Zo ja, met wat voor racket spelen jullie ? En wat voor snaren en hoeveel kilogram enzo, ben ik erg benieuwd naar.
Ikzelf heb 2 nieuwe Head Heat rackets besteld, van de collectie van vorig jaar voor inkoopprijs.
Ik speel met Head I.Radical 690 met een Babolat-bespanning van 26,5 kg
Speelt met een Head racket a.k.a Terminator2, overgekocht!
Kan haast niet wachten om de baan onveilig te maken!
Speel met een dunlop 200g [schalken, haas, blake, johansson e.d. ]
26 kilo met hele fijne snaar van dunlop waar ik de naam even niet van weet.
quote:oehhh ... dik racket zeg
Op zondag 23 februari 2003 19:45 schreef JT_RSD het volgende:
Heb er ook zin in, deze week alweer voor t eerst buiten getennist, weliswaar op kunstgras maar tochIk speel met Head I.Radical 690 met een Babolat-bespanning van 26,5 kg
quote:Head TI-5000 is dat
Op zondag 23 februari 2003 19:46 schreef McGilles het volgende:
Deze man is zeker weer van de partij, samen met Mr Jackson welteverstaan!Speelt met een Head racket a.k.a Terminator2, overgekocht!
Kan haast niet wachten om de baan onveilig te maken!
* Tomaz speelt met een carbon TI-7000 van Head!
Jackson en Gilles! Wij gaan tekeer straks!!
quote:Lekker racketje he ..
Op zondag 23 februari 2003 20:04 schreef jackson het volgende:[..]
oehhh ... dik racket zeg
26,5 Kg .. ik voor mij net iets te weinig ... nadat ik de fabrieksbespanning eruit heb ga ik denk met 28Kg spelen
quote:Ikzelf krijg over een paar weken 2 Head Heat rackets, ik heb hier vorig jaar al eens een paar ballen mee geslagen. Toen beviel hij me al wel erg goed, ik had alleen dat geld er niet voor over. En ik kan nu via een kennis voor een mooie prijs die rackets kopen dus vandaar.
Op zondag 23 februari 2003 21:21 schreef JT_RSD het volgende:[..]
Lekker racketje he ..
Heb er nooit fabrieksbespanning in gehadDa's toch niks waard !!
Heb dit racket nu ongeveer 4 maanden, moet nog beetje uittesten wat de lekkerste bespanning is.
Dus als je tips hebt , graagWat voor type spel speel jij ? Ik moet het vooral van service hebben en speel met veel spin
Je zou natuurlijk een syntetic gut snaar kunnen nemen, deze is wel aan de stugge kant maar blijft er iig wel inzitten is mijn ervaring. Ik hou er nog wel eens van om gewoon wat erop los te knallen met vrienden en dan is een beetje duurzame snaar wel lekker.
Wat je ook kan proberen is de Top-spin snaar van Prince, daar speelt die gozer mee waar ik die rackets van koop. Een snaar die veel power combineerd met duurzaamheid . Deze snaar is zeer geschikt voor top-spin spelers. Het is 1 van de weinige redelijk soepele snaren waar veel power en duurzaamheid in zit. De prijs valt wel tegen had ik begrepen.
Welke snaar ikzelf erin ga zetten weet ik nog niet, vorig jaar speelde ik met een kevlar-snaar. Speelde erg goed, wil alleen een minder duurzame snaar dit jaar denk, met meer comfort
quote:Heb t even opgezocht, die snaar is 11 euro per setje, behoorlijk prijzig dus
Op maandag 24 februari 2003 10:16 schreef jackson het volgende:[..]
Wat je ook kan proberen is de Top-spin snaar van Prince, daar speelt die gozer mee waar ik die rackets van koop. Een snaar die veel power combineerd met duurzaamheid . Deze snaar is zeer geschikt voor top-spin spelers. Het is 1 van de weinige redelijk soepele snaren waar veel power en duurzaamheid in zit. De prijs valt wel tegen had ik begrepen.
[Dit bericht is gewijzigd door JT_RSD op 24-02-2003 11:37]
quote:Zoals ik al zei, flink aan de prijs ja. Ik speelde vroeger ook met babolat omdat iedereen dat ineens deed...
Op maandag 24 februari 2003 11:30 schreef JT_RSD het volgende:[..]
Heb t even opgezocht, die snaar is 11 euro per setje, behoorlijk prijzig dus
De snaar die ik er nu in heb zitten is Babolat Tour Long Life 1.40 , kost 39 euro voor een rol van 120m (= 10 bespanningen) en daar ben ik best tevreden over.
Bespant lekker, speelt lekker en gaat best een tijdje mee.
Heb ook andere Babolat snaren gehad die er echt super snel weer uit lagen en da's niet handig als je veel speelt(naast training en vrij tennis nl. ook toernooien & competitie)
Niemand verder zin in nieuwe seizoen, of iemand die iets kwijt wil over zijn rackets of snaren ?
quote:Ik heb toevallig vorige week 2 Head i. Radical 630 gekocht. Er werd mij sterk afgeraden om de 690 te kopen. Door het oversized blad slaat je racket nogal snel dubbel. De 630 heeft weleens waar een kleiner blad (dus kleinere sweetspot), maar je kunt je snelheid meer op de bal over brengen. Maar kennelijk heb jij daar geen last van...
Op zondag 23 februari 2003 19:45 schreef JT_RSD het volgende:
Heb er ook zin in, deze week alweer voor t eerst buiten getennist, weliswaar op kunstgras maar tochIk speel met Head I.Radical 690 met een Babolat-bespanning van 26,5 kg
quote:Landelijk 5e klasse mix. Omgeving Eindhoven. 5e klasse is mooi, als je hoger gaat zit je in 3-land. Das niet leuk.
Op woensdag 26 februari 2003 08:26 schreef Abonides het volgende:
Welke competitie spelen jullie eigenlijk en waar? Ikzelf speel Bond gemengd 5de klasse (niet hoog, maar wel gezellig). Het heeft wel wat om in een mixteam te spelen. Ik speel in de regio NHN. Ze een beetje rond Amsterdam en Alkmaar.
quote:Grappig... zover ik weet is bond hetzelfde als landelijk... volgens mij spelen wij in dezelfde competitie
Op woensdag 26 februari 2003 10:05 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Landelijk 5e klasse mix. Omgeving Eindhoven. 5e klasse is mooi, als je hoger gaat zit je in 3-land. Das niet leuk.
quote:4 Keer per jaar is niet zo vreemd als je vlak slaat. Ook scheelt het heel veel of je op gravel of kunstgras speelt natuurlijk. Ik sla zo'n beetje elke 4-6 weken mijn bespanning eruit. Maarja, dat gravel trekt in je snaar en dan gaat het schuren.
Op woensdag 26 februari 2003 08:26 schreef Abonides het volgende:
Zin...? Ik sta alweer te springen om te beginnen met de zomercomp... (ik speel namelijk ook wintercomp). Ik speel ook het hele jaar door... wel een voordeel van kunstgras boven gravel, alleen heeft gravel wel iets om op te spelen... je moet alleen niet op je bek gaan (wat mij dus altijd gebeurt tijdens mijn eerste wedstrijd op dat rare gemalen baksteen).
[..]Ik heb toevallig vorige week 2 Head i. Radical 630 gekocht. Er werd mij sterk afgeraden om de 690 te kopen. Door het oversized blad slaat je racket nogal snel dubbel. De 630 heeft weleens waar een kleiner blad (dus kleinere sweetspot), maar je kunt je snelheid meer op de bal over brengen. Maar kennelijk heb jij daar geen last van...
Er zit bij mij een Toalson Biologic snaartje in met 27kg (wat dus eigenlijk 26,5kg zal zijn). Deze snaar heeft een enorme comfort en een lage duurzaamheid... alleen heb ik de vage eigenschap dat ik zelden (keer of 4 per jaar) mijn snaren stuk sla... ik sla dan ook enorm vlak (hard en vlak is alles).
Welke competitie spelen jullie eigenlijk en waar? Ikzelf speel Bond gemengd 5de klasse (niet hoog, maar wel gezellig). Het heeft wel wat om in een mixteam te spelen. Ik speel in de regio NHN. Ze een beetje rond Amsterdam en Alkmaar.
Ik speel zelf geen competitie dit jaar
Vriend van mij speelt 3-klasse zondag gemengd geloof ik
quote:3-land staat voor 3e klasse landelijk ... geen idee wat daar et probleem van is
Op woensdag 26 februari 2003 13:23 schreef Abonides het volgende:Wat is het probleem met 3-land??? Wat is dat?
quote:Volgens mij staat 3-land voor spelers die een B1 speelsterkte hebben. Sinds vorig jaar heet dat '3' ( 4 = B2 5=C1... etc )
Op zaterdag 1 maart 2003 16:04 schreef jackson het volgende:
[..]
3-land staat voor 3e klasse landelijk ... geen idee wat daar et probleem van is
Zelf ook weer onwijs zin in de competitie... de tennishal begint nu echt te vervelen zeker met het goede weer van de afgelopen week.
Speel trouwens met een Head Prestige Classic 600 (het oude ferrari rode model ) met daarin zo'n kersenboom snaar (28Kg). Competitie: zondag 3e klasse gemengd. Vorig jaar jammer genoeg 2e geworden...
Dit jaar 4de klasse heren zondag
en speelsterkte 4
Racket: Tyger Impact
Snaar: Tyger Bullit Hit
Spanning: 28L 26B
quote:Klopt jah ... was ik ff vergeten
Op zondag 2 maart 2003 15:20 schreef elpatsjieno het volgende:[..]
Volgens mij staat 3-land voor spelers die een B1 speelsterkte hebben. Sinds vorig jaar heet dat '3' ( 4 = B2 5=C1... etc )
quote:Nog nooit gezien ... lijkt me wel beter dan dat tapijt bij ons in de hal, da's echt waardeloos.
Op zondag 2 maart 2003 16:30 schreef Komakie het volgende:
Ik heb geen problemen met de hal
Bij ons ligt er namelijk gewoon gravel in
quote:Niet verkeerd
Dit jaar 4de klasse heren zondag
en speelsterkte 4
quote:Zowel racket als snaar ken ik niet ... speelt lekker? veel snelheid / controle ?
Racket: Tyger Impact
Snaar: Tyger Bullit Hit
Spanning: 28L 26B
quote:Ach dat bij ons is ook niet alles hoor.
Op zondag 2 maart 2003 17:20 schreef jackson het volgende:[..]
Nog nooit gezien ... lijkt me wel beter dan dat tapijt bij ons in de hal, da's echt waardeloos.
[..]
quote:thnx
Niet verkeerd
[..]
quote:Het was 2 jaar geleden het topracket van Tyger. Vergelijkbaar met rackets zoals de Head Prestige qua controle.
Zowel racket als snaar ken ik niet ... speelt lekker? veel snelheid / controle ?
Het snaartje is ook iets aan de stugge kant. Hij is vrij dun maar het een kevlar kern waardoor hij toch vrij sterk is. Ik ben er wel tevreden over
technische info snaar:
quote:of je het begrijpt is een 2de
Een copolymeer kern omwikkeld door sterke multifilamenten en een kevlar filament. Deze combinatie garandeert duurzaamheid. Door de geringe dikte blijft veel speelgevoel aanwezig. Deze snaar is pre-stretched en verliest dus weinig spankracht na het bespannen.
Kijk maar eens op www.tennisplanet.com
Daar kun je alles van tyger bestellen....
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 03-03-2003 00:04]
quote:Ik begrijp het wel .. speel zelf ook regelmatig met een kevlar snaar
Op zondag 2 maart 2003 23:57 schreef Komakie het volgende:technische info snaar:
of je het begrijpt is een 2de
Kijk maar eens op www.tennisplanet.com
Daar kun je alles van tyger bestellen....
Ik krijg van tennisplanet altijd een folder in de bus ik zal eens kijken of er mooie dingen tussen staan van tyger
quote:hmmm dat valt mee.
Op maandag 3 maart 2003 10:17 schreef jackson het volgende:[..]
Ik begrijp het wel .. speel zelf ook regelmatig met een kevlar snaar
Ik krijg van tennisplanet altijd een folder in de bus ik zal eens kijken of er mooie dingen tussen staan van tyger
maar je moet er maar eens kijken. Het is niet echt een bekend merk maar heeft wel goeie spullen.
quote:Merk ken ik wel van tennisballen voor de rest let ik er nie zo vaak op. Ik zal het eens gaan bekijken.
Op maandag 3 maart 2003 13:38 schreef Komakie het volgende:[..]
hmmm dat valt mee.
de meeste mensen die het lezen zeggen "HUH??:?"maar je moet er maar eens kijken. Het is niet echt een bekend merk maar heeft wel goeie spullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |