abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130768952
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
pi_130769015
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië

Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.

"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.

Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.

Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.

De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130769051
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130769084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië

Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.

"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.

Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.

Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.

De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
Deze is ook leuk:

MPs demanded an explanation from government ministers Monday after finding out that the UK granted licenses to export chemicals to Syria that could have been used to produce nerve gas. The licenses were granted on the eve of the Syrian civil war.

Export licenses for sodium fluoride and potassium fluoride were granted in January 2012, in the full knowledge that both substances “could also be used as precursor chemicals in the manufacture of chemical weapons,” according to a report published by the House of Commons Committee on Arms Export Controls in July.

Angus Robertson, a Scottish National Party MP, told RT that the issue was raised in the House of Commons during defense questions on Monday after unrest surrounding the issue bubbled over the weekend.

“Defense ministers had to explain why it was that the UK would even consider granting an export license,” he said, adding that it was "impossible to tell" whether rebels could have got hold of the chemicals should they have made it into the country.

http://rt.com/news/britain-sold-nerve-chemicals-283/
pi_130769695
Arabische Liga plots tegen militaire actie

De Arabische Liga veegt nu ook een militaire interventie in Syrië van tafel. Dat is opnieuw een flinke opdoffer voor de Amerikaanse president Obama, want gisteren riepen de Arabische landen nog op tot actie. De NAVO hamert er opnieuw op dat de wereld sterk moet reageren en dat de gifgasaanval van het Syrische regime niet ongestraft kan blijven.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ilitaire-actie.dhtml
pi_130769885
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet maken :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:59:05 #107
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..

Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K. ^O^

En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:04:10 #108
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.
En aan alle boomknuffelaars en wereldverbeteraars die denken dat dat ook wel lukt met een goed gesprek en "bloemetjes in je haar", wakker worden hippies, vrijheid is een groot goed dat het verdient verdedigd te worden, desnoods met geweld.
Vrede brengen door oorlog.....

Juist....
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:06:31 #109
241662 Jian
Well, well, well
pi_130770604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Juist....
Ah, de 1e hippie meldt zich O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:07:41 #110
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130770623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:09:16 #111
241662 Jian
Well, well, well
pi_130770649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Maar natuurlijk, ....... hippie :*
pi_130770697
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef trancethrust het volgende:
Begin eerst maar eens met het lezen van het ding waar ik `goed artikel' over schreef, want gezien je andere posts heb je ook daar geen kaas van geproefd. Of heb je daar weer een explicitiete verwijzing naar nodig?
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.

Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel. ;)
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130770712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Juist....
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130770856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
:P
pi_130770884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
Dat zijn republikeinen die achter hun republikeinse president zijn blijven staan. Niet onbelangrijk om te vermelden.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:30:46 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_130771008
Dit artikel gaat wel een beetje ver, maar een reactie eronder geef toch wat om over na te denken:

http://www.zerohedge.com/(...)-lbod-worlds-secrets
quote:
So the Binladin family (Saudi-Arabie) owns a piece of th Carlyle Group, which owns a piece of Booz Allen, which does the top secret total world survelience grid for the NSA. That hurts my brain.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130771088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:12 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.

Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel. ;)
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:38:14 #118
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130771148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
DIt en de staat Israel die toen gecreeerd is met alle ellende die daaruit voort gekomen is.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:39:26 #119
132191 -jos-
Money=Power
pi_130771177
quote:
Aanval chemische wapens Syrië herhaling geschiedenis?
02-09-2013 Uitzending
Verslag Simone Timmer

De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties staan onder hoge druk. Ze moeten vaststellen of er een gifgasaanval is geweest in Syrië. De VN'ers zijn er niet op uitgestuurd om te kijken wie de aanval daadwerkelijk heeft uitgevoerd.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haling_geschiedenis_

quote:
THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:51:32 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_130771385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je zegt het goed "koude" en wij zaten aan de "goede" kant van de muur!
pi_130771691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130771722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf ook wel dat er essentiele verschillen zijn tussen beide situaties?
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:09:00 #123
241662 Jian
Well, well, well
pi_130771733
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
Waar heb je het in hemelsnaam over. Lees gewoon eerst wat ik schrijf voordat je met commentaar komt.
pi_130771754
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.
pi_130771922
Rusland signaleert gelanceerde raketten in Middellandse Zeegebied

quote:
Rusland heeft dinsdagochtend de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax. .

De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.

Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')