wauw. .. Gewoon wauwquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef SV-tje het volgende:
Ik had een drukke maand in april. Het begon allemaal op 9 april met een bruidstaart, gevolgd op 13 april door bijpassende cupcakes voor het feest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna op 20 april een last minute verzoekje voor een Mario en Luigi taart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En op 27 april een klein taartje als extra cadeautje voor de dochter van een vriendin, ze kreeg een krijtbord voor haar verjaardag. Moest helaas op 26 april nog een paper inleveren voor m'n RC opleiding waardoor ik niet meer tijd had voor een taartje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
De oneffen kleur heb ik gekregen door verschillende kleurtjes bij elkaar te doen en dan niet helemaal door te kneden, kan ook door kleurstof niet helemaal door te kneden. Is dus eigenlijk makkelijker dan egaal krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:46 schreef Tinuviel het volgende:
De teddybear moet bruin zijn, niet de hele taart. Ik heb geen bruine kleurstof, dus was mijn eerste idee om marsepein of fondant te kleuren met cacaopoeder. Met gesmolten chocolade kan misschien ook. Bij het fondant vind ik het lastig inschatten, wantdat heb ik nog nooit gedaan.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Troel het volgende:
Als je het bruin wilt maken, zou ik voor chocoladeganache ofzo gaan. Cacaopoeder toevoegen aan marsepein of fondant zou ik niet snel doen.
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekkerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[..]
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ok, dat is een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekker
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik zal kijken of het lukt om vanavond de foto te posten. Al vind ik de decoratie en ook de cake niet een van mijn mooiste creaties.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ja, dat zijn chocoladestiftenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een leuke cupcakes Eva. Heb je dat zwart met stiften getekend?
Wauw!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooiiiiiiiiiiiiiiquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei, het witte is fondant. Blauw is grotendeels marsepein, maar ik ben begonnen met een reststukje blauw, dus dat kan fondant of marsepein geweest zijn.quote:
Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb ze ook, ik haal ze bij de leukste taartenshop
kom je een keer bij mij lenenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:13 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Ik heb net gekeken en ben een beetje overweldigd door het aanbod. Weet niet welke ik dan zou moeten kiezen, het zijn ook speciale uitstekers voor een deel.
Ik kwam er trouwens net achter dat Jumbo supermarkt bij ons in de buurt superveel aanbod verschillende kleuren fondant heeft, had ik nog niet gezien.
bij mij was het een groot succesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:30 schreef Etcetera het volgende:
Mascarpone appeltaart staat in de oven, ik ben heel benieuwd
Als je niet te ver weg woont graagquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kom je een keer bij mij lenen
ik heb niet zo'n overweldigend aanbod
zaanstreek is toch wel te doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Als je niet te ver weg woont graag. Ik was vandaag bij de Bijenkorf, daar hadden ze alleen maar dieren en letters.
deeg te dun, taartrand is gescheurdquote:
hoe kan dat nou? wat zonde. had je m niet goed af laten koelen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef Etcetera het volgende:
[..]
deeg te dun, taartrand is gescheurdnog niet geproefd, ik wacht tot mijn vriend thuis is
ik had 26 cm en ik had nog deeg over. ik ga volgende keer 28 cm dia proberen want ik kon mn appel niet goed kwijtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:28 schreef Etcetera het volgende:
24cm, denk dat ik inderdaad langer had moeten laten afkoelenmaar ruikt wel heerlijk
hoezo? ik bak zelden appeltaart. ik kijk wel veel naar 24 kitchen vooral naar rudolf en leer veel van hoe hij dingen aanpakt. dit keer heb ik het deeg voor de korst zo gedaan als hij een keer voordeed en het lukt inderdaad prima. (plus dat ik nu een pot suiker met vanillestokjes heb, daar had ik anders ook nooit opgekomenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:40 schreef Etcetera het volgende:
Het helpt vast ook niet dat dit mijn allereerste appeltaart washeb wel een paar keer biscuit gemaakt, een keer chocoladetaart, maar nog nooit zoiets. Oh well, volgende keer gaat het beter
dat had ik dus niet. ik twijfelde juist om een stukje te gaan proberen, vanwege die citroenschillen in de korst.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:52 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb het filmpje bij het recept bekeken en ben gewoon aan de slag gegaanongeduldig, slechte eigenschap bij bakken is mijn ervaring.
Ook meteen eerste keer vanillestokje snijden een leegschrapen. Is echt heel niet-boeiend maar ik vind het tof dat ik dat gewoon doe
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een prachtige taarten weer!!
Ik kwam even onze bruidstaart showen! Zelf gemaakt, en alleen maar positieve reacties op gehad,
Was een naturel bisquit, gevuld met bananenbavarois..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha nee hoor, juist leuk om terug te zienquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:52 schreef Tinuviel het volgende:
Naar het voorbeeld van Eva4Eva. Hoop je neemt het me niet kwalijk, dat ik je mooie cupcakes heb nagemaakt:
[ afbeelding ]
Dat is een kant en klare cake topper.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?
Dat is zoals spuuglokje al zegt: Eeen echte taarttopper, Is plastic omhuld met satijn en pareltjes!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef Eva4Evah het volgende:
[.
Gaaf! Hoe heb je die klokken gemaakt, wat voor spul is dat?
Bij deze:quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:25 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb vorige week 2 taarten gemaakt. 1 voor mijn verjaardag en 1 voor Radio49 hier op het forum (helaas kan ik die laatste nog niet laten zien want dat is een beetje een verrassing nog dus die houden jullie nog tegoed)
Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:21 schreef lady-wrb het volgende:
heb je de 4 niet op zijn kop?
leuk taartje overigens
ik ben lichtelijk leesblind en las 64, wat ik niet kon rijmen bij radio 49quote:Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee, nou je het zegt... volgens mij ook! Leuke taart trouwens. Ik hou wel van zwart als basiskleur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |