quote:Assad waarschuwt Frankrijk
Het zou niet logisch zijn dat Syrische troepen de gifgasaanval op 21 augustus hebben uitgevoerd. Er waren regeringsmilitairen in het getroffen gebied. VN-inspecteurs hebben dat geconstateerd toen zij gewonde soldaten bezochten in het ziekenhuis.
Dit heeft de Syrische president Bashar al-Assad gezegd in een exclusief interview met de Franse krant Le Figaro. Hij waarschuwde Frankrijk dat het door zijn beleid een vijand van Syrië dreigt te worden.
Op een westerse aanval volgt een Syrisch antwoord, aldus Assad. 'Niemand kan weten wat daarna gebeurt.' Assad noemt het Midden-Oosten een kruitvat. 'Iedereen zal de controle over de situatie verliezen als het kruitvat ontploft.'
Bron: AD
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.quote:Op maandag 2 september 2013 20:33 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze Assad moeten afmaken. Maar loop de rebellen niet veroordelen en Assad te verheerlijken zoals met je onsmakelijke UI.
Mijn standpunt.
[..]
Op internet is het alvast begonnen!quote:(Reuters)WASHINGTON - Computer hackers aligned with Syrian President Bashar al-Assad struck an Internet recruiting site for the U.S. Marine Corps on Monday, urging troops to "refuse your orders" if the United States attacks Syria.
Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef arjan1212 het volgende:
Asma al Assad oud bankier bij Deutsche Bank en J.P Morgan. Obama wil Syrie bombarderen:
Tring... Tring... 'Jamie Dimon spreekt u ' ' Met Asma Jamie wat flik je me nou ?' 'hm Asma ik vraag het congres wel of ze Barrack willen afremmen' ' Groetjes aan je familie, Jamie '
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:quote:Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Straatklinker het volgende:
Volgens de Fransen is het ook gedaan door Assad gebleken uit onderzoek door hun inlichtingen dienst. De rebellen zouden namelijk niet tot zoiets in staat zijn omdat ze de middelen niet hebben..
Hier het document:
http://www.scribd.com/doc(...)m=embed&source=embed
quote:Op maandag 2 september 2013 20:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.
Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan)
Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.quote:Op maandag 2 september 2013 18:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Goed artikel!
[..]
Slecht artikel.
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.quote:Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.
Waar?quote:Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef trancethrust het volgende:
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.
Voor jou betekenisloos. Voor mensen die de problematiek serieus nemen, een dramatische misser.quote:Op maandag 2 september 2013 19:05 schreef firefly3 het volgende:
Je analyseert teveel. Ik dacht dat de vn het was maar blijkbaar de vs.
quote:Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:
http://nos.nl/artikel/503(...)ebruikten-sarin.html
quote:De oud-aanklager van het Joegoslaviëtribunaal benadrukt wel dat er nog geen harde bewijzen zijn. "Er zijn zware en concrete verdenkingen, maar er is nog geen onweerlegbaar bewijs. Ons onderzoek moet nog worden verdiept."
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.quote:
Het is lastig, ik weet uiteraard niet hoe hij denkt, maar ik kan best wel begrijpen dat hij die dingen voor een reden bewaard. Waarschijnlijk diezelfde reden waarom de VS en Israël nog beschikken over atoombommen. Denk jij dat de VS zijn atoombommen zal opgeven als wij dat vragen van ze? De landen in het Midden-Oosten hebben die agressieve houding tegenover het Westen niet van nature, hoe zou jij het vinden als je continue in de gaten gehouden word en voor elke stap die je zet op de vingers word getikt en in een kwaad daglicht word gezet?quote:Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.
Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?quote:Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef DeToffifee het volgende:
Uit de plannen van Obama. En zo kort kan je zijn in je bewoordingen, soms.
Maar omdat het anti-Amerika sentiment hier zo groot is, wordt dat niet geloofd. Daar kan ik niets aan doen.
En verder ben ik geen ramptoerist, maar iemand die het oprecht kan schelen dat er verder geen gifgas gestrooid gaat worden. En volgens mij heb ik net zo veel recht in een topic te zitten als iedereen
Verwijs me maar dan.quote:Op maandag 2 september 2013 21:02 schreef trancethrust het volgende:
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.
Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.quote:Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?
Fijne avondquote:Op maandag 2 september 2013 21:05 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.
Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan)
quote:
Niet heel overtuigend, Del Ponte heeft geen bewijs wat ze voor die claim kan aandragen. De rest van het VN-team heeft zich ook gedistantieerd van haar uitspraak.quote:Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:
http://nos.nl/artikel/503(...)ebruikten-sarin.html
Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:
[..]
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
Sorry, maar Assad's acties vallen echt niet goed te praten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Niet gepast om excessief geweld te gebruiken nee, maar er zullen vast en zeker vooraf gaande wel de hoognodige stenen naar de politie gegooid zijn? Wie weet wel een paar in elkaar geslagen? Daar reageren ze nu eenmaal wat anders dan hier, het zijn gewoon verschillende werelden waar het ideale Westerse beeld nou eenmaal niet thuishoort. Klinkt hard, maar het is gewoon zo.
Ik weet ook niet de precieze cijfers, maar wie zegt er dat heel het land tegen Assad is? Zolang er een meerderheid is die achter hem staat, waarom zou hij dan gaan bukken voor de minderheid? Hier in Nederland word het land toch ook geregeerd door de kandidaat met de meeste stemmers?
quote:The government responded to the protests with large arrests, torture of prisoners, police brutality, censorship of events, and some concessions. However, the protests continued to grow. In late-April, Assad began launching large-scale military operations against restive towns and cities. The operations involved the use of tanks, infantry carriers, and artillery, leading to a large number of civilian deaths.
Bronquote:However, in response to the use of lethal force against unarmed protesters, many soldiers and low-level officers began to desert from the Syrian Army. Many soldiers who refused to open fire against civilians were summarily executed by the army. The first defections occurred during the April Daraa operation.
http://en.alalam.ir/news/1512664#sthash.qzaK5nNq.epBBqbuI.dpufquote:Al-Qaeda linked terrorists in Syria have beheaded all 24 Syrian passengers traveling from Tartus to Ras al-Ain in northeast of Syria, among them a mother and a 40-days old infant.
Een Iraanse bron is net zo objectief als CNN/NOS.quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
http://en.alalam.ir/news/1512664#sthash.qzaK5nNq.epBBqbuI.dpuf
Deze mensen wil de VS en Frankrijk dus helpen?
De bron is dan wel Iraans maar dat hoeft het niet minder waar te maken.
Maronietenquote:Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat grappen die men in Libanon over Syriers verteld
A Little Boy in a Bus: A little Lebanese kid walks into a city bus and sits right behind the Syrian driver and starts yelling: “If my dad was a bull and my mom a cow I'd be a little bull.” The driver starts getting mad at the noisy kid, who continues with: “If my dad was an elephant and my mom a girl elephant I would be a little elephant.” The kid goes on with several animals until the Syrian bus driver gets so angry and yells at the kid: “What if your dad was gay and your mom was a bitch?!” The Lebanese kid smiles and says: “I would be a Syrian bus driver.”
Syrians on the Moon?
Q: What do you call 1 Syrian on the moon?
A: Problem.
Q: What do you call 10 Syrians on the moon?
Q: What do you call a 100 Syrians on the moon?
Q: What do you call all the Syrians on the moon?
A: … Problem Solved!
FLASH !!!!:
A big earthquake took place in Syria …
1,000,000 persons have been killed …
USA offered to send money.
France offered to send food.
Canada offered to send clothes.
Lebanon offered to send 1’000’000 Syrians for replacement!!
Nog veeeeel meer
http://www.geocities.ws/above7seas/syrianjokes.html
quote:(Reuters)USS Nimitz carrier group sails into Red Sea in 'prudent' move
The USS Nimitz aircraft carrier and four other ships in its strike group moved into the Red Sea early on Monday, U.S. defense officials said, describing the move as "prudent planning" in case the ships are needed for military action against Syria.
The officials said the Nimitz entered the Red Sea around 6 a.m. EDT (1000 GMT), but the strike group had not received any orders to move into the Mediterranean, where five U.S. destroyers and an amphibious ship, the USS San Antonio, remain poised for possible cruise missile strikes against Syria.
I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Vandaar hun haat tegen Syrië en Hezbollah en hun collaboratie met Israël.
Dat laatste keur ik ten zeerste af maar ik begrijp hun positie wel.
Ha flauwquote:Op maandag 2 september 2013 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
I was speaking to a man from Syria today and he said, "In my country, bear fighting is the most popular sport."
"That's revolting." I replied.
"No, that's our second most popular."
Lol " rebellen die strijden voor democratie" ... hopelijk zie je zelf het grappige in deze zin.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.
Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Ik heb wel medelijden met ze, moderne mensen met een soort van Europese mentaliteit, opgesloten tussen allerlei gekke sektes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Er zijn 1200 verschillende milities die vechten in Syrië..quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Another suicide car bomb attack in Syria today.quote:
Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.quote:Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maronieten!
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?quote:Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.
Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
In ieder geval niet meer dan Rusland en Iran doen.quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
Tsja, een mens moet wat.quote:Op maandag 2 september 2013 22:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Veel Maronieten kunnen het goed vinden met Hezbollah.
Tsja, misschien kunnen ze de Olympische Spelen beveiligen tegen door Saoedi-Arabië gesteunde Tsjetsjenen? Circassiërs staan bekend om hun militaire competentie, een zeldzaamheid in het Midden-Oosten (en de Caucasus in mindere mate).quote:Op maandag 2 september 2013 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja de Circassiers zitten er niet goed op hun plek, sneu.
Rusland wil ze ook niet echt opnemen want die organiseren volgend jaar op hun grond de Olympische Spelen
Ik kan me volledig vinden in jouw posts !quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Behalve die toekomstige aanval, bemoeien de VS en Frankrijk zich verder niet met Syrië?
Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..quote:Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.
Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?quote:Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Syrië is allang een hoofdpijndossier voor vele landen. Een oplossing is nog niet in zicht.
Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.quote:Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..
Ze helpen dus wel direct die rebellen/terroristen want ze krijgen een kans hiermee. Waar zit precies de denk fout dan?
Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.quote:Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?
Nee, nu niet meer. Ik verwacht niet dat Assad afwacht totdat Obama groen licht krijgt...quote:Op maandag 2 september 2013 22:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.
Of ze moeten echt proberen puur de chemische wapens te vernietigen , maar dat zal niet zo evident zijn vrees ik.
Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie?quote:Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.quote:Op maandag 2 september 2013 22:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.
Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ... maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.quote:Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:
Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.quote:Op maandag 2 september 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie? [quote]
Op basis van het verdrag dat het overgrote deel van de internationale gemeenschap is ondertekend. En ik heb al eerder gezegd, dat hij mij niets uitmaakt 'wie' het gebruikt heeft. Die rommel moet vernietigd worden. En nu was er de kans.
[quote]Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
Liever gisteren, yup. Nu is het te laat, en zal een eventuele actie niet dat kunnen uitrichten wat het had moeten uitrichten.quote:Op maandag 2 september 2013 22:31 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.quote:Daarnaast ook nog eens het feit dat het totaal niet logisch is voor het Syrische leger om nu gifgas in te gaan zetten. Maar ja de waarheid is al lang te paard vertrokken.
Ik vermoed dat met wat voor reden of bewijzen ze komen het toch niet geloofd wordt. Voor sommigen is toch alles conspiracy met Amerika als de grote manipulator.quote:De VN zal waarschijnlijk ook gaan zeggen dat ze het niet kunnen bepalen wie het heeft gedaan en dus verzinnen we zelf de waarheid maar(wat het beste uitkomt zeg maar).
Ja, of maken er gewoon een 'free for all' maatschappij van! Lekker totale anarchie en chaos. Top!quote:Op maandag 2 september 2013 22:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ...
Agreed, dat slaat inderdaad ook nergens op.quote:maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.
Je gaat compleet voorbij het feit dat er nog geen enkel bewijs is getoond wie de aanval heeft uitgevoerd.quote:Op maandag 2 september 2013 22:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.
Het gebruik van chemische wapens is wel een grens die overschreden wordt en waartegen zij actie willen ondernemen. Na die actie is er nog steeds geen alternatief, maar er is dan wel opgetreden tegen het gebruik van chemische wapens. Dat kan en mag gewoonweg niet getolereerd worden. Je kunt niet zeggen, nou voor deze keer dan, maar niet meer doen he. Dat is laf.
Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur. Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelenquote:Op maandag 2 september 2013 22:43 schreef Montagui het volgende:
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.
Handig! Dit lijkt me wel iets voor de OP.quote:Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Kwam op reddit.com/r/syriancivilwar het volgende overzicht tegen:
Part I - Syrian Government
[..]
Part II - Syrian National Coalition
[..]
Part III - Mujahideen
[..]
Part IV - Kurdish Rebels
[..]
Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.quote:Op maandag 2 september 2013 22:52 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur.
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.quote:Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelen
Toch denk ik dat ze beter niks doen en het zo laten. Het ego van de VS is misschien te groot om dat te doen. Amerikanen kunnen geloof ik ook niet zo goed omgaan met het idee 'laat ze maar denken, wij weten wel beter'. Daarmee doel ik op het gene wat ze misschien gaan denken over de VS in die regio als ze niks doen(dat ze zwak zijn etc.)
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23924805quote:Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.
http://www.washingtonpost(...)itter_washingtonpostquote:The Foreign Relations Committee plans to meet at 2:30 p.m. Tuesday in the first of what is expected to be several Senate and House hearings on the situation in Syria and the request by President Obama to authorize military force in Syria.
http://www.globalresearch(...)mical-weapons-attackquote:US and Allied Warships off the Syrian Coastline: Naval Deployment Was Decided “Before” the August 21 Chemical Weapons Attack
http://www.globalresearch(...)mericas-war-on-syriaquote:What Happens if the British Parliament Votes No to America’s War on Syria?
http://www.globalresearch(...)tary-strike-on-syriaquote:It’s Coming: US Finalizing Plans for Military Strike on Syria?
http://www.globalresearch(...)stify-an-immoral-warquote:Obama’s Speech on Syria: Lies to Justify an Immoral War
Je bedoelt de wreedheden die Amerika heeft begaan door de hele Arabische Lente te starten? En het helpen van Saddam bij het inzetten van gifgas tegen Iran. Het enige wat Assad doet is het verdedigen van zijn land en bevolking tegen Terroristen.quote:Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.
Ja ik had eigenlijk ook wel een gifgas aanval verwacht die niet te negeren viel.quote:Op maandag 2 september 2013 23:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voorlopig moeten we nog even minstens een week wachten.
quote:(Reuters)Supporters of Syria's President Bashar al-Assad take part in "Over our Bodies", a campaign to organize human shields against possible U.S. strikes, at Qasion Mountain overlooking the capital Damascus, September 2, 2013.
Slimme zet.quote:
http://www.businessinside(...)tary-no-syria-2013-8quote:GOP CONGRESSMAN: Military Members Keep Telling Me To Vote No On Syria
http://www.washingtonpost(...)ce041d814_story.htmlquote:U.S. military officers have deep doubts about impact, wisdom of a U.S. strike on Syria
http://www.washingtonsblo(...)hemical-weapons.htmlquote:Yes, the Syrian Rebels DO Have Access to Chemical Weapons
http://www.theguardian.co(...)gas-energy-pipelinesquote:Syria intervention plan fueled by oil interests, not chemical weapon concern
Massacres of civilians are being exploited for narrow geopolitical competition to control Mideast oil, gas pipelines
The Iran-Iraq-Syria pipeline plan was a "direct slap in the face" to Qatar's plans. No wonder Saudi Prince Bandar bin Sultan, in a failed attempt to bribe Russia to switch sides, told President Vladmir Putin that "whatever regime comes after" Assad, it will be "completely" in Saudi Arabia's hands and will "not sign any agreement allowing any Gulf country to transport its gas across Syria to Europe and compete with Russian gas exports", according to diplomatic sources. When Putin refused, the Prince vowed military action.
Mee eens. Maar dan moet het westen ook allemaal hun nukes etc wegdoen.quote:Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.
Ook al word dat "bewezen" kan je het niet geloven aangezien er ook "bewezen" was dat er WMDs waren in Irak. Leugens om de agenda erdoor te drukken.quote:Op maandag 2 september 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie?
Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
Morgen, dan komen de aliensquote:Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
Wanneer gaat er nu eens iets gebeuren dan?
Ja, maar volgende week is er nog steeds geen oplossing voor het conflict in Syrië..quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:44 schreef practics het volgende:
[..]
Morgen, dan komen de aliens![]()
Nee probeer het over een week ofzo weer. Tot die tijd hoop geklep en stoer gepraat en geen daden.
Denk je dat onze vrienden van overzee dat nodig hebben? Maar dan gebeurt er wel wat. Anders had je je vraag specifieker moeten stellen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar volgende week is er nog steeds geen oplossing voor het conflict in Syrië..
Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:48 schreef practics het volgende:
[..]
Denk je dat onze vrienden van overzee dat nodig hebben? Maar dan gebeurt er wel wat. Anders had je je vraag specifieker moeten stellen.![]()
Wanneer de oplossing komt weet niemand.
Begint op nooit te lijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
Wanneer gaat er nu eens iets gebeuren dan?
Dingen die daar gebeuren stellen niks voor, maar het komt in de media, linkse hippies duiken er als stel gieren op. Tjah, hoor je ze huilen over Afrika en wat daar allemaal wel en niet gebeurt? Naah...quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..
Dat was ook schijn, puur omdat men wist dat bevolking een simpele JA van 1 persoon niet meer acepteerde. Helaas pakte dit verkeert uit politiek gezien.quote:Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K.![]()
Haten op Amerika is nu populair, maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor.quote:En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
Vertel eens even hoe mijn leven mede mogelijk wordt gemaakt door de Amerikanen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:56 schreef practics het volgende:
[..]
Dingen die daar gebeuren stellen niks voor, maar het komt in de media, linkse hippies duiken er als stel gieren op. Tjah, hoor je ze huilen over Afrika en wat daar allemaal wel en niet gebeurt? Naah...
[..]
Dat was ook schijn, puur omdat men wist dat bevolking een simpele JA van 1 persoon niet meer acepteerde. Helaas pakte dit verkeert uit politiek gezien.
[..]
Haten op Amerika is nu populair, maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor.![]()
Ze bemoeien zich veel met anderen eensch, maar het is niet alleen dood en verderf wat ze op hun geweten hebben. Jou leventje word in mede mogelijk gemaakt en instant gehouden door de amerikanen.![]()
Het alternatief is echt niet beter hoor, dan zijn wij een heel stuk slechter af.
Ze gebruiken ondemocratische technieken om met 1500kg pakketten democratie te brengen naar landen die dat nodig hebbenquote:Op dinsdag 3 september 2013 01:05 schreef Smack10 het volgende:
Ze hebben democratie zo hoog in het vaandel staan, maar als democratie ze even niet uitkomt dan hebben ze er opeens niks meer meer. Zie de VN en veiligheidsraad..
Grote kans dat je in eerste plaats Duitser was geweest.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vertel eens even hoe mijn leven mede mogelijk wordt gemaakt door de Amerikanen?
Ze hebben democratie zo hoog in het vaandel staan, maar als democratie ze even niet uitkomt dan hebben ze er opeens niks meer meer. Zie de VN en veiligheidsraad..
Die redenatie weer..quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:07 schreef practics het volgende:
[..]
Grote kans dat je in eerste plaats Duitser was geweest.
Daarnaast als China de positie over neemt van Amerika, kun jij ook aanvoelen dat dingen niet het zelfde blijven zoals ze zijn.
Je bedoelt Russisch.. en wat een non-argument.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:07 schreef practics het volgende:
[..]
Grote kans dat je in eerste plaats Duitser was geweest.
Nee dat simpele Amerika boeh boeh geroep is hoogstaand zelfs voor overdag niet. Amerika probeert ten minste in stand te houden wat we nu hebben. En dat misschien zelfs wel uit te breiden tot meer.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Je bedoelt Russisch.. en wat een non-argument.
Het is dan wel laat, maar kom is met iets beters dan dat.
Nederlanders hebben Wall Str. opgericht, het is allemaal onze eigen schuldquote:Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die redenatie weer..
Als Europeanen niet naar Amerika waren getrokken was dat land trouwens nooit ontstaan, maar goed
Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:56 schreef practics het volgende:
Haten op Amerika is nu populair, maar zo slecht zijn ze nu ook weer niet hoor.![]()
Ze bemoeien zich veel met anderen eensch, maar het is niet alleen dood en verderf wat ze op hun geweten hebben. Jou leventje word in mede mogelijk gemaakt en instant gehouden door de amerikanen.![]()
Het alternatief is echt niet beter hoor, dan zijn wij een heel stuk slechter af.
Het is geen democratie als 1 natie een democratische meerderheid kan veto-en.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vertel eens even hoe mijn leven mede mogelijk wordt gemaakt door de Amerikanen?
En niet zomaar Europeanen, maar het uitschot van de Europeanen. Hedendag zijn ze niet veel verder geevolueerd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die redenatie weer..
Als Europeanen niet naar Amerika waren getrokken was dat land trouwens nooit ontstaan, maar goed
http://www.nu.nl/buitenla(...)g-altijd-wapens.htmlquote:'Rebellen Syrië wachten nog altijd op wapens'
Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd.
Dat meldt The Wall Street Journal maandag.
''De grote zorg is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren'', zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.
Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten mogen de wapens niet in handen krijgen.
Volgens diverse bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen.
De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt, zo zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijdrekken lijkt in de tussentijd het devies.
De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie ''beschamend'' dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd.
Dat ze nog maar mogen wachten tot ze ons wegen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)g-altijd-wapens.html
http://www.nu.nl/buitenla(...)enland-gevlucht.htmlquote:2 miljoen Syriërs naar buitenland gevlucht
https://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45754quote:Syria: samples collected at site of alleged chemical weapons use to reach labs "within hours"
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.phpquote:MarietjeSchaake “@KenRoth: While US Congress contemplates war, keep in mind UNs $3B appeal to help #Syria refugees only 40% funded
Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef McNulty het volgende:
[..]
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Helaas zullen die niet winnen zolang de jihadisten financieel gesteund worden door SA.
Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syriëquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
Deze is ook leuk:quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Toegezegde wapens VS nog altijd niet bij rebellen Syrië
Syrische rebellen hebben nog altijd geen Amerikaanse wapens ontvangen, hoewel president Barack Obama drie maanden geleden materiële steun aan het Vrije Syrische Leger heeft toegezegd. Dat meldde The Wall Street Journal gisteren.
"De grote bekommernis is dat de verkeerde groepen binnen de Syrische oppositie ervan zullen profiteren", zei een hoge legerofficier tegen de Amerikaanse krant.
Inlichtingendienst CIA zou grote moeite hebben om veilige verbindingen te leggen voor transporten. Vooral jihadistische groeperingen die in de burgeroorlog meevechten, mogen de wapens niet in handen krijgen.
Machtsvacuüm
Volgens verschillende bronnen van The Wall Street Journal wil de Amerikaanse regering de Syrische oppositie wel versterken, maar ziet ze de rebellen de burgeroorlog liever niet winnen. De vrees is dat islamistische groeperingen in het machtsvacuüm zullen duiken als Assad ten val komt. Dat zouden Congresleden afgelopen week achter gesloten deuren te horen hebben gekregen. Tijd rekken lijkt in de tussentijd het devies.
De Republikeinse Senator John McCain noemt het in een reactie "beschamend" dat de toegezegde wapens nog altijd niet zijn afgeleverd, zeker aangezien Rusland en Iran volgens hem in de tussentijd wel nieuw geavanceerd wapentuig aan het Syrische leger hebben geleverd
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rebellen-Syrie.dhtml
Omdat SA onze "vrienden" zijn. Te hypocriet voor woorden, maar leuker kunnen we het niet makenquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom veroordelen we dat niet en onderzoeken we waar de wapens vandaan komen?
En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Trouwens hebben mensen het mis als ze denken dat het huidige conflict in Syrië erg is, de gevolgen zullen veel erger zijn..
Ik vond het al een hele verademing om te zien hoe de democratie zijn/haar werk deed in de U.K.![]()
En dan vinden de Amerikanen het gek dat ze gehaat worden, ze zijn op een kruistocht waar hitler alleen van kon dromen.
Vrede brengen door oorlog.....quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer in grote mate mee eens hè. Ik ben het totaal niet eens met hoe de VS op dit moment de situatie in Syrië benadert, maar ik ben wel dankbaar dat ik in het toch "vrije" westen ben geboren, waar we in relatieve vrede leven en onze mening kunnen verkondigen zonder bang te hoeven zijn dat we direct van ons bed gelicht worden om in een donker hok geflikkerd te worden. En die levensstandaard wordt en is in de afgelopen 70 jaar, in belangrijke mate beschermd door de dreiging van die geoliede oorlogsmachine de NAVO, ...... die voor 75 % bestaat uit Amerikaanse inzet.
En aan alle boomknuffelaars en wereldverbeteraars die denken dat dat ook wel lukt met een goed gesprek en "bloemetjes in je haar", wakker worden hippies, vrijheid is een groot goed dat het verdient verdedigd te worden, desnoods met geweld.
Ah, de 1e hippie meldt zichquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vrede brengen door oorlog.....
Juist....
Maar natuurlijk, ....... hippiequote:Op dinsdag 3 september 2013 10:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heeft meer met IQ te maken dat jij die onmogelijkheid niet snapt.
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.quote:Op maandag 2 september 2013 21:08 schreef trancethrust het volgende:
Begin eerst maar eens met het lezen van het ding waar ik `goed artikel' over schreef, want gezien je andere posts heb je ook daar geen kaas van geproefd. Of heb je daar weer een explicitiete verwijzing naar nodig?
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vrede brengen door oorlog.....
Juist....
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
Dat zijn republikeinen die achter hun republikeinse president zijn blijven staan. Niet onbelangrijk om te vermelden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En het belachelijke is ook nog eens dat ze nu totaal geen steun hebben onder de bevolking. Ik ken een aantal Amerikanen wat hardcore patriots zijn die altijd achter Bush zijn blijven staan en zelfs die zijn TEGEN een aanval op Syrie......
quote:So the Binladin family (Saudi-Arabie) owns a piece of th Carlyle Group, which owns a piece of Booz Allen, which does the top secret total world survelience grid for the NSA. That hurts my brain.
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:12 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Beste Trance Thrust, ik heb dat artikel gelezen, en er inhoudelijk op gereageerd. Waarbij ik constateerde dat de hoernalist die die negen punten voorhield aan zijn lezertjes, bij punt zes definitief uit de bocht vloog. Terwijl de vijf punten daarvoor ook al topzwaar zijn van de 'bias'.
Dat zou tot een dialoog kunnen leiden. Maar niet met 'cheerleaders' die op forums af worden gestuurd met een opdracht. Die zijn niet zo goed in het discussiëren, en glijden gemakkelijk uit, omdat ze weinig meer hebben geleerd dan juichen voor hun kampioen.
Vandaar dat ik op forums probeer mensen ertoe te verleiden verder te gaan dan 'Hup Obama!' roepen. Onveranderlijk vallen ze dan pontificaal op hun smoel.
DIt en de staat Israel die toen gecreeerd is met alle ellende die daaruit voort gekomen is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haling_geschiedenis_quote:Aanval chemische wapens Syrië herhaling geschiedenis?
02-09-2013 Uitzending
Verslag Simone Timmer
De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties staan onder hoge druk. Ze moeten vaststellen of er een gifgasaanval is geweest in Syrië. De VN'ers zijn er niet op uitgestuurd om te kijken wie de aanval daadwerkelijk heeft uitgevoerd.
quote:THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
Je zegt het goed "koude" en wij zaten aan de "goede" kant van de muur!quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jea ... een wereldoorlog die spontaan overgegaan is in een koude oorlog tussen 2 supermachten.
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!quote:
Je begrijpt zelf ook wel dat er essentiele verschillen zijn tussen beide situaties?quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is in de 2e WO in West Europa toch goed gelukt.
Waar heb je het in hemelsnaam over. Lees gewoon eerst wat ik schrijf voordat je met commentaar komt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gelooft dus echt dat je democratie kunt afdwingen met geweld als men totaal onbekend is met scheiding van machten in het betreffende land. Succes!!
quote:Rusland heeft dinsdagochtend de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax. .
De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.
Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Rusland signaleert gelanceerde raketten in Middellandse Zeegebied
[..]
quote:Two and a Half Years Later: Inside 'Liberated' Syria
I hadn't been to Syria since August 2010, seven months before the start of the Revolution. In the ensuing two and a half years, I watched from afar, torn between the idealistic rhetoric of a glorious revolution and warnings of Western imperialism and intervention.
Even before arriving in Syria, it was clear the Syria of 2010 was long gone. On my flight to Southern Turkey, I sat next to a Free Syrian Army fighter. While I was going into Syria as a witness, he was going to fight, leaving his home, comfortable life and prosperous businesses behind. As we deboarded, I wished him safety. "I'm content," he responded, "I either die as a martyr or I live to see Syria free. Once Bashar is ousted, I'll let the politicians take it from there." In 2010, I could have never imagined speaking to another Syrian -- a fighter much less -- about martyrdom, freedom and the ouster of Assad. But this was the Syria of 2013.
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
Dat is de Russische tijd. Dat was dus 8:16 onze tijd. Anyway, zo'n ding kan niet langer dan een half uur onderweg zijn in de Middellandse zee. Lijkt me dus niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"
Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.
De lancering zou om 10.16 uur zijn waargenomen door een Russisch waarschuwingssysteem. Het is nog niet duidelijk wie de objecten heeft gelanceerd en waar ze naar op weg zijn.
Het ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven tegen persbureau Reuters. Een ambtenaar van het ministerie had eerder kritiek op de Verenigde Staten voor het inzetten van oorlogsschepen in de Middellandse Zee in de buurt van Syrië.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ddellandse-Zee.dhtml
Hier melden ze 10.16u
Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:39 schreef -jos- het volgende:
THE_47th Exclusive: The Syrian Coalition have just secured a major military defection from Syria. Top ranking officer said to have a LOT of evidence.
quote:Mujahideen kill commander responsible for chemical massacre
Publication time: 31 August 2013, 12:27
According to Jihadi sources, cited by the UmmaNews, Syrian Mujahideen declared that a brigadier general Mohamed Aslan, claimed to be responsible for the chemical massacre in Syria's Ghouta on August 21, 2013, was eliminated.
The eliminated Allawite was the leader of the department of chemistry at the so-called Republican Guards of Assad. Details are not given.
Many civilians including mostly children and women were killed during the chemical attack held by Assad regime on Aug. 21, 2013, causing a big indignation in international public opinion and arguments over a military intervention in Syria.
In addition, Republican Guards are accused of actualizing many attacks against the opponents in Syria, including chemical massacres.
Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Raketten afgevuurd vanuit Middellandse Zee"
Rusland heeft de lancering waargenomen van 'twee ballistische objecten' vanuit het centrale gedeelte van het Middellandse Zeegebied. De objecten zouden richting de oostkust van de Middellandse Zee vliegen. De heeft het Russische ministerie van Defensie gemeld, meldt persbureau Interfax.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ddellandse-Zee.dhtml
Hier melden ze 10.16u
Misschien was het de Franse Marinequote:Op dinsdag 3 september 2013 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het centrale gedeelte van de Middellandse Zee?
Daar liggen die bodems van de VS toch niet?
Allez-seule van de Fransozen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien was het de Franse Marine
Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geruchten op internet dat het zou gaan over Generaal Mohammed Aslan, hoofd van het Chemisch Team van Assad. Dat zou wat zijn!! Want volgens andere berichten zou hij al dood zijn...
[..]
Toen ik hem copy paste stond dat er inderdaad ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Opzienbarend, alleen in het art. in de Volkskrant staat bij mij 8.16 uur en dat zou volgens mij toch betekenen dat eventuele raketten hun reis ondertussen wel voltooid zouden hebben, toch.....
Als er al berichten zijn dat hij dood is denk ik niet dat iemand gelooft dat het deze man is als ze hem niet laten zien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat me raden, die gaat vertellen dat Assad het allemaal heeft gedaan en de Amerikanen gaan 'm alleen niet laten zien....... nou ja zoiets dus.
Ze zijn ertoe in staatquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed daarom dat het uitstel van actie gebruikt wordt om een perfecte CGI rendering van hem te maken....
Mogelijk Israel dus.quote:Rami al-Lolah @RamiAlLolah 1m
#BreakingNews #IAF #Israel claim responsibility of firing test missile in the Mediterranean sea by an air fighter! #Russia
The fog of war.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ah de disinfo campagne is gestard zie ik.
Dat je geen werkende democratie kunt invoeren zonder, kijk maar naar Egypte. Scheiding van machten is de basis van elke democratie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heeft scheiding van machten met democratie te maken? In het geval van Syrië.
http://www.nu.nl/buitenla(...)fgevuurd-israel.htmlquote:Raketten boven Middellandse Zee afgevuurd door Israël
De twee raketten die dinsdagmorgen door Russiche radarinstallaties werden gezien boven de Middellandse Zee zijn gelanceerd door de Israëlische strijdkrachten.
Foto: ANP
Dat meldt persburea Reuters.
In eerste instantie ontkende Isräel nog iets te weten van de lancering van twee raketten. Het zou gaat om een oefening samen met de Amerikaanse strijdkrachten in de regio.
De raketten zijn vermoedelijk in zee terechtgekomen.
Je blijft consequent wegrennen voor de inhoudelijke dialoog. Daar laat ik het dan maar bij. Totdat daar verandering in komt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:35 schreef trancethrust het volgende:
Interessant, dat laatste heb ik nochtans nog niet zien gebeuren. Ik heb je constatering gelezen, en noteer graag dat die net zo ongefundeerd was als mijn `slecht artikel.'. Misschien moet je ook een nieuwe leesbril kopen als je mij onder het kopje `Hup Obama!' schaart.
Wat een verrassing.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)fgevuurd-israel.html
Matig: Israel-Russia relationsquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:37 schreef Re het volgende:
hoe is de relatie tussen rusland en israel trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |