abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2003 @ 13:17:25 #1
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11266832
Dit is het vervolg op: [tennis] Zin in nieuwe tennis-seizoen 8-)

Je kan hier je ervaringen delen over alles wat met tennis te maken heeft: banen,balen,rackets,schoenen. Ook over competetitie die je zelf speelt.

Zolang het maar over jezelf gaat en niet over anderen(in de zin van bekende nederlandse tennisser, Elise Tameala mag bijvoorbeeld wel ... of een ander nog niet doorgebroken spelen)

Ik hoop ook dit deel weer vol te zien over een enkele weken/maanden.

Have fun

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zaterdag 21 juni 2003 @ 13:19:04 #2
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11266873
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 13:17 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

wat is die hele mooie prijs?

Je kan me mailen of toevoegen op MSN: Robertterburg@hotmail.com

En een mooie prijs is 90 euro voor een Head Ti Heat

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_11267583
Effe de topictitel gewijzigd
  zaterdag 21 juni 2003 @ 14:03:58 #4
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11267741
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 13:56 schreef Leatherface het volgende:
Effe de topictitel gewijzigd
Dat zie ik ja
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zaterdag 21 juni 2003 @ 17:24:37 #5
58634 chipencharge
www.chipencharge.nl
pi_11272235
Komende zomer gaan wij voor het eerst ons eigen Open Tennis Toernooi organiseren (11-17 aug. Chip & Charge Open; www.chipencharge.nl/ot ) Voor ons toernooi zijn we op zoek naar een professionele snelheidsmeter waarmee je de snelheid van de service kan meten. Weet iemand waar we zo'n snelheidsmeter kunnen lenen of huren?
Chip & Charge, de Amsterdamse Studenten Tennis Vereniging
pi_11272561
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:24 schreef chipencharge het volgende:
Komende zomer gaan wij voor het eerst ons eigen Open Tennis Toernooi organiseren (11-17 aug. Chip & Charge Open; www.chipencharge.nl/ot ) Voor ons toernooi zijn we op zoek naar een professionele snelheidsmeter waarmee je de snelheid van de service kan meten. Weet iemand waar we zo'n snelheidsmeter kunnen lenen of huren?
je kunt eens bij deze vereniging informeren: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/0,2622,1664-HofvanTwente-Regionieuws!!__1529961_,00.html

de knltb heeft meestal ook wel straattennis pakketten etc, te leen waar een snelheidsmeter bij zit, je kunt dus ook eens bij de knltb informeren

pi_11272646
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:27 schreef bigal61 in een gesloten topic het volgende:
ik probeer via internet een tennisracket te kopen.
alleen: wat is nu de grip 1/2/3/4/5 ??

hoe meet ik welke grip ik heb? die van de knlt begrijp ik echt niet.

help!

ik weet het ook niet? weet iemand het wel?
pi_11272656
volgens mij moet je bij een grip als je je hand er om heen ligt er een vinger tussen kunnen leggen
  zondag 22 juni 2003 @ 15:45:45 #9
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11291847
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:45 schreef daanharmsen het volgende:
volgens mij moet je bij een grip als je je hand er om heen ligt er een vinger tussen kunnen leggen
Dit klopt idd ongeveer wel. Ikzelf speel met grip 3. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Je kan beter even testen in een winkel ... dan weet je et

-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 22 juni 2003 @ 21:56:44 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_11300837
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:45 schreef daanharmsen het volgende:
Das niet altijd zo.

Het is meer afhankelijk van wat je zelf lekker vindt. Ik heb gripmaat 4 omdat ik van een iets grotere grip hou.
Maar je kunt ook een kleinere lekkerder vinden.

Het is vaak ook zo dat spelers die voornamelijk van achteruit spelen een grotere gripmaat prefereren en aanvallende spelers (veel vollerende) vinden vaak een iets kleinere grip lekkerder.

Ik zou gewoon zelf kijken wat je het lekkerste vindt vasthouden. Een volwassene (man) heeft over het algemeen altijd een 3 of 4 grip.
Ff testen dus in de winkel.

btw ik ben vandaag voor de 4de keer op rij clubkampioen geworden bij onze vereniging.
Het was wel een zware bevalling met setstanden 6-7 7-6 6-2 en een zwaar partijdig (wat wil je als jij altijd maar de CK wint. Dan willen ze wel eens wat anders) publiek maar het is toch gelukt.
Mixed heb ik trouwens ook nog gewonnen maar jah het gaat toch om die single

btw morgen inschrijven voor de kwalificatie van het ranglijsttoernooi bij ons in de buurt. Ik was uitgeloot dus nou ga ik dat maar doen. Lijkt me wel eens lollig. Moet morgen dus voor het eerst "kwalificatie ranglijsttoernooi 2 sterren"(voorheen kwalificatie A) spelen. Heb er nou al zin in

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_11310336
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

btw ik ben vandaag voor de 4de keer op rij clubkampioen geworden bij onze vereniging.
Het was wel een zware bevalling met setstanden 6-7 7-6 6-2 en een zwaar partijdig (wat wil je als jij altijd maar de CK wint. Dan willen ze wel eens wat anders) publiek maar het is toch gelukt.
Mixed heb ik trouwens ook nog gewonnen maar jah het gaat toch om die single

btw morgen inschrijven voor de kwalificatie van het ranglijsttoernooi bij ons in de buurt. Ik was uitgeloot dus nou ga ik dat maar doen. Lijkt me wel eens lollig. Moet morgen dus voor het eerst "kwalificatie ranglijsttoernooi 2 sterren"(voorheen kwalificatie A) spelen. Heb er nou al zin in

gefeliciteerd

ga je nou mee doen aan het kwalificatietoernooi voor het 1-toernooi? een tennistopper op Fok!

dinsdag 24 juni 2003 @ 00:47:51 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_11333004
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:41 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

gefeliciteerd

ga je nou mee doen aan het kwalificatietoernooi voor het 1-toernooi? een tennistopper op Fok!

Juh ik heb idd mee gedaan.

Helaas vrij klote gespeeld. Nog een beetje moe van gisteren denk ik. Kon het iig niet meer opbrengen. 2-6 6-3 0-6 verloren. Maar toch een setje gepakt van de nr 300 van nederland. Niet echt een slechte prestatie dacht ik toch eigenlijk.
Heel veel games waren erg close maar net als gisteren had ik veel moeite met het maken van gamepoints en breakpoints. Kweenie wat dat is de laatste tijd maar dat gaat vandeweek wel erg slecht. Noujah nog iets om aan te werken zeggen we dan maar

Ik ga het binnenkort zeker wel vaker doen als er weer eens een ranglijst toernooi is. Ik weet zeker dat als ik nog wat meer op niveau train, ik een heleboel van die jongens kan hebben. Alleen trainen is iets wat een probleem aangezien er maar weinig mensen van hetzelfde niveau zijn

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_11361388
ik heb net een nieuw tennisracket gekregen ,
een dunlop elate( maat 27,5 ) (gespanne op 25-29 kg) (100 inch head)
hij was 89,- maar is afgeprijst tot 40 euro
heeft iemand anders hier ervaring mee?
want ik heb er nog geen wedstrijd meegespeelt.
pi_11366835
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 09:06 schreef kenny89 het volgende:
gewoon spelen zou ik zeggen
  woensdag 25 juni 2003 @ 14:10:02 #15
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11367599
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 09:06 schreef kenny89 het volgende:
Apart
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 25 juni 2003 @ 14:42:19 #16
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11368283
Vraag me af wat jullie aan contributie betalen bij jullie club.

Hier in Brunssum betaal ik 115 euro voor het hele zomer seizoen. Valt best mee. Ze hebben daar 10 gravel banen die redelijk goed onderhouden worden.

Verder is het niet echt druk daar. Overdag zijn altijd genoeg banen vrij. En ook 's avonds is er genoeg gelegenheid om te tennissen.

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11372377
ik betaal zo`n 100 euro per jaar, seizoen is van begin april tot begin oktober, 2 gravelbanen, inclusief 10 lessen

er is ook nog een oefenhok en een kantine met kleedkamers die bijna nooit open is

het gebeurt bijna nooit dat alle banen bezet zijn

verder is het ongelooflijke club voor oudere mensen met dingen zoals koffietennis en de 50+ dubbeltennis, maar van jeugd hebben ze tot vorig seizoen weinig gehoord, tot dit jaar, want ze zijn jeugdvergaderingen begonnen en we gaan volgend jaar eindelijk met de jeugd competitie spelen

ik speel dit jaar ook voor het eerst knltb toernooien, biju elk toernooi gaat de gehele jeugdcommissie mee omdat ik de enige ben die toernooien speelt

pi_11378466
maandag 6-0 6-0 verloren van een 6 speler, maargoed geen schande omdat ik zelf 9 ben en het resultaat telt niet mee voor het dss omdat het verschil groter dan 1 is

morgen moet ik de eerste wedstrijd van het verliezerstoernooi spelen

maandag mag ik in eibergen op een k4 toernooi aantreden tegen een speler van FC Twente C2, een teamgenootje van een oudklasgenootje

donderdag 26 juni 2003 @ 09:47:21 #19
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_11385274
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:10 schreef daanharmsen het volgende:
maandag 6-0 6-0 verloren van een 6 speler, maargoed geen schande omdat ik zelf 9 ben en het resultaat telt niet mee voor het dss omdat het verschil groter dan 1 is

morgen moet ik de eerste wedstrijd van het verliezerstoernooi spelen

maandag mag ik in eibergen op een k4 toernooi aantreden tegen een speler van FC Twente C2, een teamgenootje van een oudklasgenootje

Ik hoop dat dat wat beter gaat dan
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:39:13 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_11386119
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 14:42 schreef Levensgenieter het volgende:
Vraag me af wat jullie aan contributie betalen bij jullie club.

Hier in Brunssum betaal ik 115 euro voor het hele zomer seizoen. Valt best mee. Ze hebben daar 10 gravel banen die redelijk goed onderhouden worden.

Verder is het niet echt druk daar. Overdag zijn altijd genoeg banen vrij. En ook 's avonds is er genoeg gelegenheid om te tennissen.

ik betaal ook zoiets geloof ik.....
Me ouders betalen het eigenlijk nog altijd
Maar bij ons loopt het seizoen van januari tot januari omdat er een blaashal over de banen gaat in de winter....

btw ik heb gisteren een soort aanbieding gehad van een grote club in de buurt om daar volgend seizoen competitie te komen spelen. Ze zochten nog naar iemand van mijn leeftijd en speelsterkte (zijn er niet zo heel erg veel) en ik gaf aan dat ik volgend seizoen waarschijnlijk op zoek zou gaan naar een nieuwe vereniging om hogere competitie te gaan spelen.....

pi_11386630
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik betaal ook zoiets geloof ik.....
Me ouders betalen het eigenlijk nog altijd
Maar bij ons loopt het seizoen van januari tot januari omdat er een blaashal over de banen gaat in de winter....

btw ik heb gisteren een soort aanbieding gehad van een grote club in de buurt om daar volgend seizoen competitie te komen spelen. Ze zochten nog naar iemand van mijn leeftijd en speelsterkte (zijn er niet zo heel erg veel) en ik gaf aan dat ik volgend seizoen waarschijnlijk op zoek zou gaan naar een nieuwe vereniging om hogere competitie te gaan spelen.....

een aanbieding, je bent gewild! in welke klasse ga je dan competitie spelen? veel succes!
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:44:18 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_11387488
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:05 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

een aanbieding, je bent gewild! in welke klasse ga je dan competitie spelen? veel succes!

tja Ik ging gister ff bij een maatje van me kijken die in de A speelde en toen ging er iemand spontaan tegen me lopen kletsen. Dus toen vroeg ie een beetje wat me speelsterkte was enzo en waar ik tenniste. Dus ik vertelde dat ik voor volgend seizoen misschien op zoek ging naar een nieuwe club.

Dus hij gelijk van "ohw ze kunnen hier nog wel iemand van jou leeftijd en speelsterkte gebruiken en dan moet je ff contact opnemen met die en die en die en dan komt het helemaal goed. We hebben een herenteam dat 2de klasse en één die 3de klasse speelt en we hebben nog een stel mixed teams die 2de en 3de klasse spelen enzo. Daar zoeken we nog wat jonge mensen voor".
Dus jah dat zou dan iets in die richting worden. Ik heb nu 4de klasse heren gespeeld maar daar heb ik 6 van de 7 singles vrij makkelijk in gewonnen (1tje beetje stom verloren) tegen een 2 5jes 3 4tjes en een 3tje.
Dus jah ik kan nog wel wat hoger denk ik zo.

donderdag 26 juni 2003 @ 14:08:53 #23
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11390341
Bij onze club in Brunssum was het vroeger echt top. Dat lag voornamelijk aan de jeugd commissie en de trainer. De trainer was goed. Hij motiveerde iedereen en kon goed trainen.

Daarna is die trainer ontslagen omdat hij zich niet hield aan afspraken. Hij kwam vaak een half uur te laat en gaf altijd het verkeer en zijn auto de schuld.

Toen kwam een andere trainer en die ging ff de selectie laten inkrimpen Hij gooide zowat iedereen uit de selectie. En ook trainde hij erg saai. Hij noemde het woord discipline 1000 keer per training en liet de mensen in de selectie alleen maar ballen slaan tegen elkaar.

Ook had die trainer een eigen tennisschool. Hij kwam met allemaal mensen van andere clubs aanzetten die hij voorrang verleende. De mensen die al jaren bij ltcb waren die moesten maar wat anders zoeken.

Veel mensen zijn toen gekapt ermee. Ook werd er niets meer georganiseerd bij de club. Vroeger gingen ze vaker naar rosmalen of naar harderwijk om daar een tennis vakantie te houden.

Die laatste trainer is ontslagen nu. Veel jeugd is er niet meer te bekennen op die club. Het meeste is 40 plus nu. Heren avonden en dames ochtenden in overvloed. Maar jeugd Ho maar.

Zonde. Het aantal leden is daardoor ook drastisch gedaald. Wel lekker omdat er altijd een baan vrij is.

Zo zie je maar....een slechte trainer die alles kan doen en laten kan een mooie club de vernieling in helpen.

En het bestuur deed er niets aan

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11391044
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

tja Ik ging gister ff bij een maatje van me kijken die in de A speelde en toen ging er iemand spontaan tegen me lopen kletsen. Dus toen vroeg ie een beetje wat me speelsterkte was enzo en waar ik tenniste. Dus ik vertelde dat ik voor volgend seizoen misschien op zoek ging naar een nieuwe club.

Dus hij gelijk van "ohw ze kunnen hier nog wel iemand van jou leeftijd en speelsterkte gebruiken en dan moet je ff contact opnemen met die en die en die en dan komt het helemaal goed. We hebben een herenteam dat 2de klasse en één die 3de klasse speelt en we hebben nog een stel mixed teams die 2de en 3de klasse spelen enzo. Daar zoeken we nog wat jonge mensen voor".
Dus jah dat zou dan iets in die richting worden. Ik heb nu 4de klasse heren gespeeld maar daar heb ik 6 van de 7 singles vrij makkelijk in gewonnen (1tje beetje stom verloren) tegen een 2 5jes 3 4tjes en een 3tje.
Dus jah ik kan nog wel wat hoger denk ik zo.

bij welke club ga je spelen?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 00:13:51 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_11403851
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:41 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

bij welke club ga je spelen?

Het is natuurlijk nog helemaal niet zeker maar die man die me aansprak was van Iduna/Bilthoven.

Ik heb nog een paar opties natuurlijk want ik woon in Utrecht en daar zijn wel meer hoger spelende clubs.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')