abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 april 2013 @ 14:21:37 #251
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_125827612
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 13:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen klasse ja vrees ik. Ik speelde vorig jaar 3e ( :') ) klasse mix..Maar ook in de 2e klasse zie ik niet veel leuks. Maar ons 3e team speelde gisteren tegen Utrechste studentjes en dat zag er toch wel heel appetijtelijk uit :D
In dat geval hoop ik dat we volgend jaar hoofdklasse spelen, dan maar gedurende het volgende seizoen een paar keer met 5-0 verliezen, omdat je geen kans maakt.
Utrechtse studentjes? Dat klinkt aangenaam, zat voeren die handel, en daarna met z'n allen de kroeg in...
  zondag 28 april 2013 @ 20:39:04 #252
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_125839185
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).

Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort :').

Iemand tips waar ik aan kan denken?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_125841149
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).

Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort :').

Iemand tips waar ik aan kan denken?
Dubbelhandige backhand leren 8-) . Als je dan toch een tip wil, dan zou ik de bal eerder proberen te nemen (voordat ie dus zo hoog opspringt). Zelfs Federer heeft er moeite mee, dus het is geen schande ;) !
pi_125846448
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).

Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort :').

Iemand tips waar ik aan kan denken?
Ook hier een enkelhandige backhand.
Tegen van die gassies sta ik ook geregeld en voor mij zijn er maar 3 mogelijke oplossingen.

1. Eerder pakken(op de stuit) met het risico van veel fouten
2. Helemaal uit laten stuiteren met het risico om gedomineerd te worden omdat je nooit met druk kunt spelen.
3. De bal slicend terug spelend wanneer deze echt niet binnen je slagzone zit met het risico ook in de verdediging te zitten.

Ik opteer zelf meestal voor 1 van de 3 afhankelijk van de tegenspeler. Mijn favoriete shot is toch echt wel het laten uitzakken en er dan een klap op te geven om zelf het initiatief te krijgen.

Hoe los je het normaal zelf op?? (ben ik ook benieuwd na)
  zondag 28 april 2013 @ 22:33:23 #255
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_125846455
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Salamando het volgende:
Even een vraagje voor de tennistrainers onder ons (of mensen die er beter in zijn dan ik).

Hoe sla ik in hemelsnaam een hogere backhand, ik heb een enkelhandige backhand en ik kom nu steeds meer tennisschoolpikkies tegen die hogere spinballen op mijn backhand geven dan ik gewend ben. Slaan gaat moeilijk omdat ik een redelijk vlakke backhandslag heb en deze dus heel lastig te slaan is als ie hoger is, en sliceballen vallen altijd te kort :').

Iemand tips waar ik aan kan denken?
De bal voor het hoogste punt nemen, dit is de manier om het tempo erin te houden, bijzonder lastig timen maar wel de meest aanvallende bal. Ik sla deze bal alleen als ik te kort op de baseline sta, en een bal te snel en diep terugkomt, zodat ik hem direct na de stuit moet pakken. Geeft wel een kick als het me lukt, want ik weet dat het een hele lastige slag is.

De bal na het hoogste punt nemen, dit betekent dat je naar achteren moet, en dus de verdediging in. De bal is wel makkelijker te timen, omdat je meer tijd krijgt. Maar je geeft het initiatief wel uit handen.

Toch slicen. Dit is misschien wel de makkelijkste oplossing, en een goede slice bal is een prima oplossing. Je zegt dat je sliceballen te kort vallen, dan denk ik dus dat je teveel slice in de bal gooit, en te weinig voorwaarste beweging. Staat je racketblad wel goed; te ver open of gesloten? Is je gewicht teveel naar achteren gericht omdat je onder druk staat? Een strakke diepe slicebal, sla ik met mijn gewicht naar voren gericht, de bal hoog aansijden, naar beneden zwaaien met je racketblad, en weer hoog uitzwaaien.
  zondag 28 april 2013 @ 22:44:26 #256
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_125847068
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:33 schreef Yttrium het volgende:

[..]

Ook hier een enkelhandige backhand.
Tegen van die gassies sta ik ook geregeld en voor mij zijn er maar 3 mogelijke oplossingen.

1. Eerder pakken(op de stuit) met het risico van veel fouten
2. Helemaal uit laten stuiteren met het risico om gedomineerd te worden omdat je nooit met druk kunt spelen.
3. De bal slicend terug spelend wanneer deze echt niet binnen je slagzone zit met het risico ook in de verdediging te zitten.

Ik opteer zelf meestal voor 1 van de 3 afhankelijk van de tegenspeler. Mijn favoriete shot is toch echt wel het laten uitzakken en er dan een klap op te geven om zelf het initiatief te krijgen.

Hoe los je het normaal zelf op?? (ben ik ook benieuwd na)
Zelf kies ik vaak voor de slicebal, als de tegenstander dan oploopt op die kortere bal dan probeer ik hem erlangs te peren (mijn paseerbal is wel redelijk goed dus ik kan er nog net mee weg komen soms).
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

De bal voor het hoogste punt nemen, dit is de manier om het tempo erin te houden, bijzonder lastig timen maar wel de meest aanvallende bal. Ik sla deze bal alleen als ik te kort op de baseline sta, en een bal te snel en diep terugkomt, zodat ik hem direct na de stuit moet pakken. Geeft wel een kick als het me lukt, want ik weet dat het een hele lastige slag is.

De bal na het hoogste punt nemen, dit betekent dat je naar achteren moet, en dus de verdediging in. De bal is wel makkelijker te timen, omdat je meer tijd krijgt. Maar je geeft het initiatief wel uit handen.

Toch slicen. Dit is misschien wel de makkelijkste oplossing, en een goede slice bal is een prima oplossing. Je zegt dat je sliceballen te kort vallen, dan denk ik dus dat je teveel slice in de bal gooit, en te weinig voorwaarste beweging. Staat je racketblad wel goed; te ver open of gesloten? Is je gewicht teveel naar achteren gericht omdat je onder druk staat? Een strakke diepe slicebal, sla ik met mijn gewicht naar voren gericht, de bal hoog aansijden, naar beneden zwaaien met je racketblad, en weer hoog uitzwaaien.
Ja, mijn slice is denk ik ook teveel met een dropshotbeweging geslagen, moet ik komende tijd maar eens op gaan trainen.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_125847300
Rooooooooooooooooooooowbinenkeltje van 6-7(2) 6-7(1) :').

Twee SP gemist op *5-3, toen op 5-5 serviceje ingeleverd met twee DF, teruggebroken op love en de TB beginnen met wederom twee DF :'). Tweede set van *4-5 naar *6-5 en weer netjes de service ingeleverd om er vervolgens hard af te gaan in de TB _O-.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_125855627
Vrijdag een discussie gehad met onze tegenstanders over een niet veel voorkomende situatie. In ons geval is dit vriendschappelijk opgelost omdat je op ons niveau geen ruzie maakt hierover.

Je speelt een dubbel/mix en serveert de bal rechtdoor op de tegenstander (zonder te stuiten). Dit is dus degene die aan het net staat en de bal niet verwacht. Wat zeggen de regels in zo'n geval?
We dachten, punt voor het serverende team.
pi_125855772
Van het weekend mijn eerste volledige dag competitie gespeeld.

Tijdens het inslaan moest ik al inhouden omdat er totaal geen techniek in zit of voetenwerk.
In het begin dacht ik die zit me in de zeik te nemen.

Tijdens de wedstrijd werd het een ander verhaal hij liep op alles en met boogballetjes alles zo'n 30 cm van de baseline neerleggen, ik werd er helemaal gek van en fouten maken ho maar.
ik stond ook snel een paar games achter, gelukkig de eerste set binnen gehaald nog met 7-5 .
2e set ging het verder met de drama, alsof je medelijden krijgt met de tegenstander en zelf ook gaat zitten prikken.
Sta je ineens 2-0 achter in de 2e set, gelukkig kwam er een team maat even langs die net had gewonnen en met de opbeurende woorden,(Ga is lekker je eigen spel spelen, mafkees!) mij er hoorheen sleepde, de set snel binnen gehaald met 6-3.

Achteraf even gekeken wat z'n rating was, 6.5, ik dacht echt hoe kan dit nou weer, het was meer het niveau 8 slagen en voetenwerk. op zijn dubbel stond hij 6.0 .

Toen nog even een dubbeltje.

Ging vrij makkelijk de eerste set 6-1 , de 2e set kwamen we 0-3 achter omdat ze een soort kamikaze offensief begonnen, als een gek tussenspringen.
Dus me maat en ik zitten op het bankje en zeggen ten elkaar, nou als we de volgende 6 games winnen kunnen we aan het bier.
20 minuten later zaten we lekker aan het bier met 6-3 in de 2e set.
  maandag 29 april 2013 @ 09:19:43 #260
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_125855810
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef mullier het volgende:
Vrijdag een discussie gehad met onze tegenstanders over een niet veel voorkomende situatie. In ons geval is dit vriendschappelijk opgelost omdat je op ons niveau geen ruzie maakt hierover.

Je speelt een dubbel/mix en serveert de bal rechtdoor op de tegenstander (zonder te stuiten). Dit is dus degene die aan het net staat en de bal niet verwacht. Wat zeggen de regels in zo'n geval?
We dachten, punt voor het serverende team.
Yep, punt voor het serverende team omdat ze een bal stoppen die technisch gezien nog in had kunnen vallen. Maar idd, zeker op lager niveau is het gewoon schappelijk om het punt niet te claimen, zeker als het gewoon een kut geraakte serve is :D
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 29 april 2013 @ 09:36:33 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_125856063
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef mullier het volgende:
Vrijdag een discussie gehad met onze tegenstanders over een niet veel voorkomende situatie. In ons geval is dit vriendschappelijk opgelost omdat je op ons niveau geen ruzie maakt hierover.

Je speelt een dubbel/mix en serveert de bal rechtdoor op de tegenstander (zonder te stuiten). Dit is dus degene die aan het net staat en de bal niet verwacht. Wat zeggen de regels in zo'n geval?
We dachten, punt voor het serverende team.
In principe is het punt voor de serveerder.

Maar bovenstaande is niet altijd het geval hoor. Als je het allebei niet goed weet kun je niet veel anders doen dan onderling iets overeen komen, maar sommige mensen op lager niveau zijn juist zo fanatiek dat ze er vol op in gaan.

ik merk het heel vaak bij mijn vriendin. Die speelt pas een paar jaar en als je ziet hoe verschrikkelijk fanatiek sommige mensen kunnen zijn. Bijna bij het onsportieve af. Dan gaat het bij ons er een heel stuk relaxter aan toe.
Verschilt trouwens ook nog wel eens of het vrouwen of mannen zijn. Vrouwen nemen iets zo snel persoonlijk :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_125856400
Ik zie in de lagere categorieën inderdaad een stuk vaker losertjes die alles extreem serieus nemen dan in de 3 en 4 :P.

Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_125856404
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:
Ik zie in de lagere categorieën inderdaad een stuk vaker losertjes die alles extreem serieus nemen dan in de 3 en 4 :P.

Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
:o
Nee :P (nee, ik niet dus)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_125856823
quote:
Yep, punt voor het serverende team omdat ze een bal stoppen die technisch gezien nog in had kunnen vallen. Maar idd, zeker op lager niveau is het gewoon schappelijk om het punt niet te claimen, zeker als het gewoon een kut geraakte serve is :D
Tenzij je anticipeert op een gigantische windvlaag (kuch..) er is meestal toch wel sprake van een slecht geraakte service. Of je moet je tegenstander expres proberen te raken...
  maandag 29 april 2013 @ 10:29:57 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_125857200
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:
Ik zie in de lagere categorieën inderdaad een stuk vaker losertjes die alles extreem serieus nemen dan in de 3 en 4 :P.

Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
Verschil is in sommige gevallen wel dat de wat "hogere" spelers iets meer op de hoogte zijn van de spelregels en al wat langer wedstrijden spelen.
Als je soms iets minder goed op de hoogte bent van de regels en ergens aan twijfelt gaat het iets eerder fout.

Wat ik ook nog wel eens zie is dat wanneer je een bal hard rechtdoor slaat de netspeler over de zeik gaat terwijl je weet dat als je daar staat het kan gebeuren. Moet je de bal daarna maar afmaken is het gelijk afgelopen met het rechtdoor slaan :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 29 april 2013 @ 10:33:17 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_125857283
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef mullier het volgende:

[..]

Tenzij je anticipeert op een gigantische windvlaag (kuch..) er is meestal toch wel sprake van een slecht geraakte service. Of je moet je tegenstander expres proberen te raken...
Ik claim gewoon het punt en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is over het algemeen. Een kut geraakte service kan geen reden zijn om het niet te doen. De speler kan ook aan de kant springen.
Het is natuurlijk geen voetbal met zelf te interpeteren regels.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 29 april 2013 @ 10:43:13 #267
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_125857522
Sowieso moet je als de tegenstander serveert niet bovenop het net gaan staan maar op de servicelijn :P.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 29 april 2013 @ 10:50:01 #268
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_125857704
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:43 schreef Salamando het volgende:
Sowieso moet je als de tegenstander serveert niet bovenop het net gaan staan maar op de servicelijn :P.
En ver genoeg van het servicevak dat ze je niet zo maar raken :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 29 april 2013 @ 12:06:57 #269
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_125860244
Ook al eens een discussie gehad tijdens een single partij. Het waaide enorm hard, en de tegenstander moest serveren, hij gooit de bal op, wind krijgt vat op de bal, en slaat de bal finaal mis. Hij raakte de bal dus niet.
Dus ik zeg 2e service, hij zegt "maar ik raakte hem niet". Ik zeg, das niet relevant, want je maakt een slagbeweging. Hij dus helemaal over de zeik.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n zeiksnor, maar dit joch is zelf nog veel erger. Hij stond een keer tennissen (single) en tijdens de ralley glijdt zijn tegenstander uit, en ligt een metertje achter de baseline, die gast smashed die bal af, op het lichaam van zijn tegenstander (zonder te stuiten, dus die bal was gewoon meters uitgegaan). Tuurlijk is het officieel een punt voor die kutjanus, maar hij stond al ver voor, en zijn tegenstander was gewoon 2 niveaus minder, en tenniste nog niet zo lang. Dus ik moest hem ff terugnaaien.
  maandag 29 april 2013 @ 12:51:32 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_125861966
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef tja77 het volgende:
Ook al eens een discussie gehad tijdens een single partij. Het waaide enorm hard, en de tegenstander moest serveren, hij gooit de bal op, wind krijgt vat op de bal, en slaat de bal finaal mis. Hij raakte de bal dus niet.
Dus ik zeg 2e service, hij zegt "maar ik raakte hem niet". Ik zeg, das niet relevant, want je maakt een slagbeweging. Hij dus helemaal over de zeik.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n zeiksnor, maar dit joch is zelf nog veel erger. Hij stond een keer tennissen (single) en tijdens de ralley glijdt zijn tegenstander uit, en ligt een metertje achter de baseline, die gast smashed die bal af, op het lichaam van zijn tegenstander (zonder te stuiten, dus die bal was gewoon meters uitgegaan). Tuurlijk is het officieel een punt voor die kutjanus, maar hij stond al ver voor, en zijn tegenstander was gewoon 2 niveaus minder, en tenniste nog niet zo lang. Dus ik moest hem ff terugnaaien.
Wat een negativiteit op de baan.... :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_125862004
ja jongens niet zo negatief op de baan!
Chill en rielex word het tennis alleen maar beter van :)
  maandag 29 april 2013 @ 13:50:22 #272
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_125863906
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef tja77 het volgende:
Het waaide enorm hard, en de tegenstander moest serveren, hij gooit de bal op, wind krijgt vat op de bal, en slaat de bal finaal mis. Hij raakte de bal dus niet.
Dus ik zeg 2e service, hij zegt "maar ik raakte hem niet". Ik zeg, das niet relevant, want je maakt een slagbeweging. Hij dus helemaal over de zeik.
Dat wist ik eerlijk gezegd niet :@ Had ik toevallig vorige week nog, gewoon opnieuw opgegooid als eerste service :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  † In Memoriam † maandag 29 april 2013 @ 23:48:03 #273
21636 Feestkabouter
pi_125887114
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2013 09:53 schreef Gorzalka het volgende:

Ben ik overigens de enige die in de enkel bij het inserveren expres het merendeel fout slaat zodat de tegenstander mij laat serveren als ik de toss verlies?
Dat denk ik wel.
Wat ik doe is bij het inserveren alles door het midden proberen (dat is voor mij moeilijker), in mijn eerste 2 servicegames gaat ook elke service door het midden, en daarna ga ik ze ook ineens naar buiten slaan.

En backhands: in de eerste set allemaal cross, en dan in de 2e set ineens ook backhands rechtdoor slaan.
  † In Memoriam † maandag 29 april 2013 @ 23:50:44 #274
21636 Feestkabouter
pi_125887242
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat een negativiteit op de baan.... :P
gelukkig is tja wel erg positief over elk scheel mokkel met X-poten
pi_125889399
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

gelukkig is tja wel erg positief over elk scheel mokkel met X-poten
_O-

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.
Wat ik doe is bij het inserveren alles door het midden proberen (dat is voor mij moeilijker), in mijn eerste 2 servicegames gaat ook elke service door het midden, en daarna ga ik ze ook ineens naar buiten slaan.

En backhands: in de eerste set allemaal cross, en dan in de 2e set ineens ook backhands rechtdoor slaan.
Ja zoiets wil ik ook nog wel doen ja. Ik begin (na aanleiding van het inspelen) met een tactiek en die zet ik vol door tot ik aan de 2e set begin. Dan zie ik wel weer verder....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')