz!

En ja maak het nog lekkerder allemaal.. Mijn oudste had op school schoentje gezet en allemaal chocola mee terug en ze lust geen chocola, je raad het al... Ik heb echt een slechte dag!
Gooi het dan gewoon meteen weg.
pi_133679703
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gooi het dan gewoon meteen weg.
Of weggeven
pi_133680787
Ik heb het gedeeld met de jongste ;) het was van dat chocogeld.. En aangezien mijn lijf al een tijd snakt naar chocola was ik ergzwak, maar goed het zij zo, morgen weer een betere dag!!
pi_133683136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb het gedeeld met de jongste ;) het was van dat chocogeld.. En aangezien mijn lijf al een tijd snakt naar chocola was ik ergzwak, maar goed het zij zo, morgen weer een betere dag!!
Hoe wil je het voor een volgende keer gaan aanpakken?
pi_133684271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe wil je het voor een volgende keer gaan aanpakken?
In principe haal ik geen chocola in huis en dat lukte nu al ruim een half jaar dus hopelijk lukt het nu weer minimaal een half jaar ;). En ik vind dat een keer een chocolaatje (de waren 3 van die munten) wel moet kunnen. Een volgende keer zal ik proberen sterk te zijn of het te bewaren voor mijn man.
pi_133684800
Waarom zijn 3 munten dan ineens een slechte dag? Dat is geen man over boord hoor. Ik verwachte eigenlijk hele chocolade letters en troep.
pi_133688815
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Myraela het volgende:
Waarom zijn 3 munten dan ineens een slechte dag? Dat is geen man over boord hoor. Ik verwachte eigenlijk hele chocolade letters en troep.
dat dus
zo kwam het over
pi_133689085
Nieuwe playlist voor tijdens het lopen gemaakt, dus schoenen aan en gaan :9. Eten gaat slecht, bewegen goed. Laten we hopen dat dat alsnog verschil maakt.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:26:01 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133690141
Het helpt allicht, zonder zou het iig niet goed gaan. ;)
pi_133690570
Bewegen is al het halve werk ;)

Hier ook weer heerlijk getraind vanavond
pi_133692597
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Het helpt allicht, zonder zou het iig niet goed gaan. ;)
Mja, de grap is dat ik zonder te bewegen gelijk blijf, mits ik geen belachelijke eetbuien erop na houd. Ik zit dan ook steeds meer te denken dat ik de nadruk meer op beweging moet leggen. Vanaf volgende week heb ik meer routine in m'n week ook, dat zal ook schelen, want dat mis ik al sinds de zomer. Eten gaat dan sowieso beter.

M'n kuiten vonden het hardlopen overigens niet prettig zojuist :o. Ik zit ook nog steeds niet waar ik was, voor m'n enkelbanddrama, maar het begint weer te komen. Het helpt om te weten dat ik al eens een 25 minuten non-stop heb gelopen en het dus niet onmogelijk is. En als ik het moeilijk krijg tijdens de les denk ik altijd aan hoe snel een minuut voorbij gaat als je iets in de magnetron zet, of hoe snel 5 minuten voorbij zijn als ik 's ochtends me nog even omdraai in bed, dus dat die laatste minuut echt nog wel vol te houden is :'). Ach, het helpt mij :').
pi_133693265
Good busy Clumz0r!!
pi_133694595
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Myraela het volgende:
Nou ja en pepernoten.. En als je al maanden eigenlijk helemaal niet snoept voelt het als veel. Althans voor mezelf voelde het als veel. Maar jullie hebben wel gelijk het is niet echt veel, het moet ook mijn hoofd in dat af en toe snoepen of een lekkere koek best kan en mag. Dat vind ik nog wel eens lastig ;)
pi_133696943
Woohoo! *O* Al de hele week keurig binnen de lijntjes, met 's avonds twee dagen een klein blokje pure chocola. :) Alsof er weer een knop om is, ofzo.
pi_133701181
Hallo ATL :W
  donderdag 28 november 2013 @ 08:13:34 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133701735
Jompels voor Ruby en DP *O*

Gisterenavond heerlijk gesport, kwam helemaal relaxed thuis. Vanavond een Vintage Cup of Cake workshop. Morgen dus dat cakeje mee naar mijn werk. Ze bakken hem iig helemaal lactosevrij enzo. Vrijdagavond en zaterdagochtend weer sporten. In de tussentijd gaat de reep rijstchocolade in mijn werkla blokje per dag op, maar het is de tijd van de maand en extreem druk op mijn werk, dus daar lig ik echt niet wakker van. Blijf ook gewoon stabiel, dus gaat prima eigenlijk.
pi_133702244
Vanmorgen zelfs 80,5 op de weegschaal *O* niet te geloven. Al is het een schommeling, had deze schommeling niet meer dit jaar verwacht.
pi_133702702
Fijne dag. Verslapen dus met DE tram naar mijn werk en 1.3 kg hoger op de weegschaal. 117.8 dus. Kennelijk zijn de teugels te los geweest.
pi_133703142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:31 schreef HiZ het volgende:
Fijne dag. Verslapen dus met DE tram naar mijn werk en 1.3 kg hoger op de weegschaal. 117.8 dus. Kennelijk zijn de teugels te los geweest.
Wat zijn je eetlijstjes van de afgelopen dagen? Of hoe zijn ze anders dan normaal?
  donderdag 28 november 2013 @ 09:58:51 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133703212
Wauw Ruby, DP en Sarabi! *O* Lekker hoor! :Y
pi_133703589
En ik ben weer terug op het punt van 7 jaar geleden _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2006 07:50 schreef Miss_S het volgende:
81 kilo *O*
2 kilo eraf in 1 maand, gaat gelukkig weer goed hier
pi_133704024
Ik baal. Ik ging als een razende vorige week, maandag niet aan m'n dieet gehouden en daar ben ik nu al de rest van de week van aan het herstellen. :') Ok, het is pas 2 dagen later, maar toch het voelt direct alsof ik met één keer zondigen een hele week heb weggegooid. Krijg meteen de neiging om nog maar strenger te doen, maar daar kan het niet aan liggen. :')
pi_133704235
Op wat voor manier ben je nog aan het herstellen Myraela? Is het lastiger om aan je schema te houden of zie je het terug op de weegschaal?
Een dagje kan natuurlijk niet zoveel kwaad en je moet ook niet te streng gaan doen.
pi_133704474
Ik zie het terug op de weegschaal. Heb me die dag niet aan mijn regels gehouden, maar qua kcal was het nog prima. Wel 1.1 kilo aangekomen en daarvan zit ik nu nog steeds op de helft. En dat frustreert me dan misschien nog net iets meer, omdat ik over 8 ons ook nog eens op een mooie streef zit. :')

Qua planning gaat het redelijk. Dinsdag gekozen om te vasten en dat is gelukt, gisteren zou ik normaal eten, maar uiteindelijk lustte ik het avondeten niet, dus dat was eerder te weinig dan teveel. Vandaag zou het beter moeten gaan.
pi_133704586
Let je wel op dat je niet te weinig gaat eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')