Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.
Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syriëquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
Deze is ook leuk:quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië
Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.
"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.
Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.
Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.
De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet makenquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..
Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K.![]()
En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
Vrede brengen door oorlog.....quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.
En aan alle boomknuffelaars en wereldverbeteraars die denken dat dat ook wel lukt met een goed gesprek en "bloemetjes in je haar", wakker worden hippies, vrijheid is een groot goed dat het verdient verdedigd te worden, desnoods met geweld.
Ah, de 1e hippie meldt zichquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vrede brengen door oorlog.....
Juist....
Maar natuurlijk, ....... hippiequote:Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef trancethrust het volgende:
Begin eerst maar eens met het lezen van het ding waar ik `goed artikel' over schreef, want gezien je andere posts heb je ook daar geen kaas van geproefd. Of heb je daar weer een explicitiete verwijzing naar nodig?
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vrede brengen door oorlog.....
Juist....
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
Dat zijn republikeinen die achter hun republikeinse president zijn blijven staan. Niet onbelangrijk om te vermelden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
quote:So the Binladin family (Saudi-Arabie) owns a piece of th Carlyle Group, which owns a piece of Booz Allen, which does the top secret total world survelience grid for the NSA. That hurts my brain.
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:12 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.
Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel.
DIt en de staat Israel die toen gecreeerd is met alle ellende die daaruit voort gekomen is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haling_geschiedenis_quote:Aanval chemische wapens Syrië herhaling geschiedenis?
02-09-2013 Uitzending
Verslag Simone Timmer
De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties staan onder hoge druk. Ze moeten vaststellen of er een gifgasaanval is geweest in Syrië. De VN'ers zijn er niet op uitgestuurd om te kijken wie de aanval daadwerkelijk heeft uitgevoerd.
quote:THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
Je zegt het goed "koude" en wij zaten aan de "goede" kant van de muur!quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!quote:
Je begrijpt zelf ook wel dat er essentiele verschillen zijn tussen beide situaties?quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
Waar heb je het in hemelsnaam over. Lees gewoon eerst wat ik schrijf voordat je met commentaar komt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
quote:Rusland heeft dinsdagochtend de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax. .
De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.
Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Rusland signaleert gelanceerde raketten in Middellandse Zeegebied
[..]
quote:Two and a Half Years Later: Inside 'Liberated' Syria
I hadn't been to Syria since August 2010, seven months before the start of the Revolution. In the ensuing two and a half years, I watched from afar, torn between the idealistic rhetoric of a glorious revolution and warnings of Western imperialism and intervention.
Even before arriving in Syria, it was clear the Syria of 2010 was long gone. On my flight to Southern Turkey, I sat next to a Free Syrian Army fighter. While I was going into Syria as a witness, he was going to fight, leaving his home, comfortable life and prosperous businesses behind. As we deboarded, I wished him safety. "I'm content," he responded, "I either die as a martyr or I live to see Syria free. Once Bashar is ousted, I'll let the politicians take it from there." In 2010, I could have never imagined speaking to another Syrian -- a fighter much less -- about martyrdom, freedom and the ouster of Assad. But this was the Syria of 2013.
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
Dat is de Russische tijd. Dat was dus 8:16 onze tijd. Anyway, zo'n ding kan niet langer dan een half uur onderweg zijn in de Middellandse zee. Lijkt me dus niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"
Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.
De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.
Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ddellandse-Zee.dhtml
Hier melden ze 10.16u
Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:39 schreef -jos- het volgende:
THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
quote:Mujahideen kill commander responsible for chemical massacre
Publication time: 31 August 2013, 12:27
According to Jihadi sources, cited by the UmmaNews, Syrian Mujahideen declared that a brigadier general Mohamed Aslan, claimed to be responsible for the chemical massacre in Syria's Ghouta on August 21, 2013, was eliminated.
The eliminated Allawite was the leader of the department of chemistry at the so-called Republican Guards of Assad. Details are not given.
Many civilians including mostly children and women were killed during the chemical attack held by Assad regime on Aug. 21, 2013, causing a big indignation in international public opinion and arguments over a military intervention in Syria.
In addition, Republican Guards are accused of actualizing many attacks against the opponents in Syria, including chemical massacres.
Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"
Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ddellandse-Zee.dhtml
Hier melden ze 10.16u
Misschien was het de Franse Marinequote:Op dinsdag 3 september 2013 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?
Daar liggen die bodems van de VS toch niet?
Allez-seule van de Fransozen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien was het de Franse Marine
Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...
[..]
Toen ik hem copy paste stond dat er inderdaad ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
Als er al berichten zijn dat hij dood is denk ik niet dat iemand gelooft dat het deze man is als ze hem niet laten zien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.
Ze zijn ertoe in staatquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed daarom dat het uitstel van actie gebruikt wordt om een perfecte CGI rendering van hem te maken....
Mogelijk Israel dus.quote:Rami al-Lolah @RamiAlLolah 1m
#BreakingNews #IAF #Israel claim responsibility of firing test missile in the Mediterranean sea by an air fighter! #Russia
The fog of war.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ah de disinfo campagne is gestard zie ik.
Dat je geen werkende democratie kunt invoeren zonder, kijk maar naar Egypte. Scheiding van machten is de basis van elke democratie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.
http://www.nu.nl/buitenla(...)fgevuurd-israel.htmlquote:Raketten boven Middellandse Zee afgevuurd door Israël
De twee raketten die dinsdagmorgen door Russiche radarinstallaties werden gezien boven de Middellandse Zee zijn gelanceerd door de Israëlische strijdkrachten.
Foto: ANP
Dat meldt persburea Reuters.
In eerste instantie ontkende Isräel nog iets te weten van de lancering van twee raketten. Het zou gaat om een oefening samen met de Amerikaanse strijdkrachten in de regio.
De raketten zijn vermoedelijk in zee terechtgekomen.
Je blijft consequent wegrennen voor de inhoudelijke dialoog. Daar laat ik het dan maar bij. Totdat daar verandering in komt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:35 schreef trancethrust het volgende:
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.
Wat een verrassing.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)fgevuurd-israel.html
Matig: Israel-Russia relationsquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
hoe is de relatie tussen rusland en israel trouwens?
quote:Berichten uit Rusland dat er 'ballistische objecten' zijn gelanceerd in de Middellandse Zee hebben tot onrust geleid, onder meer op de Europese beurzen. Ook de olieprijs schoot omhoog.
Zo idioot ook dit economisch systeem, 1 klein bericht en meteen een onrustige economie.quote:Direct na de eerste berichten gingen de koersen van aandelen op Europese beurzen onderuit. Beleggers vroegen zich even af of de aanval op Syrië toch niet al begonnen was. Inmiddels hebben de beurzen zich iets hersteld, maar ze staan nog steeds op verlies.
Relatie van wederzijds begrip. Tamelijk veel Israëliërs komen uit Rusland.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
hoe is de relatie tussen rusland en israel trouwens?
Die smilie erbij kan ik niet goed plaatsen.quote:
Dan moet je eens leren wat een PI inhoudt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Die smilie erbij kan ik niet goed plaatsen.
Dat is mijn standaard-pi, betekent niets dus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Die smilie erbij kan ik niet goed plaatsen.
Bij de BBC hebben ze het erover dat het een test van Israel is.quote:U.S. Navy did not fire any missiles from ships in Mediterranean: spokesman
Israel wil gewoon die WW3 starten, het is namelijk het zionistisch gedachtegoed dat er nog een grote oorlog om israel komt en daarna de messias hun kusjes komt geven.quote:
Met je BNW-nonsens.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Israel wil gewoon die WW3 starten, het is namelijk het zionistisch gedachtegoed dat er nog een grote oorlog om israel komt en daarna de messias hun kusjes komt geven.
OH HA HE HA mooien garp gepost jongen!quote:
Ja hoor, steek de schuld maar weer op de Jodenquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Israel wil gewoon die WW3 starten, het is namelijk het zionistisch gedachtegoed dat er nog een grote oorlog om israel komt en daarna de messias hun kusjes komt geven.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nval-uitvoerden.htmlquote:'Kremlin heeft bewijs dat rebellen gifgasaanval uitvoerden'
Rusland beschikt over bewijzen dat rebellen 21 augustus aan de oostrand van Damascus chemische wapens hebben gebruikt. Dat stelt de Syrische ambassadeur in Moskou, Riyadh Haddad.
Hij heeft gewoon behoefte om onzin uit te kramen om de zoveel tijd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ja hoor, steek de schuld maar weer op de Joden
Nog geen 70 jaar verder, maar de geschiedenis herhaalt zichzel
Zo, opgelost. Een test om te kijken of iedereen wakker isquote:Russian Radars Detected Joint Israeli-US Missile Drill
Israeli Defense Ministry says Israeli Navy carried out joint operation at sea with the US Military.
Alleen zijn het nu de Joden die het doen. Rare wereld, hè?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef zwaaien het volgende:
[..]
De Joden die wat doen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Alleen zijn het nu de Joden die het doen. Rare wereld, hè?
Dat zijn niet onze vrienden; SA is al enige olieleverancier in staat om een onbeperkte oliestroom te garanderen en in ruil daarvoor beschermen wij de olievelden. Gewoon een zakelijke overeenkomst dus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet maken
De Messias die USA heet?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Haat zaaienquote:
Ja omdat sa op zijn beurt voor politieke instabiliteit zorgt in andere landen door miljoenen in rare groepen te pompen daarquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat zijn niet onze vrienden; SA is al enige olieleverancier in staat om een onbeperkte oliestroom te garanderen en in ruil daarvoor beschermen wij de olievelden. Gewoon een zakelijke overeenkomst dus.
Elke landen hebben een dubbele agenda.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja omdat sa op zijn beurt voor politieke instabiliteit zorgt in andere landen door miljoenen in rare groepen te pompen daar
Mooi artikel overigens. Een alinea die er uit springt voor de mensen hier:quote:
Supporteren van `de' rebellen (het is zeker niet 1 grote coherente groep) is duidelijk niet hetzelfde als het supporteren van `Al-Qaeda' (voor zover ze uberhaupt aanwezig zijn). De aanwezigheid van Jihadisten is verder juist in het voordeel van Assad daar het buitenlandse interventie verder ontmoedigt.quote:Through that interaction and others that I witnessed, it was clear that the Syrians did not welcome these foreign Islamists and viewed them as an evil, only second to the Syrian Regime and its allies. Indeed many Syrians suspected that there was a partnership of sorts between the "Islamiyeen" and the Regime. "While the Regime constantly targets FSA military posts," explained a Syrian man from Kafranbel, "it never targets the Jubhat or Dawlat's military posts."
Prima, ik praat ook liever met volwassenen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Je blijft consequent wegrennen voor de inhoudelijke dialoog. Daar laat ik het dan maar bij. Totdat daar verandering in komt.
Er staat in ieder geval wat gepland:quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.
Er is nog wat verwarring of het hier gaat om:quote:The 47th @THE_47th
[EXCLUSIVE] At 5pm this afternoon, Head of Medical Services in Assad's Chemical Warfare will hold a press conf. announcing his defection.
ofquote:the chief medical examiner of Aleppo with info about Khan Al Asal.
quote:Abdel Tawwab Shahrour; Head of Med Services in Chemical Warfare Branch of Army & Head of Aleppo Forensics
Bronquote:As Congress debates whether to authorize a military strike on Syria, the French government has released its declassified intelligence report on the Aug. 21 chemical weapons attack in the eastern Damascus suburbs.
France, the United States' only remaining potential partner for military intervention in Syria, agrees in broad strokes with the White House's view of the attack. Both governments present evidence that the Syrian regime launched chemical weapons on rebel-held neighborhoods, likely killing over 1,000 people. But in terms of its level of detail, the French report puts the U.S. intelligence assessment to shame.
While the American report focuses solely on the most recent attack, the French provide a comprehensive look at the nature of the Syrian chemical weapons program. The report includes a breakdown of the toxic agents that President Bashar al-Assad's regime is believed to have obtained: Hundreds of tons of mustard gas, tens of tons of VX gas, and several hundred tons of sarin gas.
Assad's sarin stockpiles, which the United States says were used in the Aug. 21 attack, reveal a "technological mastery" of chemical weapons, according to the French. The sarin is stored in binary form -- the two chemical precursors necessary to make the gas are kept separate, and only mixed immediately before use. This technological sophistication may be a key point when U.N. investigators release their report on the Damascus attack: If they find that the toxic agent used in the attack was an advanced form of sarin -- containing chemical stabilizers and dispersal agents -- the weapon will most likely have come from Syrian regime stockpiles.
While U.S. officials have conceded that they don't know if Assad himself ordered the use of chemical weapons, the French assessment rebuts claims that the Aug. 21 attack could have been the work of a rogue officer. France traces Syria's chemical weapons program to "Branch 450" of the innocuously named Center of Scientific Studies and Research, which Israel bombed in May. Only Assad and top members of his regime, the report says, have authority to order the branch to employ its deadly weapons. Nor does the report give credence to the idea of a rogue element within Branch 450 itself: The unit, it says, is "composed solely of Alawite military personnel ... [and] distinguished by a high level of loyalty to the regime."
Like the United States, the French relied on YouTube videos of the Aug. 21 attack for clues as to what occurred -- and even published six of the videos used in its analysis. The French were only able to confirm 281 casualties from the attack using open-source videos, far less than the 1,429 deaths that the U.S. assessment claims. However, the French report says that its modeling efforts, which attempt to project the full impact of the strike, are consistent with the higher death toll.
One of the biggest mysteries of this episode is why Assad would risk the ire of the United States by using chemical weapons. While some analyses suggested the rebels were making gains in Damascus, the conventional wisdom was that Assad was making military progress without the use of chemical weapons. The French report, however, suggests that Assad's position in the capital was weaker than had been supposed: "Our information confirms that the regime feared a large-scale opposition attack in Damascus," the assessment reads. The attack, it says, was intended to "secure strategic sites" that would allow Assad to control the capital, such as the Mezze military airport.
The French claim that Assad embarked on a massive cover-up to conceal the use of chemical weapons after the Aug. 21 attack. The Syrian military launched ground and air strikes on the eastern Damascus suburbs and denied investigators access to the area in the days following the assault, the report says. It also accuses Syrian soldiers of starting fires to "purify the atmosphere" of toxic agents. Such actions, the French assessment states, "confirm a clear intention of destroying evidence."
The French report may not change anyone's basic understanding of the Aug. 21 attack. But for those of us who try to understand the scope of the Syrian chemical weapons program, how it is operated, and the regime's assessment of its own strength, it contains clues that will be useful long after the current debate ends.
nigger, je moet het beestje bij de naam kunnen noemen, als de israelieten apocalyptisch bezig zijn zijn ze dat gewoon.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef zwaaien het volgende:
[..]
In welk opzicht zijn ze dan zo bezig?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nigger, je moet het beestje bij de naam kunnen noemen, als de israelieten apocalyptisch bezig zijn zijn ze dat gewoon.
gelukkig compenseert je tag die vreemde uitspraken van je wel een beetjequote:Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nigger, je moet het beestje bij de naam kunnen noemen, als de israelieten apocalyptisch bezig zijn zijn ze dat gewoon.
kan je deze gewaagde insinuatie bekrachtigen ?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Alleen zijn het nu de Joden die het doen. Rare wereld, hè?
Nee, Wahabieten bedoel je.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Elke landen hebben een dubbele agenda.
Zo willen SA dat hele M-oosten soennieten beheersen.
Met olie geld fincaniceren ze boel gewoon.
hoe dan ook, ze willen gewoon sjiettten vanaf krijgen.. allemaal aan 1 zelfde geloof groep..quote:
Joden en zionisten zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:16 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Provocatief.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:02 schreef zwaaien het volgende:
[..]
In welk opzicht zijn ze dan zo bezig?
Jij vind het blijkbaar normaal dat een land al vanaf de jaren 60 een ander land bezet? Als Syrie een ander land aan zou vallen is de wereld te klein over deze kwaardaardige bedoelingen maar als Israel (bezette gebieden) of de USA landen aanvallen is dit heel normaal onder het mom van het brengen van vrijheid en vrede........quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:29 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Zegt de man met een Assad afbeelding
Je moet wel onderscheid maken tussen die gestoorden die aan de macht zijn in Israel (waaronder zionisten) en het gewone joodse volk.quote:
Waarom blijven ze op die gestoorden stemmen dan? Ze zijn constant aan de macht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je moet wel onderscheid maken tussen die gestoorden die aan de macht zijn in Israel (waaronder zionisten) en het gewone joodse volk.
Supporteren is een anglicisme, maar ik begrijp wat je bedoelt. Dat 'de rebellen' niet één coherente groep is, is een open deur. Dat is het Amerikaanse leger ook niet. En het Syrische leger evenmin.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef trancethrust het volgende:
Supporteren van `de' rebellen (het is zeker niet 1 grote coherente groep) is duidelijk niet hetzelfde als het supporteren van `Al-Qaeda' (voor zover ze uberhaupt aanwezig zijn). De aanwezigheid van Jihadisten is verder juist in het voordeel van Assad daar het buitenlandse interventie verder ontmoedigt.
Alles terwijl er nog altijd tienduizenden gedood worden naarmate het conflict zich maar uitrekt.
Niet dat het relevant is, maar nee, het is geen modern anglicisme.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:56 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Supporteren is een anglicisme, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ik noem het omdat het minder een coherente groep is dan de voorbeelden die jij nu aanhaalt.quote:Dat 'de rebellen' niet één coherente groep is, is een open deur. Dat is het Amerikaanse leger ook niet. En het Syrische leger evenmin.
Prima.quote:[Irrelevante geschiedenisles]
Dat is bekend, en niet in tegenspraak wat ik zei, meer relevant dan bovenstaande, maar nochtans niet in ondersteuning van je latere verhaal. M.a.w., waar wil je heen?quote:Al Zawahiri is een 'Moslim-broeder' van het eerste uur, en alleen al daardoor een fel tegenstander van Assad.
...
Irrelevant, los van of je visie over Westerse democratie klopt. Dat is een compleet andere discussie. Als je zegt dat bepaalde elementen in het M.O. gesupporteerd worden door `het westen': ja, dat is duidelijk. Wat voor conclusie je daaraan verbindt wat betreft Syrie blijft echter compleet vaag.quote:Sinds 'democratie' in het Westen als begrip is losgeslagen van zijn ankers, en is omgetoverd tot 'de meerderheid bepaalt' (wat de 'Founding Fathers' beslist NIET voor ogen stond!), hebben de Salafisten in het Midden-Oosten vleugels gekregen. Hun gedroomde Kalifaat dichter bij dan ooit! Met steun van de VS, Engeland, Frankrijk en Israël, notabene.
Ik snap niet dat democratie altijd de go-to oplossing moet zijn, maar dat terzijde.quote:De oplossing van het conflict in Syrië, zou het een integer conflict zijn tussen ideologisch verschillende groeperingen, zou het 'vredesoverleg' zijn. Met als doel te komen tot een solide, moderne Grondwet, en vrije verkiezingen binnen dat kader.
Pertinent onwaar. Dat is gedurende 2 jaar de enige poging geweest van de VS en het westen i.h.a. ter ontmanteling van het conflict.quote:Iets wat zowel de VS, [..] van het prille begin af verwerpen, en frustreren.
Het enige wat eng is voor de VS en omliggende landen is de bijbehorende onstabiliteit.quote:...
De Amerikanen omdat het hun greep op het Midden-Oosten verzwakt, als ineens allerlei landen daar hun eigen toekomst mogen gaan bepalen.
Irrelevant, weer dezelfde compleet andere discussie.quote:Terwijl de Amerikanen in eigen land de klok ook al in rap tempo terugzetten, om de principes van de 'Founding Fathers' met wortel en tak uit te roeien, omdat het hun plannen voor een 'maakbare samenleving' frustreert.
Je vergeet het 'quote:
quote:Sara Ackerman @saramikaila19m
French intel confirms use of sarin in two other #Syria attacks in April – in Saraqeb and Jobar
Al Arabiya is 100% Saoedische propagandazender, waarbij het van belang is op te merken dat Saoedi Arabië al vele MILJARDEN heeft geïnvesteerd in de strijd van 'haar' Al Qaida in Syrië. Veel geld is gestoken in het 'wegkopen' van Syrische militairen, die na hun 'transfer' worden ingezet voor propaganda-doeleinden. We hebben het hier, met andere woorden, niet over een spontane uiting van gewetensnood.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:54 schreef rakotto het volgende:
Is deze video al voorbij gekomen hier en wat vindt men hier van?
Je quote de verkeerdequote:Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Mooi artikel overigens. Een alinea die er uit springt voor de mensen hier
Precies. In feite is de aanwezigheid van Al-Qaeda in Syrië juist in Assad's voordeel. Niet alleen nu, voordat het conflict begin heeft Assad zeer lange tijd met jihadisten zoals Al-Qaeda samengewerkt. Het zijn niet alleen de vele berichten dat het leger van Assad militaire posten van Al-Qaeda en Al-Nusra ontziet, ze gaan nog veel verder. Laatst bleek al dat Assad gewoon doodleuk handel drijft met Al-Nusra. Al-Qaeda en al-Nusra lijken zich steeds minder te richten op het verdrijven van Assad. Ze hebben flinke stukken van het noorden in handen en blijkbaar vinden ze dat genoeg, ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat. Dat concludeerde Elizabeth O'Bagy laatst ook al:quote:Supporteren van `de' rebellen (het is zeker niet 1 grote coherente groep) is duidelijk niet hetzelfde als het supporteren van `Al-Qaeda' (voor zover ze uberhaupt aanwezig zijn). De aanwezigheid van Jihadisten is verder juist in het voordeel van Assad daar het buitenlandse interventie verder ontmoedigt.
Alles terwijl er nog altijd tienduizenden gedood worden naarmate het conflict zich maar uitrekt.
http://online.wsj.com/art(...)eno64-wsj.html?dsk=yquote:Contrary to many media accounts, the war in Syria is not being waged entirely, or even predominantly, by dangerous Islamists and al Qaeda die-hards. The jihadists pouring into Syria from countries like Iraq and Lebanon are not flocking to the front lines. Instead they are concentrating their efforts on consolidating control in the northern, rebel-held areas of the country.
Groups like Jabhat al Nusra, an al Qaeda affiliate, are all too happy to take credit for successes on the battlefield, and are quick to lay claim to opposition victories on social media. This has often led to the impression that these are spearheading the fight against the Syrian government. They are not.
These groups care less about defeating Assad than they do about establishing and holding their Islamic emirate in the north of the country. Many Jabhat al Nusra fighters left in the middle of ongoing rebel operations in Homs, Hama and Idlib to head for Raqqa province once the provincial capital fell in March 2013. During the battle for Qusayr in late May, Jabhat al Nusra units were noticeably absent. In early June, rebel reinforcements rallied to take the town of Talbiseh, north of Homs city, while Jabhat al Nusra fighters preferred to stay in the liberated areas to fill the vacuum that the Free Syrian Army affiliates had left behind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |