abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2003 @ 19:39:42 #1
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8671266
Ik heb echt weer zin in het nieuwe tennis-seizoen. Lekker weer op de gravelbanen buiten spelen . Zijn er meer fokkers die weer zin hebben in het nieuwe tennis-seizoen ?

Zo ja, met wat voor racket spelen jullie ? En wat voor snaren en hoeveel kilogram enzo, ben ik erg benieuwd naar.

Ikzelf heb 2 nieuwe Head Heat rackets besteld, van de collectie van vorig jaar voor inkoopprijs.

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_8671406
Heb er ook zin in, deze week alweer voor t eerst buiten getennist, weliswaar op kunstgras maar toch

Ik speel met Head I.Radical 690 met een Babolat-bespanning van 26,5 kg

Life is life
pi_8671432
Deze man is zeker weer van de partij, samen met Mr Jackson welteverstaan!

Speelt met een Head racket a.k.a Terminator2, overgekocht!

Kan haast niet wachten om de baan onveilig te maken!

zondag 23 februari 2003 @ 19:54:19 #4
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_8671571
tennisseizoen duurt voor mij het hele jaar, aangezien we op kunstgras spelen.

Speel met een dunlop 200g [schalken, haas, blake, johansson e.d. ]

26 kilo met hele fijne snaar van dunlop waar ik de naam even niet van weet.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  zondag 23 februari 2003 @ 20:04:20 #5
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8671788
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:45 schreef JT_RSD het volgende:
Heb er ook zin in, deze week alweer voor t eerst buiten getennist, weliswaar op kunstgras maar toch

oehhh ... dik racket zeg
26,5 Kg .. ik voor mij net iets te weinig ... nadat ik de fabrieksbespanning eruit heb ga ik denk met 28Kg spelen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 23 februari 2003 @ 20:07:00 #6
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8671848
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:46 schreef McGilles het volgende:
Deze man is zeker weer van de partij, samen met Mr Jackson welteverstaan!

Speelt met een Head racket a.k.a Terminator2, overgekocht!

Kan haast niet wachten om de baan onveilig te maken!

Head TI-5000 is dat
Nog een week of 6 ... dan komt het weer goed
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_8673442
Yo, hier nog een die er onwijs zin in heeft!!!!!

* Tomaz speelt met een carbon TI-7000 van Head!

Jackson en Gilles! Wij gaan tekeer straks!!

pi_8673678
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:04 schreef jackson het volgende:

[..]

oehhh ... dik racket zeg
26,5 Kg .. ik voor mij net iets te weinig ... nadat ik de fabrieksbespanning eruit heb ga ik denk met 28Kg spelen

Lekker racketje he ..
Heb er nooit fabrieksbespanning in gehad Da's toch niks waard !!
Heb dit racket nu ongeveer 4 maanden, moet nog beetje uittesten wat de lekkerste bespanning is.
Dus als je tips hebt , graag Wat voor type spel speel jij ? Ik moet het vooral van service hebben en speel met veel spin
Life is life
  maandag 24 februari 2003 @ 10:16:13 #9
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8679937
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:21 schreef JT_RSD het volgende:

[..]

Lekker racketje he ..
Heb er nooit fabrieksbespanning in gehad Da's toch niks waard !!
Heb dit racket nu ongeveer 4 maanden, moet nog beetje uittesten wat de lekkerste bespanning is.
Dus als je tips hebt , graag Wat voor type spel speel jij ? Ik moet het vooral van service hebben en speel met veel spin

Ikzelf krijg over een paar weken 2 Head Heat rackets, ik heb hier vorig jaar al eens een paar ballen mee geslagen. Toen beviel hij me al wel erg goed, ik had alleen dat geld er niet voor over. En ik kan nu via een kennis voor een mooie prijs die rackets kopen dus vandaar.

Je zou natuurlijk een syntetic gut snaar kunnen nemen, deze is wel aan de stugge kant maar blijft er iig wel inzitten is mijn ervaring. Ik hou er nog wel eens van om gewoon wat erop los te knallen met vrienden en dan is een beetje duurzame snaar wel lekker.

Wat je ook kan proberen is de Top-spin snaar van Prince, daar speelt die gozer mee waar ik die rackets van koop. Een snaar die veel power combineerd met duurzaamheid . Deze snaar is zeer geschikt voor top-spin spelers. Het is 1 van de weinige redelijk soepele snaren waar veel power en duurzaamheid in zit. De prijs valt wel tegen had ik begrepen.

Welke snaar ikzelf erin ga zetten weet ik nog niet, vorig jaar speelde ik met een kevlar-snaar. Speelde erg goed, wil alleen een minder duurzame snaar dit jaar denk, met meer comfort

-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_8681192
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:16 schreef jackson het volgende:

[..]

Wat je ook kan proberen is de Top-spin snaar van Prince, daar speelt die gozer mee waar ik die rackets van koop. Een snaar die veel power combineerd met duurzaamheid . Deze snaar is zeer geschikt voor top-spin spelers. Het is 1 van de weinige redelijk soepele snaren waar veel power en duurzaamheid in zit. De prijs valt wel tegen had ik begrepen.

Heb t even opgezocht, die snaar is 11 euro per setje, behoorlijk prijzig dus
De snaar die ik er nu in heb zitten is Babolat Tour Long Life 1.40 , kost 39 euro voor een rol van 120m (= 10 bespanningen) en daar ben ik best tevreden over.
Bespant lekker, speelt lekker en gaat best een tijdje mee.
Heb ook andere Babolat snaren gehad die er echt super snel weer uit lagen en da's niet handig als je veel speelt (naast training en vrij tennis nl. ook toernooien & competitie)

[Dit bericht is gewijzigd door JT_RSD op 24-02-2003 11:37]

Life is life
  maandag 24 februari 2003 @ 15:23:34 #11
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8686703
quote:
Op maandag 24 februari 2003 11:30 schreef JT_RSD het volgende:

[..]

Heb t even opgezocht, die snaar is 11 euro per setje, behoorlijk prijzig dus
De snaar die ik er nu in heb zitten is Babolat Tour Long Life 1.40 , kost 39 euro voor een rol van 120m (= 10 bespanningen) en daar ben ik best tevreden over.
Bespant lekker, speelt lekker en gaat best een tijdje mee.
Heb ook andere Babolat snaren gehad die er echt super snel weer uit lagen en da's niet handig als je veel speelt (naast training en vrij tennis nl. ook toernooien & competitie)

Zoals ik al zei, flink aan de prijs ja. Ik speelde vroeger ook met babolat omdat iedereen dat ineens deed...
Ik zal nog wel eens kijken of ik een leuke snaar kan vinden
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 25 februari 2003 @ 22:44:35 #12
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8718690
Schopje

Niemand verder zin in nieuwe seizoen, of iemand die iets kwijt wil over zijn rackets of snaren ?

-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 26 februari 2003 @ 08:26:10 #13
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_8723743
Zin...? Ik sta alweer te springen om te beginnen met de zomercomp... (ik speel namelijk ook wintercomp). Ik speel ook het hele jaar door... wel een voordeel van kunstgras boven gravel, alleen heeft gravel wel iets om op te spelen... je moet alleen niet op je bek gaan (wat mij dus altijd gebeurt tijdens mijn eerste wedstrijd op dat rare gemalen baksteen).
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:45 schreef JT_RSD het volgende:

Ik heb toevallig vorige week 2 Head i. Radical 630 gekocht. Er werd mij sterk afgeraden om de 690 te kopen. Door het oversized blad slaat je racket nogal snel dubbel. De 630 heeft weleens waar een kleiner blad (dus kleinere sweetspot), maar je kunt je snelheid meer op de bal over brengen. Maar kennelijk heb jij daar geen last van...
Er zit bij mij een Toalson Biologic snaartje in met 27kg (wat dus eigenlijk 26,5kg zal zijn). Deze snaar heeft een enorme comfort en een lage duurzaamheid... alleen heb ik de vage eigenschap dat ik zelden (keer of 4 per jaar) mijn snaren stuk sla... ik sla dan ook enorm vlak (hard en vlak is alles ).
Welke competitie spelen jullie eigenlijk en waar? Ikzelf speel Bond gemengd 5de klasse (niet hoog, maar wel gezellig). Het heeft wel wat om in een mixteam te spelen. Ik speel in de regio NHN. Ze een beetje rond Amsterdam en Alkmaar.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  woensdag 26 februari 2003 @ 10:05:07 #14
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_8724647
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 08:26 schreef Abonides het volgende:
Welke competitie spelen jullie eigenlijk en waar? Ikzelf speel Bond gemengd 5de klasse (niet hoog, maar wel gezellig). Het heeft wel wat om in een mixteam te spelen. Ik speel in de regio NHN. Ze een beetje rond Amsterdam en Alkmaar.
Landelijk 5e klasse mix. Omgeving Eindhoven. 5e klasse is mooi, als je hoger gaat zit je in 3-land. Das niet leuk.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  woensdag 26 februari 2003 @ 13:23:13 #15
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_8727821
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 10:05 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Landelijk 5e klasse mix. Omgeving Eindhoven. 5e klasse is mooi, als je hoger gaat zit je in 3-land. Das niet leuk.

Grappig... zover ik weet is bond hetzelfde als landelijk... volgens mij spelen wij in dezelfde competitie
Wat is het probleem met 3-land??? Wat is dat?
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  woensdag 26 februari 2003 @ 17:13:31 #16
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8733465
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 08:26 schreef Abonides het volgende:
Zin...? Ik sta alweer te springen om te beginnen met de zomercomp... (ik speel namelijk ook wintercomp). Ik speel ook het hele jaar door... wel een voordeel van kunstgras boven gravel, alleen heeft gravel wel iets om op te spelen... je moet alleen niet op je bek gaan (wat mij dus altijd gebeurt tijdens mijn eerste wedstrijd op dat rare gemalen baksteen).
[..]

Ik heb toevallig vorige week 2 Head i. Radical 630 gekocht. Er werd mij sterk afgeraden om de 690 te kopen. Door het oversized blad slaat je racket nogal snel dubbel. De 630 heeft weleens waar een kleiner blad (dus kleinere sweetspot), maar je kunt je snelheid meer op de bal over brengen. Maar kennelijk heb jij daar geen last van...
Er zit bij mij een Toalson Biologic snaartje in met 27kg (wat dus eigenlijk 26,5kg zal zijn). Deze snaar heeft een enorme comfort en een lage duurzaamheid... alleen heb ik de vage eigenschap dat ik zelden (keer of 4 per jaar) mijn snaren stuk sla... ik sla dan ook enorm vlak (hard en vlak is alles ).

4 Keer per jaar is niet zo vreemd als je vlak slaat. Ook scheelt het heel veel of je op gravel of kunstgras speelt natuurlijk. Ik sla zo'n beetje elke 4-6 weken mijn bespanning eruit. Maarja, dat gravel trekt in je snaar en dan gaat het schuren.

Ik speel zelf geen competitie dit jaar
Vriend van mij speelt 3-klasse zondag gemengd geloof ik

-- YOU FOUND YOURSELF --
  zaterdag 1 maart 2003 @ 16:04:25 #17
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8794351
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 13:23 schreef Abonides het volgende:

Wat is het probleem met 3-land??? Wat is dat?

3-land staat voor 3e klasse landelijk ... geen idee wat daar et probleem van is
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 2 maart 2003 @ 15:20:07 #18
20593 elpatsjieno
Make Way for the Bad Guy...
pi_8813470
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 16:04 schreef jackson het volgende:
[..]
3-land staat voor 3e klasse landelijk ... geen idee wat daar et probleem van is
Volgens mij staat 3-land voor spelers die een B1 speelsterkte hebben. Sinds vorig jaar heet dat '3' ( 4 = B2 5=C1... etc )

Zelf ook weer onwijs zin in de competitie... de tennishal begint nu echt te vervelen zeker met het goede weer van de afgelopen week.

Speel trouwens met een Head Prestige Classic 600 (het oude ferrari rode model ) met daarin zo'n kersenboom snaar (28Kg). Competitie: zondag 3e klasse gemengd. Vorig jaar jammer genoeg 2e geworden...

Wisdom begins in wonder. Socrates
  zondag 2 maart 2003 @ 16:30:28 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_8814644
Ik heb geen problemen met de hal
Bij ons ligt er namelijk gewoon gravel in

Dit jaar 4de klasse heren zondag
en speelsterkte 4

Racket: Tyger Impact
Snaar: Tyger Bullit Hit
Spanning: 28L 26B

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 2 maart 2003 @ 17:18:36 #20
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8815437
quote:
Op zondag 2 maart 2003 15:20 schreef elpatsjieno het volgende:

[..]

Volgens mij staat 3-land voor spelers die een B1 speelsterkte hebben. Sinds vorig jaar heet dat '3' ( 4 = B2 5=C1... etc )

Klopt jah ... was ik ff vergeten
Zou ook goed kunnen dus
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 2 maart 2003 @ 17:20:27 #21
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8815467
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:30 schreef Komakie het volgende:
Ik heb geen problemen met de hal
Bij ons ligt er namelijk gewoon gravel in
Nog nooit gezien ... lijkt me wel beter dan dat tapijt bij ons in de hal, da's echt waardeloos.
quote:
Dit jaar 4de klasse heren zondag
en speelsterkte 4
Niet verkeerd
quote:
Racket: Tyger Impact
Snaar: Tyger Bullit Hit
Spanning: 28L 26B
Zowel racket als snaar ken ik niet ... speelt lekker? veel snelheid / controle ?
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 2 maart 2003 @ 23:57:46 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_8825252
quote:
Op zondag 2 maart 2003 17:20 schreef jackson het volgende:

[..]

Nog nooit gezien ... lijkt me wel beter dan dat tapijt bij ons in de hal, da's echt waardeloos.
[..]

Ach dat bij ons is ook niet alles hoor.
Het gravel is een beetje vochtig en de ballen worden er erg rood van. (doordat het gravel vochtig is)
quote:
Niet verkeerd
[..]
thnx
quote:
Zowel racket als snaar ken ik niet ... speelt lekker? veel snelheid / controle ?
Het was 2 jaar geleden het topracket van Tyger. Vergelijkbaar met rackets zoals de Head Prestige qua controle.
hij is gemaakt van Braided Grafite.
Lekker racketje. Wel redelijk stug maar das juist wel lekker vindt ik
Hij is helaas uit de handel gehaald dit seizoen omdat tyger nu de "Exel"-rackets er zijn.

Het snaartje is ook iets aan de stugge kant. Hij is vrij dun maar het een kevlar kern waardoor hij toch vrij sterk is. Ik ben er wel tevreden over

technische info snaar:

quote:
Een copolymeer kern omwikkeld door sterke multifilamenten en een kevlar filament. Deze combinatie garandeert duurzaamheid. Door de geringe dikte blijft veel speelgevoel aanwezig. Deze snaar is pre-stretched en verliest dus weinig spankracht na het bespannen.
of je het begrijpt is een 2de

Kijk maar eens op www.tennisplanet.com
Daar kun je alles van tyger bestellen....

[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 03-03-2003 00:04]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 3 maart 2003 @ 10:17:43 #23
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8829014
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:57 schreef Komakie het volgende:

technische info snaar:

of je het begrijpt is een 2de

Kijk maar eens op www.tennisplanet.com
Daar kun je alles van tyger bestellen....

Ik begrijp het wel .. speel zelf ook regelmatig met een kevlar snaar

Ik krijg van tennisplanet altijd een folder in de bus ik zal eens kijken of er mooie dingen tussen staan van tyger

-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 3 maart 2003 @ 13:38:14 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_8833062
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:17 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel .. speel zelf ook regelmatig met een kevlar snaar

Ik krijg van tennisplanet altijd een folder in de bus ik zal eens kijken of er mooie dingen tussen staan van tyger

hmmm dat valt mee.
de meeste mensen die het lezen zeggen "HUH??:?"

maar je moet er maar eens kijken. Het is niet echt een bekend merk maar heeft wel goeie spullen.

maandag 3 maart 2003 @ 15:53:55 #25
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_8836251
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm dat valt mee.
de meeste mensen die het lezen zeggen "HUH??:?"

maar je moet er maar eens kijken. Het is niet echt een bekend merk maar heeft wel goeie spullen.

Merk ken ik wel van tennisballen voor de rest let ik er nie zo vaak op. Ik zal het eens gaan bekijken.
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')