Dankjewel!quote:
Lastig, je kan beter crisco gebruiken ipv poedersuiker.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:59 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Dankjewel!
Alleen het stomme is...
Ik bestrooi de tafel met poedersuiker. Maar dat blijf je zien op de fondant. Hoe krijg ik dit er goed vanaf?
Ik heb al geprobeerd om het met een kwastje af te vegen maar het help niet zo goed.
Iemand een tip hiervoor?
Hij is leuk gewordenquote:Op zondag 25 maart 2012 11:41 schreef J-net het volgende:
generale repetitie voor de taart voor mn zoons eerste verjaardag.
Lessen:
- fondant iets minder dun rollen, want nu scheurde het erg aan de zijkanten.
- botercreme om af te smeren wat dikker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en volgende keer geen groen eronder, ik vind denk ik blauw toch leuker
Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:32 schreef SV-tje het volgende:
Afgelopen zondag met vriendinnen 2 soorten cupcakes uit het boek van Rudolpf van Veen gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei lekker, maar de onderste spande toch wel de kroon.
Wij zijn ook op dieet, dus had er bij m'n vriendin precies genoeg meegenomen dat we zelf een halve hadden van de 2 soorten en de rest voor collega's.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....
quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien.En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.
Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)
Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt.
Zo is het eindresultaat geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Miauw!
[ afbeelding ]
wat ontzettend mooiquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien.En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.
Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:
Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)
Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Miauw!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Miauw!
[ afbeelding ]
Je bedoelt paaseieren van fondant of marsepein die je gaat beschilderen? Ik weet dat Rainbow Dust heel fijne metallic eetbare verf in potjes heeft. Dat werkt goed, hoef je zelf niks te mengen. Verder kun je eetbaar poeder mengen met rejuvenator van Sugarflair, dan krijg je ook een verf.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:07 schreef Tegan het volgende:
Iemand een idee met welke basis ik eetbare verf zou kunnen maken met kleurstof dus voor (paas)eieren?
Google is your friend;quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef Tegan het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk echte eieren. Als in, ik heb kleurstof liggen en het zou mooi zijn als ik er niets bij zou hoeven kopen zeg maar. Dat het wel gewoon hard opdroogt enzo.
Die zijn echt supercute zegquote:Op zondag 1 april 2012 00:25 schreef Chickert het volgende:
Vanavond cupcakes gemaakt voor een babyshower. Met mijn nieuwe uitsteekvormpjesBaby uitsteker is gewoon, babyfles en kinderwagen zijn met zo'n indruk-dingetje. Vind ze zelf echt supercute.
En owja... marsepein van de Xenos is echt CRAPtegen beter weten in gekocht... niet mee te werken. Eens en nooit meer.
[ afbeelding ]
Te weinig witte fondant voor alle cakejes, dus de rest maar met botercreme en muisjes gedaan
[ afbeelding ]
hihi wat een verschilquote:Op maandag 2 april 2012 20:13 schreef het-is-mij het volgende:
Ik was 3jr geleden erg enthousiast begonnen, maar ja toen zwanger, daarna alweer zwanger en dus geen tijd om rustig met die taartjes aan de slag te gaan.
Maar een vriendin wilde er 1 voor haar dochtertje maken, gezegd dat ik wilde helpen maar dat we ook gezellig samen naar een workshop kunnen gaan, dit hoorden er meer en nu gaan we met ons 5-en.
Wel de basisworkshop, misschien ga ik kijken of ik een puzzelplaatje ofzo kan doen maar wil het toch weer een beetje op gaan pakken.
Ben met deze 2 zelf begonnen 3 jr geleden, hoe slecht!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna deze gemaakt met een vrijgezellenfeest
[ afbeelding ]
Deze heb ik daarna thuis gemaakt om te oefenen en toen werd ik te druk met de jongens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een zak dus of iets? Thanksquote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
Als je ze luchtdicht verpakt kun je ze ongeveer een halve week bewaren RenRen.
Ik heb voor mijn schoonouders even een paar paasmuffins gemaakt:
[ afbeelding ]
"even"quote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Schiphol is nooit geslotenquote:
Dan kun je beter het leed verzachtenquote:
Deze kokoscupcakes moesten precies 10 minutenquote:Op zondag 8 april 2012 20:13 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dan kun je beter het leed verzachtenMinicupcakes moeten ongeveer de helft van de normale tijd in de oven right? Ik moet zoo veel bakken binnenkort
quote:Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gebruik ook altijd 250g poedersuiker en 250g boter voor een boltaartje. Maar als je gaat bekleden met marsepein of fondant zou ik geen water en vanille extract toevoegen ivm het smelten van de marsepein/fondant.quote:Op maandag 9 april 2012 17:53 schreef limbolandjgirl het volgende:
Dankjewel Spuuglokje!Ik denk ook wel dat het gaat lukken.
Nog 1 vraagje: hoeveel botercreme moet ik ongeveer maken?
Ik heb hier totaaaaal geen weet van. Voor 12 cupcakes maak ik meestal dit:
250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille extract.
(en dan heb ik nog over)
Maar voor een boltaartje (20 cm doorsnee) zal ik zeker meer moeten hebben ofniet?
Heldquote:Op maandag 9 april 2012 20:24 schreef Spuuglokje het volgende:
M'n zoon (14) wilde voor zijn vrienden graag wat cupcakes mee naar school morgen (hij had dat aan ze beloofd als zij zijn verjaardag stil zouden houden, want hij vindt het vreselijk als er voor hem gezongen wordt e.d. ). Het zijn creeper cupcakes (dat poppetje van Minecraft) geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GEWELDIGquote:Op maandag 9 april 2012 20:24 schreef Spuuglokje het volgende:
M'n zoon (14) wilde voor zijn vrienden graag wat cupcakes mee naar school morgen (hij had dat aan ze beloofd als zij zijn verjaardag stil zouden houden, want hij vindt het vreselijk als er voor hem gezongen wordt e.d. ). Het zijn creeper cupcakes (dat poppetje van Minecraft) geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed geluktquote:Op woensdag 11 april 2012 19:21 schreef limbolandjgirl het volgende:
Mijn aller aller aller eerste (bol)taart ooit!
Gevuld met botercreme & Oreo's en chocolade slagroom.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Darn, als je een maand of twee eerder was geweest had ik hem zo overgenomen, heb nu zelf al een Clatronic gekochtquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:52 schreef Trusten het volgende:
Mooie taart SV-tje, dat babytje blijft supercute!
Ik werd vandaag blij verrast toen ik hoorde dat ik een Bosch keukenmachine had gewonnen. Mijn Kenwood mixer MX271 Patissier (wit) gaat hierdoor waarschijnlijk de verkoop in. Heeft iemand hier toevallig interesse voordat ik hem op MP gooi?
[ afbeelding ]
Sorryquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Darn, als je een maand of twee eerder was geweest had ik hem zo overgenomen, heb nu zelf al een Clatronic gekocht.
Ik heb ook een Clatronic, nu ik deze Kenwood zie is mijn Clatronic opeens heel lelijkquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Darn, als je een maand of twee eerder was geweest had ik hem zo overgenomen, heb nu zelf al een Clatronic gekocht.
Hmm ja dat is een goede! Hij is echt max een keer of 25 gebruikt en ziet er nog prima uit. Het enige nadeel is dat er een barst zit in de plastic antispatrand (die ik zelf overigens eigenlijk nooit gebruik). 125 euro lijkt mij redelijk. Ik ben dit weekend niet thuis maar zou maandag evt eigen foto's kunnen maken.quote:
Same here. Maarja, kostte de helft en zo veel gebruik ik hem nu ook weer niet... Ik vond de rode Kenwood zo mooi maar was uit het assortiment bij de Makro en elders helaas veel duurder.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:31 schreef Skaai het volgende:
Ik heb ook een Clatronic, nu ik deze Kenwood zie is mijn Clatronic opeens heel lelijk
Ik ben bang dat je zelf aan de knutsel moet, Ik heb even het internet uitgepluisd voor je maar ik kom of dingen van een bakkerij tegen of een how-to, maar geen kant en klare plaatjes, dus ik ben bang dat je zelf een puzzelplaatje moet makenquote:Op zondag 15 april 2012 20:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb even advies nodig.
over twee maanden is mijn zoon jarig.
het enige dat hij lust is chocoladetaart van albert heijn
of zelfgemaakte muffins
ik wil hem verrassen met iets met het thema angry birds.
zijn die dieren ergens kant en klaar te koop of zal ik aan de knutsel moeten?
ik zal ze morgen even plaatsen, op mobiel gaat dat niet zo denderend!quote:Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef lady-wrb het volgende:
waar heb je die how to's gezien? heb je linkjes?
Klinkt als een hele dure taart gezien de ingredienten.quote:Op zondag 15 april 2012 23:57 schreef Sandous het volgende:
Deze ja!!! http://www.ah.nl/allerhan(...)rood-wit-blauw-taart
dat jaquote:Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Klinkt als een hele dure taart gezien de ingredienten.
http://www.gamecakes.nl/?p=232&lang=nlquote:Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef lady-wrb het volgende:
waar heb je die how to's gezien? heb je linkjes?
Er staat bij 10 personen en 3,05 per persoon oftwel ruim 30 euro aan boodschappen. En 900 kcal per punt, heftige taart! Maar goed een pond witte chocolade, pond mascarpone etc, dat wil wel...quote:Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Tegan het volgende:
Klinkt als een hele dure taart gezien de ingredienten.
Wat is nu je punt? Dat het wel of niet duur is?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:50 schreef Trusten het volgende:
[..]
Er staat bij 10 personen en 3,05 per persoon oftwel ruim 30 euro aan boodschappen. En 900 kcal per punt, heftige taart! Maar goed een pond witte chocolade, pond mascarpone etc, dat wil wel...
Zeker duurquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:05 schreef Tegan het volgende:
Wat is nu je punt? Dat het wel of niet duur is?
Ahh ik vind 'm echt heel mooiquote:Op maandag 16 april 2012 13:29 schreef maartjeh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 'm geworden!Een taart voor de ondertrouw! Enige wens was; roze!
quote:Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
http://www.gamecakes.nl/?p=232&lang=nl
Dit is het enige nuttige wat ik gevonden heb, maar dat is dus boetseren, en ik neem aan dat je liever een puzzelplaatje hebt? Ik weet niet of je daar bekend mee bent, anders kun je altijd even pm-en
Ziet er fleurig uit zegquote:Op woensdag 18 april 2012 20:46 schreef Alisande het volgende:
Ik heb vandaag geoefend voor de verjaardagstaart voor mijn kleine. Ik heb frosting gebruikt om hem te bekleden, maar wat is dat zoet! Wat kan ik beter gebruiken? Ik was niet van plan het helemaal te bedekken met marsepein of fondant, maar met iets anders en dan bovenop met fondant een figuurtje (Bert, Ernie of Nijntje) er op maken en de zijkant versieren met van dat versier suikerwerk. Slagroom, botercrème? Ik heb geen idee...
[ afbeelding ]
Stomquote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet hoe oud de kleine is, maar ik zou oppassen met van die nootjesDan zou ik eerder voor sprinkles gaan, zonder noot
Ok, botercrème en sprinkles wordt het dan! Ook een goed idee om alleen de bovenkant te bewerken met fondant.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ziet er fleurig uit zegEn zoet
Je kan ook de alleen de bovenkant bewerken met marsepein of fondant.. zijkant afsmeren met botercreme inderdaad en dan van die nougat nootjes erop ofzo? Of gekleurde sprinkles.
Ik denk daar ook pas sinds kort over na hoorquote:
En hoe krijg je die gekleurde sprinkles/hagelslag dan een beetje fatsoenlijk op de zijkant? zonder al te veel geknoei?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ziet er fleurig uit zegEn zoet
Je kan ook de alleen de bovenkant bewerken met marsepein of fondant.. zijkant afsmeren met botercreme inderdaad en dan van die nougat nootjes erop ofzo? Of gekleurde sprinkles.
Wat geweldig mooiquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb gisteren weer twee taartjes gemaakt. Gevuld met frambozen, frambozenjam, witte vlokken en zwitserse room. Voor het eerst funcakes frambozenfondant gebruikt, is wel lekker spul.
Voor de goede orde, deze taartjes waren niet voor mezelf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het kloptquote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Misstique het volgende:
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
Als ik überhaupt met botercreme werk geef ik er zelf een lekkere smaak aan met bv een citroen/sinaasappel siroop (wat suiker/sinaasappel/citroen sap in laten koken tot dikke stroop en dan bv scheutje likeur erbij) Dit kan dus met vanalles, van koffie tot fruitquote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Misstique het volgende:
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
Dat is het probleem ook met de taarten die een nicht van me maakt. Ze zijn werkelijk prachtig om te zien, ze maakt complete asepoester-koetsen met muizen erbij enzo, maar de smaak....quote:Op zondag 22 april 2012 13:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Het klopt.
Ik vind de taarten hier ook geweldig om te zien hoor, maar als ik dan aan de smaak denk (en ik heb het geproefd) van cake in combinatie met marsepein/fondant (heb het zo dun mogelijk gerold ook nog), met botercreme en dan vaak ook nog een (zoete) vulling, lopen de rillingen over mijn rug.
Ik ben best van het zoete maar dit is echt veeeeeeeeel te zoet en veeeeeel te vet. Dat is ook de reden dat ik er na 2 taartjes maar mee ben gestopt. Leuk om te maken, maar om het daarna op te eten; Neh.
Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes.quote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Misstique het volgende:
Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.quote:Op zondag 22 april 2012 13:47 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes.Verder gebruik ik meestal marsepein in plaats van fondant, dat smaakt ook al minder zoet.
Het werd een simpele slagroomtaart met kersenjam ertussen, hagelslag tegen de zijkant en wat bastognekruimels en kersenbonbons als versieringquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Spuug, geweldige tip! Ik ga een taart bakken dit weekend en insprinkelen
Ik vind die spuitzakken uit die ikea-set echt een verschrikking. Heb ze allebei na gebruik gelijk weggegooid omdat de boter/vet doorsloeg naar de buitenkant van de zak. Drama zeg. Maar de spuitmondjes enzo natuurlijk wel bewaardquote:Op zondag 22 april 2012 10:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Tezz, mooi gedaan hoor.
En die bloemen ook!
Ik ben ook niet heel gevorderd en wat ik fijn vond om als basis te hebben;
* Een draaiplateau (bijv. die houten v/d ikea)
* Setje van ikea met taartzaag, spuitzak en zo'n afstrijkding
* Roller om marsepein of fondant te rollen (heb ik bij de bouwmarkt gekocht, gewoon zo'n witte pvc pijp)
* Ik heb daar ook zo'n smoother achtig ding gekocht die ze normaal voor t metselen/voegen gebruiken
* Marsepein of fondant
* Wat uitstekers
* Pizza mes om de randen langs de taart na het bekleden af te snijden
Ik gebruik ook altijd de mix, waar je zelf nog boter en pedersuiker aan moet toevoegen, en dat gaat absoluut prima hoor, In ieder geval nog nooit een smelt-alarm gehadquote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
Nog nooit gebeurd bij mij. Ik heb wel verhalen gehoord dat het gaat smelten van afsmeren met slagroom, maar met de Funcakes botercrèmemix gebeurt het in ieder geval niet.quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
Zou je het precieze recept kunnen posten? Klinkt heel erg lekker!quote:Op zondag 22 april 2012 23:15 schreef Skaai het volgende:
Ik had van de week voor het eerst gekozen voor AH smeerbare roomboter en de Monchou Luchtige roomkaas, dit werd echt een hemelse mix samen en ik heb mijn topping nog nooit zo luchtig gehad. Gecombineerd met poedersuiker en geprakte aarbeien wilde ik het bakje zo leeg eten
!
Oh er is geen precies recept, ik heb gewoon op gevoel wat bij elkaar gegooid en ehm eigenlijk niet opgeschreven hoeveel ik heb gebruikt. Ik hou me bijvoorbeeld ook niet aan al die kilo's poedersuiker die er in veel recepten in gaan, ik gebruik altijd minderquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:50 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Zou je het precieze recept kunnen posten? Klinkt heel erg lekker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb wat siliconen bloempotjes bij de Xenos gekocht, en daar chocoladecakejes in gebakken. Daarna gedecoreerd met verschillende bloemetjes. Hier zijn wat foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zijn gaaf!quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb wat siliconen bloempotjes bij de Xenos gekocht, en daar chocoladecakejes in gebakken. Daarna gedecoreerd met verschillende bloemetjes. Hier zijn wat foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hehe slimmerd.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:14 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Die zijn gaaf!Eens aan m'n vriendin laten zien, dan wil ze ze ook maken
Die lila bloemetjes zijn gemaakt met een Plunger cutter. Die is denk ik ook te koop bij Pipoos. Die andere bloemetjes zijn gemaakt met malletjes uit Hong Kong (via Etsy.com).quote:Op woensdag 25 april 2012 16:18 schreef Yngwie het volgende:
Zijn trouwens wel schattige kleine vormpjes voor bloemetjes.. waar haal je deze? Gewoon bij een Pipoos of zo?
Cutequote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*hap!*quote:Op woensdag 25 april 2012 21:27 schreef Chickert het volgende:
Oe, die bloempotjes zijn very cute!
Ik heb vandaag de Dreamer uit Rudlph's Cupcakes gemaakt. Resultaat:
[ afbeelding ]
Erg tasty!
Oh wat erg!quote:Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef maartjeh het volgende:
Ik laat net mijn doosje met potjes kleurstoffen stukvallen. ALLE potjes stuk en een grote bende!
Ja echt heel erg balen.. Nog niet eens alle potjes was iets van gebruikt, sommigen zat het witte plasticje er nog op.quote:
wat ergquote:Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef maartjeh het volgende:
Ik laat net mijn doosje met potjes kleurstoffen stukvallen. ALLE potjes stuk en een grote bende!
Twittertaartquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:15 schreef limbolandjgirl het volgende:
Net terug van de workshop taarten bekleden.
En dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben er zeer trots op!
Hij is gevuld met aardbeien, vanille botercreme en ander vers fruit (ananas, perzik etc.)
Sluit ik me bij aan!quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een leuke taarten Baby_girl en limbolandjgirl!
quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een leuke taarten Baby_girl en limbolandjgirl!
quote:Op maandag 30 april 2012 17:11 schreef SV-tje het volgende:
Deze zandkasteel taart gemaakt voor de 1e verjaardag van de dochter van een vriendin.
Bekleed met biscuitjes en botercreme gemixt met bbroom.
De vierkante taart gevuld met aardbeienvlaaivulling en aardbeienkwarktaarttoetje van Mona. De kleine ronde gevuld met abrikozenjam en zwitserse room.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Xenos verkoopt sinds kort marsepein en fondant. Anders deleukstetaartenshop.nl.quote:Op maandag 30 april 2012 17:27 schreef Mirjam het volgende:
ik ga vrijdag ee workshop krijgen, moet wel zelf ffd e taart bakken () en marsepein etc kopen.
waar kan ik voor een leuk prijsje fondant halen om de taart mee te bekleden?
Nee, ze verkopen ook fondantquote:Op maandag 30 april 2012 23:21 schreef Mirjam het volgende:
ja, ik zoek wel budgettips, aangezien het ook maar mijn eerste keer is en ws. eenmalig is
maar verkoopt de xenos niet alleen marsepein?
normaal gesproken zou ik ook m'n middelvinger opsteken, maar dit is een vriendin van m'n moeder, die komt het gratis en voor niks een hele avond doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:42 schreef Baby_Girl het volgende:
Jamin ja die was ik vergeten. En voor een marsepein\fondant taart zou ik ook voor een biscuit gaan. Beetje raar vind ik het wel dat je alles zelf mee moet nemen.
Dan klinkt het al anders inderdaadquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
normaal gesproken zou ik ook m'n middelvinger opsteken, maar dit is een vriendin van m'n moeder, die komt het gratis en voor niks een hele avond doen.
dan vind ik het eigenlijk wel heel normaal
v&d verkoopt ook marsepein en fondantquote:Op maandag 30 april 2012 23:21 schreef Mirjam het volgende:
ja, ik zoek wel budgettips, aangezien het ook maar mijn eerste keer is en ws. eenmalig is
maar verkoopt de xenos niet alleen marsepein?
Die zitten ook wel vol voor een cupcake met een platte bovenkant hoorquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:55 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
Dit haat ik. "Genoeg voor 12 cupcakes", en het is niet eens genoeg voor 9.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:18 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Awwww, die zou perfect zijn voor mijn vriendin... helaas is Twente wel een eindje wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat moet ie nog kosten?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Awwww, die zou perfect zijn voor mijn vriendin... helaas is Twente wel een eindje wegWat moet ie nog kosten?
Oehh die ziet er mooi uit!quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:55 schreef Mirjam het volgende:
vorige week voor het eerst taart gemaakt
het resultaat vond ik neit zo heel slecht voor een eerste keer
[ afbeelding ]
En welke mix heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:55 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
Dit haat ik. "Genoeg voor 12 cupcakes", en het is niet eens genoeg voor 9.
het werd jam, want dat heb ik in huis. maar ik ga het onthouden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik er ook wel eens witte chocoladepasta voor.
Zijn mooi geluktquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het werd jam, want dat heb ik in huis. maar ik ga het onthouden.
nou hier zijn ze dan: mijn allereerste poging van cupcakes met marsepein
[ afbeelding ]
Erg mooi, vooral die roosjesquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het werd jam, want dat heb ik in huis. maar ik ga het onthouden.
nou hier zijn ze dan: mijn allereerste poging van cupcakes met marsepein
[ afbeelding ]
Leuk gedaan! En nog/alvast gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:51 schreef MarjoBlabla het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn cupcakes voor mijn 20e verjaardagWat werkt Satin Ice fijn zeg!
![]()
Viel tegen, ze zakten nog in, dus waren denk ik.. 3/4 tot 4/5 vol. Ik ben van mening dat een cakeje toch wel tot het randje of nét iets hoger moet komen, misschien heb ik dat wel verkeerdquote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die zitten ook wel vol voor een cupcake met een platte bovenkant hoor
Geen mix, recept van cupcakerecepten.nlquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:11 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En welke mix heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?
gaaf!quote:Op zondag 13 mei 2012 15:29 schreef Yannick567 het volgende:
Resultaat van vrijdagavond. Beginnend, dus beetje experimenteren, was voor een verjaardag hier thuis.
[ afbeelding ]
Beetje overbelicht door de foto![]()
Mijn moeder had nog wat kleurstoffen over, dus daar maar wat mee gedaan. Had nog een creme recept van dr. oetker, alles gekocht, zou mijn moeder maken omdat ik moest werken. Schoot gelijk die creme in de schiftToen maar zonder creme gedaan, smaakte er niet minder om
Misschien is het gaan schiften? Misschien is de kleurstof die je gebruikt toevallig niet geschikt voor creme of slagroom mee te kleuren.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:51 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Niet dus
Het blijft nu een vloeibare smurrie
geen stevigheid meer in de krijgen
Ja crap zo leek het wel, dan heb je van die korreltjes he?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:01 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Misschien is het gaan schiften? Misschien is de kleurstof die je gebruikt toevallig niet geschikt voor creme of slagroom mee te kleuren.
Toen mijn creme geschift was probeerde ik het met slagroom. Die schoot ook in de schift
Zie hierbovenquote:Op zondag 13 mei 2012 19:20 schreef Troel het volgende:
Hu, bij mij werkt dat wel? Wat voor kleurstof heb je dan?
Dat klinkt wel als geschift ja. Enkeltje prullenbak dan maarquote:Op zondag 13 mei 2012 19:31 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja crap zo leek het wel, dan heb je van die korreltjes he?
Het is ook icing color van Wiltonmaar ik dacht dat dus ook wel kon
[..]
Zie hierboven
Niks aan te doen.. had de taart er niet mee bekleed ofzo.. maar ik mieter het wel weg dan
Mooi hoorquote:Op maandag 14 mei 2012 14:32 schreef calastra het volgende:
Ik heb afgelopen week de taart mogen maken voor mijn nichtje Sarah.
Ben blij met het resultaat, dacht eerst dat de taart te machtig zou zijn geworden maar dan viel heel erg mee, vulling van banketbakkersroom, jam, slagroom, bosvruchten, afgesmeerd met witte ganache en bekleed met marsepein.
[ afbeelding ]
Nee hoor, effect van de glitters, en het feit dat de taart ingevroren is geweest en dus nog aan het "uitwasemen"was toen ik de foto maakte.quote:Mooi hoor Glimt marsepein altijd zo?
Ah, dat verklaartquote:Op maandag 14 mei 2012 15:10 schreef calastra het volgende:
[..]
Nee hoor, effect van de glitters, en het feit dat de taart ingevroren is geweest en dus nog aan het "uitwasemen"was toen ik de foto maakte.
Ik heb later nog een keer botercreme gemaakt maar eerst de kleur gemengd met het boter en daarna met de botercreme mix die ik heb.. Dat ging goed...quote:Op zondag 13 mei 2012 20:03 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als geschift ja. Enkeltje prullenbak dan maar
Ik ga binnenkort ngo een poging wagen. Zag net op cupcakerecepten.nl een recept voor frosting. Kijken of dat werkt. Anders zelf nog een keer dat recept van dr. oetker proberen voor creme
Oh wauwquote:Op maandag 14 mei 2012 14:32 schreef calastra het volgende:
Ik heb afgelopen week de taart mogen maken voor mijn nichtje Sarah.
Ben blij met het resultaat, dacht eerst dat de taart te machtig zou zijn geworden maar dan viel heel erg mee, vulling van banketbakkersroom, jam, slagroom, bosvruchten, afgesmeerd met witte ganache en bekleed met marsepein.
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb later nog een keer botercreme gemaakt maar eerst de kleur gemengd met het boter en daarna met de botercreme mix die ik heb.. Dat ging goed...
Dus mijn 2 bruiloftstaarten zijn af... Helaas kan ik geen foto plaatsen, pas na de 18e omdat de bruid en bruidegom nog wel eens hier en daar op Fok misschien mee kunnen lurken
Het blijft toch een beetje een verrassing ...
Per pm/dm kan wel natuurlijk
[..]
Oh wauw![]()
Wat een lief taartje en mooie kleurtjes
Donequote:Op maandag 14 mei 2012 17:35 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwdMag hij per PM?
Mag ik em ook zien?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb later nog een keer botercreme gemaakt maar eerst de kleur gemengd met het boter en daarna met de botercreme mix die ik heb.. Dat ging goed...
Dus mijn 2 bruiloftstaarten zijn af... Helaas kan ik geen foto plaatsen, pas na de 18e omdat de bruid en bruidegom nog wel eens hier en daar op Fok misschien mee kunnen lurken
Het blijft toch een beetje een verrassing ...
Per pm/dm kan wel natuurlijk
[..]
Oh wauw![]()
Wat een lief taartje en mooie kleurtjes
Heeeeel erg mooi! Wowquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef LovelyLady het volgende:
Hihi leuk joh pmetjes sturen. En bedankt voor de complimentjes natuurlijk. Ben er zelf ook een beetje trots op
Koekiemonstertjesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:50 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mijn dochters afscheid op de PSZ
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:50 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mijn dochters afscheid op de PSZ
Koelkast lijkt me idd beter. Als het af gaat koelen, kan het best eens wat vocht loslaten. Zou zonde zijn! Als je het nu in de koelkast bewaart, kan het langzaam afkoelen en zo.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:31 schreef limbolandjgirl het volgende:
Nou mijn camera cake staat in de vriezer. Morgen bekleden.
Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken
Trouwens,
Ik heb nu mijn biscuit gevuld met botercreme & aardbeien. En ik heb m afgesmeerd met botercreme.
Hij staat nu in de vriezer. Maar nu lees ik op een ander forum dat hij 24 uur van te voren uit de vriezer moet halen. Ik heb m morgen rond 1 uur 's middags nodig om te bekleden met fondant. Dus dan kan ik beter de biscuit in de koelkast zetten. Of niet??
Ik snap het allemaal niet meer
dat was vast een takkeklusquote:Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef limbolandjgirl het volgende:
Tadaaa!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De zwarte fondant was echt verschrikkelijk!
Hij plakte steeds, scheurde heel snel etc. Maar het is mij toch wel redelijk gelukt
Hier zie je hoe hij eruit ziet:quote:Op zondag 20 mei 2012 15:49 schreef Mirjam het volgende:
dat
[..]
dat was vast een takkeklus
heb je ook een foto gemaakt van voordat de fondant erop ging?
ik ben gewoon benieuwd hoe dat eruit zag
geweldigquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Hier zie je hoe hij eruit ziet:
http://vintageandcake.blogspot.com/2011/02/lights-cameracake.html
Hij is wel niet van mij, maar dit voorbeeld heb ik ook gebruikt
Welnee, dat is gewoon een kwestie van goed oefenen en geduld hebbenquote:Op zondag 27 mei 2012 13:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Netjes! Bij mij zou alles scheef worden :p
De kubus bleek na afsmeren toch iéts minder hoog dan breed. Dus al die vakjes aan de zijkanten moesten 2x1,8 cm zijn. Handmatig snijden dus.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:36 schreef MissHobje het volgende:
Wow Spuuglokje, das weer een subliem taartje, ff meteen een vraagje, die blokjes he.. meet je het uit en snij je dat met de hand of heb je het anders aangepakt? Wellicht een tooltje gebruikt ofzo ?
Lijkt me anders een pokke werkje
Haha leuk gedaanquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:39 schreef Yannick567 het volgende:
Om een beetje in de EK sferen te blijven
[ afbeelding ]
Laten de vormpjes los of bedoel je alleen de bodem?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:09 schreef Yannick567 het volgende:
Ik heb nu wel twee keer (die andere op die foto zijn van een zelfde recept) dat ik na het bakken zag dat er een 'luchtruimte' tussen het cakeje en het bakvormpje zat. Je kan er als het ware 2 euro munten onder schuiven
Ik dacht dat ik de eerste keer misschien iets met vullen niet goed gedaan had, maar nu heb ik er op gelet en was het weer zo. Ik vul ze met een spuitzak. Iemand een idee hoe dit kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |