Wij hebben drie banen die ook heel slecht waren. Dit jaar schijnbaar echt een paar cm afgehaald. Af en toe is dat nodig. Dus ook dat kan opgelost worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:11 schreef Norrage het volgende:
Ja bij ons zijn er ook toch nog 2 af. Die andere banen zijn dusdanig oud dat er nog steeds teveel vocht en vorst in zit om ze te prepareren. Het hangt dus ook heel sterk uit van de soort gravelbanen en de grond waar het op ligt. Dus je opmerking gaat niet helemaal op boswachter, maar ik begrijp je punt. Er zijn vast verenigingen die het overdrijven.
Valt wel mee toch? Of moet je altijd de eerste single spelen?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef Salamando het volgende:
Zondag 4e klasse landelijk heren, lekker geveegd worden door drietjes.
Ja, ik ben de enige 4 in ons teamquote:Op woensdag 3 april 2013 14:51 schreef luckass het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Of moet je altijd de eerste single spelen?
De KNLTB gaat er niets aan doen. Als het bedrijf dat de banen aanlegt aangeeft dat de kwaliteit van de banen niet kunnen worden gewaarborgd op het moment dat ze nu de banen aanleggen en laten bespelen zal de KNLTB daar gelijk mee instemmen.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wij hebben drie banen die ook heel slecht waren. Dit jaar schijnbaar echt een paar cm afgehaald. Af en toe is dat nodig. Dus ook dat kan opgelost worden.
Maar een vereniging die begin deze week aangeeft dat ze hun twee (!) gravelbanen volgende week vrijdag niet af kunnen krijgen vind ik echt onacceptabel. Uiteindelijk werk je als goede CL maar gewoon mee, maar eigenlijk zou ik zoiets als een ware NSB'er willen aankaarten bij de KNLTB.
Het weer wordt de komende 1,5 week best goed.
Ben me wel net aan het bedenken dat sommige gemeentes het nog hebben uitbesteed aan van die sociale werkplaatsen die normaal gesproken de groenvooziening doen. Die krijgen nu namelijk alle banen in één keer te herstellen.
Echter zou je dan nog met de gemeente contact kunnen hebben om het e.e.a. Te regelen, ook financieel wellicht interessant voor de gemeente. Als je het echt wil kan het gewoon.
Dank jequote:
Dat zal toch wel meevallen?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef Salamando het volgende:
Volgens mij was er 27 april toch al een inhaaldagquote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef Norrage het volgende:
Het wordt ook enorm overdreven zeg (door iedereen). Zo erg is het niet dat de banen niet klaar zijn (vooral jammer, maar niks aan te doen). Voor hetzelfde geld regent het keihard zaterdag en gaat het ook niet door. Gewoon lekker inhalen 9 mei.
Ik heb geen idee, mijn teammaat zei dat 'de meeste teams wel een drie hadden als eerste single', ik heb altijd zoiets van ''ik zie wel'quote:Op woensdag 3 april 2013 16:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen?
Toen ik 4de klasse speelde hadden we niet zo heel vaak 3tjes tegenover ons.
Nu in de 3de klasse is dat wel anders
Wij spelen dan gewoon competitie?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mij was er 27 april toch al een inhaaldag
Welk district? Ik speel namelijk ook Heren zondag 4de klasse.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef Salamando het volgende:
Centraal Brabant heet dat volgens mijquote:Op woensdag 3 april 2013 16:41 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Welk district? Ik speel namelijk ook Heren zondag 4de klasse.
Oh ok, ik regio Leiden.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:42 schreef Salamando het volgende:
[..]
Centraal Brabant heet dat volgens mij.
Ja. Sowieso. Maar je club moet dan natuurlijk banen vrij hebben, en je mag alleen eerder dan de officiele inhaaldatum maar niet later spelen.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:42 schreef detennismaster het volgende:
Mag je eigenlijk afwijken van de officiele inhaaldagen?
1e single is daar wel doorgaans een 3tje of een heel goed 4tje ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:41 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Welk district? Ik speel namelijk ook Heren zondag 4de klasse.
Klopt, ik ben benieuwd. Ons team bestaat uit 2x een 4,5, 1x een 4.8, 1x een 5.1 en 1x een 5.5.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
1e single is daar wel doorgaans een 3tje of een heel goed 4tje ja.
Ah, misschien dat het 30 april was dan. Het was in ieder geval april.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wij spelen dan gewoon competitie?
9 mei is de officiele inhaaldag. Andere vrije dagen zijn 4 mei en 30 april
Ik denk niet dat je daarmee een kans maakt op een titel 4e klasse, om eerlijk te zijn. Ons team dat een 4.2, 4.5, 4.8 en een 4.9 is wordt doorgaans 3e/4e in die klasse. Alhoewel ik moet zeggen dat verschillen vaak niet groot zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:49 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Klopt, ik ben benieuwd. Ons team bestaat uit 2x een 4,5, 1x een 4.8, 1x een 5.1 en 1x een 5.5.
Denk dat we goede kans maken op de titel.
Wij zijn een heel jong team. Dus per jaar gaan we tot nu toe gewoon elk jaar een punt omhoog in rating. We hebben nu al weer een hele winter 4x per week getraind dus we zijn gewoon echt weer heel erg vooruit gegaan. Wat je actuele rating is zegt natuurlijk niet zoveel als je sinds september al geen wedstrijden hebt gespeeld. Ik geloof echt in de titel.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee een kans maakt op een titel 4e klasse, om eerlijk te zijn. Ons team dat een 4.2, 4.5, 4.8 en een 4.9 is wordt doorgaans 3e/4e in die klasse. Alhoewel ik moet zeggen dat verschillen vaak niet groot zijn.
4de klasse is misschien nog wel te doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee een kans maakt op een titel 4e klasse, om eerlijk te zijn. Ons team dat een 4.2, 4.5, 4.8 en een 4.9 is wordt doorgaans 3e/4e in die klasse. Alhoewel ik moet zeggen dat verschillen vaak niet groot zijn.
Dat zou ik eerlijk gezegd ook zeggen. Waarschijnlijk is de tegenstander er ook niet echt blij mee.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:32 schreef Norrage het volgende:
Dat verplaatsen is zo kansloos. Ga gewoon inhalen man. Als het regent doe je dat toch ook? (ik beschuldig jou niet hoor, die tegenstander)
Ik zou het met de andere captain overleggen. Ik denk dat niet verplicht is om binnen te spelen. Gebruik gewoon het regen-reglement...quote:Op donderdag 4 april 2013 09:38 schreef R-JL het volgende:
De tegenstander heeft ons niet eens geïnformeerd, heb gister naar de vereniging in kwestie gebeld, die gaven het antwoord kijk maar op de site of bel vrijdag maar op.
kan ik zomaar het verplaatsen naar indoor weigeren dan? Heb de andere teamcaptain niet kunnen bereiken.
quote:Op donderdag 4 april 2013 09:14 schreef R-JL het volgende:
Onze uit wedstrijden van zaterdag worden dus verplaatst naar een hal.
Geen van ons heeft speciale binnen schoenen en een speler krijgt al knieklachten als hij in de buurt van een binnenbaan komt.
Dat word nog leuk, niet glijden
quote:
dat is juist DOORDAT ik zoveel speel!quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:36 schreef Norrage het volgende:
Zo Feestkabourttje, dat is wel heel bizar goedMaar 5.8? Hoe kan je dat nou staan als je zoveel speelt?
quote:Op zondag 7 april 2013 09:12 schreef tja77 het volgende:
En de tegenstander had een geblesseerde dame, die alleen kwam kijken en voor wortel-courgette soep zorgde, en dat was echt wel zo'n schatje.....Hanna.....Een beetje degelijk, maar wel lekker.
Gelukt. Mijn excuses aan Salamando voor het overnemen van de koppositie, maar nu heb je wel een duidelijk doelquote:Op zondag 7 april 2013 13:06 schreef VadeRetro het volgende:
Omdat we er nog altijd niet in slagen om de actuele ranking in de kop van het draadje te plakken.
Voor de nieuwkomers:
We houden de actuele ranking van de deelnemers bij op:
https://docs.google.com/s(...)1hzM1VnWS1LQ3c#gid=0
Ieder kan daar zelf zijn scores invoeren en wijzigen.
Ik leef met je meequote:
6-3 6-3 in mijn single tegen een 5.6 ranking. Op zich tevreden met mijn spel, ook in de dubbel.quote:
Daar gaan we weerquote:Op zondag 7 april 2013 09:12 schreef tja77 het volgende:
En de tegenstander had een geblesseerde dame, die alleen kwam kijken en voor wortel-courgette soep zorgde, en dat was echt wel zo'n schatje.....Hanna.....Een beetje degelijk, maar wel lekker.
Ik 1-6 1-6 tegen een 4,4. Maar ik had het veel beter moeten doen, dit was beschamend. 1e set mocht wel 4-6 zijn ofzoquote:Op zondag 7 april 2013 14:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
6-3 6-3 in mijn single tegen een 5.6 ranking. Op zich tevreden met mijn spel, ook in de dubbel.
Leuk wijffie inderdaad, ik heb haar toegevoegd op Facebook.quote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef tja77 het volgende:
http://www.arenalokaal.nl(...)verschrikkelijk.html
Is overgens 4 jaar oud dit artikel, ze is goed opgedroogt, en nu dus een twintiger....
quote:
Ik dacht al, heb jij tegen ons gespeeld? Mijn teamgenoot is ook 5,6 en heeft gewonnen met 6-3 6-3 terwijl wij als team met 5-1 gewonnen hebbenquote:Op zondag 7 april 2013 14:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
6-3 6-3 in mijn single tegen een 5.6 ranking. Op zich tevreden met mijn spel, ook in de dubbel.
Heeft ze facebook???quote:Op zondag 7 april 2013 17:45 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Leuk wijffie inderdaad, ik heb haar toegevoegd op Facebook.
Ik wil haar dubbeldekken.quote:Op zondag 7 april 2013 17:45 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Leuk wijffie inderdaad, ik heb haar toegevoegd op Facebook.
Want?quote:Op zondag 7 april 2013 21:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heeft ze facebook???
Hmmmm straks ff toevoegen.
Is wel sneu voor het meisje, 1 van haar teamgenoten zei, dat ze met wat pech dit jaar niet meer kan tennissen, en als het echt tegenzit helemaal nooit meer kan tennissen.
quote:Op zondag 7 april 2013 20:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht al, heb jij tegen ons gespeeld? Mijn teamgenoot is ook 5,6 en heeft gewonnen met 6-3 6-3 terwijl wij als team met 5-1 gewonnen hebben
quote:
Liefdesverdriet, ze voelt zich eenzaam in de liefde denk ikquote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ze is geblesseerd, ik weet niet wat ze mankeert.
Ja, en ik denk dat ze getroost moet worden, jammer dat ze NET iets te jong voor me is.quote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Liefdesverdriet, ze voelt zich eenzaam in de liefde denk ik
2 x 22 is ook 44.quote:Op zondag 7 april 2013 23:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat ze getroost moet worden, jammer dat ze NET iets te jong voor me is.
Ook nog 2x competitiequote:Op maandag 8 april 2013 00:33 schreef Feestkabouter het volgende:
Vandaag 6-2 verloren van een team van Norrage z'n club. Ik heb wel mijn HE en GD gewonnen, HD verloren.
Het was wel echt een heeeeeeeeeeeeeeerlijk tennisdagje!!!
Klopt! Was die vergeten. Altijd handig om even wat resultaten van tegenstander op te halen wanneer je weet tegen wie hij speeltquote:Op maandag 8 april 2013 08:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Overigens heeft de KNLTB een app! Die erg prettiger werkt en er 1000x beter uitziet dan de site.
Ik hoorde er gisteren pas over van de tegenstanderquote:Op maandag 8 april 2013 09:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt! Was die vergeten. Altijd handig om even wat resultaten van tegenstander op te halen wanneer je weet tegen wie hij speelt
Wanneer je uitslag invoert staat deze meestal al een half uur later in de poule zelf verwerkt. De stand van de poule zelf wordt 's nachts ge-update.quote:Op maandag 8 april 2013 09:07 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik hoorde er gisteren pas over van de tegenstander
Is de update van de standen niet meer op maandag 12:00 (DUITSERS KOMEN VANDAAG!!!)? Er staat namelijk al een uitslag in.
zo rechtlijnig is het helaas niet.quote:Op maandag 8 april 2013 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer je uitslag invoert staat deze meestal al een half uur later in de poule zelf verwerkt. De stand van de poule zelf wordt 's nachts ge-update.
Ik zou ook wel 2x willen stiekem, maar wij zouden dat niet eens mogen. Want dan zouden er denk ik heel veel mensen dat willen. Hoe heb jij het voor elkaar te gekregen? goede connecties?quote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Feestkabouter het volgende:
in dit subforum zitten natuurlijk wel ECHTE tennisliefhebbers, dus op zich niet vreemd dat er mensen tussen zitten die 2 keer competitie spelen, Norrage.
[..]
zo rechtlijnig is het helaas niet.
het gaat wat onregelmatig, je moet gewoon geduld hebben.
de uitslagen van zaterdag staan er al sinds gisterenmiddag, maar de stand in de poule is nog steeds niet bijgewerkt.
en de wedstrijden zijn in mijn rating ook pas net weer bijgewerkt....... ja die 3.4 staat heel leuk in mijn lijstje!!!
De uitslag van zaterdag komen op de site te staan ong. een half uur nadat de verantwoordelijke deze ingeklopt heeft. Stand van de poule zou normaal gesproken 's nachts refreshed moeten worden. Echter kan het door de drukte zo zijn dat dit bij sommige competities nog niet gebeurd is.quote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Feestkabouter het volgende:
in dit subforum zitten natuurlijk wel ECHTE tennisliefhebbers, dus op zich niet vreemd dat er mensen tussen zitten die 2 keer competitie spelen, Norrage.
[..]
zo rechtlijnig is het helaas niet.
het gaat wat onregelmatig, je moet gewoon geduld hebben.
de uitslagen van zaterdag staan er al sinds gisterenmiddag, maar de stand in de poule is nog steeds niet bijgewerkt.
en de wedstrijden zijn in mijn rating ook pas net weer bijgewerkt....... ja die 3.4 staat heel leuk in mijn lijstje!!!
Bij ons zijn er niet zoveel teams dat je niet 2 keer mag spelen!quote:Op maandag 8 april 2013 10:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou ook wel 2x willen stiekem, maar wij zouden dat niet eens mogen. Want dan zouden er denk ik heel veel mensen dat willen. Hoe heb jij het voor elkaar te gekregen? goede connecties?
Klopt. Maar je eerste antwoord is inderdaad wat er aan de hand is. Bij ons is het ondenkbaar om 2x te spelen wegens ruimtegebrekquote:Op maandag 8 april 2013 11:45 schreef Yttrium het volgende:
[..]
Bij ons zijn er niet zoveel teams dat je niet 2 keer mag spelen!
En anders kun je altijd nog op de zondag of zaterdag bij een andere vereniging gaan spelen waar ze nog spelers nodig hebben!
Kun je gewoon dispensatie voor aanvragen(en meestal betaal je gewoon een competitielidmaatschap bij de andere vereniging, deze is bij ons 35 euro'tjes)
ik ben speciaal overgestapt van een drukke club naar een rustige club waar veel ruimte voor competitie is.quote:Op maandag 8 april 2013 10:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou ook wel 2x willen stiekem, maar wij zouden dat niet eens mogen. Want dan zouden er denk ik heel veel mensen dat willen. Hoe heb jij het voor elkaar te gekregen? goede connecties?
Wij hebben 11 teams op de zaterdag en 9 teams op de zondag met 9 banen!quote:Op maandag 8 april 2013 11:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klopt. Maar je eerste antwoord is inderdaad wat er aan de hand is. Bij ons is het ondenkbaar om 2x te spelen wegens ruimtegebrek
serieus, bestaat dat?? daar had ik nou echt nog nooit van gehoord!quote:Op maandag 8 april 2013 11:45 schreef Yttrium het volgende:
(en meestal betaal je gewoon een competitielidmaatschap bij de andere vereniging, deze is bij ons 35 euro'tjes)
Ja is gewoon een lidmaatschap dat je word aangemeld bij de bond en dat je mag spelen op de competitiedagen en voor de rest niet. Dus het kan best goedkoop gemaakt worden (bij mijn eigen club was dat vroeger 15 euro, maar nu ik bij een andere club speel is het 35 euro, dus nog steeds schappelijk)quote:Op maandag 8 april 2013 11:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
serieus, bestaat dat?? daar had ik nou echt nog nooit van gehoord!
hmmmm....... dat zou onze club best aan kunnen gaan bieden
15 euro is niet meer reeel (volgens mij is de afdracht aan de KNLTB al hoger), maar 35 euro is best schappelijk.quote:Op maandag 8 april 2013 11:55 schreef Yttrium het volgende:
[..]
Ja is gewoon een lidmaatschap dat je word aangemeld bij de bond en dat je mag spelen op de competitiedagen en voor de rest niet. Dus het kan best goedkoop gemaakt worden (bij mijn eigen club was dat vroeger 15 euro, maar nu ik bij een andere club speel is het 35 euro, dus nog steeds schappelijk)
Mijn team bestaat namelijk uit 2 spelers die van de vereniging vandaan komen, en de rest is allemaal import die de 35 euro betaald heeft om te kunnen spelen
quote:Op maandag 8 april 2013 15:59 schreef luckass het volgende:
Heb het idee dat we alles kansloos gaan verliezen dit jaar
Is jullie team zo slecht dan?quote:
Ik heb het vermoeden dat hij bij ons ook nog wel eens heel erg lastig kan gaan worden.quote:Op maandag 8 april 2013 15:59 schreef luckass het volgende:
Heb het idee dat we alles kansloos gaan verliezen dit jaar
Volgens mij valt dat wel mee. 4de klasse is niet zo hoog toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:39 schreef tennisster198 het volgende:
Hier ben ik lang niet geweest. Tennis!Morgen begint eindelijk onze competitie, nadat de eerste wedstrijddag afgelast was, wegens een combinatie van vorst in de grond en splinternieuwe banen.
4e klasse zaterdag dit jaar. Wordt lastig met ons huidige team (2x 6/6, 1x8/7, 3x 8/8). Ben benieuwd.
Tegenstanders hebben veel 6 en 7 spelers. Is toch een niveauverschil met 8.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. 4de klasse is niet zo hoog toch?
Verschil tussen 7 en 8 hoeft niet zo groot te zijn. De 7 is heel erg breed. Zitten mensen bij die net kunnen tennissen en ook mensen die al redelijke wedstrijdspelers zijn. Met 6 wordt dan wel al snel aardig groot inderdaad.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:53 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Tegenstanders hebben veel 6 en 7 spelers. Is toch een niveauverschil met 8.
Maar we gaan het zien.
Dat is ook zo inderdaad, rating zegt ook (lang) niet alles. Ik heb vorig jaar één dubbeltoernooi gewonnen in de 6 en met een rating van 5,4 ben ik 5 geworden. Voel me alleen echt geen 5-speler.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Verschil tussen 7 en 8 hoeft niet zo groot te zijn. De 7 is heel erg breed. Zitten mensen bij die net kunnen tennissen en ook mensen die al redelijke wedstrijdspelers zijn. Met 6 wordt dan wel al snel aardig groot inderdaad.
Waar (district) en wat speel je ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:39 schreef tennisster198 het volgende:
Hier ben ik lang niet geweest. Tennis!Morgen begint eindelijk onze competitie, nadat de eerste wedstrijddag afgelast was, wegens een combinatie van vorst in de grond en splinternieuwe banen.
4e klasse zaterdag dit jaar. Wordt lastig met ons huidige team (2x 6/6, 1x8/7, 3x 8/8). Ben benieuwd.
quote:Op zondag 14 april 2013 01:21 schreef luckass het volgende:
0-6. Single tegen een 5.0
.
Wel de hele bende snoeihard uitgespeeld (deels met de tegenstanders).
Noord-Holland en speel 4e klasse gemengd op zaterdag.quote:Op zondag 14 april 2013 00:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar (district) en wat speel je ?
Mooi herenquote:Op zondag 14 april 2013 01:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben ook net thuis. Ik heb moeite met typen, serieus
Vetquote:Op zondag 14 april 2013 10:46 schreef luckass het volgende:
[..]
Mooi heren. Tegenstanders zijn mee de stad in geweest om te eten. En ze waren allemaal op de fiets
.
Wat is jouw actuele rating?quote:Op zondag 14 april 2013 22:17 schreef rhubarb het volgende:
Single kansloos verloren.
Dubbel was een bizarre pot: van 4-6 4-5 achter naar 4-6 7-5 4-0 voor. Vervolgens tegenstanders terug laten komen tot 4-4. Op 5-6 een matchpoint overleefd.
Tiebreak 6-3 voor, ik sla een ace, publiek juichen, blijkt ie 0,5 cm uit te zijn. 2e service onder in het net. Uiteindelijk tiebreak met 8-6 gewonnen op het 6e matchpoint.
Dat zeg ik ook altijdquote:Op zondag 14 april 2013 22:37 schreef Komakie het volgende:
Mijn team heeft ook verloren. 1-5
4 3setters spelen en er maar 1 winnen is gewoon niet best.
Zelf totaan niet in de buurt van een 3setter gekomen. Enkel met 6-1 6-1 eraf tegen een goede 3 en de dubbel met 6-0 6-2 van 2 3tjes
Op zich natuurlijk wel verwacht als je 2 maanden geen racket hebt vast gehouden en het was wel ingecalculeerd, maar doet toch ff zeer.
Ik had sowieso wel wat meer games kunnen pakken. 6-3 6-2 was in allebei de wedstrijden een uitslag geweest die iets beter het beeld weer gegeven zou hebben.
quote:
quote:Op zondag 7 april 2013 16:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik 1-6 1-6 tegen een 4,4. Maar ik had het veel beter moeten doen, dit was beschamend. 1e set mocht wel 4-6 zijn ofzo
Nou ja, ik heb zeker wel 5 games gehad waarin ik game punten had, maar het toch weg gaf. Hij had dat niet.quote:
vanwege de zware wedstrijden, of vanwege de alcohol?quote:Op zondag 14 april 2013 01:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben ook net thuis. Ik heb moeite met typen, serieus
Alcoholquote:Op maandag 15 april 2013 10:52 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
vanwege de zware wedstrijden, of vanwege de alcohol?
verslag van welke wedstrijd en waarvoor gebruikte je de term bagel?quote:Op maandag 15 april 2013 11:02 schreef Gorzalka het volgende:
Ik heb in mijn wedstrijdverslag voor de krant de term 'bagel' gebruikt, als dat eruit wordt geknipt word ik boos. Volgens mij is dat namelijk een primeur voor tennisverslaggeving bij de oude media.
Van onze eerste competitiewedstrijd. En die term gebruikte ik omdat we bij drie van de vier enkels de eerste set met 6-0 verlorenquote:Op maandag 15 april 2013 13:05 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
verslag van welke wedstrijd en waarvoor gebruikte je de term bagel?
could you use it in a sentence?quote:Op maandag 15 april 2013 13:11 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Van onze eerste competitiewedstrijd. En die term gebruikte ik omdat we bij drie van de vier enkels de eerste set met 6-0 verloren.
''(mijn team), vorig jaar kampioen geworden in de 5e klasse en aantredend met slechts één speler (ondergetekende) die al eerdere ervaring in deze klasse heeft, kreeg onmiddellijk een warm welkom op het hogere niveau: in drie van de vier enkels kreeg het in de eerste set een pijnlijke 'bagel' te verwerken, een 6-0 verlies.''quote:Op maandag 15 april 2013 13:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
could you use it in a sentence?
hoe is de zin dan geworden?
Had ik ook een keer gehad, slaat iemand in de HD5 met zijn racket vol op het net terwijl ie eroverheen valt, ik leg de rally stil en zeg dat wij het punt nu hebben omdat ie dat doet. Ging ie klagen dat 'we toch niet op Wimbledon waren'. Zullen we dan ook niet meer met dubbele fouten en ballen uit doen? We zijn toch niet op Wimbledon.quote:Op maandag 15 april 2013 15:46 schreef Daan2x256 het volgende:
Heee![]()
Ja hij was echt niet blij.![]()
Het waren wel echt gezellige tegenstanders. Is wel eens anders geweest.
Mag over 2 weken tegen mensen waar we paar weken geleden tijdens toernooi tegen gespeeld hebben.
Was een mixpartij. Hij hing heel vaak over het net. Bij de tweede smash toen zijn racket vol op het net klapte zeiden wij er wat van. We claimden het punt niet eens, maar zeiden het meer om te zeggen dat je het net gewoon niet aan mag raken tijdens de rally.
Toen was er nog wat discussie en begon die dame opeens: "Ja hallo, als je zo op de regeltjes let, moet jij maar een op je voetfouten letten." Terwijl mijn maatje echt nooit voetfouten maakt. Ze gokte het erop haha.
Echt gezellig was het daarna niet meer. Mijn maatje kon het op dat moment ook niet echt hebben en de tweede set ging toen naar hun met 7-5. Derde set dan wel weer naar ons met 6-2.
Maargoed, die komen dus over 2 weken gezellig langs.Het leuke is dan wel weer dat wij ook hebben gemixt op een ander toernooi tegen andere mensen van dat zelfde team en toen was het wel gezellig.
Mensen op hun fouten wijzen kan heel confronterend zijn. Er zijn legio mensen die een voetfout maken, terwijl ze zelf 100% zeker zijn dat ze dat niet doen. Wijs je diegene erop, ben je vaak nog de gebeten hond ook.quote:Op maandag 15 april 2013 17:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
Had ik ook een keer gehad, slaat iemand in de HD5 met zijn racket vol op het net terwijl ie eroverheen valt, ik leg de rally stil en zeg dat wij het punt nu hebben omdat ie dat doet. Ging ie klagen dat 'we toch niet op Wimbledon waren'. Zullen we dan ook niet meer met dubbele fouten en ballen uit doen? We zijn toch niet op Wimbledon.
Ik ben geen zeikerd, zolang mensen niet op de servicelijn staan voordat ze de service slaan vind ik het al gauw goed. Moet je na een discussie een tweede service spelen als je daarvoor ook een tweede service speelde ja? Ik dacht dat het dan gewoon let was als je het daarover eens wasquote:Op maandag 15 april 2013 17:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen op hun fouten wijzen kan heel confronterend zijn. Er zijn legio mensen die een voetfout maken, terwijl ze zelf 100% zeker zijn dat ze dat niet doen. Wijs je diegene erop, ben je vaak nog de gebeten hond ook.
En dan nog de mensen die de regels niet kennen, zoals buiten het speelveld staan tijdens serveren, oftewel TE ver naar buiten staan. Bal die via het scorebord op de tegenstander z'n baanhelft komt, ballen die voordat ze het net gepasseerd zijn, worden teruggeslagen door de netspeler. Een let terwijl het gewoon een 2e service hoort te zijn die opnieuw moet na een discussie of wat dan ook. Het schrijven van games na iedere game, in plaats van bij de wisseling van baanhelft. Enz enz.
Ik ben ook geen zeikerd, maar als ik een 2e service sla, en die service wordt uitgegeven en er ontstaat een discussie voordat de ralley onderweg is, lijkt het me een 2 service die opnieuw moet. Is het punt onderweg en twijfel je over een return of net wat dan ook, dan is het een eerste service.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik ben geen zeikerd, zolang mensen niet op de servicelijn staan voordat ze de service slaan vind ik het al gauw goed. Moet je na een discussie een tweede service spelen als je daarvoor ook een tweede service speelde ja? Ik dacht dat het dan gewoon let was als je het daarover eens was.
Jij speelt toch bij Almere?quote:Op maandag 15 april 2013 14:54 schreef Daan2x256 het volgende:
Hee allemaal, was een tijdje afwezig.![]()
Speel dit jaar mix 4de klasse op zaterdag.
De eerste 2 dagen verloren met 3-2, maar mijn persoonlijke teller staat op 4-0.![]()
Eerste dag de mix gewonnen van een dame 5 en heer 8 met 6-2 6-3. De herendubbel waren beide tegenstanders 8, dus dat was niet zo moeilijk 6-3 6-3.
Afgelopen zaterdag mocht ik enkelen. Al een tijdje niet meer gedaan. Maar ging uitstekend. Ik mocht zowat elke rally dicteren. Ongekend voor mijterwijl de tegenstander niet eens zo slecht was, had een mooie slag. Ik sloeg zelfs winners van achteruit, hehehehe.
Eerste set 6-1 en in de tweede set maakte hij wat minder fouten en werd hij aangemoedigd door zijn team, maar won die alsnog vrij simpel met 6-3.
De dubbel mocht ik met mijn maatje 7.5 en ik ook 7.5 (beetje naar beneden geklapt met wat toernooiwedstrijdjes) tegen een 6.8 en 5.9.
Alles lukte gewoon en het geluk zat ook een beetje meer aan onze zijde. 6-2 6-2 winst.
Sterkte!quote:Op maandag 15 april 2013 12:52 schreef Komakie het volgende:
4 korte setjes gespeeld en ik voel nu de spieren al.
Duidelijk te merken dat ik niets heb kunnen doen 2 maanden lang
Dat kunnen ze wel?quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:28 schreef VadeRetro het volgende:
Twee vreselijke wedstrijden HD gespeeld.
Eerste gewonnen en de tweede verloren.
De eerste met een "Pusher" die alles heel zacht in hun veld plaatste, maar zij waren zo vriendelijk om de ballen in het net of uit te slaan. 6-2, 6-4
De tweede met een "Junkballer" die pijn aan zijn schouder had, waardoor zijn junk geen junk was, maar alleen maar zachte balletjes half-court. Ik ben uit ellende maar gaan "moonballen", maar dat hielp ook niet. 3-6; 3-6.
Ik moet mijn teamgenoten toch eens proberen te overtuigen dat hard en diep de bedoeling is. Vermoedelijk een hopeloze onderneming.
Schietschijf aan het net?quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel?
Ik heb altijd zo iets van, ik heb liever dat een bal uit gaat dan dat hij zo zacht is dat hij in het net gaat of jij schietschijf bent aan het net.
Ik heb er ook een hekel aan als iemand heel veel lobs wil slaan tijdens een dubbel. Als je dan aan het net staat ben je ook schietschijf. Gewoon hard door het midden spelen. Laat ze maar volleren. Dan heb je als netspeler tenminste nog een kans op het moment dat ze op jou volleren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Schietschijf aan het net?
Het is gewoon suicide om aan het net te gaan staan.
Keurig met 2 achterin en maar hopen dat je niet teveel hoeken weggeeft.
Idd hard door het midden, of op de voeten van de oplopende speler, als die bal nog terugkomt, is het vaak een hoge volley of smash welke in veel gevallen makkelijk te maken is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb er ook een hekel aan als iemand heel veel lobs wil slaan tijdens een dubbel. Als je dan aan het net staat ben je ook schietschijf. Gewoon hard door het midden spelen. Laat ze maar volleren. Dan heb je als netspeler tenminste nog een kans op het moment dat ze op jou volleren.
Dit. Van die homo's die alleen maar hard willen slaanquote:
Ah, ik wist nog dat het Almere was, maar andere vereniging dus. Jammer, kan ik geen informatie stiekem inslaanquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:20 schreef Daan2x256 het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Speel zelf bij Buiten (ATC Buiten)
Heerlijk om een bal nog net te halen, deze omhoog te gooien en dat ie dan nog in valtquote:
Gewoon tweeners spelen joh.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:21 schreef Salamando het volgende:
[..]
Heerlijk om een bal nog net te halen, deze omhoog te gooien en dat ie dan nog in valt
ik ben niet helemaal thuis in het jargon........ que?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:36 schreef TheArt het volgende:
en die begon me toch een potje UE's te slaan
Van die homo's die niet door slaan, maar alles omhoog tikken, omdat ze te weinig spinazie hebben gegeten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit. Van die homo's die alleen maar hard willen slaan
Unforced Errors (onnodige fouten)quote:Op woensdag 17 april 2013 00:59 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik ben niet helemaal thuis in het jargon........ que?
Afwisseling heet zo iets. ALs je alles omhoog gooit dan ga je daar na 5x ook goed mee om. Als iemand steeds raketten op je afvuurt aan het net, pas je je spel daar ook op aan (door bv hoge vertragende ballen te slaanquote:Op woensdag 17 april 2013 02:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Van die homo's die niet door slaan, maar alles omhoog tikken, omdat ze te weinig spinazie hebben gegeten.
Groundstrokes van > 120 km/uur is het mooiste dat er is....
Martin Verkerk slagen. Alleen hij kan datquote:Op woensdag 17 april 2013 02:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Van die homo's die niet door slaan, maar alles omhoog tikken, omdat ze te weinig spinazie hebben gegeten.
Groundstrokes van > 120 km/uur is het mooiste dat er is....
Gewoon balletje door de benen terug slaan. Een lob als lob terug slaan is voor mietjesquote:Op woensdag 17 april 2013 00:21 schreef Salamando het volgende:
[..]
Heerlijk om een bal nog net te halen, deze omhoog te gooien en dat ie dan nog in valt
ehm.... neequote:
dubbelhandig, lafquote:
Ja, 2 ballen ofzo,maar ik volleer enkelhandig.quote:
Er zijn uitzonderingen, ik heb dit namelijk ook ooit meegmaakt, competitie was al begonnen en we waren met 4 heren. 1 heer raakte geblesseerd, en we kregen niemand anders meer geregeld. We wisten iemand, maar die speelde al op vrijdag. Na veel heen en weer gemail, kregen we het voor elkaar dat hij dus dispensatie kreeg, en mocht meedoen op zowel de vrijdag als op de zaterdag. Hij moest wel minimaal 4 wedstrijddagen bij ons meedoen, dat was de enige voorwaarde.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:23 schreef Norrage het volgende:
Ja de laatste nood-oplossing is altijd om te kijken of een ander team een dame over heeft. 2x spelen kan je dispensatie voor aanvragen, maar dat dient een maand voordat de competitie aanvangt te worden aangevraagd
Ik snap die zwangere vrouwen niet hoor. Als je dusdanig ver bent in je zwangerschap dat je niet kan tennissen tijdens de competitie, dan weet je dat toch in november al en geef je je toch gewoon niet op voor de competitie..quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef tennisster198 het volgende:
Dit is altijd lastig idd! Ik zou niet weten hoe je dit op kunt lossen, sorry.
Bij ons is nu (alweer) een dame zwanger, we houden nu ook niet echt over qua bezetting... Als er iemand ziek wordt of geblesseerd raakt, hebben we een probleem!
hou dat ding dan ook eens gewoon in je broek!!!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap die zwangere vrouwen niet hoor. Als je dusdanig ver bent in je zwangerschap dat je niet kan tennissen tijdens de competitie, dan weet je dat toch in november al en geef je je toch gewoon niet op voor de competitie..
Bij ons zijn er echt tenminste 10 vrouwen die ineens een maand voor de competitie begint zwanger blijken te zijn, met een groot vrouwentekort als gevolg...
Daar ben ik niet helemaal mee eens. Onze dame wist het nog niet in november, maar speelt alleen in april. Mei en juni niet meer. Snap ook wel dat dat niet prettig is met zo'n dikke buik. Vrij tennissen is dan nog wel leuk, maar een wedstrijd niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap die zwangere vrouwen niet hoor. Als je dusdanig ver bent in je zwangerschap dat je niet kan tennissen tijdens de competitie, dan weet je dat toch in november al en geef je je toch gewoon niet op voor de competitie..
Bij ons zijn er echt tenminste 10 vrouwen die ineens een maand voor de competitie begint zwanger blijken te zijn, met een groot vrouwentekort als gevolg...
Ja november is net randje dat begrijp ik, maar je kan het dan toch tenminste niet wachten tot het laatste moment het mij te melden?quote:Op zondag 21 april 2013 10:13 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet helemaal mee eens. Onze dame wist het nog niet in november, maar speelt alleen in april. Mei en juni niet meer. Snap ook wel dat dat niet prettig is met zo'n dikke buik. Vrij tennissen is dan nog wel leuk, maar een wedstrijd niet.
Gister met 3-2 verloren. Ik heb mijn twee wedstrijden gewonnen en een buiksliding gemaakt, auw..![]()
Tja, meestal worden zwangerschappen bij drie maanden bekend gemaakt, he. Ze vertelde het in maart. Maakt ook niet uit, het is zo. En tot nu toe komt het rond, zonder geblesseerden en zieken.quote:Op zondag 21 april 2013 11:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja november is net randje dat begrijp ik, maar je kan het dan toch tenminste niet wachten tot het laatste moment het mij te melden?
Goed verhaal tjaquote:Op zondag 21 april 2013 01:02 schreef tja77 het volgende:
Epische dag weer, we mochten aantreden is het altijd gezellige Oss.
Weertje was fantastisch, iets teveel wind.
Komen aan op het park aldaar, zitten er 5 in turquoise geklede tenissers en tennisters op ons te wachten. Allen in de leeftijd begin 20. Mijn oog viel meteen op de lange blonde, 1.80 mtr, slank postuur, en Calvin Klein zonnebril. Maar natuurlijk tja77 mocht niet mixen. Ik moest mijn kanonskogels sparen voor de heren dubbel. Mijn teamgenoten weten immers dat mijn aandacht in de mix al snel van het spel is afgeleid, en meer is gericht op de billen borsten en benen van de vrouwlijke tegenstanders.
Stuk voor stuk waren de dames en heren afgetraint, geen grammetje vet, en bloedje fanatiek. Dus de heren van ons team begonnen eerst met een pilsje te nuttigen in het zonnetje, plakje cake erbij.
Onze op 1 na beste dame mocht singelen, en die verloor met 2 keer 6-4. Ze had eigenlijk niks in te brengen en kon een beetje aanpinken. Haar tegenstandster was ook wel een goede 4 (5 op pasje)
Onze op 1 na beste heer speelde tegen hun beste heer (5 op pasje, maar won naar eigen zeggen met regelmaat van 4-tjes), lange 3 setter, en mijn teamgenootje wist hem te winnen. Maar strompelde zowat van de baan ivm rugpijn. Hij zei dat hij weinig zin had om te dubbelen, maar wou het toch proberen.
Vervolgens de mix de baan op, onze beste heer, met onze minste dame, tegen hun minste heer (van ongeveer 2,5 mtr lang) en minste dame (die lange blonde). 2 keer 6-1 voor ons team. Dus 2-1 voor met de dubbels nog voor de boeg.
Aangezien het andere team al klaar was, mochten we onze herendubbel op baan 1 spelen. Hun beste heer vond dat helemaal geweldig, en wou natuurlijk aan iedereen laten zien wat hij in huis had. Fatsoenlijk inspelen was er niet bij, alles volle bak terughengsten, en gedol alom. Langs ons waren de dames al aan hun dubbel begonnen. En vanuit mijn ooghoek zag ik dat 1 dame wel heel goed was, sloeg als een vent, terwijl het toch een lief klein meisje (van 22) leek.
Kortom die HD moet gewonnen worden. Maar schijnbaar haalde het feit dat we op baan 1 stonden het beste in de tegenstanders naar boven. We konden met veel pijn en moeite wat aanpinken, en verloren set 1 met 4-6. De dames dus ook. 2e set stonden we continu een break achter, en onze dames dus ook, het had er alle schijn van, dat we met 2-3 zouden verliezen. 4-5 achter, tja77 aan het serveren, slepen die game binnen. 5-5 tegenstander serveert, we hebben een lange ralley, en mijn maatje komt oplopen, tegenstander haalt vol uit, mijn maatje volleert de bal tussen zijn benen door, en een paar slagen later winnen we die ralley. Tegenstander helemaal over de zeik, en wij pakken die game. Maatje serveert op zich best een beroerde game, en dus wordt het tie break. Wordt 7-2 en dus een 3e set. De dames hadden er ook maar een 3e set van gemaakt. Dus het lag allemaal nog volledig open. 3e set winnen we met 6-1. En de dames de derde set met 7-5. Dus we winnen gewoon met 4-1 uit bij de koploper.
Daarna onszelf volgeduwd met nasi, met saté en kroeppoek, en natuurlijk wat nagepilst. Ff een dansje gemaakt met die lange blondine, met haar goddelijke figuur. Maar heb haar niet onzedelijk betast ofzo. Meteen de afspraak gemaakt dat als we volgend jaar weer tegen hun moeten, dat we tegen elkaar gaan mixen. Maar volgens mij had ze iets teveel witte wijntjes op, en weet ze daar morgen al niks meer van.
Bijzonder leuke tegenstanders, die we weer ff op hun plek hebben gezet. Iedereen in ons team heeft goed gespeeld, zelfs tja77. Ik werd uitgebreid afgelebbert door de dames van ons team na de gewonnen wedstrijd.
2 keer uit gespeeld, 2 keer gewonnen (3-2 en 4-1) tegen teams die nog alleen van ons hebben verloren, en de rest hebben gewonnen. Als we zo doorgaan, spelen we volgend seizoen hoofdklasse.
dit had ik 2 weken geleden ook op de 1e speldag, gewonnen van een 4,4, mijn beste score ooit!!quote:Op zondag 21 april 2013 11:59 schreef Norrage het volgende:
Ik even een 3.6je gescoord gisterenIk werd "opgeofferd" als 1e single, en bij het inspelen dacht ik meteen van...tsja dat gaat hem niet worden. Die gast stond zo makkelijk te slaan etc, en ik sloeg echt geen bal raak bij het inspelen
![]()
.....
En vervolgens begint het bij mij heel erg te lopen, maakte geen fout en dacht van "ik moet gewoon die bal in het spel houden en dan maakt hij de fout wel".
quote:Op zondag 21 april 2013 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dit had ik 2 weken geleden ook op de 1e speldag, gewonnen van een 4,4, mijn beste score ooit!!
laat dit een les zijn voor alle tennissers: gewoon ervoor gaan om met lange adem een wedstrijd binnen te halen!! volhouden, alles terugbrengen! en laat de tegenstander niet in z'n spel komen...... lekker beetje verstoren, hoe kansloos het soms ook lijkt!
vorige week trouwens 5-2 achter in de 3e set en toch nog met 7-5 gewonnen!
ook dat is een kwestie van gewoon volhouden!!
quote:Op maandag 22 april 2013 11:30 schreef de_boswachter het volgende:
Voor het eerst in ong. 10 jaar competitie met 0-6 0-6 verslagen in de single
Waar ik vorige week voor het eerst in mijn carriere van een 6 won, mocht ik deze week aantreden tegen een 4.6. Dat was toch te veel van het goede
.!!!!!
Ik voelde me toch wel erg bescheten zaterdag, dus heb het maar op een zuipen gezet na de dubbelquote:Op maandag 22 april 2013 11:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is mij ook 1x overkomen, tegen iemand die lager stond in rating
Forehand en backhand slaan is niet zo heel moeilijk met je andere arm, maar serveren en volleren is echt rukquote:Op woensdag 24 april 2013 15:41 schreef rhubarb het volgende:
Tip: Met je andere arm tennissen...
Doet Federer ook wel eens:
had ik afgelopen zondag ook, is gaaf ja!!quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:41 schreef MrRiot het volgende:
YEAH tennis is leuk
.....
gewoon 3x van hem gewonnen zondag haha.
Spelers met een dubbelhandige backhand zijn vaak best goed nog met links. IK weet uit betrouwbare bron dat bijvoorbeeld Thiemo de Bakker zo niveautje 3 is als hij met links speelt. (Serveert ie wel met rechtsquote:Op woensdag 24 april 2013 15:41 schreef rhubarb het volgende:
Tip: Met je andere arm tennissen...
Doet Federer ook wel eens:
Smashen met links tochquote:Op woensdag 24 april 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Spelers met een dubbelhandige backhand zijn vaak best goed nog met links. IK weet uit betrouwbare bron dat bijvoorbeeld Thiemo de Bakker zo niveautje 3 is als hij met links speelt. (Serveert ie wel met rechts)
Jij Rooowbin!quote:
Leuke dames?quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:05 schreef tja77 het volgende:
Ikzelf niet meegedaan, maar als trouwe supporter heb ik mijn team met 3-2 zien winnen van een erg sterk team. We hebben nu 3-2, 4-1, en 3-2 gewonnen en staan bovenaan. We zijn nog het enige ongeslagen team. Dus de hoofdklasse begint te lonken.
Hou ik het een keer zakelijk en professioneel, krijg ik dit soort vragen.....quote:
ik speelde vorig jaar 17+ maar dat waren alleen maar oude en dikke wijvenquote:Op zondag 28 april 2013 12:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hou ik het een keer zakelijk en professioneel, krijg ik dit soort vragen.....
Een dame was een typische MILF, ze was duidelijk gecharmeerd van mijn zoontje, donker haar, goddelijk figuur en een jaartje of begin 30. De andere dame was een jaartje of 18, blond haar tenger gebouwd, maar wel een (l/n)eukerdje. De dames wonnen van ons DD, en dat is nog maar weinig teams gelukt. Dit team had vorige week thuis gespeeld, en hadden toen 137 flugels weggewerkt (plus nog een flinke hoeveelheid bier) ik hoop dat we niet promoveren, en volgend jaar uit mogen tegen hun, ik weet zeker dat we boven die 137 uit kunnen komen.
Heren van het alom geprezen FOK! Forum, ga tennissen in een mix 17+ team, aanradertje... Heren team niks mis mee hoor, maar het oog wil ook wat.
Meen je dat nou?quote:Op zondag 28 april 2013 12:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik speelde vorig jaar 17+ maar dat waren alleen maar oude en dikke wijven
Dat is het verschil tussen klasse ja vrees ik. Ik speelde vorig jaar 3e (quote:Op zondag 28 april 2013 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
1e klasse 17+ is wat ik op dit moment tennnis. Gemiddelde leeftijd van de dames is 23-25 speelsterkte goede 5 tot redelijke 4. Stuk voor stuk een figuurtje om door een ringetje te halen. Nog niet eentje gezien met overgewicht. Zijn gezellig, lusten een drankje en doen een dansje.
In dat geval hoop ik dat we volgend jaar hoofdklasse spelen, dan maar gedurende het volgende seizoen een paar keer met 5-0 verliezen, omdat je geen kans maakt.quote:Op zondag 28 april 2013 13:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen klasse ja vrees ik. Ik speelde vorig jaar 3e () klasse mix..Maar ook in de 2e klasse zie ik niet veel leuks. Maar ons 3e team speelde gisteren tegen Utrechste studentjes en dat zag er toch wel heel appetijtelijk uit
Dubbelhandige backhand lerenquote:Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).
Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort.
Iemand tips waar ik aan kan denken?
Ook hier een enkelhandige backhand.quote:Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).
Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort.
De bal voor het hoogste punt nemen, dit is de manier om het tempo erin te houden, bijzonder lastig timen maar wel de meest aanvallende bal. Ik sla deze bal alleen als ik te kort op de baseline sta, en een bal te snel en diep terugkomt, zodat ik hem direct na de stuit moet pakken. Geeft wel een kick als het me lukt, want ik weet dat het een hele lastige slag is.quote:Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Zelf kies ik vaak voor de slicebal, als de tegenstander dan oploopt op die kortere bal dan probeer ik hem erlangs te peren (mijn paseerbal is wel redelijk goed dus ik kan er nog net mee weg komen soms).quote:Op zondag 28 april 2013 22:33 schreef Yttrium het volgende:
[..]
Ook hier een enkelhandige backhand.
Tegen van die gassies sta ik ook geregeld en voor mij zijn er maar 3 mogelijke oplossingen.
1. Eerder pakken(op de stuit) met het risico van veel fouten
2. Helemaal uit laten stuiteren met het risico om gedomineerd te worden omdat je nooit met druk kunt spelen.
3. De bal slicend terug spelend wanneer deze echt niet binnen je slagzone zit met het risico ook in de verdediging te zitten.
Ik opteer zelf meestal voor 1 van de 3 afhankelijk van de tegenspeler. Mijn favoriete shot is toch echt wel het laten uitzakken en er dan een klap op te geven om zelf het initiatief te krijgen.
Hoe los je het normaal zelf op?? (ben ik ook benieuwd na)
Ja, mijn slice is denk ik ook teveel met een dropshotbeweging geslagen, moet ik komende tijd maar eens op gaan trainen.quote:Op zondag 28 april 2013 22:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
De bal voor het hoogste punt nemen, dit is de manier om het tempo erin te houden, bijzonder lastig timen maar wel de meest aanvallende bal. Ik sla deze bal alleen als ik te kort op de baseline sta, en een bal te snel en diep terugkomt, zodat ik hem direct na de stuit moet pakken. Geeft wel een kick als het me lukt, want ik weet dat het een hele lastige slag is.
De bal na het hoogste punt nemen, dit betekent dat je naar achteren moet, en dus de verdediging in. De bal is wel makkelijker te timen, omdat je meer tijd krijgt. Maar je geeft het initiatief wel uit handen.
Toch slicen. Dit is misschien wel de makkelijkste oplossing, en een goede slice bal is een prima oplossing. Je zegt dat je sliceballen te kort vallen, dan denk ik dus dat je teveel slice in de bal gooit, en te weinig voorwaarste beweging. Staat je racketblad wel goed; te ver open of gesloten? Is je gewicht teveel naar achteren gericht omdat je onder druk staat? Een strakke diepe slicebal, sla ik met mijn gewicht naar voren gericht, de bal hoog aansijden, naar beneden zwaaien met je racketblad, en weer hoog uitzwaaien.
Yep, punt voor het serverende team omdat ze een bal stoppen die technisch gezien nog in had kunnen vallen. Maar idd, zeker op lager niveau is het gewoon schappelijk om het punt niet te claimen, zeker als het gewoon een kut geraakte serve isquote:Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef mullier het volgende:
Vrijdag een discussie gehad met onze tegenstanders over een niet veel voorkomende situatie. In ons geval is dit vriendschappelijk opgelost omdat je op ons niveau geen ruzie maakt hierover.
Je speelt een dubbel/mix en serveert de bal rechtdoor op de tegenstander (zonder te stuiten). Dit is dus degene die aan het net staat en de bal niet verwacht. Wat zeggen de regels in zo'n geval?
We dachten, punt voor het serverende team.
In principe is het punt voor de serveerder.quote:Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef mullier het volgende:
Vrijdag een discussie gehad met onze tegenstanders over een niet veel voorkomende situatie. In ons geval is dit vriendschappelijk opgelost omdat je op ons niveau geen ruzie maakt hierover.
Je speelt een dubbel/mix en serveert de bal rechtdoor op de tegenstander (zonder te stuiten). Dit is dus degene die aan het net staat en de bal niet verwacht. Wat zeggen de regels in zo'n geval?
We dachten, punt voor het serverende team.
quote:Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:
Ik zie in de lagere categorieën inderdaad een stuk vaker losertjes die alles extreem serieus nemen dan in de 3 en 4.
Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
Tenzij je anticipeert op een gigantische windvlaag (kuch..) er is meestal toch wel sprake van een slecht geraakte service. Of je moet je tegenstander expres proberen te raken...quote:Yep, punt voor het serverende team omdat ze een bal stoppen die technisch gezien nog in had kunnen vallen. Maar idd, zeker op lager niveau is het gewoon schappelijk om het punt niet te claimen, zeker als het gewoon een kut geraakte serve is
Verschil is in sommige gevallen wel dat de wat "hogere" spelers iets meer op de hoogte zijn van de spelregels en al wat langer wedstrijden spelen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:
Ik zie in de lagere categorieën inderdaad een stuk vaker losertjes die alles extreem serieus nemen dan in de 3 en 4.
Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
Ik claim gewoon het punt en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is over het algemeen. Een kut geraakte service kan geen reden zijn om het niet te doen. De speler kan ook aan de kant springen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef mullier het volgende:
[..]
Tenzij je anticipeert op een gigantische windvlaag (kuch..) er is meestal toch wel sprake van een slecht geraakte service. Of je moet je tegenstander expres proberen te raken...
En ver genoeg van het servicevak dat ze je niet zo maar rakenquote:Op maandag 29 april 2013 10:43 schreef Salamando het volgende:
Sowieso moet je als de tegenstander serveert niet bovenop het net gaan staan maar op de servicelijn.
Wat een negativiteit op de baan....quote:Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef tja77 het volgende:
Ook al eens een discussie gehad tijdens een single partij. Het waaide enorm hard, en de tegenstander moest serveren, hij gooit de bal op, wind krijgt vat op de bal, en slaat de bal finaal mis. Hij raakte de bal dus niet.
Dus ik zeg 2e service, hij zegt "maar ik raakte hem niet". Ik zeg, das niet relevant, want je maakt een slagbeweging. Hij dus helemaal over de zeik.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n zeiksnor, maar dit joch is zelf nog veel erger. Hij stond een keer tennissen (single) en tijdens de ralley glijdt zijn tegenstander uit, en ligt een metertje achter de baseline, die gast smashed die bal af, op het lichaam van zijn tegenstander (zonder te stuiten, dus die bal was gewoon meters uitgegaan). Tuurlijk is het officieel een punt voor die kutjanus, maar hij stond al ver voor, en zijn tegenstander was gewoon 2 niveaus minder, en tenniste nog niet zo lang. Dus ik moest hem ff terugnaaien.
Dat wist ik eerlijk gezegd nietquote:Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef tja77 het volgende:
Het waaide enorm hard, en de tegenstander moest serveren, hij gooit de bal op, wind krijgt vat op de bal, en slaat de bal finaal mis. Hij raakte de bal dus niet.
Dus ik zeg 2e service, hij zegt "maar ik raakte hem niet". Ik zeg, das niet relevant, want je maakt een slagbeweging. Hij dus helemaal over de zeik.
Dat denk ik wel.quote:Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:
quote:Op maandag 29 april 2013 23:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
gelukkig is tja wel erg positief over elk scheel mokkel met X-poten
Ja zoiets wil ik ook nog wel doen ja. Ik begin (na aanleiding van het inspelen) met een tactiek en die zet ik vol door tot ik aan de 2e set begin. Dan zie ik wel weer verder....quote:Op maandag 29 april 2013 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.
Wat ik doe is bij het inserveren alles door het midden proberen (dat is voor mij moeilijker), in mijn eerste 2 servicegames gaat ook elke service door het midden, en daarna ga ik ze ook ineens naar buiten slaan.
En backhands: in de eerste set allemaal cross, en dan in de 2e set ineens ook backhands rechtdoor slaan.
quote:Op maandag 29 april 2013 23:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Jonguh, het gros van de dames die ik tref met competitie zijn echt wel do-able.quote:Op maandag 29 april 2013 23:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Op ieder potja past een dekseltja77quote:Op dinsdag 30 april 2013 07:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jonguh, het gros van de dames die ik tref met competitie zijn echt wel do-able.
Zullen we het nu gewoon weer over tennis gaan hebben?quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:38 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Op ieder potja past een dekseltja77
Waag het niet om te stoppen met die verhalen, dat is mijn voornaamste reden om dit topic aan te klikkenquote:Op dinsdag 30 april 2013 12:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zullen we het nu gewoon weer over tennis gaan hebben?
Ik kom hier louter met goede bedoelingen, met slechts af en toe een opmerking over een dame....
Rollebolling on floor laughing out loud!!quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:56 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Waag het niet om te stoppen met die verhalen, dat is mijn voornaamste reden om dit topic aan te klikken.
Volle oorlogssterkte? Invallers?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:20 schreef luckass het volgende:
Zaterdag tegen een ander loserteampje. Wij treden in volle oorlogssterkte aan, ben benieuwd.
Definieer 'loserteampje'? (misschien moet je wel wel tegen mijn team!quote:Op zondag 5 mei 2013 20:20 schreef luckass het volgende:
Zaterdag tegen een ander loserteampje. Wij treden in volle oorlogssterkte aan, ben benieuwd.
Ik zou verbaasd zijn als ik tegen een dame moet aantredenquote:Op zondag 5 mei 2013 20:46 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Definieer 'loserteampje'? (misschien moet je wel wel tegen mijn team!)
Oh ja, mannenteam! Even vergeten.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:46 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik zou verbaasd zijn als ik tegen een dame moet aantreden.
Losers als in: wij 3 keer 0-6 en 1 keer 3-3, zij 2 keer 1-5 en 2 keer 2-4 ofzo.
Er zijn veel goedkopere sites nog joh.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:13 schreef Norrage het volgende:
Ik koop alles op http://tennisdirect.nl of http://www.tennisonly.nl
Links dan, hollandersch zijn we!quote:Op maandag 6 mei 2013 00:11 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Er zijn veel goedkopere sites nog joh.
Met jou wil ik wel mixen....quote:Op zondag 5 mei 2013 21:51 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Oh ja, mannenteam! Even vergeten.![]()
Voor in de OP (mijn rating)
Eindejaarsrating 2012:
Enkel: 5,7353
Dubbel: 5,4913
Actuele rating:
Enkel: 5,4292
Dubbel: 5,6719
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |