abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130761256
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, erg makkelijke Amerika-bash dit. En die denkfout komt regelmatig terug in deze topicreeks.

Wanneer bv de VS en Frankrijk een selectieve aanval uitvoeren op enkele doelen van Assad wil dat nog niet zeggen dat ze vóór de andere partij (of partijen) zijn.
Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.
Of ze moeten echt proberen puur de chemische wapens te vernietigen , maar dat zal niet zo evident zijn vrees ik.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130761318
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:20 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Nee, ze willen de sterkste verzwakken zodat het nog lekker lang door kan gaan daar..

Ze helpen dus wel direct die rebellen/terroristen want ze krijgen een kans hiermee. Waar zit precies de denk fout dan?
Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130761391
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet echt antwoord op mijn vraag. Jij doet overkomen alsof Amerika en Frankrijk hun best doen om buiten het conflict te blijven maar door die gifgasaanval wel in moéten grijpen. Of is dat niet zo?
Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
pi_130761521
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou als ze van zin zijn om bijv Assad zijn luchtmacht uit te schakelen door bijv vliegvelden te bombarderen, dan help je gewoon de rebellen, punt uit.
Of ze moeten echt proberen puur de chemische wapens te vernietigen , maar dat zal niet zo evident zijn vrees ik.
Nee, nu niet meer. Ik verwacht niet dat Assad afwacht totdat Obama groen licht krijgt...
pi_130761571
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geen idee of ze hun best doen, maar zij willen wel de verantwoording nemen die voortvloeit uit eerdere gedane afspraken en ondertekende verdragen.
Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie?

Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
pi_130761718
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het misbruik van chemische wapens en dat dat niet geaccepteerd wordt.
Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.

Daarnaast ook nog eens het feit dat het totaal niet logisch is voor het Syrische leger om nu gifgas in te gaan zetten. Maar ja de waarheid is al lang te paard vertrokken.

De VN zal waarschijnlijk ook gaan zeggen dat ze het niet kunnen bepalen wie het heeft gedaan en dus verzinnen we zelf de waarheid maar(wat het beste uitkomt zeg maar).
pi_130762082
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Montagui het volgende:

Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ... maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130762152
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op basis van wat? Moet er niet eerst 100% bewezen worden dat er gifgaswapens gebruikt zijn en door wie? [quote]

Op basis van het verdrag dat het overgrote deel van de internationale gemeenschap is ondertekend. En ik heb al eerder gezegd, dat hij mij niets uitmaakt 'wie' het gebruikt heeft. Die rommel moet vernietigd worden. En nu was er de kans.

[quote]Als je het conflict vanaf het begin had gevolgd zou je weten dat Frankrijk en de VS absoluut tegen Assad zijn. Ze willen hem daar weg hebben. Daar gaat het om. Niet om de vermeende chemische wapens. Anders hadden ze veel eerder ingegrepen, toen er in Turkije rebellen werden opgepakt met gifgas bijvoorbeeld.
Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.

Het gebruik van chemische wapens is wel een grens die overschreden wordt en waartegen zij actie willen ondernemen. Na die actie is er nog steeds geen alternatief, maar er is dan wel opgetreden tegen het gebruik van chemische wapens. Dat kan en mag gewoonweg niet getolereerd worden. Je kunt niet zeggen, nou voor deze keer dan, maar niet meer doen he. Dat is laf.
pi_130762402
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:31 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dat is wat ze zeggen, maar gezien de VS ver vooruit loopt en niet eens het VN onderzoek wil afwachten omdat ze immers zelf al alle feiten hebben en daarmee al liever gisteren dan morgen waren begonnen met bommen gooien maakt de 'goede' intenties van de VS en Frankrijk wel erg discutabel.
Liever gisteren, yup. Nu is het te laat, en zal een eventuele actie niet dat kunnen uitrichten wat het had moeten uitrichten.

quote:
Daarnaast ook nog eens het feit dat het totaal niet logisch is voor het Syrische leger om nu gifgas in te gaan zetten. Maar ja de waarheid is al lang te paard vertrokken.
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.

quote:
De VN zal waarschijnlijk ook gaan zeggen dat ze het niet kunnen bepalen wie het heeft gedaan en dus verzinnen we zelf de waarheid maar(wat het beste uitkomt zeg maar).
Ik vermoed dat met wat voor reden of bewijzen ze komen het toch niet geloofd wordt. Voor sommigen is toch alles conspiracy met Amerika als de grote manipulator.
pi_130762589
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Boehoehoe afspraken en verdragen ... ik heb het al eerder gepost ... waarom sluiten we geen verdrag "nooit meer oorlog ?" Kunnen we iedereen afstraffen die nog oorlog voert en staan we steeds dichter bij wereldvrede ...
Ja, of maken er gewoon een 'free for all' maatschappij van! Lekker totale anarchie en chaos. Top!

Het is óf het een óf het ander. Als 'we' met elkaar afspraken maken dan houd je je eraan, zo niet dan volgen er sancties.

quote:
maar nee, gaan we enkel bepaalde wapens verbieden en mag je verder gerust 100.000 slachtoffers maken op een andere manier.
Agreed, dat slaat inderdaad ook nergens op.
pi_130762855
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er werd niet veel eerder ingegrepen omdat er geen alternatief voor het regime van Assad is.

Het gebruik van chemische wapens is wel een grens die overschreden wordt en waartegen zij actie willen ondernemen. Na die actie is er nog steeds geen alternatief, maar er is dan wel opgetreden tegen het gebruik van chemische wapens. Dat kan en mag gewoonweg niet getolereerd worden. Je kunt niet zeggen, nou voor deze keer dan, maar niet meer doen he. Dat is laf.
Je gaat compleet voorbij het feit dat er nog geen enkel bewijs is getoond wie de aanval heeft uitgevoerd.
pi_130762869
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:43 schreef Montagui het volgende:
Diplomacy. Wat je hier stelt is juist wél een reden waarom Assad wél gifgas kon inzetten.
Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur. Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelen :')

Toch denk ik dat ze beter niks doen en het zo laten. Het ego van de VS is misschien te groot om dat te doen. Amerikanen kunnen geloof ik ook niet zo goed omgaan met het idee 'laat ze maar denken, wij weten wel beter'. Daarmee doel ik op het gene wat ze misschien gaan denken over de VS in die regio als ze niks doen(dat ze zwak zijn etc.)
  maandag 2 september 2013 @ 22:55:02 #63
132191 -jos-
Money=Power
pi_130762994
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Kwam op reddit.com/r/syriancivilwar het volgende overzicht tegen:

Part I - Syrian Government

[..]

Part II - Syrian National Coalition

[..]

Part III - Mujahideen

[..]

Part IV - Kurdish Rebels

[..]

Handig! Dit lijkt me wel iets voor de OP.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 2 september 2013 @ 22:58:27 #64
132191 -jos-
Money=Power
pi_130763163
Hacked Documents Appear to Link U.S. Intelligence Agencies to Chemical Attack in Syria

http://www.classwarfareex(...)cal-attack-in-syria/

Ik weet niet wat hiervan waar is...
pi_130763449
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:52 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Toch denk ik niet dat het logisch is van Syrische strategen mochten ze dit bedenken. Dit is spelen met vuur.
Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.

quote:
Gezien de waarheid duidelijk al lang vertrokken is zit de VS met een duivels dilemma om nu wel of niet te reageren. Dat hebben ze wel gemakkelijk opgelost door iig de VN al uit te schakelen :')

Toch denk ik dat ze beter niks doen en het zo laten. Het ego van de VS is misschien te groot om dat te doen. Amerikanen kunnen geloof ik ook niet zo goed omgaan met het idee 'laat ze maar denken, wij weten wel beter'. Daarmee doel ik op het gene wat ze misschien gaan denken over de VS in die regio als ze niks doen(dat ze zwak zijn etc.)
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.
pi_130764112
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:
Mijn redenatie om wel actie te ondernemen is inmiddels wel bekend, maar ja, hoe langer het duurt hoe meer ik ook neig naar niets doen. Het is de reden die ik aanhaalde bij Peunage dat ze het niet kunnen 'laten gaan'.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23924805

Dit is een interview met de Syrische minister van buitenlandse zaken. Ik denk dat hij wel gelijk heeft met wat hij zegt. Vooral datgene wat hij zegt over de VN als de VS gaat aanvallen

Ik kan me verder ook geen logisch scenario bedenken waarom ze gifgas zouden hebben gebruikt. Het is eerder verrassend dat de VS nog niet heeft aangevallen.
pi_130764469
quote:
The Foreign Relations Committee plans to meet at 2:30 p.m. Tuesday in the first of what is expected to be several Senate and House hearings on the situation in Syria and the request by President Obama to authorize military force in Syria.
http://www.washingtonpost(...)itter_washingtonpost

Morgen avond kunnen we weer livestreams gaan volgen al worden het waarschijnlijk meerdere zittingen.
  maandag 2 september 2013 @ 23:31:09 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_130764668
Deze was denk ik al geplaatst, maar kan geen kwaad nog een keer:

1000 upvotes tegenover 10 downvotes, dat zegt genoeg lijkt me....
  maandag 2 september 2013 @ 23:35:38 #69
132191 -jos-
Money=Power
pi_130764830
quote:
US and Allied Warships off the Syrian Coastline: Naval Deployment Was Decided “Before” the August 21 Chemical Weapons Attack
http://www.globalresearch(...)mical-weapons-attack

quote:
What Happens if the British Parliament Votes No to America’s War on Syria?
http://www.globalresearch(...)mericas-war-on-syria

quote:
It’s Coming: US Finalizing Plans for Military Strike on Syria?
http://www.globalresearch(...)tary-strike-on-syria

quote:
Obama’s Speech on Syria: Lies to Justify an Immoral War
http://www.globalresearch(...)stify-an-immoral-war
pi_130765551
Voorlopig moeten we nog even minstens een week wachten.
Zonder wrijving geen glans
pi_130765634
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeker, maar gelet op de wreedheden die al begaan zijn wat mij betreft toch één van de mogelijk scenarios.

Je bedoelt de wreedheden die Amerika heeft begaan door de hele Arabische Lente te starten? En het helpen van Saddam bij het inzetten van gifgas tegen Iran. Het enige wat Assad doet is het verdedigen van zijn land en bevolking tegen Terroristen.
pi_130765671
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voorlopig moeten we nog even minstens een week wachten.
Ja ik had eigenlijk ook wel een gifgas aanval verwacht die niet te negeren viel. :D
Misschien durven ze gewoon weg niet meer, omdat er nu al zo kritisch word gekeken door de hele wereld.
pi_130765965
quote:
(Reuters)Supporters of Syria's President Bashar al-Assad take part in "Over our Bodies", a campaign to organize human shields against possible U.S. strikes, at Qasion Mountain overlooking the capital Damascus, September 2, 2013.
pi_130766032
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:10 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Slimme zet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:14:04 #75
132191 -jos-
Money=Power
pi_130766052
Even wat nieuwsberichten van vanavond:

quote:
GOP CONGRESSMAN: Military Members Keep Telling Me To Vote No On Syria
http://www.businessinside(...)tary-no-syria-2013-8

quote:
U.S. military officers have deep doubts about impact, wisdom of a U.S. strike on Syria
http://www.washingtonpost(...)ce041d814_story.html

quote:
Yes, the Syrian Rebels DO Have Access to Chemical Weapons
http://www.washingtonsblo(...)hemical-weapons.html

quote:
Syria intervention plan fueled by oil interests, not chemical weapon concern

Massacres of civilians are being exploited for narrow geopolitical competition to control Mideast oil, gas pipelines

The Iran-Iraq-Syria pipeline plan was a "direct slap in the face" to Qatar's plans. No wonder Saudi Prince Bandar bin Sultan, in a failed attempt to bribe Russia to switch sides, told President Vladmir Putin that "whatever regime comes after" Assad, it will be "completely" in Saudi Arabia's hands and will "not sign any agreement allowing any Gulf country to transport its gas across Syria to Europe and compete with Russian gas exports", according to diplomatic sources. When Putin refused, the Prince vowed military action.
http://www.theguardian.co(...)gas-energy-pipelines
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')