Ja ik vind hem best perfect overkomen. Wellicht is niet alles perfect symmetrisch en even groot, maar als dat niet zo is, is het iig niet erg te zien.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:32 schreef calastra het volgende:
[..]
Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje.
Dank je voor het compliment, maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch vaak verre van perfect vind. Maar dat zal altijd wel zo blijven. Ik ben een perfectionist en heel precies, ik denk dat dat bij taarten zeker wel helpt. Net als Calastra ben ik ook al van kinds af aan bezig met koken en bakken van normale taarten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:
Die Bumba taart is ook gaaf.
Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Ja klopt, dat gaat prima!quote:Op zondag 2 juni 2013 08:53 schreef mikoxx het volgende:
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
Wow, zou je mij het recept en de bereiding hiervan willen verklappen? Zou de topper zijn voor mijn schoonpa's verjaardag. Alleen nog even bedenken wat ik in plaats van cocos doe.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]
Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Afkoelen gewoon op de aanrecht. En dan na een paar uur of de volgende dag vullen en decoreren.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:47 schreef mikoxx het volgende:
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?
Ik zet 'm meteen uit de oven op z'n kop, dan wordt de onderkant ook plat, en vaak snij ik 'm er dan nog af.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
Hoe heb je het gemaakt? Even denken wat ik in plaats van cocos kan nemen, maar wel met hetzelfde effect?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]
Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Oven dichtlaten tot de baktijd klaar is, tenzij je door het raampje denkt te zien dattie verbrandt. Ik zet dan de oven uit en de deur op een kier en laat de biscuit afkoelen. Daarna zou ik hem luchtdicht in een doos doen en dan op een donkere plek bewaren. Koelkast alleen als je hem al gevuld hebt met iets wat bederfelijk in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:07 schreef mikoxx het volgende:
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
Als je gaat bekleden met marsepein of fondant, zorg er dan voor dat de vulling niet tussen je lagen taart uitkomt. Dat kun je voorkomen door een randje botercreme langs de randen te spuiten. Marsepein en fondant smelten namelijk als ze in aanraking komen met de vulling.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:26 schreef mikoxx het volgende:
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
Waaauwquote:Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.
[ afbeelding ]
Vandaag een workshop van Wendy Schlagwein gehad!
[ afbeelding ]
Taart in een taartdoos met daarom dichte plastic zak. Bij het ontdooien (24 uur van te voren!) de plastic zak verwijderen maar de taart in de dichte taartdoos laten en in de koelkast rustig laten ontdooien. Het kan zijn dat de taart iets gaat "zweten"maar dat komt vanzelf goed. Eventueel vocht zal vanzelf weggaan, eventueel kan je de taart een half uur voor het opdienen op een koele plek zetten buiten de koelkast met de doos open. Maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Je moet wel opletten of je vulling geschikt is om in te vriezen. Maar jam, botercreme, ganache, (funcakes) bavaroise, banketbakkersroom, en luchtige toetje van Mona gaan (bij mij) in ieder geval goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef mikoxx het volgende:
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:47 schreef Gits het volgende:
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?
verpakking weggegooidquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |