abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:16:13 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_124239822
cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En voor de rest, kijk in het oude topic :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:16:42 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_124239828
Zo, weer een topic vol!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_124327195
Dan begin ik in het nieuwe topic maar met een vraag...

Volgende maand is mijn neefje jarig. Op mijn verjaardag heb ik allemaal bakspullen gekregen inclusief allerlei dingen voor cakepops. Met daarna de vraag....'kvd, als ik jarig ben, kom je dan een dag van tevoren bij me en zullen we dan cakepops gaan maken als tractatie?'
En als tante van het meest leukste neefje die ik heb (ik heb er maar 1 ;) ) zei ik natuurlijk ja, denkende dat het wel over zou waaien.
Niet dus...ik moet die kant op en samen gaan we wat moois maken (hoop ik). Waarschijnlijk worden het legohoofdjes, ikzelf hoop nog op ijsjes.

Maar goed, ik moet het echt met een cake gaan maken, heb geen cakepop-apparaat en ga die hier ook niet voor aanschaffen. Dus moet het met een cake gaan maken.
Wat is beter, een eigen cake bakken (op dinsdag bakken, woensdag cakepops maken, donderdag tracteren)? Of 1 uit de winkel? En hoeveel cake heb je ongeveer nodig? Begreep dat we voor zo'n 35 tot 40 kids moeten maken.

En heeft pipoos gekeurde smeltchocola en eetbare pennen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:04:26 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124327459
Ik zou het met een cake uit de winkel maken.
En van te voren alvast eens uitproberen, ik heb ze zelf een paar keer gemaakt en ze zijn bijna alle keren mislukt (nog tijdens het drogen van hun stokje gevallen met als gevolg dat de hele koelkast onder de chocolade en versiering zat).
KuikenGuppy
  FOK!fossiel donderdag 21 maart 2013 @ 11:07:20 #5
1455 Keroppi
kool kikker
pi_124327555
Kun je niet zo'n machine van iemand lenen? Want ik heb het op de 'traditionele' manier een keer geprobeerd en net als Burdie mislukte het. De cakepops waren zo zwaar dat ze van het stokje vielen (eigenlijk meer er doorheen zakken) en ik vond het oneetbaar zoet...

Met zo'n machine maak je gewoon bolvormige cakejes, lichter en lekkerder. En aangezien die cakepopmachines tegenwoordig zelfs in de supermarkt te krijgen zijn is er wel iemand in je omgeving die er eentje te leen heeft?
Chick on a mission
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 11:11:18 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124327694
waar woon je kvd? ik heb er een en die mag je best lenen
pi_124328183
Hahaha, ik zie ineens allemaal voordelen in de 'ijsjes' die ik zou willen maken...dis kunnen niet van stokjes vallen aangezien ze in een mini-hoorntje zitten O-)

Van iemand uit mijn omgeving een apparaat lenen wordt lastig, ik heb geen 'bakkers' in mijn omgeving. Misschien toch maar eens gaan nadenken over een mal of een maker (of mijn zus even de tip geven over het lenen of aanchaffen daarvan ;) )

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
waar woon je kvd? ik heb er een en die mag je best lenen
Een super lief aanbod, maar ik heb het idee dat we niet echt bij elkaar in de buurt wonen
(ik Groningen, moet in een dorpje naast Amersfoort aan de knutsel)
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 14:26:33 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124334052
haha ik ben zaterdag in groningen geweest (stripmuseum) had je ff eerder moeten zeggen!
helaas voor jou zit ik normaal in noord-holland.

blokker heeft cakepopmallen in de aanbieding. zit daar niks voor je bij?
pi_124334200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:26 schreef lady-wrb het volgende:
haha ik ben zaterdag in groningen geweest (stripmuseum) had je ff eerder moeten zeggen!
helaas voor jou zit ik normaal in noord-holland.

blokker heeft cakepopmallen in de aanbieding. zit daar niks voor je bij?
even op en neer naar het stripmuseum? Was het leuk? Ben er nog nooit geweest....

En dank je voor de tip, ik ga deze week maar eens naar blokker toe, lijkt me toch wel handig.
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 14:40:54 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124334559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:30 schreef kvd het volgende:

[..]

even op en neer naar het stripmuseum? Was het leuk? Ben er nog nooit geweest....

En dank je voor de tip, ik ga deze week maar eens naar blokker toe, lijkt me toch wel handig.
nou nee niet even op en neer. mijn zoon en ik hadden een moeder/zoondagje gepland en we zijn met zo'n dagtochttreinkaartje van de blokker van zaanstad richting franeker getreind (eise eisingaplanetarium bezocht) en toen met de trein door naar groningen (waar we al eens met zo'n dagtochtkaart geweest waren, maar toen waren we te laat voor het stripmuseum) ik vond het niet zo. mijn genre strips hing er nou net niet. maar vele andere wel. mijn zoon vond het leuk iig
pi_124340873
Heb t ook eens zelf van cake gemaakt.vond ze niet te eten en te zwaar.

Bij action cakepop apparaat voor tientje
pi_124343119
Ik maak de cakepops van biscuit.

Volgende week mag ik weer een taart maken. Mega mindy :X
mama van 3 kids!
pi_124347078
Bij Jumbo hadden ze laatst ook weer die cakepop mallen kvd...
Fake it till you make it...
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:17:13 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_124348205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:17 schreef Popples het volgende:

Daar maak je vast iets moois van! :Y Ik maak volgende week een Minnie Mouse taart voor mijn nichtje. :)
pi_124349459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:17 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Daar maak je vast iets moois van! :Y Ik maak volgende week een Minnie Mouse taart voor mijn nichtje. :)
Dat hoop ik want in december was de hello kitty voor mijn oudste dochter ook een mislukking(vond ik, kind was blij). De fondant(funcakes) is echt verschrikkelijk. Eigenlijk moet ik morgen gaan bestellen.

Welk fondant gebruik jij Spuuglokje?
mama van 3 kids!
pi_124350476
Popples, kind blij is het belangrijkste toch... :* Succes!!!
pi_124353184
quote:
Een super lief aanbod, maar ik heb het idee dat we niet echt bij elkaar in de buurt wonen
(ik Groningen, moet in een dorpje naast Amersfoort aan de knutsel)
Pfoe, wat een toeval haha. Ik studeer in Groningen en mijn ouders wonen in Amersfoort. En ja ik heb zo'n apparaat. Wanneer moet je precies bezig?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:31:16 #18
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_124364102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:41 schreef Popples het volgende:

[..]

Dat hoop ik want in december was de hello kitty voor mijn oudste dochter ook een mislukking(vond ik, kind was blij). De fondant(funcakes) is echt verschrikkelijk. Eigenlijk moet ik morgen gaan bestellen.

Welk fondant gebruik jij Spuuglokje?
Ik gebruik altijd fondant van Funcakes! :D

Maar het liefst gebruik ik marsepein hoor. Alleen als mensen om fondant vragen, doe ik dat. Zoals bij die Barbapapa-opdracht.
pi_124364342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:31 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd fondant van Funcakes! :D

Maar het liefst gebruik ik marsepein hoor. Alleen als mensen om fondant vragen, doe ik dat. Zoals bij die Barbapapa-opdracht.
Echt? Die kun je maar echt 1 keer kneden en hij valt uit elkaar(bij mij) en kleuren is helemaal een ramp. Maar ik ben ook niet zo ervaren als jou, dus onkunde ;)
Ik had eerst altijd andere maar die werd niet zo zacht.
mama van 3 kids!
pi_124364702
Misschien te warme handen popples? Maar dan lijkt het me eerder plakkerig dan brokkelig... Ik ben ook maar een noob qua fondant e.d. ;)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:42:18 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_124365267
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:49 schreef Popples het volgende:

[..]

Echt? Die kun je maar echt 1 keer kneden en hij valt uit elkaar(bij mij) en kleuren is helemaal een ramp. Maar ik ben ook niet zo ervaren als jou, dus onkunde ;)
Ik had eerst altijd andere maar die werd niet zo zacht.
Nooit dat probleem met funcakes hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124365299
Ik heb nooit problemen met fondant van de Hema. Rolt goed uit, laat zich goed kleuren en werkt prettig. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124365314
Zou kunnen Nijna maar echt ik rol het uit en kneed niet eens alleen met oppakken en over de taart heen leggen pak ik het op en scheurt het.

Ben ik dan echt de enige? Achja ik ben ook de enige die de water hier niet te drinken vind. Zal wel raar zijn :P
mama van 3 kids!
pi_124365855
Bij gebrek aan uitgebreide info in de OP: wat vinden jullie de beste Nederlandse webshop voor taartdecoratie-spul? Ik heb voor een aantal projecten volgende maand heel wat benodigdheden (vormponsjes, marsepein, rolfondant, bakvormen, etc) nodig, vandaar.. En ik ben er niet zo in thuis. :)

Verder, even delen: beste taart ooit!

Zoötropische Tim Burton-taart. O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:09:04 #25
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_124365884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef Popples het volgende:
Zou kunnen Nijna maar echt ik rol het uit en kneed niet eens alleen met oppakken en over de taart heen leggen pak ik het op en scheurt het.

Ben ik dan echt de enige? Achja ik ben ook de enige die de water hier niet te drinken vind. Zal wel raar zijn :P
Hoi Popples,
Nu je zegt dat je fondant scheurt bij het oppakken herken ik het wel. Toen je zei dat het uit elkaar viel niet. Funcakes fondant is inderdaad vrij zacht. Wat mij helpt is het niet te dun uitrollen; of er een klein beetje marsepein doorheen. Het kleuren van Fondant is lastiger, maar dat is bij alle fondant. Over het algemeen blijven de kleurtjes wat lichter. Ook hier helpt het om het te mixen met een klein beetje marsepein.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_124366200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:44 schreef Popples het volgende:
Achja ik ben ook de enige die de water hier niet te drinken vind. Zal wel raar zijn :P
lust ik ook niet hoor! Alleen met ranja ofzo erin ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:07 schreef minilot het volgende:
Bij gebrek aan uitgebreide info in de OP: wat vinden jullie de beste Nederlandse webshop voor taartdecoratie-spul? Ik heb voor een aantal projecten volgende maand heel wat benodigdheden (vormponsjes, marsepein, rolfondant, bakvormen, etc) nodig, vandaar.. En ik ben er niet zo in thuis. :)

Verder, even delen: beste taart ooit!

Zoötropische Tim Burton-taart. O+
Ik dacht dus dat daar hersenen lagen....maar ben net wakker na een vreemde droom, misschien verklaard dat wat ;)
pi_124369209
SV-tje Ik haalde eerder fondant bij de bakwinkel en die kon ik echt heel goed kleuren en verwerken. Die scheurde ook niet zo snel. Ik heb gewoon geen tijd om even 100 km te gaan rijden.
ik zal eens een foto zoeken van de taarten die ik voor mijn moeder in januari gemaakt heb. Echt een grote mislukking.

Ik weet niet of het goed te zien is:

kvd iedereen die hier komt verklaart mij voor gek met het water wat hier uit de kraan komt. Zit een raar smaakje aan maar echt niemand deelt mijn mening :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Popples op 22-03-2013 12:21:42 ]
mama van 3 kids!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:49:39 #28
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_124370334
Popples, ik weet niet waar je woont, maar ik vond het water in Arnhem ook altijd raar smaken, t.o.v. het water dat ik in Groningen gewend ben. Volgens mij ligt het aan de waterhardheid.
pi_124372861
Hier in Limburg is het hard water Spuuglokje maar bij mijn ouders(30 km verderop) smaakt hij toch anders dan waar we nu wonen. We zijn in de zomer verhuisd (7km verder) maar toch proef ik het verschil in water. Iedereen verklaart mij voor gek. achja genoeg redenen om lekker verse thee te drinken. ;)
mama van 3 kids!
pi_124386327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:53 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Pfoe, wat een toeval haha. Ik studeer in Groningen en mijn ouders wonen in Amersfoort. En ja ik heb zo'n apparaat. Wanneer moet je precies bezig?
:o
Ik lees hier gewoon overheen :@

Wat een super lief aanbod ook weer!!!
Maar heb besloten zelf een mal te kopen. Vriendlief weet toch niet wat ik wel en niet heb, dus hij zal er ook niks over zeggen (meestal komt er een zucht en een opmerking als hij weet dat ik wat heb gekocht. Maar heb laatst allerlei dingen gekregen en hij weet echt niet of daar een mal bij zat of niet ;) )

Maar ben wel 'bang' dat ik gewoon moet gaan malen en met een creme ofzo de vormen moet maken. Het moeten legohoofden worden en die zijn nu eenmaal niet mooi rond, maar wat vierkanter.
Zoiets moet het gaan worden

Van deze website:
http://www.livinglocurto.com/2010/06/lego-cake-pops/

Denk niet dat het met een bolletje gaat lijken op een legohoofd
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:29:00 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_124386387
Ik vind dat idee wat op die site genoemd wordt met die marshmallows erin wel een goed idee :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124386395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:17 schreef Popples het volgende:

Hoeveel biscuit maak je dan voor hoeveel cakepops? Moet er zo'n 35-40 maken
pi_124386478
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:29 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat idee wat op die site genoemd wordt met die marshmallows erin wel een goed idee :D
hahaha, dan mag jij die maken ;)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:31:15 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_124386499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:30 schreef kvd het volgende:

[..]

hahaha, dan mag jij die maken ;)
Nou, ik houd het in mijn achterhoofd voor de eerstvolgende traktatie :P In oktober :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124386543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:27 schreef kvd het volgende:

[..]

:o
Ik lees hier gewoon overheen :@

Wat een super lief aanbod ook weer!!!
Maar heb besloten zelf een mal te kopen. Vriendlief weet toch niet wat ik wel en niet heb, dus hij zal er ook niks over zeggen (meestal komt er een zucht en een opmerking als hij weet dat ik wat heb gekocht. Maar heb laatst allerlei dingen gekregen en hij weet echt niet of daar een mal bij zat of niet ;) )

Maar ben wel 'bang' dat ik gewoon moet gaan malen en met een creme ofzo de vormen moet maken. Het moeten legohoofden worden en die zijn nu eenmaal niet mooi rond, maar wat vierkanter.
Zoiets moet het gaan worden
[ afbeelding ]
Van deze website:
http://www.livinglocurto.com/2010/06/lego-cake-pops/

Denk niet dat het met een bolletje gaat lijken op een legohoofd
Zag op dr action fanpagina Facebook dat ze silliconen cakepop mallen hebben (nieuw in assortiment)
pi_124386582
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, ik houd het in mijn achterhoofd voor de eerstvolgende traktatie :P In oktober :)
Opslaan of opschijven of uitprinten ;)

Tenminste, dat is wat ik dan doe
pi_124386667
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:32 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Zag op dr action fanpagina Facebook dat ze silliconen cakepop mallen hebben (nieuw in assortiment)
Ik zag het ook staan, bij de 100 nieuwste. Ga het weekend even inspecteren (als het niet te koud en te wit is ;), vond die van de blokker er ook goed uitzien
pi_124389206
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:29 schreef kvd het volgende:

[..]

Hoeveel biscuit maak je dan voor hoeveel cakepops? Moet er zo'n 35-40 maken
Ik maak ze alleen als ik wat van de taart over heb maar ik denk dat je met 2 kleine biscuitjes toch uit moet komen.
mama van 3 kids!
pi_124432882
Deze van de week samen gemaakt met de moeder van m´n oppaskindje voor dat oppaskindje dus.

Is de tweede taart die ik ooit versierd heb.

My salvation lies in your love..
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 20:11:02 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124455688
wat een leuke taart O+

ik heb met die mallen van action in mijn handen gestaan (niet dat ik ze wil kopen hoor, maar ik wist niet eens dat ze ze hadden en zag ze ineens liggen. ik zou niet weten hoe dat werkt met van die slappe dingen. doe mij dan maar gewoon zo'n balletjesapparaat met een stekker.

maar voor die legohoofdjes kan je toch ook gewoon met een rond koekjesuitstekertje rondjes uit plakjes cake steken in de juiste grootte? (ik roep ook maar wat)
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:15:19 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_124623018
Wat een lief huisje BananaPancake. En dat paadje van hartjes is ook schattig zeg. O+

Mijn Minnie Mouse stapeltaart is af!

Popples, hoe is het met jouw Mega Mindy taart? Is ie al af?
  † In Memoriam † donderdag 28 maart 2013 @ 21:18:38 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124623202
o wat istie weer mooi spuuglokje :Y
hoe heb je die minnie mouse gemaakt? toch niet met een puzzelplaatje?
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:23:10 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_124623487
Jazeker, dat is een puzzelplaatje. :Y De wimpers, mondhoekjes, lijntjes van de strik en randjes om het gezicht en oogjes is met eetbare stift, de rest is marsepein.
pi_124627888
_O_ wow spuug _O_

Ik moet de taart nog bakken :D Ik ben heel flauw geweest want ik heb plaatjes opgehaald bij iemand :@ Kan niet anders met mijn handen maar dametje was al blij toen ze de plaatjes zag O+
mama van 3 kids!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 07:56:29 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_124635023
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke taart O+

ik heb met die mallen van action in mijn handen gestaan (niet dat ik ze wil kopen hoor, maar ik wist niet eens dat ze ze hadden en zag ze ineens liggen. ik zou niet weten hoe dat werkt met van die slappe dingen. doe mij dan maar gewoon zo'n balletjesapparaat met een stekker.

maar voor die legohoofdjes kan je toch ook gewoon met een rond koekjesuitstekertje rondjes uit plakjes cake steken in de juiste grootte? (ik roep ook maar wat)
Ik vind die siliconen mallen juist fijn. Weer een extra apparaat dat ergens in een kastje gestald moet worden, zag ik niet zitten... Bovendien vind ik zo'n apparaat nog best duur.
  † In Memoriam † vrijdag 29 maart 2013 @ 08:21:12 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_124635278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 07:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind die siliconen mallen juist fijn. Weer een extra apparaat dat ergens in een kastje gestald moet worden, zag ik niet zitten... Bovendien vind ik zo'n apparaat nog best duur.
hoe werken die dingen dan?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:35:57 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_124635490
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:21 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe werken die dingen dan?
Net als een gewone siliconenbakvorm. Je vult de ene helft met beslag en doet de andere helft er bovenop en dan kunnen ze gewoon in de oven.

Zie voor details deze omschrijving.
pi_125083063
Hai,

Ik werd uit het baktopic hiernaartoe verwezen. Ik wil over twee weken een taart van biscuitdeeg maken, en zoek daar een goed recept voor. Iemand tips?

(Uiteindelijk is het idee om een rood-wit-blauwe taart te maken, met een oranje buitenkant)
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 07:58:15 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125101656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:25 schreef Bleie het volgende:
Hai,

Ik werd uit het baktopic hiernaartoe verwezen. Ik wil over twee weken een taart van biscuitdeeg maken, en zoek daar een goed recept voor. Iemand tips?

(Uiteindelijk is het idee om een rood-wit-blauwe taart te maken, met een oranje buitenkant)
kijk hier eens:
CUL / Taarten en cupcakes decoreren #33
vanaf post nr 16
kan je daar wat mee?
pi_125104279
Dank je Lady. Heb nog even zitten googelen, en kom wisselende verhalen tegen over het verwarmen van die eieren. Is dat alleen nodig om ze op kamertemperatuur te brengen? Ik bewaar eieren nl niet in de koelkast, dus op temperatuur zijn ze al.

Oh, nog een vraag: hoe smaakt fondant ongeveer? Het lijkt mij de makkelijkste manier om de taart een oranje buitenkantje te geven (ik neem maar even aan dat er de komende tijd wel oranje fondant te koop is :P ), maar als het marsepeinig smaakt (of anderszins naar amandelen), dan wordt het toch maar botercrème of zo.
  woensdag 10 april 2013 @ 11:43:27 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125106928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:14 schreef Bleie het volgende:
Dank je Lady. Heb nog even zitten googelen, en kom wisselende verhalen tegen over het verwarmen van die eieren. Is dat alleen nodig om ze op kamertemperatuur te brengen? Ik bewaar eieren nl niet in de koelkast, dus op temperatuur zijn ze al.

Oh, nog een vraag: hoe smaakt fondant ongeveer? Het lijkt mij de makkelijkste manier om de taart een oranje buitenkantje te geven (ik neem maar even aan dat er de komende tijd wel oranje fondant te koop is :P ), maar als het marsepeinig smaakt (of anderszins naar amandelen), dan wordt het toch maar botercrème of zo.
Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...
pi_125107114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...
wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?
  woensdag 10 april 2013 @ 11:59:26 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125107396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 11:49 schreef loecje het volgende:

[..]

wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?
Dat er op de verpakking staat dat ze in de koelkast moeten... Nou weet ik niet hoe snel jij een doosje eieren opmaakt, maar ik zou toch niet van dezelfde houdbaarheid buiten de koelkast uitgaan.
pi_125107991
Ze zijn hier meestal ruim voor de datum op, maar ook als ze er wel dichtbij zitten, eten we ze gewoon op. Nog nooit problemen mee gehad.
pi_125108062
op mijn doosje staat koel en donker (en droog) bewaren. mijn gangkast is koel en donker.
kelder zou wellicht nog iets beter zijn. maar staat nergens op het doosje dat ze in de koelkast moeten.

in de koelkast wordt de houdbaarheid wel verlengt. buiten de koelkast zo uit mn hoofd 3weken en in de koelkast 5 weken. ik weet niet hoe snel jij een doosje eieren opmaakt maar bij mij is een doosje binnen 2 week echt al wel leeg.
en als ik het niet vertrouw is er nog de test met een glas water. (zinken=goed, drijven=bedorven)

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 10-04-2013 12:48:46 ]
  woensdag 10 april 2013 @ 12:32:48 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125108254
Er zijn hele theorieën over. :Y Ik heb vroeger ook altijd geleerd dat ze buiten de koelkast horen maar erin schijnt tegenwoordig ook te mogen. :')
In de supermarkt staan ze ook niet in het koelvak toch?

Kassa: http://kassa.vara.nl/vraa(...)tail/eieren-bewaren/
Nog eentje: http://www.goeievraag.nl/(...)uiten-koelkast.11780
pi_125109022
Maarre, los van die discussie: moet ik m'n eieren nou wel of niet in heet water leggen voor ik ze ga verwerken in een biscuitdeeg?
pi_125109028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn hele theorieën over. :Y Ik heb vroeger ook altijd geleerd dat ze buiten de koelkast horen maar erin schijnt tegenwoordig ook te mogen. :')
In de supermarkt staan ze ook niet in het koelvak toch?

Kassa: http://kassa.vara.nl/vraa(...)tail/eieren-bewaren/
Nog eentje: http://www.goeievraag.nl/(...)uiten-koelkast.11780

Ik heb ze net bij de ah gehaald uit de koeling ;) Waar ik ze haal liggen ze ook nooit in de koeling.

bleie ik doe ze normaal wel maar als jij ze al buiten de koelkast hebt is het niet nodig.
mama van 3 kids!
  woensdag 10 april 2013 @ 14:06:43 #59
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125111258
Het is vooral slecht voor de houdbaarheid van de eieren als ze aan temperatuurschommelingen blootgesteld worden. Bewaren in de koelkastdeur wordt om die reden afgeraden. Als je ze achterin de koelkast legt kan het weer wel. Maar aangezien ik vaak eieren op kamertemperatuur nodig heb, bewaar ik ze erbuiten. :)
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 14:30:38 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125112011
bovendien nemen eieren heel gauw de smaak aan van sterk ruikende etenswaren in de koelkast en in de koelkast.
ik bewaar mijn eieren gewoon op het aanrecht. ik heb er zoveel dat ik er geeneens plaats voor zou hebben in de koelkast. mijn kippen leggen meer dan ik opeet.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2013 @ 14:35:52 #61
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_125196402

Eerste keer dat ik met fondant gewerkt heb en dat ging best wel netjes, vind ik zelf. Alleen de onderkant is wat minder gelukt, ik wilde te snel denk ik :')

De bloemetjes zijn van eetpapier overigens, die heb ik niet zelf gemaakt.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 12 april 2013 @ 16:41:05 #62
91830 MaximusTG
pi_125200769
Haha, jij zit ook op Tweakers :p.
Mooi taartje hoor!
  zaterdag 13 april 2013 @ 08:25:57 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_125225202
Smaak aannemen van andere dingen? Ik heb nu echt enorme salami in mijn koelkast liggen, waarvan ik denk dat het echt wel zijn smaak cq geur aan andere zaken geeft (bijvoorbeeld de kaas). Maar de eieren hadden geen salamismaak :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125226763
Goed, heb nog meer zitten googelen, en ben ernstig aan het twijfelen. Volgens mij is het redelijk veel werk... Wat ik volgens mij zou moeten doen:
3 taarten bakken (rood, wit, blauw) (dat moet na elkaar, want zo veel taartvormen heb ik niet, en die ga ik ook niet kopen). Die op elkaar leggen met botercrème ertussen om ze aan elkaar te plakken, en dan een dun laagje botercrème eromheen om het oppervlak een beetje gelijk te maken. En kan dan direct de fondant erover? Of moet er nog een tussenlaag? Ik heb trouwens nog mix voor royal icing liggen, zou ik ook kunnen proberen, maar blijft dat ook aan de zijkant van een taart plakken?
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:07:55 #65
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_125227807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:
Goed, heb nog meer zitten googelen, en ben ernstig aan het twijfelen. Volgens mij is het redelijk veel werk... Wat ik volgens mij zou moeten doen:
3 taarten bakken (rood, wit, blauw) (dat moet na elkaar, want zo veel taartvormen heb ik niet, en die ga ik ook niet kopen). Die op elkaar leggen met botercrème ertussen om ze aan elkaar te plakken, en dan een dun laagje botercrème eromheen om het oppervlak een beetje gelijk te maken. En kan dan direct de fondant erover? Of moet er nog een tussenlaag? Ik heb trouwens nog mix voor royal icing liggen, zou ik ook kunnen proberen, maar blijft dat ook aan de zijkant van een taart plakken?
Even een paar tips:
- De taarten (biscuits) niet te dik maken, zijn ze eerder gaar en als je ze op elkaar gaat leggen word het anders ook wel erg hoog en niet meer te bekleden. Wat ik zou doen is een ruim recept voor 1 biscuit maken in 3 delen verdelen en dan de kleurstof erbij doen.
-Botercreme als tussenlaag tussen de biscuits en de fondant is prima (als je gewoon boter met suiker mengt, geen andere recepten waar vocht bij zit want dan heb je risico dat je fondant smelt).
- Botercreme tussen de biscuits zou ik niet doen, de smaak hiervan is niet echt lekker, en als je alleen een dun laagje doet om te laten plakken heb je het risico dat de taart heel droog wordt. Biscuit is ervoor gemaakt om de taart te vullen met allerlei ander lekkers. Je zou bv op de witte laag waar de rode laag opkomt een rode jam kunnen gebruiken en bij de blauwe laag waar de witte laag op komt, banketbakkersroom met slagroom (zwitserse room). Aan de randen van de biscuit kun je dan een randje botercreme doen als "dijkje" en dan in het midden de lekkerdere vulling.
- Royal Icing blijft wel aan de buitenkant plakken maar vind ik persoonlijk niet lekker als hele laag omdat het heel hard word.

En ja het is wat werk, maar dat hoort bij deze vorm van taart maken voor mij. Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen met bovenstaande tips.
pi_125229495
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:07 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Even een paar tips:
- De taarten (biscuits) niet te dik maken, zijn ze eerder gaar en als je ze op elkaar gaat leggen word het anders ook wel erg hoog en niet meer te bekleden. Wat ik zou doen is een ruim recept voor 1 biscuit maken in 3 delen verdelen en dan de kleurstof erbij doen.
-Botercreme als tussenlaag tussen de biscuits en de fondant is prima (als je gewoon boter met suiker mengt, geen andere recepten waar vocht bij zit want dan heb je risico dat je fondant smelt).
- Botercreme tussen de biscuits zou ik niet doen, de smaak hiervan is niet echt lekker, en als je alleen een dun laagje doet om te laten plakken heb je het risico dat de taart heel droog wordt. Biscuit is ervoor gemaakt om de taart te vullen met allerlei ander lekkers. Je zou bv op de witte laag waar de rode laag opkomt een rode jam kunnen gebruiken en bij de blauwe laag waar de witte laag op komt, banketbakkersroom met slagroom (zwitserse room). Aan de randen van de biscuit kun je dan een randje botercreme doen als "dijkje" en dan in het midden de lekkerdere vulling.
- Royal Icing blijft wel aan de buitenkant plakken maar vind ik persoonlijk niet lekker als hele laag omdat het heel hard word.

En ja het is wat werk, maar dat hoort bij deze vorm van taart maken voor mij. Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen met bovenstaande tips.
Super, bedankt! Ik ga eens proberen of t me lukt dit weekend een proeftaart te maken.
pi_125229683
Ik vind botercreme juist heerlijk :@
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken ;)
pi_125230274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken ;)
Mijn man vind het ook heerlijk. Ik had laatst een lekkere maar helaas leekt het of die geschift was. :{
Ik heb toen maar snel slagroomtaarten gemaakt.
mama van 3 kids!
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:37:34 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_125230911
Botercreme gaat er hier ook wel in hoor :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:13:52 #70
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_125231874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Ik vind het ook niet vies, maar zoals je al aangeeft met monchou/ranja is het fris. Als je alleen 1 op 1 botercreme gebruikt in een dun laagje om te vullen. Word het snel zwaar en droog.
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:40:14 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125380264
Creatie van mijn vrouw:

Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
censuur :O
pi_125417952
Maar de looks zijn echt goed!
pi_125553797
Jullie hebben hier nog een fotootje van me tegoed van de cake pops die ik samen met mijn neefje heb gemaakt voor zijn verjaardag op school. Ik heb dus braaf niet gedaan wat jullie me van tevoren allemaal zeiden (het oefenen, bescuit maken enzovoort) aangezien ik aardig aan het kwakkelen ben met mijn lichaam. Dus gezellig met ons beidjes als cake pop virgins aan de slag gegaan.
En natuurlijk mislukte het candy melt gedeelte aardig, de ballen werden natuurlijk te zwaar, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ook waren ze niet even groot, dat krijg je als je met 2 personen aan het werk bent. En het is toch zijn traktatie, dus ik wilde er niet te veel over zeggen.

De bedoeling was dat het legohoofdjes zouden worden, maar de eetbare stift deed het niet?!? of...hij deed het wel, maar dan op een paar gezichtjes en toen hield hij ermee op. Dus is hij er toen ook maar mee opgehouden. Hij vond het we goed zo.

Mierzoet natuurlijk, maar een succes in de klas (waar normaal zakjes chips/haribo ed wordt uitgedeeld), zijn klasgenootjes wilden het recept wel hebben. Neefje dus blij en daar gaat het om!

Foto voor de candy melts

Foto waarbij het klaar is en je ook nog wat gezichtjes kan zien

Voor in de toekomst ga ik nog wel een mal kopen, alleen maar om het wat regelmatiger, wat luchtiger en wat minder zoet te krijgen ;)
pi_125945631
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk :) . Dank voor alle hulp!

Buitenkant:

Binnenkant:
pi_125947866
Wauw, geweldig!
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:07:42 #76
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_125952629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk :) . Dank voor alle hulp!

Buitenkant:
[ afbeelding ]

Binnenkant:
[ afbeelding ]
Goed gelukt!
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:04:18 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125955471
Ik vind m leuk! Ook écht rood en blauw! Welke kleurstof heb je gebruikt?
pi_125955910
Dank jullie!

Het merk van de kleurstof weet ik niet meer, ik had het gehaald bij Pipoos. Niet Wilton in elk geval. Het blauw had ik wel iets donkerder verwacht, eigenlijk, maar het rood en oranje waren prima. Ik had trouwens uiteindelijk geen fondant gebruikt, dan vond ik toch wel erg zoet, bij mijn proeftaartje. Dus gekozen voor een icing van poedersuiker, roomkaas en wat boter. Ook wel zoet, maar door de roomkaas had het ook nog wel wat fris.
  † In Memoriam † woensdag 1 mei 2013 @ 23:38:35 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125964946
gave taart bleie!
ik was al benieuwd hoe het met je taart was gegaan :D
pi_125970710
Lekker kleurig, ik vind em er leuk uitzien!!! Echt rood, blauw en oranje!
pi_125974653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:

Buitenkant:
[ afbeelding ]

Binnenkant:
[ afbeelding ]
Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes.... _O_ Ziet er smakelijk uit

Marsepein wat brokkelt en niet meer te kneden is kan je wel weggooien zeker?
Ik dacht dat ik het goed had afgesloten maar ik krijg het niet meer goed -O-
Straks maar nieuwe halen dan

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 11:50:28 ]
pi_125976398
Hallo!

Is hier misschien iemand omgeving Enschede die 4 van zulke taartjes kan maken??

Taartje
Bedankt!! :)
pi_125984771
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:

Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:15 schreef Spuuglokje het volgende:
Jij hebt hier vast interesse in! :)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
Jij -denk ik- ook wel ;o
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:41 schreef Popples het volgende:

Vind jij dit leuk?
(Wat is dit Quoten een gedoe!)

Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebesse op 02-05-2013 17:12:47 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 16:36:45 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125984808
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:50 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes.... _O_ Ziet er smakelijk uit

Marsepein wat brokkelt en niet meer te kneden is kan je wel weggooien zeker?
Ik dacht dat ik het goed had afgesloten maar ik krijg het niet meer goed -O-
Straks maar nieuwe halen dan
even in de magnetron proberen?
pi_125985599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:

[ afbeelding ]

Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.

[..]

[..]

[..]

Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?
lekker opdringerig zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 02-05-2013 17:53:42 ]
pi_125986422
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?
Zodat de lezeressen die ik graag wil informeren een melding krijgen dat ze een berichtje hebben
pi_125987217
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...

quoten is daarvoor imo niet bedoeld :S alle vaste lezers lezen het vanzelf wel.
pi_125987613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...

Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig. -O-

Wat maakt het nou uit? Iedereen mag het lezen, maar ik zag deze drie gebruikers bezig met Minnie Mouse, daarom creëerde ik in eerste instantie deze post! *O* O+
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:43:13 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125987783
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt! ^O^ Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
pi_125987809
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt! ^O^ Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
Leuk! Laat je me naderhand foto's zien? :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:44:36 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125987842
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Leuk! Laat je me naderhand foto's zien? :D
Zal ik doen. :Y
pi_125988171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:44 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Zal ik doen. :Y
*O*
pi_125988172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:39 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig. -O-

Wat maakt het nou uit? Iedereen mag het lezen, maar ik zag deze drie gebruikers bezig met Minnie Mouse, daarom creëerde ik in eerste instantie deze post! *O* O+
niet zo happen ;)

^O^ dank je voor de link. leuk om met de meiden een keer te maken.
mama van 3 kids!
pi_125988218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef Popples het volgende:

[..]

niet zo happen ;)

^O^ dank je voor de link. leuk om met de meiden een keer te maken.
:)
pi_125993345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

even in de magnetron proberen?
Eerst in de magnetron geprobeerd ... dat lukte niet, toen een tijd even met de keukenmachine laten kneden..
De jongens nog een stukje gegeven :D en toen de rest maar wegggegooid
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 22:22:50 #96
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126000431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:

he doe effe rustig! denk aan je bloeddruk ;)
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 22:28:12 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126000800
wat een leuke link!
daar zitten zeker leuke dingen bij :Y
pi_126001803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:28 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke link!
daar zitten zeker leuke dingen bij :Y
:D

Blij te helpen! :)
pi_126002610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.
pi_126012666
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:56 schreef loecje het volgende:

[..]

ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.
Dat iemand je quote, en de tekst veranderd om je te schaden? -O-

Dat was mijn bedoeling helemaal niet, maar dat lees je vast ook wel aan de tekst in de quote's 'VInd jij dit misschien leuk', et cetera. Maar ik snap je principe. -O-

Komt allemaal goed, hoor! :D
pi_126118403
Ik wil volgende week de verjaardagscake voor mijn zoon versieren met een teddybear, die ik met spuitzak wil spuiten en twijfel of ik die met slagroom of botercreme moet maken. Wat denken de ervaren bakkers hier? Botercreme wordt dan ook een primeur, heb ik nog niet eerder gemaakt. Slagroom met versteviger is ook nog een optie zag ik.

Wat zijn dan de verschillen tussen botercreme en slagroom?

Alvast bedankt voor jullie professionele mening.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 6 mei 2013 @ 07:46:02 #102
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126118424
Ik zou botercrème doen. :) De toefjes blijven dan mooi stevig.
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 08:27:03 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126118724
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 07:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou botercrème doen. :) De toefjes blijven dan mooi stevig.
volgende maand is mijn zoon jarig en ik wil voor hem een taart gaan maken.
hij is helemaal gek van minecraft en jij had toch een keer zo'n minecraft taart gemaakt?
hoe had je dat gedaan en zou ik dat ook kunnen? :@
pi_126120359
Ik heb in maart een slagroomtaart gemaakt voor mijn middelste.
Eerst heb ik gevuld en daarna afgesmeerd en aan de zijkant chocolade gedaan. De dag erna heb ik de mega mindy plaatjes en de versiering gespoten. Ik had geen spuitmonden dus niet netjes.

mama van 3 kids!
  maandag 6 mei 2013 @ 10:39:16 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126121032
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:27 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

volgende maand is mijn zoon jarig en ik wil voor hem een taart gaan maken.
hij is helemaal gek van minecraft en jij had toch een keer zo'n minecraft taart gemaakt?
hoe had je dat gedaan en zou ik dat ook kunnen? :@

Er staat een hele uitleg bij: CUL / Taarten en cupcakes decoreren #30
  maandag 6 mei 2013 @ 10:43:12 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126121098
Succes! :o
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 10:56:14 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126121411
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er staat een hele uitleg bij: CUL / Taarten en cupcakes decoreren #30
\

_O_

:o hoe zoek je zoiets nou?
ik wist dat het er was, maar geen idee hoe die zoekfunctie werkt :@
  maandag 6 mei 2013 @ 10:57:34 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126121445
Ik googlede 'Spuuglokje Minecraft FOK' en toen vond ik twee topics, deze en eentje in OUD. ;)

Maar op Spuuglokje minecraft in de FOK-zoek vind je hem ook:
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 11:01:44 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126121541
oke, weer wat geleerd :D
ik ga me vanavond inlezen, ik moet weer terug naar mijn vrijwilligerswerk.
(moest alleen even thuis wat ophalen :@ )
  maandag 6 mei 2013 @ 12:59:42 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126125198
Bereid je voor op veel, heeeeeel veel werk lady-wrb. Ik word alweer moe als ik naar die taart kijk! :D Maar moeilijk is het niet.
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 13:54:35 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126127328
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Bereid je voor op veel, heeeeeel veel werk lady-wrb. Ik word alweer moe als ik naar die taart kijk! :D Maar moeilijk is het niet.
mooi, dan ga ik vast verzinnen op een minder arbeidsintensieve versie :+

was het zo erg? :o

enne.... de aanstaande jarige lust eigenlijk alleen taart als er chocola aan te pas komt, dus de vulling zal iets van chocoladeroom en chocoladepasta moeten worden, is dat ook mogelijk?
  maandag 6 mei 2013 @ 14:12:51 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126128022
Dan zou ik de taart ook van lekkere chocoladebiscuitdeeg maken lady-wrb! Wordt het helemaal een chocoladebom, mjam. En ik had als bijtaartje een kleine creeper gemaakt met maar 1 kleur groen ipv al die verschillende kleuren die ik ook nog eens precies volgens het officiële plaatje had gepuzzeld. Scheelt ook weer een hoop tijd. :)
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2013 @ 08:02:49 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126160854
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Dan zou ik de taart ook van lekkere chocoladebiscuitdeeg maken lady-wrb! Wordt het helemaal een chocoladebom, mjam. En ik had als bijtaartje een kleine creeper gemaakt met maar 1 kleur groen ipv al die verschillende kleuren die ik ook nog eens precies volgens het officiële plaatje had gepuzzeld. Scheelt ook weer een hoop tijd. :)
ik kan het biscuit toch al van tevoren maken?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:04:18 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126160873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik kan het biscuit toch al van tevoren maken?
Jazeker! In plastic folie ingepakt in de vriezer en eruit halen zodra je 'm nodig hebt. :Y
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2013 @ 08:05:15 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126160883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:04 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Jazeker! In plastic folie ingepakt in de vriezer en eruit halen zodra je 'm nodig hebt. :Y
mooi, ik heb nog nooit geprobeerd om biscuit te bakken :@
dan ga ik van de week maar eens oefenen
pi_126251452
Hoe lang van tevoren kan ik de taart met botercreme decoreren?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:16:08 #117
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126254733
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 08:01 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe lang van tevoren kan ik de taart met botercreme decoreren?
Als je hem afgedekt in de koelkast bewaart, kun je hem zéker 3 dagen later nog opeten. Botercrème blijft in de koelkast een week goed.
pi_126256862
Ik heb vorige week 2 taarten gemaakt. 1 voor mijn verjaardag en 1 voor Radio49 hier op het forum (helaas kan ik die laatste nog niet laten zien want dat is een beetje een verrassing nog dus die houden jullie nog tegoed)

Mijn verjaardagstaart kan ik wel even showen.

Biscuit is 2 lagen naturel en 1 laagje chocoladebiscuit
Vulling is hazelnootslagroom en kersenbavarois :9
Afgewerkt met marsepein in diverse kleuren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2013 12:26:59 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:43:04 #119
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126257378
Klinkt heel erg lekker LovelyLady! Mooi ook dat glansje op je taart en de roosjes. O+
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:00:08 #120
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_126272355
Ik had een drukke maand in april. Het begon allemaal op 9 april met een bruidstaart, gevolgd op 13 april door bijpassende cupcakes voor het feest.

Daarna op 20 april een last minute verzoekje voor een Mario en Luigi taart.

En op 27 april een klein taartje als extra cadeautje voor de dochter van een vriendin, ze kreeg een krijtbord voor haar verjaardag. Moest helaas op 26 april nog een paper inleveren voor m'n RC opleiding waardoor ik niet meer tijd had voor een taartje.

donderdag 9 mei 2013 @ 19:06:38 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_126272628
Het zijn weer juweeltjes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126274235
Svtje, wat een prachtige taarten. Ik ben erg onder de indruk van de bruidstaart.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126276677
Nog even mijn resultaat komen showen:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126277504
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een drukke maand in april. Het begon allemaal op 9 april met een bruidstaart, gevolgd op 13 april door bijpassende cupcakes voor het feest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daarna op 20 april een last minute verzoekje voor een Mario en Luigi taart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En op 27 april een klein taartje als extra cadeautje voor de dochter van een vriendin, ze kreeg een krijtbord voor haar verjaardag. Moest helaas op 26 april nog een paper inleveren voor m'n RC opleiding waardoor ik niet meer tijd had voor een taartje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wauw. .. Gewoon wauw :o _O_
pi_126277802
SV, wauw _O_ , gave creaties hoor!

Tinu, speciale gelegenheid of zomaar in de weer geweest? :)
pi_126278018
Nijna, was ter gelegenheid van de 1e verjaardag van mijn kleintje. Ik vond dit een leuk voorjaars thema. Moet alleen een betere cremespuit, wat ik heb werkt niet lekker. Die botercreme is trouwens niet mijn ding, dus moet nog even bedenken wat ik voor het feestje van zondag doe.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126278320
Het is inderdaad lente-achtig met die vlinders :D.
Botercreme, *ril*. Het is nog geen zondag gelukkig ;), misschien hier nog mensen met tips voor je?
pi_126278570
Ik heb nu ook Dr Oetker Amandelspijs gebruikt voor die vlinders, maar dat brokkelde best. Gaat dit beter als ik marsepein gebruik?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126283291
Ik vermoed van wel, maar ik ben niet echt ervaren...
pi_126294581
SVtje: Wow, wat een supermooie taarten!

Tinuviel: mooi geworden! Ik had laatst botercreme met roomkaas gemaakt, dat is wat frisser. En anders slagroom? Voor de versiering fondant gebruiken? Of marsepein inderdaad.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 08:22:51 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_126294626
Ik kan me voorstellen dat amandelspijs niet zo geschikt is voor die vlinders, dat is toch wel echt iets dat als vulling gebruikt wordt :)

Persoonlijk zou ik geen marsepein nemen, maar fondant.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126296786
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.

SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:25:18 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_126300263
Als je het bruin wilt maken, zou ik voor chocoladeganache ofzo gaan. Cacaopoeder toevoegen aan marsepein of fondant zou ik niet snel doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126300992
De teddybear moet bruin zijn, niet de hele taart. Ik heb geen bruine kleurstof, dus was mijn eerste idee om marsepein of fondant te kleuren met cacaopoeder. Met gesmolten chocolade kan misschien ook. Bij het fondant vind ik het lastig inschatten, wantdat heb ik nog nooit gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:53:57 #135
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_126303435
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.

SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:46 schreef Tinuviel het volgende:
De teddybear moet bruin zijn, niet de hele taart. Ik heb geen bruine kleurstof, dus was mijn eerste idee om marsepein of fondant te kleuren met cacaopoeder. Met gesmolten chocolade kan misschien ook. Bij het fondant vind ik het lastig inschatten, wantdat heb ik nog nooit gedaan.
De oneffen kleur heb ik gekregen door verschillende kleurtjes bij elkaar te doen en dan niet helemaal door te kneden, kan ook door kleurstof niet helemaal door te kneden. Is dus eigenlijk makkelijker dan egaal krijgen.
Als je al wel met marsepein gewerkt hebt is het verschil met fondant heel klein. Zeker voor versiering. Om een taart mee te bekleden is wat anders, maar versiering maken met marsepein of met fondant merk je eigenlijk weinig verschil. Buiten dat fondant beter in vorm blijft.
  maandag 13 mei 2013 @ 00:12:47 #136
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_126415535
Yaay ik heb ook eindelijk eens geknutseld! Met cupcakes O+ wat een leuk werk. Was wel tevreden met het resultaat :D Heb met mijn nicht en achternicht cupcakes gemaakt, dus we hebben er per persoon een stuk of 8 versierd. Bij deze de leukste :D

Close up muis

Close-up schaap O+

Edit: schaap zit in eerste foto in folie omdat er kokosschaafsel op zit en moest schaap nog vervoeren.

Sorry voor de grote foto's!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:23:00 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126479380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Troel het volgende:
Als je het bruin wilt maken, zou ik voor chocoladeganache ofzo gaan. Cacaopoeder toevoegen aan marsepein of fondant zou ik niet snel doen.
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen. :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:24:47 #138
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126479463
Wat een leuke cupcakes Eva4Evah!

En SV'tje mooie taarten! Mooie bloemetjes zitten er op de bruidstaart. O+
pi_126481703
Wat een leuke cupcakes Eva. Heb je dat zwart met stiften getekend?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:37:03 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_126483044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

[..]

Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen. :)
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekker :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:38:04 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126483086
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekker :+
Ok, dat is een kwestie van smaak. :)
pi_126484962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik zal kijken of het lukt om vanavond de foto te posten. Al vind ik de decoratie en ook de cake niet een van mijn mooiste creaties.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126485448
Vraagje :) mijn moeder wilt voor haar bruiloft cupcakes bakken en ze vroeg zich af of ze cupcakes zomaar in de vriezer kan bewaren. En dan met of zonder fondant in de vriezer? En hoever van tevoren haal je ze er dan uit zodat ze op tijd ontdooid zijn?
  woensdag 15 mei 2013 @ 00:18:58 #144
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_126516744
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een leuke cupcakes Eva. Heb je dat zwart met stiften getekend?
Ja, dat zijn chocoladestiften :P
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:39:19 #145
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_126550544
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.

donderdag 16 mei 2013 @ 04:54:56 #146
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_126569076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 07:18:13 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126569427
Heel leuk SV-tje! ^O^ Dat idee ga ik onthouden!
  donderdag 16 mei 2013 @ 08:32:39 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126570040
prachtig! is dat marsepein of fondant?
in de haak.
pi_126586084
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooiiiiiiiiiiiiii O+
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:47:15 #150
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_126596146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:32 schreef trui het volgende:
prachtig! is dat marsepein of fondant?
Allebei, het witte is fondant. Blauw is grotendeels marsepein, maar ik ben begonnen met een reststukje blauw, dus dat kan fondant of marsepein geweest zijn.
pi_126624652
Svtje, maak je de bloemetjes met uitstekers? Waar kan ik zulke speciale uitstekers kopen, hebben ze die alleen in de vakhandel of bij een groothandel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 11:38:35 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126625902
ik heb ze ook, ik haal ze bij de leukste taartenshop
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 12:03:58 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126626886
heeft iemand een goed recept voor whoopie pies?
(en zelf geprobeerd en goedgekeurd :P )
die wil ik al heel lang maken.
pi_126629694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb ze ook, ik haal ze bij de leukste taartenshop
Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.

Ik kwam er trouwens net achter dat Jumbo supermarkt bij ons in de buurt superveel aanbod verschillende kleuren fondant heeft, had ik nog niet gezien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126631079
Wat een prachtige taarten weer!!

Ik kwam even onze bruidstaart showen! Zelf gemaakt, en alleen maar positieve reacties op gehad,

Was een naturel bisquit, gevuld met bananenbavarois..

S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 16:17:06 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126636921
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 13:13 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.

Ik kwam er trouwens net achter dat Jumbo supermarkt bij ons in de buurt superveel aanbod verschillende kleuren fondant heeft, had ik nog niet gezien.
kom je een keer bij mij lenen
ik heb niet zo'n overweldigend aanbod :P
  Redactie Frontpage vrijdag 17 mei 2013 @ 16:30:49 #157
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126637501
Mascarpone appeltaart staat in de oven, ik ben heel benieuwd :)
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 16:32:03 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126637549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:30 schreef Etcetera het volgende:
Mascarpone appeltaart staat in de oven, ik ben heel benieuwd :)
bij mij was het een groot succes :D
pi_126638181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

kom je een keer bij mij lenen
ik heb niet zo'n overweldigend aanbod :P
Als je niet te ver weg woont graag :). Ik was vandaag bij de Bijenkorf, daar hadden ze alleen maar dieren en letters.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126638387
Naar het voorbeeld van Eva4Eva. Hoop je neemt het me niet kwalijk, dat ik je mooie cupcakes heb nagemaakt:
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 17:03:37 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126638882
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Als je niet te ver weg woont graag :). Ik was vandaag bij de Bijenkorf, daar hadden ze alleen maar dieren en letters.
zaanstreek is toch wel te doen?
  Redactie Frontpage vrijdag 17 mei 2013 @ 18:35:50 #162
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126642209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij mij was het een groot succes :D
deeg te dun, taartrand is gescheurd :'( nog niet geproefd, ik wacht tot mijn vriend thuis is :)
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 18:47:02 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126642545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef Etcetera het volgende:

[..]

deeg te dun, taartrand is gescheurd :'( nog niet geproefd, ik wacht tot mijn vriend thuis is :)
hoe kan dat nou? wat zonde. had je m niet goed af laten koelen?
welke diameter springvorm heb je gebruikt?

maar hij zal best goed smaken :Y)
  Redactie Frontpage vrijdag 17 mei 2013 @ 19:28:10 #164
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126644133
24cm, denk dat ik inderdaad langer had moeten laten afkoelen -O- maar ruikt wel heerlijk :9
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 19:35:08 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126644470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:28 schreef Etcetera het volgende:
24cm, denk dat ik inderdaad langer had moeten laten afkoelen -O- maar ruikt wel heerlijk :9
ik had 26 cm en ik had nog deeg over. ik ga volgende keer 28 cm dia proberen want ik kon mn appel niet goed kwijt
  Redactie Frontpage vrijdag 17 mei 2013 @ 19:40:09 #166
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126644679
Het helpt vast ook niet dat dit mijn allereerste appeltaart was :P heb wel een paar keer biscuit gemaakt, een keer chocoladetaart, maar nog nooit zoiets. Oh well, volgende keer gaat het beter :Y
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 19:51:32 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126645182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:40 schreef Etcetera het volgende:
Het helpt vast ook niet dat dit mijn allereerste appeltaart was :P heb wel een paar keer biscuit gemaakt, een keer chocoladetaart, maar nog nooit zoiets. Oh well, volgende keer gaat het beter :Y
hoezo? ik bak zelden appeltaart. ik kijk wel veel naar 24 kitchen vooral naar rudolf en leer veel van hoe hij dingen aanpakt. dit keer heb ik het deeg voor de korst zo gedaan als hij een keer voordeed en het lukt inderdaad prima. (plus dat ik nu een pot suiker met vanillestokjes heb, daar had ik anders ook nooit opgekomen :P )
  Redactie Frontpage vrijdag 17 mei 2013 @ 19:52:47 #168
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126645226
Ik heb het filmpje bij het recept bekeken en ben gewoon aan de slag gegaan :D ongeduldig, slechte eigenschap bij bakken is mijn ervaring.

Ook meteen eerste keer vanillestokje snijden een leegschrapen. Is echt heel niet-boeiend maar ik vind het tof dat ik dat gewoon doe _O-
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 19:57:00 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126645395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:52 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb het filmpje bij het recept bekeken en ben gewoon aan de slag gegaan :D ongeduldig, slechte eigenschap bij bakken is mijn ervaring.

Ook meteen eerste keer vanillestokje snijden een leegschrapen. Is echt heel niet-boeiend maar ik vind het tof dat ik dat gewoon doe _O-
dat had ik dus niet. ik twijfelde juist om een stukje te gaan proberen, vanwege die citroenschillen in de korst. :D
pi_126648969
Leuk geworden tinu.

Etcetera, ondanks een gescheurde rand is 'ie vast lekker?! Wanneer ga je proeven?

Gewoonmezelf: wauw!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:21:31 #171
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_126661552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 13:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een prachtige taarten weer!!

Ik kwam even onze bruidstaart showen! Zelf gemaakt, en alleen maar positieve reacties op gehad,

Was een naturel bisquit, gevuld met bananenbavarois..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:21:44 #172
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_126661568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:52 schreef Tinuviel het volgende:
Naar het voorbeeld van Eva4Eva. Hoop je neemt het me niet kwalijk, dat ik je mooie cupcakes heb nagemaakt:
[ afbeelding ]
Haha nee hoor, juist leuk om terug te zien ;)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 09:58:58 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126667635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dat is een kant en klare cake topper. ;)

Gefeliciteerd met je trouwen, gewoonmezelf!
pi_126670250
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:

[.
Dat is zoals spuuglokje al zegt: Eeen echte taarttopper, Is plastic omhuld met satijn en pareltjes!
S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 20:08:24 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126686389
ik heb een paar pakken van die mix voor eftelingkoekjes gekocht en daar zitten van die eetbare plaatjes bij. die ga ik echt niet gebruiken dus, dat tijdperk hebben we hier wel gehad.
doe ik iemand hier er een plezier mee? dan stuur ik ze op.
anders gaan ze gewoon de kliko in
pi_127059508
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:25 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb vorige week 2 taarten gemaakt. 1 voor mijn verjaardag en 1 voor Radio49 hier op het forum (helaas kan ik die laatste nog niet laten zien want dat is een beetje een verrassing nog dus die houden jullie nog tegoed)
Bij deze:

maandag 27 mei 2013 @ 13:13:59 #177
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_127062904
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bij deze:

[ afbeelding ]
Mooi! :D
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 14:21:05 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127065287
heb je de 4 niet op zijn kop?

leuk taartje overigens :Y
  maandag 27 mei 2013 @ 14:57:06 #179
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127066465
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:

Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur. :Y
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 14:58:47 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127066534
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur. :Y
ik ben lichtelijk leesblind en las 64, wat ik niet kon rijmen bij radio 49 :@
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 15:00:16 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127066583
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

maar nu ik je toch hier zie... hoeveel kleuren groen had jij gemaakt voor die taart destijds?
pi_127066984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:03 schreef lady-wrb het volgende:
heeft iemand een goed recept voor whoopie pies?
(en zelf geprobeerd en goedgekeurd :P )
die wil ik al heel lang maken.
Whoopie pies

Ingrediënten

300 gram bloem

75 gram cacao

1,5 tl. bakpoeder

0,5 tl. zout

120 gram boter

230 gram witte basterdsuiker

1 ei

1 tl. vanille-extract

250 ml. melk

500 gram poedersuiker

60 gram boter

120 gram roomkaas

Meng de bloem, cacao, bakpoeder en zout en zet apart. Meng met de mixer de boter en de basterd suiker tot het luchtig is. Voeg er dan het ei en de vanille bij en mix voor een paar minuutjes tot het goed gemengd en luchtig is. Voeg om en om een beetje melk en de droge ingrediënten toe tot alles goed gemengd is. Spuit (met 2 eetlepels kan het ook) er kleine rondjes van op een vel bakpapier en stop dit voor 10 min. in de oven op 200°C.

Klop de boter en roomkaas samen tot een luchtig mengsel. Zeef er nu de poedersuiker bij en meng tot alle poedersuiker is opgenomen en het een gladde massa is geworden. Voeg er nu de vanille bij en meng voor nog een 4 min. Spuit nu de vulling op de platte kant van 1 whoopie en duw er vervolgens een 2e whoopie met de platte kant beneden zachtjes op.

:9 :9
A balanced diet is a cookie in each hand
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 16:16:52 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127069605
toevallig had ik van het weekend een recept uit een boekje geprobeerd, dit moest een kwartier de oven in op 180 graden en vervolgens had ik perfecte sjoelschijven :( (knetterhard en droog)
ik heb ondertussen diverse andere recepten doorgespit en daar blijkt de baktijd net als hierboven een stuk korter, dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen.

wel zonde van die whoopies die ik nu met hamer en beitel naar binnen moet krijgen. de smaak is niet verkeerd alleen gortdroog en hard ;(
  maandag 27 mei 2013 @ 16:29:55 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127070180
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:16 schreef lady-wrb het volgende:
toevallig had ik van het weekend een recept uit een boekje geprobeerd, dit moest een kwartier de oven in op 180 graden en vervolgens had ik perfecte sjoelschijven :( (knetterhard en droog)
ik heb ondertussen diverse andere recepten doorgespit en daar blijkt de baktijd net als hierboven een stuk korter, dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen.

wel zonde van die whoopies die ik nu met hamer en beitel naar binnen moet krijgen. de smaak is niet verkeerd alleen gortdroog en hard ;(
Soppen? In thee ofzo? Of wat vers fruit ofzo erop, dat er wat vocht intrekt?
  maandag 27 mei 2013 @ 16:53:03 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127071086
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

maar nu ik je toch hier zie... hoeveel kleuren groen had jij gemaakt voor die taart destijds?
Als ik het me goed herinner 13 kleuren groen.
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 18:19:42 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127073999
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:53 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner 13 kleuren groen.
wooooh
dan heb ik nog wat te doen (ik begin ernstig te twijfelen :D )
  maandag 27 mei 2013 @ 18:26:19 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_127074236
13 kleuren groen. Klinkt toch op zijn minst als een soort porno-kookboek :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 18:46:14 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127074999
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:26 schreef Troel het volgende:
13 kleuren groen. Klinkt toch op zijn minst als een soort porno-kookboek :+
klinkt meer macro biotisch vind ik
  maandag 27 mei 2013 @ 21:20:48 #189
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127083138
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.

Vandaag een workshop van Wendy Schlagwein gehad!
  maandag 27 mei 2013 @ 21:25:12 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_127083409
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Van Food naar stoffen of andersom?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 mei 2013 @ 21:30:48 #191
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127083700
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Van Food naar stoffen of andersom?
Inderdaad van food naar stoffen :Y Het is overgekomen *O*
  maandag 27 mei 2013 @ 21:31:06 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_127083721
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:30 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Inderdaad van food naar stoffen :Y Het is overgekomen *O*
Mijn tweede thuis ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127084127
Wow, wat een prachtige taart SVtje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127084822
Gaaf SV-tje, wat komen er weer leuke en mooie taarten voorbij.
Zit al weer een tijdje te "lurken" nu ook maar weer eens een taartje showen.

Vorige week is mijn nichtje 2 jaar geworden. Ze is helemaal gek van Bumba. Dus tja wat doe je dan hè. Reactie was BUMBA!!!!!! dus missie geslaagd.

† In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 21:57:43 #195
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127085585
wat een mooie taarten allemaal weer!

hoewel ik die elf (?) een beetje eng vind :@ maar die vind ik altijd eng, dus prachtig gelukt :Y

en die ikea taart is gaaf!

en bumba zal ook wel in de smaak gevallen zijn! wat een werk!
pi_127096798
Die Bumba taart is ook gaaf.

Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127097060
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:

Ik vond de vier sowieso raar _O- Hoe ik em ook deed. -O-
Belangrijkste: hij was lekker ;)
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 08:02:17 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127097166
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:46 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik vond de vier sowieso raar _O- Hoe ik em ook deed. -O-
Belangrijkste: hij was lekker ;)
o maar dat is het belangrijkste toch? :D
pi_127104336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:

Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje. :D
pi_127104376
Die IKEA taart. O+
pi_127106275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:32 schreef calastra het volgende:

[..]

Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje. :D
Ja ik vind hem best perfect overkomen. Wellicht is niet alles perfect symmetrisch en even groot, maar als dat niet zo is, is het iig niet erg te zien.

Hoe heb jij dat huis gemaakt en de balletjes (zijn dat snoepjesof gewoon gevormd van fondant)? Eerst dacht ik dat de leeuw een heel dier is, maar als ik nog eens kijk staan daar voorpootjes en gezicht tegen zwarte achtergrond aan toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127106855
Huisje is gewoon biscuit met erbovenop een rond biscuitje :) Beetje snijden en plakken met botercreme doet wonderen. De balletjes zijn met de hand gemaakt. Als je een rond uitstekertje gebruikt krijg je wel ongeveer dezelfde grootte qua balletjes. En de leeuw is inderdaad een gezichtje en voorpootjes tegen zwart aan.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:15:17 #203
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127124123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:

Dank je voor het compliment, maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch vaak verre van perfect vind. Maar dat zal altijd wel zo blijven. Ik ben een perfectionist en heel precies, ik denk dat dat bij taarten zeker wel helpt. Net als Calastra ben ik ook al van kinds af aan bezig met koken en bakken van normale taarten.
Ik heb eind 2009 1 workshop boltaartje gedaan met vriendinnen gewoon omdat we een leuk dagje uit wilde. Daarna heb ik 3 boetseerworkshops gedaan (waarvan het resultaat van de laatste hier te zien is), 1 vogelhuisje 3d workshop en 2 workshops om bloemen te maken. Maar dat was vooral ook omdat ik het leuke dingen vond, maar die workshops gebruik ik eigenlijk niet bij een gewone taart, alleen wanneer ik iets met boetseersels maak.
  zondag 2 juni 2013 @ 08:47:12 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127314517
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?

[ Bericht 0% gewijzigd door mikoxx op 02-06-2013 08:53:45 ]
pi_127314533
Mikoxx geen ervaring met biscuit.

Ik bak de avond daarvoor en decoreer op de dag dat de taart gegeten wordt. Dan is de cake voldoende afgekoeld, maar ik sneed de taart ook open en vulde hem.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 08:53:21 #206
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127314549
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
pi_127314609
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:53 schreef mikoxx het volgende:
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
Ja klopt, dat gaat prima!
pi_127314874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]

Wow, zou je mij het recept en de bereiding hiervan willen verklappen? Zou de topper zijn voor mijn schoonpa's verjaardag. Alleen nog even bedenken wat ik in plaats van cocos doe.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 10:07:50 #209
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127315122
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
  zondag 2 juni 2013 @ 18:54:06 #210
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127328734
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:47 schreef mikoxx het volgende:
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?
Afkoelen gewoon op de aanrecht. En dan na een paar uur of de volgende dag vullen en decoreren.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
Ik zet 'm meteen uit de oven op z'n kop, dan wordt de onderkant ook plat, en vaak snij ik 'm er dan nog af.
pi_127383051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]

Hoe heb je het gemaakt? Even denken wat ik in plaats van cocos kan nemen, maar wel met hetzelfde effect?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:07:43 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127391397
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:17:26 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127391577
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:07 schreef mikoxx het volgende:
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
Oven dichtlaten tot de baktijd klaar is, tenzij je door het raampje denkt te zien dattie verbrandt. Ik zet dan de oven uit en de deur op een kier en laat de biscuit afkoelen. Daarna zou ik hem luchtdicht in een doos doen en dan op een donkere plek bewaren. Koelkast alleen als je hem al gevuld hebt met iets wat bederfelijk in.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:26:42 #214
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127391752
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:13:43 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127392996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:26 schreef mikoxx het volgende:
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
Als je gaat bekleden met marsepein of fondant, zorg er dan voor dat de vulling niet tussen je lagen taart uitkomt. Dat kun je voorkomen door een randje botercreme langs de randen te spuiten. Marsepein en fondant smelten namelijk als ze in aanraking komen met de vulling.

En verder vooral kiezen wat je lekker vindt en wat qua kleur een beetje past. Ik kreeg ooit bruine taart met yoghurtvulling. Was opzich wel lekker, maar de kleur-smaakcombi was een beetje vreemd...
pi_127393640
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waaauw _O_
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:05:53 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127487104
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
pi_127533020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef mikoxx het volgende:
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
Taart in een taartdoos met daarom dichte plastic zak. Bij het ontdooien (24 uur van te voren!) de plastic zak verwijderen maar de taart in de dichte taartdoos laten en in de koelkast rustig laten ontdooien. Het kan zijn dat de taart iets gaat "zweten"maar dat komt vanzelf goed. Eventueel vocht zal vanzelf weggaan, eventueel kan je de taart een half uur voor het opdienen op een koele plek zetten buiten de koelkast met de doos open. Maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Je moet wel opletten of je vulling geschikt is om in te vriezen. Maar jam, botercreme, ganache, (funcakes) bavaroise, banketbakkersroom, en luchtige toetje van Mona gaan (bij mij) in ieder geval goed.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:47:01 #219
272504 Gits
kimmidoll
pi_127536612
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?

vrijdag 7 juni 2013 @ 23:05:35 #220
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127541524
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:47 schreef Gits het volgende:
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?

De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:48:25 #221
272504 Gits
kimmidoll
pi_127562376
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
verpakking weggegooid :{

het wordt al wel hard....
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:46:31 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127563929
en hoe lang is marsfond houdbaar als t restjes zijn van een vorige taart zeg maar? dus al gekneed en gekleurd?
pi_127575065
Even een vraagje, ik heb deze gisteren gemaakt:

Maar ben niet tevreden met de kleur. Deze is gedecoreerd met marsepein, maar ik heb ook nog witte fondant gebruikt. Beide zijn gemengd met blauwe kleurstof, maar werden niet donker genoeg. Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie zoveel mogelijk al gekleurde marsepein/ fondant?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 10:11:15 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127575425
ik gebruik ook wit, maar hoe meer kleurstof, hoe donkerder je kleurt. Ik zou zeggen, meer kleurstof??
pi_127580640
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127582304
Ziet er inderdaad uit als te weinig kleurstof, Hij oogt ook erg droog....

Ik heb vandaag een angry bird taart gemaakt..

S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 16:18:17 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127584277
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
[ afbeelding ]
Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
pi_127586687
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd :). Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127586836
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd :). Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Hmmz vaak is plakken bij het werken met kleurstof een teken dat er teveel kleurstof in zit, vreemd dat je dat in de kleur idd niet terug ziet!
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 17:41:50 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127586988
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Heb je geen roller gebruikt?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:23:50 #231
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127588316
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
pi_127589196
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef mikoxx het volgende:
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
Was de taart compleet luchtdicht verpakt? Heeft ie scheef in de vriezer gestaan?
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 18:50:58 #233
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127589332
ik had m in een pedaalemmerzak gedaan. die dichtgeknoopt en bij t ontdooien eraf gehaald. Het wegzakken gebeurde pas in de koelkast, want toen ik m uit de vriezer haalde was ie nog gaaf.
pi_127589429
Dan weet ik t ook niet :? vreemd is het wel...
S. 2014
J. 2016
pi_127589584
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 19:43:33 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127591459
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:58 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:59:34 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127592213
Het kan ook aan het merk kleurstof liggen. Want bijna een heel flesje toegevoegd zeg je... dat is echt véél te veel. :o Ik denk dat je beter kant en klare blauw kunt kopen, en daar nog eventueel een vleugje geel door doen voor een wat minder 'koele' kleur blauw. En meel tegen het plakken moet je eerlijk gezegd ook echt niet doen, dan ziet het er veel minder mooi uit ook. Crisco is een goede tip ja. :Y En ook daarvan een heel klein beetje gebruiken he, niet de mat volkledderen met Crisco, maar een mespunt ongeveer. Als je dat met je hand uitsmeert op je mat, heb je meteen een klein beetje vette handen waardoor het minder plakt bij het doorkneden/vastpakken.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:02:05 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127592352
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127593150
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef laziness het volgende:
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..

Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 20:21:11 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127593234
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..

Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127593528
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Ik ken die van de toko niet, kwam per toeval uit op americolor omdat ik een aparte kleur moest hebben.
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 21:56:21 #242
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127598997
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag :)

pi_127599660
Prachtige taart weer Sv-tje _O_
pi_127600981
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?

Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.

zondag 9 juni 2013 @ 22:48:37 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127602230
Die taarten zijn weer leuk geworden SV-tje en Calastra! ^O^
  zondag 9 juni 2013 @ 23:15:38 #246
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127603860
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef calastra het volgende:
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?

Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.

[ afbeelding ]
Dank je! Vond t inderdaad soms ook wel lastig, vooral de oortjes, en neusje en oogjes moeten op de goede plek, terwijl dat helemaal geen logische plek is. Ben zelf ook wel tevreden over het resultaat.

Wat betreft t cakeboard, dat is gewoon n plaatje mdf met n leuk cadeaupapiertje, heb er inmiddels al n heel aantal gespaard.
pi_127609419
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127609871
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 06:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Ik begrijp dat je geen bakvorm heb gebruikt? Ik zou dat in ieder geval aanraden, dan blijven de cupcakes netter. En eventuele oneffenheden kan je oplossen door je cupcakes af te smeren met wat botercreme of een ganache. Daarop gaat dan de marsepein of fondant.

En verder is het gewoon een kwestie van oefenen hoor. Ik heb ook al heel wat cupcakes gemaakt, en die van mij waren echt niet gelijk perfect. :)
pi_127610339
Mooie taarten weer!!

Tinuviel: ik zou idd een bakvorm aanraden als je vaker cupcakes gaat maken, blijven ze veel netter..
S. 2014
J. 2016
pi_127610677
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef SV-tje het volgende:
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Supertof.
pi_127640617
Dames, ik moet deze week ongeveer 15 mini cupcakes maken, maar normaal gebruik ik n pak mix en zie wel hoeveel eruit komen... Vind ik in dit geval wat te veel dus wie heeft er een goed recept voor mij? Qua verhoudingen dan...
S. 2014
J. 2016
  maandag 10 juni 2013 @ 23:10:56 #252
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127643522
Ik zou gewoon een heel pak maken en de cupcakes die je niet gebruikt invriezen! :)
  maandag 10 juni 2013 @ 23:16:44 #253
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127643845
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames, ik moet deze week ongeveer 15 mini cupcakes maken, maar normaal gebruik ik n pak mix en zie wel hoeveel eruit komen... Vind ik in dit geval wat te veel dus wie heeft er een goed recept voor mij? Qua verhoudingen dan...
Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.

Ik heb er 345 in de planning deze week/weekend, 100 voor donderdag en de overige 245 voor maandag. Uit het pak mix dat ik gebruik zouden er 48 moeten komen, maar dat zijn er dus altijd minder, dus voor 100 cupcakes wordt dit 1,5 pak. En invriezen zoals Spuuglokje zegt is ook een goede optie.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:17:20 #254
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127643878
Dubbel
pi_127643999
Invriezen is idd een goede! Er komt ook nog een kraamfeest aan dus dan zijn ze er vast...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:21:35 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127651995
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.

Ik heb er 345 in de planning deze week/weekend, 100 voor donderdag en de overige 245 voor maandag. Uit het pak mix dat ik gebruik zouden er 48 moeten komen, maar dat zijn er dus altijd minder, dus voor 100 cupcakes wordt dit 1,5 pak. En invriezen zoals Spuuglokje zegt is ook een goede optie.
48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?
pi_127652053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?
48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakes :)
My salvation lies in your love..
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:51:32 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127655230
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:26 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakes :)
Aah, ik snapte hem al niet :)
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 18:45:02 #259
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127673690
alarm!!!
ik heb een chocoladebiscuit gebakken maar de bovenste regionen waren niet goed gaar toen ik het geheel uit de oven haalde. nou ja, bovenste laag maar weggemikt, de rest was wel goed geloof ik.
zag er in ieder geval normaal uit.
gevuld met chocolade mousse en afgesmeerd met chocolade botercreme (best goed te eten moet ik toegeven)
vervolgens chocolade ganache gemaakt volgens het recept van iemand op internet: 500 gr room + 175 gram chocolade. ik vond het al weinig maar goed, het is voor mij de eerste keer dus ik geloof iedereen.
nu heb ik twee keer een laag over de taart gegoten, maar het wil maar niet hard worden.
het blijft een grote plakkerige bende.
komt dat nog goed of moet ik het restant ganache nogmaals verwarmen en er meer chocola bijgooien?
wat is dan wel een goed recept voor ganache?

en heb ik de goede vulling gebruikt? had ik toch iets anders moeten gebruiken?

samenvatting: is mijn taart nog te redden?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:50:28 #260
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127673876
Ik doe altijd 1:1 room en chocola en dat hardt prima uit.
Ik zou er gewoon nog een laag overheen gooien. Dat het daarbinnen nog wat nattig is boeit niet. Natte chocola :9~
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:25:37 #261
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127675089
Goed advies TF! ^O^ (Ik heb nog nooit ganache gemaakt.)
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 20:58:05 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127678865
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik doe altijd 1:1 room en chocola en dat hardt prima uit.
Ik zou er gewoon nog een laag overheen gooien. Dat het daarbinnen nog wat nattig is boeit niet. Natte chocola :9~
ik heb de verhouding chocola: room aangepast naar 1:1 (lang leve mijn lessen medisch rekenen :+ )
en nu is er een laag ganache overheen gegaan die wel hard wordt *O*
wat het uiteindelijke resultaat wordt blijft een verrassing tot morgen, dan gaan we m aansnijden, maar er zit uiteindelijk een behoorlijke berg chocola in verwerkt (en na dat niet hard worden van de vorige ganache zit ook mijn hele koelkast onder :{ )

en ik heb nog een vraagje. ik had dus chocoladebiscuit gemaakt volgens de gebruiksaanwijzing, maar het bovenste deel bleek na 40 minuten niet goed gaar te zijn geweest. het was bovenop wel droog, maar de onderlaag bleek na afkoelen zo goed als vloeibaar.
hoe kan dat nou? had ik m toch langer in de oven moeten laten of klopte de temperatuur niet en moet hij wat hoger?
ik heb precies de gebruiksaanwijzing gevolgd en goed op mijn oventhermometer gelet.
waar ging het fout en wat kan ik er volgende keer aan veranderen?
de bedoeling was eigenlijk 3 lagen, ik heb er nu dus twee. (maakt niet uit, het is hoog zat)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:05:36 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127679219
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, volgens mij was hij toen te kort gebakken. Een biscuit is gaar als hij loskomt van de randen...hij krimpt dan als het ware :)
pi_127679703
Lady, dat klinkt als chocolade tot de macht 10 ;). Yumm!
pi_127681809
de ontbrekende laag chocoladebiscuit heb je dan eigenlijk meer dan gecompenseerd met de extra laagjes ganache
jummie

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 11-06-2013 23:27:12 ]
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 22:08:16 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127682897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:14 schreef Nijna het volgende:
Lady, dat klinkt als chocolade tot de macht 10 ;). Yumm!
maak er gerust 20 van :+
chocoladebiscuit+ chocoladebotercreme (= 175 gr. pure chocola)
ganache (= zit nu 400 gr. pure en 100 gr. melkchocola in)

hallo chocoladebom *O*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:33:49 #267
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127684448
Ik ben zojuist een pond aangekomen, alleen door dit te lezen :9~
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:53:34 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127690810
:D
in de haak.
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:20:03 #269
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_127691460
Ik lurk al een tijdje mee en dacht zal ook eens 2 taarten delen :)

pi_127693441
Lady en heb je al geproefd?

Cuppiecake, ik kan jouw afbeeldingen niet zien. Vind ik jammer. Kun je ze misschien nog eens posten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 07:08:11 #271
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127693542
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben zojuist een pond aangekomen, alleen door dit te lezen :9~
ik ga denk ik een kilo afvallen van het schoonmaken, want jemig, werkelijk overal zit dit troep :o

geproefd heb ik nog niet, maar ik ga straks wel even testen. ik moet toch weten of waar ik zo hard aan gewerkt heb, wel eetbaar is? :+

als ik mijn koelkast opendoe, komt er meer chocolawalm op me af als bij de brand in die cacaofabriek van van het weekend.
(en die rook behoorlijk, kan ik wel zeggen :~ )
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:19:24 #272
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127694070
Haha ja wil je leren vloeken ga dan met chocolade werken :P
Maar het is het vast waard :Y
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 08:22:42 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127694125
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haha ja wil je leren vloeken ga dan met chocolade werken :P
Maar het is het vast waard :Y
L. en ik hebben zonet getest.
heeeeeel veel chocola :~
wel heel lekker. heel handig bij pms >:)
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:24:43 #274
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127694160
Ohhhh :9 Het is dat ik komend weekend geen tijd heb aders zette ik acuut eenzelfde taart op het programma :9
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 08:30:21 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127694229
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ohhhh :9 Het is dat ik komend weekend geen tijd heb aders zette ik acuut eenzelfde taart op het programma :9
jij houdt je keuken vast schoner dan ik.

hoewel ik nu wel doorheb hoe ik een volgende keer de chocolade-explosie binnen de perken kan houden.
het kind is erg tevreden. die wil vanmiddag nog een stuk als hij uit school komt.
gelukkig kan hij het nog hebben.
ik hou me gedeisd anders moeten ze me straks nog rollen.

had ik maar meteen dat recept voor ganache hier gevraagd. wat had me dat een tijd bespaard.
ik heb uuuuuuren gewacht tot die zooi hard zou worden.
onder de laag die ik er gisteravond opdeed en die wel braaf hard werd, zit een nog steeds vloeibare laag :(

maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer :Y
pi_127695127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jij houdt je keuken vast schoner dan ik.

hoewel ik nu wel doorheb hoe ik een volgende keer de chocolade-explosie binnen de perken kan houden.
het kind is erg tevreden. die wil vanmiddag nog een stuk als hij uit school komt.
gelukkig kan hij het nog hebben.
ik hou me gedeisd anders moeten ze me straks nog rollen.

had ik maar meteen dat recept voor ganache hier gevraagd. wat had me dat een tijd bespaard.
ik heb uuuuuuren gewacht tot die zooi hard zou worden.
onder de laag die ik er gisteravond opdeed en die wel braaf hard werd, zit een nog steeds vloeibare laag :(

maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer :Y
Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.

Maar even benieuwd...was dit ipv de minecraft taart?
pi_127695184
Oh...en nog gefeliciteerd!

Het was toch de verjaardag van je zoon gisteren? :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:56:28 #278
387467 Cuppiecake
pi_127695891
Poging 2:

Voor mijn vaders verjaardag:

Voor mijn broertje zijn 16e verjaardag:

Voor mijn schoonmoeder haar 50e verjaardag:
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:29 #279
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127696229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:25 schreef kvd het volgende:

[..]

Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.

Maar even benieuwd...was dit ipv de minecraft taart?
ja idd.
ik was van plan een minecrafttaart te maken. maar bij gebrek aan tijd en visite (iedereen bleek op vakantie :') ) heb ik een chocoladetaart gemaakt.
het was eigenlijk gepland voor komend weekend, maar ivm toetsweek en viering bij zijn vader heb ik de boel moeten verzetten naar een ander tijdstip.
en zoon is gek van chocoladetaart dus dit was een heel aanvaardbaar alternatief.
zoon is zeer tevreden. over het resultaat.
ik was vanmorgen vroeg alweer aan het schoonmaken en ik heb nog heel wat te gaan.
gelukkig heb ik hulp van de vaatwasser *O*
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:55 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127696241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi! _O_
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 10:21:52 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127696648
ik heb nog een heleboel chocoladebotercreme over. weggooien of is het in te vriezen?
pi_127696739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nog een heleboel chocoladebotercreme over. weggooien of is het in te vriezen?
Ik vries het wel eens in. En dan een beetje plat en dan gewoon stukjes afbreken en opeten, lijken dan net ijsjes ;)
Weet niet hoe het gebruik is als het ontdooid, dan is het bij mij meestal al op :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:26:17 #283
387467 Cuppiecake
pi_127696772
Volgens mij moet je chocolade botercreme gewoon in kunnen vriezen want je kan ook de hele taart invriezen, maar ik heb het nog nooit zelf geprobeerd.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:53:01 #284
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_127702264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:43:01 #285
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127844889
Ik heb woensdag voor donderdag 100 cupcakes met witte chocoladetoef gemaakt, banketbakkersroom voor de tweede ronde van maandag/dinsdag staat klaar. Morgen nog 155 cupcakes bakken.

Is een actie van Changing Diabetes om diabetes onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers. Hiervoor zijn we donderdag (en wordt er maandag en dinsdag) met een suikerbus langs uitgeverijen gegaan om de mensen daar te laten ervaren en beleven hoe het is om diabetes te hebben. Dit ter ere van de 90e verjaardag van Insuline en NovoNordisk.

Mensen mochten hun bloedglucosewaarde laten meten en aan de hand van de hoeveelheid koolhydraten zichzelf injecteren met een zoutoplossing.

Een deel van de 100 cupcakes

De suikerbus
pi_127855264
Cuppiecake en SV-tje, mooi geworden!

Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:

De bekleding had rood moeten worden, maar de kleurstof besloot anders :P :').

Gevuld met 2 lagen aardbeienmousseline, erg lekker!
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 20:34:56 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127960864
help!
ik heb nu weer hetzelfde als met mijn vorige biscuit: de bovenste laag blijft zacht en plakkerig.
het is een biscuit van 20 cm rond, staat nu 40 minuten in de oven en was nog steeds klef aan de bovenkant. ik heb de baktijd weer 4 minuten verlengd maar dat kan toch niet eindeloos doorgaan?
hoe kan dit toch?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:37:26 #288
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127960988
Heb je je eieren wel goed voorverwarmd?
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 20:46:13 #289
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127961375
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Heb je je eieren wel goed voorverwarmd?
jazeker!
ik heb het biscuit uiteindelijk 5 minuten langer in de oven gehad en toen liet het los van de zijkant.
dat had jij al eerder gezegd, dus toen heb ik het ding toch maar uit de oven gehaald.
ik ga straks even kijken of het nu wel gaar is.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:47:11 #290
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127961424
Het blijft toch een kunst op zich, het perfecte biscuit bakken :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:57:56 #291
387467 Cuppiecake
pi_127961908
Wat je misschien zou kunnen doen is de temperatuur wat hoger zetten. Mijn ervaring is dat het per oven nogal verschilt wat de daadwerkelijke temperatuur moet zijn. In mijn vorige oven was hij altijd perfect gaar en in mijn nieuwe oven moet ik er een keukenpapier overheen vouwen want anders brand hij aan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:59:03 #292
387467 Cuppiecake
pi_127961962
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:

Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:

[ afbeelding ]

Roze is mooier als rood volgens mij!
pi_127962705
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:
http://cakesandcupcakesmu(...)rds-capcakes-mumbai/

Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?

Mooie cake Phaidra.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 21:15:36 #294
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127962718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat je misschien zou kunnen doen is de temperatuur wat hoger zetten. Mijn ervaring is dat het per oven nogal verschilt wat de daadwerkelijke temperatuur moet zijn. In mijn vorige oven was hij altijd perfect gaar en in mijn nieuwe oven moet ik er een keukenpapier overheen vouwen want anders brand hij aan.
ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?
als ik mijn oven hoger zet verbrand de bovenkant dan niet?
en hoe kan het toch dat de bovenkant zo zacht blijft en niet de onderkant? (wat mij persoonlijk logischer lijkt :@ )
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:16:44 #295
387467 Cuppiecake
pi_127962771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?
als ik mijn oven hoger zet verbrand de bovenkant dan niet?
en hoe kan het toch dat de bovenkant zo zacht blijft en niet de onderkant? (wat mij persoonlijk logischer lijkt :@ )
Is per oven verschillend waar de verwarmingselementen zitten dus dat zou kunnen verklaren waarom de bovenkant zacht blijft. Anders weet ik het ook niet, heb er niet heel veel verstand van, doe altijd maar wat en heb ook al regelmatig een biscuit opnieuw kunnen bakken :P
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 21:18:01 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127962829
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:

Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?

Mooie cake Phaidra.
je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:18:41 #297
387467 Cuppiecake
pi_127962861
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:

Mooie cake Phaidra.
Een ronde biscuit als in een balvorm? Misschien moet je eens op voetbal taart googlen of iets dergelijks, ik ben wel eens zo'n recept tegengekomen maar weet niet meer waar.
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 21:19:39 #298
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127963748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?
Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2013 @ 22:25:51 #300
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127965839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.
wow dat lijkt me moeilijk :o

ik ga morgen mijn biscuit maar eens in laagjes zagen. eens kijken waar het schip strandt (sprak zij optimistisch :') )
pi_127974581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb woensdag voor donderdag 100 cupcakes met witte chocoladetoef gemaakt, banketbakkersroom voor de tweede ronde van maandag/dinsdag staat klaar. Morgen nog 155 cupcakes bakken.

Is een actie van Changing Diabetes om diabetes onder de aandacht te brengen van de schrijvende pers. Hiervoor zijn we donderdag (en wordt er maandag en dinsdag) met een suikerbus langs uitgeverijen gegaan om de mensen daar te laten ervaren en beleven hoe het is om diabetes te hebben. Dit ter ere van de 90e verjaardag van Insuline en NovoNordisk.

Mensen mochten hun bloedglucosewaarde laten meten en aan de hand van de hoeveelheid koolhydraten zichzelf injecteren met een zoutoplossing.

Een deel van de 100 cupcakes
[ afbeelding ]

De suikerbus
[ afbeelding ]
goed iniatief :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')