abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127106275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:32 schreef calastra het volgende:

[..]

Ehm perfect? *bloos* Ik ben zo 1 1/2 jaar geleden begonnen met mijn eerste cupcakes en taartjes te versieren. Bakken heb ik altijd al gedaan, vanaf mijn 6e ofzo, appeltaart en perziktaart en dat soort dingen . Ik heb geen workshops gevolgd. Ik heb wel vroeger heel veel gewerkt met fimoklei dus boetseren doe ik al een tijdje. :D
Ja ik vind hem best perfect overkomen. Wellicht is niet alles perfect symmetrisch en even groot, maar als dat niet zo is, is het iig niet erg te zien.

Hoe heb jij dat huis gemaakt en de balletjes (zijn dat snoepjesof gewoon gevormd van fondant)? Eerst dacht ik dat de leeuw een heel dier is, maar als ik nog eens kijk staan daar voorpootjes en gezicht tegen zwarte achtergrond aan toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127106855
Huisje is gewoon biscuit met erbovenop een rond biscuitje :) Beetje snijden en plakken met botercreme doet wonderen. De balletjes zijn met de hand gemaakt. Als je een rond uitstekertje gebruikt krijg je wel ongeveer dezelfde grootte qua balletjes. En de leeuw is inderdaad een gezichtje en voorpootjes tegen zwart aan.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:15:17 #203
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127124123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 06:46 schreef Tinuviel het volgende:
Die Bumba taart is ook gaaf.

Svtje en Calastra hoe komt het dat jullie dit zo perfect kunnen? Hoeveel jaar doen jullie dit al en hoeveel workshops heb je gevolgd?
Dank je voor het compliment, maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch vaak verre van perfect vind. Maar dat zal altijd wel zo blijven. Ik ben een perfectionist en heel precies, ik denk dat dat bij taarten zeker wel helpt. Net als Calastra ben ik ook al van kinds af aan bezig met koken en bakken van normale taarten.
Ik heb eind 2009 1 workshop boltaartje gedaan met vriendinnen gewoon omdat we een leuk dagje uit wilde. Daarna heb ik 3 boetseerworkshops gedaan (waarvan het resultaat van de laatste hier te zien is), 1 vogelhuisje 3d workshop en 2 workshops om bloemen te maken. Maar dat was vooral ook omdat ik het leuke dingen vond, maar die workshops gebruik ik eigenlijk niet bij een gewone taart, alleen wanneer ik iets met boetseersels maak.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 2 juni 2013 @ 08:47:12 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127314517
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?

[ Bericht 0% gewijzigd door mikoxx op 02-06-2013 08:53:45 ]
pi_127314533
Mikoxx geen ervaring met biscuit.

Ik bak de avond daarvoor en decoreer op de dag dat de taart gegeten wordt. Dan is de cake voldoende afgekoeld, maar ik sneed de taart ook open en vulde hem.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 08:53:21 #206
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127314549
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
pi_127314609
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:53 schreef mikoxx het volgende:
Vullen wil ik ook gaan doen. Op de dag zelf of de dag ervoor idd. Maar ik hoorde ook dat je een kant en klare taart, dus gevuld en gedecoreerd, ook in kan vriezen?
Ja klopt, dat gaat prima!
pi_127314874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]

Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Wow, zou je mij het recept en de bereiding hiervan willen verklappen? Zou de topper zijn voor mijn schoonpa's verjaardag. Alleen nog even bedenken wat ik in plaats van cocos doe.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 10:07:50 #209
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127315122
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
  zondag 2 juni 2013 @ 18:54:06 #210
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127328734
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:47 schreef mikoxx het volgende:
Hoi, beginneling meldt....
Hoe laten jullie een biscuit afkoelen? In de oven (die je dan natuurlijk uitzet, maar nog lang warm blijft) of na het bakken buiten de oven? En dan, in de koelkast of de vriezer in? En hoe lang na het bakken ga je decoreren?
Afkoelen gewoon op de aanrecht. En dan na een paar uur of de volgende dag vullen en decoreren.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Zetten jullie de biscuit na t bakken en afkoelen op zn kop? Zodat je zeg maar de onderkant decoreert? Krijg je dan geen 'wiebelige' bodem zeg maar?
Ik zet 'm meteen uit de oven op z'n kop, dan wordt de onderkant ook plat, en vaak snij ik 'm er dan nog af.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_127383051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatie van mijn vrouw:
[ afbeelding ]

Enig nadeel is dat kokos de smaak niet ten goede komt.
Hoe heb je het gemaakt? Even denken wat ik in plaats van cocos kan nemen, maar wel met hetzelfde effect?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:07:43 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127391397
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:17:26 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127391577
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:07 schreef mikoxx het volgende:
Ok, mij eerste biscuit staat in de oven. Wat is wijsheid, de baktijd aanhouden of doorprikken om te zien of hij gaar is? En dan, afkoelen in of buiten de oven? En hoe ver laat je m afkoelen voor je m verpakt in .......? (Wat eigenlijk? ). En dan voor t decoreren de koelkast in?
Oven dichtlaten tot de baktijd klaar is, tenzij je door het raampje denkt te zien dattie verbrandt. Ik zet dan de oven uit en de deur op een kier en laat de biscuit afkoelen. Daarna zou ik hem luchtdicht in een doos doen en dan op een donkere plek bewaren. Koelkast alleen als je hem al gevuld hebt met iets wat bederfelijk in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:26:42 #214
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127391752
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:13:43 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_127392996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:26 schreef mikoxx het volgende:
Ok. Dank je! Volgens mij zijn ze gelukt. Ze zijn iig gaar volgens de sateprikker ;-) . Nu afkoelen en hopen dat ze niet inzakken. Nog tips qua vulling?
Als je gaat bekleden met marsepein of fondant, zorg er dan voor dat de vulling niet tussen je lagen taart uitkomt. Dat kun je voorkomen door een randje botercreme langs de randen te spuiten. Marsepein en fondant smelten namelijk als ze in aanraking komen met de vulling.

En verder vooral kiezen wat je lekker vindt en wat qua kleur een beetje past. Ik kreeg ooit bruine taart met yoghurtvulling. Was opzich wel lekker, maar de kleur-smaakcombi was een beetje vreemd...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_127393640
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef SV-tje het volgende:
Vorige week samen met m'n zus een taart gemaakt voor het afscheid van een collega van haar. Ging van de ene afdeling naar de andere.
[ afbeelding ]

Vandaag een workshop van Wendy Schlagwein gehad!
[ afbeelding ]
Waaauw _O_
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:05:53 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127487104
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
pi_127533020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef mikoxx het volgende:
ok. Mijn taart is af' gedecoreerd en gevuld. . Nu wil ik gaan uitproberen hoe de smaak is na t invriezen.... maar hoe vries ik m in? In een plastic zak' of...?
Taart in een taartdoos met daarom dichte plastic zak. Bij het ontdooien (24 uur van te voren!) de plastic zak verwijderen maar de taart in de dichte taartdoos laten en in de koelkast rustig laten ontdooien. Het kan zijn dat de taart iets gaat "zweten"maar dat komt vanzelf goed. Eventueel vocht zal vanzelf weggaan, eventueel kan je de taart een half uur voor het opdienen op een koele plek zetten buiten de koelkast met de doos open. Maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Je moet wel opletten of je vulling geschikt is om in te vriezen. Maar jam, botercreme, ganache, (funcakes) bavaroise, banketbakkersroom, en luchtige toetje van Mona gaan (bij mij) in ieder geval goed.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:47:01 #219
272504 Gits
kimmidoll
pi_127536612
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?

:)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:05:35 #220
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127541524
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:47 schreef Gits het volgende:
Dit weten jullie hier vast wel: hoe lang is dat kneedbare marsepein (in een kleurtje) houdbaar?

:)
De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:48:25 #221
272504 Gits
kimmidoll
pi_127562376
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

De houdbaarheidsdatum staat op de verpakking. Een eenmaal aangebroken verpakking kun je, als je het goed in vershoudfolie verpakt, tot die datum gebruiken. Maar dan moet de marsepein niet al gekneed/gebruikt zijn geweest, dus als je niet alles in een keer gaat gebruiken, zorg dat je dan het benodigde met een schoon mes afsnijdt.
verpakking weggegooid :{

het wordt al wel hard....
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:46:31 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127563929
en hoe lang is marsfond houdbaar als t restjes zijn van een vorige taart zeg maar? dus al gekneed en gekleurd?
pi_127575065
Even een vraagje, ik heb deze gisteren gemaakt:

Maar ben niet tevreden met de kleur. Deze is gedecoreerd met marsepein, maar ik heb ook nog witte fondant gebruikt. Beide zijn gemengd met blauwe kleurstof, maar werden niet donker genoeg. Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie zoveel mogelijk al gekleurde marsepein/ fondant?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 10:11:15 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127575425
ik gebruik ook wit, maar hoe meer kleurstof, hoe donkerder je kleurt. Ik zou zeggen, meer kleurstof??
pi_127580640
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')