Zeg maar gerust islamitische wereldquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat.
Om 20:30 gaan ze praten in de senaat. Als ze het allemaal gelijk eens zijn misschien vannacht al?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:32 schreef _NZT_ het volgende:
Wanneer parkeert de US of A nou een aantal Tomahawk raketten bij Assad in de achtertuin? Ik wil actie!
Onze tijd is dat neem ik aan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Om 20:30 gaan ze praten in de senaat. Als ze het allemaal gelijk eens zijn misschien vannacht al?
Vandaag? Ik dacht dinsdag, maar dat is dus veranderd?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Om 20:30 gaan ze praten in de senaat. Als ze het allemaal gelijk eens zijn misschien vannacht al?
Het is dinsdag schatquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vandaag? Ik dacht dinsdag, maar dat is dus veranderd?
Ik absoluut NIET.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:32 schreef _NZT_ het volgende:
Wanneer parkeert de US of A nou een aantal Tomahawk raketten bij Assad in de achtertuin? Ik wil actie!
Ik hoop dat Assad samen met Iran Washington gaat nukenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:32 schreef _NZT_ het volgende:
Het zijn geen clusterbommen. Met Tomahawk raketten zullen strategische en millitaire locaties van Assad op de centimeter nauwkeurig uitgeschakeld worden, zoals militaire vliegvelden en ammo-depots.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik absoluut NIET.
Maakt het alleen maar erger voor de onschuldige Syrische burgerbevolking en zou wel eens een brandend lont in een kruitvat werpen kunnen zijn..
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
hihihi nee, dacht over een week mop
Toppertje voor deze inhoudelijke bijdrage.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Ik hoop dat Assad samen met Iran Washington gaat nuken
Assad![]()
![]()
Ah excuus; `gerepareerd' in bovenstaande postquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je quote de verkeerdeJij hebt het over dit artikel.
[..]
Precies. In feite is de aanwezigheid van Al-Qaeda in Syrië juist in Assad's voordeel. Niet alleen nu, voordat het conflict begin heeft Assad zeer lange tijd met jihadisten zoals Al-Qaeda samengewerkt. Het zijn niet alleen de vele berichten dat het leger van Assad militaire posten van Al-Qaeda en Al-Nusra ontziet, ze gaan nog veel verder. Laatst bleek al dat Assad gewoon doodleuk handel drijft met Al-Nusra. Al-Qaeda en al-Nusra lijken zich steeds minder te richten op het verdrijven van Assad. Ze hebben flinke stukken van het noorden in handen en blijkbaar vinden ze dat genoeg, ze richten zich nu vooral op het opbouwen van een Islamitische staat. Dat concludeerde Elizabeth O'Bagy laatst ook al:
[..]
http://online.wsj.com/art(...)eno64-wsj.html?dsk=y
Ik weet niet...je weet niet wat Iran heeft klaar staan. Kan wel eens uitlopen op nucleaire oorlogsvoeringquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Straatklinker het volgende:
Een wat uitgebreider artikel over die raket test:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23947354
Als ze daadwerkelijk israel gaan aanvallen dan is het voortaan ruïnes kijken in Syrie?
Nounounou militaire vliegvelden uitschakelen ... dat is puur de rebellen helpen, heeft niets meer te maken met een afstraffing voor die chemische wapens.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef _NZT_ het volgende:
Het zijn geen clusterbommen. Met Tomahawk raketten zullen strategische en millitaire locaties van Assad op de centimeter nauwkeurig uitgeschakeld worden, zoals militaire vliegvelden en ammo-depots.
Wat ik wel weet is dat Israëliërs doorgaan tot er geen baksteen meer op elkaar staat als ze daadwerkelijk bedreigd/aangevallen worden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik weet niet...je weet niet wat Iran heeft klaar staan. Kan wel eens uitlopen op nucleaire oorlogsvoering
Gelukkig ben jij USA trouwste hondjequote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Toppertje voor deze inhoudelijke bijdrage.
Je weet dat er al maanden Syrische gevechtsvliegtuigen steden bombarderen? Gewoon het materieel waarmee ze de wapens lanceren vernietigen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nounounou militaire vliegvelden uitschakelen ... dat is puur de rebellen helpen, heeft niets meer te maken met een afstraffing voor die chemische wapens.
Schakel dan puur die opslagplaatsen van die chemwapens uit, maar ga toch niet de rebellen aan de macht helpen ffs
Jij duidt bepaalde gebeurtenissen anders, zoals veel mensen die 'later hebben ingeschakeld'. Waarmee is wil zeggen, dat deze ontsporing niet zomaar uit de lucht kwam vallen. De conflicten, tussen Jihadisten en de meer seculiere Baath-partij, zijn al decennia oud. En ook de reden dat de Amerikanen Assad vroegen te helpen bij hun strijd tegen Al Qaida na '9/11', voordat de Amerikanen zelf het roer opnieuw omgooiden, en in het geheim Al Qaida weer in de armen vlogen.quote:
Die rebbelen zijn gewoon een afspiegeling van de meeste syriers, het zijn allemaal burgers.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nounounou militaire vliegvelden uitschakelen ... dat is puur de rebellen helpen, heeft niets meer te maken met een afstraffing voor die chemische wapens.
Schakel dan puur die opslagplaatsen van die chemwapens uit, maar ga toch niet de rebellen aan de macht helpen ffs
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
hihihi nee, dacht over een week mop
Er zijn nu "hearings", geen stemmingen dacht ik..quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik dacht dat die stemming pas in de week van 9 september zou plaatsvinden..
Allerminst, ik ben tegen uitroeiing van ontschuldige burgers...iets waar Assad zich hoogstwaarschijnlijk schuldig aan maakt. Jou opmerking op Washington te nuken en dus milljoenen onschuldige slachtoffers te maken ligt in het verlengde van mijn opvatting en ben ik dus op tegen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:42 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij USA trouwste hondje
De "rebellen" ook, al dan niet met chemische wapens..quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:45 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Allerminst, ik ben tegen uitroeiing van ontschuldige burgers...iets waar Assad zich hoogstwaarschijnlijk schuldig aan maakt. Jou opmerking op Washington te nuken en dus miljoenen onschuldige slachtoffers te maken ligt in het verlengde van mijn opvatting.
Jammer dat die zich verscholen houden in de steden en je die dus niet kunt bombarderen zonder onschuldige slachtoffers te maken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De "rebellen" ook, al dan niet met chemische wapens..
Er is expliciet gezegd dat het gifgas met raketten afgeschoten is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:43 schreef _NZT_ het volgende:
Je weet dat er al maanden Syrische gevechtsvliegtuigen steden bombarderen? Gewoon het materieel waarmee ze de wapens lanceren vernietigen.
Het is een complotquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er is expliciet gezegd dat het gifgas met raketten afgeschoten is.
Was idd al overduidelijk dat de rebellen niet verder geraken zolang Assads luchtmacht niet uitgeschakeld wordt. Komt net handig uit dat er nu net gifgas gebruikt werd met als gevolg dat ze Assads luchtmacht willen uitschakelen
De Russen hebben ook bewijsquote:Rusland: 'Bewijs voor gebruik gifgas door Syrische rebellen'
Rusland zegt over bewijzen te beschikken dat rebellen 21 augustus aan de oostrand van Damascus chemische wapens hebben gebruikt.
Volgens de Syrische ambassadeur in Moskou, Riad Haddad, heeft het Kremlin foto's en ander materiaal laten zien die de plaats en het tijdstip van de lancering van gifgas aantonen. Alles wijst er volgens Haddad op dat de rebellen en niet regeringstroepen het gifgas verspreidden.
De chemische wapens zijn volgens Haddad opgedoken juist op een moment dat regeringstroepen in het land vooruitgang boekten bij het uitschakelen van rebellen onder meer rond de hoofdstad Damascus. Het hele verhaal over gifgas moet de opmars van de regeringstroepen tot staan brengen, meent de ambassadeur.
Ha,ha, en jij denkt dat Assad's troepen en voorraden (en Assad zélf) zich nog bevinden waar ze een week geleden zaten, vóór de VS besloot er in z'n eentje en zonder mandaat op af te gaan?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Jammer dat die zich verscholen houden in de steden en je die dus niet kunt bombarderen zonder onschuldige slachtoffers te maken.
You could have fooled me! Dus Syriërs eten allemaal graag harten en levers van hun gedode tegenstanders? Tsjonge.......quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:44 schreef De_Ilias het volgende:
Die rebbelen zijn gewoon een afspiegeling van de meeste syriers, het zijn allemaal burgers.
Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd in die eerdere bron, dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ah excuus; `gerepareerd' in bovenstaande post. Ik wist niet dat die Jihadisten al zover waren dat ze zich ingraven. Gaat ook nergens over trouwens; zo'n strategie lijkt me alleen te werken als de rebellen winnen; mocht Assad er bovenop komen dan is zo'n Islamistisch landgoed echt geen lang leven te bekoren. Nog los van Israelische reacties.
1. Het is "rebellen"quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:44 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Die rebbelen zijn gewoon een afspiegeling van de meeste syriers, het zijn allemaal burgers.
Gaat hoe dan ook lastig worden voor de Amerikanen, om geen burgers te raken, nu Syriërs overal tentenkampen opzetten ter verdediging van hun land.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef _NZT_ het volgende:
Jammer dat die zich verscholen houden in de steden en je die dus niet kunt bombarderen zonder onschuldige slachtoffers te maken.
Wtf lul jij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ha,ha, en jij denkt dat Assad's troepen en voorraden (en Assad zélf) zich nog bevinden waar ze een week geleden zaten, vóór de VS besloot er in z'n eentje en zonder mandaat op af te gaan?
Sterker nog: ook de "rebellen" zochten schielijk een goed heenkomen en verplaatsen zichzelf en hun materieel..
Wordt wakker, het zonnetje is al op!quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.
Israël zou voor hen natuurlijk wel een probleem kunnen zijn natuurlijk, maar dat is wel op meer plekken zo.
De emiraten leggen meer geld neer om extra Jihadisten in te huren om tegen Assad te vechten. Ja tegenwoordig vechten Jihadisten ook per uur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ach, de rebellen winnen ook maar blijkbaar vervullen de jihadisten een steeds minder belangrijke rol aan het front, dus zo'n probleem is dat niet. Het wordt veel gezegd dat de jihadisten een deal hebben gesloten met Assad om elkaar meer met rust te laten. Dat geeft jihadisten de ruimte om een staat op te bouwen.
Israël zou voor hen natuurlijk wel een probleem kunnen zijn natuurlijk, maar dat is wel op meer plekken zo.
Ja, die kans is dan groot. Overal lijken van ongewapende burgers. Mannen, vrouwen en kinderen, die het verrotten om hun land uit te leveren aan die Saoedische huurmoordenaars. En dat voor een 'symbolische actie' die formeel niet tot doel heeft om uit te komen bij een 'regime change'.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:58 schreef _NZT_ het volgende:
Dan vliegt er een kruisraket je tent in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.thehindu.com/n(...)s/article5088900.ece"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ja laat ons de prijs van de Iphones verhogenquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef gembird het volgende:
Wacht maar totdat de tarieven van de Jihad omhoog gaan.
De FSA heeft geen poot om op te staan. Ze moeten samenwerken met buitenlandse intel. Het zijn apen met wapens. Je moet ze aansturen en ondersteunen dus ze moeten maar luisteren naar Al Nusra, wat ook gewoon een front is voor andere apen die te vaak honger hebben en meer bananen willen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef De_Ilias het volgende:
FSA zijn vooral Syrische burgers, de buitenlandse jihadisten komen meestal aan bij NUSRA, waarom? Heel simpel. De meeste jihadisten verketteren de FSA strijders omdat ze bijv. muziek luisteren, roken en baarden afscheren.
Nee, die blijven lekker zitten op zich plat te laten bombarderenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Wtf lul jij.
1. Ik heb het nooit over troepen en Assad zelf gehad.
2. Millitaire basis verplaatsten doe je niet even zomaar.
3. Zelfs als het gebeurt zullen landen die voor militaire ingrijpen zijn goede intelligence hebben.
Maar ik heb het alweer door...
De FSA zijn allemaal gevlucht naar Turkije en Jordanië, in afwachting van de door Obama beloofde bommen. Voorzover ze al niet permanent in een hotel of appartement in Istanbul, Parijs of Londen wonen, op kosten van hun Saoedische 'paymaster'.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:03 schreef De_Ilias het volgende:
FSA zijn vooral Syrische burgers, de buitenlandse jihadisten komen meestal aan bij NUSRA, waarom? Heel simpel. De meeste jihadisten verketteren de FSA strijders omdat ze bijv. muziek luisteren, roken en baarden afscheren.
http://www.thehindu.com/n(...)s/article5088900.ecequote:Syrian troops move away from sensitive sites in Damascus
Residents said troops had moved into schools and universities, which officials calculate are unlikely to be hit Syrian commanders were continuing to redeploy forces away from sensitive sites on Monday ahead of a postponed U.S. air strike that many in Damascus believe is still likely.
Residents said troops had moved into schools and universities, which officials calculate are unlikely to be hit if Barack Obama orders an attack following a congressional vote next Monday.
After a week of deep anxiety, his declaration that he would ask Congress to debate his plans to attack led to intense relief in the past 48 hours among many in Damascus, and well beyond.
Damascenes reported more checkpoints than usual in regime-held areas, but said the capital continued to function as it had during the past two years of ever more entrenched war. In rebel-held districts, where siege and deprivation have bitten deeper, locals claimed a sense of despair had descended after Mr. Obama’s speech.
“They were so close to doing something,” said Umm Latifa, the widowed head of a household of six children in east Damascus. “Anything to make [the regime] scared would have been a blessing.” In Beirut, where last week’s buildup was also acutely felt, the streets were at their busiest in several weeks and the tension appeared to have lifted slightly. But by nightfall yesterday, reminders of what might lay ahead resurfaced as Lebanese media carried reports of Hezbollah ordering thousands of its members to report to fighting positions.
The reaction to a strike from the powerful Shia militia, a resolute ally of the Assad regime, will be instrumental in determining whether the stated US goal of a narrow operation can be achieved.
Many in Lebanon fear that some form of retribution from Syria’s allies is inevitable, unless they are convinced that the propaganda value of riding out a short, sharp attack that changes little is higher than the cost of not responding. “This is a very big decision for Hezbollah — make that Iran,” said a Lebanese political leader who did not want to be named. “They want to create the impression that it’s all on the line for the Americans. But it’s bluff at this point. A game with very high stakes.” Lebanon’s fortunes, and the confidence of its residents, have risen and fallen roughly in line with those of the Syrian government. Two large car bombs in Tripoli, Lebanon, and a rocket attack against Israel quickly followed the suspected chemical weapons attack in Damascus of 21 April, prompting some Beirut-based political foes of the Assad regime to suggest the attacks were planned as a diversion.
The Lebanese Internal Security Forces have charged two clerics in the north, who they allege had confessed to dealings with Syrian intelligence figures in the days before the blasts and knew that the two bomb-laden cars had been driven to Tripoli from the Syrian city of Tartus.
They have also charged in absentia the head of Syria’s General Intelligence Bureau, General Ali Mamlouk, as well as a junior intelligence officer.
It emerged on Monday that Russia had dispatched a military reconnaissance ship to the eastern Mediterranean, where five U.S. warships are operating in the lead-up to a widely expected air strike in Syria. The Priazovye departed for Syria on Sunday, Russia’s state news agency Itar-Tass quoted a military source as saying. Russia’s foreign minister has previously said his country was not planning to become involved in a military conflict over Syria.
“This is the normal policy of any fleet in the case of an increase in tensions in any ocean or sea,” the source said.
The Russian deployment follows the arrival last week of the USS Stout, a guided missile destroyer, sent to relieve the USS Mahan. A U.S. defence official told AFP that both destroyers might remain in the area for now. Along with the Ramage, the Barry and the Gravely, the destroyers could launch Tomahawk missiles at targets in Syria if Obama orders an attack. A group of U.S. ships led by the aircraft carrier Nimitz have been deployed in the Arabian Sea.
On Monday, the Russian Foreign Minister, Sergei Lavrov, said a U.S. strike would put the proposed Geneva II peace conference in serious doubt, Itar-Tass reported. “If the action announced by the president of the U.S. unfortunately occurs, it will put off prospects for the forum for a long time, if not for ever,” Mr. Lavrov said.
— © Guardian News & Media 2013
Jihad soldaten, de nuchtere(huurlingen) willen eerst geld voordat ze hun land en familie verlaten. Deze gasten duiken alleen op om geld te verdienen. En de tarieven gaan omhoog omdat steeds minder terugkeren en niet alleen dat. Ze worden ook neergeschoten door de personen voor wie ze moesten werken dus ze staan niet meer zo snel klaar om mee te doen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja laat ons de prijs van de Iphones verhogen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |