Vandaar de haakjesquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:51 schreef streamnl het volgende:
[..]
Het zijn niet de Nederlanders deze keer
Wat voor mensen zou jij laten keuren dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:54 schreef streamnl het volgende:
Ik denk dat het niet verkeerd is dat sommige zich laten controleren. Ik zeg niet dat nu meteen iedereen zich verlicht moet laten keuren maar voor sommige zou het niet verkeerd zijn. Maar dan komt de vraag, waar leg je de grens.
Ik ben geen arts maar ik denk de mensen die al een geschiedenis hebben met hartklachten/luchtwegen/spierproblemen. En er zullen wel meer dingen zijn waarvoor het wijs is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor mensen zou jij laten keuren dan?
En wat als die mensen dan een 50% verhoogd risico op hartfalen hebben. Mogen ze dan niet meer meedoen aan wedstrijden? En wat als ze dat nou toch willen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:58 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik ben geen arts maar ik denk de mensen die al een geschiedenis hebben met hartklachten/luchtwegen/spierproblemen. En er zullen wel meer dingen zijn waarvoor het wijs is.
Iedereen kan zich toch naar eigen inzicht laten keuren nu? Als ik denk dat ik een verhoogde kans heb om een hartstilstand te krijgen bij inspanning laat ik me toch gewoon keuren bij een sportarts? Waarom zou je mensen moeten verplichten die keuring te ondergaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:54 schreef streamnl het volgende:
Ik denk dat het niet verkeerd is dat sommige zich laten controleren. Ik zeg niet dat nu meteen iedereen zich verlicht moet laten keuren maar voor sommige zou het niet verkeerd zijn. Maar dan komt de vraag, waar leg je de grens.
Daarmee sluit je nog steeds niks uit. Zo nu en dan zie je ook op het nieuws dat topsporters ineens omkomen. Zo'n keuring zegt helemaal niks en is altijd een momentopname. Een bloedprop kan ook bij jou en mij ontstaan, zonder dat wij daar ooit last van hebben gehad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:58 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik ben geen arts maar ik denk de mensen die al een geschiedenis hebben met hartklachten/luchtwegen/spierproblemen. En er zullen wel meer dingen zijn waarvoor het wijs is.
Precies, hoe spijtig de dood van de betreffende man ook is, hij had ook tijdens het tuinieren een hartstilstand kunnen krijgen, of in zijn slaap.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daarmee sluit je nog steeds niks uit. Zo nu en dan zie je ook op het nieuws dat topsporters ineens omkomen. Zo'n keuring zegt helemaal niks en is altijd een momentopname. Een bloedprop kan ook bij jou en mij ontstaan, zonder dat wij daar ooit last van hebben gehad.
Dit. Of je nou daar doodgaat of midden op straat, of in je slaap...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:00 schreef Onama het volgende:
[..]
Precies, hoe spijtig de dood van de betreffende man ook is, hij had ook tijdens het tuinieren een hartstilstand kunnen krijgen, of in zijn slaap.
Maar misschien alleen als je er iets aan kunt doen als er iets bij je wordt gevonden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:53 schreef streamnl het volgende:
Quoi haalde wel iets interessant aan, namelijk erfelijke hartafwijking.
Ik dacht er niet bewust aan maar in mijn familie (vaders kant) "heerst" er een hartafwijking. Waarschijnlijk denk ik er daarom anders over dan sommige hier. Ik heb me (toen ik een stuk jonger was) moeten laten controleren van mijn ouders.
STEL ze zouden dit hier in Nederland ook willen doordrukken... ikzelf zou niet dwars gaan liggen.
/mijn mening hierover
Ik ookquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zou dan liever doodgaan (als het toch moet gebeuren) tijdens dat ik iets leuks aan het doen ben dan dat ze mij 5 dagen later stinkend in bed vinden
Heb vanavond om 8 uur training en zat net ff op buitenranden te kijken. Komt aardig front naar het noordenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:20 schreef mosselmossel het volgende:
tyfus, dat ging kut. Zo benauwd. al binnen 4km geen lucht meer.. ik wed dat het hier zo knetterend gaat onweren.
http://www.endomondo.com/workouts/195686545/5346508
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:04 schreef YUR het volgende:
Ik meen me te herinneren dat je voor wedstrijden in Frankrijk verplicht een verklaring van een arts moet overleggen
Ik miste je al, maar je bent er nog!!!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:01 schreef sararaats het volgende:
daar heb ik eigenlijk een vraag over. als de grootouders overleden zijn aan een hartstilstand, is het dan erfelijk? m'n vader heeft gelukkig geen hartproblemen.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:01 schreef sararaats het volgende:
daar heb ik eigenlijk een vraag over. als de grootouders overleden zijn aan een hartstilstand, is het dan erfelijk? m'n vader heeft gelukkig geen hartproblemen.
ik zit echt niet te trollen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wacht, in dat geval pak ik m'n glazen bol even, momentje...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |