Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...quote:Op woensdag 10 april 2013 10:14 schreef Bleie het volgende:
Dank je Lady. Heb nog even zitten googelen, en kom wisselende verhalen tegen over het verwarmen van die eieren. Is dat alleen nodig om ze op kamertemperatuur te brengen? Ik bewaar eieren nl niet in de koelkast, dus op temperatuur zijn ze al.
Oh, nog een vraag: hoe smaakt fondant ongeveer? Het lijkt mij de makkelijkste manier om de taart een oranje buitenkantje te geven (ik neem maar even aan dat er de komende tijd wel oranje fondant te koop is), maar als het marsepeinig smaakt (of anderszins naar amandelen), dan wordt het toch maar botercrème of zo.
wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het smaakt naar suiker, in fondant zitten geen amandelen. En bewaar jij je eieren buiten de koelkast? Jasses...
Dat er op de verpakking staat dat ze in de koelkast moeten... Nou weet ik niet hoe snel jij een doosje eieren opmaakt, maar ik zou toch niet van dezelfde houdbaarheid buiten de koelkast uitgaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:49 schreef loecje het volgende:
[..]
wat is er 'jasses' aan eieren buiten de koelkast?
Ik heb ze net bij de ah gehaald uit de koelingquote:Op woensdag 10 april 2013 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn hele theorieën over.Ik heb vroeger ook altijd geleerd dat ze buiten de koelkast horen maar erin schijnt tegenwoordig ook te mogen.
![]()
In de supermarkt staan ze ook niet in het koelvak toch?
Kassa: http://kassa.vara.nl/vraa(...)tail/eieren-bewaren/
Nog eentje: http://www.goeievraag.nl/(...)uiten-koelkast.11780
Even een paar tips:quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:
Goed, heb nog meer zitten googelen, en ben ernstig aan het twijfelen. Volgens mij is het redelijk veel werk... Wat ik volgens mij zou moeten doen:
3 taarten bakken (rood, wit, blauw) (dat moet na elkaar, want zo veel taartvormen heb ik niet, en die ga ik ook niet kopen). Die op elkaar leggen met botercrème ertussen om ze aan elkaar te plakken, en dan een dun laagje botercrème eromheen om het oppervlak een beetje gelijk te maken. En kan dan direct de fondant erover? Of moet er nog een tussenlaag? Ik heb trouwens nog mix voor royal icing liggen, zou ik ook kunnen proberen, maar blijft dat ook aan de zijkant van een taart plakken?
Super, bedankt! Ik ga eens proberen of t me lukt dit weekend een proeftaart te maken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:07 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Even een paar tips:
- De taarten (biscuits) niet te dik maken, zijn ze eerder gaar en als je ze op elkaar gaat leggen word het anders ook wel erg hoog en niet meer te bekleden. Wat ik zou doen is een ruim recept voor 1 biscuit maken in 3 delen verdelen en dan de kleurstof erbij doen.
-Botercreme als tussenlaag tussen de biscuits en de fondant is prima (als je gewoon boter met suiker mengt, geen andere recepten waar vocht bij zit want dan heb je risico dat je fondant smelt).
- Botercreme tussen de biscuits zou ik niet doen, de smaak hiervan is niet echt lekker, en als je alleen een dun laagje doet om te laten plakken heb je het risico dat de taart heel droog wordt. Biscuit is ervoor gemaakt om de taart te vullen met allerlei ander lekkers. Je zou bv op de witte laag waar de rode laag opkomt een rode jam kunnen gebruiken en bij de blauwe laag waar de witte laag op komt, banketbakkersroom met slagroom (zwitserse room). Aan de randen van de biscuit kun je dan een randje botercreme doen als "dijkje" en dan in het midden de lekkerdere vulling.
- Royal Icing blijft wel aan de buitenkant plakken maar vind ik persoonlijk niet lekker als hele laag omdat het heel hard word.
En ja het is wat werk, maar dat hoort bij deze vorm van taart maken voor mij. Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen met bovenstaande tips.
Mijn man vind het ook heerlijk. Ik had laatst een lekkere maar helaas leekt het of die geschift was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Ik vind botercreme juist heerlijk![]()
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken
Ik vind het ook niet vies, maar zoals je al aangeeft met monchou/ranja is het fris. Als je alleen 1 op 1 botercreme gebruikt in een dun laagje om te vullen. Word het snel zwaar en droog.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef kvd het volgende:
Ik vind botercreme juist heerlijk![]()
Maar geloof dat ik daar wel wat alleen in sta. Vooral de uitvoering met roomboter poedersuiker en monchou, was juist lekker fris. En voor een koning/koninginnetaart een klein beetje ranja om het oranje te maken
Goed gelukt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk. Dank voor alle hulp!
Buitenkant:
[ afbeelding ]
Binnenkant:
[ afbeelding ]
Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes....quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:33 schreef Bleie het volgende:
Twee weken geleden had ik hier om advies gevraagd voor het maken van een rood-wit-blauwe taart. Afgelopen weekend was mijn mans verjaardag, waar de taart voor bedoeld was, en hoewel hij lang niet zo mooi was als wat ik hier voorbij zie komen, wil ik toch even het resultaat showen. Ik was best tevreden, en mijn gasten waren enorm onder de indruk. Dank voor alle hulp!
Buitenkant:
[ afbeelding ]
Binnenkant:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
(Wat is dit Quoten een gedoe!)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sebesse op 02-05-2013 17:12:47 ]
even in de magnetron proberen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:50 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Oh wauw wat een mooie felle kleurtjes....Ziet er smakelijk uit
Marsepein wat brokkelt en niet meer te kneden is kan je wel weggooien zeker?
Ik dacht dat ik het goed had afgesloten maar ik krijg het niet meer goed
Straks maar nieuwe halen dan
quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:
[ afbeelding ]
Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.
[..]
[..]
[..]
(Wat is dit Quoten een gedoe!)
Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker opdringerig zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 02-05-2013 17:53:42 ]
Zodat de lezeressen die ik graag wil informeren een melding krijgen dat ze een berichtje hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef loecje het volgende:
[..]
waarom verander je de tekst van de quoten, wat heeft quoten dan nog voor nut?
Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...
quoten is daarvoor imo niet bedoeld :S alle vaste lezers lezen het vanzelf wel.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:36 schreef Sebesse het volgende:
Ik lees toevallig mee, en ik zag de Minnie Mouse taart voorbij komen! Nou is dit niet helemaal een taart of een cupcake, maar kan vast inspireren of integreren! En ik kan het niet laten het met jullie te delen, misschien kunnen jullie er wat mee:
[ afbeelding ]
Het komt van een Amerikaans (of in elk geval Engelstalig) blog, en ze legt heel goed uit hoe ze die vormen heeft kunnen maken! Blijkbaar kun je het strikje eigenlijk met elke shape butterfly-mal het wel maken, voor degenen die wat moeite hebben met de Engelse taal.
[..]
[..]
[..]
(Wat is dit Quoten een gedoe!)
Linkje in spoiler (Zou het haten als jullie denken dat dit als reclame bedoeld is)Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
Leuk! Laat je me naderhand foto's zien?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hee hartstikke leuk dat je dit met ons deelt!Die koekjes zien er mooi uit. Ik heb bij Etsy.com koekuitstekers gekocht van Mickey en Minnie Mouse, maar heb ze nog niet geprobeerd. Ik krijg door jouw plaatje meteen zin om die koekjes te gaan maken!
Zal ik doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:43 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Leuk! Laat je me naderhand foto's zien?
niet zo happenquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:39 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Het is alleen maar aardig bedoeld, niet zo vijandig.![]()
Wat maakt het nou uit? Iedereen mag het lezen, maar ik zag deze drie gebruikers bezig met Minnie Mouse, daarom creëerde ik in eerste instantie deze post!![]()
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:54 schreef Popples het volgende:
[..]
niet zo happen![]()
dank je voor de link. leuk om met de meiden een keer te maken.
Eerst in de magnetron geprobeerd ... dat lukte niet, toen een tijd even met de keukenmachine laten kneden..quote:
he doe effe rustig! denk aan je bloeddrukquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef loecje het volgende:
ow dus de post was dus alleen voor deze 3 lezers bedoeld? stuur dan een pm/dm...
quoten is daarvoor imo niet bedoeld :S alle vaste lezers lezen het vanzelf wel.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
he doe effe rustig! denk aan je bloeddruk
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:28 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke link!
daar zitten zeker leuke dingen bij
ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
he doe effe rustig! denk aan je bloeddruk
Dat iemand je quote, en de tekst veranderd om je te schaden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:56 schreef loecje het volgende:
[..]
ik doe rustig. maar ik heb nu al meerder malen meegemaakt en ik was het nu een beetje zat ookal ging het dit keer niet om een quote van mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |