Niet heel overtuigend, Del Ponte heeft geen bewijs wat ze voor die claim kan aandragen. De rest van het VN-team heeft zich ook gedistantieerd van haar uitspraak.quote:Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:
http://nos.nl/artikel/503(...)ebruikten-sarin.html
Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:
[..]
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
Sorry, maar Assad's acties vallen echt niet goed te praten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.
Ik weet ook niet de precieze cijfers, maar wie zegt er dat heel het land tegen Assad is? Zolang er een meerderheid is die achter hem staat, waarom zou hij dan gaan bukken voor de minderheid? Hier in Nederland word het land toch ook geregeerd door de kandidaat met de meeste stemmers?
quote:The government responded to the protests with large arrests, torture of prisoners, police brutality, censorship of events, and some concessions. However, the protests continued to grow. In late-April, Assad began launching large-scale military operations against restive towns and cities. The operations involved the use of tanks, infantry carriers, and artillery, leading to a large number of civilian deaths.
Bronquote:However, in response to the use of lethal force against unarmed protesters, many soldiers and low-level officers began to desert from the Syrian Army. Many soldiers who refused to open fire against civilians were summarily executed by the army. The first defections occurred during the April Daraa operation.
http://en.alalam.ir/news/1512664#sthash.qzaK5nNq.epBBqbuI.dpufquote:Al-Qaeda linked terrorists in Syria have beheaded all 24 Syrian passengers traveling from Tartus to Ras al-Ain in northeast of Syria, among them a mother and a 40-days old infant.
Een Iraanse bron is net zo objectief als CNN/NOS.quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
http://en.alalam.ir/news/1512664#sthash.qzaK5nNq.epBBqbuI.dpuf
Deze mensen wil de VS en Frankrijk dus helpen?
De bron is dan wel Iraans maar dat hoeft het niet minder waar te maken.
Maronietenquote:Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat grappen die men in Libanon over Syriers verteld
A Little Boy in a Bus: A little Lebanese kid walks into a city bus and sits right behind the Syrian driver and starts yelling: “If my dad was a bull and my mom a cow I'd be a little bull.” The driver starts getting mad at the noisy kid, who continues with: “If my dad was an elephant and my mom a girl elephant I would be a little elephant.” The kid goes on with several animals until the Syrian bus driver gets so angry and yells at the kid: “What if your dad was gay and your mom was a bitch?!” The Lebanese kid smiles and says: “I would be a Syrian bus driver.”
Syrians on the Moon?
Q: What do you call 1 Syrian on the moon?
A: Problem.
Q: What do you call 10 Syrians on the moon?
Q: What do you call a 100 Syrians on the moon?
Q: What do you call all the Syrians on the moon?
A: … Problem Solved!
FLASH !!!!:
A big earthquake took place in Syria …
1,000,000 persons have been killed …
USA offered to send money.
France offered to send food.
Canada offered to send clothes.
Lebanon offered to send 1’000’000 Syrians for replacement!!
Nog veeeeel meer
http://www.geocities.ws/above7seas/syrianjokes.html
quote:(Reuters)USS Nimitz carrier group sails into Red Sea in 'prudent' move
The USS Nimitz aircraft carrier and four other ships in its strike group moved into the Red Sea early on Monday, U.S. defense officials said, describing the move as "prudent planning" in case the ships are needed for military action against Syria.
The officials said the Nimitz entered the Red Sea around 6 a.m. EDT (1000 GMT), but the strike group had not received any orders to move into the Mediterranean, where five U.S. destroyers and an amphibious ship, the USS San Antonio, remain poised for possible cruise missile strikes against Syria.
I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Vandaar hun haat tegen Syrië en Hezbollah en hun collaboratie met Israël.
Dat laatste keur ik ten zeerste af maar ik begrijp hun positie wel.
Ha flauwquote:Op maandag 2 september 2013 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."
"That's revolting." I replied.
"No, that's our second most popular."
Lol " rebellen die strijden voor democratie" ... hopelijk zie je zelf het grappige in deze zin.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Er zijn 1200 verschillende milities die vechten in Syrië..quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Another suicide car bomb attack in Syria today.quote:
Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?quote:Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.
Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
In ieder geval niet meer dan Rusland en Iran doen.quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
Tsja, een mens moet wat.quote:Op maandag 2 september 2013 22:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.
Tsja, misschien kunnen ze de Olympische Spelen beveiligen tegen door Saoedi-Arabië gesteunde Tsjetsjenen? Circassiërs staan bekend om hun militaire competentie, een zeldzaamheid in het Midden-Oosten (en de Caucasus in mindere mate).quote:Op maandag 2 september 2013 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.
Rusland wil ze ook niet echt opnemen want die organiseren volgend jaar op hun grond de Olympische Spelen
Ik kan me volledig vinden in jouw posts !quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.
Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan)
Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..quote:Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.
Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?quote:Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |