abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 april 2012 @ 10:36:13 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110553548
Spuug, geweldige tip! Ik ga een taart bakken dit weekend en insprinkelen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:17:46 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110615892
Ik heb gisteren weer twee taartjes gemaakt. Gevuld met frambozen, frambozenjam, witte vlokken en zwitserse room. Voor het eerst funcakes frambozenfondant gebruikt, is wel lekker spul.

Voor de goede orde, deze taartjes waren niet voor mezelf.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_110616217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb gisteren weer twee taartjes gemaakt. Gevuld met frambozen, frambozenjam, witte vlokken en zwitserse room. Voor het eerst funcakes frambozenfondant gebruikt, is wel lekker spul.

Voor de goede orde, deze taartjes waren niet voor mezelf.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat geweldig mooi O+ hoe heb je dat babytje zo mooi gekregen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_110616964
Wauw echt mooi O+ En idd dat babietje is echt goed gemaakt!
pi_110623576
Ik voel een nieuwe hobby aankomen!!!

Vorige week heb ik een workshop gevolgd (werd aangeboden door de personeelsvereniging van mijn werk) en ik was zo trots op mezelf... Mijn eerste taart:

Net heb ik alle 30 topics door zitten kijken. :@ Wat een prachtige taarten maken jullie!

Nu ga ik nadenken over wat ik allemaal aan moet schaffen om te beginnen. Kunnen jullie me tips geven om een goede basisstartersset aan te schaffen?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_110623705
@ Tezz, mooi gedaan hoor.
En die bloemen ook!

Ik ben ook niet heel gevorderd en wat ik fijn vond om als basis te hebben;
* Een draaiplateau (bijv. die houten v/d ikea)
* Setje van ikea met taartzaag, spuitzak en zo'n afstrijkding
* Roller om marsepein of fondant te rollen (heb ik bij de bouwmarkt gekocht, gewoon zo'n witte pvc pijp)
* Ik heb daar ook zo'n smoother achtig ding gekocht die ze normaal voor t metselen/voegen gebruiken
* Marsepein of fondant
* Wat uitstekers
* Pizza mes om de randen langs de taart na het bekleden af te snijden

Zo kom je denk ik al een heel eind (en ik lees/kijk ook veel op het forum van de leukste taarten)

De zwanger taarten zijn ook weer mooi, maar jij bent ook al mooi gevorderd ;)

Onze workshop was leuk laatst, heb foto's op mn foon en facebook, zal eens kijken of ik ze hier naar toe krijg.

Vanmiddag ga ik met een vriendin wat maken, ik voor q-day en zij voor de verjaardag van haar dochtertje, zin in.
Ik ga me ook eens over die roosjes buigen.
Daarnaast nog wat boltaartjes, gewoon om het bekleden e.d. onder de knie te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door het-is-mij op 22-04-2012 10:24:33 (Foto toegevoegd) ]
pi_110623884
Thx @het-is-mij!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_110623933
@ Sv-tje, dat bruine met baby, is dat ookvan fondant of marsepein?
  zondag 22 april 2012 @ 10:35:44 #134
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110623962
Mooi SV-tje! ^O^
  zondag 22 april 2012 @ 10:37:16 #135
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110623977
Knap hoor Tezz! ^O^ En dat is ook een lief taartje het-is-mij. :Y
  zondag 22 april 2012 @ 13:04:11 #136
127981 Misstique
11-07-2014
pi_110627464
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_110627559
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef Misstique het volgende:
Ik lurk hier af en toe om me te vergapen aan de prachtige taarten en cupcakes en heb afgelopen vrijdag aan een workshop cupcakes meegedaan om te kijken of ik het ook zou kunnen. Ik schrok toen we botercreme moesten maken wat dus alleen maar bestaat uit een heel pak boter met poedersuiker en kleurstof. Ik vond het idee al niet geweldig en het smaakte verschrikkelijk, klopt dat wel? Of maken jullie het anders?
Het klopt B-).

Ik vind de taarten hier ook geweldig om te zien hoor, maar als ik dan aan de smaak denk (en ik heb het geproefd) van cake in combinatie met marsepein/fondant (heb het zo dun mogelijk gerold ook nog), met botercreme en dan vaak ook nog een (zoete) vulling, lopen de rillingen over mijn rug.

Ik ben best van het zoete maar dit is echt veeeeeeeeel te zoet en veeeeeel te vet. Dat is ook de reden dat ik er na 2 taartjes maar mee ben gestopt. Leuk om te maken, maar om het daarna op te eten; Neh :D.
  zondag 22 april 2012 @ 13:10:04 #138
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_110627646
quote:
Als ik überhaupt met botercreme werk geef ik er zelf een lekkere smaak aan met bv een citroen/sinaasappel siroop (wat suiker/sinaasappel/citroen sap in laten koken tot dikke stroop en dan bv scheutje likeur erbij) Dit kan dus met vanalles, van koffie tot fruit :) dit erdoor en dan is het al een heel stuk lekkerder, maar hier ook geen fan van botercreme.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 april 2012 @ 13:13:49 #139
127981 Misstique
11-07-2014
pi_110627752
Dat klinkt al beter MissHobje. :D.
Maar ik denk dat ik het niet veel zal gaan maken om dezelfde redenen die Anne noemt. :P.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zondag 22 april 2012 @ 13:42:39 #140
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_110628678
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Het klopt B-).

Ik vind de taarten hier ook geweldig om te zien hoor, maar als ik dan aan de smaak denk (en ik heb het geproefd) van cake in combinatie met marsepein/fondant (heb het zo dun mogelijk gerold ook nog), met botercreme en dan vaak ook nog een (zoete) vulling, lopen de rillingen over mijn rug.

Ik ben best van het zoete maar dit is echt veeeeeeeeel te zoet en veeeeeel te vet. Dat is ook de reden dat ik er na 2 taartjes maar mee ben gestopt. Leuk om te maken, maar om het daarna op te eten; Neh :D.
Dat is het probleem ook met de taarten die een nicht van me maakt. Ze zijn werkelijk prachtig om te zien, ze maakt complete asepoester-koetsen met muizen erbij enzo, maar de smaak.... :X
In plaats van kapsel gebruikt ze gewoon cake, dus het is veel te zwaar en droog. Ze zijn altijd gevuld met aardbeienkwark (zoet, zoet, zoet) en enorme klonten fondant erop :r
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 22 april 2012 @ 13:47:21 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110628842
quote:
Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes. :9 Verder gebruik ik meestal marsepein in plaats van fondant, dat smaakt ook al minder zoet.
  zondag 22 april 2012 @ 13:53:24 #142
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110629078
Ik gebruik alleen botercreme om de taart of cupcake af te smeren en dan in een zo dun mogelijke laag. Ik lust zelf bijvoorbeeld geen boter op brood, maar botercreme als hij goed luchtig is geklopt vind ik helemaal niet naar boter smaken (wel goede roomboter gebruiken). En bij een workshop die ik laatst gaf aan een groep kinderen gaf vonden ze de botercreme heel erg lekker en vroegen ze of het slagroom was en hebben een bakje op het einde uitgelepelt (kwam ik later achter).

Ik zal geen 1:1 botercreme als vulling gebruiken. Probeer daar altijd een mix te vinden tussen een romige vulling en een frisse vulling. En inderdaad biscuit ipv cake. Ik krijg altijd te horen dat mensen de taart heel lekker vinden. Maar zelf eten wij ook maar een paar keer per jaar een stukje en dat is dan bij de mensen voor wie de taart gemaakt is. Als ik iets lekkers voor ons zelf maak is het juist meestal iets anders om uit te proberen.
Laatst heb ik bijvoorbeeld gebakken cheesecake gemaakt, maar dat vond ik persoonlijk veel zwaarder en vetter dan een taart met marsepein of fondant.

@roos85: Het babytje is een malletje van First Impressions
@Het is mij: Dat is chocolade fondant
  zondag 22 april 2012 @ 13:54:27 #143
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110629122
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:47 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Zo maak ik nooit botercrème, Misstique. Ik gebruik de botercrèmemix van Funcakes, die smaakt naar roombroodjes. :9 Verder gebruik ik meestal marsepein in plaats van fondant, dat smaakt ook al minder zoet.
Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 april 2012 @ 14:05:15 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110629603
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:36 schreef Sjeen het volgende:
Spuug, geweldige tip! Ik ga een taart bakken dit weekend en insprinkelen :D
Het werd een simpele slagroomtaart met kersenjam ertussen, hagelslag tegen de zijkant en wat bastognekruimels en kersenbonbons als versiering :D

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_110643683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Tezz, mooi gedaan hoor.
En die bloemen ook!

Ik ben ook niet heel gevorderd en wat ik fijn vond om als basis te hebben;
* Een draaiplateau (bijv. die houten v/d ikea)
* Setje van ikea met taartzaag, spuitzak en zo'n afstrijkding
* Roller om marsepein of fondant te rollen (heb ik bij de bouwmarkt gekocht, gewoon zo'n witte pvc pijp)
* Ik heb daar ook zo'n smoother achtig ding gekocht die ze normaal voor t metselen/voegen gebruiken
* Marsepein of fondant
* Wat uitstekers
* Pizza mes om de randen langs de taart na het bekleden af te snijden

Ik vind die spuitzakken uit die ikea-set echt een verschrikking. Heb ze allebei na gebruik gelijk weggegooid omdat de boter/vet doorsloeg naar de buitenkant van de zak. Drama zeg. Maar de spuitmondjes enzo natuurlijk wel bewaard :P
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_110643887
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Afsmeren met botercrememix is volgens mij nooit zo'n goed idee ivm het risico van smelten na langere tijd.
Ik gebruik ook altijd de mix, waar je zelf nog boter en pedersuiker aan moet toevoegen, en dat gaat absoluut prima hoor, In ieder geval nog nooit een smelt-alarm gehad :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 april 2012 @ 21:32:11 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_110650172
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Nog nooit gebeurd bij mij. Ik heb wel verhalen gehoord dat het gaat smelten van afsmeren met slagroom, maar met de Funcakes botercrèmemix gebeurt het in ieder geval niet.
  zondag 22 april 2012 @ 21:44:10 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_110651027
Hier ook nooit gedoe gehad. Ik gebruik ook de funcakes en ik gooi er ook nog vaak citroensap door voor een fris smaakje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 23:15:13 #149
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110656715
Ik had van de week voor het eerst gekozen voor AH smeerbare roomboter en de Monchou Luchtige roomkaas, dit werd echt een hemelse mix samen en ik heb mijn topping nog nooit zo luchtig gehad O+. Gecombineerd met poedersuiker en geprakte aarbeien wilde ik het bakje zo leeg eten :9!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 23 april 2012 @ 08:37:23 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_110663198
Knap dat je dat dan niet gedaan hebt :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: