Een super lief aanbod, maar ik heb het idee dat we niet echt bij elkaar in de buurt wonenquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
waar woon je kvd? ik heb er een en die mag je best lenen
even op en neer naar het stripmuseum? Was het leuk? Ben er nog nooit geweest....quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:26 schreef lady-wrb het volgende:
haha ik ben zaterdag in groningen geweest (stripmuseum) had je ff eerder moeten zeggen!
helaas voor jou zit ik normaal in noord-holland.
blokker heeft cakepopmallen in de aanbieding. zit daar niks voor je bij?
nou nee niet even op en neer. mijn zoon en ik hadden een moeder/zoondagje gepland en we zijn met zo'n dagtochttreinkaartje van de blokker van zaanstad richting franeker getreind (eise eisingaplanetarium bezocht) en toen met de trein door naar groningen (waar we al eens met zo'n dagtochtkaart geweest waren, maar toen waren we te laat voor het stripmuseum) ik vond het niet zo. mijn genre strips hing er nou net niet. maar vele andere wel. mijn zoon vond het leuk iigquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:30 schreef kvd het volgende:
[..]
even op en neer naar het stripmuseum? Was het leuk? Ben er nog nooit geweest....
En dank je voor de tip, ik ga deze week maar eens naar blokker toe, lijkt me toch wel handig.
Daar maak je vast iets moois van!quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:17 schreef Popples het volgende:
Ik maak de cakepops van biscuit.
Volgende week mag ik weer een taart maken. Mega mindy
Dat hoop ik want in december was de hello kitty voor mijn oudste dochter ook een mislukking(vond ik, kind was blij). De fondant(funcakes) is echt verschrikkelijk. Eigenlijk moet ik morgen gaan bestellen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:17 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Daar maak je vast iets moois van!Ik maak volgende week een Minnie Mouse taart voor mijn nichtje.
Pfoe, wat een toeval haha. Ik studeer in Groningen en mijn ouders wonen in Amersfoort. En ja ik heb zo'n apparaat. Wanneer moet je precies bezig?quote:Een super lief aanbod, maar ik heb het idee dat we niet echt bij elkaar in de buurt wonen
(ik Groningen, moet in een dorpje naast Amersfoort aan de knutsel)
Ik gebruik altijd fondant van Funcakes!quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:41 schreef Popples het volgende:
[..]
Dat hoop ik want in december was de hello kitty voor mijn oudste dochter ook een mislukking(vond ik, kind was blij). De fondant(funcakes) is echt verschrikkelijk. Eigenlijk moet ik morgen gaan bestellen.
Welk fondant gebruik jij Spuuglokje?
Echt? Die kun je maar echt 1 keer kneden en hij valt uit elkaar(bij mij) en kleuren is helemaal een ramp. Maar ik ben ook niet zo ervaren als jou, dus onkundequote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd fondant van Funcakes!
Maar het liefst gebruik ik marsepein hoor. Alleen als mensen om fondant vragen, doe ik dat. Zoals bij die Barbapapa-opdracht.
Nooit dat probleem met funcakes hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:49 schreef Popples het volgende:
[..]
Echt? Die kun je maar echt 1 keer kneden en hij valt uit elkaar(bij mij) en kleuren is helemaal een ramp. Maar ik ben ook niet zo ervaren als jou, dus onkunde![]()
Ik had eerst altijd andere maar die werd niet zo zacht.
Hoi Popples,quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef Popples het volgende:
Zou kunnen Nijna maar echt ik rol het uit en kneed niet eens alleen met oppakken en over de taart heen leggen pak ik het op en scheurt het.
Ben ik dan echt de enige? Achja ik ben ook de enige die de water hier niet te drinken vind. Zal wel raar zijn
lust ik ook niet hoor! Alleen met ranja ofzo erinquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef Popples het volgende:
Achja ik ben ook de enige die de water hier niet te drinken vind. Zal wel raar zijn
Ik dacht dus dat daar hersenen lagen....maar ben net wakker na een vreemde droom, misschien verklaard dat watquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:07 schreef minilot het volgende:
Bij gebrek aan uitgebreide info in de OP: wat vinden jullie de beste Nederlandse webshop voor taartdecoratie-spul? Ik heb voor een aantal projecten volgende maand heel wat benodigdheden (vormponsjes, marsepein, rolfondant, bakvormen, etc) nodig, vandaar.. En ik ben er niet zo in thuis.
Verder, even delen: beste taart ooit!
Zoötropische Tim Burton-taart.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:53 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Pfoe, wat een toeval haha. Ik studeer in Groningen en mijn ouders wonen in Amersfoort. En ja ik heb zo'n apparaat. Wanneer moet je precies bezig?
Hoeveel biscuit maak je dan voor hoeveel cakepops? Moet er zo'n 35-40 makenquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:17 schreef Popples het volgende:
Ik maak de cakepops van biscuit.
Volgende week mag ik weer een taart maken. Mega mindy
hahaha, dan mag jij die makenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:29 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat idee wat op die site genoemd wordt met die marshmallows erin wel een goed idee
Nou, ik houd het in mijn achterhoofd voor de eerstvolgende traktatiequote:
Zag op dr action fanpagina Facebook dat ze silliconen cakepop mallen hebben (nieuw in assortiment)quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:27 schreef kvd het volgende:
[..]![]()
Ik lees hier gewoon overheen![]()
Wat een super lief aanbod ook weer!!!
Maar heb besloten zelf een mal te kopen. Vriendlief weet toch niet wat ik wel en niet heb, dus hij zal er ook niks over zeggen (meestal komt er een zucht en een opmerking als hij weet dat ik wat heb gekocht. Maar heb laatst allerlei dingen gekregen en hij weet echt niet of daar een mal bij zat of niet)
Maar ben wel 'bang' dat ik gewoon moet gaan malen en met een creme ofzo de vormen moet maken. Het moeten legohoofden worden en die zijn nu eenmaal niet mooi rond, maar wat vierkanter.
Zoiets moet het gaan worden
[ afbeelding ]
Van deze website:
http://www.livinglocurto.com/2010/06/lego-cake-pops/
Denk niet dat het met een bolletje gaat lijken op een legohoofd
Opslaan of opschijven of uitprintenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik houd het in mijn achterhoofd voor de eerstvolgende traktatieIn oktober
Ik zag het ook staan, bij de 100 nieuwste. Ga het weekend even inspecteren (als het niet te koud en te wit isquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:32 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Zag op dr action fanpagina Facebook dat ze silliconen cakepop mallen hebben (nieuw in assortiment)
Ik maak ze alleen als ik wat van de taart over heb maar ik denk dat je met 2 kleine biscuitjes toch uit moet komen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Hoeveel biscuit maak je dan voor hoeveel cakepops? Moet er zo'n 35-40 maken
Ik vind die siliconen mallen juist fijn. Weer een extra apparaat dat ergens in een kastje gestald moet worden, zag ik niet zitten... Bovendien vind ik zo'n apparaat nog best duur.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke taart
ik heb met die mallen van action in mijn handen gestaan (niet dat ik ze wil kopen hoor, maar ik wist niet eens dat ze ze hadden en zag ze ineens liggen. ik zou niet weten hoe dat werkt met van die slappe dingen. doe mij dan maar gewoon zo'n balletjesapparaat met een stekker.
maar voor die legohoofdjes kan je toch ook gewoon met een rond koekjesuitstekertje rondjes uit plakjes cake steken in de juiste grootte? (ik roep ook maar wat)
hoe werken die dingen dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 07:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind die siliconen mallen juist fijn. Weer een extra apparaat dat ergens in een kastje gestald moet worden, zag ik niet zitten... Bovendien vind ik zo'n apparaat nog best duur.
Net als een gewone siliconenbakvorm. Je vult de ene helft met beslag en doet de andere helft er bovenop en dan kunnen ze gewoon in de oven.quote:
kijk hier eens:quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:25 schreef Bleie het volgende:
Hai,
Ik werd uit het baktopic hiernaartoe verwezen. Ik wil over twee weken een taart van biscuitdeeg maken, en zoek daar een goed recept voor. Iemand tips?
(Uiteindelijk is het idee om een rood-wit-blauwe taart te maken, met een oranje buitenkant)
Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...quote:Op woensdag 10 april 2013 10:14 schreef Bleie het volgende:
Dank je Lady. Heb nog even zitten googelen, en kom wisselende verhalen tegen over het verwarmen van die eieren. Is dat alleen nodig om ze op kamertemperatuur te brengen? Ik bewaar eieren nl niet in de koelkast, dus op temperatuur zijn ze al.
Oh, nog een vraag: hoe smaakt fondant ongeveer? Het lijkt mij de makkelijkste manier om de taart een oranje buitenkantje te geven (ik neem maar even aan dat er de komende tijd wel oranje fondant te koop is), maar als het marsepeinig smaakt (of anderszins naar amandelen), dan wordt het toch maar botercrème of zo.
wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...
Dat er op de verpakking staat dat ze in de koelkast moeten... Nou weet ik niet hoe snel jij een doosje eieren opmaakt, maar ik zou toch niet van dezelfde houdbaarheid buiten de koelkast uitgaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:49 schreef loecje het volgende:
[..]
wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?
Ik heb ze net bij de ah gehaald uit de koelingquote:Op woensdag 10 april 2013 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn hele theorieën over.Ik heb vroeger ook altijd geleerd dat ze buiten de koelkast horen maar erin schijnt tegenwoordig ook te mogen.
![]()
In de supermarkt staan ze ook niet in het koelvak toch?
Kassa: http://kassa.vara.nl/vraa(...)tail/eieren-bewaren/
Nog eentje: http://www.goeievraag.nl/(...)uiten-koelkast.11780
Even een paar tips:quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:
Goed, heb nog meer zitten googelen, en ben ernstig aan het twijfelen. Volgens mij is het redelijk veel werk... Wat ik volgens mij zou moeten doen:
3 taarten bakken (rood, wit, blauw) (dat moet na elkaar, want zo veel taartvormen heb ik niet, en die ga ik ook niet kopen). Die op elkaar leggen met botercrème ertussen om ze aan elkaar te plakken, en dan een dun laagje botercrème eromheen om het oppervlak een beetje gelijk te maken. En kan dan direct de fondant erover? Of moet er nog een tussenlaag? Ik heb trouwens nog mix voor royal icing liggen, zou ik ook kunnen proberen, maar blijft dat ook aan de zijkant van een taart plakken?
Super, bedankt! Ik ga eens proberen of t me lukt dit weekend een proeftaart te maken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:07 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Even een paar tips:
- De taarten (biscuits) niet te dik maken, zijn ze eerder gaar en als je ze op elkaar gaat leggen word het anders ook wel erg hoog en niet meer te bekleden. Wat ik zou doen is een ruim recept voor 1 biscuit maken in 3 delen verdelen en dan de kleurstof erbij doen.
-Botercreme als tussenlaag tussen de biscuits en de fondant is prima (als je gewoon boter met suiker mengt, geen andere recepten waar vocht bij zit want dan heb je risico dat je fondant smelt).
- Botercreme tussen de biscuits zou ik niet doen, de smaak hiervan is niet echt lekker, en als je alleen een dun laagje doet om te laten plakken heb je het risico dat de taart heel droog wordt. Biscuit is ervoor gemaakt om de taart te vullen met allerlei ander lekkers. Je zou bv op de witte laag waar de rode laag opkomt een rode jam kunnen gebruiken en bij de blauwe laag waar de witte laag op komt, banketbakkersroom met slagroom (zwitserse room). Aan de randen van de biscuit kun je dan een randje botercreme doen als "dijkje" en dan in het midden de lekkerdere vulling.
- Royal Icing blijft wel aan de buitenkant plakken maar vind ik persoonlijk niet lekker als hele laag omdat het heel hard word.
En ja het is wat werk, maar dat hoort bij deze vorm van taart maken voor mij. Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen met bovenstaande tips.
Mijn man vind het ook heerlijk. Ik had laatst een lekkere maar helaas leekt het of die geschift was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Ik vind botercreme juist heerlijk![]()
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken
Ik vind het ook niet vies, maar zoals je al aangeeft met monchou/ranja is het fris. Als je alleen 1 op 1 botercreme gebruikt in een dun laagje om te vullen. Word het snel zwaar en droog.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Ik vind botercreme juist heerlijk![]()
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken
Goed gelukt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk. Dank voor alle hulp!
Buitenkant:
[ afbeelding ]
Binnenkant:
[ afbeelding ]
Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes....quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk. Dank voor alle hulp!
Buitenkant:
[ afbeelding ]
Binnenkant:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
(Wat is dit Quoten een gedoe!)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sebesse op 02-05-2013 17:12:47 ]
even in de magnetron proberen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:50 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes....Ziet er smakelijk uit
Marsepein wat brokkelt en niet meer te kneden is kan je wel weggooien zeker?
Ik dacht dat ik het goed had afgesloten maar ik krijg het niet meer goed
Straks maar nieuwe halen dan
quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:
[ afbeelding ]
Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.
[..]
[..]
[..]
(Wat is dit Quoten een gedoe!)
Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker opdringerig zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 02-05-2013 17:53:42 ]
Zodat de lezeressen die ik graag wil informeren een melding krijgen dat ze een berichtje hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef loecje het volgende:
[..]
waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?
Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...
quoten is daarvoor imo niet bedoeld :S alle vaste lezers lezen het vanzelf wel.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:
[ afbeelding ]
Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.
[..]
[..]
[..]
(Wat is dit Quoten een gedoe!)
Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
Leuk! Laat je me naderhand foto's zien?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt!Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
Zal ik doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Leuk! Laat je me naderhand foto's zien?
niet zo happenquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:39 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig.![]()
Wat maakt het nou uit? Iedereen mag het lezen, maar ik zag deze drie gebruikers bezig met Minnie Mouse, daarom creëerde ik in eerste instantie deze post!![]()
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef Popples het volgende:
[..]
niet zo happen![]()
dank je voor de link. leuk om met de meiden een keer te maken.
Eerst in de magnetron geprobeerd ... dat lukte niet, toen een tijd even met de keukenmachine laten kneden..quote:
he doe effe rustig! denk aan je bloeddrukquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...
quoten is daarvoor imo niet bedoeld :S alle vaste lezers lezen het vanzelf wel.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
he doe effe rustig! denk aan je bloeddruk
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:28 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke link!
daar zitten zeker leuke dingen bij
ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
he doe effe rustig! denk aan je bloeddruk
Dat iemand je quote, en de tekst veranderd om je te schaden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:56 schreef loecje het volgende:
[..]
ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.
volgende maand is mijn zoon jarig en ik wil voor hem een taart gaan maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou botercrème doen.De toefjes blijven dan mooi stevig.
quote:Op maandag 6 mei 2013 08:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
volgende maand is mijn zoon jarig en ik wil voor hem een taart gaan maken.
hij is helemaal gek van minecraft en jij had toch een keer zo'n minecraft taart gemaakt?
hoe had je dat gedaan en zou ik dat ook kunnen?
\quote:Op maandag 6 mei 2013 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er staat een hele uitleg bij: CUL / Taarten en cupcakes decoreren #30
mooi, dan ga ik vast verzinnen op een minder arbeidsintensieve versiequote:Op maandag 6 mei 2013 12:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Bereid je voor op veel, heeeeeel veel werk lady-wrb. Ik word alweer moe als ik naar die taart kijk!Maar moeilijk is het niet.
ik kan het biscuit toch al van tevoren maken?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Dan zou ik de taart ook van lekkere chocoladebiscuitdeeg maken lady-wrb! Wordt het helemaal een chocoladebom, mjam. En ik had als bijtaartje een kleine creeper gemaakt met maar 1 kleur groen ipv al die verschillende kleuren die ik ook nog eens precies volgens het officiële plaatje had gepuzzeld. Scheelt ook weer een hoop tijd.
Jazeker! In plastic folie ingepakt in de vriezer en eruit halen zodra je 'm nodig hebt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik kan het biscuit toch al van tevoren maken?
mooi, ik heb nog nooit geprobeerd om biscuit te bakkenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Jazeker! In plastic folie ingepakt in de vriezer en eruit halen zodra je 'm nodig hebt.
Als je hem afgedekt in de koelkast bewaart, kun je hem zéker 3 dagen later nog opeten. Botercrème blijft in de koelkast een week goed.quote:Op donderdag 9 mei 2013 08:01 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe lang van tevoren kan ik de taart met botercreme decoreren?
wauw. .. Gewoon wauwquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een drukke maand in april. Het begon allemaal op 9 april met een bruidstaart, gevolgd op 13 april door bijpassende cupcakes voor het feest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna op 20 april een last minute verzoekje voor een Mario en Luigi taart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En op 27 april een klein taartje als extra cadeautje voor de dochter van een vriendin, ze kreeg een krijtbord voor haar verjaardag. Moest helaas op 26 april nog een paper inleveren voor m'n RC opleiding waardoor ik niet meer tijd had voor een taartje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
De oneffen kleur heb ik gekregen door verschillende kleurtjes bij elkaar te doen en dan niet helemaal door te kneden, kan ook door kleurstof niet helemaal door te kneden. Is dus eigenlijk makkelijker dan egaal krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:46 schreef Tinuviel het volgende:
De teddybear moet bruin zijn, niet de hele taart. Ik heb geen bruine kleurstof, dus was mijn eerste idee om marsepein of fondant te kleuren met cacaopoeder. Met gesmolten chocolade kan misschien ook. Bij het fondant vind ik het lastig inschatten, wantdat heb ik nog nooit gedaan.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Troel het volgende:
Als je het bruin wilt maken, zou ik voor chocoladeganache ofzo gaan. Cacaopoeder toevoegen aan marsepein of fondant zou ik niet snel doen.
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekkerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[..]
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ok, dat is een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekker
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik zal kijken of het lukt om vanavond de foto te posten. Al vind ik de decoratie en ook de cake niet een van mijn mooiste creaties.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ja, dat zijn chocoladestiftenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een leuke cupcakes Eva. Heb je dat zwart met stiften getekend?
Wauw!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooiiiiiiiiiiiiiiquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei, het witte is fondant. Blauw is grotendeels marsepein, maar ik ben begonnen met een reststukje blauw, dus dat kan fondant of marsepein geweest zijn.quote:
Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb ze ook, ik haal ze bij de leukste taartenshop
kom je een keer bij mij lenenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:13 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.
Ik kwam er trouwens net achter dat Jumbo supermarkt bij ons in de buurt superveel aanbod verschillende kleuren fondant heeft, had ik nog niet gezien.
bij mij was het een groot succesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:30 schreef Etcetera het volgende:
Mascarpone appeltaart staat in de oven, ik ben heel benieuwd
Als je niet te ver weg woont graagquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kom je een keer bij mij lenen
ik heb niet zo'n overweldigend aanbod
zaanstreek is toch wel te doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Als je niet te ver weg woont graag. Ik was vandaag bij de Bijenkorf, daar hadden ze alleen maar dieren en letters.
deeg te dun, taartrand is gescheurdquote:
hoe kan dat nou? wat zonde. had je m niet goed af laten koelen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef Etcetera het volgende:
[..]
deeg te dun, taartrand is gescheurdnog niet geproefd, ik wacht tot mijn vriend thuis is
ik had 26 cm en ik had nog deeg over. ik ga volgende keer 28 cm dia proberen want ik kon mn appel niet goed kwijtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:28 schreef Etcetera het volgende:
24cm, denk dat ik inderdaad langer had moeten laten afkoelenmaar ruikt wel heerlijk
hoezo? ik bak zelden appeltaart. ik kijk wel veel naar 24 kitchen vooral naar rudolf en leer veel van hoe hij dingen aanpakt. dit keer heb ik het deeg voor de korst zo gedaan als hij een keer voordeed en het lukt inderdaad prima. (plus dat ik nu een pot suiker met vanillestokjes heb, daar had ik anders ook nooit opgekomenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:40 schreef Etcetera het volgende:
Het helpt vast ook niet dat dit mijn allereerste appeltaart washeb wel een paar keer biscuit gemaakt, een keer chocoladetaart, maar nog nooit zoiets. Oh well, volgende keer gaat het beter
dat had ik dus niet. ik twijfelde juist om een stukje te gaan proberen, vanwege die citroenschillen in de korst.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:52 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb het filmpje bij het recept bekeken en ben gewoon aan de slag gegaanongeduldig, slechte eigenschap bij bakken is mijn ervaring.
Ook meteen eerste keer vanillestokje snijden een leegschrapen. Is echt heel niet-boeiend maar ik vind het tof dat ik dat gewoon doe
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een prachtige taarten weer!!
Ik kwam even onze bruidstaart showen! Zelf gemaakt, en alleen maar positieve reacties op gehad,
Was een naturel bisquit, gevuld met bananenbavarois..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha nee hoor, juist leuk om terug te zienquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:52 schreef Tinuviel het volgende:
Naar het voorbeeld van Eva4Eva. Hoop je neemt het me niet kwalijk, dat ik je mooie cupcakes heb nagemaakt:
[ afbeelding ]
Dat is een kant en klare cake topper.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?
Dat is zoals spuuglokje al zegt: Eeen echte taarttopper, Is plastic omhuld met satijn en pareltjes!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:
[.
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?
Bij deze:quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:25 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb vorige week 2 taarten gemaakt. 1 voor mijn verjaardag en 1 voor Radio49 hier op het forum (helaas kan ik die laatste nog niet laten zien want dat is een beetje een verrassing nog dus die houden jullie nog tegoed)
Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:
heb je de 4 niet op zijn kop?
leuk taartje overigens
ik ben lichtelijk leesblind en las 64, wat ik niet kon rijmen bij radio 49quote:Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur.
maar nu ik je toch hier zie... hoeveel kleuren groen had jij gemaakt voor die taart destijds?quote:Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur.
Whoopie piesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:03 schreef lady-wrb het volgende:
heeft iemand een goed recept voor whoopie pies?
(en zelf geprobeerd en goedgekeurd)
die wil ik al heel lang maken.
Soppen? In thee ofzo? Of wat vers fruit ofzo erop, dat er wat vocht intrekt?quote:Op maandag 27 mei 2013 16:16 schreef lady-wrb het volgende:
toevallig had ik van het weekend een recept uit een boekje geprobeerd, dit moest een kwartier de oven in op 180 graden en vervolgens had ik perfecte sjoelschijven(knetterhard en droog)
ik heb ondertussen diverse andere recepten doorgespit en daar blijkt de baktijd net als hierboven een stuk korter, dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen.
wel zonde van die whoopies die ik nu met hamer en beitel naar binnen moet krijgen. de smaak is niet verkeerd alleen gortdroog en hard
Als ik het me goed herinner 13 kleuren groen.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar nu ik je toch hier zie... hoeveel kleuren groen had jij gemaakt voor die taart destijds?
woooohquote:Op maandag 27 mei 2013 16:53 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner 13 kleuren groen.
klinkt meer macro biotisch vind ikquote:Op maandag 27 mei 2013 18:26 schreef Troel het volgende:
13 kleuren groen. Klinkt toch op zijn minst als een soort porno-kookboek
Van Food naar stoffen of andersom?quote:Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.
[ afbeelding ]
Vandaag een workshop van Wendy Schlagwein gehad!
[ afbeelding ]
Inderdaad van food naar stoffenquote:
Mijn tweede thuisquote:Op maandag 27 mei 2013 21:30 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Inderdaad van food naar stoffenHet is overgekomen
Ik vond de vier sowieso raarquote:Op maandag 27 mei 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:
heb je de 4 niet op zijn kop?
leuk taartje overigens
o maar dat is het belangrijkste toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:46 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik vond de vier sowieso raarHoe ik em ook deed.
Belangrijkste: hij was lekker
Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:
Die Bumba taart is ook gaaf.
Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Ja ik vind hem best perfect overkomen. Wellicht is niet alles perfect symmetrisch en even groot, maar als dat niet zo is, is het iig niet erg te zien.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:32 schreef calastra het volgende:
[..]
Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje.
Dank je voor het compliment, maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch vaak verre van perfect vind. Maar dat zal altijd wel zo blijven. Ik ben een perfectionist en heel precies, ik denk dat dat bij taarten zeker wel helpt. Net als Calastra ben ik ook al van kinds af aan bezig met koken en bakken van normale taarten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:
Die Bumba taart is ook gaaf.
Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Ja klopt, dat gaat prima!quote:Op zondag 2 juni 2013 08:53 schreef mikoxx het volgende:
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
Wow, zou je mij het recept en de bereiding hiervan willen verklappen? Zou de topper zijn voor mijn schoonpa's verjaardag. Alleen nog even bedenken wat ik in plaats van cocos doe.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]
Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Afkoelen gewoon op de aanrecht. En dan na een paar uur of de volgende dag vullen en decoreren.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:47 schreef mikoxx het volgende:
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?
Ik zet 'm meteen uit de oven op z'n kop, dan wordt de onderkant ook plat, en vaak snij ik 'm er dan nog af.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
Hoe heb je het gemaakt? Even denken wat ik in plaats van cocos kan nemen, maar wel met hetzelfde effect?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]
Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Oven dichtlaten tot de baktijd klaar is, tenzij je door het raampje denkt te zien dattie verbrandt. Ik zet dan de oven uit en de deur op een kier en laat de biscuit afkoelen. Daarna zou ik hem luchtdicht in een doos doen en dan op een donkere plek bewaren. Koelkast alleen als je hem al gevuld hebt met iets wat bederfelijk in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:07 schreef mikoxx het volgende:
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
Als je gaat bekleden met marsepein of fondant, zorg er dan voor dat de vulling niet tussen je lagen taart uitkomt. Dat kun je voorkomen door een randje botercreme langs de randen te spuiten. Marsepein en fondant smelten namelijk als ze in aanraking komen met de vulling.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:26 schreef mikoxx het volgende:
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
Waaauwquote:Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.
[ afbeelding ]
Vandaag een workshop van Wendy Schlagwein gehad!
[ afbeelding ]
Taart in een taartdoos met daarom dichte plastic zak. Bij het ontdooien (24 uur van te voren!) de plastic zak verwijderen maar de taart in de dichte taartdoos laten en in de koelkast rustig laten ontdooien. Het kan zijn dat de taart iets gaat "zweten"maar dat komt vanzelf goed. Eventueel vocht zal vanzelf weggaan, eventueel kan je de taart een half uur voor het opdienen op een koele plek zetten buiten de koelkast met de doos open. Maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Je moet wel opletten of je vulling geschikt is om in te vriezen. Maar jam, botercreme, ganache, (funcakes) bavaroise, banketbakkersroom, en luchtige toetje van Mona gaan (bij mij) in ieder geval goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef mikoxx het volgende:
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:47 schreef Gits het volgende:
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?
verpakking weggegooidquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
[ afbeelding ]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferdquote:Op zondag 9 juni 2013 16:18 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
Hmmz vaak is plakken bij het werken met kleurstof een teken dat er teveel kleurstof in zit, vreemd dat je dat in de kleur idd niet terug ziet!quote:Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd. Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Heb je geen roller gebruikt?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd. Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Was de taart compleet luchtdicht verpakt? Heeft ie scheef in de vriezer gestaan?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef mikoxx het volgende:
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:58 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..quote:Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef laziness het volgende:
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..
Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
Ik ken die van de toko niet, kwam per toeval uit op americolor omdat ik een aparte kleur moest hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Dank je! Vond t inderdaad soms ook wel lastig, vooral de oortjes, en neusje en oogjes moeten op de goede plek, terwijl dat helemaal geen logische plek is. Ben zelf ook wel tevreden over het resultaat.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef calastra het volgende:
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?
Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.
[ afbeelding ]
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
Ik begrijp dat je geen bakvorm heb gebruikt? Ik zou dat in ieder geval aanraden, dan blijven de cupcakes netter. En eventuele oneffenheden kan je oplossen door je cupcakes af te smeren met wat botercreme of een ganache. Daarop gaat dan de marsepein of fondant.quote:Op maandag 10 juni 2013 06:34 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Supertof.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef SV-tje het volgende:
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames, ik moet deze week ongeveer 15 mini cupcakes maken, maar normaal gebruik ik n pak mix en zie wel hoeveel eruit komen... Vind ik in dit geval wat te veel dus wie heeft er een goed recept voor mij? Qua verhoudingen dan...
48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.
Ik heb er 345 in de planning deze week/weekend, 100 voor donderdag en de overige 245 voor maandag. Uit het pak mix dat ik gebruik zouden er 48 moeten komen, maar dat zijn er dus altijd minder, dus voor 100 cupcakes wordt dit 1,5 pak. En invriezen zoals Spuuglokje zegt is ook een goede optie.
48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?
Aah, ik snapte hem al nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:26 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakes
ik heb de verhouding chocola: room aangepast naar 1:1 (lang leve mijn lessen medisch rekenenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik doe altijd 1:1 room en chocola en dat hardt prima uit.
Ik zou er gewoon nog een laag overheen gooien. Dat het daarbinnen nog wat nattig is boeit niet. Natte chocola
maak er gerust 20 vanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:14 schreef Nijna het volgende:
Lady, dat klinkt als chocolade tot de macht 10. Yumm!
ik ga denk ik een kilo afvallen van het schoonmaken, want jemig, werkelijk overal zit dit troepquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben zojuist een pond aangekomen, alleen door dit te lezen
L. en ik hebben zonet getest.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haha ja wil je leren vloeken ga dan met chocolade werken
Maar het is het vast waard
jij houdt je keuken vast schoner dan ik.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
OhhhhHet is dat ik komend weekend geen tijd heb aders zette ik acuut eenzelfde taart op het programma
Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij houdt je keuken vast schoner dan ik.
hoewel ik nu wel doorheb hoe ik een volgende keer de chocolade-explosie binnen de perken kan houden.
het kind is erg tevreden. die wil vanmiddag nog een stuk als hij uit school komt.
gelukkig kan hij het nog hebben.
ik hou me gedeisd anders moeten ze me straks nog rollen.
had ik maar meteen dat recept voor ganache hier gevraagd. wat had me dat een tijd bespaard.
ik heb uuuuuuren gewacht tot die zooi hard zou worden.
onder de laag die ik er gisteravond opdeed en die wel braaf hard werd, zit een nog steeds vloeibare laag
maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer
ja idd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.
Maar even benieuwd...was dit ipv de minecraft taart?
mooi!quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:
Voor mijn vaders verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn broertje zijn 16e verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn schoonmoeder haar 50e verjaardag:
[ afbeelding ]
Ik vries het wel eens in. En dan een beetje plat en dan gewoon stukjes afbreken en opeten, lijken dan net ijsjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nog een heleboel chocoladebotercreme over. weggooien of is het in te vriezen?
Wauw!quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:
Voor mijn vaders verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn broertje zijn 16e verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn schoonmoeder haar 50e verjaardag:
[ afbeelding ]
jazeker!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Heb je je eieren wel goed voorverwarmd?
quote:Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Cuppiecake en SV-tje, mooi geworden!
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:
[ afbeelding ]
De bekleding had rood moeten worden, maar de kleurstof besloot anders![]()
.
Gevuld met 2 lagen aardbeienmousseline, erg lekker!
Roze is mooier als rood volgens mij!quote:Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Cuppiecake en SV-tje, mooi geworden!
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:
[ afbeelding ]
De bekleding had rood moeten worden, maar de kleurstof besloot anders![]()
.
Gevuld met 2 lagen aardbeienmousseline, erg lekker!
ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat je misschien zou kunnen doen is de temperatuur wat hoger zetten. Mijn ervaring is dat het per oven nogal verschilt wat de daadwerkelijke temperatuur moet zijn. In mijn vorige oven was hij altijd perfect gaar en in mijn nieuwe oven moet ik er een keukenpapier overheen vouwen want anders brand hij aan.
Is per oven verschillend waar de verwarmingselementen zitten dus dat zou kunnen verklaren waarom de bovenkant zacht blijft. Anders weet ik het ook niet, heb er niet heel veel verstand van, doe altijd maar wat en heb ook al regelmatig een biscuit opnieuw kunnen bakkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?
als ik mijn oven hoger zet verbrand de bovenkant dan niet?
en hoe kan het toch dat de bovenkant zo zacht blijft en niet de onderkant? (wat mij persoonlijk logischer lijkt)
je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:
http://cakesandcupcakesmu(...)rds-capcakes-mumbai/
Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?
Mooie cake Phaidra.
Een ronde biscuit als in een balvorm? Misschien moet je eens op voetbal taart googlen of iets dergelijks, ik ben wel eens zo'n recept tegengekomen maar weet niet meer waar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:
http://cakesandcupcakesmu(...)rds-capcakes-mumbai/
Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?
Mooie cake Phaidra.
Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?
wow dat lijkt me moeilijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.
goed iniatiefquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb woensdag voor donderdag 100 cupcakes met witte chocoladetoef gemaakt, banketbakkersroom voor de tweede ronde van maandag/dinsdag staat klaar. Morgen nog 155 cupcakes bakken.
Is een actie van Changing Diabetes om diabetes onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers. Hiervoor zijn we donderdag (en wordt er maandag en dinsdag) met een suikerbus langs uitgeverijen gegaan om de mensen daar te laten ervaren en beleven hoe het is om diabetes te hebben. Dit ter ere van de 90e verjaardag van Insuline en NovoNordisk.
Mensen mochten hun bloedglucosewaarde laten meten en aan de hand van de hoeveelheid koolhydraten zichzelf injecteren met een zoutoplossing.
Een deel van de 100 cupcakes
[ afbeelding ]
De suikerbus
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |