quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
De oneffen kleur heb ik gekregen door verschillende kleurtjes bij elkaar te doen en dan niet helemaal door te kneden, kan ook door kleurstof niet helemaal door te kneden. Is dus eigenlijk makkelijker dan egaal krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:46 schreef Tinuviel het volgende:
De teddybear moet bruin zijn, niet de hele taart. Ik heb geen bruine kleurstof, dus was mijn eerste idee om marsepein of fondant te kleuren met cacaopoeder. Met gesmolten chocolade kan misschien ook. Bij het fondant vind ik het lastig inschatten, wantdat heb ik nog nooit gedaan.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:28 schreef Tinuviel het volgende:
Troel ik had liever marsepein gehad, daar heb reeds ervaring mee en met rolfondant niet. Alleen de supermarkt waar ik was had geen wit marsepein alleen reeds gekleurde. Ik wil een teddybear maken, dus wou zelf kleur geven door met cacaopoeder te mengen, maar dat kan ook met rolfondant neem ik aan? Heb daar alleen 0 ervaring mee. Hebben jullie nog goede nuttige tips.
SVtje, hoe kreeg jij de oneffen bruine kleur op de taart voor Fleur voor elkaar?
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Troel het volgende:
Als je het bruin wilt maken, zou ik voor chocoladeganache ofzo gaan. Cacaopoeder toevoegen aan marsepein of fondant zou ik niet snel doen.
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekkerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[..]
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ok, dat is een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind het dan niet meer lekker
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik zal kijken of het lukt om vanavond de foto te posten. Al vind ik de decoratie en ook de cake niet een van mijn mooiste creaties.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Je kunt juist heel goed cacaopoeder door fondant kneden. Gewoon beetje bij beetje erbij doen, tot je de gewenste kleur hebt gekregen.
Ja, dat zijn chocoladestiftenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een leuke cupcakes Eva. Heb je dat zwart met stiften getekend?
Wauw!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooiiiiiiiiiiiiiiquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:39 schreef SV-tje het volgende:
Deze week weer een taartje gemaakt. Had een soort gelijk taartje eens gezien op Pinterest en vond mijn eigen afscheid van de afdeling waar ik de afgelopen 2,5 jaar heb gewerkt wel een leuke gelegenheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei, het witte is fondant. Blauw is grotendeels marsepein, maar ik ben begonnen met een reststukje blauw, dus dat kan fondant of marsepein geweest zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |