abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:42:30 #1
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_109448157
cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En voor de rest, kijk in het oude topic :P
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_109448878
pi_109449220
Mij maak je niet blij met appeltaart hoor :o.

Dan zou ik voor slagroom of chocolade gaan. Monchoutaart lust ook 'iedereen' :P.
pi_109467181
Zo. De 24 cupcakes voor moeders zijn af.
De foto met de zwart / witte fondant erop zijn cupcakes met advocaat erin.
De andere met oranje kleurstof.

Ze heeft ook meegeholpen met het versieren, bekleden etc.
Ik ben benieuwd wat haar collega's ervan vinden!

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_109467832
Leukerdjes :Y O+
pi_109468135
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:47 schreef LovelyLady het volgende:
Leukerdjes :Y O+
Dankjewel!

Alleen het stomme is...
Ik bestrooi de tafel met poedersuiker. Maar dat blijf je zien op de fondant. Hoe krijg ik dit er goed vanaf?
Ik heb al geprobeerd om het met een kwastje af te vegen maar het help niet zo goed.
Iemand een tip hiervoor? :)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_109469991
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:59 schreef limbolandjgirl het volgende:

[..]

Dankjewel!

Alleen het stomme is...
Ik bestrooi de tafel met poedersuiker. Maar dat blijf je zien op de fondant. Hoe krijg ik dit er goed vanaf?
Ik heb al geprobeerd om het met een kwastje af te vegen maar het help niet zo goed.
Iemand een tip hiervoor? :)
Lastig, je kan beter crisco gebruiken ipv poedersuiker.
pi_109483021
Moet je de cupcakes bevochtigen om bv sterretjes op te strooien?

Foto's volgen na het tweede baksel. Het eerste is al op :@
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  zondag 25 maart 2012 @ 11:41:41 #9
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109485548
generale repetitie voor de taart voor mn zoons eerste verjaardag.

Lessen:
- fondant iets minder dun rollen, want nu scheurde het erg aan de zijkanten.
- botercreme om af te smeren wat dikker

en volgende keer geen groen eronder, ik vind denk ik blauw toch leuker :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:05:26 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109608835
Wat een vrolijke Dikkie Diktaart J-net! ^O^

De cupcakes zijn leuk geworden limbolandgirl. :Y En wat Audreyoot al zegt, Crisco werkt perfect. Ik gebruik nooit poedersuiker, altijd Crisco. En cupcakes met advocaat.... aaaaaah heerlijk!!! :9~

Waar blijven de foto's Sararaats? Ik ben benieuwd naar jouw resultaat! :s)
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:22:47 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109609483
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien. :) En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.

Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:

Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)

Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt. :)

Zo is het eindresultaat geworden:

Miauw!
pi_109609599
Geweldig spuuglokje _O_
pi_109609633
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:41 schreef J-net het volgende:
generale repetitie voor de taart voor mn zoons eerste verjaardag.

Lessen:
- fondant iets minder dun rollen, want nu scheurde het erg aan de zijkanten.
- botercreme om af te smeren wat dikker

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en volgende keer geen groen eronder, ik vind denk ik blauw toch leuker :)
Hij is leuk geworden *O*

Bij mij scheurt hij ook nog regelmatig hoor... Echt irritant!
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:31:12 #14
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109609807
Thanx dames.

En owww Spuuglokje wat mooi.
Daar droom ik van :)
pi_109612234
Dikkie Dik O+ Fondant scheurt bij mij ook vrij snel hoor... goed lang kneden schijnt te werken geloof ik

Spuug :o wat een enorm mooie taart
pi_109612437
Wat een geweldig mooie taart dat kooitje! :o
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:41:27 #17
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_109612560
Wowww Spuug, respect. Wat een práchtige taart. Bijna zonde om op te eten!
pi_109612658
Wow, die poezentaart is echt prachtig!!

Hoe lang ben je daarmee bezig ongeveer?
pi_109616372
Damn, wat mooi, Spuug!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_109616462
Wauw echt geweldig Spuuglokje _O_

Die Dikkie Dik-taart is ook erg leuk :Y
pi_109618947
Spuuglokje O+ :9~ :Y

Dikkie dik is lief O+
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:28:20 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109619623
Spuug, ik heb hem aan mijn aanstaande laten zien, heb helemaal niks met taarten maar deze is zo ongelooflijk mooi!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:32:39 #23
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109619832
Afgelopen zondag met vriendinnen 2 soorten cupcakes uit het boek van Rudolpf van Veen gemaakt.

Allebei lekker, maar de onderste spande toch wel de kroon.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_109620443
Prachtige taart Spuuglokje! en mooi contrast met de kleuren!
ik hou daar wel van O+
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:02:54 #25
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109621565
Oh het regent echt complimenten! :o O+ Zo leuk om te lezen! Ik ben er uren en uren mee bezig geweest Nyks. Ik weet niet eens hoelang. Maar ik ben nogal een perfectionist, dus daar ligt het ook een beetje aan. ;) Ik heb op zondag de taarten gebakken, ingepakt en in de vriezer gedaan. Op maandag op m'n gemakje die figuren uitgesneden, op dinsdag de taarten uit de vriezer gehaald, gevuld en afgesmeerd en bekleed en de figuurtjes erop. Woensdag (vandaag dus) gestapeld (dus geen stress gehad vlak van tevoren, maar gewoon een paar dagen een paar uren eraan gewerkt).

SV-tje, die zien er lekker uit! :9~ Ik heb dat boek voor mijn verjaardag gekregen, maar nog niks uitgeprobeerd. Nu ik jouw cupcakes zie krijg ik gelijk weer zin om dat boek erbij te pakken!
pi_109627065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:32 schreef SV-tje het volgende:
Afgelopen zondag met vriendinnen 2 soorten cupcakes uit het boek van Rudolpf van Veen gemaakt.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Allebei lekker, maar de onderste spande toch wel de kroon.
Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:41:59 #27
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109632410
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....
Wij zijn ook op dieet, dus had er bij m'n vriendin precies genoeg meegenomen dat we zelf een halve hadden van de 2 soorten en de rest voor collega's.
pi_109648799
Spuug, wat een werk, maar wat een fantastisch resultaat _O_ !!!!

Sv, ziet er goed uit :Y) !
Fake it till you make it...
pi_109648936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien. :) En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.

Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)

Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Miauw!
[ afbeelding ]
:{
Wauw.
Dat is gewoon.
Wauw. O+ O+!
pi_109649097
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Miauw!
[ afbeelding ]
wat ontzettend mooi O+ ^O^ _O_
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_109659405
Ik postte een tijdje geleden dat ik binnenkort een bruidstaart ga maken (juni 2012) en dat ik nog nooit eerder een taart gemaakt had. Ik heb 1 workshop gevolgd, zie de foto van de roze taart. Dit was mijn eerste taart, wel gemaakt met hulp van de vrouw van de workshop.

Een dag later ben ik deze cupcakes gaan maken;

En weer 3 dagen later dit taartje (dit is dus mijn eerste taartje die ik helemaal zelf en zonder hulp gemaakt heb);

donderdag 29 maart 2012 @ 17:07:18 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_109659802
Dat komt wel goed :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_109659844
Dat komt zeker goed...

Reminds me dat ik dus ook een bruidstaart voor een vriendin moet gaan maken :@

ik kan dat ik kan dat ik kan dat :@

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 17:09:25 ]
pi_109660629
Thanks! :) Hope so haha. Die taart MOET perfect worden.

Haha dat riedeltje ga ik ook tegen mezelf zeggen op dat moment denk ik LovelyLady haha.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2012 @ 19:32:04 #35
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109664870
Spuuglokje wat een onwijs toffe taart O+

En maartjeh, wat gaat dat goed, een prachtige taart en dat na 1 workshop. Ik ben jaloers :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_109665520
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Miauw!
[ afbeelding ]

_O_ _O_
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:01:04 #37
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109668982
Whaahahaha JanPiraat dank je! En de anderen ook superbedankt voor al die ooh en aahs. O+

En maartjeh wat mooi. Je hebt talent! ^O^ Ik vind die kleurencombinatie van je laatste taartje ook prachtig. :Y
pi_109669471
Iemand een idee met welke basis ik eetbare verf zou kunnen maken met kleurstof dus voor (paas)eieren :P?
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:31:23 #39
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109674859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:07 schreef Tegan het volgende:
Iemand een idee met welke basis ik eetbare verf zou kunnen maken met kleurstof dus voor (paas)eieren :P?
Je bedoelt paaseieren van fondant of marsepein die je gaat beschilderen? Ik weet dat Rainbow Dust heel fijne metallic eetbare verf in potjes heeft. Dat werkt goed, hoef je zelf niks te mengen. Verder kun je eetbaar poeder mengen met rejuvenator van Sugarflair, dan krijg je ook een verf.
pi_109675178
Ik bedoelde eigenlijk echte eieren. Als in, ik heb kleurstof liggen en het zou mooi zijn als ik er niets bij zou hoeven kopen zeg maar. Dat het wel gewoon hard opdroogt enzo.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:45:58 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109675916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef Tegan het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk echte eieren. Als in, ik heb kleurstof liggen en het zou mooi zijn als ik er niets bij zou hoeven kopen zeg maar. Dat het wel gewoon hard opdroogt enzo.
Google is your friend;

Het beste is om paaseieren met een natuurlijke kleurstof te beschilderen, want dan kan je ze ook gewoon opeten. Kook de eieren in

* water met bessensap of sap van bietjes (licht)rood
* kookvocht van spinazie voor (licht)groen
* koffie (bruin tintje)
* water met schillen van een limoen of sinaasappel, wortel, selderijzaad (licht oranje)
* water met sinaasappel (lichtgeel)
* water met een stuk rode kool en een scheut azijn (roze)
* in thee (bruin)
* kurkuma/koenjit/saffraan (geel)
* bosbessen (blauw)
* koffiedrab of uitenschillen (bruin)
* uienschillen (beige)
* wortel of schillen van de sinaasappel (licht oranje)
* spinazie (goen)
* snij verse peterselie fijn en laat een nacht weken in water. Breng het 's morgens aan de kook en laat ze er net zo lang in liggen tot ze geel-groen kleuren
* TIP: voeg voor een extra donker effect een theelepel azijn toe aan het kookwater.

Leg de eieren op de bodem van de pan (stapel ze niet op elkaar) en doe er water bij zodat ze volledig onder water liggen.

* Voeg een theelepel azijn toe (dat maakt de kleur sterker)
* Voeg het natuurlijke kleurstof toe. Hoe meer eieren je tegelijk kookt, hoe meer kleurstof je nodig hebt
* Breng het water aan de kook, zet het vuur laag en laat de eieren 15 minuten koken
* Laat de eieren afkoelen. Zijn de eieren niet voldoende gekleurd, laat ze dan bedekt met het kleurmiddel een nacht in de koelkast staan
pi_109749044
Vanavond cupcakes gemaakt voor een babyshower. Met mijn nieuwe uitsteekvormpjes :D Baby uitsteker is gewoon, babyfles en kinderwagen zijn met zo'n indruk-dingetje. Vind ze zelf echt supercute.

En owja... marsepein van de Xenos is echt CRAP :') tegen beter weten in gekocht... niet mee te werken. Eens en nooit meer.

Te weinig witte fondant voor alle cakejes, dus de rest maar met botercreme en muisjes gedaan :D

jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_109810241
Heeft iemand een goed recept voor slagroomtaart? Er zijn zo veel verschillende!!
  maandag 2 april 2012 @ 19:27:43 #44
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_109816101
Wat een leuke cupcakes Chickert! ^O^ Ik vind dat kinderwagentje bijzonder cute. O+

Ik heb nog nooit zelf een slagroomtaart gemaakt, SpaceInvaders, dus ik heb geen uitgeprobeerd recept helaas. (Ik vind de slagroomtaarten van de Hema zo lekker dat ik nog niet de behoefte heb gehad om die zelf eens te gaan maken!)
pi_109817097
Damn spuuglokje, als ik jouw taarten zo zie, dan voel ik mezelf echt weer een beginneling, en dat terwijl ik toch aardig mijn weg weet inmiddels! Echt super mooi gedaan!
S. 2014
J. 2016
pi_109818768
Ik zou voor een slagroom-taart gewoon biscuit mix gebruiken en ik vind dat slagroom gezoet met vanille suiker en gemixt met klopfix qua smaak behoorlijk goed in de buurt komen van die van de bakker/Hema.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_109818782
Ik was 3jr geleden erg enthousiast begonnen, maar ja toen zwanger, daarna alweer zwanger en dus geen tijd om rustig met die taartjes aan de slag te gaan.

Maar een vriendin wilde er 1 voor haar dochtertje maken, gezegd dat ik wilde helpen maar dat we ook gezellig samen naar een workshop kunnen gaan, dit hoorden er meer en nu gaan we met ons 5-en.
Wel de basisworkshop, misschien ga ik kijken of ik een puzzelplaatje ofzo kan doen maar wil het toch weer een beetje op gaan pakken.

Ben met deze 2 zelf begonnen 3 jr geleden, hoe slecht! :D :X

Daarna deze gemaakt met een vrijgezellenfeest

Deze heb ik daarna thuis gemaakt om te oefenen en toen werd ik te druk met de jongens ;)

pi_109819021
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:25 schreef Chickert het volgende:
Vanavond cupcakes gemaakt voor een babyshower. Met mijn nieuwe uitsteekvormpjes :D Baby uitsteker is gewoon, babyfles en kinderwagen zijn met zo'n indruk-dingetje. Vind ze zelf echt supercute.

En owja... marsepein van de Xenos is echt CRAP :') tegen beter weten in gekocht... niet mee te werken. Eens en nooit meer.

[ afbeelding ]

Te weinig witte fondant voor alle cakejes, dus de rest maar met botercreme en muisjes gedaan :D

[ afbeelding ]
Die zijn echt supercute zeg O+
pi_110008316
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:13 schreef het-is-mij het volgende:
Ik was 3jr geleden erg enthousiast begonnen, maar ja toen zwanger, daarna alweer zwanger en dus geen tijd om rustig met die taartjes aan de slag te gaan.

Maar een vriendin wilde er 1 voor haar dochtertje maken, gezegd dat ik wilde helpen maar dat we ook gezellig samen naar een workshop kunnen gaan, dit hoorden er meer en nu gaan we met ons 5-en.
Wel de basisworkshop, misschien ga ik kijken of ik een puzzelplaatje ofzo kan doen maar wil het toch weer een beetje op gaan pakken.

Ben met deze 2 zelf begonnen 3 jr geleden, hoe slecht! :D :X
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna deze gemaakt met een vrijgezellenfeest
[ afbeelding ]
Deze heb ik daarna thuis gemaakt om te oefenen en toen werd ik te druk met de jongens ;)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hihi wat een verschil O+ Mooie taartjes :Y

Ik heb vandaag deze gemaakt... vulling: citroenbotercreme en kersenjam, zwarte en witte fondant
Voor vriendinnetjes gemaakt omdat we weer eens samen een avondje bij gingen beppen

pi_110010450
Als je cupcakes maakt, hoe lang van te voren kun je ze maken? Als je ze ergens in een doos doet om te bewaren? :o
  zondag 8 april 2012 @ 16:25:08 #51
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110060978
Als je ze luchtdicht verpakt kun je ze ongeveer een halve week bewaren RenRen.

Ik heb voor mijn schoonouders even een paar paasmuffins gemaakt:

zondag 8 april 2012 @ 16:40:08 #52
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_110061493
Spuug wauw O+ O+ O+ kunst!

Van wat zijn de eitjes gemaakt
pi_110061840
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:

[ afbeelding ]
In een zak dus of iets? Thanks O+ Gave muffins :D
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 17:32:34 #54
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110063065
Er zitten nu 24 mini kokosnoot cupcakes in de oven, morgen uitdelen op 't werk :D
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_110064857
Morgen niet vrij?
pi_110064956
quote:

[ afbeelding ]
"even"

_O_
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 18:51:57 #57
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110065422
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:33 schreef Tegan het volgende:
Morgen niet vrij?
Schiphol is nooit gesloten ;(
  zondag 8 april 2012 @ 19:41:24 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110067405
Sandous, die mini-eitjes zijn kant en klaar gekocht bij de Makro. Chocolade met zo'n krokant knapperig suikerlaagje erom. Dus het was echt snel klaar. Muffins gebakken, bovenkantjes eraf gesneden, icing erop gespoten (2 soorten spuitmondjes), en dan die eitjes erop. Klaar! :)
pi_110068853
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2012 18:51 schreef Skaai het volgende:

[..]

Schiphol is nooit gesloten ;(
Dan kun je beter het leed verzachten :+ Minicupcakes moeten ongeveer de helft van de normale tijd in de oven right? Ik moet zoo veel bakken binnenkort :D
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 20:23:00 #60
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110069315
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:13 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dan kun je beter het leed verzachten :+ Minicupcakes moeten ongeveer de helft van de normale tijd in de oven right? Ik moet zoo veel bakken binnenkort :D
Deze kokoscupcakes moesten precies 10 minuten :).

Alleen was het gekut met de topping ;( ik was verdorie vergeten roomboter erbij te halen, ik dacht dat ik genoeg had. Dus stond ik te kutten met margarine maar dat zag er niet uit en smaakt al helemaal naar niks, dus weggegooid.
Gelukkig had ik nog 3 pakjes roomkaas liggen, maar dat werd geen egale massa (kleine klontjes) dus ik was al helemaal over de zeik want er is geen winkel open nu :'). Dus maar een restje gesmolten (sorry als ik nu vloek in de keuken :P) roomboter erbij gedaan, toen werd het beter en omdat ik toch al kokosnoot cupcakes heb besloot ik er een meuk aan kokosrasp doorheen te gooien, vallen de klontjes niet meer op. Tadaaa :')
  maandag 9 april 2012 @ 00:40:45 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110083912
quote:

[ afbeelding ]
O+ super!
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 06:34:51 #62
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 9 april 2012 @ 11:06:14 #63
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_110088990
Gisteren was de verjaardag van mijn zoon.
Ik heb 2 taarten gemaakt.

maandag 9 april 2012 @ 11:47:39 #64
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110089946
J-Net wat zijn dat een vrolijke taarten! ^O^ En die blauwe achtergrond is inderdaad mooier dan groen. :Y En nog gefeliciteerd met je zoon!
pi_110094306
Idd erg vrolijke taarten!
pi_110100246
Morgen of woensdag ga ik mijn allereerste boltaartje maken met Oreovulling. :) (een voetbal voor mijn jarig broertje)
Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Het is namelijk de allereerste keer dat ik met biscuit ga werken..
En ik heb al verhalen gelezen dat het inzakte, of niet goed was etc.
Heeft iemand van jullie hier nog tips over? Want van al die 'mislukte' verhalen wil ik bijna een boltaartje van cakebeslag gaan maken. Dat lijkt mij makkelijker. (maar is wel steviger)
Smile Bigger!
The world needs it!
  maandag 9 april 2012 @ 17:39:16 #67
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110101366
Biscuitdeeg is niet moeilijk limbolandgirl. Zorg dat de oven op de goede temperatuur staat, dat je de deur in de tussentijd niet opendoet en dat je de vorm goed insprayt/invet. (Stel dat het toch mislukt, dan kan ik beter aanwijzingen geven wat er anders moet. Ik bedoel, als je bovenkant te hard wordt en daaronder is het deeg nog niet gaar, dan stond de oven te heet. Als het ingezakt is heb je waarschijnlijk stiekem toch even gekeken tijdens de eerste tien minuten.) Maar ga er maar vanuit dat het gewoon goed gaat! :Y
pi_110101893
Dankjewel Spuuglokje! :) Ik denk ook wel dat het gaat lukken.

Nog 1 vraagje: hoeveel botercreme moet ik ongeveer maken?

Ik heb hier totaaaaal geen weet van. Voor 12 cupcakes maak ik meestal dit:
250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille extract.
(en dan heb ik nog over)

Maar voor een boltaartje (20 cm doorsnee) zal ik zeker meer moeten hebben ofniet?
Smile Bigger!
The world needs it!
  maandag 9 april 2012 @ 18:59:14 #69
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110104050
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 17:53 schreef limbolandjgirl het volgende:
Dankjewel Spuuglokje! :) Ik denk ook wel dat het gaat lukken.

Nog 1 vraagje: hoeveel botercreme moet ik ongeveer maken?

Ik heb hier totaaaaal geen weet van. Voor 12 cupcakes maak ik meestal dit:
250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille extract.
(en dan heb ik nog over)

Maar voor een boltaartje (20 cm doorsnee) zal ik zeker meer moeten hebben ofniet?
Ik gebruik ook altijd 250g poedersuiker en 250g boter voor een boltaartje. Maar als je gaat bekleden met marsepein of fondant zou ik geen water en vanille extract toevoegen ivm het smelten van de marsepein/fondant.

Wat betreft het biscuit ben ik het met Spuuglokje eens, biscuit is bij mij nog nooit mislukt en ik heb het al op veel manieren gebakken.

Wat je bij een boltaartje ook kunt doen buiten bakken in een bol werken met de repenmethode. Teleac heeft hierover een filmpje, maar als je googlet kom je nog veel meer daarover tegen http://educatie.ntr.nl/beeldbank/clip/t20091104_boltaart01
  maandag 9 april 2012 @ 20:24:05 #70
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110107684
M'n zoon (14) wilde voor zijn vrienden graag wat cupcakes mee naar school morgen (hij had dat aan ze beloofd als zij zijn verjaardag stil zouden houden, want hij vindt het vreselijk als er voor hem gezongen wordt e.d. ). Het zijn creeper cupcakes (dat poppetje van Minecraft) geworden. :)

pi_110107990
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:24 schreef Spuuglokje het volgende:
M'n zoon (14) wilde voor zijn vrienden graag wat cupcakes mee naar school morgen (hij had dat aan ze beloofd als zij zijn verjaardag stil zouden houden, want hij vindt het vreselijk als er voor hem gezongen wordt e.d. ). Het zijn creeper cupcakes (dat poppetje van Minecraft) geworden. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Held ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_110109213
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:24 schreef Spuuglokje het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GEWELDIG _O_

J-net wat een superleuke taartjes, nog gefeliciteerd met je zoontje
Hopelijk was het een gezellige en geslaagde dag.
pi_110140817
Yesss mijn biscuit is gelukt! :D :D

Morgen eens kijken of het een mooie voetbal wordt :)
En of mijn broertje hem goedkeurt! hahaha
Smile Bigger!
The world needs it!
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:27:05 #74
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110141214
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:17 schreef limbolandjgirl het volgende:
Yesss mijn biscuit is gelukt! :D :D
*O* ^O^
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:43:05 #75
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_110141802
Mooie creaties weer ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 23:09:25 #76
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110163639
Ik ben weinig creatief met marsepein en het toveren van enige toppings, ondanks dat zijn alle 92 mini's afgelopen Pasen opgegaan op het werk :D

Kokosnoot muffins met een roomkaas kokosnoot topping!

woensdag 11 april 2012 @ 09:55:54 #77
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110171416
Ze zien er mooi uit Skaai! I O+ 't detail dat het papier waar je de cupcakes ingezet hebt ook gekleurde stippen heeft, net zo kleurig als die balletjes bovenop de cupcakes.
pi_110194872
Mijn aller aller aller eerste (bol)taart ooit! :D

Gevuld met botercreme & Oreo's en chocolade slagroom.

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_110195076
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:21 schreef limbolandjgirl het volgende:
Mijn aller aller aller eerste (bol)taart ooit! :D

Gevuld met botercreme & Oreo's en chocolade slagroom.

[ afbeelding ]
Goed gelukt *O*
  woensdag 11 april 2012 @ 19:29:19 #80
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110195317
Leuk limbolandjgirl! ^O^
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:16:32 #81
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110290113
Heb weer een keer een geboortetaartje gemaakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110292144
Mooie taart SV-tje, dat babytje blijft supercute!

Ik werd vandaag blij verrast toen ik hoorde dat ik een Bosch keukenmachine had gewonnen. Mijn Kenwood mixer MX271 Patissier (wit) gaat hierdoor waarschijnlijk de verkoop in. Heeft iemand hier toevallig interesse voordat ik hem op MP gooi?

[ Bericht 4% gewijzigd door Trusten op 13-04-2012 20:57:52 ]
pi_110292678
Leuke taarten weer! *O*

Vooral die geboortetaart is lief O+
pi_110294214
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:52 schreef Trusten het volgende:
Mooie taart SV-tje, dat babytje blijft supercute!

Ik werd vandaag blij verrast toen ik hoorde dat ik een Bosch keukenmachine had gewonnen. Mijn Kenwood mixer MX271 Patissier (wit) gaat hierdoor waarschijnlijk de verkoop in. Heeft iemand hier toevallig interesse voordat ik hem op MP gooi?

[ afbeelding ]
Darn, als je een maand of twee eerder was geweest had ik hem zo overgenomen, heb nu zelf al een Clatronic gekocht ;(.
pi_110294277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:30 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Darn, als je een maand of twee eerder was geweest had ik hem zo overgenomen, heb nu zelf al een Clatronic gekocht ;(.
Sorry :)
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 21:31:34 #86
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110294302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:30 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb ook een Clatronic, nu ik deze Kenwood zie is mijn Clatronic opeens heel lelijk :')
pi_110294356
wat moet ie kosten?
pi_110294512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:32 schreef deadly_kiss het volgende:
wat moet ie kosten?
dat ?
:D
Heb evt ook wel interesse :)
pi_110294895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:32 schreef deadly_kiss het volgende:
wat moet ie kosten?
Hmm ja dat is een goede! Hij is echt max een keer of 25 gebruikt en ziet er nog prima uit. Het enige nadeel is dat er een barst zit in de plastic antispatrand (die ik zelf overigens eigenlijk nooit gebruik). 125 euro lijkt mij redelijk. Ik ben dit weekend niet thuis maar zou maandag evt eigen foto's kunnen maken.
pi_110350065
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:31 schreef Skaai het volgende:
Ik heb ook een Clatronic, nu ik deze Kenwood zie is mijn Clatronic opeens heel lelijk :')
Same here. Maarja, kostte de helft en zo veel gebruik ik hem nu ook weer niet... Ik vond de rode Kenwood zo mooi maar was uit het assortiment bij de Makro en elders helaas veel duurder.

Dit weekend gemaakt voor lente/pasen:
pi_110365267
Gaaf die geboortetaart! Heel mooi strak.

Lente/Paas-taartje is ook leuk!! Fijne kleuren!

Vandaag bezig geweest aan een taart die morgen af moet zijn. Had left-overs van roze marsepein en m'n eerste biscuit was niet goed gelukt (te weinig beslag dus te dun om te vullen). Hiervan een snel taartje gemaakt, gewoon de biscuit afgesmeerd met champagne-botercreme en daaroverheen marsepein.

Hieronder zijn foto's van de taart waar ik nu aan bezig ben.

Ennn m'n eerste strik, van marsepein. :) Best een beetje trots.
  zondag 15 april 2012 @ 20:33:54 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_110365491
Kan me voorstellen, ziet er goed uit hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 20:49:31 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110366543
ik heb even advies nodig.
over twee maanden is mijn zoon jarig.
het enige dat hij lust is chocoladetaart van albert heijn :{
of zelfgemaakte muffins
ik wil hem verrassen met iets met het thema angry birds.
zijn die dieren ergens kant en klaar te koop of zal ik aan de knutsel moeten?
pi_110369372
Van het weekend cupcakes gemaakt voor de verjaardag van mijn nicht.

Uit het boek Rudolph's Cupcakes:

Limoncello's

Koekiemonsters

Ze waren heerlijk :D
pi_110371630
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb even advies nodig.
over twee maanden is mijn zoon jarig.
het enige dat hij lust is chocoladetaart van albert heijn :{
of zelfgemaakte muffins
ik wil hem verrassen met iets met het thema angry birds.
zijn die dieren ergens kant en klaar te koop of zal ik aan de knutsel moeten?
Ik ben bang dat je zelf aan de knutsel moet, Ik heb even het internet uitgepluisd voor je maar ik kom of dingen van een bakkerij tegen of een how-to, maar geen kant en klare plaatjes, dus ik ben bang dat je zelf een puzzelplaatje moet maken :)
S. 2014
J. 2016
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 22:11:06 #96
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110372486
waar heb je die how to's gezien? heb je linkjes?
pi_110375864
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal ze morgen even plaatsen, op mobiel gaat dat niet zo denderend!
S. 2014
J. 2016
pi_110377457
Heeft iemand de taart gezien die voorop de nieuwe allerhande staat? Die ga ik zeker een keer maken. Wat ziet die er lekker uit!
  zondag 15 april 2012 @ 23:57:54 #99
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_110383977
Ik maak graag cupcakes, maar ze zijn nooit zo mooi hoog als dat ik vaak zie op foto's. Ik gebruik 3/4 beslag per cupcake, in de oven worden ze groter maar zakken ze in als ik ze eruit haal terwijl ik niet tussendoor de oven open. Tips?
  maandag 16 april 2012 @ 08:24:15 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_110384355
Misschien staat je oven te hoog, waardoor ze te snel groeien en dan inzakken, omdat er lucht van binnen zit. Kan ook zijn dat je beslag niet luchtig genoeg is, mix je lang genoeg?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_110393025

Dit is 'm geworden! :) Een taart voor de ondertrouw! Enige wens was; roze!
pi_110394349
quote:
Klinkt als een hele dure taart gezien de ingredienten.
pi_110394386
Mooie taart maartjeh.
  maandag 16 april 2012 @ 14:02:27 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_110394521
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Tegan het volgende:

[..]

dat ja :o

En mooie taart zo hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 16 april 2012 @ 14:08:49 #106
91830 MaximusTG
pi_110394775
Mwa, je kan geld besparen door diepvriesfruit te gebruiken (iig voor het fruit dat erin zit). En voor de amandelen en poedersuiker kan je marsepein nemen (lijkt mij iig). Kan je vast ergens goedkoper krijgen dan 3x 55 gr verpakking amandelen van de AH :P.
pi_110396497
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef lady-wrb het volgende:
http://www.gamecakes.nl/?p=232&lang=nl

Dit is het enige nuttige wat ik gevonden heb, maar dat is dus boetseren, en ik neem aan dat je liever een puzzelplaatje hebt? Ik weet niet of je daar bekend mee bent, anders kun je altijd even pm-en :)
S. 2014
J. 2016
pi_110396691
quote:
17s.gif Op maandag 16 april 2012 13:59 schreef Tegan het volgende:
Mooie taart maartjeh.
Thanks! :D
pi_110457420
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Tegan het volgende:
Er staat bij 10 personen en 3,05 per persoon oftwel ruim 30 euro aan boodschappen. En 900 kcal per punt, heftige taart! Maar goed een pond witte chocolade, pond mascarpone etc, dat wil wel...
pi_110458448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:50 schreef Trusten het volgende:

[..]

Er staat bij 10 personen en 3,05 per persoon oftwel ruim 30 euro aan boodschappen. En 900 kcal per punt, heftige taart! Maar goed een pond witte chocolade, pond mascarpone etc, dat wil wel...
Wat is nu je punt? Dat het wel of niet duur is?
pi_110462827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:05 schreef Tegan het volgende:
Wat is nu je punt? Dat het wel of niet duur is?
Zeker duur
pi_110468565
Ik haal alles gewoon zoveel mogelijk bij lidl enzo. Scheelt al een heel stuk. En naar mijn mening ben je er niet alleen met een mooi buitenkantje. Het gaat uiteindelijk om de smaak! Dus ik hou wel van wat lekkere ingredienten.
  woensdag 18 april 2012 @ 00:52:17 #113
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_110469887
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:29 schreef maartjeh het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is 'm geworden! :) Een taart voor de ondertrouw! Enige wens was; roze!
Ahh ik vind 'm echt heel mooi O+
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 07:57:40 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110471757
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

http://www.gamecakes.nl/?p=232&lang=nl

Dit is het enige nuttige wat ik gevonden heb, maar dat is dus boetseren, en ik neem aan dat je liever een puzzelplaatje hebt? Ik weet niet of je daar bekend mee bent, anders kun je altijd even pm-en :)
_O_
pi_110477739
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 00:52 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ahh ik vind 'm echt heel mooi O+
Thanks! O+
pi_110503218
Ik heb vandaag geoefend voor de verjaardagstaart voor mijn kleine. Ik heb frosting gebruikt om hem te bekleden, maar wat is dat zoet! Wat kan ik beter gebruiken? Ik was niet van plan het helemaal te bedekken met marsepein of fondant, maar met iets anders en dan bovenop met fondant een figuurtje (Bert, Ernie of Nijntje) er op maken en de zijkant versieren met van dat versier suikerwerk. Slagroom, botercrème? Ik heb geen idee...

[ Bericht 1% gewijzigd door Alisande op 18-04-2012 20:52:02 ]
In dog years I'm dead
pi_110504331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:46 schreef Alisande het volgende:
Ik heb vandaag geoefend voor de verjaardagstaart voor mijn kleine. Ik heb frosting gebruikt om hem te bekleden, maar wat is dat zoet! Wat kan ik beter gebruiken? Ik was niet van plan het helemaal te bedekken met marsepein of fondant, maar met iets anders en dan bovenop met fondant een figuurtje (Bert, Ernie of Nijntje) er op maken en de zijkant versieren met van dat versier suikerwerk. Slagroom, botercrème? Ik heb geen idee...

[ afbeelding ]
Ziet er fleurig uit zeg :o En zoet :D
Je kan ook de alleen de bovenkant bewerken met marsepein of fondant.. zijkant afsmeren met botercreme inderdaad en dan van die nougat nootjes erop ofzo? Of gekleurde sprinkles.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 21:03:36 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 21:07:39 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_110504631
Ik weet niet hoe oud de kleine is, maar ik zou oppassen met van die nootjes :) Dan zou ik eerder voor sprinkles gaan, zonder noot ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110504845
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet hoe oud de kleine is, maar ik zou oppassen met van die nootjes :) Dan zou ik eerder voor sprinkles gaan, zonder noot ;)
Stom :|W Niet over na gedacht
pi_110505083
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Je kan ook de alleen de bovenkant bewerken met marsepein of fondant.. zijkant afsmeren met botercreme inderdaad en dan van die nougat nootjes erop ofzo? Of gekleurde sprinkles.
Ok, botercrème en sprinkles wordt het dan! Ook een goed idee om alleen de bovenkant te bewerken met fondant.
In dog years I'm dead
  woensdag 18 april 2012 @ 21:20:54 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_110505442
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Stom :|W Niet over na gedacht
Ik denk daar ook pas sinds kort over na hoor ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110547266
Interessant artikel over het insectenkookboek.
Schrik niet van de heerlijke meelworm cupcakejes.
pi_110550966
Ik geloof dat ik toch even pas hoor, meelwormen... dan maar even wat minder hip ;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 08:42:32 #124
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110551042
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

En hoe krijg je die gekleurde sprinkles/hagelslag dan een beetje fatsoenlijk op de zijkant? zonder al te veel geknoei?
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:33:27 #125
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110553469
Als je eerst alleen de zijkant insmeert en dan door de sprinkles/hagelslag rolt is dat netjes. Dan leg je de taart goed neer en kun je de bovenkant gaan bewerken. :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 april 2012 @ 10:36:13 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110553548
Spuug, geweldige tip! Ik ga een taart bakken dit weekend en insprinkelen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:17:46 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110615892
Ik heb gisteren weer twee taartjes gemaakt. Gevuld met frambozen, frambozenjam, witte vlokken en zwitserse room. Voor het eerst funcakes frambozenfondant gebruikt, is wel lekker spul.

Voor de goede orde, deze taartjes waren niet voor mezelf.

pi_110616217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb gisteren weer twee taartjes gemaakt. Gevuld met frambozen, frambozenjam, witte vlokken en zwitserse room. Voor het eerst funcakes frambozenfondant gebruikt, is wel lekker spul.

Voor de goede orde, deze taartjes waren niet voor mezelf.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat geweldig mooi O+ hoe heb je dat babytje zo mooi gekregen?
pi_110616964
Wauw echt mooi O+ En idd dat babietje is echt goed gemaakt!
pi_110623576
Ik voel een nieuwe hobby aankomen!!!

Vorige week heb ik een workshop gevolgd (werd aangeboden door de personeelsvereniging van mijn werk) en ik was zo trots op mezelf... Mijn eerste taart:

Net heb ik alle 30 topics door zitten kijken. :@ Wat een prachtige taarten maken jullie!

Nu ga ik nadenken over wat ik allemaal aan moet schaffen om te beginnen. Kunnen jullie me tips geven om een goede basisstartersset aan te schaffen?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_110623705
@ Tezz, mooi gedaan hoor.
En die bloemen ook!

Ik ben ook niet heel gevorderd en wat ik fijn vond om als basis te hebben;
* Een draaiplateau (bijv. die houten v/d ikea)
* Setje van ikea met taartzaag, spuitzak en zo'n afstrijkding
* Roller om marsepein of fondant te rollen (heb ik bij de bouwmarkt gekocht, gewoon zo'n witte pvc pijp)
* Ik heb daar ook zo'n smoother achtig ding gekocht die ze normaal voor t metselen/voegen gebruiken
* Marsepein of fondant
* Wat uitstekers
* Pizza mes om de randen langs de taart na het bekleden af te snijden

Zo kom je denk ik al een heel eind (en ik lees/kijk ook veel op het forum van de leukste taarten)

De zwanger taarten zijn ook weer mooi, maar jij bent ook al mooi gevorderd ;)

Onze workshop was leuk laatst, heb foto's op mn foon en facebook, zal eens kijken of ik ze hier naar toe krijg.

Vanmiddag ga ik met een vriendin wat maken, ik voor q-day en zij voor de verjaardag van haar dochtertje, zin in.
Ik ga me ook eens over die roosjes buigen.
Daarnaast nog wat boltaartjes, gewoon om het bekleden e.d. onder de knie te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door het-is-mij op 22-04-2012 10:24:33 (Foto toegevoegd) ]
pi_110623884
Thx @het-is-mij!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_110623933
@ Sv-tje, dat bruine met baby, is dat ookvan fondant of marsepein?
  zondag 22 april 2012 @ 10:35:44 #134
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110623962
Mooi SV-tje! ^O^
  zondag 22 april 2012 @ 10:37:16 #135
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110623977
Knap hoor Tezz! ^O^ En dat is ook een lief taartje het-is-mij. :Y
  zondag 22 april 2012 @ 13:04:11 #136
127981 Misstique
11-07-2014
pi_110627464
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_110627559
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Misstique het volgende:
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
Het klopt B-).

Ik vind de taarten hier ook geweldig om te zien hoor, maar als ik dan aan de smaak denk (en ik heb het geproefd) van cake in combinatie met marsepein/fondant (heb het zo dun mogelijk gerold ook nog), met botercreme en dan vaak ook nog een (zoete) vulling, lopen de rillingen over mijn rug.

Ik ben best van het zoete maar dit is echt veeeeeeeeel te zoet en veeeeeel te vet. Dat is ook de reden dat ik er na 2 taartjes maar mee ben gestopt. Leuk om te maken, maar om het daarna op te eten; Neh :D.
  zondag 22 april 2012 @ 13:10:04 #138
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_110627646
quote:
Als ik überhaupt met botercreme werk geef ik er zelf een lekkere smaak aan met bv een citroen/sinaasappel siroop (wat suiker/sinaasappel/citroen sap in laten koken tot dikke stroop en dan bv scheutje likeur erbij) Dit kan dus met vanalles, van koffie tot fruit :) dit erdoor en dan is het al een heel stuk lekkerder, maar hier ook geen fan van botercreme.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 april 2012 @ 13:13:49 #139
127981 Misstique
11-07-2014
pi_110627752
Dat klinkt al beter MissHobje. :D.
Maar ik denk dat ik het niet veel zal gaan maken om dezelfde redenen die Anne noemt. :P.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zondag 22 april 2012 @ 13:42:39 #140
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_110628678
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Het klopt B-).

Ik vind de taarten hier ook geweldig om te zien hoor, maar als ik dan aan de smaak denk (en ik heb het geproefd) van cake in combinatie met marsepein/fondant (heb het zo dun mogelijk gerold ook nog), met botercreme en dan vaak ook nog een (zoete) vulling, lopen de rillingen over mijn rug.

Ik ben best van het zoete maar dit is echt veeeeeeeeel te zoet en veeeeeel te vet. Dat is ook de reden dat ik er na 2 taartjes maar mee ben gestopt. Leuk om te maken, maar om het daarna op te eten; Neh :D.
Dat is het probleem ook met de taarten die een nicht van me maakt. Ze zijn werkelijk prachtig om te zien, ze maakt complete asepoester-koetsen met muizen erbij enzo, maar de smaak.... :X
In plaats van kapsel gebruikt ze gewoon cake, dus het is veel te zwaar en droog. Ze zijn altijd gevuld met aardbeienkwark (zoet, zoet, zoet) en enorme klonten fondant erop :r
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 22 april 2012 @ 13:47:21 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110628842
quote:
Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes. :9 Verder gebruik ik meestal marsepein in plaats van fondant, dat smaakt ook al minder zoet.
  zondag 22 april 2012 @ 13:53:24 #142
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110629078
Ik gebruik alleen botercreme om de taart of cupcake af te smeren en dan in een zo dun mogelijke laag. Ik lust zelf bijvoorbeeld geen boter op brood, maar botercreme als hij goed luchtig is geklopt vind ik helemaal niet naar boter smaken (wel goede roomboter gebruiken). En bij een workshop die ik laatst gaf aan een groep kinderen gaf vonden ze de botercreme heel erg lekker en vroegen ze of het slagroom was en hebben een bakje op het einde uitgelepelt (kwam ik later achter).

Ik zal geen 1:1 botercreme als vulling gebruiken. Probeer daar altijd een mix te vinden tussen een romige vulling en een frisse vulling. En inderdaad biscuit ipv cake. Ik krijg altijd te horen dat mensen de taart heel lekker vinden. Maar zelf eten wij ook maar een paar keer per jaar een stukje en dat is dan bij de mensen voor wie de taart gemaakt is. Als ik iets lekkers voor ons zelf maak is het juist meestal iets anders om uit te proberen.
Laatst heb ik bijvoorbeeld gebakken cheesecake gemaakt, maar dat vond ik persoonlijk veel zwaarder en vetter dan een taart met marsepein of fondant.

@roos85: Het babytje is een malletje van First Impressions
@Het is mij: Dat is chocolade fondant
  zondag 22 april 2012 @ 13:54:27 #143
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110629122
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:47 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes. :9 Verder gebruik ik meestal marsepein in plaats van fondant, dat smaakt ook al minder zoet.
Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 april 2012 @ 14:05:15 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110629603
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Spuug, geweldige tip! Ik ga een taart bakken dit weekend en insprinkelen :D
Het werd een simpele slagroomtaart met kersenjam ertussen, hagelslag tegen de zijkant en wat bastognekruimels en kersenbonbons als versiering :D

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_110643683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Tezz, mooi gedaan hoor.
En die bloemen ook!

Ik ben ook niet heel gevorderd en wat ik fijn vond om als basis te hebben;
* Een draaiplateau (bijv. die houten v/d ikea)
* Setje van ikea met taartzaag, spuitzak en zo'n afstrijkding
* Roller om marsepein of fondant te rollen (heb ik bij de bouwmarkt gekocht, gewoon zo'n witte pvc pijp)
* Ik heb daar ook zo'n smoother achtig ding gekocht die ze normaal voor t metselen/voegen gebruiken
* Marsepein of fondant
* Wat uitstekers
* Pizza mes om de randen langs de taart na het bekleden af te snijden

Ik vind die spuitzakken uit die ikea-set echt een verschrikking. Heb ze allebei na gebruik gelijk weggegooid omdat de boter/vet doorsloeg naar de buitenkant van de zak. Drama zeg. Maar de spuitmondjes enzo natuurlijk wel bewaard :P
pi_110643887
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
Ik gebruik ook altijd de mix, waar je zelf nog boter en pedersuiker aan moet toevoegen, en dat gaat absoluut prima hoor, In ieder geval nog nooit een smelt-alarm gehad :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 april 2012 @ 21:32:11 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110650172
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Nog nooit gebeurd bij mij. Ik heb wel verhalen gehoord dat het gaat smelten van afsmeren met slagroom, maar met de Funcakes botercrèmemix gebeurt het in ieder geval niet.
  zondag 22 april 2012 @ 21:44:10 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_110651027
Hier ook nooit gedoe gehad. Ik gebruik ook de funcakes en ik gooi er ook nog vaak citroensap door voor een fris smaakje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 23:15:13 #149
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110656715
Ik had van de week voor het eerst gekozen voor AH smeerbare roomboter en de Monchou Luchtige roomkaas, dit werd echt een hemelse mix samen en ik heb mijn topping nog nooit zo luchtig gehad O+. Gecombineerd met poedersuiker en geprakte aarbeien wilde ik het bakje zo leeg eten :9!
  maandag 23 april 2012 @ 08:37:23 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_110663198
Knap dat je dat dan niet gedaan hebt :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110710162
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 23:15 schreef Skaai het volgende:
Ik had van de week voor het eerst gekozen voor AH smeerbare roomboter en de Monchou Luchtige roomkaas, dit werd echt een hemelse mix samen en ik heb mijn topping nog nooit zo luchtig gehad O+. Gecombineerd met poedersuiker en geprakte aarbeien wilde ik het bakje zo leeg eten :9!
Zou je het precieze recept kunnen posten? Klinkt heel erg lekker! O+
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2012 @ 14:58:05 #152
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110721318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:50 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Zou je het precieze recept kunnen posten? Klinkt heel erg lekker! O+
Oh er is geen precies recept, ik heb gewoon op gevoel wat bij elkaar gegooid en ehm eigenlijk niet opgeschreven hoeveel ik heb gebruikt. Ik hou me bijvoorbeeld ook niet aan al die kilo's poedersuiker die er in veel recepten in gaan, ik gebruik altijd minder :P
pi_110760452
Ik moest lachen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:03:50 #154
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110771367
Ik heb wat siliconen bloempotjes bij de Xenos gekocht, en daar chocoladecakejes in gebakken. Daarna gedecoreerd met verschillende bloemetjes. Hier zijn wat foto's. :)

woensdag 25 april 2012 @ 16:07:01 #155
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_110771534
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb wat siliconen bloempotjes bij de Xenos gekocht, en daar chocoladecakejes in gebakken. Daarna gedecoreerd met verschillende bloemetjes. Hier zijn wat foto's. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+!
  woensdag 25 april 2012 @ 16:07:54 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_110771577
Wat leuk! En lekker ongetwijfeld ook wel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110771884
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zijn gaaf! _O_ Eens aan m'n vriendin laten zien, dan wil ze ze ook maken ;)
pi_110771996
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:14 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Die zijn gaaf! _O_ Eens aan m'n vriendin laten zien, dan wil ze ze ook maken ;)
hehe slimmerd.

Maar idd, ze zien er geweldig leuk uit :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110772125
Zijn trouwens wel schattige kleine vormpjes voor bloemetjes.. waar haal je deze? Gewoon bij een Pipoos of zo?
  woensdag 25 april 2012 @ 16:20:51 #160
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110772241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:18 schreef Yngwie het volgende:
Zijn trouwens wel schattige kleine vormpjes voor bloemetjes.. waar haal je deze? Gewoon bij een Pipoos of zo?
Die lila bloemetjes zijn gemaakt met een Plunger cutter. Die is denk ik ook te koop bij Pipoos. Die andere bloemetjes zijn gemaakt met malletjes uit Hong Kong (via Etsy.com).
pi_110772402
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cute O+ En idd vast ook heel erg lekker
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2012 @ 17:16:45 #162
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110774794
Hoe haal je nu de cupcakes heel eruit? :P

Ze zien er wel prachtig uit O+
pi_110775913
Hoe doen jullie de letters allemaal. Gewoon met een mes uit snijden of met vormpjes( eventueel waar dan te krijgen)
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_110788011
Oe, die bloempotjes zijn very cute!

Ik heb vandaag de Dreamer uit Rudlph's Cupcakes gemaakt. Resultaat:

Erg tasty!
  donderdag 26 april 2012 @ 08:36:56 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_110803323
Hmmm :)

Ik ben vandaag heel simpel mijn bladerdeeg aan het opmaken in een tupperware vorm met wat appel en rozijnen erin :P Weer wat plek in de vriezer en het ligt er al tijden, dus nieuw kopen hoeft voorlopig ook niet :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110804296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:27 schreef Chickert het volgende:
Oe, die bloempotjes zijn very cute!

Ik heb vandaag de Dreamer uit Rudlph's Cupcakes gemaakt. Resultaat:

[ afbeelding ]

Erg tasty!
*hap!*

Ziet er heerlijk uit!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110807651
Ik laat net mijn doosje met potjes kleurstoffen stukvallen. ALLE potjes stuk en een grote bende!
pi_110808154
Oei Maartjeh... zonde en zal behoorlijke zooi geven...
pi_110808463
Ja, keukenvloer onder, houten vloer onder, deurpost onder.. THANK GOD had ik een trainingsbroek aan en sokken, en geen broek en schoenen. Het meeste is er wel af gegaan met alcohol.. 7 van de 8 potjes stuk, dus maar een nieuw doosje halen denk ik.. balen.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:53:57 #170
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110808467
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef maartjeh het volgende:
Ik laat net mijn doosje met potjes kleurstoffen stukvallen. ALLE potjes stuk en een grote bende!
Oh wat erg! :o
pi_110815404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:53 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Oh wat erg! :o
Ja echt heel erg balen.. Nog niet eens alle potjes was iets van gebruikt, sommigen zat het witte plasticje er nog op. :( Maarja, toch maar weggooien denk ik.
pi_110823364

Vanmiddag een taart in elkaar gezet, oranje boven! ;) Hij zal koninginnedag alleen niet halen, daar durf ik op te wedden!
pi_110824890
Erg leuk!
  donderdag 26 april 2012 @ 21:59:47 #174
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110837847
Leuk maartjeh! ^O^
pi_110838653
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef maartjeh het volgende:
wat erg :o
pi_110886485
Net terug van de workshop taarten bekleden.
En dit is het resultaat:

Ik ben er zeer trots op! :D
Hij is gevuld met aardbeien, vanille botercreme en ander vers fruit (ananas, perzik etc.)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_110886613
Die ziet er echt mooi uit hoor :Y
pi_110891127
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 00:15 schreef limbolandjgirl het volgende:
Net terug van de workshop taarten bekleden.
En dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben er zeer trots op! :D
Hij is gevuld met aardbeien, vanille botercreme en ander vers fruit (ananas, perzik etc.)
Twittertaart :D
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:31:41 #179
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_110893558
Mag ik deze met jullie delen? Ben er zo trots op!

Ik ga dit posten via de tab, ben benieuwd of het lukt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2012 @ 11:32:34 #180
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110893576
Oh wat een leuke taart! Heb je die vogeltjes met behulp van die tutorial gemaakt? Hij is echt geweldig O+!
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:33:54 #181
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110893600
Wat een leuke taarten Baby_girl en limbolandjgirl!
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:43:52 #182
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_110895289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Sluit ik me bij aan! :D
pi_110895340
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:33 schreef Spuuglokje het volgende:
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:24:36 #184
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_110896214
Wow wat een juweeltjes zijn er weer gemaakt zeg O+ helemaal gaaf!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:28:31 #185
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110896301
Oh wow, mooie taarten !

Ik krijg er honger van :Y) :+

Waar kopen jullie fondant of marsepein?
Ik zag onderlaatst dat ze bij de Jumbo ook dat spul hadden, 3,60 ofzo voor 300 gram volgens mij...kan er naast zitten hoor.

En hoeveel heb je daarvan nodig?
En om het te laten 'plakken' op de cake, moet ik daarvoor perse die botercreme gebruiken of kan dat ook met iets anders?

Ik wil binnenkort toch echt eens een poging gaan doen om een taart te maken
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:13:11 #186
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110900642
PureEvil, ik koop marsepein en fondant bij Cakesupplies (de afdeling van Deleukstetaartenshop voor mensen met een KvKnummer) of bij de Makro. De Makro heeft vanaf a.s. dinsdag weer een actie met dat spul.
Hoeveel je nodig hebt voor een taart kun je hier vinden.
Voor het laten plakken is botercrème het meest gebruikt, maar je zou de taart ook met een dun laagje gladde jam in kunnen smeren.
  maandag 30 april 2012 @ 17:11:35 #187
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110966709
Deze zandkasteel taart gemaakt voor de 1e verjaardag van de dochter van een vriendin.
Bekleed met biscuitjes en botercreme gemixt met bbroom.

De vierkante taart gevuld met aardbeienvlaaivulling en aardbeienkwarktaarttoetje van Mona. De kleine ronde gevuld met abrikozenjam en zwitserse room.

pi_110967026
Wat een ontzettend leuke en originele taart! :D
  maandag 30 april 2012 @ 17:26:24 #189
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110967046
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:11 schreef SV-tje het volgende:
Deze zandkasteel taart gemaakt voor de 1e verjaardag van de dochter van een vriendin.
Bekleed met biscuitjes en botercreme gemixt met bbroom.

De vierkante taart gevuld met aardbeienvlaaivulling en aardbeienkwarktaarttoetje van Mona. De kleine ronde gevuld met abrikozenjam en zwitserse room.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 30 april 2012 @ 17:27:52 #190
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110967077
ik ga vrijdag ee workshop krijgen, moet wel zelf ffd e taart bakken ( :+ ) en marsepein etc kopen.
waar kan ik voor een leuk prijsje fondant halen om de taart mee te bekleden?
pi_110976601
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:27 schreef Mirjam het volgende:
ik ga vrijdag ee workshop krijgen, moet wel zelf ffd e taart bakken ( :+ ) en marsepein etc kopen.
waar kan ik voor een leuk prijsje fondant halen om de taart mee te bekleden?
Xenos verkoopt sinds kort marsepein en fondant. Anders deleukstetaartenshop.nl.
  maandag 30 april 2012 @ 22:44:03 #192
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_110978657
Xenos zou ik niet doen, heel slecht spul. Ik koop als het echt niet anders kan bij pippo's (duur!!) Of het winkeltje hier in Dordt met allerlei bakkersspulletjes of bij spullenvoorjetaart.nl Via internet is het het goedkoopst, maar dan ivm verzendkosten moet je wel weer veel nemen.
  maandag 30 april 2012 @ 23:21:23 #193
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110980463
ja, ik zoek wel budgettips, aangezien het ook maar mijn eerste keer is en ws. eenmalig is :@
maar verkoopt de xenos niet alleen marsepein?
pi_110980561
Jamin!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 april 2012 @ 23:23:48 #195
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_110980563
quote:
5s.gif Op maandag 30 april 2012 23:21 schreef Mirjam het volgende:
ja, ik zoek wel budgettips, aangezien het ook maar mijn eerste keer is en ws. eenmalig is :@
Nee, ze verkopen ook fondant :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 30 april 2012 @ 23:26:08 #196
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110980656
dan ga ik morgen ff de jamin en de xenos checken :)

en w.b. de taart/cake?
ik dacht gewoon aan boerencakemix en dat bakken in een ronde springvorm, of kom ik daar niet mee weg?
pi_110980834
Dat is wel heel zwaar/machtig dan. Biscuit is veel luchtiger maar dat wordt hoger dan een springvorm.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:42:50 #198
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_110986163
Jamin ja die was ik vergeten. En voor een marsepein\fondant taart zou ik ook voor een biscuit gaan. Beetje raar vind ik het wel dat je alles zelf mee moet nemen.
pi_110986909
Ik zou ook voor biscuit gaan, je kunt een makkelijke mix ervoor kopen van Soezie bij de Welkoop/Boerenbond en bakwinkels.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:15:20 #200
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110987220
Bij jamin een zak van 1 kilo mix kopen is het makkelijkst denk ik als je daar toch heen gaat :)
The way you rock'n'roll
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:51:36 #201
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110994457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:42 schreef Baby_Girl het volgende:
Jamin ja die was ik vergeten. En voor een marsepein\fondant taart zou ik ook voor een biscuit gaan. Beetje raar vind ik het wel dat je alles zelf mee moet nemen.
normaal gesproken zou ik ook m'n middelvinger opsteken, maar dit is een vriendin van m'n moeder, die komt het gratis en voor niks een hele avond doen.
dan vind ik het eigenlijk wel heel normaal :Y)
pi_110994469
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

normaal gesproken zou ik ook m'n middelvinger opsteken, maar dit is een vriendin van m'n moeder, die komt het gratis en voor niks een hele avond doen.
dan vind ik het eigenlijk wel heel normaal :Y)
Dan klinkt het al anders inderdaad :P
pi_110994620
quote:
5s.gif Op maandag 30 april 2012 23:21 schreef Mirjam het volgende:
v&d verkoopt ook marsepein en fondant :)
pi_111078698

Dit haat ik. "Genoeg voor 12 cupcakes", en het is niet eens genoeg voor 9.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:09:08 #205
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111079207
bloedirritant inderdaad :')
pi_111079314
Ik heb het ook maar even op de receptensite vermeld, volgens mij heeft niemand dit probleem gehad, of gewoon maar niet vermeld :')

Oh nee, volgens mij moeten reacties worden gemodereerd, dan komt mijn comment er vast niet doorheen
pi_111079404
Dat is idd erg irritant ja!
pi_111094086
Ligt er maar aan hoe hoog je ze wilt hebben en dus hoeveel je in een bakje doet. Als je de bovenkant straks plat wilt hebben om te versieren (zoals de meesten tegenwoordig) zou ik minder in een vormpje doen en dan kom je wel uit.
Met deze hoeveelheid krijg je wel een flinke kop er op denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_111172000
Ik heb juist altijd teveel deeg over.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:04:04 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111175804
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:55 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
Die zitten ook wel vol voor een cupcake met een platte bovenkant hoor :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_111198063
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:06 schreef Tegan het volgende:
Ik heb juist altijd teveel deeg over.
Ik ook :').
pi_111354378
Vandaag weer eens creatief geweest. Mijn zusje is jarig vandaag en die is weg van '1 direction' :+
Dus maar een beetje iets in die richting gemaakt. Mijn tante had rolfondant over dus ik heb wat restjes gebruikt. Best aardig voor een 2e keer :9 De rolfondant van mijn tante was van de Sligro. Kostte 3,50 ex btw ofzo. Smaakte opzich wel goed! Wat zijn jullie ervaringen met die van de V&D/Xenos?

Ze zien er trouwens zo 'rond' uit omdat ze in een aluminium appelbol blikje gebakken zijn. Die caises waren helemaal uit hun vorm :') Deeg was iets te vloeibaar, dus toen maar zo opgelost. Tijd dat ik zo'n bakblik ga halen bij de Xenos ofzo :Y

En oja, dat verhaal van 'genoeg voor 12 cupcakes'.. Ik kon er met pijn en moeite 9 vullen. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Yannick567 op 09-05-2012 22:13:51 ]
pi_111376749
SPOILER
pi_111376930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:18 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
SPOILER
Awwww, die zou perfect zijn voor mijn vriendin... helaas is Twente wel een eindje weg :{ Wat moet ie nog kosten?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:55:43 #215
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111378107
vorige week voor het eerst taart gemaakt :D
het resultaat vond ik neit zo heel slecht voor een eerste keer :+
pi_111380076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Awwww, die zou perfect zijn voor mijn vriendin... helaas is Twente wel een eindje weg :{ Wat moet ie nog kosten?
SPOILER
pi_111397089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:55 schreef Mirjam het volgende:
vorige week voor het eerst taart gemaakt :D
het resultaat vond ik neit zo heel slecht voor een eerste keer :+
[ afbeelding ]
Oehh die ziet er mooi uit! :D
Smile Bigger!
The world needs it!
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 12:28:23 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111414798
hoe maak je marsepein vast aan cupcakes?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:28:52 #219
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111414817
Botercreme, jam, beetje poedersuiker met water mengen...
The way you rock'n'roll
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:03:02 #220
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_111416178
Ik gebruik er ook wel eens witte chocoladepasta voor. :9
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:11:17 #221
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111416473
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:55 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
En welke mix heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 15:42:57 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111422824
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik gebruik er ook wel eens witte chocoladepasta voor. :9
het werd jam, want dat heb ik in huis. maar ik ga het onthouden.

nou hier zijn ze dan: mijn allereerste poging van cupcakes met marsepein
pi_111423522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zijn mooi gelukt O+ die roosjes zijn echt cute!! Knap hoor
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 16:10:36 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111424033
ik kreeg een moeder met twee kleine meisjes op visite. helemaal into de bloemetjes O+
pi_111427281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Erg mooi, vooral die roosjes O+
pi_111445603

Mijn cupcakes voor mijn 20e verjaardag :) Wat werkt Satin Ice fijn zeg! O+ *O*
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:52:44 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111445657
Goed gelukt Lady :Y ^O^
The way you rock'n'roll
pi_111451254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:51 schreef MarjoBlabla het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn cupcakes voor mijn 20e verjaardag :) Wat werkt Satin Ice fijn zeg! O+ *O*
Leuk gedaan! En nog/alvast gefeliciteerd!

Misschien een stomme vraag maar ik vroeg mij vannacht af:
Kan je de kleurstof waarmee je marsepein kleurt, ook gebruiken voor botercreme ??

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2012 06:51:09 ]
  zaterdag 12 mei 2012 @ 08:24:22 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_111451563
Ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111464106
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Die zitten ook wel vol voor een cupcake met een platte bovenkant hoor :)
Viel tegen, ze zakten nog in, dus waren denk ik.. 3/4 tot 4/5 vol. Ik ben van mening dat een cakeje toch wel tot het randje of nét iets hoger moet komen, misschien heb ik dat wel verkeerd :D

Dit was nét uit de oven, en nadat ze afgekoeld waren zijn ze toch nog een paar millimeter ingezakt
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:11 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En welke mix heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?
Geen mix, recept van cupcakerecepten.nl
pi_111493323
Resultaat van vrijdagavond. Beginnend, dus beetje experimenteren, was voor een verjaardag hier thuis.

Beetje overbelicht door de foto :+

Mijn moeder had nog wat kleurstoffen over, dus daar maar wat mee gedaan. Had nog een creme recept van dr. oetker, alles gekocht, zou mijn moeder maken omdat ik moest werken. Schoot gelijk die creme in de schift :') Toen maar zonder creme gedaan, smaakte er niet minder om :D
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2012 @ 16:33:17 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111495712
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 15:29 schreef Yannick567 het volgende:
Resultaat van vrijdagavond. Beginnend, dus beetje experimenteren, was voor een verjaardag hier thuis.
[ afbeelding ]
Beetje overbelicht door de foto :+

Mijn moeder had nog wat kleurstoffen over, dus daar maar wat mee gedaan. Had nog een creme recept van dr. oetker, alles gekocht, zou mijn moeder maken omdat ik moest werken. Schoot gelijk die creme in de schift :') Toen maar zonder creme gedaan, smaakte er niet minder om :D
gaaf!
pi_111501059
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 08:24 schreef Troel het volgende:
Ja :)
Niet dus -O-

Het blijft nu een vloeibare smurrie :')
geen stevigheid meer in de krijgen
pi_111501496
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Niet dus -O-

Het blijft nu een vloeibare smurrie :')
geen stevigheid meer in de krijgen
Misschien is het gaan schiften? Misschien is de kleurstof die je gebruikt toevallig niet geschikt voor creme of slagroom mee te kleuren.
Toen mijn creme geschift was probeerde ik het met slagroom. Die schoot ook in de schift :')
  zondag 13 mei 2012 @ 19:20:30 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_111502415
Hu, bij mij werkt dat wel? Wat voor kleurstof heb je dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111502939
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:01 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

Misschien is het gaan schiften? Misschien is de kleurstof die je gebruikt toevallig niet geschikt voor creme of slagroom mee te kleuren.
Toen mijn creme geschift was probeerde ik het met slagroom. Die schoot ook in de schift :')
Ja crap zo leek het wel, dan heb je van die korreltjes he?
Het is ook icing color van Wilton :D maar ik dacht dat dus ook wel kon :')
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:20 schreef Troel het volgende:
Hu, bij mij werkt dat wel? Wat voor kleurstof heb je dan?
Zie hierboven :D

Niks aan te doen.. had de taart er niet mee bekleed ofzo.. maar ik mieter het wel weg dan :@
pi_111503129
en als je poedersuiker erbij doet?

ik heb dat ook gedaan met de kleurstof die jij gebruikt.
mama van 3 kids!
  zondag 13 mei 2012 @ 19:35:53 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_111503140
Nou ja, ik heb ook de icing color van Wilton, bij mij werkt het wel gewoon?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111503320
Misschien moet ik het even in de koelkast zetten?
En daarna nog even goed mixen...
pi_111504375
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:31 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja crap zo leek het wel, dan heb je van die korreltjes he?
Het is ook icing color van Wilton :D maar ik dacht dat dus ook wel kon :')

[..]

Zie hierboven :D

Niks aan te doen.. had de taart er niet mee bekleed ofzo.. maar ik mieter het wel weg dan :@
Dat klinkt wel als geschift ja. Enkeltje prullenbak dan maar :9
Ik ga binnenkort ngo een poging wagen. Zag net op cupcakerecepten.nl een recept voor frosting. Kijken of dat werkt. Anders zelf nog een keer dat recept van dr. oetker proberen voor creme :9
pi_111532729
Ik heb afgelopen week de taart mogen maken voor mijn nichtje Sarah.
Ben blij met het resultaat, dacht eerst dat de taart te machtig zou zijn geworden maar dan viel heel erg mee, vulling van banketbakkersroom, jam, slagroom, bosvruchten, afgesmeerd met witte ganache en bekleed met marsepein.

maandag 14 mei 2012 @ 14:39:42 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111532974
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:32 schreef calastra het volgende:
Ben blij met het resultaat, dacht eerst dat de taart te machtig zou zijn geworden maar dan viel heel erg mee, vulling van banketbakkersroom, jam, slagroom, bosvruchten, afgesmeerd met witte ganache en bekleed met marsepein.

[ afbeelding ]
Mooi hoor :) Glimt marsepein altijd zo?
pi_111534088
quote:
Mooi hoor Glimt marsepein altijd zo?
Nee hoor, effect van de glitters, en het feit dat de taart ingevroren is geweest en dus nog aan het "uitwasemen"was toen ik de foto maakte.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:35:52 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_111534986
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:10 schreef calastra het volgende:

[..]

Nee hoor, effect van de glitters, en het feit dat de taart ingevroren is geweest en dus nog aan het "uitwasemen"was toen ik de foto maakte.
Ah, dat verklaart :)

Ik vind glimmende taart nooit zo smakelijk, maar vind het ook wel echt lastig om plaatjes/figuurtjes te plakken zonder uitlopers enzo... De vorige taart heb ik toen maar helemaal nat gemaakt, zodat ie iig overal hetzelfde was.
pi_111536757
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:03 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel als geschift ja. Enkeltje prullenbak dan maar :9
Ik ga binnenkort ngo een poging wagen. Zag net op cupcakerecepten.nl een recept voor frosting. Kijken of dat werkt. Anders zelf nog een keer dat recept van dr. oetker proberen voor creme :9
Ik heb later nog een keer botercreme gemaakt maar eerst de kleur gemengd met het boter en daarna met de botercreme mix die ik heb.. Dat ging goed...
Dus mijn 2 bruiloftstaarten zijn af... Helaas kan ik geen foto plaatsen, pas na de 18e omdat de bruid en bruidegom nog wel eens hier en daar op Fok misschien mee kunnen lurken ;)
Het blijft toch een beetje een verrassing ...
Per pm/dm kan wel natuurlijk ;)
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:32 schreef calastra het volgende:

[ afbeelding ]
Oh wauw O+
Wat een lief taartje en mooie kleurtjes
pi_111540007
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik heb later nog een keer botercreme gemaakt maar eerst de kleur gemengd met het boter en daarna met de botercreme mix die ik heb.. Dat ging goed...
Dus mijn 2 bruiloftstaarten zijn af... Helaas kan ik geen foto plaatsen, pas na de 18e omdat de bruid en bruidegom nog wel eens hier en daar op Fok misschien mee kunnen lurken ;)

[..]

Oh wauw O+
Ik ben wel benieuwd :Y Mag hij per PM?
pi_111540259
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:35 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd :Y Mag hij per PM?
Done ;)
pi_111541025
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Done ;)
_O_
mooi!
pi_111541734
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:59 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

_O_
mooi!
nu word ik ook nieuwsgierig :D
mama van 3 kids!
pi_111552270
Wauw LL _O_ daar zullen ze vast blij mee zijn!
mama van 3 kids!
pi_111572120
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:19 schreef Popples het volgende:

[..]

nu word ik ook nieuwsgierig :D
Ik ook!!
pi_111572902
Hihi leuk joh pmetjes sturen. En bedankt voor de complimentjes natuurlijk. Ben er zelf ook een beetje trots op :@
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:45:27 #253
364404 arachide.
mamachide
pi_111573327
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

[..]

Oh wauw O+
Mag ik em ook zien? :o
#TeamMiley
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:50:57 #254
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_111573561

Voor mijn dochters afscheid op de PSZ
pi_111573855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef LovelyLady het volgende:
Hihi leuk joh pmetjes sturen. En bedankt voor de complimentjes natuurlijk. Ben er zelf ook een beetje trots op :@
Heeeeel erg mooi! Wow O+
pi_111575148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:50 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]

Koekiemonstertjes O+
Supercute O+
pi_111582439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:50 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
pi_111584405
wat een leuke cookie's ^O^
mama van 3 kids!
pi_111733170
Nou ze mogen online hoor *O*
Wat heb ik veel complimenten gehad gister mbt de taart O+
Mooi en lekker *O* En wat was het een mooie dag voor mijn lieve vriendinnetje
Nu hier nog even showen

Vulling: Citroenbotercreme en kersenjam
Buitenkant: witte fondant en marsepeinen bloemetjes met pareltjes en eetbare glimmende poeder
(tevens ook gebruikt met sjabloon om de 'ringen' mee af te beelden op de taart.

En we gaan gewoon door met feesten want kijk eens wat ik voor mijn verjaardag kreeg vandaag:

*O* Whoaaahhhhh *O* hihi
pi_111733534
Heeft iemand van jullie ervaring om een camera cake te maken?
Ik heb al eens gezocht op internet en het lijkt niet moeilijk, maar je weet maar nooit.

Zoiets wil ik maken :)

Smile Bigger!
The world needs it!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 09:44:09 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_111733643
Ik gok dat het net zo rot is als mijn Thomastaart was :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 mei 2012 @ 10:37:16 #262
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_111734434
LL wat mooi! <3

Limo, das niet heel makkelijk. Ziet er al heel snel slordig uit. Denk dat je het beste de vorm kunt maken van biscuit, dan vullen, dan vriezen, kun je hem mooi strak afsmeren iig. Dan ontdooien en dan pas bekleden.

Hij ziet er minder strak uit dan hij is. Ik en de camera op mijn telefoon hebben een haat liefde verhouding.
pi_111746392
Nou mijn camera cake staat in de vriezer. Morgen bekleden.
Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken :)

Trouwens,
Ik heb nu mijn biscuit gevuld met botercreme & aardbeien. En ik heb m afgesmeerd met botercreme.
Hij staat nu in de vriezer. Maar nu lees ik op een ander forum dat hij 24 uur van te voren uit de vriezer moet halen. Ik heb m morgen rond 1 uur 's middags nodig om te bekleden met fondant. Dus dan kan ik beter de biscuit in de koelkast zetten. Of niet??
Ik snap het allemaal niet meer :P

[ Bericht 56% gewijzigd door limbolandjgirl op 19-05-2012 17:48:19 ]
Smile Bigger!
The world needs it!
  zondag 20 mei 2012 @ 00:09:24 #264
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111765868
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:31 schreef limbolandjgirl het volgende:
Nou mijn camera cake staat in de vriezer. Morgen bekleden.
Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken :)

Trouwens,
Ik heb nu mijn biscuit gevuld met botercreme & aardbeien. En ik heb m afgesmeerd met botercreme.
Hij staat nu in de vriezer. Maar nu lees ik op een ander forum dat hij 24 uur van te voren uit de vriezer moet halen. Ik heb m morgen rond 1 uur 's middags nodig om te bekleden met fondant. Dus dan kan ik beter de biscuit in de koelkast zetten. Of niet??
Ik snap het allemaal niet meer :P
Koelkast lijkt me idd beter. Als het af gaat koelen, kan het best eens wat vocht loslaten. Zou zonde zijn! Als je het nu in de koelkast bewaart, kan het langzaam afkoelen en zo.
pi_111783790
Tadaaa!

De zwarte fondant was echt verschrikkelijk!
Hij plakte steeds, scheurde heel snel etc. Maar het is mij toch wel redelijk gelukt :)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_111784718
Nou, het is overduidelijk een camera _O_ Ik had het niet beter kunnen doen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 mei 2012 @ 15:49:58 #267
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111784754
dat
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef limbolandjgirl het volgende:
Tadaaa!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De zwarte fondant was echt verschrikkelijk!
Hij plakte steeds, scheurde heel snel etc. Maar het is mij toch wel redelijk gelukt :)
dat was vast een takkeklus :D
heb je ook een foto gemaakt van voordat de fondant erop ging?
ik ben gewoon benieuwd hoe dat eruit zag :@
pi_111786494
Oh wauw... Lastige klus maar knap gedaan hoor!
pi_111887547
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:49 schreef Mirjam het volgende:
dat

[..]

dat was vast een takkeklus :D
heb je ook een foto gemaakt van voordat de fondant erop ging?
ik ben gewoon benieuwd hoe dat eruit zag :@
Hier zie je hoe hij eruit ziet:
http://vintageandcake.blogspot.com/2011/02/lights-cameracake.html

Hij is wel niet van mij, maar dit voorbeeld heb ik ook gebruikt :)
Smile Bigger!
The world needs it!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:03:28 #270
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111887670
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:00 schreef limbolandjgirl het volgende:

[..]

Hier zie je hoe hij eruit ziet:
http://vintageandcake.blogspot.com/2011/02/lights-cameracake.html

Hij is wel niet van mij, maar dit voorbeeld heb ik ook gebruikt :)
geweldig :D
dank je, zo leuk
pi_111888551
Echt geweldig die camerataart! Zou ik ook erg leuk vinden om te krijgen, ben echt gek op fotografie :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:55:56 #272
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_111922509
Nice die camera! Lijkt me een heel werkje!
  zondag 27 mei 2012 @ 09:41:30 #273
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_112081200
Die camera is leuk!! Ga ik onthouden om *ooit* te maken voor mijn vader, als ik wat meer geoefend ben :)

Heeft iemand hier ooit appelmoescake gebakken? Ik wil graag appel-kaneel cupcakes gaan bakken, en dit met appelmoes lijkt me wel lekker. Alleen.... ik heb het nog nooit gemaakt en vind best veel verschillende recepten, en het mag niet mislukken (geen tijd meer om proef te bakken)!
Ander recept voor appel-kaneel is ook welkom ;)
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 27 mei 2012 @ 13:36:32 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_112086477
Ik heb een taart gemaakt voor mijn neefje, het hoofd van een Creeper uit Minicraft.

Een paar vriendinnen van Fok vroegen van tevoren of ik een stappenplan wilde maken, dus hier komt het:

Drie vierkante taarten bakken, in laagjes snijden en vullen:

Een vierkante kubus snijden en daarna afsmeren met botercrème:

Verschillende kleuren groen marspein maken en in gelijke stukjes snijden, en die dan op de taart puzzelen volgens voorbeeld:

De voorkant:

De achterkant:
pi_112086851
Netjes! Bij mij zou alles scheef worden :p
  zondag 27 mei 2012 @ 13:50:28 #276
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112086944
_O_ spuug hij is weer subliem _O_
The way you rock'n'roll
pi_112087229
Wat een werk :o Geweldig _O_
  zondag 27 mei 2012 @ 14:28:21 #278
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_112088254
:o _O_
  zondag 27 mei 2012 @ 14:36:28 #279
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_112088466
Wow Spuuglokje, das weer een subliem taartje, ff meteen een vraagje, die blokjes he.. meet je het uit en snij je dat met de hand of heb je het anders aangepakt? Wellicht een tooltje gebruikt ofzo ?
Lijkt me anders een pokke werkje :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_112090032
wow Spuuglokje, wat een geduld moet jij hebben. Ik vind de cameretaart ook heel leuk.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:31:33 #281
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_112090250
O wauwww ^O^ ^O^ wat n werk
pi_112090387
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Netjes! Bij mij zou alles scheef worden :p
Welnee, dat is gewoon een kwestie van goed oefenen en geduld hebben ;)
Hulde voor die taart _O_
  zondag 27 mei 2012 @ 16:00:16 #283
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_112091175
Bedankt voor alle complimenten! O+
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:36 schreef MissHobje het volgende:
Wow Spuuglokje, das weer een subliem taartje, ff meteen een vraagje, die blokjes he.. meet je het uit en snij je dat met de hand of heb je het anders aangepakt? Wellicht een tooltje gebruikt ofzo ?
Lijkt me anders een pokke werkje :D
De kubus bleek na afsmeren toch iéts minder hoog dan breed. Dus al die vakjes aan de zijkanten moesten 2x1,8 cm zijn. Handmatig snijden dus. :'( :D
pi_112092018
Heeeel erg leuk spuuglokje!! :D nerdtaart O+
  zondag 27 mei 2012 @ 16:38:56 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112092279
Leuke taart !!!!

Ik heb gisteren voor het eerst vanille frosting gemaakt..gadverdamme wat is dat vies en zoet

Had het nodig voor de cakepops die ik ook voor de 1e keer had gemaakt...Niet voor herhaling vatbaar iig.

Heb wel frosting in de diepvries gegooit, voor als ik ooit eens een keer zin krijg om een taart te maken...
  zondag 27 mei 2012 @ 17:08:05 #286
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112093124
Mijn hemel, wat een geweldige taart spuug :D jeetje, hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest?
pi_112163643
Die taart is echt geniaal Spuug! O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:00:19 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_112163809
wow spuuglokje! _O_ wat een perfectie weer!
in de haak.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:22:27 #289
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_112164760
Absurd lang, Eva4Evah. Wel 2x zo lang als normaal. 8)7 En dán doe ik er met gemak al uren en uren over.
Trui, hij is niet perfect dit keer :N , dat was een te grote opgave, maar wel zo perfect mogelijk. (Kleuren groen zijn bijvoorbeeld niet random opgeplakt maar echt volgens Minecraft. Maar ik zie te veel deukjes en dingen. Beter dan dit kon ik echter niet meer opbrengen. Dan was ik er 24 uur mee bezig geweest. :') )
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:49:16 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_112165851
nou, mijns inziens perfect genoeg hoor! ;) en de precieze uiteindelijke hoogte is ook lastig in te schatten vanwege die tussenlaagjes en mogelijk 'inklinken' lijkt me!
wat de kleurtjes en volgorde betreft had je me alles wijs kunnen maken. ik ken minecraft niet en zou dus niet weten hoe 't 'hoort'. maar hij ziet/zag er wel heel mooi en 'echt' uit. is ie al op? was ie lekker?
in de haak.
pi_112170079
Wow Spuug! _O_
pi_112170255
Wauw spuuglokje, echt een geweldige taart en wat een geduld heb jij zeg _O_
pi_112403207
Morgen weer een poging wagen met cupcakes. Uiteraard met foto's achteraf :9
pi_112403449
Iemand in de buurt van Arnhem of Gelderland zuid die taarten maakt?
All good things are wild and free.
pi_112425977

Niet heel bijzonder, heb vandaag (normaal ben ik van de kant en klaar :')) een recept van cupcakerecepten.nl gebruikt. Gewoon het basisrecept. Smaakt zeker beter, dus dat is een blijvertje.

Nog een beetje oranje kleurstof over, dus daar de laatste 3 cakejes maar mee versierd. Was even twijfelen of ik het ging doen, de vorige keer schoot de frosting in de schift toen de kleurstof erbij ging.

Het recept van frosting van cupcakerecepten.nl is best te doen, had niet verwacht dat er bloem bij moest :9
pi_112657646
Om een beetje in de EK sferen te blijven :D

pi_112657848
Wat een leuke cupcakes O+
Alhoewel ik niks met voetbal heb, ga ik binnenkort toch een voetbaltaartje maken voor mijn oudste zoon.
En voetbalcupcakes om uit te delen :D
pi_112658671
Ik heb nu wel twee keer (die andere op die foto zijn van een zelfde recept) dat ik na het bakken zag dat er een 'luchtruimte' tussen het cakeje en het bakvormpje zat. Je kan er als het ware 2 euro munten onder schuiven :9

Ik dacht dat ik de eerste keer misschien iets met vullen niet goed gedaan had, maar nu heb ik er op gelet en was het weer zo. Ik vul ze met een spuitzak. Iemand een idee hoe dit kan? :)
pi_112658962
Spuug, wauw!

Yannick, ziet er goed uit. Ik ben niet zo van de voetbal, maar zo zou ik haast spontaan toch een beetje fanatiek worden ;)
pi_112660362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:39 schreef Yannick567 het volgende:
Om een beetje in de EK sferen te blijven :D

[ afbeelding ]
Haha leuk gedaan :D
pi_112661813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:09 schreef Yannick567 het volgende:
Ik heb nu wel twee keer (die andere op die foto zijn van een zelfde recept) dat ik na het bakken zag dat er een 'luchtruimte' tussen het cakeje en het bakvormpje zat. Je kan er als het ware 2 euro munten onder schuiven :9

Ik dacht dat ik de eerste keer misschien iets met vullen niet goed gedaan had, maar nu heb ik er op gelet en was het weer zo. Ik vul ze met een spuitzak. Iemand een idee hoe dit kan? :)
Laten de vormpjes los of bedoel je alleen de bodem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')