abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130745473
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ken je trouwens Assad zijn verjaardag ?
11/9
:D
Ik vermoed een complot!!
pi_130745873
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:42 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Ik vermoed een complot!!
Verjaardagscadeautje van Bush ;(
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 2 september 2013 @ 16:59:35 #253
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130746085
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)ently-by-israel.html

Toch opvallend dat Israël zo stil is in dit conflict. Normaal zijn ze altijd zo welbespraakt.
Wie zegt dat ze niets doen? Israel handelt altijd achter de schermen zoals het moet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130746145
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:54 schreef DeToffifee het volgende:
Denk het niet. Ik hou hier niet eeuwenlange betogen dat het vooral maar niet de Syrische regering is geweest.
Nee, referenties voor je mening, en argumenten ter onderbouwing, kom ik bij jou niet echt tegen. Dat maakt het mogelijk je reacties kort te houden. Keurige hapklare brokken. Maar het blijft dan niet meer dan een mening. Ik doe mijn best te laten zien waar ik mijn informatie vandaan haal, en hoe ik aan die mening kom. En dan zie ik niet hoe de Syrische regering verantwoordelijk kan zijn voor wat er vorige week is gebeurd. Waarbij ik ook nog aanteken, dat nog altijd niet duidelijk is wat dat dan precies was, wat er is voorgevallen.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130746230
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:10 schreef DeToffifee het volgende:
Hier mee eens.
Het gaat er de VS dus ook om dat de mogelijkheid op chemische wapens gestopt wordt.
Waar leidt je dat in Godsnaam uit af?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130747131
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:42 schreef expans het volgende:

[..]

Voor de mensen die net komen kijken alleen omdat het onderwerp trending is door de USA, kan het nogal ingewikkeld zijn ja :P.
Voor die mensen zou dit artikel wel helpen :P

9 questions about Syria you were too embarrassed to ask
Incelfrikandel
pi_130747714
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

9-questions-about-syria-you-were-too-embarrassed-to-ask
Vanaf vraag 6 (Why hasn’t the United States fixed this yet?) gaat het definitief richting 'zijspoor'. Daarvóór leunt de machinist al vervaarlijk over.

DIT is actueler.
pi_130748030
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:53 schreef rakotto het volgende:

[..]

Had liever een grotere foto gezien van de landkaart van Syrie dan de gezicht van Bashar. :'(
Sorry, volgende keer ;)
pi_130748105
Uit de VS komen duidelijke geluiden dat Obama hoe dan ook ten strijde trekt. Of het Congres nou instemt, of niet.

Dat het Congres tegen zou stemmen, is ook allerminst zeker. Om niet te zeggen 'utopisch'. Volksvertegenwoordigers die tegen stemmen, kunnen fluiten naar hun subsidies van het 'financieel/militaire'-complex, en de Israël-lobby. En dat is serieus geld voor de meesten! Zonder die centen geen campagne voor herverkiezing. Zonder herverkiezing, geen 'pluche' en geen macht.

De Amerikanen sturen nóg meer schepen richting Syrië. Gemeld werd dat er een vliegkampschip onderweg was (de Nimitz). Maar die vaart niet alleen. Blijkbaar voelt Obama de behoefte om het gat dat de Engelsen en de Fransen in zijn 'begroting' hebben getrokken door af te haken, te vullen met meer Amerikaanse wapensystemen.

Er wordt op gespeculeerd dat toestemming van het Congres Cameron de moed zal geven om het Lagerhuis de duimschroeven aan te draaien voor een tweede stemronde.

Ook hier op het forum is al geconstateerd, dat de woordkeuze van de Amerikanen meer en meer opschuift richting het benadrukken van de verantwoordelijkheid van Assad. Met andere woorden: Ook al was het gas van de rebellen, en heeft Engeland het geleverd, en is het betaald door de Saoedi's, dan nóg is het de schuld van Assad!
  maandag 2 september 2013 @ 18:16:17 #260
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130748408
Dit moeten we dan steunen :')

Dat het regeringsleger nog lang doorgaat met het neerslaan van deze zogenaamde "rebellen".
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130748468
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef Jachtgeweer het volgende:

Dat het regeringsleger nog lang doorgaat met het neerslaan van deze zogenaamde "rebellen".
Geplaatst: 27 juli 2013
Hoeveel massacres heeft het regime uitgevoerd in de tussentijd?

Als alle ramptoeristen nou eens stoppen met reageren en gewoon vanaf de zijlijn toekijken en de vaste users relevante dingen posten (die niet een maand oud zijn)? :(
pi_130748748
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 14:30 schreef Logician het volgende:
Mijn zoon van 11 was gisteren aan het meekijken en ging alle opties bij hemzelf na, wat als dit wat als dat, zijn oplossing was een onzichtbare drone die alleen Assad zou pakken zodat er zo weinig mogelijk mensen dood zouden gaan.. :')
Waarom dat gezichtje erbij?
pi_130748833
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom dat gezichtje erbij?
Minder CoD laten spelen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130749175
Senaat VS buigt zich dinsdag over Syrië

De ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie, John Kerry en Chuck Hagel, zullen voor de Senaatscommissie voor Buitenlandse Zaken komen getuigen. Dat meldden Amerikaanse media, waaronder The Washington Post. Nu.nl
pi_130749189
quote:

Amen to that.
pi_130749452
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

9 questions about Syria you were too embarrassed to ask
Goed artikel!

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:51 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Vanaf vraag 6 (Why hasn’t the United States fixed this yet?) gaat het definitief richting 'zijspoor'. Daarvóór leunt de machinist al vervaarlijk over.

DIT is actueler.
Slecht artikel.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130749944
quote:

quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Amen to that.
Die bovenstaande gekken lopen nu al een redelijke tijd in Syrie los. Is de oplossing echt ze gewoon hun gang te laten gaan? Assad was echt niet beter ofzo hoor, vergelijk met hoe deze zooi begon 2 jaar terug. Dan maar elkaar laten afmaken? De rest van de Syriers laten stikken?

Niet alle oppositie in Syrie verdraagt overigens die extremisten; alhoewel de georganiseerde oppositie oproept alleen het regime aan te vallen, zijn er ook schermutselingen onderling. Niet gek wanneer je zogenaamde bondgenoten het onthoofden en opeten van harten van burgers als hobby heeft.
In die zin is het in Assad's voordeel geweest dat hij die Jihadisten heeft binnengelaten: het verdeelt zijn oppositie en laat hem nu terugkomen. En dit wil je door laten gaan?

Dit allemaal los van de vraag of een militair ingrijpen zoals die nu lijkt te gaan komen uberhaupt wel als ondersteuning van die rebellen gezien kan worden. Meer waarschijnlijk haalt het weinig uit.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130750136
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:17 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Nee. In je krampachtige verlangen om je te onderscheiden van een fictieve groep die jij brandmerkt als 'aluhoedjes', beschuldig je er anderen van onwaarheden te verkondigen. Terwijl je dat zelf doet. En als je er dan op gewezen wordt dat je zelf onwaarheden de wereld in stuurt, blijkt dat je een gelovige bent, met lak aan de feiten?
Je analyseert teveel. Ik dacht dat de vn het was maar blijkbaar de vs.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 2 september 2013 @ 19:23:00 #269
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130750912
Egypte zou de oorlogsschepen van de USA in de Rode zee niet door moeten laten. :N
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130751763
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:04 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Waar leidt je dat in Godsnaam uit af?
Uit de plannen van Obama. En zo kort kan je zijn in je bewoordingen, soms.
Maar omdat het anti-Amerika sentiment hier zo groot is, wordt dat niet geloofd. Daar kan ik niets aan doen.

En verder ben ik geen ramptoerist, maar iemand die het oprecht kan schelen dat er verder geen gifgas gestrooid gaat worden. En volgens mij heb ik net zo veel recht in een topic te zitten als iedereen :)
pi_130752593
Frankrijk: Syrisch gifgas is bedreiging voor onze veiligheid

Volgens de Franse regering vormt de Syrische aanval met chemische wapens een bedreiging voor zowel de Franse als de wereldwijde veiligheid. De gifgasaanval was zo massaal, dat het land zeker weet dat het Syrische regime er achter zit. De oppositie zou niet in staat zijn geweest om deze uit te voeren.

De Franse inlichtingendienst komt daarmee tot ongeveer dezelfde conclusies als de Amerikaanse. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zette die conclusies afgelopen vrijdag tijdens zijn persconferentie uiteen.

President Bashar al-Assad heeft direct gereageerd op de Franse beschuldigingen. Als Frankrijk militair ingrijpt in Syrië, zal Assad het land beschouwen als 'staatsvijand'.

RTL Nieuws
NieuwsBuitenlandShare
02 september 2013 14:50
NAVO-baas: wereld moet reageren op gifgasaanval

De internationale gemeenschap moet reageren nu het erop lijkt dat Syrië chemische wapens heeft gebruikt. Die oproep deed NAVO-baas Rasmussen maandag tijdens zijn maandelijkse persconferentie.

"Het gebruik van chemische wapens mag niet worden genegeerd." Zonder in te gaan op details zei Rasmussen ervan overtuigd te zijn dat er in Syrië een aanval is gepleegd met chemische wapens en dat het Syrische regime hiervoor verantwoordelijk is.

"Het is mijn vaste overtuiging dat de internationale gemeenschap moet reageren. Anders sturen we dictators over de hele wereld het signaal dat zij chemische wapens kunnen gebruiken zonder reactie."

Hoe de internationale gemeenschap moet reageren, hangt af van de beslissing van de individuele landen, aldus Rasmussen. Zo werkt het in een democratie, aldus de NAVO-baas, die geen verdere, actieve rol ziet voor de alliantie.

De NAVO ondersteunt de aangesloten landen, waaronder Nederland, door beschikbaar te zijn voor consultatie. Daarnaast ondersteunt de NAVO bondgenoot Turkije, waarbij onder meer Nederlandse Patriotsystemen de Turkse stad Adana en haar bevolking beschermen tegen aanvallen met raketten uit Syrië.
  maandag 2 september 2013 @ 20:04:28 #272
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130753075
Frankrijk heeft niks te zoeken in Syrië. De koloniale tijd is al lang over.
pi_130753209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:23 schreef rakotto het volgende:
Egypte zou de oorlogsschepen van de USA in de Rode zee niet door moeten laten. :N
En jij denkt dat de Amerikanen daar van onder de indruk zouden zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130753245
quote:

Nee, de Shabiha-militie die, gesponsord door Assad, vrouwen en kinderen uitmoorden, dat zijn lieverdjes. 1 2 3

En laten we deze 13-jarig jongetje dat gemarteld en vermoord werd ook niet vergeten.

Nogmaals je kan Assad geen morele superiortiteit toespelen t.o.v. de rebellen!!!!!!!!!! o|O
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 2 september 2013 @ 20:09:31 #275
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130753356
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:07 schreef McNulty het volgende:

[..]

Nee, de Shabiha-militie die, gesponsord door Assad, vrouwen en kinderen uitmoorden, dat zijn lieverdjes. 1 2 3

En laten we deze 13-jarig jongetje dat gemarteld en vermoord werd ook niet vergeten.

Nogmaals je kan Assad geen morele superiortiteit toespelen t.o.v. de rebellen!!!!!!!!!! o|O
Toch betwijfel ik het of dit directe orders van Assad zijn, het is moeilijk om iedereen in de gaten te houden in een land dat in chaos ligt.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')