Moet je me maar niet gaan uitlachen als er een kat in m'n nieuwe schoenen kotstquote:
In dezelfde trend zegt mijn trainer ook dat je in de laatste training voor een wedstrijd juist nog even wat extra versnellinkjes moet doen, omdat je lichaam anders denkt dat ie mag gaan uitrusten.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de pro's van snelheidswerk zeggen juist: je lichaan went aan de inspanning en past zich daar aan aan, het wordt goed in datgene wat je er van vraag ,m.a.w. het lichaam wordt lui als je nooit geen snelheidswerk doe.
Die gaat we rockenquote:Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef slacker_nl het volgende:
Leuk verslag Gup, ik voorzie een spetterrrende BtB!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wel echt in de mega-super-combi-afprijs gekocht en bij elkaar gezocht, want bij elkaar 150 euro kwijt.Vooral met de schoenen mazzel, want precies m'n maat over en waren 60% afgeprijsd.
En gezien m'n huidige paar perfect bevalt, was dat een no-brainer.
Jack does it in real time...
Dat was grappig... Ik moest zelfs aan collega's uitleggen waarom ik zo aan het lachen was.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:15 schreef hatsaflats het volgende:
Moet je me maar niet gaan uitlachen als er een kat in m'n nieuwe schoenen kotst
quote:In dezelfde trend zegt mijn trainer ook dat je in de laatste training voor een wedstrijd juist nog even wat extra versnellinkjes moet doen, omdat je lichaam anders denkt dat ie mag gaan uitrusten.
Daar ben ik voor en in dat licht vind ik het schema van TWC (toch? Net een vergiet dat geheugen - kan je wat van leren Hats), dus daarom is dat schema vreemd/apart, ik zou een ander nemen.quote:Op
maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
de pro's van snelheidswerk zeggen juist: je lichaan went aan de inspanning en past zich daar aan aan, het wordt goed in datgene wat je er van vraag ,m.a.w. het lichaam wordt lui als je nooit geen snelheidswerk doe.
Mij is uitgelegd dat er twee effecten zijn: eentje waardoor alleen maar langzaam lopen er voor zorgt dat je langzamer wordt, en eentje waardoor je er sneller van gaat lopen. Wat het uiteindelijke resultaat is, hangt o.a. af van de duur en frequentie van je trainingen. Als je voornamelijk veel langzame kilometers maakt zul je per saldo langzamer worden, maar als je de duur enigzins binnen de perken houdt valt dat mee. Zoals ik het begrepen heb zit het zo:quote:Op maandag 27 mei 2013 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 mei 2013 22:18 schreef DeeBee het volgende:
Zo, ik heb deze maand wel even genoeg hardloopspullen gekocht na m'n orders van de laatste 2 dagen...
Na m'n FR610 (al was die technisch gezien vorige maand aangeschaft), afgelopen week ook maar gezwicht voor nog wat meer dingen:
Strakke uitrusting! Vooral die schoenen zien er tof uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wel echt in de mega-super-combi-afprijs gekocht en bij elkaar gezocht, want bij elkaar 150 euro kwijt.Vooral met de schoenen mazzel, want precies m'n maat over en waren 60% afgeprijsd.
En gezien m'n huidige paar perfect bevalt, was dat een no-brainer.
Ik heb me zojuist opgegeven voor de Marley Park run, een gratis 5km die iedere zaterdag hier in de buurt georganiseerd wordt. Wou wel eens het sfeertje proefen van zo'n kleinschalig event (400 deelnemers gemiddeld iedere zaterdag). Tijdsregistratie is inbegrepen (zal wel alleen maar bruto-tijd zijn, maargoed, kan mij dat schelen).
Ben erg benieuwd. Achteraf wordt er altijd koffie gedronken in een lokaal cafe, misschien nog wat connecties maken.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
Welke zou jij aanraden? Ik loop ook MyAsics en de regelmaat doet me goed, tempo's die ze aangeven negeer ik toch. Of ik veel heb aan tempowerk op dit moment betwijfel ik, dus op dat gebied vindt ik het wel prima.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik voor en in dat licht vind ik het schema van TWC (toch? Net een vergiet dat geheugen - kan je wat van leren Hats), dus daarom is dat schema vreemd/apart, ik zou een ander nemen.
Een marathonschema? Ik heb hier een boek waar ik kant en klare schema's uithaal. Al zou ik voor een marathon toch bij een loopgroep gaan trainen en daar een schema van vragen...quote:Op maandag 27 mei 2013 22:24 schreef Onama het volgende:
Welke zou jij aanraden? Ik loop ook MyAsics en de regelmaat doet me goed, tempo's die ze aangeven negeer ik toch. Of ik veel heb aan tempowerk op dit moment betwijfel ik, dus op dat gebied vindt ik het wel prima.
Ik zou de 5km joggen vervangen met wat intervalletjes. Of een beetje fartlekken, dat is ook leuk. "oeh, een brug! Schnellerrrr!" enzo. En als je weer terug in NL bent toch eens extra hard gaan nadenken over een loopgroep, volgens mij ga je dan echt vliegen.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:24 schreef Onama het volgende:
[..]
Welke zou jij aanraden? Ik loop ook MyAsics en de regelmaat doet me goed, tempo's die ze aangeven negeer ik toch. Of ik veel heb aan tempowerk op dit moment betwijfel ik, dus op dat gebied vindt ik het wel prima.
Ik ga het schema daarom totaal niet volgen. Ik rommel zelf wel weer wat aan.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat je geen intervallen hebt, vreemd. Ik zie vooral op je middenlange tempo je beoogde wedstrijdtempo a 5:58/km. Persoonlijk zou ik een heel ander schema pakken. Ik zou juist die korte afstanden gebruiken voor het snelheidswerk en de wat langere voor het hogere tempo. Je hebt gelijkt, het is een vreemd schema.
Ik hoop trouwens dat we geen krachttraining gaan doen tijdens de looptraining morgen, m'n armen vallen eraf (idem voor m'n benen, maar die branden nu niet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 22:38 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb me vandaag gemeld bij een loopgroepje. Is goed bevallen. Ik zie weer genoeg mogelijkheden om de basis wat op te schroeven
Haha een tvp heeft hier weinig zin, 1x met je ogen knipperen en het topic zit vol.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
tvp
Een loopgroepje lijkt mij behoorlijk irritant omdat er altijd verschillen in loopsnelheid zijn, maar er zijn dus wel echt duidelijke voordelen? Of is dat alleen als je er een echte atletiektrainer bij hebt?
Een goede trainer zorgt ervoor dat de verschillende tempo's perfect samengaan in een groep. En soms zijn groepen ook ingedeeld op tempo. Maar ze noemen het een stofzuiger, de voorste lopen terug totdat ze bij de laatste zijn en lopen dan weer met de groep mee. En je moet gewoon altijd je eigen tempo lopen. En een loopgroep heeft zeker voordelen: techniek, sociaal, en het is gewoon anders lopen dan in je eentje.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
tvp
Een loopgroepje lijkt mij behoorlijk irritant omdat er altijd verschillen in loopsnelheid zijn, maar er zijn dus wel echt duidelijke voordelen? Of is dat alleen als je er een echte atletiektrainer bij hebt?
wij lopen met een groep van ongeveer 10-15 man en de snellere lopers maken af en toe een U-turn om de langzamere lopers weer op te halen, zo blijft de groep grotendeels bij elkaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
tvp
goede of slechte spierpijn?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:46 schreef winterstorm666 het volgende:
haha ik heb gewoon spierpijn! lame!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |