Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames, ik moet deze week ongeveer 15 mini cupcakes maken, maar normaal gebruik ik n pak mix en zie wel hoeveel eruit komen... Vind ik in dit geval wat te veel dus wie heeft er een goed recept voor mij? Qua verhoudingen dan...
48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Op een pak mix staat toch wel een richtlijn hoeveel je eruit kunt maken? Mijn ervaring is dat het er altijd een aantal minder worden, plus ik maak altijd wat extra voor het geval er een minder mooi wordt.
Ik heb er 345 in de planning deze week/weekend, 100 voor donderdag en de overige 245 voor maandag. Uit het pak mix dat ik gebruik zouden er 48 moeten komen, maar dat zijn er dus altijd minder, dus voor 100 cupcakes wordt dit 1,5 pak. En invriezen zoals Spuuglokje zegt is ook een goede optie.
48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
48 uit een pak en dus 1,5 pak voor 100 stuks lijkt me een beetje weinig...?
Aah, ik snapte hem al nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:26 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
48 gewone cupcakes, 100 mini cupcakes
ik heb de verhouding chocola: room aangepast naar 1:1 (lang leve mijn lessen medisch rekenenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik doe altijd 1:1 room en chocola en dat hardt prima uit.
Ik zou er gewoon nog een laag overheen gooien. Dat het daarbinnen nog wat nattig is boeit niet. Natte chocola
maak er gerust 20 vanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:14 schreef Nijna het volgende:
Lady, dat klinkt als chocolade tot de macht 10. Yumm!
ik ga denk ik een kilo afvallen van het schoonmaken, want jemig, werkelijk overal zit dit troepquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben zojuist een pond aangekomen, alleen door dit te lezen
L. en ik hebben zonet getest.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haha ja wil je leren vloeken ga dan met chocolade werken
Maar het is het vast waard
jij houdt je keuken vast schoner dan ik.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
OhhhhHet is dat ik komend weekend geen tijd heb aders zette ik acuut eenzelfde taart op het programma
Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij houdt je keuken vast schoner dan ik.
hoewel ik nu wel doorheb hoe ik een volgende keer de chocolade-explosie binnen de perken kan houden.
het kind is erg tevreden. die wil vanmiddag nog een stuk als hij uit school komt.
gelukkig kan hij het nog hebben.
ik hou me gedeisd anders moeten ze me straks nog rollen.
had ik maar meteen dat recept voor ganache hier gevraagd. wat had me dat een tijd bespaard.
ik heb uuuuuuren gewacht tot die zooi hard zou worden.
onder de laag die ik er gisteravond opdeed en die wel braaf hard werd, zit een nog steeds vloeibare laag
maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer
ja idd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij klinkt wel heel lekker. En ja....schoonmaken kan een ramp zijn daarna, bij mij was idd ook een groot gedeelte van de koelkast bruin na het afwerken van taartjes met ganache, het zat ook op de meest vreemde plekken.
Maar even benieuwd...was dit ipv de minecraft taart?
mooi!quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:
Voor mijn vaders verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn broertje zijn 16e verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn schoonmoeder haar 50e verjaardag:
[ afbeelding ]
Ik vries het wel eens in. En dan een beetje plat en dan gewoon stukjes afbreken en opeten, lijken dan net ijsjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nog een heleboel chocoladebotercreme over. weggooien of is het in te vriezen?
Wauw!quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Cuppiecake het volgende:
Poging 2:
Voor mijn vaders verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn broertje zijn 16e verjaardag:
[ afbeelding ]
Voor mijn schoonmoeder haar 50e verjaardag:
[ afbeelding ]
jazeker!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Heb je je eieren wel goed voorverwarmd?
quote:Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Cuppiecake en SV-tje, mooi geworden!
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:
[ afbeelding ]
De bekleding had rood moeten worden, maar de kleurstof besloot anders![]()
.
Gevuld met 2 lagen aardbeienmousseline, erg lekker!
Roze is mooier als rood volgens mij!quote:Op zondag 16 juni 2013 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Cuppiecake en SV-tje, mooi geworden!
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een taart gemaakt, voor de eerste verjaardag van mijn zoontje:
[ afbeelding ]
De bekleding had rood moeten worden, maar de kleurstof besloot anders![]()
.
Gevuld met 2 lagen aardbeienmousseline, erg lekker!
ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Cuppiecake het volgende:
Wat je misschien zou kunnen doen is de temperatuur wat hoger zetten. Mijn ervaring is dat het per oven nogal verschilt wat de daadwerkelijke temperatuur moet zijn. In mijn vorige oven was hij altijd perfect gaar en in mijn nieuwe oven moet ik er een keukenpapier overheen vouwen want anders brand hij aan.
Is per oven verschillend waar de verwarmingselementen zitten dus dat zou kunnen verklaren waarom de bovenkant zacht blijft. Anders weet ik het ook niet, heb er niet heel veel verstand van, doe altijd maar wat en heb ook al regelmatig een biscuit opnieuw kunnen bakkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar op welke plek moet het biscuit in de oven staan?
als ik mijn oven hoger zet verbrand de bovenkant dan niet?
en hoe kan het toch dat de bovenkant zo zacht blijft en niet de onderkant? (wat mij persoonlijk logischer lijkt)
je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:
http://cakesandcupcakesmu(...)rds-capcakes-mumbai/
Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?
Mooie cake Phaidra.
Een ronde biscuit als in een balvorm? Misschien moet je eens op voetbal taart googlen of iets dergelijks, ik ben wel eens zo'n recept tegengekomen maar weet niet meer waar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag zoiets maken, Angry Birds cupcakes maar dan zo dat het echte ronde figuren worden en de cake dus in het midden zit:
http://cakesandcupcakesmu(...)rds-capcakes-mumbai/
Can nergens wat tips of instructies vinden, dus ben nu zelf aan het uitvogelen hoe maak ik dit. Iets van een ronde biscuit bakken en dan met gekleurd fondant of marsepein aan de buitenkant bekleden en zo een Angry Bird van maken. Alleen hoe maak ik ronde biscuit, moet ik het vullen of niet en nog meer vragen?
Mooie cake Phaidra.
Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je geeft een hele lijst met verschillende uitvoeringen, welke bedoel je ?
wow dat lijkt me moeilijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik dacht aan zoiets als op de 2e foto, die zijn echt rond. Ik zal eens googlen op voetbaltaart maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |