abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 september 2013 @ 12:14:13 #1
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131705072
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:41 schreef minilot het volgende:
Enneh, we zijn op de 1 na laatste pagina..

Alvast voor de volgende opvolgtopic-starter:
Titel van topicreeks graag vervangen door Vegetarisch en veganistisch eten!

Merci! :)
:'(
pi_131705189
Ben je een veganist, Fann?
Go hard or go home
pi_131705212
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 12:27 schreef Noek het volgende:
Ben je een veganist, Fann?
Op dit moment wel Noek, ik wil weten wat het doet... alleen met eten trouwens hoor, ik ga niet
mijn leren laarzen weggooien ofzo :P

Maar ik vind het jammer dat er niets met de OP is gedaan, er waren heel veel nuttige linkjes
die toegevoegd hadden kunnen worden, maar ja :')

[ Bericht 13% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 30-09-2013 13:16:57 ]
pi_131705760
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:13 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat het lage energiepeil/niet lekker in je vel etc niet geheel bangmakerij is hoor. Als jij van de ene op de andere dag heel anders gaat eten dan je lichaam gewend is, dan is het niet heel vreemd dat je je een tijdje "anders" voelt. En dat hoeft niet positief te zijn.
Zou je misschien deze you tube in de OP erbij willen plaatsen, ter informatie.


en deze link http://www.devegetarier.nl/blog/filmpje-de-wereld-beter-eten

Dank je wel! alvast O+
  maandag 30 september 2013 @ 13:38:17 #6
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131706847
quote:
Sorry dat ik niet elke bladzij terug ga lezen hoor... }:|

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar ik vind het jammer dat er niets met de OP is gedaan, er waren heel veel nuttige linkjes
die toegevoegd hadden kunnen worden, maar ja :')
Dan spam je dit topic lekker helemaal vol met al je razend interessante linkjes, en open je zelf een nieuw deel.
pi_131706875
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet elke bladzij terug ga lezen hoor... }:|

[..]

Dan spam je dit topic lekker helemaal vol met al je razend interessante linkjes, en open je zelf een nieuw deel.
:')
  maandag 30 september 2013 @ 13:40:56 #8
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131706903
binnenkort de groentenburger bakken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131706928
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:40 schreef sararaats het volgende:
binnenkort de groentenburger bakken ;)
Tijd niet gezien? Gaat het nog steeds goed?
  maandag 30 september 2013 @ 13:43:18 #10
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131706970
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 13:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tijd niet gezien? Gaat het nog steeds goed?
ja hoor. ik heb wel last van hoofdpijn die niet van m'n ogen komt. waarschijnlijk de medicatie.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131707009
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:43 schreef sararaats het volgende:

[..]

ja hoor. ik heb wel last van hoofdpijn die niet van m'n ogen komt. waarschijnlijk de medicatie.
Ah, oké ik weet niet welke medicatie je hebt :@ als je maar verstandig blijft eten dan,
er staan veel tips in de nieuwe OP :P
pi_131707023
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar ik vind het jammer dat er niets met de OP is gedaan, er waren heel veel nuttige linkjes
die toegevoegd hadden kunnen worden, maar ja
Je zegt het maar, FANN. Ik ben er ook nog 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131707044
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je zegt het maar, FANN. Ik ben er ook nog 8-)
:D Gelukkig wel! :*
pi_131707185
Yep, graag verzameltopic voor vegetarisme én veganisme van maken! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131707205
Oh, kijk aan. Hoera! :) Merci Isa!
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 30 september 2013 @ 15:20:58 #16
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131709576
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2013 13:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah, oké ik weet niet welke medicatie je hebt :@ als je maar verstandig blijft eten dan,
er staan veel tips in de nieuwe OP :P
Cymbalta (AD) en de Pil
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131710379
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 15:20 schreef sararaats het volgende:

[..]

Cymbalta (AD) en de Pil
Ah, oké dat eerste moest ik even googelen, want ik ben geen dokter natuurlijk :@
Maar in het vorige topic zei je dit

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:13 schreef sararaats het volgende:

[..]

eet 4 keer iets vegetarisch. vandaag falafelballetjes ;)

link in sig
Bedoel je 4x per week? Of gewoon 4x zomaar voor een keertje, en is die groenteburger dan
de 2e keer dat je vegetarisch gaat eten? De eerste keer had je falafel balletjes gemaakt,
dat weet ik nog wel, maar de rest is eigenlijk een beetje onduidelijk, heb je tussen de
falafel balletjes en de groenteburger dan gewoon elke dag vlees gegeten?

Het is een beetje vaag om eerlijk te zijn :@

p.s. ik heb net mijn plakjes bevroren banaan uit de vriezer die ik netjes op snijplakjes had gelegd
even in een bakje gedaan i.v.m. het bananenijs wat ik binnenkort wil maken :P

CUL / [Vegetarisch eten #10]
pi_131712243
Ik eet even een paar dagen wat minder veganistisch en vegetarisch. Ik ga verhuizen en de vriezer moet leeg. Gisteren vis en vanavond zelfgetrokken lamsbouillon, máár: ter compensatie eten we morgenmiddag pittige tempeh (naar dit recept van RobinOok) en staat er al drie ons cashewnoten in een bak water te weken voor een blitse vegan roomsaus over de pasta morgenavond. O+

Die jullie wel 'ns wat met cashewnoten voor 'kazige' sauzen? Met dingen als ciderazijn, peper, gerookt paprikapoeder en vooral edelgist (waaaaaanzinnig spul O+ ) kun je bijzonder lekkere, hartige sauzen maken voor plantaardige nacho's, pasta's, burrito's en nog veel meer.

Enkele recepten:
http://swissmissinthekitchen.blogspot.ch/2013/09/cashew-cheese.html
http://kblog.lunchboxbunch.com/2011/04/how-to-make-cashew-cream-sauce-dairy.html
http://www.savorysimple.net/pasta-with-cashew-truffle-cream-sauce/
Let me see you stripped down to the bone
pi_131712534
Ziet er lekker uit Minilot!

Ik wil nog zóveel proberen, gewoon voor de variatie, ik heb ook wel veel vegetarische recepten
die steeds zullen blijven terugkomen, maar ik heb zo onderhand een boekwerk uitgeprint met nieuwe
recepten :') voordat ik daar doorheen ben duurt wel even maar ik blijf gewoon lekker doorprinten :+

Die recepten die je nu doorgeeft zijn ook weer totaal nieuw voor mij, maar ik begin er wel écht
lol in te krijgen nu :D

Ja, vriezer moet leeg, dat ken ik, gelukkig ben ik de enige hier die even helemaal zuivelvrij ga
proberen dus ik hoef ook niks weg te gooien want dat is dan ook weer zonde en daarna ga ik een hoop ''nieuwe'' boodschappen doen, want ik heb héél veel ingrediënten en kruiden nog niet in huis :@
moet ik zo langzamerhand allemaal gaan bijvullen en uitzoeken wat ik nu precies nodig heb.
pi_131713220
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:56 schreef minilot het volgende:

Die jullie wel 'ns wat met cashewnoten voor 'kazige' sauzen? Met dingen als ciderazijn, peper, gerookt paprikapoeder en vooral edelgist (waaaaaanzinnig spul O+ ) kun je bijzonder lekkere, hartige sauzen maken voor plantaardige nacho's, pasta's, burrito's en nog veel meer.
Cashewnoten worden in de Indiase keuken vaak gebruikt als basis voor curry. Google bijv eens op "malai kofta", vegetarische balletjes op basis van aardappelen met een cashew saus. Of kijk hier.
pi_131715444
Waar kopen jullie tahin?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131716875
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waar kopen jullie tahin?
Turkse toko's, biologische winkels of supermarkt?
Ik heb het zelf nooit los gekocht trouwens ik koop altijd hummus kant en klaar :P
Mijn Falafelballetjes ook trouwens, ik had vandaag deze

http://www.vivera.com/product/plantaardig/vivera-falafel/

Gewoon een sausje gemaakt van Heinz gezeefde tomaten (1 pakje) met veel knoflook en zwarte
peper, zelfgebakken patatjes, endan die saus over de patatjes en balletjes heengieten,
was hartstikke lekker en gelukkig heel simpel :+

Beetje salade erbij en klaar is Bram :7
pi_131716921
Mijn C1000 heeft Tahin, heb het wel eens gekocht voor diverse gerechten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131720577
Fann, maak je hummus eens een keertje gewoon zelf. Zo erg lekker!
Veel werk is het ook niet. Voor het slapen gaan de erwten in de week zetten en dag erna ze lekker koken. Dat kost het meeste tijd eigenlijk.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_131721086
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Fann, maak je hummus eens een keertje gewoon zelf. Zo erg lekker!
Veel werk is het ook niet. Voor het slapen gaan de erwten in de week zetten en dag erna ze lekker koken. Dat kost het meeste tijd eigenlijk.
Ja, ik ga het écht wel een keer proberen hoor :@ ik moet nog heel veel leren eigenlijk
Ik heb zelfs nog nooit ''gewoon'' kikkererwten gegeten :D maar ik heb wel al een paar
recepten klaarliggen, dat wel :Y tot nu toe at ik wel vaak dingen met bruine en witte
bonen, die kikkererwtjes enzo moet ik nog mee leren omgaan zeg maar :P

Komt goed!
pi_131725582
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, ik ga het écht wel een keer proberen hoor :@ ik moet nog heel veel leren eigenlijk
Ik heb zelfs nog nooit ''gewoon'' kikkererwten gegeten :D maar ik heb wel al een paar
recepten klaarliggen, dat wel :Y tot nu toe at ik wel vaak dingen met bruine en witte
bonen, die kikkererwtjes enzo moet ik nog mee leren omgaan zeg maar :P

Komt goed!
Ik vind zelfs homemade hummus van kikkerwten uit een blikje (in plaats van zelf gekookte) zeer goed te eten. Kost echt geen tijd, staafmixer op de ingrediënten zettten en klaar! :)

Voorverpakte hummus uit de supermarkt vind ik niet zo lekker. :N
Let me see you stripped down to the bone
pi_131725695
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:22 schreef minilot het volgende:

Ik vind zelfs homemade hummus van kikkerwten uit een blikje (in plaats van zelf gekookte) zeer goed te eten. Kost echt geen tijd, staafmixer op de ingrediënten zettten en klaar! :)

:Y :9
Heb dan nog nooit kikkererwten níet als hummus gegeten :P
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131725739
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:34 schreef Isabeau het volgende:
Mijn C1000 heeft Tahin, heb het wel eens gekocht voor diverse gerechten.
Daar heb ik ook nog een pot van staan. Gebruik het voor de zelfmaak-hummus, maar verder...zo geen idee waar je het in kan doen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131725859
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:24 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

:Y :9
Heb dan nog nooit kikkererwten níet als hummus gegeten :P
Je kunt ze ook roosteren, als pittig, knapperig borrelhapje! ^O^

Hier heel veel recepten:
http://foodgawker.com/?s=roasted+chickpeas

Foto van mezelf van afgelopen zomer:
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 30 september 2013 @ 22:36:35 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_131726183
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:22 schreef minilot het volgende:

Ik vind zelfs homemade hummus van kikkerwten uit een blikje (in plaats van zelf gekookte) zeer goed te eten. Kost echt geen tijd, staafmixer op de ingrediënten zettten en klaar! :)

Voorverpakte hummus uit de supermarkt vind ik niet zo lekker. :N
Klopt, werkt prima. kant-en-klare hummus vind ik vaak te glad en te vlak van smaak. Er mogen van mij best nog wel eens wat stukjes erwt tussen zitten hier of daar. Ik heb alles in huis geloof ik, dus dat moet ik vandeweek maar weer eens maken :)
pi_131726191
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Je kunt ze ook roosteren, als pittig, knapperig borrelhapje! ^O^

Hier heel veel recepten:
http://foodgawker.com/?s=roasted+chickpeas

Foto van mezelf van afgelopen zomer:
[ afbeelding ]
Ow? :o :D Dat ziet er grappig uit! Dank voor de tip!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131726457
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 22:36 schreef Vork het volgende:

[..]

Klopt, werkt prima. kant-en-klare hummus vind ik vaak te glad en te vlak van smaak. Er mogen van mij best nog wel eens wat stukjes erwt tussen zitten hier of daar. Ik heb alles in huis geloof ik, dus dat moet ik vandeweek maar weer eens maken :)
:Y
Ik haal bij kikkererwten uit blik trouwens wél altijd even de velletjes van de erwten voordat ik ze pureer. Vind ik een leuk werkje (echt!) en de structuur van je hummus wordt er zoveel beter van!
Let me see you stripped down to the bone
pi_131728930
Uit blik is idd ook prima. Ik doe eigenlijk altijd gedroogde omdat ik dan zelf de hoeveelheid kan bepalen, ben zelf geen grote eter. Kan erg slecht tegen eten weggooien ;)

En idd als je het zelf maakt kun je ook de structuur bepalen. Verse koriander fijngehakt vind ik ook zo lekker er doorheen :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_131729337
Ja, ja ik ga het écht zelf proberen, ik zit nu toevallig met een paar toastjes met hummus,
ik heb zojuist 8 km weggewandeld :o dus ik had wel wat lekkers verdient vond ik zelf :P

Bakje is nu bijna leeg en dan heb ik nog één bakje hummus pikant staan als dat op is
ga ik zelf googelen, kijken of het me lukt, ik heb al een paar receptjes :Y
pi_131731906
Ik ga binnenkort hummus maken. De kikkererwten heb ik al een paar dagen in huis, nu nog eventjes tahin en en een staafmixer knopen, eventueel een knoflookbolletje en een knoflookpers. Het wordt alleen nog een beetje een gedoe om uit te zoeken hoeveel ik per keer kan maken. Ik vind het een beetje spijtig dat je kikkererwten een uur lang moet koken, dat kost toch best aardig wat gas. Ik ga hummus gebruiken als broodbeleg, als alternatief voor zoet beleg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131731950
Een uur? Nee joh. Heb nog nooit zelf hummus gemaakt, maar wel veel curries vooral, en zo lang doe ik echt nooit.

Daarnaast zijn knoflookpersen mijns inziens een van de meest onhandige keukenapparaten die er zijn. Een dreun met een mes en heel even hakken werkt sneller. Het gaat in dit geval zelfs nog door de blender dus dan kan je dat ook wel overslaan.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131747337
Ik MOET vandaag wéér falafel balletjes eten :D want ik zag dat het pakje anders over datum
gaat, en eigenlijk vind ik dat hélemaal niet erg, want ik had bij de Bio winkel deze gekocht
http://www.florentin-bio.com/products/10 ie zijn zó godsgruwelijk lekker, ik denk eigenlijk dat ik het zelf niet beter kan :@

Gisteren had ik met patat en salade dus vandaag doe ik dan maar in Pittabroodjes met
ui en tomaat en voor deze keer Tzaziki, is dus niet hélemaal zuivelvrij, maar ik vind dat
wel het allerlekkerste ...

Ik heb mijn melk, yoghurt, vla, ijs, koffiemelk, slagroom en alles al vervangen voor soja en ik ga
natuurlijk het bananenijs maken vandaag of morgen en de slagroom van kokosmelk proberen
dus een beetje Tzaziki ga ik niet dood aan denk ik :P mocht ik een keer een ''normaal'' ijsje
ergens eten zal ik ook niet meteen in een stuip schieten denk ik, alleen als het heel veel effect
heeft ga ik daar ook héél streng in zijn, nu ben ik nog wel een beetje soepel zeg maar wat
dat betreft en ik heb een Griekse man dus af en toe zal dat wel te zien zijn aan het eten,
daar kan en wil ik niks aan veranderen :D

[ Bericht 2% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 01-10-2013 17:50:22 ]
pi_131747406
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 03:17 schreef rijsttafel het volgende:
Een uur? Nee joh. Heb nog nooit zelf hummus gemaakt, maar wel veel curries vooral, en zo lang doe ik echt nooit.


Of kikkererwten uit een blikkie toch zoals mascara-klodder zegt? :@ was ik ook al van plan :')
pi_131747437
Ik week ze eigenlijk altijd, maar daarna kook ik ze een half uur ofzo, geen uur.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131747507
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:45 schreef rijsttafel het volgende:
Ik week ze eigenlijk altijd, maar daarna kook ik ze een half uur ofzo, geen uur.
Oké een half uur valt ook best mee!
pi_131747813
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oké een half uur valt ook best mee!
Maar voor falaffel hoef je ze niet te koken, trouwens.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131748268
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:58 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Maar voor falaffel hoef je ze niet te koken, trouwens.
Dan moet ik de recepten nog even goed lezen voordat ik aan de gang ga :D dat was alleen voor de
Hummus dus! Ik kom er wel... :+
pi_131753536
quote:
Een uur?
Ja, een uur. Dat staat op de verpakking: 8-9 uur in water laten liggen en een uur koken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:39:42 #44
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131754032
wat het Day Zero Project betreft: ik eet niet 4 keer per week iets vegetarisch maar dit is verdeeld over maanden of zelfs jaren.

ik heb nog maar 1 keer echt vegetarisch gegeten en dat waren Egyptische falafel (van de plaatselijke shoarmabar)

de groentenburger is dus nummer 2
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131762072
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:39 schreef sararaats het volgende:
wat het Day Zero Project betreft: ik eet niet 4 keer per week iets vegetarisch maar dit is verdeeld over maanden of zelfs jaren.

ik heb nog maar 1 keer echt vegetarisch gegeten en dat waren Egyptische falafel (van de plaatselijke shoarmabar)

de groentenburger is dus nummer 2
Ik ben hier oprecht verbaasd over. Mijn ouders zijn ook echte vleeseters en denken niet twee keer om een vleesje meer of minder, maar zelfs wij aten regelmatig vegetarisch thuis? Ik bedoel het niet negatief, maar ik vraag me toch af hoe je nooit een vegetarische maaltijd op kan hebben. Wel tof dat je wilt kijken wat de vegetarische keuken te bieden heeft, en hopelijk inspireert het je tot vaker vegetarisch eten :)
pi_131764131
Een patatje mayo of een boterham met kaas is natuurlijk ook vegetarisch.
pi_131764750
Ik heb straks bij Nederlands grootste supermarkt gekeken of dat ze tahin (sesamzaadpasta) verkopen. Helaas, dat kennen ze daar niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131765361
Hier wel hoor. Schap Aziatische producten ofzo.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131765449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, een uur. Dat staat op de verpakking: 8-9 uur in water laten liggen en een uur koken.
Wat mij betreft overdreven lang.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131765674
Ik zal eerst maar volgen wat er op de verpakking staat, ik kan altijd nog beetje bij beetje korter proberen te koken.
quote:
Hier wel hoor. Schap Aziatische producten ofzo.
Het kan dat het er staat maar niemand van de personeelsleden had er van gehoord. Ik heb nu maar even de kant en klare gekocht maar vanaf nu maak ik het zelf aangezien dat volgens mij goedkoper is wanneer je het extra gasverbruik meerekent en aangezien het vrij gemakkelijk zelf te maken is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131766129
je kan denk ik wel een grote hoeveelheid kikkererwten in 1 keer koken en dan invriezen. Daarnaast is tahin sesampasta. Het lijkt me dat je met gewoon sesamzaad ook wel kunt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131766318
Misschien ga ik dat inderdaad doen maar ik heb helaas een belachelijk klein vriesvakje waar 4 zakken aardappelen/groenten en 1 brood net in past. Ik denk dat 3 of 4 sneeën brood per dag met hummus ga eten, ik heb begrepen dat het 4-7 dagen houdbaar is dus ik kan op zich wel een redelijke hoeveelheid maken maar niet zo veel dat ik een pan vol met kikkererwten kan maken voor 1 week tijd. Hoe erg zwellen die kikkererwten wanneer je ze 8-9 uur laat weken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131766593
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:39 schreef sararaats het volgende:
wat het Day Zero Project betreft: ik eet niet 4 keer per week iets vegetarisch maar dit is verdeeld over maanden of zelfs jaren.

ik heb nog maar 1 keer echt vegetarisch gegeten en dat waren Egyptische falafel (van de plaatselijke shoarmabar)

de groentenburger is dus nummer 2
Ah.......... dat moet wel lukken :+
pi_131767852
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien ga ik dat inderdaad doen maar ik heb helaas een belachelijk klein vriesvakje waar 4 zakken aardappelen/groenten en 1 brood net in past. Ik denk dat 3 of 4 sneeën brood per dag met hummus ga eten, ik heb begrepen dat het 4-7 dagen houdbaar is dus ik kan op zich wel een redelijke hoeveelheid maken maar niet zo veel dat ik een pan vol met kikkererwten kan maken voor 1 week tijd. Hoe erg zwellen die kikkererwten wanneer je ze 8-9 uur laat weken?
of dan eet je die dag ook een avondeten met kikkererwten. Mogelijkheden genoeg. :P (tip: kikkererwten-aubergine curry ^O^ )
Ze worden misschien 2 keer zo groot ofzo? nooit specifiek op gelet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131789529
Woohoo! Ik was het al een paar dagen van plan, maar het is er pas net van gekomen:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/

Foto van RobinOok:


Dit is misschien wel de allerlekkerste vegan snack die ik ooit op heb! Koud biertje erbij O+ Mijn lief is doorgaans niet te porren voor dingen die klinken als tofu, tahoe, seitan en tempeh maar hij vrat er zijn vingers bij op. Blijvertje.

Er staat overigens in het recept dat je de Gula Jawa (palmsuiker) zou kunnen vervangen door bruine suiker, maar ik raad aan toch vooral echt palmsuiker te gebruiken. Dat spul is niet alleen heerlijk en bijzonder en diep van smaak, ook nog 'es helemaal ongeraffineerd en vol mineralen en vitaminen en andere toffe stoffen! Zeer blij met mijn grote pot palmsuiker O+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:22:23 #56
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131791198
Ha! Goed te horen! Ik roep ook altijd dat het superlekker is, gewoon voor iedereen. Ik durf dat iedereen voor te zetten. Maar toch goed te horen dat het echt zo is. En jouw lief er zijn vingers bij opvrat. :)
pi_131791261
Vegetariër meldt zich! Leuk om zo'n topic tegen te komen op het Fok forum :)
Om maar even met de deur in huis te vallen: ik eet grotendeels veganistisch, en ben al maanden van plan om volledig veganistisch te gaan eten, maar het ontbijt blijft een moeilijk punt.. Toen ik nog vlees at, at ik steeds vlees op brood. Nu dat niet meer kan experimenteer ik met ander, plantaardig broodbeleg, met wisselend succes :( Van die groentenprutjes op brood vind ik af en toe wel lekker, maar niet elke dag. Ik hou niet van (plantaardige) kaas, pindakaas of zoet broodbeleg als jam en hagelslag. Andere ontbijtopties dan: Papjes als brinta/havermout/dat soort dingen vind ik maar matig.

Kortom: Er blijft maar weinig over geloof ik :') Heeft er iemand een gouden ontbijttip voor me? :)
pi_131791693
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:23 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Vegetariër meldt zich! Leuk om zo'n topic tegen te komen op het Fok forum :)
Om maar even met de deur in huis te vallen: ik eet grotendeels veganistisch, en ben al maanden van plan om volledig veganistisch te gaan eten, maar het ontbijt blijft een moeilijk punt.. Toen ik nog vlees at, at ik steeds vlees op brood. Nu dat niet meer kan experimenteer ik met ander, plantaardig broodbeleg, met wisselend succes :( Van die groentenprutjes op brood vind ik af en toe wel lekker, maar niet elke dag. Ik hou niet van (plantaardige) kaas, pindakaas of zoet broodbeleg als jam en hagelslag. Andere ontbijtopties dan: Papjes als brinta/havermout/dat soort dingen vind ik maar matig.

Kortom: Er blijft maar weinig over geloof ik :') Heeft er iemand een gouden ontbijttip voor me? :)
Overnight oats *O* Havervlokken, overnacht in bijvoorbeeld rijstmelk of amandelmelk. Kun je nog extra dingen aan toevoegen (ik doe momenteel ook lijnzaad en chiazaad erdoor). Volgende dag iets van vers fruit, pindakaas, kaneel etc erdoor. Heel veel inspiratie voor te vinden via google om iedere dag wat anders te eten :s)

En de tartex/ekoplaza-pate en de sandwichspread van healthy planet vind ik een fijne optie ;)
pi_131791987
Die overnight oats had ik laatst geprobeerd ja, met appel en kaneel. Helaas iets uitgeschoten met de kaneel :P Misschien nog maar eens een poging wagen dan!
pi_131792024
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Overnight oats *O* Havervlokken, overnacht in bijvoorbeeld rijstmelk of amandelmelk. Kun je nog extra dingen aan toevoegen (ik doe momenteel ook lijnzaad en chiazaad erdoor). Volgende dag iets van vers fruit, pindakaas, kaneel etc erdoor. Heel veel inspiratie voor te vinden via google om iedere dag wat anders te eten :s)

En de tartex/ekoplaza-pate en de sandwichspread van healthy planet vind ik een fijne optie ;)
Tartex is lekker :Y

En volkorenbrood met banaan :D
pi_131792644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:37 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Die overnight oats had ik laatst geprobeerd ja, met appel en kaneel. Helaas iets uitgeschoten met de kaneel :P Misschien nog maar eens een poging wagen dan!
Banaan en pindakaas O+ of blauwe bessen O+ en chiazaad geeft het wat knapperigs :)
pi_131792691
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tartex is lekker :Y

En volkorenbrood met banaan :D
Geprakte banaan en hagelslag. Of nutella met plakjes banaan :9
pi_131792736
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Geprakte banaan en hagelslag. Of nutella met plakjes banaan :9
Dat ken ik niet :D Wel Pindakaas met hagelslag :@ :')
pi_131794432
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat ken ik niet :D Wel Pindakaas met hagelslag :@ :')
Och, dat ik zo dik ben geworden ooit heeft een reden :')
pi_131794648
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Och, dat ik zo dik ben geworden ooit heeft een reden :')
:D maar dan weet je waar het aan ligt :+
pi_131794726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D maar dan weet je waar het aan ligt :+
Ja hoor. Inmiddels al 16 kg afgevallen :+
pi_131795395
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja hoor. Inmiddels al 16 kg afgevallen :+
_O_
pi_131796824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:43 schreef minilot het volgende:
Woohoo! Ik was het al een paar dagen van plan, maar het is er pas net van gekomen:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/

Foto van RobinOok:
[ afbeelding ]

Dit is misschien wel de allerlekkerste vegan snack die ik ooit op heb! Koud biertje erbij O+ Mijn lief is doorgaans niet te porren voor dingen die klinken als tofu, tahoe, seitan en tempeh maar hij vrat er zijn vingers bij op. Blijvertje.

Er staat overigens in het recept dat je de Gula Jawa (palmsuiker) zou kunnen vervangen door bruine suiker, maar ik raad aan toch vooral echt palmsuiker te gebruiken. Dat spul is niet alleen heerlijk en bijzonder en diep van smaak, ook nog 'es helemaal ongeraffineerd en vol mineralen en vitaminen en andere toffe stoffen! Zeer blij met mijn grote pot palmsuiker O+
Owja tamerind zo heet dat spul. (via de link) Misschien ooit weer eens iets mee maken, is wel apart.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131797187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:43 schreef minilot het volgende:
Woohoo! Ik was het al een paar dagen van plan, maar het is er pas net van gekomen:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-tempeh-kering/

Foto van RobinOok:
[ afbeelding ]

Dit is misschien wel de allerlekkerste vegan snack die ik ooit op heb! Koud biertje erbij O+ Mijn lief is doorgaans niet te porren voor dingen die klinken als tofu, tahoe, seitan en tempeh maar hij vrat er zijn vingers bij op. Blijvertje.

Er staat overigens in het recept dat je de Gula Jawa (palmsuiker) zou kunnen vervangen door bruine suiker, maar ik raad aan toch vooral echt palmsuiker te gebruiken. Dat spul is niet alleen heerlijk en bijzonder en diep van smaak, ook nog 'es helemaal ongeraffineerd en vol mineralen en vitaminen en andere toffe stoffen! Zeer blij met mijn grote pot palmsuiker O+
Dat is eigenlijk ook wel een verdomd handige site!

http://www.aziatische-ing(...)es-rijst-enzo/bonen/
pi_131810658
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook wel een verdomd handige site!

http://www.aziatische-ing(...)es-rijst-enzo/bonen/
:Y ^O^

Kom je wel eens in een toko FANN?
Let me see you stripped down to the bone
pi_131813445
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:00 schreef minilot het volgende:

[..]

:Y ^O^

Kom je wel eens in een toko FANN?
Vaak genoeg :Y ik haal daar ook meestal mijn paprika's om te vullen en de aubergine en
die grote groene pepers enzo.. :P
pi_131818483
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Banaan en pindakaas O+ of blauwe bessen O+ en chiazaad geeft het wat knapperigs :)
Ik heb het vanochtend eens uitgeprobeerd met blauwe bessen, en dat was wel lekker inderdaad! Ik vond het nog iets te flauw smaken, dus ik ga er vanavond wat agavesiroop bijgooien denk ik.
pi_131839584
Even met jullie delen.... De jeugd heeft de toekomst goddank _O_



http://www.wakkerdier.nl/(...)op-eetgeen-dierendag

Helft kinderen wil lievelingsvleesgerecht laten staan op (EetGeen)Dierendag
4 okt 2013


Een ruime meerderheid van de jongeren (82%) vindt het belangrijk dat Dierendag wordt gevierd. Maar niet alleen voor hun huisdieren. Bijna de helft (46%) van de jongeren is bereid zijn of haar lievelingsgerecht met vlees te laten staan op Dierendag. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd onder 504 kinderen van 10-14 jaar door Marktonderzoekbureau Team Vier in opdracht van Wakker Dier. Voor de derde keer organiseert Wakker Dier op 4 oktober EetGeenDierenDag en vroeg hoe kinderen over Dierendag denken. Kinderen blijken erg begaan met dieren. Driekwart van de jonge huiseigenaren verwent zijn eigen huisdier en één op de drie doet ook wat voor andere (huis)dieren. Eén op de vier kinderen vindt het zielig om dieren te eten. Paarden en konijnen vinden zij het zieligst. Ongeveer drie op de tien jongeren vinden dat alle Nederlanders mee zouden moeten doen met EetGeenDierenDag. “Heel goed!”, zegt een kind: “Als iedereen 1 dag geen vlees eet, scheelt dat al heel veel dieren”.

pi_131845827
Wij eten vanavond broodje paddenstoelenragout! :9 Ik vond het recept op de site van de VeganChallenge (http://www.veganchallenge.nl/broodje-paddenstoelenragout/) en het was echt veel makkelijker dan verwacht.

Mooi trouwens van die kinderen. Ik was gisteren met iemand aan het praten die al vanaf haar achtste vegetariër was. Dat vind ik echt knap, op die leeftijd was ik nog helemaal niet met dat soort dingen bezig..
pi_131849899
O, kijk nou.. De mooie, blije Sarah Britton van mijn favoriete vega blog My New Roots heeft een TedTalk gedaan:


O+ !
Als je dáár nou nog geen zin van krijgt om je eetgewoontes aan te passen..

O, en ze laat ook nog even zien hoe gemakkelijk het eigenlijk is om zelf notenmelk (van amandelen, cashews enzo..) te maken.
Doen jullie dat wel eens? Ik soms, en het is echt tien keer lekkerder dan uit een pak. :9
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:34:32 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131850474
Twijfel al heel lang of ik een sojamelkmaker ga kopen. Daarmee maak je ook amandelmelk.
Maar jij vindt het wel de moeite waard dus?

Iemand een advies over welke machine?
pi_131850528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:09 schreef minilot het volgende:
O, kijk nou.. De mooie, blije Sarah Britton van mijn favoriete vega blog My New Roots heeft een TedTalk gedaan:


O+ !
Als je dáár nou nog geen zin van krijgt om je eetgewoontes aan te passen..

O, en ze laat ook nog even zien hoe gemakkelijk het eigenlijk is om zelf notenmelk (van amandelen, cashews enzo..) te maken.
Doen jullie dat wel eens? Ik soms, en het is echt tien keer lekkerder dan uit een pak. :9
Ik ben verliefd :@
pi_131850564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:34 schreef RobinOok het volgende:
Twijfel al heel lang of ik een sojamelkmaker ga kopen. Daarmee maak je ook amandelmelk.
Maar jij vindt het wel de moeite waard dus?
Geen idee, ik heb nog nooit van een sojamelkmaker gehoord. Ik maak amandelmelk altijd met een gewone blender en ik zeef en wring het uit met een (ook in het filmpje genoemd) oud t-shirt. :+

Ik ga nu sojamelkmakers Googlen! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 04-10-2013 18:43:19 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131850590
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ben verliefd :@
Snoezig hè? :)

En heel veel toffe recepten op haar site!

..waaronder de al vaak genoemde en zeer geroemde 'raw brownie':
http://www.mynewroots.org/site/2011/04/the-raw-brownie-2/ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_131850625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Snoezig hè? :)

En heel veel toffe recepten op haar site!
Ga ik later even uitgebreid bekijken, ik denk dat ik mijn bananenijs vanavond maar eens ga maken :D
pi_131851170
Niks zelf gekookt vandaag maar kickass lekker gegeten bij spirit in rotterdam :9~ een volledig vegetarisch en biologisch buffet.

Mn eerste quinoa en seitan ontmaagding gehad. Seitan is nice!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_131851716
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Even met jullie delen.... De jeugd heeft de toekomst goddank _O_

[ afbeelding ]

http://www.wakkerdier.nl/(...)op-eetgeen-dierendag

Helft kinderen wil lievelingsvleesgerecht laten staan op (EetGeen)Dierendag
4 okt 2013


Een ruime meerderheid van de jongeren (82%) vindt het belangrijk dat Dierendag wordt gevierd. Maar niet alleen voor hun huisdieren. Bijna de helft (46%) van de jongeren is bereid zijn of haar lievelingsgerecht met vlees te laten staan op Dierendag. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd onder 504 kinderen van 10-14 jaar door Marktonderzoekbureau Team Vier in opdracht van Wakker Dier. Voor de derde keer organiseert Wakker Dier op 4 oktober EetGeenDierenDag en vroeg hoe kinderen over Dierendag denken. Kinderen blijken erg begaan met dieren. Driekwart van de jonge huiseigenaren verwent zijn eigen huisdier en één op de drie doet ook wat voor andere (huis)dieren. Eén op de vier kinderen vindt het zielig om dieren te eten. Paarden en konijnen vinden zij het zieligst. Ongeveer drie op de tien jongeren vinden dat alle Nederlanders mee zouden moeten doen met EetGeenDierenDag. “Heel goed!”, zegt een kind: “Als iedereen 1 dag geen vlees eet, scheelt dat al heel veel dieren”.

Paarden en konijnen fokken en slachten vinden zij zieliger dan het fokken en slachten van varkens? :?
Ze hebben blijkbaar (nog?) niet in de gaten dat varkens hele sociale en relatief intelligente dieren zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131851738
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:41 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Wij eten vanavond broodje paddenstoelenragout! :9 Ik vond het recept op de site van de VeganChallenge (http://www.veganchallenge.nl/broodje-paddenstoelenragout/) en het was echt veel makkelijker dan verwacht.

Mooi trouwens van die kinderen. Ik was gisteren met iemand aan het praten die al vanaf haar achtste vegetariër was. Dat vind ik echt knap, op die leeftijd was ik nog helemaal niet met dat soort dingen bezig..
Ik was er wel mee bezig maar het duurde voor mij een paar jaar langer alvorens ik stopte met vlees eten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131852602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Paarden en konijnen fokken en slachten vinden zij zieliger dan het fokken en slachten van varkens? :?
Ze hebben blijkbaar (nog?) niet in de gaten dat varkens hele sociale en relatief intelligente dieren zijn.
Het is een kind van drie jaar! :D :')
pi_131852688
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga ik later even uitgebreid bekijken, ik denk dat ik mijn bananenijs vanavond maar eens ga maken :D
Mislukt -O-



Ik had de bananen even in de magnetron gedaan, want ik dacht anders gaat mijn blender er misschien
aan, maar toen werd het een soort soep :')

En ik dacht nah... chocoladesaus maken, ik smelt wel een stuk pure chocolade, maar dat
is dus ook niet lekker :D

Ik heb maar appelmoes genomen, ik ben geen keukenprinses :@ maar dat had ik al gezegd
geloof ik _O-

Ik ben blij dat er voor mensen zo als ik Soja IJs bestaat :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:07:32 #86
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_131852877
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mislukt -O-

[ afbeelding ]

Ik had de bananen even in de magnetron gedaan, want ik dacht anders gaat mijn blender er misschien
aan, maar toen werd het een soort soep :')

En ik dacht nah... chocoladesaus maken, ik smelt wel een stuk pure chocolade, maar dat
is dus ook niet lekker :D

Ik heb maar appelmoes genomen, ik ben geen keukenprinses :@ maar dat had ik al gezegd
geloof ik _O-

Ik ben blij dat er voor mensen zo als ik Soja IJs bestaat :D
_O-
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_131852897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:07 schreef chufi het volgende:

[..]

_O-
kssssssssttttttttttttttt :')
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:18:24 #88
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_131853271
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

kssssssssttttttttttttttt :')
Ben al weer weg ... O-)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_131867029
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ik ben blij dat er voor mensen zo als ik Soja IJs bestaat :D
Ja, óf je probeert het gewoon nog een keertje maar dan zonder je bananen in de magnetron te doen. ;)

Wat ik meestal doen is de plakjes banaan een minuut of vijf van te voren uit de vriezer halen en mijn goedkope, merkloze blendertje heeft er dan geen problemen mee. Niettemin: het gaat tien keer beter in een keukenmachine. Maar die heb ik momenteel even niet, pas weer als ik straks verhuisd ben. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131877192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 07:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, óf je probeert het gewoon nog een keertje maar dan zonder je bananen in de magnetron te doen. ;)

Wat ik meestal doen is de plakjes banaan een minuut of vijf van te voren uit de vriezer halen en mijn goedkope, merkloze blendertje heeft er dan geen problemen mee. Niettemin: het gaat tien keer beter in een keukenmachine. Maar die heb ik momenteel even niet, pas weer als ik straks verhuisd ben. :)
:Y Ik zal het nog een keer proberen, maar straks ga ik de banaan uit de oven maken als toetje met
bastersuiker en kaneel, die was goed gelukt en vond ik érg lekker :+
pi_131898346
Heeft een van jullie weleens iets van Vegan Black Metal Chef geprobeerd? Zo ja, is 't wat?

pi_131898656
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:46 schreef thabit het volgende:
Heeft een van jullie weleens iets van Vegan Black Metal Chef geprobeerd? Zo ja, is 't wat?

Ha, nooit geprobeerd maar wel met veel plezier al zijn filmpjes gekeken! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_131904670
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mislukt -O-

[ afbeelding ]

Ik had de bananen even in de magnetron gedaan, want ik dacht anders gaat mijn blender er misschien
aan, maar toen werd het een soort soep :')

En ik dacht nah... chocoladesaus maken, ik smelt wel een stuk pure chocolade, maar dat
is dus ook niet lekker :D

Ik heb maar appelmoes genomen, ik ben geen keukenprinses :@ maar dat had ik al gezegd
geloof ik _O-

Ik ben blij dat er voor mensen zo als ik Soja IJs bestaat :D
:D In de magntron. :D

Ik heb het zelf laatst ook gemaakt, het is echt onwijs lekker. O+ Mijn blender vond het alleen niet meteen even leuk. :') Dus ik heb het ook eventjes een beetje laten staan. Chocoladesaus is niet eens nodig.
pi_131908317
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:46 schreef thabit het volgende:
Heeft een van jullie weleens iets van Vegan Black Metal Chef geprobeerd? Zo ja, is 't wat?

Wat een herrie :D leuk! Nooit geprobeerd :P maar ik ga straks nog wel even een paar filmpjes bekijken :Y

quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

:D In de magntron. :D

Ik heb het zelf laatst ook gemaakt, het is echt onwijs lekker. O+ Mijn blender vond het alleen niet meteen even leuk. :') Dus ik heb het ook eventjes een beetje laten staan. Chocoladesaus is niet eens nodig.
Joah... was een beetje dom :') maar zal volgende keer wel goed komen, de warme banaan in
de oven is eigenlijk wel mijn favoriet hoor :P

Ik heb een vraagje voor jullie, ik weet dat er mensen zijn die niet zo vóór vleesvervangers zijn
en dat ben ik zelf eigenlijk ook niet, maar voor de producten van de Vegetarische slager wil
ik toch eigenlijk wel af en toe een uitzondering maken, de rest laat ik maar voor wat het is vanwege
de ''foute soja''.

Ik wilde vandaag dus weer eens gewoon Hollandse Pot eten, dus gekookte aardappeltjes,
verse snijboontjes en een gehaktbal. Soms is dat gewoon óók lekker toch?

Nu gebruik ik daar dit gehakt voor http://www.devegetarische(...)-slager-vers-gehackt

Ik doe er gesnipperde ui, peterselie, en peper en zout in, maar het is een beetje flauw vind ik,
ik heb het wel opgegeten, daar niet van, maar het kan vast beter, heeft iemand hier ervaring
met gehaktballen maken met dit gehakt, en hoe doe je het dan?

ik zat er aan te denken om er volgende keer mosterd doorheen te doen, is dat een goed idee?
Alle ideeën zijn welkom :P
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:17:02 #95
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909724
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef RobinOok het volgende:
Waarom neem je zijn ballen niet?
http://www.devegetarische(...)he-slager-gehacktbal
Ja, die heb ik ook geprobeerd, zijn ook wel lekker, maar ook een beetje flauw, en van de helft van het
pakje gehakt hebben we keftedes gemaakt (Grieks) voor morgen, dus leek wel handig om te
combineren zo, half pakje Hollands, half pakje Grieks :@
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:25:28 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909940
Ik zou geen mosterd doen, dat kan nogal bitter worden.
Beetje sojasaus? Ketjap? Sambal? Paddenstoelenbouillonpoeder? Shaoxing? Hoisin? Beetje geraspte gember? Sesam olie. Sukke dinge?
pi_131909998
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou geen mosterd doen, dat kan nogal bitter worden.
Beetje sojasaus? Ketjap? Sambal? Paddenstoelenbouillonpoeder? Shaoxing? Hoisin? Beetje geraspte gember? Sesam olie. Sukke dinge?
Ketjap of sojasaus is misschien een goed idee, ga ik volgende keer proberen :Y
Dankjewel!
pi_131910158
Appelmoes. Werkt altijd.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131910826
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:30 schreef rijsttafel het volgende:
Appelmoes. Werkt altijd.
:D erdoorheen? of er overheen?
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:58:04 #101
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_131911281
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D erdoorheen? of er overheen?
Appelmoes er over heen .. gaat er uiteindelijk toch ook doorheen .. Ik zie geen verschil
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_131911319
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:58 schreef chufi het volgende:

[..]

Appelmoes er over heen .. gaat er uiteindelijk toch ook doorheen .. Ik zie geen verschil
Ik heb nog nooit appelmoes door mijn gehaktballen gedaan, jij wel?
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:00:16 #103
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_131911358
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit appelmoes door mijn gehaktballen gedaan, jij wel?
Jij eet geen vlees .. Maar ik heb het er ooit wel eens bij gehad als een van de side-dishes
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_131911417
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:00 schreef chufi het volgende:

[..]

Jij eet geen vlees .. Maar ik heb het er ooit wel eens bij gehad als een van de side-dishes
eh... ja, ik eet ook wel eens appelmoes, maar niet door mijn gehaktballen.
Ik laat het wel aan de profs over, ik ga eerst even de tip van Robin opvolgen. :Y
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:36:11 #105
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131937889
vraagje: ik wil minder vlees en kip eten maar nog wel vis. kan ik me dan wel vegetariër noemen?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131938372
Ola! Ik postte dit al in het Foodgawkertopic, maar aangezien het gaat om een plantaardig recept - ook weer even hier!

Recept voor salade van wilde rijst, bosui, pecannoten, rozijnen en cranberries en een simpele dressing:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

Mijn versie:


Er zitten bij mij ook nog hazelnoten, amandelen en gele rozijnen in. Het staat nu eerst nog een paar uur in te trekken voor het eten vanavond maar ik heb er net al wat van geprobeerd en ik vind het erg lekker! :9
Aanrader dus.

quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:36 schreef sararaats het volgende:
vraagje: ik wil minder vlees en kip eten maar nog wel vis. kan ik me dan wel vegetariër noemen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pescotarisme
Let me see you stripped down to the bone
pi_131938608
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:36 schreef sararaats het volgende:
vraagje: ik wil minder vlees en kip eten maar nog wel vis. kan ik me dan wel vegetariër noemen?
Wat is minder vlees, 4x per jaar?
Neu, ik denk dat je dan geen vegetariër bent of zal worden, of zijn je plannen inmiddels gewijzigd?
En maakt het iets uit hoe ''het'' heet? Wil je er persé een etiketje op plakken?

Ik zou gewoon eens proberen een paar keer lekker vegetarisch te koken, kan mét, maar ook héél
goed zonder ''vleesvervangers'', recepten zat.

Eet je ALTIJD een vleesvervanger als je geen vlees eet?
Ik soms wel dus, zoals je al hebt kunnen lezen, maar ik eet helemaal geen vlees meer en dan
heb ik nog wel eens trek in een recept van ''vroeger''.

Maar ''vroeger'' at ik ook maar heel af en toe vlees eigenlijk en dat zijn dan nu de gerachten
die ik maar met een ''vleesvervanger''.

Dus tja, ik weet het eigenlijk niet hoe wil jij het zelf noemen?
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:00:41 #108
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131938702
de plannen zijn toch wel iets gewijzigd ;)

maar om het makkelijk te maken: er komt regelmatig iets vegetarisch op tafel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131939654
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:00 schreef sararaats het volgende:
de plannen zijn toch wel iets gewijzigd ;)

maar om het makkelijk te maken: er komt regelmatig iets vegetarisch op tafel.
Dat noemen ze ook wel Flexitariër geloof ik :P klinkt ook leuk, noem je jezelf gewoon zo
als je dat leuk vindt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flexitarisme

Ik hoop dat je in dit topic inspiratie kan opdoen, ik in elk geval wel :D

Dus gewoon welkom bij de club zou ik zeggen :+

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef minilot het volgende:
Ola! Ik postte dit al in het Foodgawkertopic, maar aangezien het gaat om een plantaardig recept - ook weer even hier!

Recept voor salade van wilde rijst, bosui, pecannoten, rozijnen en cranberries en een simpele dressing:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

Mijn versie:
[ afbeelding ]

Er zitten bij mij ook nog hazelnoten, amandelen en gele rozijnen in. Het staat nu eerst nog een paar uur in te trekken voor het eten vanavond maar ik heb er net al wat van geprobeerd en ik vind het erg lekker! :9
Aanrader dus.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pescotarisme
Ziet er lekker uit en klinkt goed :D ga ik straks even bekijken dat recept, mijn keftedes met patatas
zijn klaar, dus ik ga eten, anders wordt het koud, ik zal straks verslag doen, ik denk dat ze beter
smaken dat de gehaltballen van gisteren want ik heb al een stukje geproefd :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:35:09 #110
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131939800
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat noemen ze ook wel Flexitariër geloof ik :P klinkt ook leuk, noem je jezelf gewoon zo
als je dat leuk vindt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flexitarisme

Ik hoop dat je in dit topic inspiratie kan opdoen, ik in elk geval wel :D

Dus gewoon welkom bij de club zou ik zeggen :+
:)

ik kijk wel eens naar Dagelijkse Kost op Een en op de site staan veel vegetarische recepten. Google is my friend ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pinnenmutske op 07-10-2013 17:19:31 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:19:40 #111
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131941281
ik heb een vegetarische Bicky Burger à la Kuikie gemaakt.

men neme een groenteschijf, die bak je langs 2 kanten goed door, daarna warm je de broodjes op (die waren deze keer niet in huis) joppiesaus, gebakken uitjes en kaas (dat laatste vind ik heerlijk)

pfoe
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131941414
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:35 schreef sararaats het volgende:

:)

ik kijk wel eens naar Dagelijkse Kost op Een en op de site staan veel vegetarische recepten. Google is my friend ;)
Dat is zo'n leuk programma! En op de website staan idd allemaal geweldige recepten :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:25:49 #113
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131941472
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is zo'n leuk programma! En op de website staan idd allemaal geweldige recepten :Y
ik heb de salade met scampi, appel en curry samen met de thuisbegeleiding van Jeroen Meus gemaakt. heerlijk gewoon.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131941521
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:19 schreef sararaats het volgende:
joppiesaus
:'(_!
pi_131941733
Het was héérlijk, had ik een tijd niet gegeten :P

Dus dit was de andere helft van dat pakje gehakt van de Vegetarische Slager. daar zit
trouwens wel ei in dus niet geschikt voor Veganisten.



Keftedes

http://www.devegetarische(...)-slager-vers-gehackt

Rauw gehakt van de Vega Slager
ui, snipperen
knofloof heel fijn snijden of persen,
peterselie, fijnsnijden
Zout / Peper
cemeni (krijg ik uit Griekenland, maar is geloof ik ook te koop in de Turkse Toko)
ik weer niet of ik het juist schrijf, want ik heb het zakje weggegooid en het zit nu
een potje :@
Piment
Karwijzaad

Alles kneden, kleine platte schijfjes van maken.
Olijfolie in de pan
Even bakken en Klaar.

haal het uit de pan en maak de tomatensaus in dezelfde pan, met de olijfolie die er nog inzit.

Tomatensaus
pakje Heinz gezeefde tomaten in de pan, flink veel zwarte peper en knoflook erbij,
goed roeren en warm maken en dan de Keftedes erbij, heel even laten staan met het gas
laagste stand.

Patatjes erbij bakken en eventueel een salade, maar die heb ik vanmiddag al gegeten, dus
dat hoefde niet meer, zou ik ook niet in 1x kunnen eten zoveel :')

Was érg lekker :Y Toetje wordt straks iets met fruit ofzo..
pi_131941759
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:35 schreef sararaats het volgende:

[..]

:)

Google is my friend ;)
De mijne ook 8-)
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:37:12 #117
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131941808
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het was héérlijk, had ik een tijd niet gegeten :P

Dus dit was de andere helft van dat pakje gehakt van de Vegetarische Slager. daar zit
trouwens wel ei in dus niet geschikt voor Veganisten.

[ afbeelding ]

Keftedes

http://www.devegetarische(...)-slager-vers-gehackt

Rauw gehakt van de Vega Slager
ui, snipperen
knofloof heel fijn snijden of persen,
peterselie, fijnsnijden
Zout / Peper
cemeni (krijg ik uit Griekenland, maar is geloof ik ook te koop in de Turkse Toko)
ik weer niet of ik het juist schrijf, want ik heb het zakje weggegooid en het zit nu
een potje :@
Piment
Karwijzaad

Alles kneden, kleine platte schijfjes van maken.
Olijfolie in de pan
Even bakken en Klaar.

haal het uit de pan en maak de tomatensaus in dezelfde pan, met de olijfolie die er nog inzit.

Tomatensaus
pakje Heinz gezeefde tomaten in de pan, flink veel zwarte peper en knoflook erbij,
goed roeren en warm maken en dan de Keftedes erbij, heel even laten staan met het gas
laagste stand.

Patatjes erbij bakken en eventueel een salade, maar die heb ik vanmiddag al gegeten, dus
dat hoefde niet meer, zou ik ook niet in 1x kunnen eten zoveel :')

Was érg lekker :Y Toetje wordt straks iets met fruit ofzo..
ziet er erg lekker uit ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131941851
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het was héérlijk, had ik een tijd niet gegeten :P

Dus dit was de andere helft van dat pakje gehakt van de Vegetarische Slager. daar zit
trouwens wel ei in dus niet geschikt voor Veganisten.

[ afbeelding ]

Keftedes

http://www.devegetarische(...)-slager-vers-gehackt

Rauw gehakt van de Vega Slager
ui, snipperen
knofloof heel fijn snijden of persen,
peterselie, fijnsnijden
Zout / Peper
cemeni (krijg ik uit Griekenland, maar is geloof ik ook te koop in de Turkse Toko)
ik weer niet of ik het juist schrijf, want ik heb het zakje weggegooid en het zit nu
een potje :@
Piment
Karwijzaad

Alles kneden, kleine platte schijfjes van maken.
Olijfolie in de pan
Even bakken en Klaar.

haal het uit de pan en maak de tomatensaus in dezelfde pan, met de olijfolie die er nog inzit.

Tomatensaus
pakje Heinz gezeefde tomaten in de pan, flink veel zwarte peper en knoflook erbij,
goed roeren en warm maken en dan de Keftedes erbij, heel even laten staan met het gas
laagste stand.

Patatjes erbij bakken en eventueel een salade, maar die heb ik vanmiddag al gegeten, dus
dat hoefde niet meer, zou ik ook niet in 1x kunnen eten zoveel :')

Was érg lekker :Y Toetje wordt straks iets met fruit ofzo..
Dat lijkt helemaal niet vegetarisch :P Hoe was dat gehakt? Makkelijk kneedbaar enzo?
pi_131941857
Warme notenmelk is trouwens ook heel geschikt voor een Koffie verkeerd heb ik nu ondekt :Y
Ik zit nu met mijn koffie namelijk :P
pi_131941885
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat lijkt helemaal niet vegetarisch :P Hoe was dat gehakt? Makkelijk kneedbaar enzo?
Héél makkelijk zelfs :D het was écht érrug lekker al zeg ik het zelf :@
pi_131942346
Ah... dit moet dat semeni van mij zijn, zal wel in de Turkse Toko's te koop zijn, ik durf
niet te zeggen of het exact hetzelfde is maar zal wel...

  maandag 7 oktober 2013 @ 18:01:36 #122
3878 Vork
Manisch creatief
pi_131942540
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef RobinOok het volgende:
Waarom neem je zijn ballen niet?
http://www.devegetarische(...)he-slager-gehacktbal
Die zijn niet te kanen. Veel te droog en inderdaad ook wel wat flauw. Het deed me heel erg denken aan een hele hoop andere, niet al te beste vleesvervangers. Van dat rauwe gehackt kun je best wel leuke ballen draaien, of burgers maken. Blijft goed plakken, structuur is goed en het is dan ook wat makkelijker om ze goed op smaak te brengen met wat specerijen.
pi_131942593
quote:
4s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:01 schreef Vork het volgende:

[..]

Die zijn niet te kanen. Veel te droog en inderdaad ook wel wat flauw. Het deed me heel erg denken aan een hele hoop andere, niet al te beste vleesvervangers. Van dat rauwe gehackt kun je best wel leuke ballen draaien, of burgers maken. Blijft goed plakken, structuur is goed en het is dan ook wat makkelijker om ze goed op smaak te brengen met wat specerijen.
ja droog dat waren ze :D droge ballen :+
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:06:05 #124
3878 Vork
Manisch creatief
pi_131942683
quote:
3s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ah... dit moet dat semeni van mij zijn, zal wel in de Turkse Toko's te koop zijn, ik durf
niet te zeggen of het exact hetzelfde is maar zal wel...

[ afbeelding ]
http://www.aziatische-ingredienten.nl/fenegriek/ :Y)
pi_131942754
quote:
Dat lijkt er niet op hoor :D het is een soort wit poeder :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:10:53 #126
3878 Vork
Manisch creatief
pi_131942852
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat lijkt er niet op hoor :D het is een soort wit poeder :P
Wel als je het tot poeder vermaalt ;)
pi_131942910
quote:
4s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:10 schreef Vork het volgende:

[..]

Wel als je het tot poeder vermaalt ;)
:Y je hebt denk ik gelijk ik heb het gevonden!

http://illaboratoriodimms(...)/il-fieno-greco.html
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:13:44 #128
3878 Vork
Manisch creatief
pi_131942932
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
:Y je hebt denk ik gelijk ik heb het gevonden!

http://illaboratoriodimms(...)/il-fieno-greco.html
Het zal niet voor niets ook wel Grieks hooi worden genoemd ;)
pi_131942956
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:13 schreef Vork het volgende:

[..]

Het zal niet voor niets ook wel Grieks hooi worden genoemd ;)
Nooit geweten _O-
pi_131947499
Hier in Drenthe ben ik ontzettend op zoek naar sojabonen, de hele boon. Kan ze echt nergens krijgen. Zelfs de Hanos heeft het niet. Een toko zou ze bestellen, nooit meer wat van gehoord.
Nou help, iemand een idee waar ik ze kan krijgen?
Go hard or go home
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:47:59 #131
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131948977
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:16 schreef Noek het volgende:
Hier in Drenthe ben ik ontzettend op zoek naar sojabonen, de hele boon. Kan ze echt nergens krijgen. Zelfs de Hanos heeft het niet. Een toko zou ze bestellen, nooit meer wat van gehoord.
Nou help, iemand een idee waar ik ze kan krijgen?
de chinese toko misschien?
edamame is toch wat je zoekt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:49:26 #132
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131951783
Een beetje toko heeft dat wel in de vriezer inderdaad. Maar ja, Drente heeft maar een beetje toko...
pi_131958873
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef minilot het volgende:
Ola! Ik postte dit al in het Foodgawkertopic, maar aangezien het gaat om een plantaardig recept - ook weer even hier!

Recept voor salade van wilde rijst, bosui, pecannoten, rozijnen en cranberries en een simpele dressing:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

Mijn versie:
[ afbeelding ]

Er zitten bij mij ook nog hazelnoten, amandelen en gele rozijnen in. Het staat nu eerst nog een paar uur in te trekken voor het eten vanavond maar ik heb er net al wat van geprobeerd en ik vind het erg lekker! :9
Aanrader dus.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pescotarisme
Waar koop jij jouw noten? In de supermarkt zijn ze nogal duur.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131958925
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het was héérlijk, had ik een tijd niet gegeten :P

Dus dit was de andere helft van dat pakje gehakt van de Vegetarische Slager. daar zit
trouwens wel ei in dus niet geschikt voor Veganisten.
Ervan uitgaande dat er geen biologische ei in zit is het ook niet geschikt voor de vegetariërs die vegetarisch eten omdat ze het belangrijk vinden dat er fatsoenlijk met dieren om wordt gegaan. Dat geldt echter helaas ook voor de meeste vegetarische schijven. Hoog tijd dat ze daarvoor eens biologische eieren gaan gebruiken en het liefst ook geen soja meer uit door Israel (walgelijk land) bezet gebied! Liefst ook niet uit Israëlisch gebied, het is niet echt een sympathiek volkje. ;) Scharreleieren zijn alles behalve kipvriendelijk, hoe die scharreleieren ook door de paarse broeken worden genoemd (bijv. "vrije uitloop" wat ook gewoon een scharrelei is).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat er geen biologische ei in zit is het ook niet geschikt voor de vegetariërs die vegetarisch eten omdat ze het belangrijk vinden dat er fatsoenlijk met dieren om wordt gegaan.
Er zit vrije uitloop ei in.
Verder eet ik nooit meer eieren ''gewoon'''zeg maar, maar om ALLES ei vrij te krijgen is
bijna niet mogelijk, of het is weer foute soja, dus ik doe mijn best, maar hélemaal ei vrij
gaat het niet worden denk ik.

En ik zit ergens tussen Vegetarisch en Veganistisch in, dus ik pas niet in een hokje ook geloof ik
en dat vind ik wel prima eigenlijk.
pi_131959083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er zit vrije uitloop ei in.
Scharrelei dus! Net zo kiponvriendelijk als alle andere scharreleiëren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Scharrelei dus! Net zo kiponvriendelijk als alle andere scharreleiëren.
Vrije uitloop eieren zijn toch nét even iets anders dan scharreleieren, maar val je er nu over dat ik niet
hélemaal eivrij ben? :o
pi_131959139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En ik zit ergens tussen Vegetarisch en Veganistisch in, dus ik pas niet in een hokje ook geloof ik
en dat vind ik wel prima eigenlijk.
Ik eet gewoon vegetarisch maar ik koop wel enkel biologische eiëren en ik probeer zo veel mogelijk het eten van andere eiëren te voorkomen, zo koop ik bijvoorbeeld geen koekjes of gebak waarvoor eieren zijn gebruikt. Als elders iemand trakteert dan doe ik er niet moeilijk over, het is toch al gekocht. Ik ga het echter niet zelf kopen. Helaas heb je m.b.t. vegetarische schijven weinig keuze aangezien geen bedrijf wakker wordt en het gat in de markt ziet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vrije uitloop eieren zijn toch nét even iets anders dan scharreleieren
Nee, dat zijn ze niet. Het is een marketingtechnisch naampje wat bedacht is door mensen die paarse broeken dragen om naïeve burgers wijs te maken dat ze diervriendelijk bezig zijn. Wat die paarse broeken "vrije uitloop" noemen is gewoon scharrel. Definitie van scharrel: aantal vierkante meters per kip (met een boven- en een ondergrens). Vanaf een bepaalde grens (en normaal voedsel) mag je het een biologisch ei noemen. Wellicht is er nog wat verschil tussen het ene scharrelei en het andere scharrelei maar voor al die kippen geldt dat ze een kleiner oppervlakte krijgen dan de kippen die 'biologische eieren' leggen. Het is maar dat je het weet. Zelf koop ik dus alleen biologische eiëren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959200
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik eet gewoon vegetarisch maar ik koop wel enkel biologische eiëren en ik probeer zo veel mogelijk het eten van andere eiëren te voorkomen, zo koop ik bijvoorbeeld geen koekjes of gebak waarvoor eieren zijn gebruikt. Als elders iemand trakteert dan doe ik er niet moeilijk over, het is toch al gekocht. Ik ga het echter niet zelf kopen. Helaas heb je m.b.t. vegetarische schijven weinig keuze aangezien geen bedrijf wakker wordt en het gat in de markt ziet.
Ik koop toch ook geen eieren :? Het zit er al in.

http://www.devegetarische(...)-slager-vers-gehackt

Ingrediënten
Ingrediënten:
water, 15% soja-eiwit, tarwegluten, palmvet, zetmeel (tarwe), vrije-uitloopkippenei-eiwit, aroma's (gluten, tarwe), gemodificeerd zetmeel, kleurstof: rode biet, gistextact, glucosestroop, plantaardig eiwithydrolysaat (soja), zout, kruiden en specerijen, ijzer, vitamine B12

Geproduceerd in een fabriek waar ook pinda's en noten worden verwerkt.

Voedingswaarde per 100 gram:
Energie 221 kcal/ 925 kJ

Eiwit 18,6 g
Vet 11,0 g
- verzadigd 6,5 g
- enkelvoudig onverzadigd 3,0 g
- meervoudig onverzadigd 1,0 g
Koolhydraten 10,0 g
- See more at: http://www.devegetarische(...)sthash.UQwvWZBw.dpuf
pi_131959377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik koop toch ook geen eieren :? Het zit er al in.
Dat maakt geen verschil. Op het moment dat jij het koopt maakt de fabrikant er meer van en koopt de fabrikant dus namens jou meer kiponvriendelijek eiëren. Nu koop ik zelf, bij gebrek aan een fatsoenlijke concurrent, vegetarische producten waar geen biologische eieren in zitten maar daar leg ik de grens en ik voel me daar schuldig over. Ik koop consequent geen koek of gebak waarin niet-biologische eieren zijn verwerkt en ik bestel geen gerecht bij een restaurant waarin niet-biologische eiëren in zijn verwerkt, wat er dus op neerkomt dat ik geen gerechten bestel waar eieren in zijn verwerkt. ;)
Ik wijs hier dan ook niet met mijn vinger dat je geen niet-biologische eiëren zou moeten gebruiken, het gaat me er om dat iedereen weet waar hij voor kiest. In dat kader wijs ik er op dat alle eieren die geen biologische eiëren zijn legbatterijeiëren of scharreleiëren zijn, in Nederland dus scharreleiëren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet. Het is een marketingtechnisch naampje wat bedacht is door mensen die paarse broeken dragen om naïeve burgers wijs te maken dat ze diervriendelijk bezig zijn. Wat die paarse broeken "vrije uitloop" noemen is gewoon scharrel. Definitie van scharrel: aantal vierkante meters per kip (met een boven- en een ondergrens). Vanaf een bepaalde grens (en normaal voedsel) mag je het een biologisch ei noemen. Wellicht is er nog wat verschil tussen het ene scharrelei en het andere scharrelei maar voor al die kippen geldt dat ze een kleiner oppervlakte krijgen dan de kippen die 'biologische eieren' leggen. Het is maar dat je het weet. Zelf koop ik dus alleen biologische eiëren.
Nou volgens mij zit er wel verschil in

Scharrelei Scharrel: negen hennen per vierkante meter (binnen).



Vrije uitloop: negen hennen per vierkante meter binnen en één per 4 m² buiten.



Maar zo jaag je iedereen weg die wel eieren eet en ik denk niet dat dat de bedoeling is van
dit topic eigenlijk.
pi_131959454
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou volgens mij zit er wel verschil in

Scharrelei Scharrel: negen hennen per vierkante meter (binnen).

[ afbeelding ]

Vrije uitloop: negen hennen per vierkante meter binnen en één per 4 m² buiten.
Ik heb het eerder al aangegeven, er is een boven- en een ondergrens voor scharreleiëren. In beide gevallen zit het tussen die boven en ondergrens, in beide gevallen gaat het dus om scharreleiëren.

quote:
Maar zo jaag je iedereen weg die wel eieren eet en ik denk niet dat dat de bedoeling is van
dit topic eigenlijk.
Voor de derde of vierde kieer, ik eet zelf eiëren! Biologische eiëren.
Nee, ik leg eerlijk uit hoe het zit en ik wijs iedereen er op dat als je diervriendelijk wil handelen dat je dan het best biologische eiëren koopt. Wat mensen kiezen moeten ze zelf weten binnen de grenzen van de wet maar mensen moeten wel weten waarvoor ze kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131959499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat maakt geen verschil. Op het moment dat jij het koopt maakt de fabrikant er meer van en koopt de fabrikant dus namens jou meer kiponvriendelijek eiëren. Nu koop ik zelf, bij gebrek aan een fatsoenlijke concurrent, vegetarische producten waar geen biologische eieren in zitten maar daar leg ik de grens en ik voel me daar schuldig over. Ik koop consequent geen koek of gebak waarin niet-biologische eieren zijn verwerkt en ik bestel geen gerecht bij een restaurant waarin niet-biologische eiëren in zijn verwerkt, wat er dus op neerkomt dat ik geen gerechten bestel waar eieren in zijn verwerkt. ;)
Ik wijs hier dan ook niet met mijn vinger dat je geen niet-biologische eiëren zou moeten gebruiken, het gaat me er om dat iedereen weet waar hij voor kiest. In dat kader wijs ik er op dat alle eieren die geen biologische eiëren zijn legbatterijeiëren of scharreleiëren zijn, in Nederland dus scharreleiëren.
Dus jij denk dat de Vegetarische slager legbatterijeieren of scharreleiren in hun produkten stoppen
en geen biologische eieren?

Ik denk het niet hoor...
pi_131959547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]



Voor de derde of vierde kieer, ik eet zelf eiëren! Biologische eiëren.
Nee, ik leg eerlijk uit hoe het zit en ik wijs iedereen er op dat als je diervriendelijk wil handelen dat je dan het best biologische eiëren koopt. Wat mensen kiezen moeten ze zelf weten binnen de grenzen van de wet maar mensen moeten wel weten waarvoor ze kiezen.
ow, nou wat je nu zegt dat wist ik al en ik let daar ook op, ik denk de meeste mensen wel hier,
maar voor diegene die het nog niet wisten, dan weten ze het nu.
pi_131959719
Volgens mij zijn de produkten van de Vega Slager het beste dat je kunt kiezen ALS je voor een
keer een vleesvervanger wilt gebruiken, zoals in mijn geval vega gehakt

http://www.devegetarischeslager.nl/over-ons/lekker-duurzaam

quote:
Lekker Duurzaam
Vegetarisch vlees gemaakt op basis van soja en lupine is lekker duurzaam!

Runderen stoten methaan en lachgas uit, dit zijn broeikasgassen die 25 respectievelijk 310 keer zo sterk zijn als CO². Koeien, varkens en kippen veroorzaken een groot mestoverschot, waardoor grond(water) vervuild wordt. Ook is de pluimveehouderij groot veroorzaker van fijnstof, dit zorgt voor luchtvervuiling welke schadelijk is voor de gezondheid. Vegetarische Kipstukjes, Gehacktballen, Spekjes Gerookt, Tonyn, Braadstukjes en ander vegetarisch vlees van de Vegetarische Slager is vrij van genoemde milieunadelen. In onderstaande grafiek ziet men van links naar rechts de CO²-uitstoot van eiwitten uit rundvlees, varkensvlees, kipppenvlees, zuivel, soja- en lupinebonen. Vegetarische Slager producten, gemaakt op basis van soja of lupine, hebben een relatief kleine ecologische voetafdruk.

De lupine is biologisch geteeld en van Nederlandse grond. Het gewas werd van origine gebruikt om de grond vruchtbaar te maken. Een voor de natuur en landbouw zeer nuttig gewas, waarvan wij de eiwitrijke bonen hebben herontdekt. Met de groei van de Vegetarische Slager zal dit plantje Nederland op meer plekken gaan sieren. Een deel van ons assortiment vegetarisch vlees is volledig biologisch en Skal gecertificeerd, namelijk onze Kroketten, Bitterballen, Shoarma, Saucijzenbroodjes en binnenkort de Bamihap.

De soja die wij gebruiken als basis voor een deel van ons assortiment vegetarisch vlees is GMO-vrij en komt uit kleinschalige teelt waar geen bossen voor gekapt worden (Zuid-Amerika buiten de Amazone, midwesten van de VS, Canada en delen van Azië). Bovendien: voor één kilo vlees is vijf tot twaalf kilo soja nodig. Iemand die vegetarisch vlees eet, gebruikt dus tot wel 10 keer minder soja dan iemand die dierlijke eiwitten eet. Waar een kip met 1 kilo soja 300 gram vlees oplevert, vervaardigen wij van 1 kilo soja 3 kilo “kippenvlees”. Vee eet veel: 90% van alle soja (meestal GMO) is bestemd als veevoer en de mondiale veestapel eet meer dan de wereldbevolking.

Met het huidige landbouwareaal zouden we middels een plantaardig dieet 30 miljard mensen kunnen voeden. Door dierlijk vlees te vervangen met ons vlees komt er dus veel ruimte vrij voor natuurgebieden. Wij maken met een machine die in een woonkamer past evenveel kip als een kippenstal ter grootte van een voetbalveld.

Tot slot gaat de Vegetarische Slager overbevissing tegen door visliefhebbers een alternatief te bieden: onze Tonyn, Tonynsalade en Palingsalade zijn 100% visvrij, gemaakt van GMO-vrije soja. - See more at: http://www.devegetarische(...)sthash.ztL0ta57.dpuf
pi_131961378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar koop jij jouw noten? In de supermarkt zijn ze nogal duur.
Ik koop ze op de markt (notenkraam), bij de Turkse buurtwinkel en af en toe bij Lidl. Inderdaad nooit bij een gewone supermarkt, de prijzen voor noten daar slaan echt nergens op :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131961443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor de derde of vierde kieer, ik eet zelf eiëren! Biologische eiëren.
Nee, ik leg eerlijk uit hoe het zit en ik wijs iedereen er op dat als je diervriendelijk wil handelen dat je dan het best biologische eiëren koopt. Wat mensen kiezen moeten ze zelf weten binnen de grenzen van de wet maar mensen moeten wel weten waarvoor ze kiezen.
Maar ook voor jouw biologische eieren worden kuikentjes versnippert en vergast dus zo diervriendelijk zijn ze niet ;)
Sorry, dat is het enige wat ik even wilde zeggen want dit natuurlijk:
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar zo jaag je iedereen weg die wel eieren eet en ik denk niet dat dat de bedoeling is van
dit topic eigenlijk.
Verder lees ik gewoon weer mee O+
pi_131961905
Shit hé. Die Bram! :')

Chinese Toko hier dus al geprobeerd, Mirjam. Drenthe is best tof, veel kippen ook maar geen sojaboon te krieg'n. Anders maar eens in Groningen proberen.
Go hard or go home
pi_131961955
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:08 schreef Noek het volgende:
Shit hé. Die Bram! :')

Chinese Toko hier dus al geprobeerd, Mirjam. Drenthe is best tof, veel kippen ook maar geen sojaboon te krieg'n. Anders maar eens in Groningen proberen.
Poeh, daar in het hoge noorden zou ik het ook niet weten. Misschien een sushirestaurant lief aankijken? :)

Edit: Amazing Oriental heeft ze volgens mij altijd wel, en daar zit een filiaal van in Groningen! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_131962692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik koop ze op de markt (notenkraam), bij de Turkse buurtwinkel en af en toe bij Lidl. Inderdaad nooit bij een gewone supermarkt, de prijzen voor noten daar slaan echt nergens op :)
Ik koop noten altijd verpakt, ik ben altijd een beetje vies van die bakken, waar iedereen met
zijn handjes in kan graaien :@ en ik wil graag een houdbaarheid datum zien. op de markt
staan ze ook wel en ruiken lekker O+ maar ik weet nooit wat er 's avonds met die bakken gebeurd,
voor hetzelfde geld kruipen de muizen eroverheen :') dus voor mij liever verpakt in de super.
pi_131962794
En misschien een béétje offtopic, maar ik heb net een Smoothie gemaakt van Notenmelk
dat is dus ook gewoon héél lekker, met banaan en sinaasappelsap, beetje eenvoudig
dit keer, maar was erg lekker, hoef ik niet zo op goeie of foute soja te letten,scheelt ook
weer een hoop gedoe...
pi_131963843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik koop noten altijd verpakt, ik ben altijd een beetje vies van die bakken, waar iedereen met
zijn handjes in kan graaien :@ en ik wil graag een houdbaarheid datum zien. op de markt
staan ze ook wel en ruiken lekker O+ maar ik weet nooit wat er 's avonds met die bakken gebeurd,
voor hetzelfde geld kruipen de muizen eroverheen :') dus voor mij liever verpakt in de super.
Bij de Turk en bij de Lidl ben je alsnog veel goedkoper uit met voorverpakte noten dan bij de reguliere supermarkt, als je de kriebels krijgt van open graaibakken (heb ik geen last van, maar ik eet in warme landen ook altijd alles van stalletjes langs de weg enzo *) )
Let me see you stripped down to the bone
pi_131967177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Bij de Turk en bij de Lidl ben je alsnog veel goedkoper uit met voorverpakte noten dan bij de reguliere supermarkt, als je de kriebels krijgt van open graaibakken (heb ik geen last van, maar ik eet in warme landen ook altijd alles van stalletjes langs de weg enzo *) )
Ja maar de Lidl en de Aldi en de Plus enzo reken ik ook onder supermarkten eigenlijk :D
Ik koop ze vaan bij Dirk v.d. Broek eigenlijk, die hebben niet van die dure zakjes, daar staat
Beste keus op en bakjes met Macademia nootjes zijn ook goedkoper als bijv. bij AH.

Ik ben wel een aantal keren goed ziek geweest van ''iets verkeerds gegeten'' en dan leer je
dat wel af :P dat was dat wel meestal iets van zuivel of vlees moet ik eerlijk zijn, nog nooit
van noten..
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:12:08 #155
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131972568
Tipje: ze hebben nu blikken kikkererwten bij de Action voor maar 49 cent :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131974464
Is een vegaslager een slager? Bij slagers kom ik niet, veel te onprettig voor mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131974541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is een vegaslager een slager? Bij slagers kom ik niet, veel te onprettig voor mij.
Sommige slagers verkopen ook de produkten van de Vegetarische slager :P
Maar bij de Ekoplaza hebben ze bijna het hele assortiment.

http://www.ekoplaza.nl/
pi_131974598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik koop ze op de markt (notenkraam), bij de Turkse buurtwinkel en af en toe bij Lidl. Inderdaad nooit bij een gewone supermarkt, de prijzen voor noten daar slaan echt nergens op :)
Waarom slechts af en toe bij de Lidl? Is de kwaliteit in jouw ogen daar minder dan bij de markt en de Turkse buurtwinkel? De markt is een optie maar helaas niet erg praktisch, bovendien mijd ik al enige tijd een bepaalde notenkraam aangezien die een keer om 15u30 al gesloten was omdat meneer er geen zin meer in had. Ik kan eens een andere markt of een Turkse winkel proberen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131974645
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sommige slagers verkopen ook de produkten van de Vegetarische slager :P
Maar bij de Ekoplaza hebben ze bijna het hele assortiment.
Ik heb daar wel eens gekeken, de prijs weerhield mij er van om daar mijn dagelijkse vegetarische product te kopen. Daarnaast ben ik er niet zeker van dat ik alle voedingsstoffen binnen krijg, ik vind het prettig dat de vegetarische schijven in de supermarkt verrijkt zijn met wat B-vitamines en ijzer, dat is zeker geen overbodige luxe.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131974688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb daar wel eens gekeken, de prijs weerhield mij er van om daar dagelijks mijn vegetarische product te kopen. Daarnaast ben ik er niet zeker van dat ik alle voedingsstoffen binnen krijg, ik vind het prettig dat de vegetarische schijven in de supermarkt verrijkt zijn met wat B-vitamines en ijzer, dat is zeker geen overbodige luxe.
Nou, dan koop je ze toch lekker daar? Niemand houdt je tegen :+
pi_131974713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom slechts af en toe bij de Lidl? Is de kwaliteit in jouw ogen daar minder dan bij de markt en de Turkse buurtwinkel?
Welnee! Komt gewoon zo nu en dan zo uit, hangt er vanaf in welk deel van het dorp ik toevallig mijn boodschappen doe. En soms heeft Lidl een specifieke aanbieding met zakken walnoten of hazelnoten ofzo en dan fiets ik er wel even naartoe. Groenten en fruit zijn er ook fijn. :Y Prima kwaliteit, als je een beetje weet wat je moet hebben. Turkse winkel heeft wel veel meer keus, en er staat een snoezig kruideniertje achter de toonbank. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131974819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Welnee! Komt gewoon zo nu en dan zo uit, hangt er vanaf in welk deel van het dorp ik toevallig mijn boodschappen doe. En soms heeft Lidl een specifieke aanbieding met zakken walnoten of hazelnoten ofzo en dan fiets ik er wel even naartoe. Groenten en fruit zijn er ook fijn. :Y Prima kwaliteit, als je een beetje weet wat je moet hebben. Turkse winkel heeft wel veel meer keus, en er staat een snoezig kruideniertje achter de toonbank. :)
Ik haal mijn groene paprika's en aubergines enzo altijd bij de de Turkse Toko, veel beter dan die plastic paprika's uit de supermarkt :P in de supermarkt koop ik dan wel zo af en toe een grote
zak met rode en gele paprika's, Dirk heeft soms gewoon een zak vol met rode en gele, voor
weinig... dat doe ik vaak door mijn sla, of ik snij er reepjes van halve rode en halve gele paprika
en die knabbel ik zo weg, als snack, die zijn lekker zoet O+
pi_131975662
zit ik even op dat Ekoplaza te kijken en ik zie me toch een lekker recept :o

Pittige paddenstoelen met tagliatelle
Ingrediënten

• 400 g tagliatelle
• 1 eetl olijfolie
• 1 ui, kleingesneden
• 2 teentjes knoflook, fijngehakt
• 1 rode chilipeper, zaadlijst verwijderd en in dunne ringetjes
• 500 g gemengde paddenstoelen (zoals champignons, kastanjechampignons ), in stukjes
• 250 g peultjes, in de lengte doorgesneden en beetgaar gekookt
• 250 g sperziebonen beetgaar gekookt
• 2 eetl sojasaus
• 2 eetl sesamzaad
• zwarte peper uit de molen



Bereidingswijze

1. Kook de tagliatelle beetgaar volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2. Verwarm ondertussen de olie in een wok of grote pan en bak de ui, knoflook en de chilipeper even aan. Voeg de paddenstoelen toe en roerbak alles ongeveer 3 minuten op hoog vuur.
3. Schep de peultjes, sperzieboontjes, sesamzaadjes, sojasaus en de tagliatelle door het paddenstoelenmengsel en laat alles al roerend goed heet worden.
4. Verdeel de pasta over 4 schaaltjes en maal er zwarte peper over.

http://www.ekoplaza.nl/re(...)met-tagliatelle.html

:D Ga ik een keer proberen :9
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:55:05 #164
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131975751
ik zie hier echt lekkere recepten.

ik ben wel voor chilipeper maar m'n maag niet denk ik ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131976644
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:55 schreef sararaats het volgende:
ik zie hier echt lekkere recepten.

ik ben wel voor chilipeper maar m'n maag niet denk ik ;)
Bedoel je bovenstaand recept? Zit geen chilipeper in toch?

edit: oja ik zie het al :D

1 rode chilipeper, zaadlijst verwijderd en in dunne ringetjes :+
kan je ook wel weglaten denk ik....
pi_132004383
:o Oh dat ziet er lekker uit! Binnenkort eens uitproberen :9

Ik ben flink aan het experimenteren geweest met overnight oats als ontbijt en vanochtend had ik echt een lekkere combi te pakken. Gewoon havermout met sojamelk, en daar een beetje maple syrup bij, cacaopoeder en cranberry's. Smaakt bijna als een toetje *)
pi_132005435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
bovendien mijd ik al enige tijd een bepaalde notenkraam aangezien die een keer om 15u30 al gesloten was omdat meneer er geen zin meer in had.
Tering man, is jouw leven niet erg zwaar als je je over zulke dingen al druk maakt. :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:10:36 #168
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132006251
ik heb weer een vegetarische Bicky Burger à la Kuikie gegegeten en deze keer waren er broodjes *O*

zo'n groenteschijf valt wel makkelijk uit elkaar hihi

nu mijn gewicht nog aanpakken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132008384
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:10 schreef sararaats het volgende:
ik heb weer een vegetarische Bicky Burger à la Kuikie gegegeten en deze keer waren er broodjes *O*

zo'n groenteschijf valt wel makkelijk uit elkaar hihi

nu mijn gewicht nog aanpakken ;)
Je kan je inschrijven voor deze nieuwsbrief Sara, dan krijg je elke week de aanbiedingen, ook
vaak van vleesvervanger, aangezien je die graag eet, in je mailbox.

Je hoeft hiervoor niet lid te worden van Wakker Dier hoor dus het kost je niks.

Dit is de nieuwsbrief van deze week.

http://www.wakkerdier.nl/wakkerewinkelaar/201341

en hier

https://www.wakkerdier.nl/winkelaar

kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief, als je het ''eng'' vindt omdat je toch bang bent dat
je iets moet betalen, wat niet zo is, maar toch, dan vul je gewoon alleen je email adres juist in.

Ah, en er zit elke week een fijn recept bij, deze week is dat dus
Gestoofde bloemkool met kikkererwten en rozijnen

https://www.facebook.com/WakkerDier/app_193123774159917
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:17:48 #170
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132008527
ingeschreven!!!!!!!! *O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132008576
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:17 schreef sararaats het volgende:
ingeschreven!!!!!!!! *O*
Goed zo! :+
pi_132008639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:10 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
:o Oh dat ziet er lekker uit! Binnenkort eens uitproberen :9

Ik ben flink aan het experimenteren geweest met overnight oats als ontbijt en vanochtend had ik echt een lekkere combi te pakken. Gewoon havermout met sojamelk, en daar een beetje maple syrup bij, cacaopoeder en cranberry's. Smaakt bijna als een toetje *)
Ik moet ook eens vaker havermout in mijn Smoothie doen, ik vergeet dat vaak en ik heb een énorme pot
staan :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:23:57 #173
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132008724
ik bak niet meer met gewone boter maar met Alpro Soja boter (of hoe heet dat ook alweer?)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132008801
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:23 schreef sararaats het volgende:
ik bak niet meer met gewone boter maar met Alpro Soja boter (of hoe heet dat ook alweer?)
Je kan ook in olijfolie bakken.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:59:03 #175
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132009941
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je kan ook in olijfolie bakken.
dat doe ik meestal als ik ga wokken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132010000
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:59 schreef sararaats het volgende:

[..]

dat doe ik meestal als ik ga wokken ;)
Misschien lukken je burgers dan ook beter in olijfolie, want normaal gesproken horen die niet
uitelkaar te vallen :P
pi_132014727
Margarine is ook gewoon plantaardig hoor. Maar niet zo lekker als boter, vind ik.

Ik had van die vegetarische balletjes van Vivera bij Jumbo gekocht. Die waren echt heel erg droog. Ik ga kijken of het in satésaus wat lekkerder blijft, want ik heb er nog acht over ;(
pi_132029505
Nu ook in Amsterdam *O*

https://www.facebook.com/DeVegetarischeSlagerAmsterdam

IJs O+

quote:
Wat is de lekkerste smaak professor Grunschnabel ijs?'. Salmiacoco... Snow White.... of Banana Bahiana? Tijdens de kleine proeverij in ons pand-in-aanbouw aan de Rozengracht rolden we nog net niet over elkaar heen. Vanaf 4 oktober verkopen we naast onze DVS producten professor Grunschnabel, 100 procent VEGAN Ice, 200 procent lekker. Vonden we wel bij ons passen.


Gebak! :9

quote:
Omdat we het niet kunnen laten, nog een zoete verrassing: VEGAN CUPCAKES: voor vegans én mensen met een zuivelallergie! Deze (d)roomcakes worden speciaal ingevlogen uit Rotterdam, handgemaakt door onze vrienden van Heavenly Cupcakes aan de Binnenweg.


Brood (8>

quote:
Niet bij vleesch en visch alleen… De Vegetarische Slager Amsterdam wordt een echte deli met een compleet aanbod, inclusief brood. Niet zomaar het eerste, het beste volkorenbroodje, maar brood van Hartog. Gebakken van vers gemalen volkorenmeel, waarin alle voedingsstoffen bewaard zijn gebleven. Zonder toevoegingen, zonder vet. Brood van vroeger, eerlijk brood.


Afhalen bij de traiteur _O_

quote:
De Vegetarische Slager Amsterdam opent eind september haar deuren. Je kunt straks bij ons terecht voor vegetarische delicatessen en catering. Ook kun je zo'n heerlijke maaltijd genieten aan onze chef's table of afhalen bij de traiteur. Allemaal aan de Rozengracht 217.


Recepten!

http://www.devegetarier.nl/recepten

:D 3 minuten! kan ook wel met notenmelk denk ik :P


En dan nog dit! :o

De Vegetarische Slager komt met primeur: vlees van groente

quote:
Een volledig nieuwe generatie vleesvervangers van de Vegetarische Slager zal eind september geïntroduceerd worden. De Biefstuckreepjes en Gerookte Speckjes zijn gemaakt van regionaal geteelde Nederlandse peulvruchten, wortelen, uien, en aardappelen.

Het is voor het eerst in de wereld dat vleesvervangers die in smaak, bite en voedingswaarde kunnen wedijveren met vlees, volledig uit groenten zijn vervaardigd.

De Vegetarische Slager brengt sinds 2010 plantaardig vlees op de markt, onder andere gemaakt van soja en lupine. Het uitgangspunt van het bedrijf is om de voedselketen te verkorten door plantaardige eiwitten rechtstreeks te benutten en niet eerst een omweg te laten maken via slachtdieren.

De nieuwe vleesvervangers van groente maken de ambitie van de Vegetarische Slager om de grootste slager ter wereld te worden uitvoerbaar.

Bij het maken van de Biefstuckreepjes en Gerookte Speckjes worden geen additieven zoals gluten of
E-nummers gebruikt, je proeft vlees terwijl de ingrediënten van 100% regionaal geteelde groenten afkomstig zijn.

Het eiwitgehalte is gelijk aan dat van kippenvlees, verder hebben de vleesvervangers een bijzonder laag vetgehalte (<2%) en bevatten ze een grote hoeveelheid belangrijke voedingsvezels.



Jaap Korteweg, oprichter van de Vegetarische Slager: “ Met het Nederlandse groentenvlees wordt een forse stap gezet om een groeiende wereldbevolking te kunnen voeden met het huidige landbouwareaal.



Daarmee wordt de ecologische voetafdruk zo klein dat we met de huidige landbouwgronden met gemak een veelvoud van de in de komende decennia verwachte wereldpopulatie kunnen voeden”. De nieuwe producten van De Vegetarische Slager zijn te koop bij Ekoplaza, Coop,in de conceptstore in Den Haag en vanaf begin oktober bij de Vegetarische Slager Amsterdam

. - See more at: http://www.devegetarier.n(...)sthash.pQgKZx7O.dpuf
:D Wie heeft er nog vlees nodig als je dit _O_ ook hebt!
Ik ga zooooooooooooo inslaan 8-)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:48:28 #179
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132035594
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Misschien lukken je burgers dan ook beter in olijfolie, want normaal gesproken horen die niet
uitelkaar te vallen :P
misschien wel, toch eens proberen.

deze vegetarische Bicky Burger is wel gelukt ;) :9~

de volgende keer plaats ik een foto
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132035959
Ik overweeg een catering buffet van de vegetarische slager voor mijn bruiloft volgend jaar.
Ik twijfel alleen of alles niet teveel op vlees wil lijken, waardoor onze families (overtuigde vleeseters) teveel gaan vergelijken.

Iemand anders nog bekend met een goede vegetarische catering?
pi_132038508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef Jula123 het volgende:
Ik overweeg een catering buffet van de vegetarische slager voor mijn bruiloft volgend jaar.
Ik twijfel alleen of alles niet teveel op vlees wil lijken, waardoor onze families (overtuigde vleeseters) teveel gaan vergelijken.

Iemand anders nog bekend met een goede vegetarische catering?
Het is jammer dat ik al getrouwd ben anders zou ik dat ook doen :D

Maar je moet gewoon even googelen er zijn ook wel andere manieren, of je doet half/half...
Heb je de Vegetarische slager al gebeld of gemaild?
Misschien hebben ze ook gerechten zónder vleesvervangers, want er staan ook zat recepten op
hun site waar je helemaal geen vleesvervanger voor nodig hebt.

Toen ik aan het googelen was vond ik deze...

http://www.speercatering.net/

De keuken van ’s-Peer catering is creatief en authentiek. We gaan echter graag een stap verder en bieden u service tot in de puntjes.

Binnen het kader van ‘biologisch vegetarisch’ is alles mogelijk.
pi_132038534
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:48 schreef sararaats het volgende:

[..]

misschien wel, toch eens proberen.

deze vegetarische Bicky Burger is wel gelukt ;) :9~

de volgende keer plaats ik een foto
Als je nu nog eens een maaltijd maakt zónder vleesvervanger zijn we hélemaal trots op je hier :+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:56:05 #183
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132042605
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je nu nog eens een maaltijd maakt zónder vleesvervanger zijn we hélemaal trots op je hier :+
geen probleem. suggesties?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:56:09 #184
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132042609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef Jula123 het volgende:
Ik overweeg een catering buffet van de vegetarische slager voor mijn bruiloft volgend jaar.
Ik twijfel alleen of alles niet teveel op vlees wil lijken, waardoor onze families (overtuigde vleeseters) teveel gaan vergelijken.

Iemand anders nog bekend met een goede vegetarische catering?
Ik ken wel een paar goede veganistische cateraars, of is dat wat te extreem?
pi_132042778
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:56 schreef sararaats het volgende:

[..]

geen probleem. suggesties?
Zo uit het blote hoofd? Makkelijk en snel?

Kook spaghetti, ontdooi een paar van die spinzie á la creme blokjes.
Als de spaghetti klaar is roer je er flink wat boursin doorheen, spinazie erbovenop,
kan je er ook doorheen roeren, en een handje cashewnootjes. KLaar!

of

Witte Bonensalade:
Potje hak witte bonen, (goed spoeln die bonen, want er zit rotzooi bij in dat potje)
gesnipperd uitje erdoor en flink wat fijngesneden peterselie, peper, zou en olijfolie.
Klaar!

of Aardappelsalade.
Aardappeltje koken, even af laten koelen, in plakjes snijden, uitje en peterselie, peper, zou en
olijfolie erdoor (zelfde als de witten bonen dus) Klaar!

Dat is even heel snel zo uit het blote hoofd en dat zijn ook meteen 3 hele eenvoudige, daar
kan je best mee beginnen :P
pi_132044031
Heeft iemand dit recept al eens uitgeprobeerd?
http://doorhetkeukenraam.(...)et-kikkererwten.html
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132044157
Jammer dat de Nederlandse A-supermarkten nog geen producten kopen van de Vegetarische slager. Dan kan het dankzij de schaal en de gemakkelijkere distributie toch net wat goedkoper dan wanneer je het in een eko-winkeltje moet kopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132044269
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:56 schreef sararaats het volgende:

[..]

geen probleem. suggesties?
Ratatouille, lekker simpel, lekker veel groenten. Dan met aardappels of pasta.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132046737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jammer dat de Nederlandse A-supermarkten nog geen producten kopen van de Vegetarische slager. Dan kan het dankzij de schaal en de gemakkelijkere distributie toch net wat goedkoper dan wanneer je het in een eko-winkeltje moet kopen.
De jumbo heeft t!
pi_132046812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:11 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

De jumbo heeft t!
En Deen :+

Deze link had ik al eerder doorgegeven, maar Bram kijkt met zijn neus denk ik (8>

http://www.devegetarischeslager.nl/onze-verkooppunten
pi_132046926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is jammer dat ik al getrouwd ben anders zou ik dat ook doen :D

Maar je moet gewoon even googelen er zijn ook wel andere manieren, of je doet half/half...
Heb je de Vegetarische slager al gebeld of gemaild?
Misschien hebben ze ook gerechten zónder vleesvervangers, want er staan ook zat recepten op
hun site waar je helemaal geen vleesvervanger voor nodig hebt.

Toen ik aan het googelen was vond ik deze...

http://www.speercatering.net/

De keuken van ’s-Peer catering is creatief en authentiek. We gaan echter graag een stap verder en bieden u service tot in de puntjes.

Binnen het kader van ‘biologisch vegetarisch’ is alles mogelijk.
Ik heb nog niet geïnformeerd, we weten zondag pas of de lokatie definitief doorgaat, daarna ga ik alles regelen.
Bedankt voor je tip van s-Peer! Ziet er heel goed uit! Heeft ook lekkere dingen zo te zien! Die heb ik meteen opgeslagen als favoriet!

quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:56 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik ken wel een paar goede veganistische cateraars, of is dat wat te extreem?
Voor ons niet, maar voor de familie wel denk ik, helaas. Toch bedankt!
pi_132059216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:16 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Ik heb nog niet geïnformeerd, we weten zondag pas of de lokatie definitief doorgaat, daarna ga ik alles regelen.
Bedankt voor je tip van s-Peer! Ziet er heel goed uit! Heeft ook lekkere dingen zo te zien! Die heb ik meteen opgeslagen als favoriet!

[..]

Voor ons niet, maar voor de familie wel denk ik, helaas. Toch bedankt!
Tof! Laat je het ons weten hoe en wat?
En als het doorgaat een paar fotootjes van het buffet? :D Please.... oO<

Lijkt me helemaal fantstisch én orgineel :D
pi_132059249
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tof! Laat je het ons weten hoe en wat?
En als het doorgaat een paar fotootjes van het buffet? :D Please.... oO<

Lijkt me helemaal fantstisch én orgineel :D
Doe ik zeker! :D
Misschien doe ik trouwens wel een diner ipv buffet, ik zag dat meneer Peer dat ook doet. Maar daar ben ik nog niet over uit...
pi_132059287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:26 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Doe ik zeker! :D
Misschien doe ik trouwens wel een diner ipv buffet, ik zag dat meneer Peer dat ook doet. Maar daar ben ik nog niet over uit...
Lijkt me hartstikke tof :D ik hoop dat het doorgaat!
Dat buffet natuurlijk de rest zal wel goed zitten ^)

:+

Alvast gefeliteerd trouwens :D O+
pi_132059330
:D Dankjewel! O+
pi_132059381
Inderdaad gefeliciteerd! ^O^
Ik was laatst op een receptie + buffet van een meisje dat in Leiden was gepromoveerd en die had voor een man of vijftig zelf voor een grotendeels veganistisch buffet gezorgd. Was simpel maar toch wel erg lekker. Tofu in pittige saus, spicy aardappeltjes, noedels propvol groenten, gebakken bananen en (hier zat dan wel boter in) spekkoek. :9
Was voor sommige gasten op voorhand wel even slikken (wat de boer niet kent..), maar iedereen heeft uiteindelijk zitten smullen en niemand heeft gezeurd. *)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:18:38 #197
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132059588
Hmm cateren. Ik kook wel eens voor 30 man, maar mag in november 150 man (m/v) voorzien van eten (bio en vegan). Dat hoef ik gelukkig niet alleen te doen, maar wel te regelen. Leuke uitdaging wel, want ik heb dit nog nooit zo voor zoveel mensen gedaan :o
pi_132059639
Flinke verjaardag, Vork 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:38:07 #199
3878 Vork
Manisch creatief
pi_132059777
Gelukkig niet de mijne :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52:36 #200
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132067199
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:54 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ratatouille, lekker simpel, lekker veel groenten. Dan met aardappels of pasta.
dat is wel lekker ja. pasta O+

ik ben een Flexitariër en ben er trots op. ik eet eigenlijk heel weinig vlees maar als ik vlees eet zijn het snacks van de frituur. voor de andere dagen probeer ik gezond te koken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132099185
Hmm, ziet er lekker uit! Eindelijk slagroom die ook gezond is :D

Zojuist voor het eerst veganistische pannekoeken gemaakt die echt lekker waren. Ik had het al eens eerder geprobeerd, maar toen waren ze nogal droog. Nu had ik een geprakte banaan door het beslag gedaan en waren ze heerlijk smeuïg :)
pi_132099355
Simpelweg het ingedikte deel van een blik kokosmelk gebruiken volstaat vaak al prima als slagroomvervanger, zeker omdat je het (mits ijskoud) prima stijf kunt kloppen. :Y

O trouwens: zodra ik over een paar weken verhuisd ben ga ik me eens wagen aan het maken van plantaardige kazen van cashewnoten en zelfgekweekte rejuvelac (een licht zurige vloeistof die je krijgt door kiemende granen een paar dagen te laten fermenteren). ^O^
Heb nog erg veel quinoa op voorraad, en maak ik het wat sneller op (mijn lief lust het niet, dus ik eet het alleen zelf, als lunch ofzo).

Ik heb flink wat veganistische kazen van de natuurwinkel geprobeerd, maar ik vond tot ze tot nu toe allemaal erg onaangenaam smaken.

Als ik dan een recept als dit zien, dat ziet dat er wel erg vers en smakelijk uit:
http://plantaardigheidjes.blogspot.nl/2013/02/cashew-brie.html



Ik hou jullie op de hoogte. :)

Iemand van jullie al enige ervaring met zelf plantaardige kaas maken?
Let me see you stripped down to the bone
pi_132099599
Ik postte het net al in het Ikea-topic, maar wellicht ook een tip voor jullie:



TÅNGKORN Zeewiertopping

..'n soort kaviaar, maar dan gemaakt van zeewier en helemaal plantaardig. Leuk spul! Het is fraai van structuur, pikzwart en het smaakt lekker ziltig. O+
En het kost maar ¤ 1.99!
Let me see you stripped down to the bone
pi_132101858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:31 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Hmm, ziet er lekker uit! Eindelijk slagroom die ook gezond is :D

Zojuist voor het eerst veganistische pannekoeken gemaakt die echt lekker waren. Ik had het al eens eerder geprobeerd, maar toen waren ze nogal droog. Nu had ik een geprakte banaan door het beslag gedaan en waren ze heerlijk smeuïg :)
:D ja die kwam ik toevallig tegen en dat dacht ik dus ook :+

Maar wat Minilot zegt, alleen de kokos zal ook wel lukken, maar dit leek me dan nét weer
extra lekker :9

Wil je voor mij even precies hier schrijven hoe je die pannenkoeken hebt gedaan? :@
De mijne waren mislukt :')

Dus precies de hoeveel van alles wat je hebt gebruikt, als je dat wil doen dan ga ik het nog een keer
proberen deze week. :P
pi_132101884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:50 schreef minilot het volgende:
Ik postte het net al in het Ikea-topic, maar wellicht ook een tip voor jullie:

[ afbeelding ]

TÅNGKORN Zeewiertopping

..'n soort kaviaar, maar dan gemaakt van zeewier en helemaal plantaardig. Leuk spul! Het is fraai van structuur, pikzwart en het smaakt lekker ziltig. O+
En het kost maar ¤ 1.99!
Ik heb één keer kaviaar geproefd en ik vond het vies :') dus als het ongeveer hetzelfde smaakt
zal ik dit ook wel weer niet lekker vinden :+ maar wel een grappig idee, dat zelf de veganisten
of vegetariërs kaviaar kunnen eten :D
pi_132102016
Recept voor pannekoeken:

- 300 gram witte bloem (bij gebrek aan beter.. ik had helaas geen tarwebloem in huis)
- 700 ml sojamelk
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 banaan

Doe de bloem, melk en bakpoeder in een kom. Prak de banaan met een vork fijn en doe deze ook in de kom.
Mix met een handmixer het geheel tot een glad beslag
Maak er pannekoeken van :)

Met dit recept lukte het bij mij!

[ Bericht 0% gewijzigd door konyntje-mandaryntje op 12-10-2013 16:43:43 (Typo) ]
pi_132102033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Recept voor pannekoeken:

- 300 gram witte bloem (bij gebrek aan beter.. ik had helaas geen tarwebloem in huis)
- 700 ml sojamelk
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 banaan

Doe de bloem, melk en bakpoeder in een kom. Prak de banaan met een vorm fijn en doe deze ook in de kom.
Mix met een handmixer het geheel tot een glad beslag
Maak er pannekoeken van :)

Met dit recept lukte het bij mij!
Dank dank dank !!!!!! :D
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:00:25 #209
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132102486
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:39 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Recept voor pannekoeken:

- 300 gram witte bloem (bij gebrek aan beter.. ik had helaas geen tarwebloem in huis)
- 700 ml sojamelk
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 banaan

Doe de bloem, melk en bakpoeder in een kom. Prak de banaan met een vork fijn en doe deze ook in de kom.
Mix met een handmixer het geheel tot een glad beslag
Maak er pannekoeken van :)

Met dit recept lukte het bij mij!
wow ziet er lekker uit. zal ik zeker eens proberen.

eigenlijk kom ik best lekkere dingen tegen, sprak de 1m52 grote flexitariër hihi
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132107788
Aanrader: vegetarische snackbar tegenover Den Haag HS! (Ik geloof dat de meeste producten die ze er verkopen ook veganistisch zijn, maar dat weet ik niet zeker).
pi_132109285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef Beerachtig het volgende:
Aanrader: vegetarische snackbar tegenover Den Haag HS! (Ik geloof dat de meeste producten die ze er verkopen ook veganistisch zijn, maar dat weet ik niet zeker).
Waar je ook woont we kunnen overal terecht tegenwoordig :D

Dit is voor Amsterdam :P

http://awesomeamsterdam.c(...)vegetarian-amsterdam

en dit is door het hele land, staat op Alfabet dus voor Den haag moet je even scrollen...

http://www.veganisme.org/veganisme/veganfriendly/
pi_132109493
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waar je ook woont we kunnen overal terecht tegenwoordig :D

Dit is voor Amsterdam :P

http://awesomeamsterdam.c(...)vegetarian-amsterdam

en dit is door het hele land, staat op Alfabet dus voor Den haag moet je even scrollen...

http://www.veganisme.org/veganisme/veganfriendly/
Merci!

Ik ga snel eens de recepten voor veganistische kaas proberen! Heb tot nu toe altijd gewone kaas gegeten, gezien vegan kaas vaak gewoon te duur is en ik het tot nu toe nergens in de schappen heb zien liggen.
pi_132113072
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:04 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Merci!

Ik ga snel eens de recepten voor veganistische kaas proberen! Heb tot nu toe altijd gewone kaas gegeten, gezien vegan kaas vaak gewoon te duur is en ik het tot nu toe nergens in de schappen heb zien liggen.
Online winkels kan ook nog als je niks kan vinden :P

zelf bij EkoPlaza hebben ze het weet ik nu :D

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/kaas/veganistische-kaas/

en hier...

http://www.veggiedeli.nl/(...)uh-kaas-classic-200g
pi_132164291
Toen ik bij EkoPlaza was ik heb dus bijna het volledige assortiment
van de Vegetarische Slager ingeslagen :P dus ik kan de komende tijd verslag doen over de
Bio Bamihap, Bio Bitterbal, Bio Saucijzenbroodjes en de Bio Kroket als daar behoefte aan is. :+

Maar ik ga dat niet allemaal deze week eten natuurlijk, dat deed ik normaal ook niet dus dat
ga ik nu ook niet doen, gewoon voor ''een keertje'' is het wel lekker en dan weet je ook gewoon dat
het kán, zelfs als je vegetatiërs wil eten of zelfs veganistisch.

Sommige dingen zijn geschikt voor Veganisten maar niet allemaal dus.

Dat kun je allemaal nakijken op hun website http://www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn

Ik heb wel meteen 6 pakken Rauw Gehackt en 6 pakken Rul Gehackt ingeslagen, aangezien dit
de ''goede'' soja is, al kan je soms door de bomen het bos niet meer zien en zijn er tegenstrijdige
berichten, maar ik neem het zekere maar voor het onzekere.

Dus ik kan nu gewoon weer Keftedes, Mousaka en de hele zooi kan maken :D
Ik at zelf nog ''wel eens'' Biologisch vlees en dus ook gehakt, maar mijn échtgenoot, die nog nooit
in zijn leven een stuk vlees heeft gegeten maar wel gehakt, ja eh... vraag me niet hoe dat zit, maar
het is zo :P die wilde de laatste járen, en dan heb ik het écht over járen ook geen gehakt meer eten,
op af en toe een Burger King Menu na, vraag ook maar niet hoe dat zit, want dat valt niet uit te
leggen :') , maar goed die kan zijn geluk niet op, want dit eet ie wel :+

Dus vanavond was het keftedes met patates en salade :D Ik had dat dus ook al jaren niet meer
gegeten, want voor mezelf deed ik dat dan weer niet.

Deze Keftedes zijn dus écht gemaakt van dit gehackt





Het rulgehakt is voor spaghettisaus en net zoals vroeger door de vulling van de gevulde paprika,
is zonder ook wel lekker, maar mét gehakt was véél lekkerder.

en............. taddaaaaaaaaaaaaaa *O*

Bij Ekoplaza hebben ze dus ook Rijstmelk IJs!

Ik heb het al even geproefd en het is écht héél lekker ijs, niet van écht te onderscheiden eigenlijk.

Straks ga ik het eten met mijn geliefde warme banaan uit de oven met honing, basterdsuiker en kaneel, mijn favoriete O+ toetje op dit moment. Ik heb de vanillesmaak genomen maar ze hadden
ook chocoladesmaak, ik kon het niet vinden via Googel dus ik heb maar een foto gemaakt, voor zover
ik kan zien is dit IJs ook geschikt voor Veganisten.





Ik heb nog meer lekkere dingen gekocht, dus daar moet ik niet te vaak heen want dat kost een vermogen :') ik heb de bon al weggegooid dus ik weet niet meer wat het IJs kostte maar de prijs
viel reuze mee weet ik nog, als ik het goed heb onthouden iets van 2,60 euro voor 500 ml.

Ik ben dit ijs nog nergens anders tegengekomen dus ik weet ook niet of het ergens anders te koop is.
Dus misschien weet iemand van jullie of je dit ijs ook ergens anders kan kopen?
pi_132164745
Klinkt allemaal erg lekker! Ik weet dat ze bij de Marqt verschillende soorten ijs verkopen, maar volgens mij is het grootste deel daarvan enkel biologisch en niet veganistisch. Ik zal morgen even kijken, aangezien ik toch nog om nieuwe amandelmelk moet. :)
pi_132164853
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:33 schreef Beerachtig het volgende:
Klinkt allemaal erg lekker! Ik weet dat ze bij de Marqt verschillende soorten ijs verkopen, maar volgens mij is het grootste deel daarvan enkel biologisch en niet veganistisch. Ik zal morgen even kijken, aangezien ik toch nog om nieuwe amandelmelk moet. :)
Oké, dank je wel :D ze hadden ook Soja ijs (en Biologisch ijs natuurlijk) bij EkoPlaza, maar deze
is écht wel de allerlekkerste :Y
pi_132165261
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oké, dank je wel :D ze hadden ook Soja ijs (en Biologisch ijs natuurlijk) bij EkoPlaza, maar deze
is écht wel de allerlekkerste :Y
Ik kom eigenlijk nooit bij de EkoPlaza, ook al is er eentje hier in de stad. Wel heel vaak bij Marqt.

'Kip'nuggets van Vivera zijn trouwens ook erg lekker, zijn helaas niet veganistisch. (Ondanks mijn voornemen om vooral veganistisch te gaan eten niet gecheckt. Oeps :'))
pi_132165508
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:45 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Ik kom eigenlijk nooit bij de EkoPlaza, ook al is er eentje hier in de stad. Wel heel vaak bij Marqt.

'Kip'nuggets van Vivera zijn trouwens ook erg lekker, zijn helaas niet veganistisch. (Ondanks mijn voornemen om vooral veganistisch te gaan eten niet gecheckt. Oeps :'))
Dan zou je de Kip van de Vegetarische Slager eens moeten proberen die is zelf nog lekkerder dan
Kip :D of misschien smaakt die wel hoe een kip eigenlijk zou moeten smaken dat kan ook :')

http://www.devegetarische(...)etarische-kipstukjes

Ik heb ze trouwens niet gekocht dit keer, ik heb ze wel een paar keer achter elkaar gegeten en
Kip Kerrie van gemaakt, maar ik heb liever Mousaka en keftedes eigenlijk, en af en toe een
Hollandse gehaktbal, maar dan niet die kant en klare want die zijn hartstikke droog, dus die maak ik ook wel zelf van dat gehakt :P
pi_132166125
quote:
11s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dan zou je de Kip van de Vegetarische Slager eens moeten proberen die is zelf nog lekkerder dan
Kip :D of misschien smaakt die wel hoe een kip eigenlijk zou moeten smaken dat kan ook :')

http://www.devegetarische(...)etarische-kipstukjes

Ik heb ze trouwens niet gekocht dit keer, ik heb ze wel een paar keer achter elkaar gegeten en
Kip Kerrie van gemaakt, maar ik heb liever Mousaka en keftedes eigenlijk, en af en toe een
Hollandse gehaktbal, maar dan niet die kant en klare want die zijn hartstikke droog, dus die maak ik ook wel zelf van dat gehakt :P
Nog nooit geprobeerd, bedankt! De Vegetarische Slager heeft hier een eigen vestiging, dus dat is mooi. Heb daar paar weken geleden ook de Shoarma (gemaakt van lupine) gekocht, verslavend lekker. :D
Vaak zijn die kant en klare dingen -als in burgers; gehaktballen; etc- inderdaad heel erg droog! Plus is het meestal veel lekkerder om het gewoon zelf te maken.
pi_132166173
Ik vind het heerlijk om zelf amandelmelk te maken, of van andere noten (gaat op ongeveer dezelfde wijze).

Die van Alpro vind ik te waterig, er zit ook maar 2% amandel in......

Ingrediënten

• 750ml water (plus nog 750ml voor het weken)
• 250 gram geblancheerde amandelen
• 4 verse dadels, ontpit
• een snufje zout

Minimaal 8 uur laten weken in water, zodat ze zachter worden.
Het water afgieten en samen met de dadels en vers water in een blender doen.
Even fijn mixen.
Zeven met een fijn doek, ik gebruik kaasdoek. Goed uitknijpen.

Met de pulp die je over houdt kun je weer lekkere andere dingen maken.

Bron: zelf amandelmelk maken
pi_132166219
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:03 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Nog nooit geprobeerd, bedankt! De Vegetarische Slager heeft hier een eigen vestiging, dus dat is mooi. Heb daar paar weken geleden ook de Shoarma (gemaakt van lupine) gekocht, verslavend lekker. :D
Vaak zijn die kant en klare dingen -als in burgers; gehaktballen; etc- inderdaad heel erg droog! Plus is het meestal veel lekkerder om het gewoon zelf te maken.
Ah... ik stond met de Shoarma in mijn handen maar die heb ik teruggelegd omdat ik al zoveel had :D
Dan neem ik die de volgende keer dus wél :Y)
pi_132166338
De Amandelmelk van Alphro vind ik eigenlijk wel lekker, door mijn koffie verkeerd en
door mijn Smoothies :D Daar begin ik niet aan hoor om dat zelf te maken :@ :')

Maar wel leuk een recept voor mensen die dat wel willen natuurlijk :D
pi_132166710
Shoarma is zeker een aanrader!

Amandelmelk heb ik nog nooit zelfgemaakt, maar haal ik meestal (morgen dan weer net niet, haha), in een Chinese supermarkt. Vanochtend hazelnootmelk van Alpro geprobeerd. Bummer: maar 2,5% hazelnoot en het eerste ingrediënt was 'suiker' :').
Ondanks dat wel érg lekker gemixt met koffie, pompoenpuree en koekkruiden.
pi_132168132
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:14 schreef Beerachtig het volgende:
Shoarma is zeker een aanrader!

Amandelmelk heb ik nog nooit zelfgemaakt, maar haal ik meestal (morgen dan weer net niet, haha), in een Chinese supermarkt. Vanochtend hazelnootmelk van Alpro geprobeerd. Bummer: maar 2,5% hazelnoot en het eerste ingrediënt was 'suiker' :').
Ondanks dat wel érg lekker gemixt met koffie, pompoenpuree en koekkruiden.
Misschien vind ik het daarom wel zo lekker :D door de suiker die erin zit :')
ik zal eens gaan rondkijken naar andere soorten waar meer hazelnoot inzit, misschien wel
zo slim :P
pi_132175977
Even zo maar een grapje ....

Vegan explanation - Why you should not drink milk in "snatch" movie..


op 1 min. 20 sec "let me do you a favor"

:D moest ik erg om lachen :')
pi_132176167
De veggie bonenburgers uit het nieuwe Hairy Dieters boek zijn lekker! Ik spice ze wel wat meer op met wat meer aan willekeurige kruiden (maar net wat er vooraan staat in 't kruidenrek, vandaag wat turmeric, paprika en chilli), maar ze zijn goed te pruimen! Van kidneybonen en kikkererten, geserveerd met wat chutneyyoghurt (ik gebruik zelf tomatenchutney in wat magere yoghurt :9 )
Ja doei.
pi_132180123
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:27 schreef motorbloempje het volgende:
De veggie bonenburgers uit het nieuwe Hairy Dieters boek zijn lekker! Ik spice ze wel wat meer op met wat meer aan willekeurige kruiden (maar net wat er vooraan staat in 't kruidenrek, vandaag wat turmeric, paprika en chilli), maar ze zijn goed te pruimen! Van kidneybonen en kikkererten, geserveerd met wat chutneyyoghurt (ik gebruik zelf tomatenchutney in wat magere yoghurt :9 )
Klinkt inderdaad lekker, ook al ben ik niet zo weg van chutney. Kun je het recept hier neerzetten? De Hairy Bikers hebben sowieso geweldige recepten! (En zijn daarnaast volgens mij ook gewoon geweldige mensen)
pi_132187677
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:04 schreef Klusbaas het volgende:
Ik vind het heerlijk om zelf amandelmelk te maken, of van andere noten (gaat op ongeveer dezelfde wijze).

Die van Alpro vind ik te waterig, er zit ook maar 2% amandel in......

Ingrediënten

• 750ml water (plus nog 750ml voor het weken)
• 250 gram geblancheerde amandelen
• 4 verse dadels, ontpit
• een snufje zout

Minimaal 8 uur laten weken in water, zodat ze zachter worden.
Het water afgieten en samen met de dadels en vers water in een blender doen.
Even fijn mixen.
Zeven met een fijn doek, ik gebruik kaasdoek. Goed uitknijpen.

Met de pulp die je over houdt kun je weer lekkere andere dingen maken.

Bron: zelf amandelmelk maken
Ik heb het vandaag geprobeerd, maar ik vond hem een beetje waterig :( Binnenkort maar eens met iets minder water proberen.

Wat doe jij trouwens met de pulp dan? Ik heb gehoord dat je er amandelmeel van kan maken, dat lijkt me wel wat :)
pi_132189748
Wil zometeen boodschappen gaan doen, en dus ook ingrediënten halen voor de avondmaaltijd (van vandaag) maar heb totaal nergens zin in, of inspiratie voor.

Hebben jullie leuke, makkelijke ideeën?

aanwezig: pitabroodjes, currypasta, (rode) linzen, tomaten, worteltjes, lenteui, prei
niet aanwezig: Grillpan, goede oven (alleen combimagnetron)
And the druids turn to stone...
pi_132190441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:41 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag geprobeerd, maar ik vond hem een beetje waterig :( Binnenkort maar eens met iets minder water proberen.

Wat doe jij trouwens met de pulp dan? Ik heb gehoord dat je er amandelmeel van kan maken, dat lijkt me wel wat :)
Ik zou het eigenlijk toch ook wel eens willen proberen, maar wordt dat niet harstikke duur dan?
250 gram amandelen per liter is best prijzig volgens mij -O-

En dan de dadels nog...
pi_132191121
Ik vind ht best meevallen, koop de noten altijd op de markt. Heb eigenlijk geen idee wat ik daar voor 200 gram amandelen betaal maar tis niet heel duur. En dadels al helemaal niet :)
pi_132191228
Ik weet nog een lekker vegatarisch hoofdgerecht! Lekker 'studentikoos' dus goedkoop en makkelijk!

Nodig:
1 winterpeen
brocolli
500 gram mini krieltjes
gezouten cashewnootjes
bladerdeeg
250 gram ongeklopte slagroom
zakje gerapte (jonge) kaas
3 eieren

Werkwijze:
Snij de winterpeen in kleine stukjes en zet ze op het vuur. Breng ze aan de kook en doe er na 5 minuten de brocolli en krieltjes bij, vergeet het zout niet en eventueel peper. Laat dit nog maximaal 10 minuten koken en daarna goed uit laten lekker.
Vet een bakvorm in en beleg deze met bladerdeeg.
Doe de ongeklopte slagroom, geraspte kaas en eieren in een kom en klop dit zachtjes met een garde totdat het een egaal geheel is.
Doe de uitgelekte groente en cashewnoten in de bakvorm en giet het mengsel van slagroom kaas en eieren eroverheen.
Doe de bakvorm in de oven op 200-220 graden totdat het mengsel niet meer afgeeft aan een cocktail prikker. Ongeveer 30-40 minuten duurt dit meestal maar hou het zelf goed in de gaten.

Je kan ongeveer 6 tot 8 stukjes maken op deze manier. Voor extra smaak kan er ook aardappel met schil in worden gedaan of kaas met een sterkere smaak.
pi_132191242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:25 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Ik vind ht best meevallen, koop de noten altijd op de markt. Heb eigenlijk geen idee wat ik daar voor 200 gram amandelen betaal maar tis niet heel duur. En dadels al helemaal niet :)
Hmmm ik weet die prijzen ook niet zo even 1, 2, 3 uit mijn hoofd, maar voor af en toe zal het best te
doen zijn denk ik, in ieder geval eens proberen of het lekker is kan geen kwaad :P

Zal ook best lekker zijn denk ik, maar om het verschil te weten van amandelmelk uit een pak of
zelf gemaakt is natuurlijk altijd leuk :D
pi_132191262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef douchekopje het volgende:
Ik weet nog een lekker vegatarisch hoofdgerecht! Lekker 'studentikoos' dus goedkoop en makkelijk!

Nodig:
1 winterpeen
brocolli
500 gram mini krieltjes
gezouten cashewnootjes
bladerdeeg
250 gram ongeklopte slagroom
zakje gerapte (jonge) kaas
3 eieren

Werkwijze:
Snij de winterpeen in kleine stukjes en zet ze op het vuur. Breng ze aan de kook en doe er na 5 minuten de brocolli en krieltjes bij, vergeet het zout niet en eventueel peper. Laat dit nog maximaal 10 minuten koken en daarna goed uit laten lekker.
Vet een bakvorm in en beleg deze met bladerdeeg.
Doe de ongeklopte slagroom, geraspte kaas en eieren in een kom en klop dit zachtjes met een garde totdat het een egaal geheel is.
Doe de uitgelekte groente en cashewnoten in de bakvorm en giet het mengsel van slagroom kaas en eieren eroverheen.
Doe de bakvorm in de oven op 200-220 graden totdat het mengsel niet meer afgeeft aan een cocktail prikker. Ongeveer 30-40 minuten duurt dit meestal maar hou het zelf goed in de gaten.

Je kan ongeveer 6 tot 8 stukjes maken op deze manier. Voor extra smaak kan er ook aardappel met schil in worden gedaan of kaas met een sterkere smaak.
Welkom! *O* en dank voor je recept!
pi_132192128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef douchekopje het volgende:
Ik weet nog een lekker vegatarisch hoofdgerecht! Lekker 'studentikoos' dus goedkoop en makkelijk!

Nodig:
1 winterpeen
brocolli
500 gram mini krieltjes
gezouten cashewnootjes
bladerdeeg
250 gram ongeklopte slagroom
zakje gerapte (jonge) kaas
3 eieren

Werkwijze:
Snij de winterpeen in kleine stukjes en zet ze op het vuur. Breng ze aan de kook en doe er na 5 minuten de brocolli en krieltjes bij, vergeet het zout niet en eventueel peper. Laat dit nog maximaal 10 minuten koken en daarna goed uit laten lekker.
Vet een bakvorm in en beleg deze met bladerdeeg.
Doe de ongeklopte slagroom, geraspte kaas en eieren in een kom en klop dit zachtjes met een garde totdat het een egaal geheel is.
Doe de uitgelekte groente en cashewnoten in de bakvorm en giet het mengsel van slagroom kaas en eieren eroverheen.
Doe de bakvorm in de oven op 200-220 graden totdat het mengsel niet meer afgeeft aan een cocktail prikker. Ongeveer 30-40 minuten duurt dit meestal maar hou het zelf goed in de gaten.

Je kan ongeveer 6 tot 8 stukjes maken op deze manier. Voor extra smaak kan er ook aardappel met schil in worden gedaan of kaas met een sterkere smaak.
Klinkt goed :Y)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132192153
Als er bij jullie iemand komt eten waarvan je weet dat diegene wel vlees/vis eet, kondigen jullie dan van te voren aan dat je iets vegetarisch gaat maken? En vraag je diegene of dat goed is?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132192365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Als er bij jullie iemand komt eten waarvan je weet dat diegene wel vlees/vis eet, kondigen jullie dan van te voren aan dat je iets vegetarisch gaat maken? En vraag je diegene of dat goed is?
Iedereen weet dat al :@
pi_132192395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Iedereen weet dat al :@
Maar als er 'nieuwe' mensen langskomen? :P
Eigenlijk heb ik zelf niet de gewoonte om het van tevoren te melden, maar vraag me af hoe jullie het doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132192484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar als er 'nieuwe' mensen langskomen? :P
Eigenlijk heb ik zelf niet de gewoonte om het van tevoren te melden, maar vraag me af hoe jullie het doen.
Ik heb nog nooit een wildvreemde te eten gehad :D dus ik zou het niet weten eigenlijk.
Ik denk ook niet dat ik iets van te voren zou zeggen, alléén misschien dat we ''Grieks'' eten,
dat klinkt meteen een stuk beter :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:10:42 #240
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_132192522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Als er bij jullie iemand komt eten waarvan je weet dat diegene wel vlees/vis eet, kondigen jullie dan van te voren aan dat je iets vegetarisch gaat maken? En vraag je diegene of dat goed is?
Als ik weet dat ik bij een vega ga eten, verwacht ik geen vlees. :)

En hoi, flexitarier ( :')) hier. Vriendje is vega, maar ik ben de vervangers zat, dus kom ik hier meekijken. Helaas voor mij zijn dingen als bonen, linzen en noten geen optie, iemand tips? :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_132192841
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:10 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Als ik weet dat ik bij een vega ga eten, verwacht ik geen vlees. :)

En hoi, flexitarier ( :')) hier. Vriendje is vega, maar ik ben de vervangers zat, dus kom ik hier meekijken. Helaas voor mij zijn dingen als bonen, linzen en noten geen optie, iemand tips? :P
Nasi of Bami?

Rijst
Zakje Nasi of Bami groenten of verse groenten wokken ik olijfolie
Zakje Nasi of Bami kruiden of verse kruiden
eventueel ketjap, sambal, gebakken eitje, kroepoek.

of Macaroni kan je ook op 100 verschillende manieren maken net als
Spaghetti trouwens.

Googelen op Vegetarische Macaroni en je hebt zo een paar honderd
recepten of Spaghetti dus

http://receptentesten.blo(...)el-met-macaroni.html

Of iets met aardappel?

http://allrecipes.nl/rece(...)chotel-recepten.aspx

of Vegetarische Mousaka :P

http://allrecipes.nl/rece(...)o_is=Hub_TopRecipe_5

o nee, ik de deze mousaka zitten toevallig linzen :D dus die niet :+
pi_132192956
Deze heb ik al vaker gemaakt is errug lekker en heeeeeeeeeel makkelijk en snel

http://allrecipes.nl/rece(...)o_is=Hub_TopRecipe_1

Pasta met spinazie en boursin



200 gr spinazie a la creme (diepvries)
150 gr pasta
45 gr boursin®
peper
handje cashewnoten

Bereidingswijze

Bereiding: 10min › Klaar in:10min

Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verwarm ondertussen de spinazie in de magnetron of in een pannetje op het vuur.
Giet de pasta af, en meng de boursin® en spinazie erdoor. Bestrooi met wat peper en strooi er een handje cashewnoten overheen.

Ik ben nu even zuivelvrij aan het uitproberen, dus deze moet ik zelf helaas even overslaan :+
pi_132193167
Gisteren heel prettig en heel geeloranje geluncht!
Tadaaa:


Zelfgemaakte volkoren platbroodjes, hummus met heel veel gepofte knoflook erdoor, sla én: geroosterde bietjes. O+
Erbij had ik soep van restjes uit de koelkast: wortel, gele paprika, zoete aardappel, gember, limoengras, chilipeper en knoflook. Half uurtje laten borrelen, staafmixer erop, snuf zout erdoor en klaar. :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:41 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

Wat doe jij trouwens met de pulp dan?
Je kunt er heel veel mee doen! :Y

Ter inspiratie: http://foodgawker.com/?s=almond+pulp
Let me see you stripped down to the bone
pi_132193237
Ah, je mag ook geen noten? 8)7 nou ja, leuk recept voor andere mensen dan misschien :D
Dan wordt het macaroni met tomatensaus ofzoiets.



Vegetarische macaroni met kaas

Ingrediënten

Porties: 2

600 ml melk of sajamelk
60 gr boter of olijfolie
60 gr bloem
½ theelepel mosterd
zout en peper naar smaak
60 tot 90 gr kaas naar keus - geraspt of verkruimeld
200 gr macaroni
1 blik of pak gepelde tomaten, in plakjes (optioneel)

Bereidingswijze

Voorbereiding: 5min › Bereiding: 20min › Klaar in:25min

Kook de macaroni beetgaar en zet opzij.
Doe de melk, boter of olie, bloem, mosterd, zout en peper in een pan, roer, en laat 10-12 minuten sudderen. Roer af en toe, totdat dit sausje ingedikt is.
Roer de kaas en eventueel de tomaten erdoor en laat sudderen tot het door en door verwarmd is en de kaas gesmolten is. Voeg vervolgens de beetgare pasta toe aan de saus. Breng op smaak en verwarm tot alles goed heet is.
Als het te dik is, kun je wat meer melk toevoegen om de saus dunner te maken. Als je de saus juist dikker wilt, voeg dan minder melk toe.
pi_132193265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef minilot het volgende:
Gisteren heel prettig en heel geeloranje geluncht!
Tadaaa:
[ afbeelding ]

Zelfgemaakte volkoren platbroodjes, hummus met heel veel gepofte knoflook erdoor, sla én: geroosterde bietjes. O+
Erbij had ik soep van restjes uit de koelkast: wortel, gele paprika, zoete aardappel, gember, limoengras, chilipeper en knoflook. Half uurtje laten borrelen, staafmixer erop, snuf zout erdoor en klaar. :9

[..]

Je kunt er heel veel mee doen! :Y

Ter inspiratie: http://foodgawker.com/?s=almond+pulp
Dat ziet er ook héeeeeeeeeeeel lekker uit, nu heb ik honger :')
pi_132193432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Als er bij jullie iemand komt eten waarvan je weet dat diegene wel vlees/vis eet, kondigen jullie dan van te voren aan dat je iets vegetarisch gaat maken? En vraag je diegene of dat goed is?
Ik meld het niet van tevoren, gasten krijgen gewoon wat de pot schaft :D Hoewel ik natuurlijk wel rekening houd met dingen die ze niet lusten of waar ze allergisch voor zijn, ga ik echt geen vlees in huis halen..
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:09:56 #247
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_132194168
Dank voor de ideetjes!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_132194808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik meld het niet van tevoren, gasten krijgen gewoon wat de pot schaft :D Hoewel ik natuurlijk wel rekening houd met dingen die ze niet lusten of waar ze allergisch voor zijn, ga ik echt geen vlees in huis halen..
Ik meld het meestal wel, of ik grijp de kans aan om eens vlees/vis te eten.
Een goede is meestal zelf-bouw-hamburger, wat uienringen bakken, zoete paprika in ringen snijden, tomaat in plakken snijden, augurkje erbij, alles in schaaltjes, en dan stukje goed rundvlees voor de vleeseters, en een vegetarische burger voor mijn vriend.

Ja, hier ook vriendje vegetariër en ik niet.
And the druids turn to stone...
pi_132194928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:33 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ik meld het meestal wel, of ik grijp de kans aan om eens vlees/vis te eten.
Een goede is meestal zelf-bouw-hamburger, wat uienringen bakken, zoete paprika in ringen snijden, tomaat in plakken snijden, augurkje erbij, alles in schaaltjes, en dan stukje goed rundvlees voor de vleeseters, en een vegetarische burger voor mijn vriend.

Ja, hier ook vriendje vegetariër en ik niet.
Dat is wel een goeie optie, aangezien je vriend ook al vlees eet :Y
Maak je hetzelfde voor jezelf met een Vega burger, hebben ze misschien niet eens door :')
pi_132199897
Ik stap over op deze Amandelmelk.



Amandel Drink Ongezoet

Ingredienten

water
amandel * (7%)*
maïsmaltodextrine *
zeezout
* = afkomstig van biologische landbouw

Is wel duurder dan Alpro, maar ja wel 7% amandelen en geen suiker...

De soja is ook beter...

Bij de productie van Provamel-soja worden gegarandeerd geen genetisch gemodificeerde grondstoffen en ingrediënten gebruikt.

en het is balen dat heel veel supermarkten alleen maar Alpro verkopen, dat snap ik niet -O-

[ Bericht 12% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 15-10-2013 20:08:54 ]
pi_132201833
Inmiddels terug van de Marqt. Wél sorbetijs gevonden (dus met enkel fruit), maar geen vegan roomijs, helaas. De amandelmelk was óók op, dus ben ik maar voor de rijstmelk gegaan.

Als mensen hier komen eten weten ze vaak al dat ik vegetariër ben. Daarbij eet je gewoon wat de pot schaft als je op bezoek bent, naar mijn mening.

Zonet trouwens quinoa gekookt + quasi-appelmoes gemaakt als breakfast-prep. Ben serieus in staat om nu te gaan slapen zodat het sneller ontbijt-tijd is :').
pi_132202513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:33 schreef Beerachtig het volgende:
Inmiddels terug van de Marqt. Wél sorbetijs gevonden (dus met enkel fruit), maar geen vegan roomijs, helaas. De amandelmelk was óók op, dus ben ik maar voor de rijstmelk gegaan.

Als mensen hier komen eten weten ze vaak al dat ik vegetariër ben. Daarbij eet je gewoon wat de pot schaft als je op bezoek bent, naar mijn mening.

Zonet trouwens quinoa gekookt + quasi-appelmoes gemaakt als breakfast-prep. Ben serieus in staat om nu te gaan slapen zodat het sneller ontbijt-tijd is :').

:D ik kijk ook altijd uit naar mijn Smoothie :') dat is een verslaving geworden :P

Hmmm... geen Rijstijs bij de Marqt dus, dan MOETEN we wel af en toe langs de Ekomarkt,
daar hebben ze ook alles van Provamel gelukkig, ik had al wat toetjes ingeslagen :+
pi_132203713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D ik kijk ook altijd uit naar mijn Smoothie :') dat is een verslaving geworden :P

Hmmm... geen Rijstijs bij de Marqt dus, dan MOETEN we wel af en toe langs de Ekomarkt,
daar hebben ze ook alles van Provamel gelukkig, ik had al wat toetjes ingeslagen :+
Smoothies drink ik zelden, enkel op festivals eigenlijk! Vooral in de winter ben ik veel meer van de koffie, thee, etc. Verplicht Ekomarkt'en is alles behalve vreselijk, haha!

Wat toetjes betreft, hier een recept voor vegan brownies:
- 1 cup dadels
- 1 cup cashewnoten
- 1/4 cup cacao
- 4 eetlepels amandelmelk
- beetje zout
Alles in de keukenmachine, mixen en in de koelkast zetten. :D
pi_132203996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:05 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Smoothies drink ik zelden, enkel op festivals eigenlijk! Vooral in de winter ben ik veel meer van de koffie, thee, etc. Verplicht Ekomarkt'en is alles behalve vreselijk, haha!

Wat toetjes betreft, hier een recept voor vegan brownies:
- 1 cup dadels
- 1 cup cashewnoten
- 1/4 cup cacao
- 4 eetlepels amandelmelk
- beetje zout
Alles in de keukenmachine, mixen en in de koelkast zetten. :D
dat heb ik allemaal in huis :D misschien dat ik dan morgen eens ga proberen want ik heb
deze al op :P

http://www.provamel.nl/NL(...)t_Blauwe_Bosbes/423/

een halve bak :')
pi_132204206
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

dat heb ik allemaal in huis :D misschien dat ik dan morgen eens ga proberen want ik heb
deze al op :P

http://www.provamel.nl/NL(...)t_Blauwe_Bosbes/423/

een halve bak :')
Dat is niets?! Ik eet soms zo'n hele bak op als ontbijt, :'). Wel de naturel versie though, die met smaakjes heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
pi_132204320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:12 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Dat is niets?! Ik eet soms zo'n hele bak op als ontbijt, :'). Wel de naturel versie though, die met smaakjes heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Ik vind bijna alles lekker van dat spul :') dus ik moet een beetje dimmen :+

maar ik ga mijn avondwandelingetje maken dan loop ik het er wel weer vanaf :P
pi_132204543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Als er bij jullie iemand komt eten waarvan je weet dat diegene wel vlees/vis eet, kondigen jullie dan van te voren aan dat je iets vegetarisch gaat maken? En vraag je diegene of dat goed is?
waarom denk je dat elke vleeseter helemaal in de war of ongelukkig is als er een maaltijd zonder vlees op tafel komt? En waarom zou je dat expliciet aankondigen? Alsof je iemand van chineze afkomst gaat bellen om te vertellen dat je geen rijst gaat klaarmaken omdat hij komt eten...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132204709
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

waarom denk je dat elke vleeseter helemaal in de war of ongelukkig is als er een maaltijd zonder vlees op tafel komt? En waarom zou je dat expliciet aankondigen? Alsof je iemand van chineze afkomst gaat bellen om te vertellen dat je geen rijst gaat klaarmaken omdat hij komt eten...
Waar haal je vandaan dat ik dat denk? :?

Ik denk er juist helemaal niet bij na, ben al jaren vegetariër en heb nog nooit aangekondigd dat ik iets vegetarisch ging maken als er iemand kwam eten. Nu had ik toevallig een eter die mij van tevoren zei dat 'vegetarisch geen probleem was', zonder dat ik daar naar vroeg. Toen bedacht ik me dat dat dus voor sommige mensen een probleem kan zijn, anders zou ze het niet zeggen. Vandaar mijn vraag hier.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132209410
"Je proeft helemaal niet dat er geen vlees in zit" heb ik ook wel eens als opmerking gekregen. Ik zal het maar als compliment opvatten.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:13:31 #260
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132211166
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En waarom zou je dat expliciet aankondigen? Alsof je iemand van chineze afkomst gaat bellen om te vertellen dat je geen rijst gaat klaarmaken omdat hij komt eten...
Oh, cool, dus als ik een vegetarier te eten krijg hoef ik m niet van tevoren te vertellen dat ik een vleeseter ben en dus vleesrijk eet? Dat is dan gewoon vanzelfsprekend en hoef je niet aan te kondigen.
pi_132212236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:13 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, cool, dus als ik een vegetarier te eten krijg hoef ik m niet van tevoren te vertellen dat ik een vleeseter ben en dus vleesrijk eet? Dat is dan gewoon vanzelfsprekend en hoef je niet aan te kondigen.
Heb jij een hekel aan Vegetariërs? :')
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:14:36 #262
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132213795
Nee, hoezo? Alleen gemakzuchtig. En ik lees net dat het niet nodig is om mensen vooraf te informeren over wat je ze voor gaat zetten.
pi_132213851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:14 schreef RobinOok het volgende:
Nee, hoezo? Alleen gemakzuchtig. En ik lees net dat het niet nodig is om mensen vooraf te informeren over wat je ze voor gaat zetten.
Oké
pi_132215196
Dit is dus gewoon BS want het staat heel vaak niet op het etiket

http://www.nu.nl/gezondhe(...)eid-gen-voedsel.html

Veel mensen zeggen bewust geen genetisch gemodificeerd voedsel te willen kopen, maar doen dit vaak wel. Dat blijkt uit onderzoek van de TU Delft.

De afgelopen tien jaar zijn er talloze onderzoeken gedaan om uit te zoeken of consumenten genetisch gemodificeerde (GM) producten zouden kopen.

Via de verplichte etiketten op GM-producten, konden de onderzoekers van de TU Delft nu ook het werkelijke koopgedrag van consumenten vastleggen. Het onderzoek vond plaats in een aantal Europese landen: Tsjechië, Estland, Duitsland, Nederland, Polen, Slovenië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Genetische modificatie (GM) is een techniek die de eigenschappen van bacteriën, gisten of planten veranderd. Met GM worden genen met positieve eigenschappen van bijvoorbeeld bacteriën of planten, toegevoegd aan een ander organisme.
Vermijden
Slechts 30 procent van de ondervraagde consumenten zei het kopen van GM-producten te vermijden, maar 1 op de 4 van deze groep had toch een GM-product gekocht. Van de totale groep consumenten die producten met een GM-etiket hadden gekocht, dacht bijna de helft dat zij dat niet hadden gedaan. Twintig procent van hen dacht van wel en 30 procent wist het niet.

Volgens de onderzoekers geeft dat aan dat sommige consumenten het etiket niet lezen of dat het hen eigenlijk niet kan schelen of ze wel of geen GM-producten kopen. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in GM Food & Crops.

:z
pi_132217438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:05 schreef Beerachtig het volgende:

[..]

Smoothies drink ik zelden, enkel op festivals eigenlijk! Vooral in de winter ben ik veel meer van de koffie, thee, etc. Verplicht Ekomarkt'en is alles behalve vreselijk, haha!

Wat toetjes betreft, hier een recept voor vegan brownies:
- 1 cup dadels
- 1 cup cashewnoten
- 1/4 cup cacao
- 4 eetlepels amandelmelk
- beetje zout
Alles in de keukenmachine, mixen en in de koelkast zetten. :D
Geniaal! Die ga ik dit weekend eens uitproberen :D
pi_132217833
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dit is dus gewoon BS want het staat heel vaak niet op het etiket

http://www.nu.nl/gezondhe(...)eid-gen-voedsel.html

Veel mensen zeggen bewust geen genetisch gemodificeerd voedsel te willen kopen, maar doen dit vaak wel. Dat blijkt uit onderzoek van de TU Delft.

De afgelopen tien jaar zijn er talloze onderzoeken gedaan om uit te zoeken of consumenten genetisch gemodificeerde (GM) producten zouden kopen.

Via de verplichte etiketten op GM-producten, konden de onderzoekers van de TU Delft nu ook het werkelijke koopgedrag van consumenten vastleggen. Het onderzoek vond plaats in een aantal Europese landen: Tsjechië, Estland, Duitsland, Nederland, Polen, Slovenië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Genetische modificatie (GM) is een techniek die de eigenschappen van bacteriën, gisten of planten veranderd. Met GM worden genen met positieve eigenschappen van bijvoorbeeld bacteriën of planten, toegevoegd aan een ander organisme.
Vermijden
Slechts 30 procent van de ondervraagde consumenten zei het kopen van GM-producten te vermijden, maar 1 op de 4 van deze groep had toch een GM-product gekocht. Van de totale groep consumenten die producten met een GM-etiket hadden gekocht, dacht bijna de helft dat zij dat niet hadden gedaan. Twintig procent van hen dacht van wel en 30 procent wist het niet.

Volgens de onderzoekers geeft dat aan dat sommige consumenten het etiket niet lezen of dat het hen eigenlijk niet kan schelen of ze wel of geen GM-producten kopen. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in GM Food & Crops.

:z
Technisch gezien is kweken ook genetische modificatie. Wat dat betreft zou je dan ook geen broccoli, bloemkool, graan, maïs, aardappelen, uien, courgette, peen, etc.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 11:48:00 #267
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132220936
Heeft iemand die lupinestukjes enzo van Vivera al geprobeerd? Laatst zag ik ze voor 't eerst en heb de spiesjes geprobeerd. Ben er geen groot fan van maar mijn (vleesetende) vriend eet ze met bakken tegelijk, :'). Toch wil ik ze wel graag leren eten omdat er zoveel eiwitten en vezels inzitten, :).

[ Bericht 6% gewijzigd door ChipsZak. op 16-10-2013 11:58:34 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_132221077
quote:
3s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Technisch gezien is kweken ook genetische modificatie. Wat dat betreft zou je dan ook geen broccoli, bloemkool, graan, maïs, aardappelen, uien, courgette, peen, etc.
Tja, technisch gezien kan je niet eens meer ademhalen :') maar goed wat niet-biologische groenten en fruit vooral ongezonder maakt, zijn de chemische bestrijdingsmiddelen (pesticiden) die er overheen gespoten worden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 11:54:27 #269
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132221130
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Toen ik bij EkoPlaza was ik heb dus bijna het volledige assortiment
van de Vegetarische Slager ingeslagen :P dus ik kan de komende tijd verslag doen over de
Bio Bamihap, Bio Bitterbal, Bio Saucijzenbroodjes en de Bio Kroket als daar behoefte aan is. :+

Maar ik ga dat niet allemaal deze week eten natuurlijk, dat deed ik normaal ook niet dus dat
ga ik nu ook niet doen, gewoon voor ''een keertje'' is het wel lekker en dan weet je ook gewoon dat
het kán, zelfs als je vegetatiërs wil eten of zelfs veganistisch.

Sommige dingen zijn geschikt voor Veganisten maar niet allemaal dus.

Dat kun je allemaal nakijken op hun website http://www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn

Ik heb wel meteen 6 pakken Rauw Gehackt en 6 pakken Rul Gehackt ingeslagen, aangezien dit
de ''goede'' soja is, al kan je soms door de bomen het bos niet meer zien en zijn er tegenstrijdige
berichten, maar ik neem het zekere maar voor het onzekere.

Dus ik kan nu gewoon weer Keftedes, Mousaka en de hele zooi kan maken :D
Ik at zelf nog ''wel eens'' Biologisch vlees en dus ook gehakt, maar mijn échtgenoot, die nog nooit
in zijn leven een stuk vlees heeft gegeten maar wel gehakt, ja eh... vraag me niet hoe dat zit, maar
het is zo :P die wilde de laatste járen, en dan heb ik het écht over járen ook geen gehakt meer eten,
op af en toe een Burger King Menu na, vraag ook maar niet hoe dat zit, want dat valt niet uit te
leggen :') , maar goed die kan zijn geluk niet op, want dit eet ie wel :+

Dus vanavond was het keftedes met patates en salade :D Ik had dat dus ook al jaren niet meer
gegeten, want voor mezelf deed ik dat dan weer niet.

Deze Keftedes zijn dus écht gemaakt van dit gehackt

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het rulgehakt is voor spaghettisaus en net zoals vroeger door de vulling van de gevulde paprika,
is zonder ook wel lekker, maar mét gehakt was véél lekkerder.

en............. taddaaaaaaaaaaaaaa *O*

Bij Ekoplaza hebben ze dus ook Rijstmelk IJs!

Ik heb het al even geproefd en het is écht héél lekker ijs, niet van écht te onderscheiden eigenlijk.

Straks ga ik het eten met mijn geliefde warme banaan uit de oven met honing, basterdsuiker en kaneel, mijn favoriete O+ toetje op dit moment. Ik heb de vanillesmaak genomen maar ze hadden
ook chocoladesmaak, ik kon het niet vinden via Googel dus ik heb maar een foto gemaakt, voor zover
ik kan zien is dit IJs ook geschikt voor Veganisten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb nog meer lekkere dingen gekocht, dus daar moet ik niet te vaak heen want dat kost een vermogen :') ik heb de bon al weggegooid dus ik weet niet meer wat het IJs kostte maar de prijs
viel reuze mee weet ik nog, als ik het goed heb onthouden iets van 2,60 euro voor 500 ml.

Ik ben dit ijs nog nergens anders tegengekomen dus ik weet ook niet of het ergens anders te koop is.
Dus misschien weet iemand van jullie of je dit ijs ook ergens anders kan kopen?
Ik vind die vegetarische kroket echt niks. Maar, daarbij moet ik wel zeggen, ik lustte ook nooit een echte kroket en hij smaakt dus precies zo :'). Ook de structuur vind ik zo.
Je kan ze hier in Groningen eten bij Eat2be dus daar had ik 'm geprobeerd *O*.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_132221710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik vind die vegetarische kroket echt niks. Maar, daarbij moet ik wel zeggen, ik lustte ook nooit een echte kroket en hij smaakt dus precies zo :'). Ook de structuur vind ik zo.
Je kan ze hier in Groningen eten bij Eat2be dus daar had ik 'm geprobeerd *O*.
Ik vond die kan en klare gehaktbal ook niks :P veel te droog, de kroket heb ik nog niet geprobeerd
dus ik kan er nog niks over zeggen. Ik hoop wel heel erg dat de saucijzenbroodjes lekker zijn,
die heb ik al in járen niet meer durven te eten :D
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 12:13:07 #271
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132221734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik vond die kan en klare gehaktbal ook niks :P veel te droog, de kroket heb ik nog niet geprobeerd
dus ik kan er nog niks over zeggen :D Ik hoop wel heell erg dat de saucijzenbroodjes lekker zijn,
die heb ik al in járen niet meer durven te eten :D
Die 2 gehacktballen (met een c!) bedoel je? Die heb ik gisteren nog met jus gegeten :D :9.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_132221778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Die 2 gehacktballen (met een c!) bedoel je? Die heb ik gisteren nog met jus gegeten :D :9.
En jij vond ze juist weer wél lekker? Dan is het toch gewoon een kwestie van smaak en zal
iedereen het zelf maar eens moeten gaan proeven :+
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 12:15:39 #273
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132221806
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En jij vond ze juist weer wél lekker? Dan is het toch gewoon een kwestie van smaak en zal
iedereen het zelf maar eens moeten gaan proeven :+
Ja, best wel. Hoewel ze gister iets te zout waren maar eerder vond ik ze wel lekker, ja! Beetje pittig ook soms.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_132300428
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:15 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, best wel. Hoewel ze gister iets te zout waren maar eerder vond ik ze wel lekker, ja! Beetje pittig ook soms.
Ik zou toch verslag doen als ik weer iets nieuws van de Veg. Slager had geprobeerd?
Nou, gisteren hebben we de saucijnenbroodjes geprobeerd, we gingen film kijken en hadden trek :@
maar we vonden ze allebei vies :'( en ik had heel erg gehoopt dat ze lekker zouden zijn,
maar voor het zelfde geld vind jij die dus wel lekker hoor, dus eigenlijk kan je het niet zo goed
voor een ander proberen, wij vonden ze zuur smaken, toen heb ik maar toasjes met Hummus gegeten
en meneer blokjes Kaas :7

Ik had er gelukkig maar 2 gekocht, de Bitterballen, Kroketten en Bamihappen hebben we nog niet geprobeerd, dus ik ben benieuwd, gelukkig ook maar één pakje van elk gekocht.

Tot nu toe zijn hier alleen het rul Gehackt en het vers Gehackt goedgekeurd :+
pi_132301104
Ik hou niet zo van vleesvervangers met een vlees-textuur, maar ik vind de gehaktballen van de vegetarische slager wel lekker. Wel warm maken in jus, en veel jus er overheen tijdens het eten.
pi_132306049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:05 schreef Jula123 het volgende:
Ik hou niet zo van vleesvervangers met een vlees-textuur, maar ik vind de gehaktballen van de vegetarische slager wel lekker. Wel warm maken in jus, en veel jus er overheen tijdens het eten.
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe de rest van dat spul allemaal smaakt, dus ik wil alles
minimaal 1x geprobeerd hebben, normaal at ik ook niet wekelijks of zelf maandelijks bitterballen
of kroketten en bamiballen eigenlijk nooit geloof ik, zelf geen ''vegetarische''' :+
Dus dat ga ik nu ook niet doen hoor, toevallig wel vandaag vegetarische Bami gegeten :D
Was lekker! :+
pi_132317697
Die kipstukjes van de Vegaslager zijn griezelig echt. Ze ruiken een beetje vaag zoetig maar ik vind ze qua textuur bijna niet van vlees te onderscheiden. Wel fijn voor een gerecht als ''kip'' tandoori ;)
pi_132317711
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:40 schreef Selestha het volgende:
Die kipstukjes van de Vegaslager zijn griezelig echt. Ze ruiken een beetje vaag zoetig maar ik vind ze qua textuur bijna niet van vlees te onderscheiden. Wel fijn voor een gerecht als ''kip'' tandoori ;)
Ja die kipstukjes zijn geniaal! :D
pi_132317725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe de rest van dat spul allemaal smaakt, dus ik wil alles
minimaal 1x geprobeerd hebben, normaal at ik ook niet wekelijks of zelf maandelijks bitterballen
of kroketten en bamiballen eigenlijk nooit geloof ik, zelf geen ''vegetarische''' :+
Dus dat ga ik nu ook niet doen hoor, toevallig wel vandaag vegetarische Bami gegeten :D
Was lekker! :+
Ik wil ook wel meer ervan proberen, helaas hebben ze bij onze jumbo niet zoveel. Ik ben vooral benieuwd naar de salades voor op toastjes/brood.

Maar ik ben het meest fan van het spul van de appie, vooral de burgers met groente, spinaziekaasrondo, tomaatmozarella, paprikakaas enz.
pi_132317796
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:44 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Ik wil ook wel meer ervan proberen, helaas hebben ze bij onze jumbo niet zoveel. Ik ben vooral benieuwd naar de salades voor op toastjes/brood.

Maar ik ben het meest fan van het spul van de appie, vooral de burgers met groente, spinaziekaasrondo, tomaatmozarella, paprikakaas enz.
Het is wel leuk om het eens te proberen hoor :D bij de Jumbo hebben ze inderdaad maar héél
weinig, bij de EkoPlaza hebben ze het gehele assortiment, ze hebben vestigingen door héél
Nederland, hier kan je kijken waar ze bij jou in de buurt zitten http://www.ekoplaza.nl/vestigingen/

Dat spul van Appie eet in niet meer :N verkeerde soja enzo en ik probeer even zoveel mogelijk
zuivelvrij te eten op het moment, (met een goede reden hoor), ik vind die kant en klaar burgers
ook eigenlijk helemaal niks meer sinds ik het gehackt van de Veg. Slager heb ontdekt, al is
het rauwgehackt dan ook weer niet helemaal zuivelvrij want er zit ei in, maar ik weet dat in elk
geval wel dat het Biologische eieren zijn en geen legbatterijeitjes uit Polen ofzo :P want als
je niet oplet kan het zo gebeuren dat je, zonder dat je het weet, iets zit te eten met zulke eieren erin.

Legbatterij eieren zijn wel verboden in Nederland, maar in heel veel landen nog niet namelijk,
dus de grote voedselbazen importeren ze gewoon en verwerken het in zo'n beetje alles.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)it-legbatterij.dhtml

http://www.bnr.nl/incomin(...)nog-massaal-gebruikt

Legbatterij-eieren worden nog massaal gebruikt
15 april 2013

Eieren uit legbatterijstallen mogen sinds december niet meer worden verkocht in de Europese Unie, door landen uit de EU. Legbatterij-eieren komen echter nog massaal de grens over en de consument weet van niets.
pi_132317807
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is wel leuk om het eens te proberen hoor :D bij de Jumbo hebben ze inderdaad maar héél
weinig, bij de EkoPlaza hebben ze het gehele assortiment, ze hebben vestigingen door héél
Nederland, hier kan je kijken waar ze bij jou in de buurt zitten http://www.ekoplaza.nl/vestigingen/

Dat spul van Appie eet in niet meer :N verkeerde soja enzo en ik probeer even zoveel mogelijk
zuivelvrij te eten op het moment, (met een goede reden hoor), ik vind die kant en klaar burgers
ook eigenlijk helemaal niks meer sinds ik het gehackt van de Veg. Slager heb ontdekt, dus als
ik een Burger wil eten kan ik het nu makkelijk zelf maken, is veel lekkerder en je weet precies
wat er in zit.

Al is het rauwgehackt dan ook weer niet helemaal zuivelvrij want er zit ei in, maar ik weet dat in elk
geval wel dat het Biologische eieren zijn en geen legbatterijeitjes uit Polen ofzo :P want als
je niet oplet kan het zo gebeuren dat je, zonder dat je het weet, iets zit te eten met zulke eieren erin.

Legbatterij eieren zijn wel verboden in Nederland, maar in heel veel landen nog niet namelijk,
dus de grote voedselbazen importeren ze gewoon en verwerken het in zo'n beetje alles.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)it-legbatterij.dhtml

http://www.bnr.nl/incomin(...)nog-massaal-gebruikt

Legbatterij-eieren worden nog massaal gebruikt
15 april 2013

Eieren uit legbatterijstallen mogen sinds december niet meer worden verkocht in de Europese Unie, door landen uit de EU. Legbatterij-eieren komen echter nog massaal de grens over en de consument weet van niets.
pi_132317809
oeps quote i.p.v. edit :@ sorry ...
pi_132318243
Ik vind het vegetarische spul van AH echt niet te eten, dat smaakt voor mijn gevoel zo fabrieksmatig... Brr. :N Gaat vaak ook om burger-achtige dingen die tien keer lekkerder zijn wanneer je ze zelf maakt

Ik vind een aantal producten van de Vegetarische Slager dan wel weer erg goed, ook omdat ik die van z'n lang zal ze leven niet zelf zou kunnen maken. :)

O, en na twee dagen vlees is het weer hoog tijd voor een poosje plantaardig.. Vanavond denk ik dat ik paprika's ga frituren! :D
Recept: http://www.zsusveganpantry.com/2013/09/food-trucks-vegan-seabirds-tacos.html
Ziet er tof uit!
Let me see you stripped down to the bone
pi_132318452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:47 schreef minilot het volgende:
Ik vind het vegetarische spul van AH echt niet te eten, dat smaakt voor mijn gevoel zo fabrieksmatig... Brr. :N Gaat vaak ook om burger-achtige dingen die tien keer lekkerder zijn wanneer je ze zelf maakt

Ik vind een aantal producten van de Vegetarische Slager dan wel weer erg goed, ook omdat ik die van z'n lang zal ze leven niet zelf zou kunnen maken. :)

O, en na twee dagen vlees is het weer hoog tijd voor een poosje plantaardig.. Vanavond denk ik dat ik paprika's ga frituren! :D
Recept: http://www.zsusveganpantry.com/2013/09/food-trucks-vegan-seabirds-tacos.html
Ziet er tof uit!
oe... ja dat lijkt mij ook wel iets :D ik eet vanavond witte bonensalade want ik heb geen zin om te koken vandaag :+ Is lekker en heel snel klaar :P
pi_132318488
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:44 schreef Jula123 het volgende:
Maar ik ben het meest fan van het spul van de appie, vooral de burgers met groente, spinaziekaasrondo, tomaatmozarella, paprikakaas enz.
Oh, dat vond ik juist echt helemaal niets. :@
pi_132321596
Ik verbaas me soms hoeveel het in dit topic gaat over vleesvervangers. Ik eet al 2/3 jaar vegetarisch (technisch gezien flexetarisch maar what ever), maar ik heb in die tijd misschien 2 of 3 keer een vleesvervanger gekocht.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132323244
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:58 schreef rijsttafel het volgende:
Ik verbaas me soms hoeveel het in dit topic gaat over vleesvervangers. Ik eet al 2/3 jaar vegetarisch (technisch gezien flexetarisch maar what ever), maar ik heb in die tijd misschien 2 of 3 keer een vleesvervanger gekocht.
Heb je ook gelijk in, is misschien ook niet goed, maar ik moet wel heel eerlijk erbij zeggen dat ik blij
ben het gehackt van de Veg. Slager omdat ik dat kan gebruiken voor mijn ''oude'' en dan vooral
Griekse recepten die ik altijd erg lekker vond en niet meer kon maken en nu dus weer wel,
maar dat wil niet zeggen dat ik het 3x per week gebruik, maar wel regelmatig.

Aan de andere kant is het dan wel weer handig voor mensen die wel vleesvervangers willen
gebruiken, ik zou er nou ook weer geen probleem van maken, die dingen zijn er nu eenmaal
en er zit een hoop rotzooi bij, is dan ook wel weer handig voor mensen om dat te weten.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:14:51 #288
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132323394
Oh, dit topic ga ik volgen :D .
pi_132324894
Vervangers: bleh! Behalve heel soms Vegetarische Slager dus, want leuk en innovatief bedrijfje. O+

O, en het worden vanavond niet de taco's met gefrituurde paprika's want ik heb geen zin in frituren. Paprika's zijn in de miso-soep gegaan! Ook lekker. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132401691
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:41 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag geprobeerd, maar ik vond hem een beetje waterig :( Binnenkort maar eens met iets minder water proberen.

Wat doe jij trouwens met de pulp dan? Ik heb gehoord dat je er amandelmeel van kan maken, dat lijkt me wel wat :)
Die droog ik in de oven en dan wordt het amandelmeel. Kun je heerlijke pannenkoeken van maken. Of notencake.
En inderdaad: zelf even proberen hoeveel water je erbij doet, sommigen willen het wat melkachtiger.

Over de prijs van amandelen: gemiddeld ¤12,50 per kilo op de markt of bij de Turk. Is dus inderdaad duurder dan Alpro, maar veel lekker. Die van Provamel ken ik nog niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 oktober 2013 @ 10:16:24 #291
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132465847
Hihi, ik kwam net per ongeluk dit tegen. Dus als er vega's en/of vegans in Groningen iets willen doen rondom Halloween:

http://www.veganisme.org/(...)abriek-in-groningen/
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_132469480
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:11 schreef Klusbaas het volgende:

[..]

Die droog ik in de oven en dan wordt het amandelmeel. Kun je heerlijke pannenkoeken van maken. Of notencake.
En inderdaad: zelf even proberen hoeveel water je erbij doet, sommigen willen het wat melkachtiger.

Over de prijs van amandelen: gemiddeld ¤12,50 per kilo op de markt of bij de Turk. Is dus inderdaad duurder dan Alpro, maar veel lekker. Die van Provamel ken ik nog niet.
Op hoeveel graden zet je de oven dan, en hoe lang moet je het drogen? Ik heb het laatst namelijk geprobeerd en toen bakte het aan omdat ik de temperatuur te hoog had gezet :(
pi_132480455
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:24 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Op hoeveel graden zet je de oven dan, en hoe lang moet je het drogen? Ik heb het laatst namelijk geprobeerd en toen bakte het aan omdat ik de temperatuur te hoog had gezet :(
Op 80 graden, de oven een stukje open laten staan, zodat het vocht eruit kan. Gemiddeld een uurtje of 3, dan is het wel droog. Dat is dus best lang, maar inderdaad: als je de oven te hoog zet dan bakt het aan.
Na het afkoelen nog even in de blender om het nog fijner te malen en klaar! Goed te bewaren in een tupperware bakje.
pi_132506754
Misschien ook leuk voor jullie, je kan je ook gratis inschrijven voor de nieuwsbrief
dan krijg je iedere week een nieuw recept en als er ''dingen'' worden georganiseerd
staat dat ook in de nieuwsbrief.

http://www.donderdagveggiedag.be/
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:01:18 #295
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132611746
quote:
12s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien ook leuk voor jullie, je kan je ook gratis inschrijven voor de nieuwsbrief
dan krijg je iedere week een nieuw recept en als er ''dingen'' worden georganiseerd
staat dat ook in de nieuwsbrief.

http://www.donderdagveggiedag.be/
ingeschreven!!!!! en ik ga misschien donderdag als veggiedag gebruiken met uitzondering van 31 oktober ;)

zijn er veggie recepten voor Halloween? ik ben een heksje maar veel doe ik er nog niet rond.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:15:23 #296
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132614118
dit was mijn middageten:


Vegetarische Bicky Burger à la Kuikie ;) :9~ :9
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132614583
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

ingeschreven!!!!! en ik ga misschien donderdag als veggiedag gebruiken met uitzondering van 31 oktober ;)

zijn er veggie recepten voor Halloween? ik ben een heksje maar veel doe ik er nog niet rond.
Ja hoor die zijn er ;)

http://allrecipes.nl/recepten/label-805/halloween-recepten.aspx

  zondag 27 oktober 2013 @ 15:28:20 #298
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132619183
quote:
^O^ staat bij m'n bladwijzers (Google Chrome hier)

ik lust heel graag pompoensoep.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:28:44 #299
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_132657365
Wij hebben de loempia's van de Vegetarische slager sinds kort in het assortiment (werk in een gezondheidswinkel) en volgens mn collega zijn ze idd heerlijk. (Zit alleen wel suiker in, das dan weer jammer, want dat eet ik zo min mogelijk).
pi_132665447
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:28 schreef NijntjesUk het volgende:
Wij hebben de loempia's van de Vegetarische slager sinds kort in het assortiment (werk in een gezondheidswinkel) en volgens mn collega zijn ze idd heerlijk. (Zit alleen wel suiker in, das dan weer jammer, want dat eet ik zo min mogelijk).
Die had ik nou nét niet gekocht :D omdat ik eigenlijk voor die ene keer dat ik een loempia eet
die Vegetarische loempia's van Mora of Vietnamese loempia's wel lekker vind, maar de bamischijven,
bitterballen en kroketten zijn allemaal al op. Bamischijven eet ik normaal nooit eigenlijk dus was
gewoon om te testen, die zijn gewoon lekker, de bitterballen zijn héél lekker, maar zit ook slagroom
in, dus dat ga ik normaal ook niet eten, krokketten zijn ongeveer hetzelfde maar met een iets harder
korstje daarom vond ik de bitterballen lekkerder :P

Kopen zal ik ze niet nogmaals want het is ook allemaal best wel prijzig, voor die ene keer
dat ik eens een broodje kroket wil eten hou ik me dan wel bij de groentecroquet van Dobbe
denk ik, die zijn ook érg lekker, maar het gehackt houden we erin :Y géén kant en klare
burgers meer of gehacktballen, en verder gebruik ik het gewoon door gerechten, ik weet inmiddels
al niet meer beter. Het is dan ook wel prettig dat je precies weet wat er door je eten gaat want gehakt
is toch al zo'n vaag produkt waar ze veel mee kunnen knoeien en dan heb je daar tenminste geen
last meer van. :+

edit; met dat laatste bedoelde ik dat vleeseters ook beter het gehackt van de veg. Slagers zouden kunnen gebuiken, want zelf had ik het al heeeeeeeeeeeeeel lang niet gegeten natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 28-10-2013 19:25:25 ]
pi_132678970
Gelukkig heb ik geen frituurpan, anders zou ik - vrees ik - vaak bamischijven en loempia's eten. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')