Dankjewel!quote:
Lastig, je kan beter crisco gebruiken ipv poedersuiker.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:59 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Dankjewel!
Alleen het stomme is...
Ik bestrooi de tafel met poedersuiker. Maar dat blijf je zien op de fondant. Hoe krijg ik dit er goed vanaf?
Ik heb al geprobeerd om het met een kwastje af te vegen maar het help niet zo goed.
Iemand een tip hiervoor?
Hij is leuk gewordenquote:Op zondag 25 maart 2012 11:41 schreef J-net het volgende:
generale repetitie voor de taart voor mn zoons eerste verjaardag.
Lessen:
- fondant iets minder dun rollen, want nu scheurde het erg aan de zijkanten.
- botercreme om af te smeren wat dikker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en volgende keer geen groen eronder, ik vind denk ik blauw toch leuker
Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:32 schreef SV-tje het volgende:
Afgelopen zondag met vriendinnen 2 soorten cupcakes uit het boek van Rudolpf van Veen gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei lekker, maar de onderste spande toch wel de kroon.
Wij zijn ook op dieet, dus had er bij m'n vriendin precies genoeg meegenomen dat we zelf een halve hadden van de 2 soorten en de rest voor collega's.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat ziet er ook lekker uit zeg, tis maar goed dat ik aan de lijn ben anders zou ik wekelijks gaan staan bakken....
quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien.En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.
Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)
Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt.
Zo is het eindresultaat geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Miauw!
[ afbeelding ]
wat ontzettend mooiquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn nichtje wilde heel graag een mooie poezentaart voor haar verjaardag. Ik wil het resultaat hier ook even laten zien.En voor wie het leuk vindt heb ik ook weer wat tussenstappen op de foto gezet.
Uit marsepein snijd ik poezen en vogeltjes. Ik heb het takje dat ik ook uitgesneden had niet gebruikt, want ik vond getekend toch mooier ivm de spijltjes van het vogelkooitje:
Van marsepein maak ik het bovenste gedeelte van het kooitje en na het tremperen van de taart vul ik 'm met aardbeienfruitpasta en een laagje botercrème. (De bovenste taart heb ik gevuld met bosvruchtenfruitpasta en een laagje botercrème.)
Het bolletje dat de vogelkooi wordt heb ik gevuld met aardbeienfruitpasta en in de onderste taart gaan na het bekleden 4 caramel fudge stokjes van AH, zodat de tweede taartlaag niet door de onderste zakt.
Zo is het eindresultaat geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Miauw!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |