abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:55:52 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_127081707

Mede mogelijk gemaakt door Guppyfriend O+

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 28-05-2013 19:18:43 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_127081818
Geweldig verslag, Gup! *O*
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 20:58:02 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_127081847
Nawww dank jullie wel voor de verslag-complimenten O+ :@ het was ook gewoon een echt leuke dag *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 mei 2013 @ 21:00:31 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127081995
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Nawww dank jullie wel voor de verslag-complimenten O+ :@ het was ook gewoon een echt leuke dag *O*
een poser-dag zul je bedoelen met al die foto's ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 21:01:08 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_127082034
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een poser-dag zul je bedoelen met al die foto's ;)
Strike a pose and smize *)

/tyrabanks :@
pi_127082087
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Geinspireerd geraakt door de Italiaanse keuken? :9 ;)
Ik kan juist geen pasta meer zien. ;) Vandaag noodles met zalm en broccoli op. Even wat anders hoor..

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
De Marikenloop dus! :9 onder een spoiler, want lang verhaal met foto's!

SPOILER
Leuk verslag Guppy!!

Ik had vandaag mijn clinic en hoewel ik denk dat ik er veel aan heb gehad was het wel enigszins frustrerend. We waren met z'n zessen, en een trainer dus. Eerst een kilometer inlopen, op een rustig tempo. Maar mijn looptempo is rustig, dus voor mij was dat al op normaal tempo. Omdat het maar een kilometer was was het prima, maar toch. Wat oefeningetjes gedaan, beetje over techniek gehad, en daar had hij bij mij op zich weinig op aan te merken, ik zwaai alleen teveel met m'n armen.

Toen gingen we intervallen doen en dat was het frustrerende gedeelte. Het eerste interval liep ik mee met de rest en ging ik dus nog net niet dood. Ik heb gewoon geen hoog tempo, maar het frustreert best wel om er bij ieder interval maar achteraan te bungelen. Achteraf kon ik het wel relativeren, ik heb nooit gesport, kom van overgewicht en veel roken af en hoewel m'n gezondheid een heel stuk beter is, is het niet zo gek dat ik nog geen topconditie heb.. Maar tóch, het achteraan bungelen vond ik gewoon lastig..

Anyway; denk wel dat ik er veel aan heb om zo samen met anderen te trainen, hoop alleen dat ik de volgende keer die frustratie niet voel. Morgen een rustdagje, woensdag een kort rondje van 3 km ofzo en dan vrijdag lekker dat loopje doen. Misschien gaan er ook nog twee meiden meelopen die vandaag ook mee deden, ben benieuwd of ze gaan!
pi_127082371
Ik vind die aanmoediging van elke loper in elke vorm hier echt heel tof :). In m'n omgeving zie je dat mensen het simpelweg niet geloven dat ik m'n best doe om die 5 (en meer) km te lopen. Ja, ik weet ook wel dat ik dik ben, neemt nog niet weg dat ik het doe :{w.
pi_127082473
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind die aanmoediging van elke loper in elke vorm hier echt heel tof :). In m'n omgeving zie je dat mensen het simpelweg niet geloven dat ik m'n best doe om die 5 (en meer) km te lopen. Ja, ik weet ook wel dat ik dik ben, neemt nog niet weg dat ik het doe :{w.
:D

Is wel tof al die verslagen en feedback. Komt denk ik ook doordat meeste mensen wel weten hoe het lopen in het begin was :P
pi_127082710
quote:
Herken het wel, zul je altijd zien. Als je dik zit te worden op de bank vinden ze het altijd prima. Wil je jezelf gaan verbeteren dan is het opeens allemaal niet leuk en gaan ze je verafschuwen. Heb al te horen gekregen dat ik te snel liep, te langzaam, te veel, te weinig. Ben toen ik ben begonnen met lopen ook ernstig op eten gaan letten. Ook daar best wat commentaar op gekregen.

Uiteindelijk heeft iederen zijn onzekerheden en als ze dan merken dat jij er aan bezig bent gaan ze zich onzeker voelen en je proberen omlaag te praten. Zijn ook altijd de niet lopers die als hardste roepen dat het lopen oh zo slecht voor je is. "Nee op de bank hangen je eigen volvreten, zoals jij doet, dat is slecht kut!" Wil je dan roepen, maar je doet het toch nooit...
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_127083018
Lopen is gewoon O+ en mensen die het daar niet mee eens zijn moeten gewoon hun mond houden. Of het zelf eens proberen.
pi_127083146
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:13 schreef Onama het volgende:

[..]

Herken het wel, zul je altijd zien. Als je dik zit te worden op de bank vinden ze het altijd prima. Wil je jezelf gaan verbeteren dan is het opeens allemaal niet leuk en gaan ze je verafschuwen. Heb al te horen gekregen dat ik te snel liep, te langzaam, te veel, te weinig. Ben toen ik ben begonnen met lopen ook ernstig op eten gaan letten. Ook daar best wat commentaar op gekregen.

Uiteindelijk heeft iederen zijn onzekerheden en als ze dan merken dat jij er aan bezig bent gaan ze zich onzeker voelen en je proberen omlaag te praten. Zijn ook altijd de niet lopers die als hardste roepen dat het lopen oh zo slecht voor je is. "Nee op de bank hangen je eigen volvreten, zoals jij doet, dat is slecht kut!" Wil je dan roepen, maar je doet het toch nooit...
Moet zeggen dat mijn omgeving het heel positief ziet. Ik heb ook wel wat overgewicht en ben daar onder andere door hardlopen mee bezig om wat aan te doen ( ook voeding aanpassen is onderdeel ervan, maar tot op zekere hoogte dan, niet te extreem). Ik wil graag 15-20 kilo afvallen, wat aardig wat is. Mijn familie en collega's gaan hier echt heel positief mee om wat me ook erg motiveerd om door te gaan. En uiteraard dit topic en jullie allemaal met de leuke verhalen en positieve invloeden.
pi_127083419
@Debeterebob van het vorige topic, ja de finish is wel heel druk! Ik kon nog wel sprinten tot aan de matten, maar vind het best vervelend daarna zo plots te moeten stoppen. Als ik aan het eind even flink gesprint heb en dan zo in het schuifel-tempo terecht kom, struikel ik echt bijna over m'n eigen benen, die willen nog even uitlopen! :D

Heb mijn foto's inmiddels ook gezien, zit eindelijk 1 zweeffoto bij, wel van iets verder af maar toch leuk. :) Alleen krijg ik ze nog steeds niet gepost met ipad, ik zet ze er later vanavond of morgen wel in, hier, als ik op de laptop zit.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:38:01 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127084218
vanavond lang-lang in de Deep South
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10886640
  maandag 27 mei 2013 @ 21:38:33 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084254
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Schema voor marathon in 4:12 ongeveer.

]

joggen vind ikzelf dan 6:15/km en snel 5:00/km.
Ik vind het apart dat je geen intervallen hebt, vreemd. Ik zie vooral op je middenlange tempo je beoogde wedstrijdtempo a 5:58/km. Persoonlijk zou ik een heel ander schema pakken. Ik zou juist die korte afstanden gebruiken voor het snelheidswerk en de wat langere voor het hogere tempo. Je hebt gelijkt, het is een vreemd schema.

Ik hoop trouwens dat we geen krachttraining gaan doen tijdens de looptraining morgen, m'n armen vallen eraf (idem voor m'n benen, maar die branden nu niet).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127084520
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik vind het apart dat je geen intervallen hebt, vreemd. Ik zie vooral op je middenlange tempo je beoogde wedstrijdtempo a 5:58/km. Persoonlijk zou ik een heel ander schema pakken. Ik zou juist die korte afstanden gebruiken voor het snelheidswerk en de wat langere voor het hogere tempo. Je hebt gelijkt, het is een vreemd schema.

Ik hoop trouwens dat we geen krachttraining gaan doen tijdens de looptraining morgen, m'n armen vallen eraf (idem voor m'n benen, maar die branden nu niet).
Nergens goed voor, die krachttraining ;)
  maandag 27 mei 2013 @ 21:44:00 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127084640
quote:

[..]

wat is een goed schema Slacker...je komt zoveel variaties tegen dat je door de bomen het bos niet meer zie.
In het eerder door mij genoemde boek van Bryon Powell staat een hoofdstuk over de pro's en con's voor snelheidswerk tijdens een ultra-training.
Er worden twee zeer ervaren ultra's aan het woord gelaten, een pro en de ander tegen en bij beiden heb je zo iets van "daar zit wat in wat ze vertellen"
  maandag 27 mei 2013 @ 21:44:23 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084667
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:42 schreef hatsaflats het volgende:
Nergens goed voor, die krachttraining ;)
Spierpijn is fijn (deze mag je morgen vergeten...).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:47:18 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127084874
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
vanavond lang-lang in de Deep South
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10886640
Veel plezier. Ook goed om te lezen dat er iemand een pianoconcert bezoekt. Al die hardloperij :s)

:P
  maandag 27 mei 2013 @ 21:48:04 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127084918
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat is een goed schema Slacker...je komt zoveel variaties tegen dat je door de bomen het bos niet meer zie.
In het eerder door mij genoemde boek van Bryon Powell staat een hoofdstuk over de pro's en con's voor snelheidswerk tijdens een ultra-training.
Er worden twee zeer ervaren ultra's aan het woord gelaten, een pro en de ander tegen en bij beiden heb je zo iets van "daar zit wat in wat ze vertellen"
Daar heb je ook weer gelijk in, maar ik ben toch van mening dat snelheidswerk altijd gedaan moet worden. Ultra's zijn dusdanig anders, extreem, dat ik er geen zinnig woord over kan (of wil) zeggen, het is voor mij een vak apart. Maar als je kijkt naar een hele bekende Italiaanse coach (hij traint nu Afrikanen), die traint elke training op 80-90%. Ze doen een (1) training per week op dat niveau, de rest is rustig, herstellen, en daarna weer knallen. Dit schema is compleet het tegenovergestelde.

(Overigens zeg ik altijd, maar ik bedoel daarbij: als je traint voor een wedstrijd, recreatief lopen reken ik niet mee).

Ik bedenk me echt twee tellen later dat er ook een school is die zegt: gewoon rustig, langzaam lopen, dat consequent doen en dan ga je vanzelf sneller want je lichaam went aan de inspanning. Al denk ik wel dat dit een veel langzamere manier van snelheid ontwikkelen is (al is ie misschien langer houdbaar - minder snelheidsverlies als je even niet traint?).

[ Bericht 11% gewijzigd door slacker_nl op 27-05-2013 21:53:17 ]
pi_127085040
quote:
16s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Spierpijn is fijn (deze mag je morgen vergeten...).
Je post staat bij deze in m'n bookmarks. Ik verwacht 'm morgen nodig te hebben.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:51:46 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127085155
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

}:|
pi_127085987
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hehe :')
  maandag 27 mei 2013 @ 22:04:22 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127086141
Leuk verslag Gup, ik voorzie een spetterrrende BtB!
  maandag 27 mei 2013 @ 22:08:17 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127086417
Gupster heeft altijd leuke verslagen w/
  maandag 27 mei 2013 @ 22:11:16 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127086620
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:48 schreef slacker_nl het volgende:

Ik bedenk me echt twee tellen later dat er ook een school is die zegt: gewoon rustig, langzaam lopen, dat consequent doen en dan ga je vanzelf sneller want je lichaam went aan de inspanning. Al denk ik wel dat dit een veel langzamere manier van snelheid ontwikkelen is (al is ie misschien langer houdbaar - minder snelheidsverlies als je even niet traint?).
de pro's van snelheidswerk zeggen juist: je lichaan went aan de inspanning en past zich daar aan aan, het wordt goed in datgene wat je er van vraag ,m.a.w. het lichaam wordt lui als je nooit geen snelheidswerk doe.
pi_127086920
quote:
15s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

}:|
Moet je me maar niet gaan uitlachen als er een kat in m'n nieuwe schoenen kotst }:|

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de pro's van snelheidswerk zeggen juist: je lichaan went aan de inspanning en past zich daar aan aan, het wordt goed in datgene wat je er van vraag ,m.a.w. het lichaam wordt lui als je nooit geen snelheidswerk doe.
In dezelfde trend zegt mijn trainer ook dat je in de laatste training voor een wedstrijd juist nog even wat extra versnellinkjes moet doen, omdat je lichaam anders denkt dat ie mag gaan uitrusten.
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 22:15:37 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_127086934
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef slacker_nl het volgende:
Leuk verslag Gup, ik voorzie een spetterrrende BtB!
Die gaat we rocken :9
pi_127087127
Zo, ik heb deze maand wel even genoeg hardloopspullen gekocht na m'n orders van de laatste 2 dagen... :@

Na m'n FR610 (al was die technisch gezien vorige maand aangeschaft O-) ), afgelopen week ook maar gezwicht voor nog wat meer dingen:

SPOILER
Alles wel echt in de mega-super-combi-afprijs gekocht en bij elkaar gezocht, want bij elkaar 150 euro kwijt. _O_ Vooral met de schoenen mazzel, want precies m'n maat over en waren 60% afgeprijsd. :D En gezien m'n huidige paar perfect bevalt, was dat een no-brainer. :)
Jack does it in real time...
  maandag 27 mei 2013 @ 22:20:46 #29
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127087296
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:15 schreef hatsaflats het volgende:

Moet je me maar niet gaan uitlachen als er een kat in m'n nieuwe schoenen kotst }:|
Dat was grappig... Ik moest zelfs aan collega's uitleggen waarom ik zo aan het lachen was.

quote:
In dezelfde trend zegt mijn trainer ook dat je in de laatste training voor een wedstrijd juist nog even wat extra versnellinkjes moet doen, omdat je lichaam anders denkt dat ie mag gaan uitrusten.
quote:
0s.gif Op
maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

Daar ben ik voor en in dat licht vind ik het schema van TWC (toch? Net een vergiet dat geheugen - kan je wat van leren Hats), dus daarom is dat schema vreemd/apart, ik zou een ander nemen.
pi_127087322
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Mij is uitgelegd dat er twee effecten zijn: eentje waardoor alleen maar langzaam lopen er voor zorgt dat je langzamer wordt, en eentje waardoor je er sneller van gaat lopen. Wat het uiteindelijke resultaat is, hangt o.a. af van de duur en frequentie van je trainingen. Als je voornamelijk veel langzame kilometers maakt zul je per saldo langzamer worden, maar als je de duur enigzins binnen de perken houdt valt dat mee. Zoals ik het begrepen heb zit het zo:

• Je wordt sneller omdat je conditie beter wordt. Daardoor kun je na verloop van tijd bij een langzamere hartslag dezelfde snelheid lopen, en dus bij dezelfde hartslag een hogere snelheid.
• Je wordt langzamer omdat je neuromusculaire systeem getraind wordt in langzame snelheden. Als je intervallen doet train je je zenuwen om je spieren sneller te bewegen. Als je alleen maar langzaam traint, train je het omgekeerde. Dat lijkt wel op jouw opmerking dat "je lichaam went aan de inspanning en past zich daar aan aan".

Ik ben zelf maar een leek, maar ik ken een spierfysioloog die ik regelmatig spreek. Ik zal hem eens vragen of hij hier iets zinnigs over kan zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2013 22:22:41 ]
pi_127087343
Gup wat een leuk verslag! En wat ziet jouw moeder er jong en fit uit :o Het is dat ik wist dat het je moeder moest zijn, maar jullie kunnen gewoon samen de stad in als 'zusjes' :Y :D (is leuk trouwens, zelf ook eens gedaan, moest alleen steeds mijn woorden inslikken want ik noemde haar steeds 'mam' :P )
  maandag 27 mei 2013 @ 22:21:34 #32
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127087355
Die schoenen.. :9~
pi_127087443
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:18 schreef DeeBee het volgende:
Zo, ik heb deze maand wel even genoeg hardloopspullen gekocht na m'n orders van de laatste 2 dagen... :@

Na m'n FR610 (al was die technisch gezien vorige maand aangeschaft O-) ), afgelopen week ook maar gezwicht voor nog wat meer dingen:

SPOILER
Alles wel echt in de mega-super-combi-afprijs gekocht en bij elkaar gezocht, want bij elkaar 150 euro kwijt. _O_ Vooral met de schoenen mazzel, want precies m'n maat over en waren 60% afgeprijsd. :D En gezien m'n huidige paar perfect bevalt, was dat een no-brainer. :)
Strakke uitrusting! Vooral die schoenen zien er tof uit.

Ik heb me zojuist opgegeven voor de Marley Park run, een gratis 5km die iedere zaterdag hier in de buurt georganiseerd wordt. Wou wel eens het sfeertje proefen van zo'n kleinschalig event (400 deelnemers gemiddeld iedere zaterdag). Tijdsregistratie is inbegrepen (zal wel alleen maar bruto-tijd zijn, maargoed, kan mij dat schelen).

Ben erg benieuwd. Achteraf wordt er altijd koffie gedronken in een lokaal cafe, misschien nog wat connecties maken.
The sun in your Eyes
pi_127087605
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Daar ben ik voor en in dat licht vind ik het schema van TWC (toch? Net een vergiet dat geheugen - kan je wat van leren Hats), dus daarom is dat schema vreemd/apart, ik zou een ander nemen.
Welke zou jij aanraden? Ik loop ook MyAsics en de regelmaat doet me goed, tempo's die ze aangeven negeer ik toch. Of ik veel heb aan tempowerk op dit moment betwijfel ik, dus op dat gebied vindt ik het wel prima.
The sun in your Eyes
pi_127087753
Ik vind die schoenen juist niet suuuper mooi qua kleurstelling, maar had wat dat betreft helaas even geen keuze, maar voor dat geld maakt het mij weinig uit, op zich zijn ze nog steeds wel tof ja. :Y)

En ben vooral blij met de pasvorm enzo van Inov-8 en dat ik terug ben gegaan naar een neutrale schoen is echt de beste beslissing van het afgelopen jaar geweest voor mijzelf. Loop zoveel lekkerder en sindsdien ook weer blessurevrij (wel na rustige opbouw en werken aan m'n techniek). :)

Enige jammere is dat het merk weinig verkrijgbaar is in Nederland, maar als je je maat eenmaal weet en de pasvorm kent kan je dus online af en toe wel een meevallertje hebben. M'n huidige paar is iets sneller dan verwacht aan het slijten, vanwege m'n marathontrainingen ook o.a. :+
  maandag 27 mei 2013 @ 22:27:01 #36
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127087795
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:24 schreef Onama het volgende:
Welke zou jij aanraden? Ik loop ook MyAsics en de regelmaat doet me goed, tempo's die ze aangeven negeer ik toch. Of ik veel heb aan tempowerk op dit moment betwijfel ik, dus op dat gebied vindt ik het wel prima.
Een marathonschema? Ik heb hier een boek waar ik kant en klare schema's uithaal. Al zou ik voor een marathon toch bij een loopgroep gaan trainen en daar een schema van vragen...
Ik zou iig meer intervallen/snelheidswerk willen zien in een schema.
pi_127088147
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:24 schreef Onama het volgende:

[..]

Ik zou de 5km joggen vervangen met wat intervalletjes. Of een beetje fartlekken, dat is ook leuk. "oeh, een brug! Schnellerrrr!" enzo. En als je weer terug in NL bent toch eens extra hard gaan nadenken over een loopgroep, volgens mij ga je dan echt vliegen.
pi_127088355
Marathontraining is wel apart, omdat je gewoon zo'n belachelijke basis moet gaan leggen en je eigenlijk veel meer gebruik wilt maken van je verschillende soorten energiesystemen, dat snelheidstraining een beetje ondergeschikt wordt... Tempotraining kan je eigenlijk beperken tot een paar wedstrijdsimulaties, tussen de 21 en 30 kilometer in de voorbereiding naar mijn mening.

Puur voor de afwisseling van de belasting op je lichaam is het echter wel aan te raden wat trainingen met snelheidswerk te doen, anders wordt alles wel erg monotoon. Zo is dat zelf een van de dingen die ik zou aanpassen als ik een volgende marathon zou gaan doen, iets afwisselender trainen. Heb nu in m'n voorbereiding zeker 80% van m'n kilometers onder een bepaalde hartslag gelopen, puur om duurvermogen te verbeteren (wat relatief zwakker is / was dan m'n basissnelheid). Echter is dat mentaal niet al te inspirerend en levert het ook veel vermoeidheid in je spieren op vanwege de monotone belasting. Iets meer (rustige!) intervallen in je marathonvoorbereiding helpen dat te voorkomen denk ik...

Verder kan ik begrijpen dat snelheidsfanaten zeggen dat je moet trainen op een bepaalde snelheid en dat je lichaam zich dan aanpast, maar ik vind dat wel listig. Dan ligt er namelijk een heel groot gevaar van overbelasting op de loer, terwijl als je juist op een constante hartslag zou trainen, je tempo op die hartslag langzaamaan en op duurzame manier gaat verbeteren, met weinig kans op overbelasting. Echter moet je dan wel af en toe helemaal uit je comfortzone gaan en verzuren terwijl je heuvels oprent, want je lichaam moet wel die prikkels een beetje kunnen verwerken en niet alleen 'lui' in de comfortzone willen hangen... :P
pi_127088379
quote:

[..]

Ik ga het schema daarom totaal niet volgen. Ik rommel zelf wel weer wat aan.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:36:19 #40
92409 Twinky
Little star.
pi_127088422
Ik had vandaag weer hardlooples en daarbij leerde ik nu dat mijn hart vooruit ging en dat ik erachteraan moest lopen. Eerst moest ik met rug recht staan enzo, en gaf mijn hardloopmeneer een duwtje in mijn rug zodat ik voorover viel en dan vanuit dat vallen moest ik dan gaan rennen. Toen deed hij dat met een onzichtbaar touw om mijn borstkas, en dan trok hij en ging ik rennen terwijl hij trok. En toen zei hij dat ik gewoon mijn hart uit mijn borst vast vooruit moest sturen richting de volgende boom, en dan gingen mijn benen er vanzelf achteraan. Dat gebeurde!

Supertof! Ik kan eigenlijk iedereen aanraden om eens hardlooples te nemen, denk ik. Iedereen loopt op zijn eigen manier maar soms zijn er kleine dingen (zoals je hart vooruit sturen) die het veel makkelijker kunnen maken. En ik denk ook dat mijn manier van rennen er steeds cooler uitziet :P

En hij gaf ook een plank-oefening voor mietjes (misschien ook iets voor de mensen met rugpijn:

je gaat op ellebogen en knieen zitten met je bekken gekanteld zodat je rug een beetje bol is. Voor dat kantelen moet je je buik gebruiken, die moet je een beetje inhouden en je buikspieren aanspannen. Dan blijf je op je knieen en ga je met je ellebogen naar voren wandelen, terwijl je je rug hetzelfde blijft houden (moeilijk, want die wil 'gewoon' weer naar beneden zakken en hol worden). Het is belangrijker dat je rug hetzelfde blijft dan dat je naar voren wandelt, dus het kan zijn dat je heel langzaam wandelt. Nou, dan wandel je zo ver als je kan (dan ben je in een hele plank), heel rustig en met je buik goed aangespannen, en dan wandel je weer terug. Even uitrusten op je knieen en dan nog een keer naar voren wandelen met je ellebogen en weer terug. Ik moet dat 5x doen, elke dag :P

SPOILER
pi_127088450
Ik heb trouwens een klein pijnklachtje. Het is niet direct erg, maar misschien is er iemand die er ervaring mee heeft. Beetje gevoel alsof je voet naar binnen dubbel geklapt is. Dit komt er soms aan het eind van de training in. Geeft een beetje trekkend gevoel aan de binnenkant boven mijn enkel.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:38:35 #42
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_127088557
Ik heb me vandaag gemeld bij een loopgroepje. Is goed bevallen. Ik zie weer genoeg mogelijkheden om de basis wat op te schroeven :D
heitieh
  maandag 27 mei 2013 @ 22:40:37 #43
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127088693
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:38 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb me vandaag gemeld bij een loopgroepje. Is goed bevallen. Ik zie weer genoeg mogelijkheden om de basis wat op te schroeven :D
^O^
pi_127088966
tvp

Een loopgroepje lijkt mij behoorlijk irritant omdat er altijd verschillen in loopsnelheid zijn, maar er zijn dus wel echt duidelijke voordelen? Of is dat alleen als je er een echte atletiektrainer bij hebt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_127088992
haha ik heb gewoon spierpijn! lame!!!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 22:46:27 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127089029
Dus om je basistempo te verhogen, veel KM's met lage hartslag en af en toe knallen buiten je comfortzone, correct?
pi_127089067
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
tvp

Een loopgroepje lijkt mij behoorlijk irritant omdat er altijd verschillen in loopsnelheid zijn, maar er zijn dus wel echt duidelijke voordelen? Of is dat alleen als je er een echte atletiektrainer bij hebt?
Haha een tvp heeft hier weinig zin, 1x met je ogen knipperen en het topic zit vol.

Verder heb ik geen ervaring met trainers.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:48:06 #48
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127089157
quote:
tvp

Een goede trainer zorgt ervoor dat de verschillende tempo's perfect samengaan in een groep. En soms zijn groepen ook ingedeeld op tempo. Maar ze noemen het een stofzuiger, de voorste lopen terug totdat ze bij de laatste zijn en lopen dan weer met de groep mee. En je moet gewoon altijd je eigen tempo lopen. En een loopgroep heeft zeker voordelen: techniek, sociaal, en het is gewoon anders lopen dan in je eentje.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:54:03 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127089505
quote:
tvp

wij lopen met een groep van ongeveer 10-15 man en de snellere lopers maken af en toe een U-turn om de langzamere lopers weer op te halen, zo blijft de groep grotendeels bij elkaar.

Verder is het gewoon motiverend om met een groep te lopen, vooral als het weer wat minder is is het een goede reden om je toch in het zweetpak te hijsen en heen te gaan
  maandag 27 mei 2013 @ 22:54:22 #50
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127089528
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:46 schreef winterstorm666 het volgende:
haha ik heb gewoon spierpijn! lame!!!!
goede of slechte spierpijn?
pi_127089574
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus om je basistempo te verhogen, veel KM's met lage hartslag en af en toe knallen buiten je comfortzone, correct?
Ik (disclaimer ;)) vind dat goed werken ja. :)

Ik rem mij zelf graag wat af door op hartslag te lopen, omdat ik de laatste jaren gemerkt heb dat ik mijzelf kan overbelasting als ik teveel op snelheid train. Dat hou ik op zich wel vol qua conditie enzo, maar m'n pezen enzo worden dan wel flink belast...

Daarom doe ik het in trainingen soms relatief rustig aan, maar dan kan je wel weer goed op je techniek letten, ben je niet helemaal kapot na afloop en kan je sneller weer trainen. :)

Dat je lichaam en spieren wat 'lui' kunnen worden op langzame tempo's geloof ik echter ook wel in, daarom moet je af en toe in trainingen wel even maximaal gaan of zoals jij en Aquero (toch?) van het weekend deden, lekker regelmatig een loopje / wedstrijdje in de buurt doen, zodat je het mentale effect van diepgaan in een wedstrijd niet verleert en de grenzen van je lichaam af en toe even opzoekt. :)

Een loopgroep is op zich wel leuk denk ik ja, al is hardlopen toch ook wel lekker in je eentje vind ik altijd... :P
pi_127089582
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wij lopen met een groep van ongeveer 10-15 man en de snellere lopers maken af en toe een U-turn om de langzamere lopers weer op te halen, zo blijft de groep grotendeels bij elkaar.

Verder is het gewoon motiverend om met een groep te lopen, vooral als het weer wat minder is is het een goede reden om je toch in het zweetpak te hijsen en heen te gaan
Je kan misschien ook naar een park lopen met elkaar en dan in het park iedereen z'n eigen tempo laten lopen :D Kom je elkaar ook weer tegen.
pi_127089606
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Een marathonschema? Ik heb hier een boek waar ik kant en klare schema's uithaal. Al zou ik voor een marathon toch bij een loopgroep gaan trainen en daar een schema van vragen...
Ik zou iig meer intervallen/snelheidswerk willen zien in een schema.
Marathonschema nog niet eens zozeer, gewoon langzaam een stabiele basis opbouwen zodat ik de Halve Marathon met gemak kan lopen. Marathon gaat er uiteindelijk wel van komen, als alles goed blijft gaan, maar misschien iets te ambitieus om dat aan het eind van mijn schema te zetten op dit moment. Loopgroep als in atletiekvereniging trouwens, of hebben we het over van die groepen die een keer in de week onder begeleiding van een ervaren iemand gaan lopen?

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:31 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zou de 5km joggen vervangen met wat intervalletjes. Of een beetje fartlekken, dat is ook leuk. "oeh, een brug! Schnellerrrr!" enzo. En als je weer terug in NL bent toch eens extra hard gaan nadenken over een loopgroep, volgens mij ga je dan echt vliegen.
Valt er nog wat over te zeggen om ipv intervallen gewoon op een zo'n hoog mogelijk tempo te knallen die 5km? Die loopgroep blijft maar terugkomen de hele tijd. Denk dat ik dat wel ga doen als ik terug ben en begonnen ben met studeren (atletiekvereniging dan). Dan kan ik een of twee keer in de week op snelheid trainen, en de andere dagen mezelf bezig houden met de duurlopen. Leuk om te horen trouwens dat je zoveel vertrouwen in mij hebt. :) Als ik het Fok leaderbord zo zie mag ik ook wel wat meer in mezelf geloven, maar het voelt echt nog als gisteren dat ik in mijn pyamabroek en afgetrapte gympen door de sneeuw kapot aan het gaan was op mijn 1min intervallen. :D

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:35 schreef DeeBee het volgende:
Lange en nuttige uitleg.
Ik ben ook een beetje de balans aan het zoeken nu. Van de ene kant wil ik heel veel heel snel, van de andere kant weet ik dat ik rustig aan moet doen. Dat geld ook voor training, balans vinden tussen te snel gaan en te langzaam is best lastig. Van de andere kant, ik ben tevreden met mijn resultaten, misschien me ook niet te druk gaan maken. Ook heb ik het gevoel dat ik al veel profijt ga halen uit de heuvels hier. Rondje met Levitas vorige week 15km was een eitje door de polder, gister 15 gedaan hier door de heuvels en was gesloopt, terwijl het tempo gemiddeld lager lag.

Monotoom zullen mijn trainingen hier niet worden de komende maanden, daar is het lopen veel te prettig voor hier. Dat van die energiesystemen mag je trouwens wel even uitleggen, want daar lees ik zelden iets over hier (terwijl er toch voldoende theorieen zijn over vetverbranding etc).
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 22:59:01 #54
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_127089842
quote:
tvp

het is voor mij ook nieuw he, maar er werden steeds groepjes gemaakt. Het langzame groepje start eerder en zo kom je ongeveer op hetzelfde moment aan bij een punt. Maar ik voelde wel dat ik buiten m'n comfortzone ging, want het was een tempotraining met pauzes. Dat doe je in je eentje niet zo snel.
heitieh
  maandag 27 mei 2013 @ 23:00:26 #55
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127089936
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:55 schreef Onama het volgende:
Marathonschema nog niet eens zozeer, gewoon langzaam een stabiele basis opbouwen zodat ik de Halve Marathon met gemak kan lopen. Marathon gaat er uiteindelijk wel van komen, als alles goed blijft gaan, maar misschien iets te ambitieus om dat aan het eind van mijn schema te zetten op dit moment. Loopgroep als in atletiekvereniging trouwens, of hebben we het over van die groepen die een keer in de week onder begeleiding van een ervaren iemand gaan lopen?
In dat geval ben ik een tegenstander van de DeeBee theorie (hehe), ik zou gewoon lekker lopen, en eens per week een intervalletje, fartlek, iets waarin je speelt met je tempo, de ene keer boven je wedstrijdtempo, de andere keer net eronder, of op. En de overige gewoon op een rustig, chill, tempo.
pi_127090164
@Onama: lees o.a. hier.

Fosfaatverbranding, anaerobe verbranding en aerobe verbranding zijn de 3 systemen. Elk hebben een andere (mix) van brandstoffen, waarbij je het fosfaat en anaerobe systeem heel snel kan leegmaken. Daarom moet je ook aerobe verbranding goed trainen, echter vraagt dit wel aanpassing en oefening om hier efficienter in te worden.

Eigenlijk gebruik je altijd een mix van deze systemen, maar gebruik je op kortere intensieve loopjes meer van de eerste twee en zal je bij een marathon veel meer aeroob moeten verbranden. Het uitputten van je glycogeen voorraad (brandstof voor anaerobe verbranding) wordt altijd 'de man met de hamer' genoemd, dit punt hangt ook vaak samen met het effect dat het voor een lichaam lastig is om gedurende inspanning ineens op aerobe verbranding te moeten overschakelen als de andere brandstoffen opraken...
pi_127090197
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

In dat geval ben ik een tegenstander van de DeeBee theorie (hehe), ik zou gewoon lekker lopen, en eens per week een intervalletje, fartlek, iets waarin je speelt met je tempo, de ene keer boven je wedstrijdtempo, de andere keer net eronder, of op. En de overige gewoon op een rustig, chill, tempo.
Kan je niet voor de makkelijkheid gewoon kort-gemiddeld snel, lang-sloom, kort-interval doen?
pi_127090212
quote:

[..]

In feite dus wat ik nu doe, enige wat ik dan het beste kan veranderen is een keer in de week op snelheid gaan lopen, rond wedstrijdtempo. Ik zou zelfs mijn schema aan kunnen passen om iedere zaterdag die parkrun 5km te doen, is toch nog een beetje het sociale van een loopgroep, met snelheidswerk erin. Of gewoon een van die twee 5km stukjes die MyAsics aangeeft op tempo lopen. Morgen staat er weer zo een op de planning. Zal hem eens op tempo gaan lopen, kijken hoe dat voelt.

Bedankt voor de tips trouwens! ^O^
The sun in your Eyes
  maandag 27 mei 2013 @ 23:07:37 #59
92409 Twinky
Little star.
pi_127090387
Bij mij in het park waar ik altijd ren zie ik wel eens een groep op zaterdagochtend. Die rennen dan vaste rondjes (200-400m), op hun eigen tempo. De trainer rent af en toe een rondje mee. Ik heb ze hele coole warming ups zien doen, en vaak dat hij elke minuut fluit. En dan zie je ook dat de ene bij een fluitje een minuutje gaat wandelen, de andere juist een minuut voluit sprint, enzo. En er zijn ook altijd groepjes dames die een paar minuten rennen & kletsen en dan een paar minuten wandelen & kletsen :D
pi_127090530
quote:

[..]

Het is ook lastig te zeggen hoor, er is niet één manier van goed trainen. :)

Zeker omdat er hier zoveel verschillende niveaus en doelen door elkaar zitten, is het lastig in te schatten wat voor iemand kan werken. Wel probeer ik altijd wat basisprincipes te noemen die voor mij werken of waar ik mij aan hou, en die anderen ook kunnen helpen hun lichaam te leren kennen of het effect van bepaalde trainingen beter in te kunnen schatten.

Die overbelasting bij mijzelf kreeg ik ook pas toen ik > 40 km / week ging lopen (en 3 halve marathons in een maand), niet na 3 x 5 kilometer hobbelen, al kan dat voor sommigen hier in verhouding net zo'n grote sprong zijn als je normaal 8-10 km / week doet...
  maandag 27 mei 2013 @ 23:10:51 #61
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127090573
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:04 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Kan je niet voor de makkelijkheid gewoon kort-gemiddeld snel, lang-sloom, kort-interval doen?
Ja, dat kan. En zo zou ik het ook indelen overigens, en dan met kleine verschillen in de afstanden per week. Zodat je een beetje golfbeweging hebt qua intensiteit, ene week zwaar, andere week licht.
  maandag 27 mei 2013 @ 23:12:44 #62
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127090680
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:10 schreef DeeBee het volgende:

Het is ook lastig te zeggen hoor, er is niet één manier van goed trainen. :)
Wat RD zei, er zijn zoveel verschillende manieren.

quote:
Zeker omdat er hier zoveel verschillende niveaus en doelen door elkaar zitten, is het lastig in te schatten wat voor iemand kan werken. Wel probeer ik altijd wat basisprincipes te noemen die voor mij werken of waar ik mij aan hou, en die anderen ook kunnen helpen hun lichaam te leren kennen of het effect van bepaalde trainingen beter in te kunnen schatten.

Die overbelasting bij mijzelf kreeg ik ook pas toen ik > 40 km / week ging lopen (en 3 halve marathons in een maand), niet na 3 x 5 kilometer hobbelen, al kan dat voor sommigen hier in verhouding net zo'n grote sprong zijn als je normaal 8-10 km / week doet...
Absoluut waar. Ik zou er nu niet aan moeten denken om m'n eigen raad op te volgen, dan loop ik mezelf de verdoemenis in.
pi_127090683
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En zo zou ik het ook indelen overigens, en dan met kleine verschillen in de afstanden per week. Zodat je een beetje golfbeweging hebt qua intensiteit, ene week zwaar, andere week licht.
Dat lijkt me dat je dat met een wedstrijd per maand kan doen :D Dan train je ook met een doel en dus ook met een duidelijke golfbeweging en is goed voor de motivatie.
  maandag 27 mei 2013 @ 23:15:42 #64
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127090846
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:12 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat lijkt me dat je dat met een wedstrijd per maand kan doen :D Dan train je ook met een doel en dus ook met een duidelijke golfbeweging en is goed voor de motivatie.
Dat zou ik ook weer niet doen, dan ben je jezelf gek aan het maken denk ik. Tenminste, het zou voor mij niet werken. Ik was mezelf aan het inlezen over periodisatie (moet er nog een boek over aanschaffen), ik geloof wel in een jaar indelen in verschillende blokken en binnen die blokken aandachtsgebieden op te stellen. De ene keer meer DeeBee stijl, de andere keer meer slacker stijl en dan weer meer kracht en weet ik veel wat. Gewoon pieken op bepaalde wedstrijden en de overige tijd gewoon lekker doodgaan tijdens het trainen.
pi_127090949
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:15 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat zou ik ook weer niet doen, dan ben je jezelf gek aan het maken denk ik. Tenminste, het zou voor mij niet werken. Ik was mezelf aan het inlezen over periodisatie (moet er nog een boek over aanschaffen), ik geloof wel in een jaar indelen in verschillende blokken en binnen die blokken aandachtsgebieden op te stellen. De ene keer meer DeeBee stijl, de andere keer meer slacker stijl en dan weer meer kracht en weet ik veel wat. Gewoon pieken op bepaalde wedstrijden en de overige tijd gewoon lekker doodgaan tijdens het trainen.
Ja, maar een wedstrijd kan je ook heel anders benaderen natuurlijk. Je kan een 10EM-PR willen lopen of je kan een 5km-wedstrijd lopen zonder echt specifieke voorbereiding. Als je dat allemaal beetje afwisselt heb je zeg 4/5 wedstrijden per jaar waar je wil knallen en nog een paar tussendoor die je semiserieus kan lopen.
  maandag 27 mei 2013 @ 23:22:53 #66
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127091236
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:17 schreef debeterebob het volgende:
Ja, maar een wedstrijd kan je ook heel anders benaderen natuurlijk. Je kan een 10EM-PR willen lopen of je kan een 5km-wedstrijd lopen zonder echt specifieke voorbereiding. Als je dat allemaal beetje afwisselt heb je zeg 4/5 wedstrijden per jaar waar je wil knallen en nog een paar tussendoor die je semiserieus kan lopen.
Dat kan inderdaad. Maar ik zou meer doen in een wedstrijdvoorbereiding, dat je een 16km loopt voor een HM/M zo'n drie weken ervoor om te zien hoe ver je bent.
pi_127091264
quote:

[..]

Ja maar het motivatieprobleem heb ik niet echt, altijd als ik tijd heb wil ik wel sporten :D Zou alleen misschien handig zijn omdat ik liever niet alleen in het donker op sommige plekken ren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_127091451
quote:

[..]

goede of slechte spierpijn?
kuiten en achillespees stijf. gewoon te weinig gelopen de laatste tijd.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 27 mei 2013 @ 23:36:27 #69
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_127091858
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_127092242
Er zijn idd veel manieren om te trainen, maar wat sowieso goed is cyclisch trainen: bijvoorbeeld steeds twee of drie weken de intensiteit of duur opvoeren gevolgd door een week betrekkelijk rustig aan doen. In die rustige week herstel je van de trainingsbelasting en word je sterker.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:08:56 #71
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127093247
bont en blauw gaat mn enkel worden denk.
verstapt :{
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:18:51 #72
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127093567
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er zijn idd veel manieren om te trainen, maar wat sowieso goed is cyclisch trainen: bijvoorbeeld steeds twee of drie weken de intensiteit of duur opvoeren gevolgd door een week betrekkelijk rustig aan doen. In die rustige week herstel je van de trainingsbelasting en word je sterker.
inderdaad, dit is iets wat je in alle schema's terug vind
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:21:37 #73
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127093649
Ik heb nu 4 dagen op de bank gelegen en de longen uit mijn lijf proberen te hoesten [wat overigens niet is gelukt!] en ben weer een beetje bijgelezen met alle verslagen van het weekend, de plannen voor de toekomst en de dagelijkse dingetjes.

Morgenvroeg ga ik weer een rondje hobbelen. Omdat ik vorige week alleen de maandag en woensdag heb gedaan, doe ik die week nog een keertje over [3 keer 4, 4 keer 5 en nog een keer 3 keer 4 minuten]. Eens kijken hoeveel conditie is heb ingeleverd de afgelopen dagen.

Vandaag wel een rondje Efteling gewandeld met de hond, toch om even een frisse neus te halen en sowieso weer een buiten te zijn en in beweging. Dat viel niet tegen, dus morgenvroeg rustig van start.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 28-05-2013 02:04:47 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 03:11:23 #74
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127096540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:21 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
I
Morgenvroeg ga ik weer een rondje hobbelen. Omdat ik vorige week alleen de maandag en woensdag heb gedaan, doe ik die week nog een keertje over [3 keer 4, 4 keer 5 en nog een keer 3 keer 4 minuten]. Eens kijken hoeveel conditie is heb ingeleverd de afgelopen dagen.

verstandig!
pi_127096956
*O* *O* *O*
Leuk verslag Gupp!
*O* *O* *O*

Ik vond het erg interessant om jullie discussie te volgen mbt het opbouwen.
Ikzelf zou niet zonder snelheid training kunnen. Of het nu wel op niet verstandig is. Bij die Trainingen prikkel jezelf flink. En daar houd ik wel van.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 08:06:47 #76
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_127097201
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:22 schreef Onama het volgende:

Ik heb me zojuist opgegeven voor de Marley Park run, een gratis 5km die iedere zaterdag hier in de buurt georganiseerd wordt. Wou wel eens het sfeertje proefen van zo'n kleinschalig event (400 deelnemers gemiddeld iedere zaterdag). Tijdsregistratie is inbegrepen (zal wel alleen maar bruto-tijd zijn, maargoed, kan mij dat schelen).

Ben erg benieuwd. Achteraf wordt er altijd koffie gedronken in een lokaal cafe, misschien nog wat connecties maken.
Dat klinkt leuk! ben benieuwd naar je verslag (en fotos?)
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_127097344
Hmm, toch wat last van de onderbenen na de training van gisteren. Spieren wat stijf, maar dat komt vast wel weer goed. Enger vind ik de irritatie aan het scheenbeen wat ik voel. Als ik er overheen wrijf voelt het een beetje als een blauwe plek (maar dat is het niet dus :) ).
Hoop wel dat ik morgenavond les 20 kan gaan doen, al is het maar een beetje met de rem er op. Heb over 4 weken die 5km evenement staan die ik toch wel heel graag goed willen kunnen doen.
pi_127097501
Wij trainen ook cyclisch idd. Al heb ik de cyclus nog niet kunnen ontdekken, omdat ik er pas 4 maanden bij ben, maar ik merk wel dat de trainingen weer wat langer worden. Ik loop in een wedstrijdgroep, dus ik vermoed dat we nu weer toe gaan werken naar de wedstrijden in het najaar. Met snelheidswerk heb ik ook heel erg het idee dat de spieren die je daarmee traint, ookal gebruik je ze verder niet direct, wel heel ondersteunend werken voor de spieren die je wel traint. Dat is ook de reden waarom ik braaf mijn LDL op LDL-tempo loop, ookal loop ik prettiger als ik iets sneller loop. Maar juist omdat het niet lekker loopt doe ik het, omdat ik het idee heb dat ik spieren train die ik anders te weinig gebruik.

Kuiten gaan wel weer, vanavond voor de zekerheid maar wel met het langzamere groepje mee, want ookal ga ik zondag niet voor een PR, ik wil wel comfortabel lopen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 08:39:41 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127097527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:24 schreef CRX_master het volgende:
Hmm, toch wat last van de onderbenen na de training van gisteren. Spieren wat stijf, maar dat komt vast wel weer goed. Enger vind ik de irritatie aan het scheenbeen wat ik voel. Als ik er overheen wrijf voelt het een beetje als een blauwe plek (maar dat is het niet dus :) ).
Hoop wel dat ik morgenavond les 20 kan gaan doen, al is het maar een beetje met de rem er op. Heb over 4 weken die 5km evenement staan die ik toch wel heel graag goed willen kunnen doen.
Even koelen met een ijsklontje is behalve lekker ook goed daarvoor.

Mogge c_/

@Onama: ik heb gemist dat je in het buitenland zit. Waar? Of is dat al de hele tijd?
pi_127097551
quote:
Niks van aantrekken. Mijn omgeving vind het ook maar raar, en de motivatie is daar dan ook ver te zoeken. Maar daar doen we het ook niet voor, toch? ;)
pi_127097577
pi_127097628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:39 schreef Quoi het volgende:

[..]

Even koelen met een ijsklontje is behalve lekker ook goed daarvoor.

Mogge c_/

@Onama: ik heb gemist dat je in het buitenland zit. Waar? Of is dat al de hele tijd?
Weet niet hoe mijn collega's daar op gaan reageren als ik hier met ijsklontjes op mijn benen ga zitten :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 08:52:29 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127097742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:46 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Weet niet hoe mijn collega's daar op gaan reageren als ik hier met ijsklontjes op mijn benen ga zitten :)
Thuis ofzo hé? ;)
pi_127097802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thuis ofzo hé? ;)
Vanavond eens kijken wat we in de vriezer hebben liggen.. Klomp bevroren kip moet ook werken dan :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 08:57:36 #85
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127097849
15 verleden week tijdens de dinsdagavond clubtraining.
vandaag,bij 2 graden en natte sneeuw....4,joggers.... ;(
pi_127097866
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wát? :{
pi_127097925
Das niet veel!!

Bij mij zijn de reacties over het algemeen supportive. Eén rare opmerking gehad, verder is iedereen enthousiast.
pi_127097942
quote:
_O- ^O^
pi_127098177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:39 schreef Quoi het volgende:

Ik ben vorige week maandag naar Dublin gevlogen voor een vakantiebaan (had bij die werkgever in 2012 al 8 maanden gewerkt). Heb daar de vrijdag ervoor nog hier over zitten twijfelen en op advies van enkele hier die riepen dat ik het moest doen toch weer gegaan (wou het stiekem zelf ook wel hoor :) ). Vandaar ook de heuvelvragen die ik hier in het topic gegooid heb, daar stikt het hier van.

Ow en over snelheidstraininggesproken:

quote:
Personal best 5 km of 22m:41s which is a 0m:18s improvement.
SPOILER
U vraagt wij draaien!

Misschien iets te hard van start gegaan (4:15) maar toen ik van kilometer 3 naar 4 zwaar kreeg (valsplat) was ik dankbaar dat ik speelruimte had. Lekker door het naadje gegaan! *O*
The sun in your Eyes
pi_127098383
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
Das wel heel zonde. Al zou ik de 4 man die wel kwamen opdagen geen joggers noemen, dat zijn gewoon hardlopers, die gaan door weer en wind!
The sun in your Eyes
pi_127098422
Zo, ook weer thuis. Maar één keer kunnen lopen (zaterdag) en nu pas morgen weer als 't meezit. Geen drama, wel 'n gemis.
Ja doei.
pi_127098426
Natte sneeuw? Waar zit jij? :D
pi_127098439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:25 schreef CRX_master het volgende:
Natte sneeuw? Waar zit jij? :D
Zie zijn UI.
Ja doei.
pi_127098453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zie zijn UI.
Ah uiteraard.. brrr.. ben ik voor deze keer blij dat ik in NL ben :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:27:14 #95
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127098471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:24 schreef CRX_master het volgende:
Dat heb ik ook :') En me maar afvragen of ik ergens tegenaan gestoten ben :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_127099202
Als je scheenbeen aanvoelt alsof het blauwe plekken heeft, zonder de blauwe plekken, dan moet je het even goed in de gaten houden, aangezien je dan waarschijnlijk jezelf wat overbelast / weinig rust gunt (scheenbeenvlies). :)
pi_127099407
Probeer extra rustdagen te nemen, 2 of 3 en de training daarna minder intensief te doen.
Dat hielp bij mij goed bij die " beurse plekken op het scheenbeen " .
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:03:17 #98
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127099457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef DeeBee het volgende:
Als je scheenbeen aanvoelt alsof het blauwe plekken heeft, zonder de blauwe plekken, dan moet je het even goed in de gaten houden, aangezien je dan waarschijnlijk jezelf wat overbelast / weinig rust gunt (scheenbeenvlies). :)
I know ;) Zit al een jaar stil met scheenbeengedoe. Het zit wel echt op een rare plek, aan de achterkant, terwijl de rest van de blessure gewoon langs het bot aan de voorkant loopt.
And eternity in an hour.
pi_127099496
SPOILER
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_127099568
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:04 schreef De_kluizenaar het volgende:
SPOILER
Tof horloge ;) En toffe foto ook natuurlijk!
pi_127099580
_O_
Ja doei.
pi_127099615
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:04 schreef De_kluizenaar het volgende:
SPOILER
BIER!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_127099732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:06 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Tof horloge ;) En toffe foto ook natuurlijk!
Geweldig blij met het horloge! Ik had Runkeeper ook aangezet maar die miste de laatste kilometer en gaf heel veel fouten aan!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:16:01 #104
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127099838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:08 schreef Jumparound het volgende:
bont en blauw gaat mn enkel worden denk.
verstapt :{
hmm, ik kan nog lopen. even 2 rustdagen :{
Godverdegodver.
Ecosia
pi_127099887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
Probeer extra rustdagen te nemen, 2 of 3 en de training daarna minder intensief te doen.
Dat hielp bij mij goed bij die " beurse plekken op het scheenbeen " .
Ik zal even voorzichtig doen de komende week..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:29:49 #106
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127100282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:16 schreef Jumparound het volgende:
hmm, ik kan nog lopen. even 2 rustdagen :{
Godverdegodver.
Zijn zo voorbij!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:30:55 #107
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127100324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:29 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zijn zo voorbij!
2 rustdagen voor de zekerheid zijn zo voorbij. ik hoop dat dan de pijn ook weg is :)

maar bedankt voor je positiviteit :)

Voor het zelfde geld had ik wat gebroken gisteravond :{
Ecosia
pi_127100520
Bij flinke pijntjes even rust pakken is wel beter ja, 2,3 of zelfs een week :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:47:19 #109
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_127100814
ik wist dat het een keer moest gebeuren, maar op die specifieke plek?

Ik loop gisteravond laat over een stuk hei opweg naar een fietspad. Vlak voor het fietspad moet ik een weg over waar ik geen goed zicht op heb.

dus ik hou wat in, kijk links, rechts en links. steek over, kijk weer links en rechts voor het fietspad en mis een afstap...

de bedoeling was om over te steken waar deze loper loopt,
http://goo.gl/maps/jK3J5
maar ik was een paar meter naar rechts afgedwaald en mis net de stenen en stap vol in een kuil ofzo... en dat met 12 km/h :{

en het stomme is dat ik daar pas 100 keer geweest ben ofzo :{
Ecosia
pi_127100916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:47 schreef Jumparound het volgende:
ik wist dat het een keer moest gebeuren, maar op die specifieke plek?

Ik loop gisteravond laat over een stuk hei opweg naar een fietspad. Vlak voor het fietspad moet ik een weg over waar ik geen goed zicht op heb.

dus ik hou wat in, kijk links, rechts en links. steek over, kijk weer links en rechts voor het fietspad en mis een afstap...

de bedoeling was om over te steken waar deze loper loopt,
http://goo.gl/maps/jK3J5
maar ik was een paar meter naar rechts afgedwaald en mis net de stenen en stap vol in een kuil ofzo... en dat met 12 km/h :{

Kut man... En nu? Dokter? Kun je er op lopen? Wou dat ik het leed kon verzachten maar zo werkt het helaas niet...

EDIT: Zie dat je het al beantwoord hebt.
The sun in your Eyes
pi_127101325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:47 schreef Jumparound het volgende:
Juist dan loop je op automatische piloot waarschijnlijk ;)
Maar wel minder, ff goed rust houden :Y
pi_127102610
Ik moest mezelf even de deur (en eerder op de morgen uit bed) schoppen om te gaan, maar evy 7 zit erop!
Ik kreeg een peptalk van Jorick, net op het moment toen ik met mijn laatste drie minuten bezig was en een beetje aan het afzwakken was. Een vriendin had ook nog een peptalk gestuurd maar die is helaas niet doorgekomen tijdens het lopen :(

Mooi twee rondes door het park in Breda gedaan, wel fijn om te rennen. :)
Zo meteen lekker douchen en dan naar buiten in het zonnetje denk ik!

Ik heb drie bekertjes maar ik kan niet zien hoeveel ik dat heb verbeterd :o iemand een idee of moet je dan upgraden naar premium? :+
SPOILER: intervals
http://www.endomondo.com/workouts/195588063/5291547

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2013 11:49:36 ]
pi_127102964
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik moest mezelf even de deur (en eerder op de morgen uit bed) schoppen om te gaan, maar evy 7 zit erop!
Ik kreeg een peptalk van Jorick, net op het moment toen ik met mijn laatste drie minuten bezig was en een beetje aan het afzwakken was. Een vriendin had ook nog een peptalk gestuurd maar die is helaas niet doorgekomen tijdens het lopen :(

Ik heb drie bekertjes maar ik kan niet zien hoeveel ik dat heb verbeterd :o iemand een idee of moet je dan upgraden naar premium? :+
Aan de linkerkant, best distances. En idd, als je historie wil zien moet je upgraden schijnbaar:

Upgrade to Endomondo Premium to see the development in your personal bests over time and compare with your peers
pi_127102981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Aan de linkerkant, best distances.
Ja dat zie ik, maar ik kan niet zien hoeveel tijd van mijn 1km/1mile af is gedaan. Dat wilde ik weten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:52:40 #115
112150 Trebweb
Started running again
pi_127102985
quote:

Kan alleen op de website, aan de linkerkant bij Best Distances:

Cooper (12 min) 1.54 km
1 km 7m:38s
1 mile 12m:35s
pi_127103001
Bij andere mensen komt namelijk soms voorbij:

quote:
Personal best 5 km of 22m:41s which is a 0m:18s improvement.
maar dat zie ik bij mezelf niet.
pi_127103026
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Bij andere mensen komt namelijk soms voorbij:

[..]

maar dat zie ik bij mezelf niet.
Zie je in de newsfeed
The sun in your Eyes
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:54:06 #118
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_127103039
Netjes spees, meestal staat 1 verbetering in het overzicht bij het startscherm in Endomondo. Denk dat je verder de rest zelf moet uitzoeken...

SPOILER
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:54:35 #119
112150 Trebweb
Started running again
pi_127103057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:53 schreef Onama het volgende:

[..]

Zie je in de newsfeed
Moet je overigens wel instellen bij Privacy in de instellingen :)
pi_127103062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:53 schreef Onama het volgende:

[..]

Zie je in de newsfeed
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef MaleDuck het volgende:
Netjes spees, meestal staat 1 verbetering in het overzicht bij het startscherm in Endomondo. Denk dat je verder de rest zelf moet uitzoeken...

SPOILER
Staat er helaas niet bij. Naja het zal wel ik neem genoegen met de bekertjes _O-

Gefeliciteerd MD! :D
pi_127103088
Gefeliciteerd met de nieuwe baan MD.
pi_127103095
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Trebweb het volgende:

[..]

Moet je overigens wel instellen bij Privacy in de instellingen :)
Staat op public, naja het zal wel :o
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:00:35 #123
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127103230
Gefeliciteerd met je nieuwe baan MaleDuck!

Ik ben weer gedouched en zit nog na te dampen, maar ik ben geweest. Na 5 lange dagen megaultrabank- en bedplanken viel het niet mee, maar het ging. Tijdens het wandelen nog wel een paar flinke hoestbuien gehad, maar tijdens het lopen gelukkig niet. Nu rochelt het nog lekker door in mijn longen, maar ik ben blij dat ik geweest ben. En gelukkig heb ik tijd genoeg om bij te komen, want ik krijg net een mailtje dat ik morgen ook nog vrij ben [lees: mijn tijd aan school kan besteden].

Maar nu eerst... lunchen op de plaats.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_127103252
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd! Zorg je wel dat je genoeg blijft lopen?
pi_127103445
quote:

SPOILER
*O* gefeliciteerd!
Wat voor functie? Als ik dat mag vragen?
pi_127103865
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

*O* gefeliciteerd!
Wat voor functie? Als ik dat mag vragen?
Oppereend :P

Gefeliciteerd MD! *G*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:18:05 #127
236410 MaleDuck
pi_127103868
Dank jullie wel allemaal. Ik zal zeker genoeg blijven lopen en af en toe hier nog wel blijven buurten, maar het zal tijdens werktijd een stuk minder worden denk ik zo ;)

Het is eenzelfde functie als die ik nu heb: (Senior) Project Planner.

Nu zometeen eerst lunchen en daarna naar de tandarts...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 12:49:55 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_127104872
Gefeliciteerd met je nieuwe baan MD *O*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:53:19 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127104986
Proficiat MD!
Nieuwe baan vreet energie en mijn lopen is de eerste tijd wel een klein beetje op een lager pitje gekomen. Maar er komt zo langzamerhand meer routine in alles :{ Succes alvast! ^O^
pi_127105553
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:18 schreef MaleDuck het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Ik zal zeker genoeg blijven lopen en af en toe hier nog wel blijven buurten, maar het zal tijdens werktijd een stuk minder worden denk ik zo ;)

Het is eenzelfde functie als die ik nu heb: (Senior) Project Planner.

Nu zometeen eerst lunchen en daarna naar de tandarts...
Gefeliciteerd!! *O*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:20:36 #131
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127105753
Gefeli MD! En hier wel blijven posten hè? :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:25:31 #132
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127105920
Had het al eerder gevraagd maar geen antwoord gehad, dus ff in de herhaling.

Is het aan te raden om de avondvierdaagse : 4x15km op m'n hardloopschoenen te doen?

Het is dat, mn oude schoenen of mijn nikes.

En kan ik, als ik mijn garmin gebruik, de loopjes in endomondo specificeren als wandelen na het uploaden?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_127105979
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:25 schreef Daywalk3r het volgende:

Is het aan te raden om de avondvierdaagse : 4x15km op m'n hardloopschoenen te doen?

En kan ik, als ik mijn garmin gebruik, de loopjes in endomondo specificeren als wandelen na het uploaden?
Op welke schoenen loop je het prettigst? Ik loop best lekker op mijn hardloopschoenen.

Ja je kunt onder edit de sport aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Onama op 28-05-2013 13:35:23 ]
The sun in your Eyes
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:30:12 #134
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127106103
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:25 schreef Daywalk3r het volgende:

Ik zou zelf m'n Timberlands gebruiken ipv hardloopschoenen. Personal choice.

Ja, dat kan, ik moet standaard mijn fietsinput aanpassen naar transport, omdat Endo denkt dat het een sport is. Je kan het ook aanpassen naar zwemmen (als het teveel regent).
pi_127106328
quote:

Kwam de peptalk er nog een beetje fatsoenlijk uit? :P

Bij mij komt er altijd iets onverstaanbaars uit!
pi_127106915
MD gefeliciteerd! Nieuwe baan is altijd mooi, vooral in deze tijd! *O* Wel blijven posten ja! :D

Kluizenaar, goede foto! :D

Ik baal er nog steeds van dat ik zo verkouden ben, maar heb het idee dat het vandaag minder is dan gisteren. Wel nog erg slecht geslapen. Nu even bij de kapper, dan kijken of ik vanmiddag even een rustig rondje van 5km kan lopen. Kijken hoe het voelt. Gelukkig nog wel 4 dagen voor de wedstrijd. Ik heb trouwens niet het idee dat ik mijn nieuwe schoenen voor die tijd krijg. Plus het kan gaan regenen zaterdag, dus dan kijk ik op de dag zelf of ik op de kinvara of de VFFs ga. Met regen hebben de kinvara wat meer grip denk ik. We zien het wel :).
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:02:51 #137
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127107141
Afgelopen zaterdag wedstrijd gelopen; 5 minuten langzamer dan vorig jaar :')
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:05:10 #138
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107217
Ligt het aan mij of heeft 'voor beginners' nooit in de TT gestaan en is het altijd 'hardlopen' geweest? :P
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:08:10 #139
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127107309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:05 schreef _Dido_ het volgende:
Ligt het aan mij of heeft 'voor beginners' nooit in de TT gestaan en is het altijd 'hardlopen' geweest? :P
LIF / Hardlopen voor beginners 52 - Met temperaturen boven nul!
Vroegah niet
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:11:10 #140
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107411
quote:
Oké :) Zat me namelijk net te bedenken dat het onterecht is dat er 'voor beginners' in de TT staat ;).
And eternity in an hour.
pi_127107510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:11 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Oké :) Zat me namelijk net te bedenken dat het onterecht is dat er 'voor beginners' in de TT staat ;).
Denk dat de meesten hier in de laatste 2/3 jaar wel allemaal beginners zijn geweest. Maar aangezien het topic gewoon doorloopt lopen ze steeds wat langer :P.
pi_127107539
Halverwege een wegversperring door een kudde schapen op het pad en in de berm. Meestal gaan ze wel aan de kant, maar deze keer niet. Erna niet meer lekker in mn ritme gekomen.

Helaas word het weer morgen weer minder, want dit is wel echt genieten :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:08 #143
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107581
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:14 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Denk dat de meesten hier in de laatste 2/3 jaar wel allemaal beginners zijn geweest. Maar aangezien het topic gewoon doorloopt lopen ze steeds wat langer :P.
Ja duh :P Ik zie hier iig veel mensen die ik vorig jaar ook al zag posten :)

Topic voor beginners suggereert dat er ook een topic voor gevorderden is en dat is er niet echt. Iedereen is welkom *O*.
And eternity in an hour.
pi_127107587
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:14 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

"ook voor beginners" :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:18:56 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127107634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja duh :P Ik zie hier iig veel mensen die ik vorig jaar ook al zag posten :)

Topic voor beginners suggereert dat er ook een topic voor gevorderden is en dat is er niet echt. Iedereen is welkom *O*.
SPT / Centraal topic voor Amateurhardlopers, deel 67: met tegenwind

Deze is er ook nog; die was meer bedoeld voor de mensen die er een echte sport van maken
pi_127107777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Deze is er ook nog; die was meer bedoeld voor de mensen die er een echte sport van maken
Al is die bij lange na niet zo actief als deze. En veel mensen die daar posten, posten ook hier.
The sun in your Eyes
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:10 #147
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar daar wordt veel minder gepost en ik vind de insteek toch ook anders, weet niet helemaal waar dat hem in zit. Bepaalde mensen die hier zitten, zouden daar ook goed passen. Tis maar net waar je je op je plek voelt, denk ik ;).
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:36 #148
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:23 schreef Onama het volgende:

[..]

Al is die bij lange na niet zo actief als deze. En veel mensen die daar posten, posten ook hier.
Juist omdat het daar een stuk rustiger is, waarschijnlijk ;).
And eternity in an hour.
pi_127107829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:23 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Juist omdat het daar een stuk rustiger is, waarschijnlijk ;).
De onderwerpen zijn natuurlijk veelal hetzelfde.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:25:43 #150
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107877
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:24 schreef debeterebob het volgende:

[..]

De onderwerpen zijn natuurlijk veelal hetzelfde.
Ja. Hardlopen O+ Hardlopen _O_ Hardlopen *O*.
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:26:22 #151
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127107901
Er is (of was) ook nog een hardlooptopic in Sport, eens kijken of daar nog wel eens wat gebeurt :P
And eternity in an hour.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 14:37:51 #152
200114 Mascleta
pi_127108281
Guppyfriend en Twinky, bedankt voor de lieve kaartjes, hartstikke lief! doet mij goed!

Ze staan allebei naast mijn bed, bovenop de Runnersworld die ik vanmorgen achter elkaar heb uitgelezen.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_127108437
Trekt de pijn al een beetje weg?
pi_127108588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:36 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Kwam de peptalk er nog een beetje fatsoenlijk uit? :P

Bij mij komt er altijd iets onverstaanbaars uit!
Ja! Alleen was het een Nederlands een beetje met een Frans accent :')

Ik heb net een tune belt gescoord bij Runnersworld Breda. Mooie winkel en vriendelijk personeel :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:47:44 #155
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127108622
Goedemiddag :7.

Mascleta, hoorde wat er gebeurt was, beterschap!
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 14:49:34 #156
200114 Mascleta
pi_127108691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Trekt de pijn al een beetje weg?
de pijn wel gelukkig. Al gebruik ik nog wel pijnstilling. Mijn lippen zijn nog wel opgezwollen en ontstoken aan de binnenkant, daarvoor heb ik een antibioticakuur gekregen. voor de rest zijn het eigenlijk overal korsten. op knie, heup, schouder, elleboog, maar vooral op het gezicht.

Aan het begin had ik veel last van de hersenschudding, kon ik geen TV kijken en waren pratende mensen in mijn omgeving me al snel te veel. gelukkig neemt dat ook af inmiddels.

Morgen mogen de eerste hechtingen in mijn gezicht eruit, de rest vrijdag.

Ik ben zo benieuwd wat ik er aan over hou aan eventuele littekens. Zondag kon ik me niet voorstellen dat ik er ooit nog normaal uit zou zien.
-----
-----
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:50:52 #157
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127108737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Mascleta het volgende:

[..]

[text]
Wat is je overkomen? :{
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 14:57:46 #158
200114 Mascleta
pi_127108971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat is je overkomen? :{
Afgelopen zaterdag tijdens wielrennen gevallen in een afdaling, over de kop gevlogen en met mijn gezichtje op het asfalt gesmakt.

Dus helaas even geen hardlopen meer voor mij, en sowieso de komende tijd geen wielrennen, daar ben ik wel even klaar mee!
-----
-----
pi_127109008
quote:
Aan het begin had ik veel last van de hersenschudding, kon ik geen TV kijken en waren pratende mensen in mijn omgeving me al snel te veel. gelukkig neemt dat ook af inmiddels.

Ik ben zo benieuwd wat ik er aan over hou aan eventuele littekens. Zondag kon ik me niet voorstellen dat ik er ooit nog normaal uit zou zien.
Er lijkt in ieder geval al wat vooruitgang in te zitten, dat is wel fijn natuurlijk. Ik snap je "angst" over littekens, daar zou ik ook echt heel bang voor zijn.

Doe vooral rustig aan, en zoals ons oma altijd zei: Niet aan de korstjes krabben, jonge!
pi_127109139
quote:

[..]

de pijn wel gelukkig. Al gebruik ik nog wel pijnstilling. Mijn lippen zijn nog wel opgezwollen en ontstoken aan de binnenkant, daarvoor heb ik een antibioticakuur gekregen. voor de rest zijn het eigenlijk overal korsten. op knie, heup, schouder, elleboog, maar vooral op het gezicht.

Gezien de foto's snap ik je angst, maar onthoud dat het gezicht heel extreem reageert op trauma's, maar ook heel snel weer geneest. Ik had zojuist weer een patiënt met een status na Commando-operatie. Daarbij zagen ze je gezicht half door midden zeg maar. Ook dat was erg mooi hersteld :).
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:04:27 #161
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127109228
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:46 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja! Alleen was het een Nederlands een beetje met een Frans accent :')

Ik heb net een tune belt gescoord bij Runnersworld Breda. Mooie winkel en vriendelijk personeel :D
Haha, ik dacht: even googlen wat een tune belt is en ik verwachtte iets heel geavanceerds _O-.
And eternity in an hour.
pi_127110120
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Gezien de foto's snap ik je angst, maar onthoud dat het gezicht heel extreem reageert op trauma's, maar ook heel snel weer geneest. Ik had zojuist weer een patiënt met een status na Commando-operatie. Daarbij zagen ze je gezicht half door midden zeg maar. Ook dat was erg mooi hersteld :).
Lekker dit als je visueel bent ingesteld :D :')
pi_127110328
En waarom doen ze dat, vraag je je dan af....
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:46:39 #164
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_127110525
quote:
0s.gif Op dinsdag nl/user/profile/11080]CRX_master het volgende:
Heb hetzelfde hier. Misschien iets te snel te vaak gaan lopen. Nu bezig voor nieuwe schoenen, dagelijks oefeningen, voor de zekerheid wat ibuprofen genomen en een week niet lopen. Blijk met mijn platvoeten, voorvoetlanden en knie- en heupproblemen sowieso meer risico te lopen. Wel iets om in gedachten te houden. Ga vanavond proberen te zwemmen. (Gruwelijke hekel aan, maar wil wel iets doen...).
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_127110975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:04 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Haha, ik dacht: even googlen wat een tune belt is en ik verwachtte iets heel geavanceerds _O-.
Nope :P
De action band was toch iets te groot voor mijn armen en deze is super flexibel :D
pi_127111756
tyfus, dat ging kut. Zo benauwd. al binnen 4km geen lucht meer.. ik wed dat het hier zo knetterend gaat onweren.

http://www.endomondo.com/workouts/195686545/5346508
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:32:11 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127112234
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:20 schreef mosselmossel het volgende:
tyfus, dat ging kut. Zo benauwd. al binnen 4km geen lucht meer.. ik wed dat het hier zo knetterend gaat onweren.

Laat ze ff wachten met onweer tot wij zijn geland... :o
F means you're fucked
pi_127112409
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:32 schreef YUR het volgende:

[..]

Laat ze ff wachten met onweer tot wij zijn geland... :o
Moet je gauw vliegen!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:43:15 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127112748
Ah, als we een klap horen zijn het óf Yur en GotC die zijn geland óf is het onweer, of beiden :)

Zo warm Mossel? Ik heb zo'n zin om mijn witte benen weer te onthullen aan het Midden Delfland. Straks lopen w/ Best een prima eerste werkdag weer!
pi_127112802
Verplichte keuring voor lopers?

Na het overlijden van een deelnemer aan de 20 km door Brussel is het de vraag of zoiets voorkomen had kunnen worden. Verschillende sportartsen en cardiologen pleiten voor een verplichte keuring voor lopers.

SPOILER
bron
pi_127112900
Die discussie laait na elk zo'n geval weer op. Ik denk dat hardlopen één van de minst dodelijke sporten is ter wereld, en als mensen die niet verantwoord opgebouwd hebben dood neervallen, hadden ze dat ook tijdens een training kunnen doen dus zo'n keuring heeft dan toch geen zin. Dat van die prestatiedrang geloof ik niet zo, iedereen voelt wel eens kortademigheid of steken in de borst etc. en 99,9% van die mensen heeft toch echt geen hartproblemen.
pi_127112934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:43 schreef Quoi het volgende:
Ah, als we een klap horen zijn het óf Yur en GotC die zijn geland óf is het onweer, of beiden :)

Zo warm Mossel? Ik heb zo'n zin om mijn witte benen weer te onthullen aan het Midden Delfland. Straks lopen w/ Best een prima eerste werkdag weer!
Neu, niet buitensporig warm hoor, maar benauwd.
pi_127112977
quote:

Je bent gegaan en dat is wat telt! Iedereen heeft wel eens tegenvallers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:44 schreef streamnl het volgende:

Na het overlijden van een deelnemer aan de 20 km door Brussel is het de vraag of zoiets voorkomen had kunnen worden. Verschillende sportartsen en cardiologen pleiten voor een verplichte keuring voor lopers.

SPOILER
bron
Verplichte keuring voor Alcoholdrinkers, Mac Donalds-gangers (je zou maar een verhoogde kans op hart-en vaat ziekte hebben) en wandelaars (je zou maar een verminderd evenwichtsvermogen hebben en vallen!)

Ow en vooral niet je kinderen buiten laten zonder een allergietest te laten doen, ze zouden maar allergisch zijn voor wespen.

Typische (nederlandse) betutteling. Je kunt overal dood van gaan.
The sun in your Eyes
pi_127113039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:44 schreef streamnl het volgende:

SPOILER
bron
Nee, niet keuren. Wat een betutteling. En verplicht keuren zodat keuringsartsen ansprakelijk gesteld kunnen worden als er onverhoopt wel iets misgaat? Nee, absoluut tegen. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid hoor.
pi_127113079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Die discussie laait na elk zo'n geval weer op. Ik denk dat hardlopen één van de minst dodelijke sporten is ter wereld, en als mensen die niet verantwoord opgebouwd hebben dood neervallen, hadden ze dat ook tijdens een training kunnen doen dus zo'n keuring heeft dan toch geen zin. Dat van die prestatiedrang geloof ik niet zo, iedereen voelt wel eens kortademigheid of steken in de borst etc. en 99,9% van die mensen heeft toch echt geen hartproblemen.
Ik heb er een dubbel gevoel over. Ik snap het aan de ene kant wel maar idd je kan zo alles keuren ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:49 schreef Onama het volgende:

Typische (nederlandse) betutteling. Je kunt overal dood van gaan.
Het zijn niet de Nederlanders deze keer ;)
pi_127113156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:51 schreef streamnl het volgende:

[..]

Het zijn niet de Nederlanders deze keer ;)
Vandaar de haakjes :D Nederlanders zijn er normaal ook heel goed in.
The sun in your Eyes
pi_127113182
Ik denk dat het niet verkeerd is dat sommige zich laten controleren. Ik zeg niet dat nu meteen iedereen zich verlicht moet laten keuren maar voor sommige zou het niet verkeerd zijn. Maar dan komt de vraag, waar leg je de grens.
pi_127113235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:54 schreef streamnl het volgende:
Ik denk dat het niet verkeerd is dat sommige zich laten controleren. Ik zeg niet dat nu meteen iedereen zich verlicht moet laten keuren maar voor sommige zou het niet verkeerd zijn. Maar dan komt de vraag, waar leg je de grens.
Wat voor mensen zou jij laten keuren dan?
pi_127113324
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:56 schreef SpaceInvaders het volgende:

Wat voor mensen zou jij laten keuren dan?
Ik ben geen arts maar ik denk de mensen die al een geschiedenis hebben met hartklachten/luchtwegen/spierproblemen. En er zullen wel meer dingen zijn waarvoor het wijs is.
pi_127113359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:58 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik ben geen arts maar ik denk de mensen die al een geschiedenis hebben met hartklachten/luchtwegen/spierproblemen. En er zullen wel meer dingen zijn waarvoor het wijs is.
En wat als die mensen dan een 50% verhoogd risico op hartfalen hebben. Mogen ze dan niet meer meedoen aan wedstrijden? En wat als ze dat nou toch willen?
pi_127113386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:54 schreef streamnl het volgende:
Iedereen kan zich toch naar eigen inzicht laten keuren nu? Als ik denk dat ik een verhoogde kans heb om een hartstilstand te krijgen bij inspanning laat ik me toch gewoon keuren bij een sportarts? Waarom zou je mensen moeten verplichten die keuring te ondergaan.

Als je bij iedere wedstrijd een sportkeuring moet kunnen overhandigen, dan kun je ook beredeneren dat je bij de AH een verklaring van je dokter moet laten zien dat je niet allergisch bent voor pindakaas voordat je het meekrijgt. Want dan ga je er vanuit dat mensen geen eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen.
The sun in your Eyes
pi_127113390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:58 schreef streamnl het volgende:

[..]

Daarmee sluit je nog steeds niks uit. Zo nu en dan zie je ook op het nieuws dat topsporters ineens omkomen. Zo'n keuring zegt helemaal niks en is altijd een momentopname. Een bloedprop kan ook bij jou en mij ontstaan, zonder dat wij daar ooit last van hebben gehad.
pi_127113425
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Daarmee sluit je nog steeds niks uit. Zo nu en dan zie je ook op het nieuws dat topsporters ineens omkomen. Zo'n keuring zegt helemaal niks en is altijd een momentopname. Een bloedprop kan ook bij jou en mij ontstaan, zonder dat wij daar ooit last van hebben gehad.
Precies, hoe spijtig de dood van de betreffende man ook is, hij had ook tijdens het tuinieren een hartstilstand kunnen krijgen, of in zijn slaap.
The sun in your Eyes
pi_127113453
Nogmaals IK ben geen arts, ik wil alleen zeggen dat ik dit artikel wel kan begrijpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door streamnl op 28-05-2013 17:07:15 ]
pi_127113884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:00 schreef Onama het volgende:

[..]

Precies, hoe spijtig de dood van de betreffende man ook is, hij had ook tijdens het tuinieren een hartstilstand kunnen krijgen, of in zijn slaap.
Dit. Of je nou daar doodgaat of midden op straat, of in je slaap...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:29:31 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127114294
Ik weet het ook niet. Je "number-needed-to-screen" (om 1 sterfgeval te voorkomen) ligt erg hoog. En dan is het nog de vraag óf je wel iets kunt screenen. Vaak gaat het om acute hartdood en niet eens om mensen met al bestaand hartfalen.

Die ene persoon bij wie je een bijv. erfelijke hartafwijking vindt en je afraadt te gaan hardlopen en van wie je voorkomt dat hij/zij sterft... Is dat het waard? Over het algemeen zeg ik: nee. Persoonlijk, als het om bijv mijn vader zou gaan: ja.
pi_127114514
Ik zou dan liever doodgaan (als het toch moet gebeuren) tijdens dat ik iets leuks aan het doen ben dan dat ze mij 5 dagen later stinkend in bed vinden :@
pi_127114931
Quoi haalde wel iets interessant aan, namelijk erfelijke hartafwijking.
Ik dacht er niet bewust aan maar in mijn familie (vaders kant) "heerst" er een hartafwijking. Waarschijnlijk denk ik er daarom anders over dan sommige hier. Ik heb me (toen ik een stuk jonger was) moeten laten controleren van mijn ouders.
STEL ze zouden dit hier in Nederland ook willen doordrukken... ikzelf zou niet dwars gaan liggen.

/mijn mening hierover
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:58:27 #189
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_127115057
Maar als je dat weet, kun je dat zelf ook laten checken. Daar hoef je niet duizenden mensen voor te keuren.

Wie kwam er eigenlijk met dat voorstel? Verdient wel lekker natuurlijk, aantal deelnemers van de marathon x 80 euro.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:59:49 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127115095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:53 schreef streamnl het volgende:
Quoi haalde wel iets interessant aan, namelijk erfelijke hartafwijking.
Ik dacht er niet bewust aan maar in mijn familie (vaders kant) "heerst" er een hartafwijking. Waarschijnlijk denk ik er daarom anders over dan sommige hier. Ik heb me (toen ik een stuk jonger was) moeten laten controleren van mijn ouders.
STEL ze zouden dit hier in Nederland ook willen doordrukken... ikzelf zou niet dwars gaan liggen.

/mijn mening hierover
Maar misschien alleen als je er iets aan kunt doen als er iets bij je wordt gevonden?

Hier gaat mijn proefschrift over :9 Blijft interessant!
pi_127115142
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zou dan liever doodgaan (als het toch moet gebeuren) tijdens dat ik iets leuks aan het doen ben dan dat ze mij 5 dagen later stinkend in bed vinden :@
Ik ook :P

Ik zelf vind het niet nodig om iedereen te screenen.
Mijn vriend heeft een zwak hart en hem zou ik het wel aanraden mocht hij ooit willen gaan hardlopen, maar dat hoeft niet vanuit een hardloopevenement te komen vind ik. Tijdens de training kan je ook dood gaan.

Maar ik snap de discussie wel, je wil natuurlijk de kans dat deelnemers overlijden zo klein mogelijk hebben. Maar ja, wie zegt dat degene die "afgekeurd' is, toch niet stiekem gaat meedoen? :P
pi_127115152
daar heb ik eigenlijk een vraag over. als de grootouders overleden zijn aan een hartstilstand, is het dan erfelijk? m'n vader heeft gelukkig geen hartproblemen.
Werewolf
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:04:24 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127115237
Ik meen me te herinneren dat je voor wedstrijden in Frankrijk verplicht een verklaring van een arts moet overleggen
F means you're fucked
pi_127115239
quote:

Heb vanavond om 8 uur training en zat net ff op buitenranden te kijken. Komt aardig front naar het noorden ;(
pi_127115251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:04 schreef YUR het volgende:
Ik meen me te herinneren dat je voor wedstrijden in Frankrijk verplicht een verklaring van een arts moet overleggen
:Y
Maar niet overal.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:05:19 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127115260
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:01 schreef sararaats het volgende:
daar heb ik eigenlijk een vraag over. als de grootouders overleden zijn aan een hartstilstand, is het dan erfelijk? m'n vader heeft gelukkig geen hartproblemen.
Ik miste je al, maar je bent er nog!!! :D

Voor zo'n individuele vraag zou ik naar een arts gaan, daar kunnen wij hardlopende zielen geen antwoord op geven.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 18:05:34 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_127115271
quote:
pi_127115287
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik zit echt niet te trollen.
Werewolf
pi_127115301
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
SPOILER
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 18:07:00 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_127115312
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:06 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik zit echt niet te trollen.
Oh wacht, in dat geval pak ik m'n glazen bol even, momentje...
pi_127115327
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh wacht, in dat geval pak ik m'n glazen bol even, momentje...
ik zit er wel een beetje mee maar zal het eens aan de HA vragen. nu friet!
Werewolf
pi_127115341
Mijn vriendin zou ook graag willen dat ik eerst een sporttest laat doen voordat ik een M ga lopen. Vind ik op zich geen probleem, maar ik doe het dan meer om te kijken wat mijn vo2max doet en hartslag en dergelijke. Zij wil het voor de zekerheid. Ach ja, als ik haar daar blij mee kan maken :). Voor mij hoeft het allemaal niet perse, meestal weet je zelf wel wat je ongeveer aan kan. Denk ik dan.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:08:25 #203
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127115348
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:07 schreef sararaats het volgende:

[..]

Da's goed voor je hart!
F means you're fucked
pi_127115363
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Da's goed voor je hart!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:10:36 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127115400
quote:

[..]

_O- :D
pi_127115436
Ik kan me idd voorstellen dat bijvoorbeeld je vriendin het een prettige geruststelling vindt, maar om het vanuit de organisatie/overheid te verplichten vind ik wel erg betuttelend. De kans dat je hart ermee stopt bij een hardloopwedstrijd is volgens mij nog kleiner dan dat je onder een bus komt. Hardlopend doodgaan lijkt me ook een stuk fijner dan onder een bus komen, overigens.
pi_127115679
quote:
Hangt van de oorzaak af, lijkt me. Maar dat zal de huisarts je ongetwijfeld beter kunnen vertellen/beoordelen. Heb je nog kunnen lopen, trouwens?
pi_127115725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:12 schreef hatsaflats het volgende:
Ik kan me idd voorstellen dat bijvoorbeeld je vriendin het een prettige geruststelling vindt, maar om het vanuit de organisatie/overheid te verplichten vind ik wel erg betuttelend. De kans dat je hart ermee stopt bij een hardloopwedstrijd is volgens mij nog kleiner dan dat je onder een bus komt. Hardlopend doodgaan lijkt me ook een stuk fijner dan onder een bus komen, overigens.
Dat dus. ;) Denk dat niet alles te voorspellen valt, of uberhaupt te 'zien' valt bij zo'n keuring.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:21:52 #209
112150 Trebweb
Started running again
pi_127115734
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Da's goed voor je hart!
_O_

Ik ga zo lopen, morgen lukt niet en het is nu nog een beetje lekker weer!
pi_127115828
Zet duizenden mensen bij elkaar en er zal op een gegeven moment iemand sterven aan een hartaanval. Het is ook niet dat dit bij iedere loopwedstrijd gebeurt.
Dus wat mij betreft een nogal overtrokken idee om dan maar iedereen verplicht te laten keuren.

Sterker nog, de schoonvader van mijn broer heeft vorige week onder het joggen een hartstilstand gekregen. De beste man heeft zijn hele leven gesport, rookt niet, eet gezond is een jaar of 55 en zomaar een hartinfarct op het voetpad gekregen.
Leeft nog, 3 stints (of hoe je het ook schrijft) en een bloedprop verwijderd.
pi_127115912
quote:

[..]

Hey, Saraats! Hoe is het? Tijdje niet gezien. Hoe is het lopen de afgelopen week bevallen? Goed gegaan allemaal?

Ik ga zo weer lekker een klein stukje hobbelen. Denk een kilometer of 3-4 op een rustig tempo. Voor het eerst sleeveless denk ik :o
pi_127115947
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Hangt van de oorzaak af, lijkt me. Maar dat zal de huisarts je ongetwijfeld beter kunnen vertellen/beoordelen. Heb je nog kunnen lopen, trouwens?
wel veel gewandeld, misschien een goeie voorbereiding ;)
Werewolf
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 18:30:33 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_127115999
De man in kwestie die dus is overleden had ook al iets van 20 keer aan die wedstrijd meegedaan. Het was dus niet dat ie niet getraind was of zo.

Sommige mensen gaan gewoon dood. Dan stopt je hart ermee, klaar. Het leven is niet altijd maakbaar. En als het dan toch moet, doe dan maar liever als ik iets leuks aan het doen ben.

In het geval van Jero_nimo snap ik dat zijn vriendin het een fijn idee vind. Maar om nou iedereen preventief te gaan keuren voor ze hardloopschoenen mogen kopen? Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2013 @ 18:31:00 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127116019
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:04 schreef Arquero het volgende:

[..]

Heb vanavond om 8 uur training en zat net ff op buitenranden te kijken. Komt aardig front naar het noorden ;(
Hmz, ik zat er ook aan te denken te gaan lopen. Misschien over een half uurtje dan al vast gaan.
pi_127116032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:27 schreef Levitas het volgende:

Ik ga zo weer lekker een klein stukje hobbelen. Denk een kilometer of 3-4 op een rustig tempo. Voor het eerst sleeveless denk ik :o
Heb je tot nu toe nog niet in een tshirt gelopen? :o
pi_127116087
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

wel veel gewandeld, misschien een goeie voorberieding ;)
Ah, goed bezig! Misschien is dit wat voor je? LIF / [Wandelen] #229 - Waar de voorbereiding in volle gang is
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:32:58 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127116091
Shocking Levitas, sleeveless :o Kijk je uit? ;)
pi_127116092
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

wel veel gewandeld, misschien een goeie voorbereiding ;)
Wanneer ga je lopen, dan?
pi_127116115
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:31 schreef Arquero het volgende:

[..]

Heb je tot nu toe nog niet in een tshirt gelopen? :o
Jawel, t-shirt wel. Nog niet helemaal zonder mouwen (hemd/tanktop/whatever)

Uh oh, volgens mij heb ik een foute benaming gegeven. Ik bedoelde dus een hemd-achtig ding.

//Edit
AH! Singlet, dat was de naam waar ik niet op kwam!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:35:54 #220
92409 Twinky
Little star.
pi_127116189
kut, het hart van mijn overleden familieleden is ook stil gaan staan :o
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:36:18 #221
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_127116203
Als het goed is, was hier laatst ook iemand in dit topic die over zou stappen van Runkeeper naar Endomondo. Ik vraag me af of de gelopen afstanden van de overgezette activities bij diegene op Endomondo ook langer zijn dan op Runkeeper?
(Dat was bij mij namelijk het geval)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 18:36:48 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_127116226
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:35 schreef Twinky het volgende:
kut, het hart van mijn overleden familieleden is ook stil gaan staan :o
Nu ga je deaud ;(
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:37:10 #223
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127116240
Ik mag blijven hardlopen van de fysio *O* dinsdag gaan we shockwave proberen.
En wat zijn fysio's toch toffe mensen O+
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:39:27 #224
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127116325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef yozd het volgende:
Als het goed is, was hier laatst ook iemand in dit topic die over zou stappen van Runkeeper naar Endomondo. Ik vraag me af of de gelopen afstanden van de overgezette activities bij diegene op Endomondo ook langer zijn dan op Runkeeper?
(Dat was bij mij namelijk het geval)
Dat is al jaren het geval.
pi_127116355
Slacker! Hoe gaat het met de spierpijn?
pi_127116357
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:33 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Wanneer ga je lopen, dan?
Blankenberge volgende week. nog heel druk deze week.
Werewolf
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:41:17 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127116382
Ik ben vanmiddag bij de fysio geweest. Mag ook een tijdje niet meer rennen :{ doordat mijn romp niet sterk genoeg is, heeft de spier die voor de aanhechting van de hamstring zorgt alle klappen op gevangen. Zit dus tegen over belasting aan.
Moet nu oefeningen doen (niet planken, belast ik ook de verkeerde spieren mee) en vrijdag weer terug....
Beetje bleh. Schrok wel echt van het woord overbelasting ;( maar goed, kwam wel goed volgens de fysio. Ik ga wel gewoon wat wandelen en fietsen ofzo
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:44:20 #228
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127116489
quote:
Een hartstilstand is net zo erfelijk als een gebroken teen: niet. Maar hartproblematiek kan wel erfelijk zijn. Echter is bewegen, actief zijn een prima middel om ervoor te zorgen dat de problemen of minder worden. Tis niks voor niks dat ze hartpatienten laten bewegen om dat hart een duwtje in de goede richting te krijgen. Maar in dit geval, ga naar de huisarts, sportarts en ga in gesprek en laat eventueel een sportmedische keuring doen.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 18:45:49 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_127116538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben vanmiddag bij de fysio geweest. Mag ook een tijdje niet meer rennen :{ doordat mijn romp niet sterk genoeg is, heeft de spier die voor de aanhechting van de hamstring zorgt alle klappen op gevangen. Zit dus tegen over belasting aan.
Moet nu oefeningen doen (niet planken, belast ik ook de verkeerde spieren mee) en vrijdag weer terug....
Beetje bleh. Schrok wel echt van het woord overbelasting ;( maar goed, kwam wel goed volgens de fysio. Ik ga wel gewoon wat wandelen en fietsen ofzo
Nou zeg, dat is ook geen leuk nieuws :( goed je oefeningen doen, dan komt het weer goed ^O^
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:46:23 #230
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127116556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:40 schreef hatsaflats het volgende:
Slacker! Hoe gaat het met de spierpijn?
Spierpijn, what is that word you speak of?
pi_127116643
Ik heb eigenlijk nooit spierpijn na het hardlopen. :o nu loop ik nog niet zo veel/ver als anderen maar ik ben ook niks gewend, valt me heel erg mee! Stijfheid de dag erna is er soms wel.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:49:39 #232
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127116693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit spierpijn na het hardlopen. :o nu loop ik nog niet zo veel/ver als anderen maar ik ben ook niks gewend, valt me heel erg mee! Stijfheid de dag erna is er soms wel.
Het ging ook over krachttraining, en stijve spieren mag je denk ik wel als spierpijn typeren: DOMS
pi_127116786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kan me voorstellen dat je schrok! Beterschap en rustig aan!
pi_127116800
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:40 schreef sararaats het volgende:

[..]

Blankenberge volgende week. nog heel druk deze week.
Succes alvast dan!
pi_127116817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:49 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Het ging ook over krachttraining, en stijve spieren mag je denk ik wel als spierpijn typeren: DOMS
DOMS, oh zo.

Oh krachttraining, ja daar doe ik niet aan :@

Maar sowieso was/ben ik wel verbaasd dat ik geen echte pijn heb dan. Ik vind stijfheid wel iets anders dan pijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2013 18:53:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2013 @ 18:53:15 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127116856
Toch nog een licht pijntje in mijn rug. Dus ik ga verstandig zijn :r en loop morgenochtend in plaats van straks.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:55:05 #237
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_127116924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat is al jaren het geval.
Prutsers bij Runkeeper dan! :P
pi_127116932
Ik zweet me helemaal ter pletter, maar het rondje ging nog best oké! :)

http://www.endomondo.com/workouts/195742601/1836758
pi_127117142
Oh, mocht iemand nog iets van de Perrysport nodig hebben, dan moet je er vanavond bij zijn! 20% korting op alles, inclusief reeds afgeprijsde artikelen. (ik dacht dat de Nike sportkleding sowieso al 15% korting had)

edit: 10 euro verzendkosten 8)7
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:00:19 #240
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127117182
TTFN, het bos wacht op me!

Ben trouwens nieuwsgierig naar hoe goed Pindasoep is als voer voor het lopen.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 19:03:07 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_127117306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:00 schreef slacker_nl het volgende:
TTFN, het bos wacht op me!

Ben trouwens nieuwsgierig naar hoe goed Pindasoep is als voer voor het lopen.
Je hebt al gegeten -O- hoe moet je dat bos nou opeten...

quote:

[..]

Goed om te horen dat je alweer een beetje opknapt!

Ik heb in 2009 of zo ook een flinke schuiver gemaakt met de fiets. Dat was maar met een gewone fiets, maar ik heb mezelf wel opgevangen met m'n gezicht :') ik had ook een behoorlijke schaafwond. Niet dat die vergelijkbaar is met jouw verwondingen, maar ik heb er helemaal niks aan overgehouden. Terwijl andere lichaamsdelen al voor veel minder be-littekent zijn... Een gezicht is verrassend flexibel! Dus hopelijk valt het voor jou ook mee :*

[ Bericht 57% gewijzigd door Guppy op 28-05-2013 19:09:58 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:11:18 #242
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127117696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:03 schreef Guppyfriend het volgende:

Je hebt al gegeten -O- hoe moet je dat bos nou opeten...

Je kent m'n eetlust duidelijk niet ;)
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 19:12:43 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_127117780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:11 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je kent m'n eetlust duidelijk niet ;)
Om nom nom! :Y)
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 19:16:47 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_127117978
Omdat we (allemaal?) niet echt in staat bleken om de mei-planking-challenge te volbrengen is het tijd voor iets nieuws! *O*

De juni-abs-challenge!

Ik print m uit en neem m mee op vakantie :) eens kijken hoe ver ik met deze challenge kom :9
Planken blijf ik gewoon 1min doen voorlopig, is wel genoeg.
pi_127118243
Stomme vraag, maar wat is het verschil tussen een crunch en een situp? :@
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 19:25:38 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_127118396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:22 schreef Muis84 het volgende:
Stomme vraag, maar wat is het verschil tussen een crunch en een situp? :@
Ik heb ook moeten googlen, wist het ook niet, maar hier wordt het helder uitgelegd :)

Sit-ups

Crunches

Leg raises
pi_127118603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Omdat we (allemaal?) niet echt in staat bleken om de mei-planking-challenge te volbrengen is het tijd voor iets nieuws! *O*

De juni-abs-challenge!
[ afbeelding ]

Ik print m uit en neem m mee op vakantie :) eens kijken hoe ver ik met deze challenge kom :9
Je bent niet goed snik. 165 situps, 180 crunches 70 leg dingesen? Dan ben je de halve dag bezig.
pi_127118678
Aha, duidelijk.
Dat wordt om vier uur 's ochtends opstaan om die oefeningen te doen zo tegen het eind van de maand...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:37:44 #249
112150 Trebweb
Started running again
pi_127118967
Gut wat was het benauwd, die onweersbui zit er zeker aan te komen!

Wel lekker gelopen! :)

http://www.endomondo.com/workouts/195765959/811632
pi_127118972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:

De juni-abs-challenge!
[ afbeelding ]

Ook ik ga hem mee doen, althans.. Tot wanneer ik het niet meer vol kan houden denk ik :')
Vond die buikspier oefeningen vorige keer wel fijn eigenlijk..

Ini mini rondje gelopen net. Gewoon lekker kort een blokje om, met hier en daar een (zeer) korte versnelling. Schoenen voelen ook goed aan en heb het idee dat ik ze nauwelijks hoef in te lopen. En, zo te zien net voor de grote bui en/of onweer binnen :P

Op één of andere manier lukt het me niet op een .cpx bestand uit te spugen wat in Endomondo kan. Dus maar even handmating ingevoerd: http://www.endomondo.com/workouts/195815718/8850231

[ Bericht 18% gewijzigd door Levitas op 28-05-2013 19:46:05 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2013 @ 19:38:58 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127119034
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je bent niet goed snik. 165 situps, 180 crunches 70 leg dingesen? Dan ben je de halve dag bezig.
_O- Je komt niet meer aan lopen toe... of werken.
pi_127119169
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:37 schreef Trebweb het volgende:
Gut wat was het benauwd, die onweersbui zit er zeker aan te komen!

Wel lekker gelopen! :)

http://www.endomondo.com/workouts/195765959/811632
Dat ie maar eens losbarst dan..heb hier 3 druppels gezien, maar de tuin lust wel een klats water eigenlijk..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:50:54 #253
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_127119629
Zo, 2 dagen actieve rust (ik heb staand/lopend werk) zitten er bijna op.
Morgen een klein rondje hobbelen en beetje loslopen. Spierpijn in voorkant bovenbenen (quadriceps?) heb ik wel, verder eigenlijk niet.
Wel 2 weekjes geen snelheidswerk en geen volgas stukken. Moet ff goed herstellen.
Daarna beetje fun trainen en dan langzaam weer oppakken voor marathonzeeland in oktober.

Nav de discussie over schema's met snelle en langzame lopen.
Zit nog te puzzelen op een schema. Wat me het afgelopen half jaar goed is bevallen, na de overbelasting eind vorig jaar, is slechts drie trainingen in de week. Na elke training een dag rust en na de erg zware 2 dagen rust (of wanneer ik luisterde naar mijn lijf)

Met 1 lange duurloop op 70% HR volgens Karvonen, 1 kortere duurloop op 80% HR en een interval training (bijna) oerend hard.
Dit is uiteindelijk goed bevallen, met een blessurevrij half jaar en een mooie debuuttijd op de marathon.
Feyenoord!!! * Barça
pi_127119890
:Y) Nog 1 dagje hard werken en dan drie weken door Italie hobbelen op mijn nieuwe schoenen! Om vervolgens alles 's avonds weer teniet te doen met pizza's en prosecco. Maar dat heft elkaar mooi op dan.

Even nog over dat keuren hiervoor. Al komt iemand dan goed door de keuring geeft dat natuurlijk ook weer geen garantie dat er niets gebeurd. Ik zie eigenlijk het nut er niet zo van in.
pi_127119943
Eindelijk was het een tijdje droog en had ik de tijd om bij beatrix in haar achtertuin te gaan lopen. Daar loopt een Mtb parcour. Heerlijk door de bossencrossen met een goede bewegwijzering. Het eerste stuk was redelijk technisch en ik was veel te hard van start gegaan. Na een paar km was ik al aardig op. Ik wist ook niet meer of de route nu 7 of 11 km was. Het maar wat rustiger aangedaan.

Nog een aantal mountainbikers tegengekomen. Deze zijn een stuk socialer dan wielrenners. Zeker een aanrader om een keer een mountainbike parcour op te zoeken.

http://connect.garmin.com/activity/319414581
pi_127120260
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:50 schreef Bonobo11 het volgende:

Met 1 lange duurloop op 70% HR volgens Karvonen, 1 kortere duurloop op 80% HR en een interval training (bijna) oerend hard.
Dit is uiteindelijk goed bevallen, met een blessurevrij half jaar en een mooie debuuttijd op de marathon.
Klinkt mij als muziek in de oren! Ik had zelf zoiets in gedachte:

Dinsdagavond korte duurloop iets harder dan LDL, donderdag intervallen, zondagochtend LSD. Dat dan in cycli van drie in zwaarte toenemende weken. Opbouwen tot een week of drie/vier voor de M de meeste kilometers, daarna gaan taperen.

Op twee nog uit te kiezen zondagen in de training, in de derde week van een cyclus wil ik een HM doen in trainingstempo, harder dan LDL maar wel met de rem er op.
pi_127120890
Check: inpakken: hardloopkleding, schoenen, spibelt, loopschema's, oortjes.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:17:25 #258
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127121154
Ik snap dat de discussie oplaait over het keuren van deelnemers wanneer er een sterfgeval als dit plaatsvindt. Probleem is natuurlijk dat mensen soms gewoon dood gaan, tijdens het koken, douchen, slapen en hardlopen. Als ik lees dat er in Leiden al zo'n 11000 mensen liepen en er veel evenementen waren dit weekend, is de kans gewoon groot dat er een keer iemand dood gaat tijdens het lopen. It just happens.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:41:18 #259
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127122371
even terugkomend op het hartverhaal...
ik kom, als het op hart en vaatziekten aankomt, uit een familie van kreupelen en zwakken.
Vader op zijn 46ste overleden aan het syndroom van Marfan en diverse ooms die niet ouder dan 60 zijn geworden.
Reden om mij te laten keuren? :N (al ben ik wel gekeurd 30 jaar geleden gekeurd op Marfan)
Als mijn nummer aan de beurt is dan zij het zo...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:42:18 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127122413
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Eindelijk was het een tijdje droog en had ik de tijd om bij beatrix in haar achtertuin te gaan lopen.
Nu ze in de WW zit heeft ze alle tijd om een rondje met je mee te lopen.
pi_127122415
Stomme kuiten. Halverwege de tweede serie voelde ik weer wat pijn opkomen en aan het einde van de serie was het bij elke stap au. Dus gestopt -O-

SPOILER
pi_127122676
Ik zie ook totaal het nut niet van zo'n keuring. Mensen die meelopen aan evenementen zijn zich juist erg bewust van hun lichamelijke toestand lijkt me. Daarnaast hou je echt niet elke hartstilstand tegen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:49:03 #263
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127122711
Jero...je hebt hem waarschijnlijk al ergens voorbij zien komen maar ik post hem toch maar even voor je.
http://www.runtodream.com(...)ever-trailrunningdag
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:51:22 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127122818
Hey, ik heb al een jarige hier in het topic!
pi_127122863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:42 schreef hatsaflats het volgende:
Stomme kuiten. Halverwege de tweede serie voelde ik weer wat pijn opkomen en aan het einde van de serie was het bij elke stap au. Dus gestopt -O-

SPOILER
He wat vervelend! :( Rustig aan Hatsie...

Komt wel goed schatje..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:54:13 #266
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127122954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hey, ik heb al een jarige hier in het topic!
Kom jij altijd te vroeg? ;)
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:34 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_127123014
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat ik hem helemaal vol kan maken hoor. Maar ik wil zien hoever ik kan komen. En het is beter dan helemaal niks doen natuurlijk ;)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:42 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127123022
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:54 schreef YUR het volgende:

[..]

hier is diegene toch al echt jarig hoor !! ;)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:49 #269
236410 MaleDuck
pi_127123029
quote:

SPOILER
Sterkte met je kuiten! Maar goed dat je mij even herinnert dat ik mijn oefeningen nog moet doen!
1 van de oefeningen is op de trap, dus ga ik die maar even combineren met die anti-shin-splints oefening die hier weleens gepost is, die je ook op de trap moet doen, kan vast geen kwaad. Daarna nog maar even planken en opdrukken, dan is de volledige niet-hardloopworkout ook weer gedaan :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:56:54 #270
236410 MaleDuck
pi_127123082
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier is diegene toch al echt jarig hoor !! ;)
_O-
Helden zijn jullie toch ook :D

* MaleDuck is wel benieuwd wat voor hardloopstuff de jarige gaat krijgen :Y O-)
pi_127123105
quote:

SPOILER
-O- Da's minder... -O- Rustig aan, pas een beetje op jezelf!
pi_127123139
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:56 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

_O-

:?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:58:47 #273
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127123183
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:56 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

_O-

hij heeft volgens mij alles al...een marathon-medaille, een lieve coach/verzorgster, wat wil hij nog meer?
pi_127123199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jero...je hebt hem waarschijnlijk al ergens voorbij zien komen maar ik post hem toch maar even voor je.
En zo niet: hier kan je nog kaartjes winnen. http://www.runnersweb.nl/(...)ever-Trailrundag.htm
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 20:59:17 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_127123210
quote:

[..]

Fashionably early :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:45 #276
236410 MaleDuck
pi_127123305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hij heeft volgens mij alles al...een marathon-medaille, een lieve coach/verzorgster, wat wil hij nog meer?
Ja, das waar, zelfs een Roparun medaille :D Daarom ben ik wel benieuwd wat er nu nog gaat volgen ;)
pi_127123309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Heb ik gezien inderdaad, is een Nieuw-Zeelandse he, kan je meteen mee met haar in 't vliegtuig. :P

quote:

SPOILER
Dat is klote ja! -O- Toch nog even rustig aan doen, maar komt ook wel weer goed. :*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:03:28 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127123459
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ja, das waar, zelfs een Roparun medaille :D Daarom ben ik wel benieuwd wat er nu nog gaat volgen ;)
THE buckle
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2013 @ 21:04:28 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127123539
quote:

[..]

Dat hebben oudere mannen soms.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:05:49 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127123628
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat hebben oudere mannen soms.
hoor Mrs.RD nog niet klagen ;)
pi_127124320
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:55 schreef bloodymary1 het volgende:
:Y) Nog 1 dagje hard werken en dan drie weken door Italie hobbelen op mijn nieuwe schoenen! Om vervolgens alles 's avonds weer teniet te doen met pizza's en prosecco. Maar dat heft elkaar mooi op dan.
Oeh, veel plezier! Waar ga je naar toe? Ik was in mijn vakantie trouwens afgevallen.. Dus het hoeft niet; aankomen in Italië. ;)
pi_127124417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:18 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Oeh, veel plezier! Waar ga je naar toe? Ik was in mijn vakantie trouwens afgevallen.. Dus het hoeft niet; aankomen in Italië. ;)
Dat klopt! Vorig jaar was ik ook afgevallen, in Italie (1 kg maar, maar toch). Toen was ik met Evy bezig en daar gewoon om de dag gelopen. Wil ik nu ook weer gaan doen. En veel zwemmen natuurlijk.

We gaan eerst naar Mugello in Toscane om zondag de Motor GP bij te wonen en dan naar Puglia, de hak van Italie, daar een beetje rondrijden en op verschillende plaatsen een paar dagen blijven.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 21:21:01 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_127124463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat klopt! Vorig jaar was ik ook afgevallen, in Italie (1 kg maar, maar toch). Toen was ik met Evy bezig en daar gewoon om de dag gelopen. Wil ik nu ook weer gaan doen. En veel zwemmen natuurlijk.

We gaan eerst naar Mugello in Toscane om zondag de Motor GP bij te wonen en dan naar Puglia, de hak van Italie, daar een beetje rondrijden en op verschillende plaatsen een paar dagen blijven.
Klinkt als een heel toffe vakantie :Y
pi_127124498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ook maar een kilo ofzo, maar was er toch wel blij mee!! Geniet van je vakantie!
pi_127124562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:18 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

LOL! Je ava! :D
pi_127124734
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

LOL! Je ava! :D
Ja, da's mijn hoofd na het hardlopen!
pi_127124753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:25 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

pi_127124836
quote:

[..]

:D Una testa come un pommodoro! Of zoiets...
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 21:27:31 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_127124838
quote:

[..]

O+
pi_127125280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Una testa come un pommodoro! Of zoiets...
Op een m teveel na klopt ie :D En precies, dat ja.
pi_127125467
Na 7 dagen niets in verband met een belachelijk werkrooster en verkoudheid, vandaag weer gelopen. Gewoon weggegaan zonder idee wat te gaan doen en welke route, heeeerlijk gelopen in prachtig weer, wat kan lopen dan lekker zijn O+

http://www.endomondo.com/workouts/195876020/7801854
pi_127125517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:37 schreef Remzz het volgende:
Na 7 dagen niets in verband met een belachelijk werkrooster en verkoudheid, vandaag weer gelopen. Gewoon weggegaan zonder idee wat te gaan doen en welke route, heeeerlijk gelopen in prachtig weer, wat kan lopen dan lekker zijn O+

http://www.endomondo.com/workouts/195876020/7801854
Goed bezig :D
pi_127125654
Ook niet normaal hoeveel mensen er nu verkouden zijn, hier lees je het ook steeds. Normaal is dat meer in de herfst... oh wacht...
pi_127125792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook niet normaal hoeveel mensen er nu verkouden zijn, hier lees je het ook steeds. Normaal is dat meer in de herfst... oh wacht...
Dus het ligt niet aan mij! :o Ben ook al een paar dagen aan het snotteren, al is het weer wat minder vandaag.
The sun in your Eyes
pi_127126043
quote:
Bah ja! :( Zou vandaag nog wel een rondje doen maar is door hoofdpijn ook niet doorgegaan. Hoop dat ik vanavond wel kan slapen dan morgen misschien weer iets beter en dan wel rennen. ^O^
Iedereen met verkoudheid, gezondheid! :)
pi_127126140
Hats, komt wel goed schatje :* Balen.. Hoop dat het snel beter gaat.. Heeft het janken onder de douche geholpen?

RD, wat een gave buckle!

Vanavond met de nieuwe groep meegetraind. 3 x 10 minuten door het bos en een wat "zwaardere" warming up. Niet zo lekker gelopen, weet niet waarom, benen wilde niet zo. Maar ach, gezellig gekletst met wat leden van deze groep, beetje kennis gemaakt.
Zaterdag weer een duurloopje van 3 km en zo bouwen we het steeds verder uit :)
Even m'n garmin aan de computer hangen om de resultaten te bekijken.
pi_127126146
quote:
Zou het dan toch verkoudheid zijn? Ik heb bij mij namelijk meer het idee dat het iets hooikoorts-achtigs is: Irritatie aan ogen, neus en keel. Veel niezen en een loopneus. Daarnaast is het iets van de afgelopen 2 dagen; net 2 dagen dat het een stuk warmer/droger weer was..

Heb ik al gezegd dat ik giga veel zin heb om aan m`n nieuwe schema te gaan beginnen? :P Zó veel zin in die afwisselingen (en zelfs de intervallen!) van de dagen, i.p.v 3 keer per week op ongeveer hetzelfde tempo te lopen.
pi_127126256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:48 schreef Nirak het volgende:
Hats, komt wel goed schatje :* Balen.. Hoop dat het snel beter gaat.. Heeft het janken onder de douche geholpen?

RD, wat een gave buckle!

Vanavond met de nieuwe groep meegetraind. 3 x 10 minuten door het bos en een wat "zwaardere" warming up. Niet zo lekker gelopen, weet niet waarom, benen wilde niet zo. Maar ach, gezellig gekletst met wat leden van deze groep, beetje kennis gemaakt.
Zaterdag weer een duurloopje van 3 km en zo bouwen we het steeds verder uit :)
Even m'n garmin aan de computer hangen om de resultaten te bekijken.
Leuk dat die groep je nu zo goed bevalt! En dat is nu eenmaal zo, de ene keer gaat het hartstikke soepel en de andere keer krijg je je ene been een niet voor het andere.

Waar lopen jullie dan door het bos?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2013 @ 22:00:35 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127126818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:03 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

THE buckle
[ afbeelding ]
Die kan Yur wel maken van zijn Edinburgh medaille.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:01:07 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127126842
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kan Yur wel maken van zijn Edinburgh medaille.
er is maar een echte buckle!!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:04:32 #301
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127127060
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')