abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130755323
Volgens de Fransen is het ook gedaan door Assad gebleken uit onderzoek door hun inlichtingen dienst. De rebellen zouden namelijk niet tot zoiets in staat zijn omdat ze de middelen niet hebben..

Hier het document:
http://www.scribd.com/doc(...)m=embed&source=embed
pi_130755572
quote:
Assad waarschuwt Frankrijk

Het zou niet logisch zijn dat Syrische troepen de gifgasaanval op 21 augustus hebben uitgevoerd. Er waren regeringsmilitairen in het getroffen gebied. VN-inspecteurs hebben dat geconstateerd toen zij gewonde soldaten bezochten in het ziekenhuis.

Dit heeft de Syrische president Bashar al-Assad gezegd in een exclusief interview met de Franse krant Le Figaro. Hij waarschuwde Frankrijk dat het door zijn beleid een vijand van Syrië dreigt te worden.

Op een westerse aanval volgt een Syrisch antwoord, aldus Assad. 'Niemand kan weten wat daarna gebeurt.' Assad noemt het Midden-Oosten een kruitvat. 'Iedereen zal de controle over de situatie verliezen als het kruitvat ontploft.'
Bron: AD
Ура для россии
  maandag 2 september 2013 @ 20:48:12 #4
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130755633
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze Assad moeten afmaken. Maar loop de rebellen niet veroordelen en Assad te verheerlijken zoals met je onsmakelijke UI.

Mijn standpunt.

[..]

Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.

Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan :P )
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130755647
Asma al Assad oud bankier bij Deutsche Bank en J.P Morgan. Obama wil Syrie bombarderen:

Tring... Tring... 'Jamie Dimon spreekt u ' ' Met Asma Jamie wat flik je me nou ?' 'hm Asma ik vraag het congres wel of ze Barrack willen afremmen' ' Groetjes aan je familie, Jamie '
pi_130755668
quote:
(Reuters)WASHINGTON - Computer hackers aligned with Syrian President Bashar al-Assad struck an Internet recruiting site for the U.S. Marine Corps on Monday, urging troops to "refuse your orders" if the United States attacks Syria.
Op internet is het alvast begonnen!
pi_130755892
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef arjan1212 het volgende:
Asma al Assad oud bankier bij Deutsche Bank en J.P Morgan. Obama wil Syrie bombarderen:

Tring... Tring... 'Jamie Dimon spreekt u ' ' Met Asma Jamie wat flik je me nou ?' 'hm Asma ik vraag het congres wel of ze Barrack willen afremmen' ' Groetjes aan je familie, Jamie '
Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.
pi_130756042
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Straatklinker het volgende:
Volgens de Fransen is het ook gedaan door Assad gebleken uit onderzoek door hun inlichtingen dienst. De rebellen zouden namelijk niet tot zoiets in staat zijn omdat ze de middelen niet hebben..

Hier het document:
http://www.scribd.com/doc(...)m=embed&source=embed
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:
http://nos.nl/artikel/503(...)ebruikten-sarin.html
pi_130756046
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 20:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.
pi_130756071
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.

Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan :P )
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.
pi_130756126
Iemand een idee waarom sana.sy (Syrian Arab News Agency) niet rechtstreeks wil laden?

Via een proxy werkt het zonder problemen en snel!

edit: Dit is wel vaag. Bij iedere nieuwe proxy kan ik het 1 keer normaal laden en een tweede keer wil de pagina niet meer openen. Het lijkt wel of automatisch je ip wordt geblokkeerd na 1 keer laden.

Is dit bij anderen ook?

edit2: Na een minuut of 10 werkt het weer waarop je het vooralsnog weer maar 1 keer kan laden en daarna niet meer..

Iemand een idee?

[ Bericht 21% gewijzigd door Straatklinker op 02-09-2013 21:09:15 ]
pi_130756370
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 18:48 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Goed artikel!

[..]

Slecht artikel.
Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130756424
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130756498
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef trancethrust het volgende:
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.
Waar?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130756514
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:05 schreef firefly3 het volgende:
Je analyseert teveel. Ik dacht dat de vn het was maar blijkbaar de vs.
Voor jou betekenisloos. Voor mensen die de problematiek serieus nemen, een dramatische misser.
pi_130756517
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

quote:
De oud-aanklager van het Joegoslaviëtribunaal benadrukt wel dat er nog geen harde bewijzen zijn. "Er zijn zware en concrete verdenkingen, maar er is nog geen onweerlegbaar bewijs. Ons onderzoek moet nog worden verdiept."
pi_130756555
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Waar?
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.
  maandag 2 september 2013 @ 21:02:56 #18
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130756561
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.
Het is lastig, ik weet uiteraard niet hoe hij denkt, maar ik kan best wel begrijpen dat hij die dingen voor een reden bewaard. Waarschijnlijk diezelfde reden waarom de VS en Israël nog beschikken over atoombommen. Denk jij dat de VS zijn atoombommen zal opgeven als wij dat vragen van ze? De landen in het Midden-Oosten hebben die agressieve houding tegenover het Westen niet van nature, hoe zou jij het vinden als je continue in de gaten gehouden word en voor elke stap die je zet op de vingers word getikt en in een kwaad daglicht word gezet?

Ik neem als voorbeeld maar Iran, kijk ik ben geen fan van de Ayatollah's en religie in het algemeen, maar ik snap dat Iran kwaad is op het Westen. Wie zegt dat zij daadwerkelijk het atoomprogramma willen gebruiken voor het maken van bommen? Als je continue maar sancties krijgt opgelegd en er word met vingertjes naar je gewezen dat je de slechterik bent, dan zul je uiteindelijk ook op een punt komen dat je ook veranderd in de slechterik.

Wat je zaait zul je oogsten.

De wereld zit gewoon fucked up in elkaar en ik zou me eigenlijk niet meer druk moeten maken om dit soort dingen, want uiteindelijk doe je er gewoonweg toch geen reet tegen.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130756578
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef DeToffifee het volgende:
Uit de plannen van Obama. En zo kort kan je zijn in je bewoordingen, soms.
Maar omdat het anti-Amerika sentiment hier zo groot is, wordt dat niet geloofd. Daar kan ik niets aan doen.

En verder ben ik geen ramptoerist, maar iemand die het oprecht kan schelen dat er verder geen gifgas gestrooid gaat worden. En volgens mij heb ik net zo veel recht in een topic te zitten als iedereen
Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?
pi_130756616
quote:
18s.gif Op maandag 2 september 2013 21:02 schreef trancethrust het volgende:
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.
Verwijs me maar dan.
  maandag 2 september 2013 @ 21:04:48 #21
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130756672

[ Bericht 100% gewijzigd door Jachtgeweer op 02-09-2013 21:04:56 ]
pi_130756721
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?
Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.
  maandag 2 september 2013 @ 21:07:33 #23
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130756855
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:05 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.
Fijne avond ;)
pi_130756915
quote:

[..]

Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_130756930
quote:

[..]

Verwijs me maar dan.
:')

Begin eerst maar eens met het lezen van het ding waar ik `goed artikel' over schreef, want gezien je andere posts heb je ook daar geen kaas van geproefd. Of heb je daar weer een explicitiete verwijzing naar nodig?
pi_130757030
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Niet heel overtuigend, Del Ponte heeft geen bewijs wat ze voor die claim kan aandragen. De rest van het VN-team heeft zich ook gedistantieerd van haar uitspraak.

http://www.huffingtonpost(...)ns-un_n_3223056.html
Incelfrikandel
  maandag 2 september 2013 @ 21:18:53 #27
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130757507
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:

[..]

Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.

Ik weet ook niet de precieze cijfers, maar wie zegt er dat heel het land tegen Assad is? Zolang er een meerderheid is die achter hem staat, waarom zou hij dan gaan bukken voor de minderheid? Hier in Nederland word het land toch ook geregeerd door de kandidaat met de meeste stemmers?
pi_130758444
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.

Ik weet ook niet de precieze cijfers, maar wie zegt er dat heel het land tegen Assad is? Zolang er een meerderheid is die achter hem staat, waarom zou hij dan gaan bukken voor de minderheid? Hier in Nederland word het land toch ook geregeerd door de kandidaat met de meeste stemmers?
Sorry, maar Assad's acties vallen echt niet goed te praten.
quote:
The government responded to the protests with large arrests, torture of prisoners, police brutality, censorship of events, and some concessions. However, the protests continued to grow. In late-April, Assad began launching large-scale military operations against restive towns and cities. The operations involved the use of tanks, infantry carriers, and artillery, leading to a large number of civilian deaths.
quote:
However, in response to the use of lethal force against unarmed protesters, many soldiers and low-level officers began to desert from the Syrian Army. Many soldiers who refused to open fire against civilians were summarily executed by the army. The first defections occurred during the April Daraa operation.
Bron
http://www.understandingw(...)ruggle_For_Syria.pdf
http://www.washingtoninst(...)0130301-AirSpace.pdf

Andere bronnen hebben het verder over razzias op families die vermoedelijk gerelateerd waren aan zij die protesteerden (`rebellen'), compleet met verkrachtingen et cetera.

http://www.hrw.org/news/2012/06/15/syria-sexual-assault-detention (bv.)
pi_130759607
quote:
Al-Qaeda linked terrorists in Syria have beheaded all 24 Syrian passengers traveling from Tartus to Ras al-Ain in northeast of Syria, among them a mother and a 40-days old infant.
http://en.alalam.ir/news/1512664#sthash.qzaK5nNq.epBBqbuI.dpuf

Deze mensen wil de VS en Frankrijk dus helpen?

De bron is dan wel Iraans maar dat hoeft het niet minder waar te maken.
  maandag 2 september 2013 @ 21:59:20 #31
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130759945
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Een Iraanse bron is net zo objectief als CNN/NOS.
  maandag 2 september 2013 @ 22:02:50 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130760143
Wat grappen die men in Libanon over Syriers verteld

A Little Boy in a Bus: A little Lebanese kid walks into a city bus and sits right behind the Syrian driver and starts yelling: “If my dad was a bull and my mom a cow I'd be a little bull.” The driver starts getting mad at the noisy kid, who continues with: “If my dad was an elephant and my mom a girl elephant I would be a little elephant.” The kid goes on with several animals until the Syrian bus driver gets so angry and yells at the kid: “What if your dad was gay and your mom was a bitch?!” The Lebanese kid smiles and says: “I would be a Syrian bus driver.”

Syrians on the Moon?
Q: What do you call 1 Syrian on the moon?
A: Problem.
Q: What do you call 10 Syrians on the moon?
Q: What do you call a 100 Syrians on the moon?
Q: What do you call all the Syrians on the moon?
A: … Problem Solved!

FLASH !!!!:
A big earthquake took place in Syria …
1,000,000 persons have been killed …
USA offered to send money.
France offered to send food.
Canada offered to send clothes.
Lebanon offered to send 1’000’000 Syrians for replacement!!

Nog veeeeel meer
http://www.geocities.ws/above7seas/syrianjokes.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130760496
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat grappen die men in Libanon over Syriers verteld

A Little Boy in a Bus: A little Lebanese kid walks into a city bus and sits right behind the Syrian driver and starts yelling: “If my dad was a bull and my mom a cow I'd be a little bull.” The driver starts getting mad at the noisy kid, who continues with: “If my dad was an elephant and my mom a girl elephant I would be a little elephant.” The kid goes on with several animals until the Syrian bus driver gets so angry and yells at the kid: “What if your dad was gay and your mom was a bitch?!” The Lebanese kid smiles and says: “I would be a Syrian bus driver.”

Syrians on the Moon?
Q: What do you call 1 Syrian on the moon?
Q: What do you call 10 Syrians on the moon?
Q: What do you call a 100 Syrians on the moon?
Q: What do you call all the Syrians on the moon?
A: … Problem Solved!

FLASH !!!!:
A big earthquake took place in Syria …
1,000,000 persons have been killed …
USA offered to send money.
France offered to send food.
Canada offered to send clothes.
Lebanon offered to send 1’000’000 Syrians for replacement!!

Nog veeeeel meer
http://www.geocities.ws/above7seas/syrianjokes.html
Maronieten :D !

Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Vandaar hun haat tegen Syrië en Hezbollah en hun collaboratie met Israël.
Dat laatste keur ik ten zeerste af maar ik begrijp hun positie wel ;( .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130760507
quote:
(Reuters)USS Nimitz carrier group sails into Red Sea in 'prudent' move

The USS Nimitz aircraft carrier and four other ships in its strike group moved into the Red Sea early on Monday, U.S. defense officials said, describing the move as "prudent planning" in case the ships are needed for military action against Syria.

The officials said the Nimitz entered the Red Sea around 6 a.m. EDT (1000 GMT), but the strike group had not received any orders to move into the Mediterranean, where five U.S. destroyers and an amphibious ship, the USS San Antonio, remain poised for possible cruise missile strikes against Syria.
  maandag 2 september 2013 @ 22:10:10 #35
45206 Pietverdriet
pi_130760548
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."

"That's revolting." I replied.

"No, that's our second most popular."
pi_130760590
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."

"That's revolting." I replied.

"No, that's our second most popular."
Ha flauw _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130760596
quote:

Lol " rebellen die strijden voor democratie" ... hopelijk zie je zelf het grappige in deze zin.
Meestal is het om het moslimfuckerschap aan de macht te krijgen, met alle shitty gevolgen van dien.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130760674
quote:

[..]

Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.
pi_130760682
quote:

[..]

Er zijn 1200 verschillende milities die vechten in Syrië..
  maandag 2 september 2013 @ 22:13:36 #40
45206 Pietverdriet
pi_130760716
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ha flauw _O- .
Another suicide car bomb attack in Syria today.

Muslimbs everywhere
pi_130760719
quote:

[..]

Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.
Rusland wil ze ook niet echt opnemen want die organiseren volgend jaar op hun grond de Olympische Spelen :')
pi_130760744
quote:

[..]

Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.

Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130760753

[ Bericht 100% gewijzigd door McNulty op 02-09-2013 22:15:52 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_130760875
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.

Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
  maandag 2 september 2013 @ 22:17:41 #45
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130760936
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
In ieder geval niet meer dan Rusland en Iran doen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_130761032
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.
Tsja, een mens moet wat.
Hezbollah lijkt de laatste tijd wat seculierder geworden te zijn en in ieder geval prediken ze geen haat tegen Christenen. Iets waar Soennieten nog wel eens toe neigen.

quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:

Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.
Rusland wil ze ook niet echt opnemen want die organiseren volgend jaar op hun grond de Olympische Spelen :')
Tsja, misschien kunnen ze de Olympische Spelen beveiligen tegen door Saoedi-Arabië gesteunde Tsjetsjenen? Circassiërs staan bekend om hun militaire competentie, een zeldzaamheid in het Midden-Oosten (en de Caucasus in mindere mate).
pi_130761040
quote:

[..]

Ik kan me volledig vinden in jouw posts !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130761052
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.
pi_130761089
quote:

[..]

Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..

Ze helpen dus wel direct die rebellen/terroristen want ze krijgen een kans hiermee. Waar zit precies de denk fout dan?
pi_130761179
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.
Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?
pi_130761256
quote:

[..]

Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.
Of ze moeten echt proberen puur de chemische wapens te vernietigen , maar dat zal niet zo evident zijn vrees ik.
pi_130761318
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..

Ze helpen dus wel direct die rebellen/terroristen want ze krijgen een kans hiermee. Waar zit precies de denk fout dan?
Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.
pi_130761391
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?
Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
pi_130761521
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.
Of ze moeten echt proberen puur de chemische wapens te vernietigen , maar dat zal niet zo evident zijn vrees ik.
Nee, nu niet meer. Ik verwacht niet dat Assad afwacht totdat Obama groen licht krijgt...
pi_130761571
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie?

Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
pi_130761718
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.
Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.

Daarnaast ook nog eens het feit dat het totaal niet logisch is voor het Syrische leger om nu gifgas in te gaan zetten. Maar ja de waarheid is al lang te paard vertrokken.

De VN zal waarschijnlijk ook gaan zeggen dat ze het niet kunnen bepalen wie het heeft gedaan en dus verzinnen we zelf de waarheid maar(wat het beste uitkomt zeg maar).
pi_130762082
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:

Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ... maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.
pi_130762152
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie? [quote]

Op basis van het verdrag dat het overgrote deel van de internationale gemeenschap is ondertekend. En ik heb al eerder gezegd, dat hij mij niets uitmaakt 'wie' het gebruikt heeft. Die rommel moet vernietigd worden. En nu was er de kans.

[quote]Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.

Het gebruik van chemische wapens is wel een grens die overschreden wordt en waartegen zij actie willen ondernemen. Na die actie is er nog steeds geen alternatief, maar er is dan wel opgetreden tegen het gebruik van chemische wapens. Dat kan en mag gewoonweg niet getolereerd worden. Je kunt niet zeggen, nou voor deze keer dan, maar niet meer doen he. Dat is laf.
pi_130762402
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:31 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.
Liever gisteren, yup. Nu is het te laat, en zal een eventuele actie niet dat kunnen uitrichten wat het had moeten uitrichten.

quote:
Daarnaast ook nog eens het feit dat het totaal niet logisch is voor het Syrische leger om nu gifgas in te gaan zetten. Maar ja de waarheid is al lang te paard vertrokken.
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.

quote:
De VN zal waarschijnlijk ook gaan zeggen dat ze het niet kunnen bepalen wie het heeft gedaan en dus verzinnen we zelf de waarheid maar(wat het beste uitkomt zeg maar).
Ik vermoed dat met wat voor reden of bewijzen ze komen het toch niet geloofd wordt. Voor sommigen is toch alles conspiracy met Amerika als de grote manipulator.
pi_130762589
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ...
Ja, of maken er gewoon een 'free for all' maatschappij van! Lekker totale anarchie en chaos. Top!

Het is óf het een óf het ander. Als 'we' met elkaar afspraken maken dan houd je je eraan, zo niet dan volgen er sancties.

quote:
maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.
Agreed, dat slaat inderdaad ook nergens op.
pi_130762855
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.

Het gebruik van chemische wapens is wel een grens die overschreden wordt en waartegen zij actie willen ondernemen. Na die actie is er nog steeds geen alternatief, maar er is dan wel opgetreden tegen het gebruik van chemische wapens. Dat kan en mag gewoonweg niet getolereerd worden. Je kunt niet zeggen, nou voor deze keer dan, maar niet meer doen he. Dat is laf.
Je gaat compleet voorbij het feit dat er nog geen enkel bewijs is getoond wie de aanval heeft uitgevoerd.
pi_130762869
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:43 schreef Montagui het volgende:
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.
Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur. Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelen :')

Toch denk ik dat ze beter niks doen en het zo laten. Het ego van de VS is misschien te groot om dat te doen. Amerikanen kunnen geloof ik ook niet zo goed omgaan met het idee 'laat ze maar denken, wij weten wel beter'. Daarmee doel ik op het gene wat ze misschien gaan denken over de VS in die regio als ze niks doen(dat ze zwak zijn etc.)
  maandag 2 september 2013 @ 22:55:02 #63
132191 -jos-
Money=Power
pi_130762994
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Kwam op reddit.com/r/syriancivilwar het volgende overzicht tegen:

Part I - Syrian Government

[..]

Part II - Syrian National Coalition

[..]

Part III - Mujahideen

[..]

Part IV - Kurdish Rebels

[..]

Handig! Dit lijkt me wel iets voor de OP.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 2 september 2013 @ 22:58:27 #64
132191 -jos-
Money=Power
pi_130763163
Hacked Documents Appear to Link U.S. Intelligence Agencies to Chemical Attack in Syria

http://www.classwarfareex(...)cal-attack-in-syria/

Ik weet niet wat hiervan waar is...
pi_130763449
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:52 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur.
Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.

quote:
Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelen :')

Toch denk ik dat ze beter niks doen en het zo laten. Het ego van de VS is misschien te groot om dat te doen. Amerikanen kunnen geloof ik ook niet zo goed omgaan met het idee 'laat ze maar denken, wij weten wel beter'. Daarmee doel ik op het gene wat ze misschien gaan denken over de VS in die regio als ze niks doen(dat ze zwak zijn etc.)
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.
pi_130764112
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23924805

Dit is een interview met de Syrische minister van buitenlandse zaken. Ik denk dat hij wel gelijk heeft met wat hij zegt. Vooral datgene wat hij zegt over de VN als de VS gaat aanvallen

Ik kan me verder ook geen logisch scenario bedenken waarom ze gifgas zouden hebben gebruikt. Het is eerder verrassend dat de VS nog niet heeft aangevallen.
pi_130764469
quote:
The Foreign Relations Committee plans to meet at 2:30 p.m. Tuesday in the first of what is expected to be several Senate and House hearings on the situation in Syria and the request by President Obama to authorize military force in Syria.
http://www.washingtonpost(...)itter_washingtonpost

Morgen avond kunnen we weer livestreams gaan volgen al worden het waarschijnlijk meerdere zittingen.
  maandag 2 september 2013 @ 23:31:09 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_130764668
Deze was denk ik al geplaatst, maar kan geen kwaad nog een keer:

1000 upvotes tegenover 10 downvotes, dat zegt genoeg lijkt me....
  maandag 2 september 2013 @ 23:35:38 #69
132191 -jos-
Money=Power
pi_130764830
quote:
US and Allied Warships off the Syrian Coastline: Naval Deployment Was Decided “Before” the August 21 Chemical Weapons Attack
http://www.globalresearch(...)mical-weapons-attack

quote:
What Happens if the British Parliament Votes No to America’s War on Syria?
http://www.globalresearch(...)mericas-war-on-syria

quote:
It’s Coming: US Finalizing Plans for Military Strike on Syria?
http://www.globalresearch(...)tary-strike-on-syria

quote:
Obama’s Speech on Syria: Lies to Justify an Immoral War
http://www.globalresearch(...)stify-an-immoral-war
pi_130765551
Voorlopig moeten we nog even minstens een week wachten.
Zonder wrijving geen glans
pi_130765634
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.

Je bedoelt de wreedheden die Amerika heeft begaan door de hele Arabische Lente te starten? En het helpen van Saddam bij het inzetten van gifgas tegen Iran. Het enige wat Assad doet is het verdedigen van zijn land en bevolking tegen Terroristen.
pi_130765671
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voorlopig moeten we nog even minstens een week wachten.
Ja ik had eigenlijk ook wel een gifgas aanval verwacht die niet te negeren viel. :D
Misschien durven ze gewoon weg niet meer, omdat er nu al zo kritisch word gekeken door de hele wereld.
pi_130765965
quote:
(Reuters)Supporters of Syria's President Bashar al-Assad take part in "Over our Bodies", a campaign to organize human shields against possible U.S. strikes, at Qasion Mountain overlooking the capital Damascus, September 2, 2013.
pi_130766032
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:10 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Slimme zet.
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:14:04 #75
132191 -jos-
Money=Power
pi_130766052
Even wat nieuwsberichten van vanavond:

quote:
GOP CONGRESSMAN: Military Members Keep Telling Me To Vote No On Syria
http://www.businessinside(...)tary-no-syria-2013-8

quote:
U.S. military officers have deep doubts about impact, wisdom of a U.S. strike on Syria
http://www.washingtonpost(...)ce041d814_story.html

quote:
Yes, the Syrian Rebels DO Have Access to Chemical Weapons
http://www.washingtonsblo(...)hemical-weapons.html

quote:
Syria intervention plan fueled by oil interests, not chemical weapon concern

Massacres of civilians are being exploited for narrow geopolitical competition to control Mideast oil, gas pipelines

The Iran-Iraq-Syria pipeline plan was a "direct slap in the face" to Qatar's plans. No wonder Saudi Prince Bandar bin Sultan, in a failed attempt to bribe Russia to switch sides, told President Vladmir Putin that "whatever regime comes after" Assad, it will be "completely" in Saudi Arabia's hands and will "not sign any agreement allowing any Gulf country to transport its gas across Syria to Europe and compete with Russian gas exports", according to diplomatic sources. When Putin refused, the Prince vowed military action.
http://www.theguardian.co(...)gas-energy-pipelines
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:18:49 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130766183
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Mee eens. Maar dan moet het westen ook allemaal hun nukes etc wegdoen.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:20:29 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130766233
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie?

Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
Ook al word dat "bewezen" kan je het niet geloven aangezien er ook "bewezen" was dat er WMDs waren in Irak. Leugens om de agenda erdoor te drukken.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:24:10 #78
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130766333
Die Yakhont raketten, kunnen die nou zo'n Amerikaans of Frans schip bereiken en vernietigen? :9
pi_130766698
Wanneer gaat er nu eens iets gebeuren dan?
pi_130766799
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
Morgen, dan komen de aliens :X

Nee probeer het over een week ofzo weer. Tot die tijd hoop geklep en stoer gepraat en geen daden.
pi_130766849
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:44 schreef practics het volgende:

[..]

Morgen, dan komen de aliens :X

Nee probeer het over een week ofzo weer. Tot die tijd hoop geklep en stoer gepraat en geen daden.
Ja, maar volgende week is er nog steeds geen oplossing voor het conflict in Syrië..
pi_130766876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, maar volgende week is er nog steeds geen oplossing voor het conflict in Syrië..
Denk je dat onze vrienden van overzee dat nodig hebben? Maar dan gebeurt er wel wat. Anders had je je vraag specifieker moeten stellen. >:)

Wanneer de oplossing komt weet niemand. ;(
pi_130766951
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:48 schreef practics het volgende:

[..]

Denk je dat onze vrienden van overzee dat nodig hebben? Maar dan gebeurt er wel wat. Anders had je je vraag specifieker moeten stellen. >:)

Wanneer de oplossing komt weet niemand. ;(
Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..

Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K. ^O^

En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
pi_130766990
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
Begint op nooit te lijken
pi_130767048
US Senator John McCain stated Monday that Congress rejecting President Obama's proposal for military force in Syria would be catastrophic.

"If the Congress were to reject a resolution like this after the president of the United States has already committed to action, the consequences would be catastrophic," McCain told reporters after a meeting with Obama.

http://rt.com/news/syria-crisis-live-updates-047/

Wat hebben ze toch een kleine pik in de VS :')
pi_130767069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..
Dingen die daar gebeuren stellen niks voor, maar het komt in de media, linkse hippies duiken er als stel gieren op. Tjah, hoor je ze huilen over Afrika en wat daar allemaal wel en niet gebeurt? Naah...

quote:
Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K. ^O^
Dat was ook schijn, puur omdat men wist dat bevolking een simpele JA van 1 persoon niet meer acepteerde. Helaas pakte dit verkeert uit politiek gezien.

quote:
En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
Haten op Amerika is nu populair, maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor. :@
Ze bemoeien zich veel met anderen eensch, maar het is niet alleen dood en verderf wat ze op hun geweten hebben. Jou leventje word in mede mogelijk gemaakt en instant gehouden door de amerikanen. ;)
Het alternatief is echt niet beter hoor, dan zijn wij een heel stuk slechter af.
pi_130767266
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:56 schreef practics het volgende:

[..]

Dingen die daar gebeuren stellen niks voor, maar het komt in de media, linkse hippies duiken er als stel gieren op. Tjah, hoor je ze huilen over Afrika en wat daar allemaal wel en niet gebeurt? Naah...

[..]

Dat was ook schijn, puur omdat men wist dat bevolking een simpele JA van 1 persoon niet meer acepteerde. Helaas pakte dit verkeert uit politiek gezien.

[..]

Haten op Amerika is nu populair, maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor. :@
Ze bemoeien zich veel met anderen eensch, maar het is niet alleen dood en verderf wat ze op hun geweten hebben. Jou leventje word in mede mogelijk gemaakt en instant gehouden door de amerikanen. ;)
Het alternatief is echt niet beter hoor, dan zijn wij een heel stuk slechter af.
Vertel eens even hoe mijn leven mede mogelijk wordt gemaakt door de Amerikanen?

Ze hebben democratie zo hoog in het vaandel staan, maar als democratie ze even niet uitkomt dan hebben ze er opeens niks meer meer. Zie de VN en veiligheidsraad..
pi_130767307
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:05 schreef Smack10 het volgende:
Ze hebben democratie zo hoog in het vaandel staan, maar als democratie ze even niet uitkomt dan hebben ze er opeens niks meer meer. Zie de VN en veiligheidsraad..
Ze gebruiken ondemocratische technieken om met 1500kg pakketten democratie te brengen naar landen die dat nodig hebben :+
pi_130767308
quote:

[..]

Grote kans dat je in eerste plaats Duitser was geweest.

Daarnaast als China de positie over neemt van Amerika, kun jij ook aanvoelen dat dingen niet het zelfde blijven zoals ze zijn. ;)
pi_130767330
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:07 schreef practics het volgende:

[..]

Daarnaast als China de positie over neemt van Amerika, kun jij ook aanvoelen dat dingen niet het zelfde blijven zoals ze zijn. ;)
Die redenatie weer..

Als Europeanen niet naar Amerika waren getrokken was dat land trouwens nooit ontstaan, maar goed :')
pi_130767336
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:07 schreef practics het volgende:

[..]

Je bedoelt Russisch.. en wat een non-argument.

Het is dan wel laat, maar kom is met iets beters dan dat.
pi_130767390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Je bedoelt Russisch.. en wat een non-argument.

Het is dan wel laat, maar kom is met iets beters dan dat.
Nee dat simpele Amerika boeh boeh geroep is hoogstaand zelfs voor overdag niet. Amerika probeert ten minste in stand te houden wat we nu hebben. En dat misschien zelfs wel uit te breiden tot meer.

Alsof Duits of Russisch veel beter is :z
Nee hoor laat me dan lekker zoals nu Nederlander zijn die aars van Amerika likt en mijn eigen ding kunnen doen. ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 06:54:39 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130768383
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die redenatie weer..

Als Europeanen niet naar Amerika waren getrokken was dat land trouwens nooit ontstaan, maar goed :')
Nederlanders hebben Wall Str. opgericht, het is allemaal onze eigen schuld :'(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:22:30 #94
241662 Jian
Well, well, well
pi_130768497
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:56 schreef practics het volgende:

Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.
En aan alle boomknuffelaars en wereldverbeteraars die denken dat dat ook wel lukt met een goed gesprek en "bloemetjes in je haar", wakker worden hippies, vrijheid is een groot goed dat het verdient verdedigd te worden, desnoods met geweld.
pi_130768508
quote:

[..]

Het is geen democratie als 1 natie een democratische meerderheid kan veto-en.
pi_130768530
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die redenatie weer..

En niet zomaar Europeanen, maar het uitschot van de Europeanen. Hedendag zijn ze niet veel verder geevolueerd.
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:39:30 #97
132191 -jos-
Money=Power
pi_130768589
quote:
'Rebellen Syrië wachten nog altijd op wapens'
Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd.

Dat meldt The Wall Street Journal maandag.

''De grote zorg is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren'', zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.

Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten mogen de wapens niet in handen krijgen.

Volgens diverse bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen.

De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt, zo zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijdrekken lijkt in de tussentijd het devies.

De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie ''beschamend'' dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)g-altijd-wapens.html
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:42:16 #98
241662 Jian
Well, well, well
pi_130768601
quote:
Dat ze nog maar mogen wachten tot ze ons wegen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:48:50 #99
132191 -jos-
Money=Power
pi_130768642
quote:
2 miljoen Syriërs naar buitenland gevlucht
http://www.nu.nl/buitenla(...)enland-gevlucht.html

quote:
Syria: samples collected at site of alleged chemical weapons use to reach labs "within hours"
https://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45754

quote:
MarietjeSchaake “@KenRoth: While US Congress contemplates war, keep in mind UNs $3B appeal to help #Syria refugees only 40% funded
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php
pi_130768710
quote:

[..]

Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130768952
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
pi_130769015
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië

Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.

"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.

Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.

Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.

De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
pi_130769051
pi_130769084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië

Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.

"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.

Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.

Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.

De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
Deze is ook leuk:

MPs demanded an explanation from government ministers Monday after finding out that the UK granted licenses to export chemicals to Syria that could have been used to produce nerve gas. The licenses were granted on the eve of the Syrian civil war.

Export licenses for sodium fluoride and potassium fluoride were granted in January 2012, in the full knowledge that both substances “could also be used as precursor chemicals in the manufacture of chemical weapons,” according to a report published by the House of Commons Committee on Arms Export Controls in July.

Angus Robertson, a Scottish National Party MP, told RT that the issue was raised in the House of Commons during defense questions on Monday after unrest surrounding the issue bubbled over the weekend.

“Defense ministers had to explain why it was that the UK would even consider granting an export license,” he said, adding that it was "impossible to tell" whether rebels could have got hold of the chemicals should they have made it into the country.

http://rt.com/news/britain-sold-nerve-chemicals-283/
pi_130769695
Arabische Liga plots tegen militaire actie

De Arabische Liga veegt nu ook een militaire interventie in Syrië van tafel. Dat is opnieuw een flinke opdoffer voor de Amerikaanse president Obama, want gisteren riepen de Arabische landen nog op tot actie. De NAVO hamert er opnieuw op dat de wereld sterk moet reageren en dat de gifgasaanval van het Syrische regime niet ongestraft kan blijven.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ilitaire-actie.dhtml
pi_130769885
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet maken :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:59:05 #107
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:04:10 #108
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.
En aan alle boomknuffelaars en wereldverbeteraars die denken dat dat ook wel lukt met een goed gesprek en "bloemetjes in je haar", wakker worden hippies, vrijheid is een groot goed dat het verdient verdedigd te worden, desnoods met geweld.
Vrede brengen door oorlog.....

Juist....
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:06:31 #109
241662 Jian
Well, well, well
pi_130770604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Juist....
Ah, de 1e hippie meldt zich O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:07:41 #110
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:09:16 #111
241662 Jian
Well, well, well
pi_130770649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Maar natuurlijk, ....... hippie :*
pi_130770697
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef trancethrust het volgende:
Begin eerst maar eens met het lezen van het ding waar ik `goed artikel' over schreef, want gezien je andere posts heb je ook daar geen kaas van geproefd. Of heb je daar weer een explicitiete verwijzing naar nodig?
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.

Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel. ;)
pi_130770712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Juist....
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
pi_130770856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
:P
pi_130770884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
Dat zijn republikeinen die achter hun republikeinse president zijn blijven staan. Niet onbelangrijk om te vermelden.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:30:46 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_130771008
Dit artikel gaat wel een beetje ver, maar een reactie eronder geef toch wat om over na te denken:

http://www.zerohedge.com/(...)-lbod-worlds-secrets
quote:
So the Binladin family (Saudi-Arabie) owns a piece of th Carlyle Group, which owns a piece of Booz Allen, which does the top secret total world survelience grid for the NSA. That hurts my brain.
pi_130771088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:12 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.

Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel. ;)
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:38:14 #118
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130771148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
DIt en de staat Israel die toen gecreeerd is met alle ellende die daaruit voort gekomen is.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:39:26 #119
132191 -jos-
Money=Power
pi_130771177
quote:
Aanval chemische wapens Syrië herhaling geschiedenis?
02-09-2013 Uitzending
Verslag Simone Timmer

De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties staan onder hoge druk. Ze moeten vaststellen of er een gifgasaanval is geweest in Syrië. De VN'ers zijn er niet op uitgestuurd om te kijken wie de aanval daadwerkelijk heeft uitgevoerd.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haling_geschiedenis_

quote:
THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:51:32 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_130771385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je zegt het goed "koude" en wij zaten aan de "goede" kant van de muur!
pi_130771691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
pi_130771722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf ook wel dat er essentiele verschillen zijn tussen beide situaties?
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:09:00 #123
241662 Jian
Well, well, well
pi_130771733
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
Waar heb je het in hemelsnaam over. Lees gewoon eerst wat ik schrijf voordat je met commentaar komt.
pi_130771754
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.
pi_130771922
Rusland signaleert gelanceerde raketten in Middellandse Zeegebied

quote:
Rusland heeft dinsdagochtend de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax. .

De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.

Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:22:29 #126
241662 Jian
Well, well, well
pi_130772066
quote:
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:24:27 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_130772124
Waarschuwing, longread.

quote:
Two and a Half Years Later: Inside 'Liberated' Syria

I hadn't been to Syria since August 2010, seven months before the start of the Revolution. In the ensuing two and a half years, I watched from afar, torn between the idealistic rhetoric of a glorious revolution and warnings of Western imperialism and intervention.

Even before arriving in Syria, it was clear the Syria of 2010 was long gone. On my flight to Southern Turkey, I sat next to a Free Syrian Army fighter. While I was going into Syria as a witness, he was going to fight, leaving his home, comfortable life and prosperous businesses behind. As we deboarded, I wished him safety. "I'm content," he responded, "I either die as a martyr or I live to see Syria free. Once Bashar is ousted, I'll let the politicians take it from there." In 2010, I could have never imagined speaking to another Syrian -- a fighter much less -- about martyrdom, freedom and the ouster of Assad. But this was the Syria of 2013.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_130772376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"

Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.

De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.

Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ddellandse-Zee.dhtml

Hier melden ze 10.16u
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:36:47 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_130772412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.

Hier melden ze 10.16u
Dat is de Russische tijd. Dat was dus 8:16 onze tijd. Anyway, zo'n ding kan niet langer dan een half uur onderweg zijn in de Middellandse zee. Lijkt me dus niet serieus te nemen.
pi_130772426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:39 schreef -jos- het volgende:

THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...

quote:
Mujahideen kill commander responsible for chemical massacre
Publication time: 31 August 2013, 12:27

According to Jihadi sources, cited by the UmmaNews, Syrian Mujahideen declared that a brigadier general Mohamed Aslan, claimed to be responsible for the chemical massacre in Syria's Ghouta on August 21, 2013, was eliminated.

The eliminated Allawite was the leader of the department of chemistry at the so-called Republican Guards of Assad. Details are not given.

Many civilians including mostly children and women were killed during the chemical attack held by Assad regime on Aug. 21, 2013, causing a big indignation in international public opinion and arguments over a military intervention in Syria.

In addition, Republican Guards are accused of actualizing many attacks against the opponents in Syria, including chemical massacres.
pi_130772451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hier melden ze 10.16u
Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?
Daar liggen die bodems van de VS toch niet?
I´m back.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:39:08 #132
104871 remlof
Europees federalist
pi_130772467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?
Daar liggen die bodems van de VS toch niet?
Misschien was het de Franse Marine :P
pi_130772502
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien was het de Franse Marine :P
Allez-seule van de Fransozen.
I´m back.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:42:05 #134
241662 Jian
Well, well, well
pi_130772532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...

[..]

Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 11:43:59 #135
8781 crew  Frutsel
pi_130772584
Raketten zijn in zee geland/gestort/geeindigd/gedingest
pi_130772590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Toen ik hem copy paste stond dat er inderdaad ja.
Even snel een edit van de volkskrant? Nouja zal het in de quote ook maar even aanpassen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_130772669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:

[..]

Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.
Als er al berichten zijn dat hij dood is denk ik niet dat iemand gelooft dat het deze man is als ze hem niet laten zien.

Ik vermoed daarom dat het uitstel van actie gebruikt wordt om een perfecte CGI rendering van hem te maken....
pi_130772725
Beginnen ze nu al daar met die bommetjes...
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:51:50 #139
241662 Jian
Well, well, well
pi_130772768
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vermoed daarom dat het uitstel van actie gebruikt wordt om een perfecte CGI rendering van hem te maken....
Ze zijn ertoe in staat :7
pi_130772936
Het blijkt om een test te gaan ? Maar niemand weet van iets :D

"Schip test twee raketten in Middellandse Zee"

Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van de Middellandse Zee. De koers van de raketten veroorzaakte even onrust, hoewel in Syrië geen explosie was waargenomen. Intussen blijkt het om een test te gaan. Beide projectielen zijn in het water gevallen. De Verenigde Staten ontkennen echter dat er raketten zijn afgevuurd.
pi_130773819
quote:
Rami al-Lolah ‏@RamiAlLolah 1m
#BreakingNews #IAF #Israel claim responsibility of firing test missile in the Mediterranean sea by an air fighter! #Russia
Mogelijk Israel dus.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:30:51 #142
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130773833
ah de disinfo campagne is gestart zie ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door BaajGuardian op 03-09-2013 12:53:32 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:34:07 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_130773933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ah de disinfo campagne is gestard zie ik.
The fog of war.
pi_130773995
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.
Dat je geen werkende democratie kunt invoeren zonder, kijk maar naar Egypte. Scheiding van machten is de basis van elke democratie.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:37:31 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130774027
hoe is de relatie tussen rusland en israel trouwens?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:39:10 #146
132191 -jos-
Money=Power
pi_130774068
quote:
Raketten boven Middellandse Zee afgevuurd door Israël
De twee raketten die dinsdagmorgen door Russiche radarinstallaties werden gezien boven de Middellandse Zee zijn gelanceerd door de Israëlische strijdkrachten.
Foto: ANP

Dat meldt persburea Reuters.

In eerste instantie ontkende Isräel nog iets te weten van de lancering van twee raketten. Het zou gaat om een oefening samen met de Amerikaanse strijdkrachten in de regio.

De raketten zijn vermoedelijk in zee terechtgekomen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)fgevuurd-israel.html
pi_130774084
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:35 schreef trancethrust het volgende:
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.
Je blijft consequent wegrennen voor de inhoudelijke dialoog. Daar laat ik het dan maar bij. Totdat daar verandering in komt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:40:51 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130774121
quote:
Wat een verrassing.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:42:56 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_130774178
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
Matig: Israel-Russia relations
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:45:09 #150
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_130774250
Lijkt me niet dat het begonnen is, als ze in zee terecht kwamen denk ik eerder een oefening of een dreiging.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_130774275
Ze zijn aan het warm draaien waarschijnlijk :P.

Bekijken of niet alles vastgeroest is en het nog wel dezelfde kant op vliegt
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:47:28 #152
132191 -jos-
Money=Power
pi_130774309
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:47:46 #153
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_130774320
quote:
Berichten uit Rusland dat er 'ballistische objecten' zijn gelanceerd in de Middellandse Zee hebben tot onrust geleid, onder meer op de Europese beurzen. Ook de olieprijs schoot omhoog.
quote:
Direct na de eerste berichten gingen de koersen van aandelen op Europese beurzen onderuit. Beleggers vroegen zich even af of de aanval op Syrië toch niet al begonnen was. Inmiddels hebben de beurzen zich iets hersteld, maar ze staan nog steeds op verlies.
Zo idioot ook dit economisch systeem, 1 klein bericht en meteen een onrustige economie. 8)7
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_130774321
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
Relatie van wederzijds begrip. Tamelijk veel Israëliërs komen uit Rusland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130774356
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:34 schreef remlof het volgende:
The fog of war.
Die smilie erbij kan ik niet goed plaatsen.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 12:49:34 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_130774384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dan moet je eens leren wat een PI inhoudt.

*edit*

Neem mij niet kwalijk :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_130774391
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:49:59 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_130774399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dat is mijn standaard-pi, betekent niets dus.
pi_130774479
quote:
U.S. Navy did not fire any missiles from ships in Mediterranean: spokesman
Bij de BBC hebben ze het erover dat het een test van Israel is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:54:14 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130774504
Goed moment on nu raketten te gaan testen :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:54:42 #161
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130774511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat een verrassing.
Israel wil gewoon die WW3 starten, het is namelijk het zionistisch gedachtegoed dat er nog een grote oorlog om israel komt en daarna de messias hun kusjes komt geven.
pi_130774592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Israel wil gewoon die WW3 starten, het is namelijk het zionistisch gedachtegoed dat er nog een grote oorlog om israel komt en daarna de messias hun kusjes komt geven.
Met je BNW-nonsens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:57:46 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130774604
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:57 schreef waht het volgende:

[..]

Met je BNW-nonsens.
OH HA HE HA mooien garp gepost jongen!
pi_130774737
pi_130775062
quote:

[..]

Ja hoor, steek de schuld maar weer op de Joden

Nog geen 70 jaar verder, maar de geschiedenis herhaalt zichzel
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:17:25 #166
132191 -jos-
Money=Power
pi_130775084
quote:
'Kremlin heeft bewijs dat rebellen gifgasaanval uitvoerden'
Rusland beschikt over bewijzen dat rebellen 21 augustus aan de oostrand van Damascus chemische wapens hebben gebruikt. Dat stelt de Syrische ambassadeur in Moskou, Riyadh Haddad.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nval-uitvoerden.html
pi_130775101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon behoefte om onzin uit te kramen om de zoveel tijd.

quote:
Russian Radars Detected Joint Israeli-US Missile Drill
Israeli Defense Ministry says Israeli Navy carried out joint operation at sea with the US Military.
Zo, opgelost. Een test om te kijken of iedereen wakker is :P
pi_130775123
quote:

[..]

Alleen zijn het nu de Joden die het doen. Rare wereld, hè?
pi_130775169
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

De Joden die wat doen?
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:22:04 #170
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130775204
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet maken :')
Dat zijn niet onze vrienden; SA is al enige olieleverancier in staat om een onbeperkte oliestroom te garanderen en in ruil daarvoor beschermen wij de olievelden. Gewoon een zakelijke overeenkomst dus.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:23:15 #171
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130775229
quote:

[..]

De Messias die USA heet?
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:26:08 #172
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130775295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:20 schreef zwaaien het volgende:

[..]

De Joden die wat doen?
Haat zaaien
pi_130775384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Haat zaaien
Zegt de man met een Assad afbeelding
pi_130775518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat zijn niet onze vrienden; SA is al enige olieleverancier in staat om een onbeperkte oliestroom te garanderen en in ruil daarvoor beschermen wij de olievelden. Gewoon een zakelijke overeenkomst dus.
Ja omdat sa op zijn beurt voor politieke instabiliteit zorgt in andere landen door miljoenen in rare groepen te pompen daar :')
pi_130775679
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:34 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ja omdat sa op zijn beurt voor politieke instabiliteit zorgt in andere landen door miljoenen in rare groepen te pompen daar :')
Elke landen hebben een dubbele agenda.
Zo willen SA dat hele M-oosten soennieten beheersen.
Met olie geld fincaniceren ze boel gewoon.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_130775717
quote:
Mooi artikel overigens. Een alinea die er uit springt voor de mensen hier:

quote:
Through that interaction and others that I witnessed, it was clear that the Syrians did not welcome these foreign Islamists and viewed them as an evil, only second to the Syrian Regime and its allies. Indeed many Syrians suspected that there was a partnership of sorts between the "Islamiyeen" and the Regime. "While the Regime constantly targets FSA military posts," explained a Syrian man from Kafranbel, "it never targets the Jubhat or Dawlat's military posts."
Supporteren van `de' rebellen (het is zeker niet 1 grote coherente groep) is duidelijk niet hetzelfde als het supporteren van `Al-Qaeda' (voor zover ze uberhaupt aanwezig zijn). De aanwezigheid van Jihadisten is verder juist in het voordeel van Assad daar het buitenlandse interventie verder ontmoedigt.
Alles terwijl er nog altijd tienduizenden gedood worden naarmate het conflict zich maar uitrekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Je blijft consequent wegrennen voor de inhoudelijke dialoog. Daar laat ik het dan maar bij. Totdat daar verandering in komt.
Prima, ik praat ook liever met volwassenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door trancethrust op 03-09-2013 15:36:52 ]
pi_130775904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:

[..]

Er staat in ieder geval wat gepland:

quote:
The 47th @THE_47th
[EXCLUSIVE] At 5pm this afternoon, Head of Medical Services in Assad's Chemical Warfare will hold a press conf. announcing his defection.
Er is nog wat verwarring of het hier gaat om:

quote:
the chief medical examiner of Aleppo with info about Khan Al Asal.
of

quote:
Abdel Tawwab Shahrour; Head of Med Services in Chemical Warfare Branch of Army & Head of Aleppo Forensics
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:54:26 #178
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130776042

Is deze video al voorbij gekomen hier en wat vindt men hier van?

quote:
As Congress debates whether to authorize a military strike on Syria, the French government has released its declassified intelligence report on the Aug. 21 chemical weapons attack in the eastern Damascus suburbs.

France, the United States' only remaining potential partner for military intervention in Syria, agrees in broad strokes with the White House's view of the attack. Both governments present evidence that the Syrian regime launched chemical weapons on rebel-held neighborhoods, likely killing over 1,000 people. But in terms of its level of detail, the French report puts the U.S. intelligence assessment to shame.

While the American report focuses solely on the most recent attack, the French provide a comprehensive look at the nature of the Syrian chemical weapons program. The report includes a breakdown of the toxic agents that President Bashar al-Assad's regime is believed to have obtained: Hundreds of tons of mustard gas, tens of tons of VX gas, and several hundred tons of sarin gas.

Assad's sarin stockpiles, which the United States says were used in the Aug. 21 attack, reveal a "technological mastery" of chemical weapons, according to the French. The sarin is stored in binary form -- the two chemical precursors necessary to make the gas are kept separate, and only mixed immediately before use. This technological sophistication may be a key point when U.N. investigators release their report on the Damascus attack: If they find that the toxic agent used in the attack was an advanced form of sarin -- containing chemical stabilizers and dispersal agents -- the weapon will most likely have come from Syrian regime stockpiles.

While U.S. officials have conceded that they don't know if Assad himself ordered the use of chemical weapons, the French assessment rebuts claims that the Aug. 21 attack could have been the work of a rogue officer. France traces Syria's chemical weapons program to "Branch 450" of the innocuously named Center of Scientific Studies and Research, which Israel bombed in May. Only Assad and top members of his regime, the report says, have authority to order the branch to employ its deadly weapons. Nor does the report give credence to the idea of a rogue element within Branch 450 itself: The unit, it says, is "composed solely of Alawite military personnel ... [and] distinguished by a high level of loyalty to the regime."

Like the United States, the French relied on YouTube videos of the Aug. 21 attack for clues as to what occurred -- and even published six of the videos used in its analysis. The French were only able to confirm 281 casualties from the attack using open-source videos, far less than the 1,429 deaths that the U.S. assessment claims. However, the French report says that its modeling efforts, which attempt to project the full impact of the strike, are consistent with the higher death toll.

One of the biggest mysteries of this episode is why Assad would risk the ire of the United States by using chemical weapons. While some analyses suggested the rebels were making gains in Damascus, the conventional wisdom was that Assad was making military progress without the use of chemical weapons. The French report, however, suggests that Assad's position in the capital was weaker than had been supposed: "Our information confirms that the regime feared a large-scale opposition attack in Damascus," the assessment reads. The attack, it says, was intended to "secure strategic sites" that would allow Assad to control the capital, such as the Mezze military airport.

The French claim that Assad embarked on a massive cover-up to conceal the use of chemical weapons after the Aug. 21 attack. The Syrian military launched ground and air strikes on the eastern Damascus suburbs and denied investigators access to the area in the days following the assault, the report says. It also accuses Syrian soldiers of starting fires to "purify the atmosphere" of toxic agents. Such actions, the French assessment states, "confirm a clear intention of destroying evidence."

The French report may not change anyone's basic understanding of the Aug. 21 attack. But for those of us who try to understand the scope of the Syrian chemical weapons program, how it is operated, and the regime's assessment of its own strength, it contains clues that will be useful long after the current debate ends.
Bron

Let op de datums van de video en van het artikel.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:55:08 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130776058
quote:

[..]

nigger, je moet het beestje bij de naam kunnen noemen, als de israelieten apocalyptisch bezig zijn zijn ze dat gewoon.
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:57:02 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130776111
ik zie dat er weinig nieuws is :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130776262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nigger, je moet het beestje bij de naam kunnen noemen, als de israelieten apocalyptisch bezig zijn zijn ze dat gewoon.
In welk opzicht zijn ze dan zo bezig?
pi_130776340
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:57 schreef Re het volgende:
ik zie dat er weinig nieuws is :')
gelukkig kan men op fok wekenlang door blijven speculeren.
There are only 151 Pokémon.
pi_130776342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

gelukkig compenseert je tag die vreemde uitspraken van je wel een beetje
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

kan je deze gewaagde insinuatie bekrachtigen ?
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:11:26 #184
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130776512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Elke landen hebben een dubbele agenda.
Zo willen SA dat hele M-oosten soennieten beheersen.
Met olie geld fincaniceren ze boel gewoon.
Nee, Wahabieten bedoel je.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130776629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:11 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nee, Wahabieten bedoel je.
hoe dan ook, ze willen gewoon sjiettten vanaf krijgen.. allemaal aan 1 zelfde geloof groep..
Geen onderlinggende groepen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:18:32 #186
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130776699
quote:

[..]

Joden en zionisten zijn twee totaal verschillende dingen.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:18:36 #187
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130776702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:02 schreef zwaaien het volgende:

[..]

In welk opzicht zijn ze dan zo bezig?
Provocatief.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:29:05 #188
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130776956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:29 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zegt de man met een Assad afbeelding
Jij vind het blijkbaar normaal dat een land al vanaf de jaren 60 een ander land bezet? Als Syrie een ander land aan zou vallen is de wereld te klein over deze kwaardaardige bedoelingen maar als Israel (bezette gebieden) of de USA landen aanvallen is dit heel normaal onder het mom van het brengen van vrijheid en vrede........
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:30:48 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130777001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Provocatief.
Je moet wel onderscheid maken tussen die gestoorden die aan de macht zijn in Israel (waaronder zionisten) en het gewone joodse volk.
Feyenoord!
pi_130777017
Krijgen we weer zo'n kansloze discussie over Israel en weet ik het wat allemaal :O
pi_130777087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je moet wel onderscheid maken tussen die gestoorden die aan de macht zijn in Israel (waaronder zionisten) en het gewone joodse volk.
Waarom blijven ze op die gestoorden stemmen dan? Ze zijn constant aan de macht.
Currency War, Trade War, Real War
pi_130777301
- Offtopic -

[ Bericht 55% gewijzigd door Specularium op 03-09-2013 14:52:13 ]
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 14:44:24 #193
137949 Disana
pi_130777334
Kan die discussie gewoon hier

NWS / Palestina en Israel #126 Shalom Salaam Peace

en niet in dit topic over Syrië?
pi_130777545
Luister naar Disana.
pi_130777638
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef trancethrust het volgende:
Supporteren van `de' rebellen (het is zeker niet 1 grote coherente groep) is duidelijk niet hetzelfde als het supporteren van `Al-Qaeda' (voor zover ze uberhaupt aanwezig zijn). De aanwezigheid van Jihadisten is verder juist in het voordeel van Assad daar het buitenlandse interventie verder ontmoedigt.
Alles terwijl er nog altijd tienduizenden gedood worden naarmate het conflict zich maar uitrekt.
Supporteren is een anglicisme, maar ik begrijp wat je bedoelt. Dat 'de rebellen' niet één coherente groep is, is een open deur. Dat is het Amerikaanse leger ook niet. En het Syrische leger evenmin.

De term 'Al Qaida' verwijst naar een groep buitenlanders (merendeels Saoedi's) die door Saoedi Arabië werden gesponsord, en door de VS werden bewapend, in de oorlog tegen de communisten in Afghanistan, die op hun beurt lange tijd werden gesteund door de Sovjet-Unie. Bin Laden was door het hoofd van de Saoedische geheime dienst, Prince Bandar, belast met de coördinatie.

Nadat de Sovjet-Unie zich terugtrok, en korte tijd later implodeerde, werd deze groep door de VS en Engeland elders ingezet. In het bijzonder in voormalig Joegoslavië, en bij pogingen om de Libische leider Gaddafi van het leven te beroven, waarvoor Bin Laden van MI-6 een contract kreeg.

Als groep bestaat Al Qaida niet, in die zin dat het een soort staand leger zou zijn. Het is meer een lijst met contactpersonen, die min of meer gecoördineerd terreuracties plegen ten behoeve van schimmige leiders, die niet noodzakelijk ook degenen zijn die in het Westen met die groep worden geïdentificeerd. Zo bleek na de moord op Bin Laden, dat Osama al geruime tijd in onmin leefde met andere toonaangevende figuren binnen de organisatie. En een andere koers voorstond dan zijn compaan Al Zawahiri, die sinds zijn dood algemeen wordt aangeduid als de formele leider.

Al Zawahiri is een 'Moslim-broeder' van het eerste uur, en alleen al daardoor een fel tegenstander van Assad. De Moslim-broeders in Syrië hebben zich hevig verzet tegen Assad sr, en geprobeerd hem te vermoorden, omdat hij er veel te liberale ideeën op na hield. Zo gaf hij vrouwen gelijke rechten aan mannen, en verklaarde hij alle overheids-ambten toegankelijk voor seculieren, en mensen van alle religieuze gezindten. Het was de Moslim-broeders een gruwel!

Sinds 'democratie' in het Westen als begrip is losgeslagen van zijn ankers, en is omgetoverd tot 'de meerderheid bepaalt' (wat de 'Founding Fathers' beslist NIET voor ogen stond!), hebben de Salafisten in het Midden-Oosten vleugels gekregen. Hun gedroomde Kalifaat dichter bij dan ooit! Met steun van de VS, Engeland, Frankrijk en Israël, notabene.

De oplossing van het conflict in Syrië, zou het een integer conflict zijn tussen ideologisch verschillende groeperingen, zou het 'vredesoverleg' zijn. Met als doel te komen tot een solide, moderne Grondwet, en vrije verkiezingen binnen dat kader. Iets wat zowel de VS, als de Salafisten, van het prille begin af verwerpen, en frustreren. De Salafisten, omdat het hun Kalifaat, met de Sharia als basis, om zeep helpt. De Amerikanen omdat het hun greep op het Midden-Oosten verzwakt, als ineens allerlei landen daar hun eigen toekomst mogen gaan bepalen. Terwijl de Amerikanen in eigen land de klok ook al in rap tempo terugzetten, om de principes van de 'Founding Fathers' met wortel en tak uit te roeien, omdat het hun plannen voor een 'maakbare samenleving' frustreert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duizend-Bommen op 03-09-2013 15:02:06 ]
pi_130778024
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Supporteren is een anglicisme, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Niet dat het relevant is, maar nee, het is geen modern anglicisme.

quote:
Dat 'de rebellen' niet één coherente groep is, is een open deur. Dat is het Amerikaanse leger ook niet. En het Syrische leger evenmin.
Ik noem het omdat het minder een coherente groep is dan de voorbeelden die jij nu aanhaalt.

quote:
[Irrelevante geschiedenisles]
Prima.

quote:
Al Zawahiri is een 'Moslim-broeder' van het eerste uur, en alleen al daardoor een fel tegenstander van Assad.
...
Dat is bekend, en niet in tegenspraak wat ik zei, meer relevant dan bovenstaande, maar nochtans niet in ondersteuning van je latere verhaal. M.a.w., waar wil je heen?

quote:
Sinds 'democratie' in het Westen als begrip is losgeslagen van zijn ankers, en is omgetoverd tot 'de meerderheid bepaalt' (wat de 'Founding Fathers' beslist NIET voor ogen stond!), hebben de Salafisten in het Midden-Oosten vleugels gekregen. Hun gedroomde Kalifaat dichter bij dan ooit! Met steun van de VS, Engeland, Frankrijk en Israël, notabene.
Irrelevant, los van of je visie over Westerse democratie klopt. Dat is een compleet andere discussie. Als je zegt dat bepaalde elementen in het M.O. gesupporteerd worden door `het westen': ja, dat is duidelijk. Wat voor conclusie je daaraan verbindt wat betreft Syrie blijft echter compleet vaag.
Je lijkt te insinueren dat de VS en co. die Jihadisten in Syrie wel prima vindt; dat slaat nergens op en de bewijzen zijn juist in omgekeerde richting.

quote:
De oplossing van het conflict in Syrië, zou het een integer conflict zijn tussen ideologisch verschillende groeperingen, zou het 'vredesoverleg' zijn. Met als doel te komen tot een solide, moderne Grondwet, en vrije verkiezingen binnen dat kader.
Ik snap niet dat democratie altijd de go-to oplossing moet zijn, maar dat terzijde.

quote:
Iets wat zowel de VS, [..] van het prille begin af verwerpen, en frustreren.
Pertinent onwaar. Dat is gedurende 2 jaar de enige poging geweest van de VS en het westen i.h.a. ter ontmanteling van het conflict.
Het is ook onrealistisch wegens de verweving van Syrie en Rusland, en de nu meer prominent aanwezige Jihadisten. Een interventie had twee jaar geleden moeten plaatsvinden. Nu lijkt er geen keuze te zijn, maar is het veel te laat om tot een oplossing te kunnen leiden.
quote:
...
De Amerikanen omdat het hun greep op het Midden-Oosten verzwakt, als ineens allerlei landen daar hun eigen toekomst mogen gaan bepalen.
Het enige wat eng is voor de VS en omliggende landen is de bijbehorende onstabiliteit.
quote:
Terwijl de Amerikanen in eigen land de klok ook al in rap tempo terugzetten, om de principes van de 'Founding Fathers' met wortel en tak uit te roeien, omdat het hun plannen voor een 'maakbare samenleving' frustreert.
Irrelevant, weer dezelfde compleet andere discussie.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 15:17:13 #197
8781 crew  Frutsel
pi_130778056
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:53 schreef Specularium het volgende:
Luister naar Disana.
Je vergeet het ' :* '

Hoe laat kwam het Amerikaanse congres bijeen en kunnen we een stemming verwachten?
pi_130778139
Nog een update m.b.t. 'the French intelligence":

quote:
Sara Ackerman ‏@saramikaila19m
French intel confirms use of sarin in two other #Syria attacks in April – in Saraqeb and Jobar
pi_130778244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:54 schreef rakotto het volgende:
Is deze video al voorbij gekomen hier en wat vindt men hier van?
Al Arabiya is 100% Saoedische propagandazender, waarbij het van belang is op te merken dat Saoedi Arabië al vele MILJARDEN heeft geïnvesteerd in de strijd van 'haar' Al Qaida in Syrië. Veel geld is gestoken in het 'wegkopen' van Syrische militairen, die na hun 'transfer' worden ingezet voor propaganda-doeleinden. We hebben het hier, met andere woorden, niet over een spontane uiting van gewetensnood.

Zeker in het begin bleek het Syrische leger niet opgewassen tegen de invasie van Al Qaida en een keur aan buitenlandse commando's (Engels, Portugees, Frans, Duits.....), wat mede kwam door de liberale opbouw van de strijdkrachten, waar niet op basis van religie werd geselecteerd. De lieden die later op enig moment over zouden lopen, fungeerden in veel gevallen al als 'Vijfde Colonne' in die eerste maanden. Vergeet niet, dat die 'regime-change'-operatie al vanaf 2007 is voorbereid, zoals Charlie Skelton in The Guardian liet zien.

Gaddafi werd erdoor verrast. Het verhaal van Moussa Koussa is illustratief. Je zou zeggen, dat ze hem in Engeland en de VS direct achter slot en grendel zouden hebben gezet, als 'mastermind' achter de aanslag op dat Pan Am-toestel. Maar hij kreeg een zonnig appartement in Qatar, en een vrijbrief van Cameron.
pi_130778274
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Mooi artikel overigens. Een alinea die er uit springt voor de mensen hier
Je quote de verkeerde ;) Jij hebt het over dit artikel.

quote:
Precies. In feite is de aanwezigheid van Al-Qaeda in Syrië juist in Assad's voordeel. Niet alleen nu, voordat het conflict begin heeft Assad zeer lange tijd met jihadisten zoals Al-Qaeda samengewerkt. Het zijn niet alleen de vele berichten dat het leger van Assad militaire posten van Al-Qaeda en Al-Nusra ontziet, ze gaan nog veel verder. Laatst bleek al dat Assad gewoon doodleuk handel drijft met Al-Nusra. Al-Qaeda en al-Nusra lijken zich steeds minder te richten op het verdrijven van Assad. Ze hebben flinke stukken van het noorden in handen en blijkbaar vinden ze dat genoeg, ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat. Dat concludeerde Elizabeth O'Bagy laatst ook al:

quote:
Contrary to many media accounts, the war in Syria is not being waged entirely, or even predominantly, by dangerous Islamists and al Qaeda die-hards. The jihadists pouring into Syria from countries like Iraq and Lebanon are not flocking to the front lines. Instead they are concentrating their efforts on consolidating control in the northern, rebel-held areas of the country.

Groups like Jabhat al Nusra, an al Qaeda affiliate, are all too happy to take credit for successes on the battlefield, and are quick to lay claim to opposition victories on social media. This has often led to the impression that these are spearheading the fight against the Syrian government. They are not.

These groups care less about defeating Assad than they do about establishing and holding their Islamic emirate in the north of the country. Many Jabhat al Nusra fighters left in the middle of ongoing rebel operations in Homs, Hama and Idlib to head for Raqqa province once the provincial capital fell in March 2013. During the battle for Qusayr in late May, Jabhat al Nusra units were noticeably absent. In early June, rebel reinforcements rallied to take the town of Talbiseh, north of Homs city, while Jabhat al Nusra fighters preferred to stay in the liberated areas to fill the vacuum that the Free Syrian Army affiliates had left behind.
http://online.wsj.com/art(...)eno64-wsj.html?dsk=y
Incelfrikandel
pi_130778362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat.
Zeg maar gerust islamitische wereld :7
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:32:33 #202
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778445
Wanneer parkeert de US of A nou een aantal Tomahawk raketten bij Assad in de achtertuin? Ik wil actie!
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_130778485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:32 schreef _NZT_ het volgende:
Wanneer parkeert de US of A nou een aantal Tomahawk raketten bij Assad in de achtertuin? Ik wil actie!
Om 20:30 gaan ze praten in de senaat. Als ze het allemaal gelijk eens zijn misschien vannacht al?
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:34:41 #204
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Om 20:30 gaan ze praten in de senaat. Als ze het allemaal gelijk eens zijn misschien vannacht al?
Onze tijd is dat neem ik aan.
pi_130778508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Vandaag? Ik dacht dinsdag, maar dat is dus veranderd?
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:35:24 #206
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vandaag? Ik dacht dinsdag, maar dat is dus veranderd?
Het is dinsdag schat
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:35:38 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130778536
quote:
Ik absoluut NIET.

Maakt het alleen maar erger voor de onschuldige Syrische burgerbevolking en zou wel eens een brandend lont in een kruitvat werpen kunnen zijn..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130778544
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Onze tijd is dat neem ik aan.
Ja, onze tijd
pi_130778572
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Het is dinsdag schat
hihihi nee, dacht over een week mop :*
pi_130778581
Ik dacht dat die stemming pas in de week van 9 september zou plaatsvinden..
pi_130778587
quote:
Ik hoop dat Assad samen met Iran Washington gaat nuken

Assad _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:37:44 #212
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik absoluut NIET.

Maakt het alleen maar erger voor de onschuldige Syrische burgerbevolking en zou wel eens een brandend lont in een kruitvat werpen kunnen zijn..
Het zijn geen clusterbommen. Met Tomahawk raketten zullen strategische en millitaire locaties van Assad op de centimeter nauwkeurig uitgeschakeld worden, zoals militaire vliegvelden en ammo-depots.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:38:10 #213
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

pi_130778634
Een wat uitgebreider artikel over die raket test:

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23947354

Als ze daadwerkelijk israel gaan aanvallen dan is het voortaan ruïnes kijken in Syrie?
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:39:06 #215
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778636
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

Ik hoop dat Assad samen met Iran Washington gaat nuken

Assad _O_ _O_ _O_
Toppertje voor deze inhoudelijke bijdrage.
pi_130778661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je quote de verkeerde ;) Jij hebt het over dit artikel.

[..]

Precies. In feite is de aanwezigheid van Al-Qaeda in Syrië juist in Assad's voordeel. Niet alleen nu, voordat het conflict begin heeft Assad zeer lange tijd met jihadisten zoals Al-Qaeda samengewerkt. Het zijn niet alleen de vele berichten dat het leger van Assad militaire posten van Al-Qaeda en Al-Nusra ontziet, ze gaan nog veel verder. Laatst bleek al dat Assad gewoon doodleuk handel drijft met Al-Nusra. Al-Qaeda en al-Nusra lijken zich steeds minder te richten op het verdrijven van Assad. Ze hebben flinke stukken van het noorden in handen en blijkbaar vinden ze dat genoeg, ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat. Dat concludeerde Elizabeth O'Bagy laatst ook al:

[..]

http://online.wsj.com/art(...)eno64-wsj.html?dsk=y
Ah excuus; `gerepareerd' in bovenstaande post :P . Ik wist niet dat die Jihadisten al zover waren dat ze zich ingraven. Gaat ook nergens over trouwens; zo'n strategie lijkt me alleen te werken als de rebellen winnen; mocht Assad er bovenop komen dan is zo'n Islamistisch landgoed echt geen lang leven te bekoren. Nog los van Israelische reacties.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:39:59 #217
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Straatklinker het volgende:
Een wat uitgebreider artikel over die raket test:

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23947354

Als ze daadwerkelijk israel gaan aanvallen dan is het voortaan ruïnes kijken in Syrie?
Ik weet niet...je weet niet wat Iran heeft klaar staan. Kan wel eens uitlopen op nucleaire oorlogsvoering
pi_130778698
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef _NZT_ het volgende:
Het zijn geen clusterbommen. Met Tomahawk raketten zullen strategische en millitaire locaties van Assad op de centimeter nauwkeurig uitgeschakeld worden, zoals militaire vliegvelden en ammo-depots.
Nounounou militaire vliegvelden uitschakelen ... dat is puur de rebellen helpen, heeft niets meer te maken met een afstraffing voor die chemische wapens.
Schakel dan puur die opslagplaatsen van die chemwapens uit, maar ga toch niet de rebellen aan de macht helpen ffs
pi_130778740
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Ik weet niet...je weet niet wat Iran heeft klaar staan. Kan wel eens uitlopen op nucleaire oorlogsvoering
Wat ik wel weet is dat Israëliërs doorgaan tot er geen baksteen meer op elkaar staat als ze daadwerkelijk bedreigd/aangevallen worden.

Ik denk niet dat we willen hebben dat Iran gaat proberen om Israël aan te vallen.
pi_130778771
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij USA trouwste hondje
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:43:04 #221
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nounounou militaire vliegvelden uitschakelen ... dat is puur de rebellen helpen, heeft niets meer te maken met een afstraffing voor die chemische wapens.
Schakel dan puur die opslagplaatsen van die chemwapens uit, maar ga toch niet de rebellen aan de macht helpen ffs
Je weet dat er al maanden Syrische gevechtsvliegtuigen steden bombarderen? Gewoon het materieel waarmee ze de wapens lanceren vernietigen.
pi_130778781
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:15 schreef trancethrust het volgende:
Pertinent onwaar.
Jij duidt bepaalde gebeurtenissen anders, zoals veel mensen die 'later hebben ingeschakeld'. Waarmee is wil zeggen, dat deze ontsporing niet zomaar uit de lucht kwam vallen. De conflicten, tussen Jihadisten en de meer seculiere Baath-partij, zijn al decennia oud. En ook de reden dat de Amerikanen Assad vroegen te helpen bij hun strijd tegen Al Qaida na '9/11', voordat de Amerikanen zelf het roer opnieuw omgooiden, en in het geheim Al Qaida weer in de armen vlogen.
Die koerswijziging viel samen met het begin van de planning om Assad aan het spit te rijgen.
De benoeming van Robert Stephen Ford tot ambassadeur in Syrië, had Assad misschien wakker moeten schudden, vóór de sluipmoordenaars aan het werk gingen.

Het bovenstaande is niet zozeer commentaar, zoals jouw reactie op mijn eerdere bijdrage, maar verwijst naar de bronnen die als onderbouwing dienen. Waarbij ik je vraag om die bronnen ook te lezen, omdat ze zelf ook weer vol relevante feiten staan, en niet zijn gebaseerd op vermoedens, gedachtenspinsels, of onverifieerbare afgeluisterde telefoongesprekken en andere 'Colin Powell' argumenten.
pi_130778823
quote:

[..]

Die rebbelen zijn gewoon een afspiegeling van de meeste syriers, het zijn allemaal burgers.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:45:05 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130778846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik dacht dat die stemming pas in de week van 9 september zou plaatsvinden..
Er zijn nu "hearings", geen stemmingen dacht ik..
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:45:10 #225
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:42 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij USA trouwste hondje
Allerminst, ik ben tegen uitroeiing van ontschuldige burgers...iets waar Assad zich hoogstwaarschijnlijk schuldig aan maakt. Jou opmerking op Washington te nuken en dus milljoenen onschuldige slachtoffers te maken ligt in het verlengde van mijn opvatting en ben ik dus op tegen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:46:19 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130778886
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:45 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Allerminst, ik ben tegen uitroeiing van ontschuldige burgers...iets waar Assad zich hoogstwaarschijnlijk schuldig aan maakt. Jou opmerking op Washington te nuken en dus miljoenen onschuldige slachtoffers te maken ligt in het verlengde van mijn opvatting.
De "rebellen" ook, al dan niet met chemische wapens..
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:47:37 #227
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778919
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De "rebellen" ook, al dan niet met chemische wapens..
Jammer dat die zich verscholen houden in de steden en je die dus niet kunt bombarderen zonder onschuldige slachtoffers te maken.
pi_130778931
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:43 schreef _NZT_ het volgende:
Je weet dat er al maanden Syrische gevechtsvliegtuigen steden bombarderen? Gewoon het materieel waarmee ze de wapens lanceren vernietigen.
Er is expliciet gezegd dat het gifgas met raketten afgeschoten is.

Was idd al overduidelijk dat de rebellen niet verder geraken zolang Assads luchtmacht niet uitgeschakeld wordt. Komt net handig uit dat er nu net gifgas gebruikt werd met als gevolg dat ze Assads luchtmacht willen uitschakelen O-)
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:48:58 #229
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130778962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er is expliciet gezegd dat het gifgas met raketten afgeschoten is.

Was idd al overduidelijk dat de rebellen niet verder geraken zolang Assads luchtmacht niet uitgeschakeld wordt. Komt net handig uit dat er nu net gifgas gebruikt werd met als gevolg dat ze Assads luchtmacht willen uitschakelen O-)
Het is een complot :o
pi_130779048
quote:
Rusland: 'Bewijs voor gebruik gifgas door Syrische rebellen'

Rusland zegt over bewijzen te beschikken dat rebellen 21 augustus aan de oostrand van Damascus chemische wapens hebben gebruikt.

Volgens de Syrische ambassadeur in Moskou, Riad Haddad, heeft het Kremlin foto's en ander materiaal laten zien die de plaats en het tijdstip van de lancering van gifgas aantonen. Alles wijst er volgens Haddad op dat de rebellen en niet regeringstroepen het gifgas verspreidden.

De chemische wapens zijn volgens Haddad opgedoken juist op een moment dat regeringstroepen in het land vooruitgang boekten bij het uitschakelen van rebellen onder meer rond de hoofdstad Damascus. Het hele verhaal over gifgas moet de opmars van de regeringstroepen tot staan brengen, meent de ambassadeur.
De Russen hebben ook bewijs 8-)
Currency War, Trade War, Real War
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:52:30 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779072
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Jammer dat die zich verscholen houden in de steden en je die dus niet kunt bombarderen zonder onschuldige slachtoffers te maken.
Ha,ha, en jij denkt dat Assad's troepen en voorraden (en Assad zélf) zich nog bevinden waar ze een week geleden zaten, vóór de VS besloot er in z'n eentje en zonder mandaat op af te gaan?

Sterker nog: ook de "rebellen" zochten schielijk een goed heenkomen en verplaatsen zichzelf en hun materieel..
pi_130779073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:44 schreef De_Ilias het volgende:
Die rebbelen zijn gewoon een afspiegeling van de meeste syriers, het zijn allemaal burgers.
You could have fooled me! Dus Syriërs eten allemaal graag harten en levers van hun gedode tegenstanders? Tsjonge....... o|O
pi_130779091
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ah excuus; `gerepareerd' in bovenstaande post :P . Ik wist niet dat die Jihadisten al zover waren dat ze zich ingraven. Gaat ook nergens over trouwens; zo'n strategie lijkt me alleen te werken als de rebellen winnen; mocht Assad er bovenop komen dan is zo'n Islamistisch landgoed echt geen lang leven te bekoren. Nog los van Israelische reacties.
Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd in die eerdere bron, dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.
Israël zou voor hen natuurlijk wel een probleem kunnen zijn natuurlijk, maar dat is wel op meer plekken zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 03-09-2013 16:00:36 ]
Incelfrikandel
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:54:26 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:44 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

1. Het is "rebellen"
2. Tsja, maar burgers van welk land? Huurlingen/jihadisten anyone?
pi_130779165
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
Gaat hoe dan ook lastig worden voor de Amerikanen, om geen burgers te raken, nu Syriërs overal tentenkampen opzetten ter verdediging van hun land.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:56:42 #236
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130779191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ha,ha, en jij denkt dat Assad's troepen en voorraden (en Assad zélf) zich nog bevinden waar ze een week geleden zaten, vóór de VS besloot er in z'n eentje en zonder mandaat op af te gaan?

Sterker nog: ook de "rebellen" zochten schielijk een goed heenkomen en verplaatsen zichzelf en hun materieel..
Wtf lul jij.
1. Ik heb het nooit over troepen en Assad zelf gehad.

2. Millitaire basis verplaatsten doe je niet even zomaar.

3. Zelfs als het gebeurt zullen landen die voor militaire ingrijpen zijn goede intelligence hebben.

Maar ik heb het alweer door... :W
pi_130779220
Welke rebellen? Jihadisten die continu door het M.O reizen om oorlog te voeren. Volksopstand met hulp van jihadisten die niet eens uit je land komen. Tuurlijk
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:58:39 #238
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130779283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.
Israël zou voor hen natuurlijk wel een probleem kunnen zijn natuurlijk, maar dat is wel op meer plekken zo.
Wordt wakker, het zonnetje is al op! :O

'Het wordt veel gezegd........' Ja, jij zegt het. Afgelopen nacht zelf gedroomd zeker? Kom op zeg!
pi_130779317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.
De emiraten leggen meer geld neer om extra Jihadisten in te huren om tegen Assad te vechten. Ja tegenwoordig vechten Jihadisten ook per uur.
pi_130779409
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:58 schreef _NZT_ het volgende:

Dan vliegt er een kruisraket je tent in ^O^
Ja, die kans is dan groot. Overal lijken van ongewapende burgers. Mannen, vrouwen en kinderen, die het verrotten om hun land uit te leveren aan die Saoedische huurmoordenaars. En dat voor een 'symbolische actie' die formeel niet tot doel heeft om uit te komen bij een 'regime change'.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:03:17 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779416
Niks meer dan geruchten denk ik (en ik ken de bron niet), maar toch:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.thehindu.com/n(...)s/article5088900.ece
pi_130779417
FSA zijn vooral Syrische burgers, de buitenlandse jihadisten komen meestal aan bij NUSRA, waarom? Heel simpel. De meeste jihadisten verketteren de FSA strijders omdat ze bijv. muziek luisteren, roken en baarden afscheren.
pi_130779428
Wacht maar totdat de tarieven van de Jihad omhoog gaan.
pi_130779478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef gembird het volgende:
Wacht maar totdat de tarieven van de Jihad omhoog gaan.
Ja laat ons de prijs van de Iphones verhogen ;)
pi_130779480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef De_Ilias het volgende:
FSA zijn vooral Syrische burgers, de buitenlandse jihadisten komen meestal aan bij NUSRA, waarom? Heel simpel. De meeste jihadisten verketteren de FSA strijders omdat ze bijv. muziek luisteren, roken en baarden afscheren.
De FSA heeft geen poot om op te staan. Ze moeten samenwerken met buitenlandse intel. Het zijn apen met wapens. Je moet ze aansturen en ondersteunen dus ze moeten maar luisteren naar Al Nusra, wat ook gewoon een front is voor andere apen die te vaak honger hebben en meer bananen willen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:05:26 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779484
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Wtf lul jij.
1. Ik heb het nooit over troepen en Assad zelf gehad.

2. Millitaire basis verplaatsten doe je niet even zomaar.

3. Zelfs als het gebeurt zullen landen die voor militaire ingrijpen zijn goede intelligence hebben.

Maar ik heb het alweer door... :W
Nee, die blijven lekker zitten op zich plat te laten bombarderen _O- _O- _O-
pi_130779543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef De_Ilias het volgende:
De FSA zijn allemaal gevlucht naar Turkije en Jordanië, in afwachting van de door Obama beloofde bommen. Voorzover ze al niet permanent in een hotel of appartement in Istanbul, Parijs of Londen wonen, op kosten van hun Saoedische 'paymaster'.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:07:21 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779545
Nogmaals en nu goed:

quote:
Syrian troops move away from sensitive sites in Damascus
Residents said troops had moved into schools and universities, which officials calculate are unlikely to be hit Syrian commanders were continuing to redeploy forces away from sensitive sites on Monday ahead of a postponed U.S. air strike that many in Damascus believe is still likely.

Residents said troops had moved into schools and universities, which officials calculate are unlikely to be hit if Barack Obama orders an attack following a congressional vote next Monday.

After a week of deep anxiety, his declaration that he would ask Congress to debate his plans to attack led to intense relief in the past 48 hours among many in Damascus, and well beyond.

Damascenes reported more checkpoints than usual in regime-held areas, but said the capital continued to function as it had during the past two years of ever more entrenched war. In rebel-held districts, where siege and deprivation have bitten deeper, locals claimed a sense of despair had descended after Mr. Obama’s speech.

“They were so close to doing something,” said Umm Latifa, the widowed head of a household of six children in east Damascus. “Anything to make [the regime] scared would have been a blessing.” In Beirut, where last week’s buildup was also acutely felt, the streets were at their busiest in several weeks and the tension appeared to have lifted slightly. But by nightfall yesterday, reminders of what might lay ahead resurfaced as Lebanese media carried reports of Hezbollah ordering thousands of its members to report to fighting positions.

The reaction to a strike from the powerful Shia militia, a resolute ally of the Assad regime, will be instrumental in determining whether the stated US goal of a narrow operation can be achieved.

Many in Lebanon fear that some form of retribution from Syria’s allies is inevitable, unless they are convinced that the propaganda value of riding out a short, sharp attack that changes little is higher than the cost of not responding. “This is a very big decision for Hezbollah — make that Iran,” said a Lebanese political leader who did not want to be named. “They want to create the impression that it’s all on the line for the Americans. But it’s bluff at this point. A game with very high stakes.” Lebanon’s fortunes, and the confidence of its residents, have risen and fallen roughly in line with those of the Syrian government. Two large car bombs in Tripoli, Lebanon, and a rocket attack against Israel quickly followed the suspected chemical weapons attack in Damascus of 21 April, prompting some Beirut-based political foes of the Assad regime to suggest the attacks were planned as a diversion.

The Lebanese Internal Security Forces have charged two clerics in the north, who they allege had confessed to dealings with Syrian intelligence figures in the days before the blasts and knew that the two bomb-laden cars had been driven to Tripoli from the Syrian city of Tartus.

They have also charged in absentia the head of Syria’s General Intelligence Bureau, General Ali Mamlouk, as well as a junior intelligence officer.

It emerged on Monday that Russia had dispatched a military reconnaissance ship to the eastern Mediterranean, where five U.S. warships are operating in the lead-up to a widely expected air strike in Syria. The Priazovye departed for Syria on Sunday, Russia’s state news agency Itar-Tass quoted a military source as saying. Russia’s foreign minister has previously said his country was not planning to become involved in a military conflict over Syria.

“This is the normal policy of any fleet in the case of an increase in tensions in any ocean or sea,” the source said.

The Russian deployment follows the arrival last week of the USS Stout, a guided missile destroyer, sent to relieve the USS Mahan. A U.S. defence official told AFP that both destroyers might remain in the area for now. Along with the Ramage, the Barry and the Gravely, the destroyers could launch Tomahawk missiles at targets in Syria if Obama orders an attack. A group of U.S. ships led by the aircraft carrier Nimitz have been deployed in the Arabian Sea.

On Monday, the Russian Foreign Minister, Sergei Lavrov, said a U.S. strike would put the proposed Geneva II peace conference in serious doubt, Itar-Tass reported. “If the action announced by the president of the U.S. unfortunately occurs, it will put off prospects for the forum for a long time, if not for ever,” Mr. Lavrov said.

— © Guardian News & Media 2013
http://www.thehindu.com/n(...)s/article5088900.ece
pi_130779563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja laat ons de prijs van de Iphones verhogen ;)
Jihad soldaten, de nuchtere(huurlingen) willen eerst geld voordat ze hun land en familie verlaten. Deze gasten duiken alleen op om geld te verdienen. En de tarieven gaan omhoog omdat steeds minder terugkeren en niet alleen dat. Ze worden ook neergeschoten door de personen voor wie ze moesten werken dus ze staan niet meer zo snel klaar om mee te doen.
pi_130779584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

Staat onder dat het uit de Guardian komt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:11:01 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130779654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Staat onder dat het uit de Guardian komt.
Owh, dat had ik even niet gezien. Die is tamelijk serieus en betrouwbaar toch?

Al blijven het geruchten..
pi_130779663
quote:

[..]

Waarom niet?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:43 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Jij duidt bepaalde gebeurtenissen anders,
Welke gebeurtenissen?

quote:
zoals veel mensen die 'later hebben ingeschakeld'.
Wie ben jij dat jij weet wanneer ik (of anderen) zijn `ingeschakeld'?

quote:
Waarmee is wil zeggen, dat deze ontsporing niet zomaar uit de lucht kwam vallen.
Welke ontsporing? De Syrische burgeroorlog? Binnenvallende Jihadisten? De VS die kruisraketten wilt lanceren?

Je vaagheid en je pretentieusheid maakt discussieren met je bijzonder ergelijk.

quote:
De conflicten, tussen Jihadisten en de meer seculiere Baath-partij, zijn al decennia oud. En ook de reden dat de Amerikanen Assad vroegen te helpen bij hun strijd tegen Al Qaida na '9/11', voordat de Amerikanen zelf het roer opnieuw omgooiden, en in het geheim Al Qaida weer in de armen vlogen.
Die koerswijziging viel samen met het begin van de planning om Assad aan het spit te rijgen.
De benoeming van Robert Stephen Ford tot ambassadeur in Syrië, had Assad misschien wakker moeten schudden, vóór de sluipmoordenaars aan het werk gingen.
Je bronnen ondersteunen niet wat je zegt:
1. Ja het roer ging om, nee er staat niets concreets of het steunen van Al Qaeda. Wat denk je overigens zelf? Als er een koffer geld van de VS die kant op zou gaan zou het gepaard zijn met een bom.)

2. Het ondermijnen van het regime heeft weinig tot niets te maken met het `aan het spit rijgen' of anderzins vermoorden van Assad, gezond verstand zegt ook dat dat geen reet zou uitmaken.

3. Jammer joh, leest als een conspiracy blog. Er is echt geen VS invloed nodig geweest om Assad te doen overtuigen met death squads door zijn eigen bevolking heen te ploegen na een paar demonstraties. Die overigens weinig te doen hadden met een intern Islamitisch conflict.

quote:
Het bovenstaande is niet zozeer commentaar, zoals jouw reactie op mijn eerdere bijdrage, maar verwijst naar de bronnen die als onderbouwing dienen.
Bronnen die op hun beurt geen andere bronnen citeren en bronnen die andere dingen zeggen die jij insinueert.

quote:
Waarbij ik je vraag om die bronnen ook te lezen, omdat ze zelf ook weer vol relevante feiten staan, en niet zijn gebaseerd op vermoedens, gedachtenspinsels, of onverifieerbare afgeluisterde telefoongesprekken en andere 'Colin Powell' argumenten.
En weer meer hoogdraverij. Ik ben klaar met je posts. Voor elk van jouw bronnen tien andere meer gerenommeerde die een ander en beter verhaal schetsen, waarvan er genoeg in dit topic verschijnen.
pi_130779708
Dat ze verliezen merk je al omdat enkele Jihadisten stoppen met strijden en de media opzoeken om hun verhaal te doen. Jihadisten die andere Jihadisten oproepen om niet te komen vechten en erbij vertellen dat ze alleen gebruikt worden als ze komen, haha geweldig.

Mooi dat deze Jihadisten ook rustig aan ontwaken en doorhebben dat ze gewoon voor bedrijven en miljarden contracten vechten.
pi_130779865
Och, uitgelezen kans als je is in het echt wil vechten. :P

In het Nederlands leger is die kans niet bijster groot
pi_130779966
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Jij ziet de humor niet in van het feit dat amerikaanse militairen mogelijk mensen aan de macht gaan helpen die er hetzelfde gedachtengoed op nahouden als degenen die aanslagen op Amerika plegen oa de aanslagen van 11 september? Het is zo triest dat het grappig wordt.
pi_130779976
Hoe dan ook. Ik roep al maanden op Fok dat Assad nergens heen gaat en de president van Syrië blijft. Onze leiders(eigenaren) zijn lui geworden. Teveel zoet gegeten, ze zijn niet helder, maken domme beslissingen. Ze weten dat ze gas terug moeten nemen.

Arme petro dollar.
pi_130779990
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jij ziet de humor niet in van het feit dat amerikaanse militairen mogelijk mensen aan de macht gaan helpen die er hetzelfde gedachtengoed op nahouden als degenen die aanslagen op Amerika plegen oa de aanslagen van 11 september? Het is zo triest dat het grappig wordt.
:Y)
pi_130780160
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:11 schreef trancethrust het volgende:
En weer meer hoogdraverij. Ik ben klaar met je posts. Voor elk van jouw bronnen tien andere meer gerenommeerde die een ander en beter verhaal schetsen, waarvan er genoeg in dit topic verschijnen
ach, duizendfloppen moet je gewoon negeren. Begint elke discussie met het spelen op de man en is vervolgens volledig verbaasd dat hij door niemand serieus wordt genomen :7
Incelfrikandel
pi_130780265
Obama gelooft dat Congres zal instemmen met militaire interventie in Syrië

De Amerikaanse president Barack Obama heeft vertrouwen dat het Congres instemt met een militaire interventie in Syrië. Hij vraagt om een "snelle stemming". Een militaire actie zal Assads mogelijkheden om chemische wapens in te zetten beperken, aldus de president.

Obama deed zijn uitspraken nadat de Amerikaanse regering met het Huis van Afgevaardigden en de Senaat in een geheime bijeenkomst bijeen kwam om te praten over het bewijs van de vermoedelijke gifgasaanval in Syrië van 21 augustus. De regering hoopt de Congresleden te overtuigen van de noodzaak van een militaire actie tegen Syrië.

De Amerikaanse president Barack Obama maakte zaterdag bekend de toestemming van het Congres te willen voor een aanval op Syrië. John Kerry had eerder al gezegd dat de Verenigde Staten over overtuigende bewijzen beschikken dat er op 21 augustus een gifgasaanval is uitgevoerd bij de Syrische hoofdstad Damascus, en dat deze aanval het werk was van het regime van president Bashar Assad.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)entie-in-Syrie.dhtml
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:34:15 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130780325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:32 schreef UncleScorp het volgende:

De Amerikaanse president Barack Obama heeft vertrouwen dat het Congres instemt met een militaire interventie in Syrië. Hij vraagt om een "snelle stemming". Een militaire actie zal Assads mogelijkheden om chemische wapens in te zetten beperken, aldus de president.

Obama deed zijn uitspraken nadat de Amerikaanse regering met het Huis van Afgevaardigden en de Senaat in een geheime bijeenkomst bijeen kwam om te praten over het bewijs van de vermoedelijke gifgasaanval in Syrië van 21 augustus. De regering hoopt de Congresleden te overtuigen van de noodzaak van een militaire actie tegen Syrië.

De Amerikaanse president Barack Obama maakte zaterdag bekend de toestemming van het Congres te willen voor een aanval op Syrië. John Kerry had eerder al gezegd dat de Verenigde Staten over overtuigende bewijzen beschikken dat er op 21 augustus een gifgasaanval is uitgevoerd bij de Syrische hoofdstad Damascus, en dat deze aanval het werk was van het regime van president Bashar Assad.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)entie-in-Syrie.dhtml
Kan moeilijk iets anders zeggen.. :P
pi_130780375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:20 schreef zwaaien het volgende:

[..]

De Joden die wat doen?
Goldman Sach, JP Morgan Chase; de hele FED eigenlijk en het Amerikaans financieel systeem grotendeels beheren, de grote media beheren en Hollywood beheren. Kortom een enorme invloed hebben in de USA terwijl ze maar 1.5% van de bevolking zijn.

Uiteindelijk zijn Joden een enge sekte die alleen aan zichzelf denken en zich verheven voelen boven anderen...

Deze rijke en invloedrijke Joden bepalen vervolgens het Midden-Oosten beleid van het land met als enige doel hun broeders in Palestina het handje boven het hoofd te houden. Iets waar de gewone Amerikaan helemaal geen baat bij heeft overigens tenzij het van die apocalyptische evangelisten zijn die daadwerkelijk geloven dat Mohammed de Antichrist was en dat als Damascus in vlammen op gaat Jesus terug komt.
pi_130780428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Goldman Sach, JP Morgan Chase; de hele FED eigenlijk en het Amerikaans financieel systeem grotendeels beheren, de grote media beheren en Hollywood beheren. Kortom een enorme invloed hebben in de USA terwijl ze maar 1.5% van de bevolking zijn.

Uiteindelijk zijn Joden een enge sekte die alleen aan zichzelf denken en zich verheven voelen boven anderen...

Deze rijke en invloedrijke Joden bepalen vervolgens het Midden-Oosten beleid van het land met als enige doel hun broeders in Palestina het handje boven het hoofd te houden. Iets waar de gewone Amerikaan helemaal geen baat bij heeft overigens tenzij het van die apocalyptische evangelisten zijn die daadwerkelijk geloven dat Mohammed de Antichrist was en dat als Damascus in vlammen op gaat Jesus terug komt.
:') Over Syrië ging dit topic toch?
pi_130780435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:32 schreef UncleScorp het volgende:
I have a dream !
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:37:50 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130780457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

I have a dream !
:D
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:38:44 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130780475
quote:

[..]

Je raaskalt
pi_130780545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

:') Over Syrië ging dit topic toch?
Maar (Europese en Amerikaanse) Joden hebben het Midden-Oosten verpest omdat zij zich te goed voelden om samen te moeten leven met de inheemse bevolking :) . Dit trauma voor de Arabische Wereld heeft niet te onderschatten gevolgen gehad en de meeste conflicten in die regio zijn in de kern de oorzaak van de stichting van Israël en daarnaast ook door de Amerikaanse invloeden.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:42:22 #269
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130780595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, die blijven lekker zitten op zich plat te laten bombarderen _O- _O- _O-
Jij weet niks van strategische oorlogsvoering...te triest voor woorden :')
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:44:43 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130780670
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:42 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Jij weet niks van strategische oorlogsvoering...te triest voor woorden :')
quote:
Bron: The Guardian, niet de minste Britse krant..
pi_130780792
quote:
Syrian forces capture strategic northern town: opposition

(Reuters) - Syrian forces seized the strategic northern town of Ariha on Tuesday, an opposition group said, in a move that would open the supply line between the coastal stronghold and pockets of army control in a region that is largely rebel controlled.

Other activists, however, said the battle was not over and that rebels were still fighting the regime in Ariha, located near a major highway in the northern province of Idlib.

The Syrian Observatory for Human Rights, which reported the Assad military gain, said loyalist paramilitary forces, known as the National Defence Forces, stormed and captured Ariha under the cover of a fierce army artillery assault.

"This allows the regime in (coastal) Latakia to reconnect the land routes between them and their forces in Idlib province, which were under strain in an area surrounded by rebel forces," said Rami Abdelrahman, head of the Britain-based Observatory.

He said the army was now pummeling other nearby towns and mountainous territories where rebels may be based in an effort to cement control of the area.

Syria's 2-1/2-year conflict between Assad's forces and the rebels seeking to oust him has killed over 110,000 people, most of them civilians, according to the Observatory, which uses a network of activists across the country.

Some activists in Idlib said Assad's military had not yet captured the town, with air strikes and fierce clashes raging; but they were not optimistic the opposition would be able to push back the army.

"They still haven't taken it. But they will. They've seized a large piece and they'll slowly advance if the situation stays like this," said Ahmad, an activist living in the province, speaking by Skype. "They've been using air strikes and have reduced much of the town to rubble."

Other activists in the area reported seeing large numbers of Assad forces being moved in the direction of Ariha.

Assad's forces in recent months have gained ground in central Syria and around the capital Damascus, but have made no major dent in rebel control of large swathes of northern or eastern Syria.

The army has threatened a new campaign in the north but so far there has been no major assault. Instead, they appear to be trying to bolster their pockets of territory and slowly build up their forces.

Activists say civilian residents have mostly fled Ariha in the past weeks, due to the heavy air and artillery strikes. According to the Observatory, NDF forces began raiding and looting the town after storming it.

Ariha has been in and out of rebel control. It was taken by Islamist rebel brigades, including the domestic Ahrar al-Sham group and other units linked to al Qaeda, on August 24.

(Reporting by Erika Solomon; editing by Ralph Boulton)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9820DZ20130903

pi_130781080
quote:

[..]

Achterlijke anti-semiet.
pi_130781261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:57 schreef albertusperkamentus het volgende:

[..]

Achterlijke anti-semiet.
pi_130781470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:57 schreef albertusperkamentus het volgende:

[..]

Achterlijke anti-semiet.
En toch heeft hij voor de volle 100% gelijk

Maar blijf maar vooral roepen dat elke vorm van kritiek gelijk staat aan anti-semitisme :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_130781500
quote:

[..]

Achterlijke anti-semiet.
Het heeft weinig met hun achtergrond an sich te maken. Maar het is een feit dat een klein deel van de Amerikaans-Joodse gemeenschap enorm veel invloed heeft en dit gebruikt om hun pro-Israëlische agenda door te drukken. Dit via machtige lobbygroepen als het AIPAC en de ADL. Ook via het financieren van presidentiële campagnes etc. etc.
pi_130781613
quote:

[..]

gefrustreerde anti-semiet gespot
pi_130781618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maar blijf maar vooral roepen dat elke vorm van kritiek gelijk staat aan anti-semitisme :6
Ali_boo weet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het heeft weinig met hun achtergrond an sich te maken. Maar het is een feit dat een klein deel van de Amerikaans-Joodse gemeenschap enorm veel invloed heeft en dit gebruikt om hun pro-Israëlische agenda door te drukken. Dit via machtige lobbygroepen als het AIPAC en de ADL. Ook via het financieren van presidentiële campagnes etc. etc.
_O_
pi_130781619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

"Uiteindelijk zijn de joden een enge sekte... " Tja, een hele groep over één kam scheren, en dan bij joden ook nog weet ik niet hoe je dit anders kunt noemen.
pi_130781659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

"Uiteindelijk zijn de joden een enge sekte... " Tja, een hele groep over één kam scheren, en dan bij joden ook nog weet ik niet hoe je dit anders kunt noemen.
Ik vind de meeste sektes eng hoor.
pi_130781758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar (Europese en Amerikaanse) Joden hebben het Midden-Oosten verpest omdat zij zich te goed voelden om samen te moeten leven met de inheemse bevolking :) . Dit trauma voor de Arabische Wereld heeft niet te onderschatten gevolgen gehad en de meeste conflicten in die regio zijn in de kern de oorzaak van de stichting van Israël en daarnaast ook door de Amerikaanse invloeden.
Antisemiet gespot.

PS: Israël is ook verantwoordelijk voor de globale financiële crisis en voor het gat in de ozonlaag!
pi_130781795
quote:

[..]

en dan bij joden ook nog
Want?
pi_130781886
quote:

[..]

Heb je ooit de Torah gelezen ? Er zijn bepaalde elementen binnen de joodse gemeenschap die behoorlijk machtig ,invloedrijk , corrupt maar vooral psychopatisch zijn
Maar goed we dwalen wat af :P
Isreal zal een crusial rol gaan spelen als de VS besluit Syrie aan te vallen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_130781887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:17 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Want?
Lees het bericht nog eens overnieuw zou ik zeggen. Als je het niet snapt, heeft het ook geen zin om uit te leggen.
pi_130781899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lees het bericht nog eens overnieuw zou ik zeggen. Als je het niet snapt, heeft het ook geen zin om uit te leggen.
Leg eens uit, wat bedoel je?
pi_130781908
})
pi_130781922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Heb je ooit de Torah gelezen ? Er zijn bepaalde elementen binnen de joodse gemeenschap die behoorlijk machtig ,invloedrijk , corrupt maar vooral psychopatisch zijn
Maar goed we dwalen wat af :P
Niet gelezen, maar ik heb moeite met alles over 1 kam te scheren. Elke bevolkingsgroep heeft rotte appels, maar ook heel veel goede mensen. Ik stop met afdwalen bij deze :)
pi_130781952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Israël heeft de VS al voorzien van zogenaamd "bewijsmateriaal" inzake het gebruik van gifgas door het regime van Assad. Uiteraard is dit bewijs 'geheim', dat begrijp je wel. :')
pi_130782128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:22 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Israël heeft de VS al voorzien van zogenaamd "bewijsmateriaal" inzake het gebruik van gifgas door het regime van Assad. Uiteraard is dit bewijs 'geheim', dat begrijp je wel. :')
Ben benieuwd, de VS komt daar niet mee weg, zeker niet nu Rusland beweert bewijs te hebben dat de rebellen achter de aanval zitten
pi_130782140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ben benieuwd, de VS komt daar niet mee weg, zeker niet nu Rusland beweert bewijs te hebben dat de rebellen achter de aanval zitten
Precies, spannend dus allemaal. :)
pi_130782143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:22 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

bron ?
pi_130782353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niet gelezen, maar ik heb moeite met alles over 1 kam te scheren. Elke bevolkingsgroep heeft rotte appels, maar ook heel veel goede mensen. Ik stop met afdwalen bij deze :)
Heb dan ook geen probleem met de grootste deel van de jooden . However de rotte appels die slecht een klein deel van de gemeenschap vormen, hebben zon grote invloed op de rest van de wereld dat het ''achterlijk'' is om deze niet te benoemen
pi_130782373
quote:

[..]

Heb een half uur gezocht (en vind ik wel even genoeg) maar kan het specifieke niet meer terugvinden. Heb zoveel artikelen gezien inmiddels en het stond er niet als hoofdmoot maar als bijzaak bij.

Het komt in ieder geval hierop neer.

"Met Tomahawk raketten zullen strategische en millitaire locaties van Assad op de centimeter nauwkeurig uitgeschakeld worden, zoals militaire vliegvelden en ammo-depots".

Zoals Obama steeds benadrukt: een beperkte militaire actie.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:35:56 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130782404
quote:
Obama: ik heb wél strategie voor Syrië - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag beklemtoond wél een strategie te hebben voor de kwestie Syrië. Die kan meer hulp aan de Syrische oppositie betekenen. Hij zei voorts er ook van overtuigd te zijn dat de Amerikaanse volksvertegenwoordigers zijn voorstel voor militaire actie tegen Syrië steunen. Hij wil dat het Congres daar snel over stemt.

De aanval die Obama voor ogen heeft, „vermindert de capaciteiten van de Syrische president Assad om chemische wapens te gebruiken”, aldus Obama. Hij werft in Washington politieke steun voor aanvallen met een beperkte omvang op Syrië. Tal van parlementariërs vrezen dat de president niet goed weet wat hij met de Syrische burgeroorlog aan moet en dat militaire actie daarom nu op zijn zachtst gezegd ondoelmatig wordt.

Bron: www.telegraaf.nl
pi_130782416
[..
pi_130782431

[ Bericht 100% gewijzigd door Ali_boo op 03-09-2013 17:38:04 ]
pi_130782516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja dit, maar dan stond het nog ergens iets specifieker een paar dagen geleden. Nah ja.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:39:38 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130782551
quote:
Onderzoeker slachting Syrië loopt over - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

Een deskundige die betrokken is bij Syrisch onderzoek naar het vermeend gebruik van chemische wapens in een voorstadje van Aleppo, is volgens de oppositie overgelopen. De man, Abdeltawwab Shahrour, was betrokken bij het officiële onderzoek naar massaslachtingen in Khan al-Assal in maart.

Daarbij gebruikten de rebellen chemische wapens volgens de regering in Damascus. De rebellen beschuldigen het regime van het gebruik van die wapens. Shahrour zou hun standpunt nu ondersteunen.

In juli volgde opnieuw een slachting in Khan al-Assal, ten zuidwesten van Aleppo. Toen vermoordden jihadisten tientallen ongewapende militairen en burgers nadat ze de plaats hadden veroverd.
.

Bron: www.telegraaf.nl
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:40:32 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130782584
quote:
Republikeinse leider: we moeten Obama's plan voor aanval Syrië steunen

John Boehner, de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden in de Verenigde Staten, steunt president Obama's oproep om een aanval te doen op Syrië. Hij vindt dat zijn collega-congresleden hetzelfde moeten doen.

Boehner zei verder dat alleen de Verenigde Staten Syrië kunnen stoppen en dat het gebruik van chemische wapens door het Syrische regime vraagt om een reactie. De bondgenoten van de Verenigde Staten moeten weten dat de VS klaar is om zijn verantwoordelijkheid te nemen als het nodig is, aldus Boehner.

Nancy Pelosi, die voorzitter is van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, toonde zich ook voorstander van Amerikaanse ingrijpen in Syrië. Het gebruik van chemische wapens 'kan niet worden genegeerd', zei ze. Pelosi zei niet te geloven dat het Congres de resolutie die Obama dit weekend stuurde over een aanval op Syrië zal wegstemmen.

Obama zei afgelopen zaterdag klaar te zijn het bevel voor een aanval op Syrië te geven, als vergelding voor de gifgasaanval van 21 augustus die in de ogen van de Amerikanen zeker is gepleegd door het Syrische regime van president Assad. Hij wilde die beslissing eerst voorleggen aan het Congres in de Verenigde Staten, dat bestaat uit de Senaat en het Huis van Afgevaardigden. In het Huis van Afgevaardigden hebben de Republikeinen een meerderheid.

Bron: Volkskrant
pi_130782595
quote:
House Majority Leader Eric Cantor tweets: "I intend to vote to provide the President of the United States the option to use military force in Syria."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')